Покров Воскресенье 28.04.24, 00:58
Сайт
Главная » 2015 » Июль » 2 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:57
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Державна фіскальна служба реформуватиметься відповідно до європейських стандартів

Про актуальні питання співробітництва, залучення успішного досвіду європейських країн у реформуванні ДФС, захист митних кордонів України та покращення митних сервісів йшлося під час зустрічі Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова з Главою Місії Європейської Комісії з надання допомоги у питаннях кордону Україні та Республіці Молдова (EUBAM) Франческо Бастальї.

«Державна фіскальна служба України має стати сучасною державною структурою європейського зразка з надання сервісних послуг платникам податків та надійним партнером для бізнесу. Повне та своєчасне виконання наших зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС є одним з ключових факторів у цьому процесі», - наголосив Голова ДФС.

Під час зустрічі Роман Насіров також поінформував про заходи ДФС щодо підготовки до функціонування Зони вільної торгівлі між Україною та ЄС, зокрема, щодо запровадження інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до спільної транзитної системи, видачі сертифікатів походження EUR.1, розвитку пост-митного контролю тощо.

Глава Місії EUBAM підтвердив налаштованість Місії на допомогу у реформуванні ДФС. На думку Франческо Бастальї, ДФС має також сфокусуватися на приведенні Митного кодексу України у відповідність до європейських стандартів, удосконаленні кадрової роботи та розвитку митних процедур у морських портах Одеси та Іллічівська.

Учасники зустрічі також обговорили ситуацію на придністровській ділянці українсько-молдовського кордону.

Голова ДФС та очільник Місії EUBAM домовилися продовжити тісну співпрацю та найближчими часом визначити шляхи вирішення пріоритетних завдань.

 

Роман Насіров представив проект інституційної реформи ДФС

Про зміни у підході до управління,  підвищення ефективності податкового та митного контролю, впровадження дієвої системи адміністрування податків, знищення корупції та відновлення довіри суспільства до ДФС та податкових ініціатив Уряду, - про це йшлося під час презентації  Головою ДФС Романом Насіровим проекту інституційної реформи відомства. У заході, якій відбувся у режимі відео-селектору з територіальними органами ДФС, взяли участь Прем’єр-Міністр України, члени Уряду, керівники структурних підрозділів ДФС та представники ЗМІ.

 «Основне, що в нас є на меті – це підвищити ефективність діяльності фіскального органу, запровадити дійсно дієву систему адміністрування податків, спростити процедуру сплати податків та вибудувати реально довірчі відносини з платниками податків, з бізнесом, з фізичними особами», - зазначив Роман Насіров під час детальної презентації проекту.

Головними завданнями реформи відомства Голова ДФС визначив:

- поліпшення процесу адміністрування податків, у т.ч. створення автоматизованих систем, інтелектуального адміністрування, вдосконалення механізмів апеляційного оскарження та стягнення податкового боргу;

- забезпечення наповнення бюджету для виконанням державою своїх функцій, у т.ч. виконання показників доходів, визначених Законом України «Про Державний бюджет»;

- боротьбу з корупцією.

Найближчим часом відбудеться оптимізація й структури ДФС. Її планується побудувати за функціональним принципом, оптимізувати штатну чисельність, інтегрувати податкові та митні органи на регіональному рівні. Буде збільшено кількість місць отримання платниками сервісних послуг, впроваджуватимуться нові  електронні сервіси.

 

Роман Насіров: «Запровадження РРО - наш спільний крок з бізнесом до європейських стандартів»

2 червня у Києві за участю Голови та фахівців Державної фіскальної служби України відбувся перший Всеукраїнський форум «Майбутнє ринку грошового обігу в Україні: прозорість, рівність, відповідальність», який зібрав понад 3 тис. учасників.

Це перша в Україні відкрита платформа для підприємців – платників єдиного податку 2 і 3 групи, проведена з метою роз’яснення питань, пов’язаних із розширеним застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

У своєму виступі Голова ДФС України Роман Насіров зазначив, що запровадження РРО – це наш спільний з бізнесом крок до європейських стандартів.

«Ми рухаємося в ЄС і маємо перейняти нові правила, нові стандарти. Так, деякі з них важкі, але потрібно спільно рухатися за всіма напрямами. Ми разом будемо це робити», - підкреслив Голова ДФС.

Треба зазначити, що ДФС вже провела цілу низку заходів, присвячену застосуванню РРО. Була організована велика кампанія, а це – біля 1500 семінарів з приводу застосування касових апаратів, їх вартості, оформлення та подальшої звітності.

«Наша мета – зробити всі послуги електронізованими. Максимально спростити та здешевити їхню вартість», - наголосив Голова ДФС.

Говорячи про функцію еквайрінгу, Роман Насіров повідомив, що ДФС має на меті реалізувати великий проект, який у подальшому спростить та зменшить плату за послуги екваєра.

«Я думаю, це буде значно менша сума, ніж є нині на ринку. Ми не ставимо за мету зупинити всіх інших, але хотіли б впровадити сервіс безпосередньо від фіскальної служби, щоб підприємці могли обирати, який шлях для них кращий: який провайдер для них кращий, який сервіс кращий і скільки вони бажають платити», – зазначив Голова ДФС.

Завершуючи свій виступ, Роман Насіров зазначив, що розширення застосування касових апаратів – це, перш за все, контроль за економікою та протидія «сірому» імпорту. Переваги такого кроку відчують незабаром всі – і бюджет, і самі підприємці. Для власників бізнесу використання касових апаратів полегшить облік готівки і товару, збільшить прибуток. Також розширення використання РРО значно підвищить рівень захисту прав споживачів, створить надійні умови для функціонування прозорого ринку в Україні та залучення іноземних інвестицій.

 

На Дніпропетровщині майже 100% платників ПДВ користуються електронною звітністю

Майже 100 відсотків платників ПДВ та 87,2 відсотків платників єдиного соціального внеску Дніпропетровської області прозвітували у травні 2015 року в органи ДФС, скориставшись мережею Інтернет.

Із загальної кількості 17 тисяч 242 платників податку на додану вартість області, у травні поточного року 17 тисяч 194 платника скористалися електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail. Це на 2,5 відсотки більше, ніж у травні 2014 року і складає 99,7 відсотків від загальної кількості платників ПДВ Дніпропетровської області.

Також, у травні 2015 року з 44 тисяч 834 платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровщини 39 тисяч 125 платників прозвітували у фіскальні органи області засобами електронного зв’язку, що на 6,2 відсотків більше, ніж у травні 2015 року.

«Електронна звітність переконливо витісняє паперову, економлячи не лише час платників податків, а й фінансові витрати. Більшість платників не тільки звикли до зручного електронного формату, але й упевнені в його майбутньому. Це – європейський шлях і світова цивілізована практика», – переконаний перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Роман Афонов.

 

Бюджети місцевих громад Дніпропетровщини отримали понад 900 млн. грн. плати за землю

Власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області за п’ять місяців 2015 року поповнили місцеві бюджети на 915,1 млн. грн., зокрема, 858,9 млн. грн. сплачено юридичними особами та 56,2 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники аналогічного періоду минулого року перевищено на 146,3 млн. грн., або на 19 відсотків.

Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць області і становить більше 20 відсотків до їх загальних надходжень.

Як зазначає начальник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів, плата за землю - це бюджетоформуючий платіж наших територій, тому його адміністрування під особливим контролем. Акцент у цьому напрямку роботи ставимо на те, аби жоден гектар ріллі, пасовищ, земельних ділянок, які виділені під ведення бізнесу, не пройшов повз оподаткування. Сільські і селищні ради на місцях володіють ситуацією із землевідведенням і землекористувачами, тому тісна співпраця із органами Державної фіскальної служби дає позитивні результати.

 

Особистий прийом громадян. Інформація для платників

Прийом громадян посадовими особами здійснюється в громадській приймальні – кабінет №102 приміщення Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, розташованої за адресою: м. Нікополь, пр. Трубників, 27.

Запис на прийом до посадових осіб Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснюється у відділі надання адміністративних послуг, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації управління реєстрації платників та електронних сервісів Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області за телефоном: (05662) 4-54-29.

Запис на черговий прийом до керівника органу ДФС припиняється за 10 робочих днів до дати особистого прийому, в інших випадках – за 5 робочих днів, згідно п.7 Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах (затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 №271.

Веб-сайт ГУ ДФС у Дніпропетровській області: www.sfs.gov.ua.

 

"Спрощенцям" варто поспішати з встановленням РРО

«З 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи повинні всі розрахунки вести через електронні касові апарати, а з 1 січня 2016 року використовувати РРО повинні також і всі платники єдиного податку другої групи» - пояснив на прес-конференції 22 червня представникам ЗМІ перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

За словами Володимира Малиновського, згідно прийнятого закону, від використання РРО звільняються лише платники єдиного податку, при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі та платники єдиного податку першої групи.

«Важливою складовою прийнятих змін щодо РРО, є те, що суб’єкти господарювання, які до першого липня почнуть використовувати повністю оформлені та зареєстровані, опломбовані та переведені в фіскальний режим роботи електронні реєстратори розрахункових операцій повністю звільняються від перевірок касової дисципліни до першого січня 2017 року» - звернув увагу перший заступник начальника.

Нагадуємо, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області на базі Центрів Обслуговування РРО організовано безкоштовне навчання з питань користування РРО.

З питань реєстрації та подання заяв на участь у зазначеному навчанні звертатись до уповноважених представників:

ЦСО «Укрсервіс» (учбовий клас – м.Дніпропетровськ пр.Кирова 121-д)- Єрещенко Ганна Миколаївна (тел. 099-367-25-19)

ЦСО «ФОП Кольвах» (учбовий клас – м.Новомосковськ вул. Шевченко 7 (Райадміністрація) – Кольвах Віктор Володимирович (тел. 067-366-84-83)

ЦСО «ФОП Куліненков» (учбовий клас – м. Жовті Води вул. Петровського 33 (Міськвиконком) – Куліненков Олександр Пилипович (тел. 095-928-44-76)

Координаторами зазначеного навчання від ГУ ДФС у Дніпропетровській області визначені:

- Харченко Олександр Володимирович – начальник відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведення фактичних перевірок (РРО) – тел. 066-151-00-24,

- Дуднік Роман Олександрович – заступник начальника відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведення фактичних перевірок (РРО) – тел. 093-331-57-71.

На завершення Володимир Малиновський підкреслив: «Шановні платники єдиного податку третьої та другої груп, не зволікайте з придбанням, установкою та навчанням персоналу використовувати в роботі реєстратори розрахункових операцій. Адже, для того, щоб уникнути незручностей в роботі та в передачі звітності до Нікопольської ОДПІ важливо не тільки придбати касову техніку до відповідного терміну, а й успішно ввести її в роботу. Економічні європейські відносини в нашій країні кожен має почати будувати зі свого власного бізнесу».

 

Через тиждень система електронного адміністрування ПДВ запрацює у повному обсязі

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський нагадує, що з 01 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацює у повному обсязі. Тобто з цієї дати платник податків матиме право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, розраховану згідно з нормами п.200 прим.1 Податкового кодексу України.

Також Володимир Малиновський нагадав, що на кожного платника податку на додану вартість в Казначействі відкрито електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.

Пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

 

Майже 6 тисяч послуг отримали у ЦОП Нікопольської ОДПІ платники податків з початку 2015 року

Як зазначила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Нікопольської ОДПІ Ніталія Пироговська, на сьогодні обслуговування платників податків та громадян Нікопольщини здійснюється ЦОПом, яким надається більше десятка адміністративних послуг. Протягом січня – травня 2015 року Центром надано майже 6 тисяч таких послуг.

Серед них, найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За вказаний період було надано понад 3 тис. таких карток.

Також користується попитом у суб`єктів господарювання послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. З початку поточного року ЦОПом надано півтисячі таких послуг.

Не менш затребувана платниками така послуга, як видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами. Так, за п’ять місяців 2015 року Центром обслуговування платників було надано понад сотні зазначених довідок.

Щодо розгляду звернень громадян Наталія Пироговська розповіла, що з початку року надійшло 16 письмових звернень громадян, що на 2 звернення більше, ніж за відповідний період 2014 року.

Питання, порушені громадянами, стосувалися: проведення контрольно-перевірочної роботи, інформування про ухилення від сплати податків та зборів, не декларування доходів отриманих від здавання в оренду нерухомості, порядку оподаткування доходів фізичних осіб та нарахування штрафних санкцій, фінансового забезпечення колишніх працівників Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів.

Випадків несвоєчасного розгляду звернень громадян не було. Скарг на недоліки у роботі, на дії, бездіяльність та на корупційні діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, перегляд їх рішень не надходило.

 

ДФС запроваджує новий електронний сервіс для платників податків

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників податків, що Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс – обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами.

Розроблений сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг), що передбачено п. 16 постанови КМУ від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».

Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);

2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;

3. Електронний документ  надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.

З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-поталі ДФС.

 

Мешканці Дніпропетровщини спрямували на підтримку української армії понад 650 мільйонів гривень

Саме стільки військового збору сплачено жителями Дніпропетровської області до державного бюджету за десять місяців, починаючи з 03 серпня 2014 року, відколи набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року №1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», яким, зокрема, встановлено військовий збір.

З початку ж 2015 року на обороноздатність України спрямовано майже 390 млн. грн. У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відмічають позитивну динаміку надходжень: якщо у січні загальна сума військового збору склала 50,7 млн. грн., то вже у травні надійшло  84,0 млн. грн.

Нагадуємо, що 12 травня 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору», який набув чинності 11 червня 2015 року. Документом звільнено від оподаткування військовим збором доходи громадян від операцій з купівлі/продажу валюти.

 

Дніпропетровщина: за результатами досягнення податкового компромісу до бюджету надійшло 130 млн. грн.

Виконуючи своє основне завдання – контроль за наповненням бюджетів, фіскальна служба налаштована і на компромісні рішення. З початку цього року держава запропонувала бізнесу податковий компроміс – сплатити до держбюджету 5 відсотків від раніше занижених податкових зобов’язань з ПДВ і податку на прибуток підприємств.

Станом на 24 червня 2015 року 1162 дніпропетровських суб'єктів господарювання за результатами досягнення податкового компромісу спрямували до бюджету 130 млн. грн., з яких 60 млн. грн. податку на прибуток та 70 млн. грн. податку на додану вартість. Крім того, за наслідками досягнення податкового компромісу слідчими підрозділами ДФС Дніпропетровської області закрито 12 кримінальних проваджень.

Нагадуємо, що 17 квітня 2015 року завершено подачу заяв на застосування податкового компромісу у відповідності до положень Закону України №63-VIII від 25.12.2014 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових обов’язків з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі податкового компромісу».

 

У травні Дніпропетровською митницею ДФС поповнено бюджет майже на 1,4 мільярда гривень

Протягом травня 2015 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України спрямовано 1 млрд. 391,6 млн. грн.

При цьому, порівняно з травнем минулого року надходження коштів збільшились на 448,1 млн. грн., або на 47,5%. Про це проінформував перший заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Олександр Мірза.

Слід відзначити зростання більше як в 2 рази відносно травня 2014 року вагових обсягів оподаткованого імпорту за рахунок збільшення ввозу коксу, залізної та марганцевої руд, вугілля кам’яного, поліацетатів.

 

Підрозділ податкової міліції «Фантом» ліквідував нелегальний канал постачань м’ясопродукції на непідконтрольні території

Працівники підрозділу ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою України перекрили підпільний канал, через який на непідконтрольні території потрапляли продукти харчування.

Нелегальні перевезення здійснювались через сектор «А», при цьому у злочинній схемі були задіяні військовослужбовці. Їх вдалося взяти «на гарячому» - при супроводі двох вантажівок, що транспортували чергову партію м’ясопродукції. При цьому вони прямували поза межами пункту пропуску через так звану «зеленку».

При огляді транспортних засобів правоохоронці виявили та вилучили 160 свинячих тушок та 90 коробів з курячим м’ясом.

Наразі за фактом фінансування тероризму та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень зареєстровано кримінальні провадження за ст. 258-5 та ст. 426-1 КК України. Матеріали кримінальних проваджень передано співробітникам УСБУ в Луганській області. Слідство триває.

 

Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Під час виконання своїх службових повноважень працівники органів Державної фіскальної служби зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС.

Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.

Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

З початку року центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали відвідувачам майже 92 тисячі адміністративних послуг

Протягом п’яти місяців 2015 року фахівцями Центрів обслуговування платників, що діють при податкових інспекціях Дніпропетровської області, надано 91853 адміністративні послуги. Зокрема, видано 45157 реєстраційних номерів облікової картки платника податків, 10602 довідки про відсутність податкової заборгованості, зареєстровано 8385 книг реєстрації розрахункових операцій, 4343 книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 3514 розрахункових книжок, 4094 платника єдиного податку, надано 5359 витягів з реєстру платників єдиного податку та надано 10399 інших послуг.

Загалом, в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області створено та працюють 32 Центри обслуговування платників. Діяльність центрів обслуговування платників у Дніпропетровському регіоні забезпечує 365 працівників структурних підрозділів та акредитованого Центру сертифікації ключів, які надають платникам Дніпропетровщини широкий спектр адміністративних, інформаційних та консультативних послуг.

З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області, фахівцями фіскальної служби проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, за січень – травень 2015 року через такі скриньки отримано 2699 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників.

 

Про порядок реєстрації податкових накладних з 1 липня 2015 року

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 34 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що 1 липня 2015 року зареєстрованим платникам податку на додану вартість (далі – ПДВ) автоматично збільшується розмір суми ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначену пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, на суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців або 4 квартали.

Така сума збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців або 4 квартали, станом на дату такого перерахунку. Цей перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.

Суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ станом на 01.07.2015 автоматично збільшують суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначену пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу.

На суму такого збільшення:

- зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету звітного періоду або збільшується сума від’ємного значення, задекларована у звітному періоді;

- помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання з ПДВ вважаються погашеними.

 

З 1 липня 2015 року зміниться порядок роздрібної торгівлі пивом

Нікопольська ОДПІ інформує наступне.

Відповідно до Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71), який набирає чинності з 01.07.2015, пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5% об’ємних одиниць (підпункт 14.1.144 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями).

У зв’язку з цим роздрібна торгівля пивом з 1 липня поточного року регулюється Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» з внесеними змінами та доповненнями (далі – Закон №481).

Тому, з 01.07.2015 роздрібна торгівля пивом може здійснюватись за дотриманням наступних умов:

- наявності у суб’єкта господарювання (далі – СГ) ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (стаття 15 Закону №481);

- наявності у СГ реєстратора розрахункових операцій, що зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи (стаття 1 Закону №481, стаття 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з внесеними змінами та доповненнями);

- наявності місця торгівлі, обладнаного відповідно до вимог статті 1 Закону №481, а саме: місце торгівлі повинно бути обладнане електронним контрольно-касовим апаратом.

 

Застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи – підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО).

Згідно з пунктом 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» у своїй господарській діяльності повинні застосовувати РРО:

- платники єдиного податку третьої групи – з 01.07.2015;

- платників єдиного податку другої групи – з 01.01.2016.

Таким чином, при здійсненні діяльності на ринках фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої та третьої груп не застосовують РРО. Однак, якщо діяльність здійснюється у стаціонарних приміщеннях (магазини, кіоски, павільйони), розташованих на території ринку, то такі платники повинні застосовувати РРО:

- з 01.07.2015 – платники єдиного податку третьої групи;

- з 01.01.2016 – платники єдиного податку другої групи. 

 Водночас, пунктом 28 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу визначено, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні   особи – підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, які з 01.01.2015 по 30.06.2015 включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 01.01.2017 звільняються від проведення відповідно до норм Кодексу перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.

 

Про нарахування та сплату фізичними особами податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової та/або нежитлової нерухомості виходячи з бази оподаткування та відповідної ставки податку у встановленому порядку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України).

Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом України (п. 54.5 ст. 54 цього Кодексу).

Відповідно до пп. «а» пп. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Особи, які не можуть бути платниками туристичного збору

Платниками туристичного збору не можуть бути особи, які:

а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;

б) особи, які прибули у відрядження;

в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);

г) ветерани війни;

ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію Міністерства охорони здоров’я України;

е) діти віком до 18 років;

є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.

Відповідна норма визначена пп. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 р. ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2011 року №2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Хто є платниками туристичного збору

Відповідно до п. 268.2 ст. 268 р. ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2011 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Згідно із пп. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 р. ХІІ податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.

Перелік податкових агентів визначений п. 268.5 ст. 268 р. ХІІ ПКУ.

Так, згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради справляння збору може здійснюватися:

а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

 

Виплата дивідендів: коли не справляється авансовий внесок з податку на прибуток підприємств

Авансовий внесок з податку на прибуток підприємств при виплаті дивідендів, передбачений підпунктом 57.1 прим.1. 2 п. 57.1 прим. 1 ст. 57 Податкового кодексу України, не справляється у разі виплати дивідендів:

на користь власників корпоративних прав материнської компанії, що сплачуються в межах сум доходів такої компанії, отриманих у вигляді дивідендів від інших осіб. Якщо сума виплат дивідендів на користь власників корпоративних прав материнської компанії перевищує суму отриманих такою компанією дивідендів, дивіденди, сплачені в межах такого перевищення, підлягають оподаткуванню за правилами, встановленими п.п. 57.1 прим.1.2 п. 57.1 прим.1 ст. 57 Податкового кодексу. З метою оподаткування материнська компанія веде наростаючим підсумком облік дивідендів, отриманих нею від інших осіб, та дивідендів, сплачених на користь власників корпоративних прав такої компанії, і відображає у податковій звітності дивіденди в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;

платником податку на прибуток, прибуток якого звільнений від оподаткування відповідно до положень цього Кодексу, у розмірі прибутку, звільненого від оподаткування у період, за який виплачуються дивіденди;

фізичним особам.

Такі виключення із загального порядку встановлено п.п. 57.1 прим.1. 3 п. 57.1 прим.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 57.1 прим.1.4. п. 57.1 прим.1 ст. 57 Податкового кодексу України виплата дивідендів на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюється з метою оподаткування до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням.

При цьому така виплата не підлягає оподаткуванню як дивіденди згідно з положеннями розд. IV Податкового кодексу України.

Інститути спільного інвестування звільняються від обов’язку сплати авансових внесків з податку на прибуток у разі виплати дивідендів.

 

Хто не повинен застосовувати РРО з 1 липня 2015 року

Не повинні застосовувати РРО суб’єкти господарювання:

  • при безготівковій формі розрахунків (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок);

  • при продажу страв, напоїв у їдальнях і буфетах шкіл, ПТНЗ і т.д.;

  • виїзна торгівля;

  • при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань;

  • при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену;

  • при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті, на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій;

  • при продажу квитків на відвідування кінотеатрів, театрів, концертів та інше;

  • при продажу білетів державних лотерей;

  • при виконанні усіх банківських послуг (крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу);

  • при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва юридичними особами (крім торгівлі та громадського харчування), у разі проведення розрахунків у касах цих суб’єктів господарювання з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;

  • фізичними особами – платниками єдиного податку І групи

 

Платники єдиного податку третьої групи з 1 липня повинні застосовувати РРО

Фізичні особи - платники єдиного податку другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій (РРО).

У всіх інших випадках платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці другої і третьої груп зобов'язані застосовувати РРО.

Такий порядок вступає у силу:

для платників єдиного податку третьої групи - з 1 липня 2015 року;

для платників єдиного податку другої групи - з 1 січня 2016 року.

Водночас, фізичні особи - платники єдиного податку другої і третьої груп, які з 01.01.2015 р. до 30.06.2015 р. включно почали застосовувати у своїй діяльності РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року, звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.

 

З 1 липня продавцям пива необхідно подбати про ліцензію

З 1 липня 2015 року пиво з вмістом етилового спирту від 0,5% відноситься до алкогольних напоїв. Відповідні зміни внесені Законом № 71-VIII до Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольними напоями та тютюновими виробами".

Згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Отже, з 1 липня 2015 року суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, повинні придбати ліцензію.

 

Податкова соціальна пільга до заробітної плати працівника підприємства, який є зареєстрованим приватним підприємцем застосовується

Згідно з положеннями пп.169.2.3 статті 169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга не може бути застосована до:

- доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;

- заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад'юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;

- доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Таким чином податкова соціальна пільга до заробітної плати фізичної особи – підприємця застосовується на загальних підставах, в порядку визначеному статтею 169 Податкового кодексу України.

 

Порядок оподаткування путівок на оздоровлення членам профспілки

Згідно з пп. 165.1.35 Податкового кодексу до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включаються вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пп. 164.2.17 Кодексу до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо.

Тобто вартість профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення членів сім'ї віком після 18 років, оподатковується податком на доходи фізичних осіб, як додаткове благо, за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу. Сімейна профспілкова путівка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім'ї після 18 років, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім'ї.

 

Порядок оподаткування доходів, виплачених громадянам за виконання разових сільськогосподарських робіт

Згідно з положеннями Податкового кодексу до загального місячного оподатковуваного доходу громадянина включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору. Винагорода за цивільно - правовими договорами підлягає оподаткуванню податком на доходи за ставкою пункту 167.1 статті 167 Кодексу відповідно до якого ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

При нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Податковий агент, який нараховує оподатковуваний дохід на користь громадянина, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок та сплатити утриманий податок до бюджету під час виплати доходу.

Тобто сільськогосподарське підприємство, яке виплачує громадянам винагороду за виконання разових сільськогосподарських робіт, зобов’язане утримати податок з нарахованого доходу та перерахувати його до бюджету.

 

Для здійснення реєстрації податкових накладних в ЄРПН наявність коштів на електронному рахунку обов’язкова

Щоб своєчасно зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, платники ПДВ повинні обов’язково подбати про наявність коштів на електронних рахунках в системі електронного адміністрування ПДВ, - звертають увагу в Головному управлінні ДФС у Волинській області.

Наявність коштів на таких електронних рахунках – неодмінна умова для безперешкодного користування електронною системою адміністрування ПДВ, що з 1 липня 2015 року працюватиме в звичайному, а не тестовому режимі.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 розділу V Кодексу (реєстраційна сума), буде меншою, ніж сума податку в податковій накладній, яку платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник повинен перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій електронний рахунок (пункт 201.10.статті 201 розділу V Кодексу; пункт 12 Порядку № 569).

Збільшення реєстраційної суми може бути забезпечене також за рахунок отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, та сум ПДВ, сплачених під час ввезення товарів на митну територію України.

Відповідно до вимог законодавства, на електронні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти з власного поточного рахунку платника, відкритого в банківських установах, самостійно.

Варто врахувати, що такі кошти зараховуються в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування;

недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку.

 

Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України від 2 вересня 2014 року № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Основні положення цього Закону:

- Мораторій на нарахування пені та штрафів на основну суму заборгованості за кредитними зобов’язаннями;

- Мораторій на проведення перевірок органами і посадовими особами, уповноваженими законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

- Особливості державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- Дія документів дозвільного характеру;

- Звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності;

- Скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном;

- Мораторій на нарахування пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги;

- Заходи щодо збереження майна, що знаходиться в іпотеці;

- Забезпечення реалізації права на спадкування;

- Підтвердження обставин непереборної сили та інше.


Сектор комунікацій Нікопольської ОДПІ

Категория: Область | Просмотров: 983 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar