Покров Понедельник 29.04.24, 12:59
Сайт
Главная » 2015 » Июль » 20 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
22:53
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Імплементацію реформ ДФС України обговорили з МВФ та Службою внутрішніх доходів США

У ході візиту Голови Державної фіскальної служби Романа Насірова до Сполучених Штатів Америки у складі урядової делегації України відбулися зустрічі з представниками Податково-бюджетного департаменту Міжнародного валютного фонду та Служби внутрішніх доходів США.

Так, 14 липня у ході зустрічі з представниками МВФ обговорювалися питання імплементації плану реформування Державної фіскальної служби, а також стан підготовки до приїзду найближчим часом в Україну технічних місій МВФ з податкового, митного адміністрування та з податкової політики.

Також Голова ДФС України Роман Насіров обговорив з представниками Служби внутрішніх доходів США перспективи двостороннього співробітництва, зокрема з питань надання податковим органом США допомоги у реформуванні Державної фіскальної служби України.

 

Чітке виконання норм законів – єдиний шлях розвитку України: зазначили учасники прес-конференції

Днями, у інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція щодо визначення можливості використання норм законів в реальній економіці за участі радника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігора Ломако та члена ради аудиторів України Михайла Кропивко.

Перш за все, Ігор Ломако торкнувся питань, які мають пряме відношення до соціальної стабільності у Дніпропетровському регіоні. Це надходження до бюджету єдиного соціального загальнообов’язкового внеску: «За півроку платники податків області направили до фонду соціального страхування 9 мільярдів 372 мільярдів гривень, що відображає не лише позитивну роботу податкової служби, але і відповідальність платників області». В місцеві бюджети за півроку надійшло 5 мільярдів 656 мільйонів гривень, що за словами Ігоря Ломаки більше, ніж попередньо очікувалося.

Вже під час обговорення розглядалося дві законодавчі норми. Це податок на майно, зокрема на транспортні засоби і початок використання реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку другої та третьої групи.

За словами члена союзу аудиторів України Михайла Кропивко, платники податків чітко дотримуються правил податкового законодавства, з урахуванням змін та доповнень. Норми повинні бути єдині для всіх.

 

Підприємці – спрощенці Нікопольщини сплатили до місцевого бюджету більше 17 мільйонів гривень

У І півріччі 2015 року до місцевого бюджету Нікопольщини надійшло 17,5 млн.грн., або 6,2 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, проти минулого року надходження зросли на 5,1 млн.грн., темп росту склав 140,9 відсотків.

За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Юлії Пушко, позитивна динаміка сплати єдиного податку суб’єктами малого підприємництва – це додаткові можливості для органів місцевого самоврядування не лише планувати поточні витрати, а й прогнозувати видатки на соціально-економічні питання на наступник фінансовий рік.

Нагадуємо, що 30 липня поточного року останній день сплати - єдиного податку платниками єдиного податку 4 групи за ІІ квартал 2015 року (підпункт 295.9.2 пункту 295.9 статті 295 Податкового кодексу України).

 

Володимир Малиновський про деякі особливості електронного адміністрування ПДВ

Липневими днями в Нікопольській ОДПІ пройшов брифінг за участі першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського на тему «Про деякі особливості електронного адміністрування ПДВ»

Володимир Малиновський нагадав, з 1 липня 2015 року запроваджена система електронного адміністрування податку на додану вартість у звичайному режимі та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають усі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порушення платниками ПДВ зазначених термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, тягнуть за собою накладення штрафу, який встановлюється у відсотках від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних / розрахунках коригування, у наступному розмірі:

- 10% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20% – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30% – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40% – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50% від суми ПДВ, зазначеної у таких податковій накладній / розрахунку коригування.

Крім того, Володимир Малиновський звернув увагу, що з 01.07.2015 при реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми.

Збільшити свою реєстраційну суму можна за рахунок:

- отриманих податкових накладних та розрахунків коригування, які передбачають збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг, складених на такого платника та зареєстрованих в ЄРПН;

- сплати ПДВ на митниці під час розмитнення товарів;

- поповнення рахунку платника у системі електронного адміністрування ПДВ, відкритого платнику у Держказначействі (електронний рахунок).

 

ОГОЛОШЕННЯ!

Шановні платники та жителі міста Дніпропетровська! У місті Дніпропетровську з’явилася група шахраїв, які видають себе за працівників органів державної фіскальної служби Дніпропетровщини, не маючи до них жодного відношення, та телефонують суб’єктам господарювання з вимогами сплати грошових коштів у вигляді податків.

Тож, з метою виявлення та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області за телефонами: (056) 370-10-51 та (056) 374-31-46.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

 

Більше 460 злочинів розслідують співробітники Дніпропетровської податкової міліції

За шість місяців 2015 року підрозділами податкової міліції Дніпропетровської області прийнято до розслідування 326 кримінальних впроваджень. Загалом, в області розслідується 462 злочинів у сфері економіки.

57 кримінальних впроваджень за результатами розслідування вже направлено до суду, з них 39 – з обвинувальними актами і 18 для ухвалення рішення про звільнення осіб від кримінальної відповідальності, з яких 12 – у зв’язку з повним відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Завдяки роботі підрозділів податкової міліції Дніпропетровської області з початку 2015 року, за результатами кримінальних проваджень, відшкодовано збитків більш, як на 35 мільйонів гривень. З незаконного обігу вилучено матеріальних цінностей на 53 мільйони гривень.

 

До уваги платників податків!

На головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (sfs.gov.ua) функціонує банер "Електронне адміністрування ПДВ", в якому розміщено актуальні питання-відповіді, перелік електронних сервісів та форматів для отримання інформації з системи електронного адміністрування ПДВ, роз`яснення щодо особливостей реєстрації податкових накладних та складання податкової звітності, тощо.

Окрім того нагадуємо, що у ДФС функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс.

Телефони „гарячої” лінії Інформаційно-довідкового департаменту:

 0 800 501 007, (044) 454-16-13.

 

За 2 тижні роботи в ЄРПН зареєстровано майже 9 млн. податкових накладних та розрахунків коригування

За 2 тижні роботи системи електронного адміністрування ПДВ (CEA) в звичайному режимі в ЄРПН(15.07.2015) зареєстровано 8,9 млн. податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ 32 млрд. грн. Зареєстровано 30,6 тис. митних декларацій на суму ПДВ 5,8 млрд. грн. та здійснено 82 тис. операцій поповнення електронних рахунків на суму більше 5 млрд. грн.

Також 2,5 млрд. гривень сум переплат та «овердрафт» використано для реєстрації податкових накладних.

 

Вісім правопорушень «кримінального» характеру виявлено на Дніпропетровщині за результатами перевірок законності проведення тендерів

Вісім кримінальних правопорушень виявлено підрозділами податкової міліції Дніпропетровської області з початку 2015 року за результатами «відпрацювання» підприємств – переможців тендерних закупівель. Відкрито сім кримінальних впроваджень відносно службових осіб із державною формою власності, які за попередніми даними здійснили розкрадання коштів в особливо великих розмірах.

Ще п’ять кримінальних впроваджень відкрито за фактами незаконного одержання відшкодування податку на додану вартість на суму у 5,1 мільйони гривень і один за фактом отримання незаконного відшкодування ПДВ у сумі 2,5 мільйони гривень. За результатами «відпрацювання» ризикових підприємств зареєстровано чотирнадцять правопорушень: дев’яти суб’єктів господарювання імпортерів і п’яти – експортерів, які працювали у Дніпропетровському регіоні.

Загалом, в області підрозділами податкової міліції Дніпропетровської області на початок липня 2015 року розслідується 462 злочини у сфері економіки.

За результатами розслідування 57 кримінальних впроваджень вже направлено до суду, з них 39 – з обвинувальними актами і 18 - для ухвалення рішення про звільнення осіб від кримінальної відповідальності.

Загалом до бюджету направлено більше 35 мільйонів гривень «відшкодування» за вже доведеними фактами протизаконної діяльності у сфері економіки.

 

Юристи фіскальної служби Дніпропетровщини відстояли у судах на користь держави понад мільярд гривень

Протягом січня – червня 2015 року судові органи підтвердили правомірність дій правовиків ДФС Дніпропетровської області по 1270 справах на суму 1 мільярд 11 мільйонів гривень.

Загалом, з початку 2015 у судах різних інстанцій на розгляді знаходилось майже 13 тисяч справ на суму понад 10 мільярдів гривень за позовами органів ДФС (Міндоходів) Дніпропетровського регіону до платників та за позовами платників до органів ДФС (Міндоходів) області.

Як свідчить досвід, практика досудового врегулювання суперечок між органами державної влади та платниками податків дозволяє уникати необґрунтованих претензій або малоістотних справ.

Спори за позовами платників податків про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень переважно стосуються донарахування податку на прибуток та податку на додану вартість. У більшості випадків предметом спору є операції, в яких фіктивні суб’єкти господарювання виступають як контрагенти платників податків, або, як посередники в процесі постачання товару.

 

Податковою міліцією викрито махінації з тендерними коштами на 16,2 млн. гривень

Працівниками податкової міліції Центрального офісу зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи.

Як з’ясувалося, посадовці протягом 2014-2015 років за результатами проведених тендерних процедур оформили операції із отримання послуг щодо заміни вентильних кранів на газопроводах в будинках із переможцем тендеру. При цьому останній сформував податковий кредит від «транзитно-конвертаційних» підприємств.

Внаслідок таких дій підприємство ухилилося від сплати 16,2 млн. гривень податків.

Слідчі дії тривають.

 

Київські податківці відпрацьовують незаконні пункти обміну валют

У м. Києві співробітники Державної фіскальної служби у рамках розслідування кримінального провадження за фактом ухилення від сплати податків припинили незаконну діяльність цілої мережі пунктів обміну валют.

Встановлено, що зловмисники організували у м. Києві мережу пунктів обміну іноземної валюти без державної реєстрації, без документального оформлення проведених валютно-обмінних операцій та їх відображення в податковому обліку. Ці дії дозволили організаторам ухилитися від сплати податків в особливо великих розмірах.

На підставі постанови суду в одному з обмінників і в автомобілях учасників злочинної групи були проведені обшуки, у результаті яких виявлено майже 1,3 млн. грн., іноземну валюту, ноутбук і чорнові записи.

При цьому відсутні будь-які документи про державну реєстрацію суб'єкта господарювання та дозвільні документи на здійснення валютно-обмінних операцій.

У даний час проводяться заходи, спрямовані на встановлення і притягнення до відповідальності організаторів вказаного угрупування, а також виявлення всіх учасників вищевказаної мережі обміну валют.

 

Припинено діяльність «конвертцентру» з оборотом 200 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС в Одеській області припинили діяльність «конвертаційного центру» з оборотом в 200 млн. грн., який знаходився в Миколаївській області.

15 липня 2015 року на виході з банку затримано кур'єра, у якого виявлено 2,2 млн. грн. готівкою.

Наразі проводяться обшуки в офісах, квартирах та автомобілях учасників цієї схеми у місті Миколаєві та Миколаївській області, а також у банках, через які проходили кошти.

У головному офісі «конвертаційного центру» вже знайдені 167 печаток та документи комерційних фірм з ознаками «фіктивності».

Загальний обсяг «проконвертованих» коштів у 2014-2015 роках склав 200 млн. гривень.

 

Протягом І півріччя 2015 року до держбюджету сплачено понад 4,5 млрд. грн. єдиного податку

Протягом січня - червня 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету понад 4,5 млрд. грн. єдиного податку. З них майже 370 млн. грн. сплачено у червні.

У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці протягом 6 місяців поточного року спрямували до бюджету 3 089,5 млн. грн. зазначеного податку. Це на 837,7 млн. грн.  більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у червні – 237,4 млн. грн. Надходження єдиного податку у червні також перевищили минулорічний показник на 19,7 млн. грн.

У свою чергу юридичні особи – «спрощенці» з початку року спрямували до держбюджету 1 422 млн. грн. єдиного податку, з яких 131,8 млн. грн. сплачено у червні.

Серед них платниками третьої групи у січні – червні поточного року сплачено 1 019,3 млн. грн. єдиного податку, з яких у червні – 61,7 млн. грн.

Щодо четвертої групи платників податків – юридичних осіб, то ними протягом 6 місяців поточного року сплачено до державного бюджету 402,7 млн. грн. єдиного податку. Червневі надходження складають 70,1 млн. грн.

 

Розпочато 350 кримінальних проваджень за фактами корупції в ДФС

За фактами вчинення посадовими особами ДФС злочинів у сфері службової діяльності правоохоронними органами у І півріччі 2015 року розпочато 350 кримінальних проваджень, з яких 302 – за матеріалами підрозділів Головного управління власної безпеки ДФС.

До суду направлено 22 протоколи про вчинення адміністративних корупційних правопорушень посадовими особами фіскальної служби (з них 17 – за матеріалами підрозділів власної безпеки). За результатами розгляду зазначених протоколів у судах за порушення вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» до адміністративної відповідальності притягнуто 16 осіб (з них за матеріалами підрозділів власної безпеки – 15).

Для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами можливих корупційних та інших правопорушень у сфері службової діяльності, підрозділами власної безпеки проведено майже 2,4 тис. службових розслідувань і перевірок, за результатами яких до дисциплінарної відповідальності притягнуто 397 посадових осіб, з посад звільнено 142 працівники.

Водночас підрозділами власної безпеки органів ДФС перевірено 148 повідомлень про можливі неправомірні дії посадових осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс «Пульс», з них підтвердилось – 21. За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 1 посадову особу, 12 особам винесено офіційні застереження про неприпустимість дій, які можуть призвести до порушень антикорупційного законодавства, та розпочато 2 кримінальних провадження.

Перевірено понад 860 скарг і звернень фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками органів ДФС, з них 236 підтвердилися.

У рамках попереджувально-профілактичної роботи посадовим особам ДФС винесено 480 офіційних застережень про неприпустимість дій або бездіяльності, які можуть призвести до корупційних та інших правопорушень.

 

Електронний сервіс «ЗІР» допоможе розібратися у податковому законодавстві

ДФС України пропонує платникам податків скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом («ЗІР»). Цей електронний сервіс дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів.

У розділі «Питання-відповіді» розміщено відповіді на питання щодо оподатковування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування та діяльності акредитованого центру сертифікації ключів.

Розділ «Письмові консультації» містить витяги з письмових консультацій, наданих на типові звернення суб'єктів господарювання й громадян.

Для надання пропозицій і зауважень щодо роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв’язку».

Ознайомитися з функціональними можливостями загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу та скористатися ним можна на веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua).

 

Нагадуємо про електронний цифровий підпис

Послуги електронного цифрового підпису – зручний та сучасний спосіб не тільки для спрощення документообігу у суб’єктів підприємницької діяльності, але й шанс застрахувати свою інтелектуальну власність будь-якому користувачу електронної пошти.

Можливість отримати безкоштовно електронний сертифікат ключа - надає змогу кожному платнику оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів. Не витрачаючи свій час, отримувати консультації в режимі он-лайн, замовляти довідки, тощо. Адже, відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис» електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Тож, закликаємо підприємців, юридичних осіб та пересічних громадян, які з тих, чи інших причин ще не мають електронного ключа – отримати його якнайшвидше, та відчути всі переваги та зручності використання.

 

Актуальна інформація щодо функціонування системи електронного адміністрування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється без обмеження сумою податку на додану вартість (далі – ПДВ), обчисленою за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу.

Враховуючи зазначене, з 00 години 00 хвилини 1 липня 2015 року закінчився перехідний період (тестовий режим) системи електронного адміністрування ПДВ і така система запрацювала у звичайному режимі (лист Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 14.07.2015 №25450/7/99-99-19-03-01-17 «Про деякі особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ»).

З 01.07.2015 реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється виключно на суму ПДВ, обраховану за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу.

Звертаємо увагу, що актуальна інформація, пов’язана з функціонуванням системи електронного адміністрування ПДВ, розміщена на головній сторінці офіційного порталу ДФС України (банер «Податкові зміни 2015» – підрозділ «Електронне адміністрування ПДВ») за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/.

 

Щодо заповнення платниками податків окремих реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі  «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).

 

Про автоматичне збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 липня 2015 суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають автоматичному збільшенню.

Згідно з пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX ПК сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, визначена пунктом 200-1.3 Кодексу, автоматично збільшується на суми помилково та / або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість, які враховуються в інтегрованих картках платників податків станом на 01.07.2015.

Разом з тим, уточнені дані про помилково та / або надміру сплачених до бюджету платежах за станом на перше число місяця, наступного за звітним (на 01.07.2015), можуть бути сформовані Державної фіскальною службою після завантаження відповідної інформації до центральної бази даних служби.

Відповідно до Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи «Податковий блок» завантаження центральної бази даних ДФС уточненою інформацією про стан розрахунків платників з бюджетом (у тому числі про надмірно сплачені суми платежів) здійснюється на п'ятий (юридичні особи) і шостий (фізичні особи - суб'єкти господарської діяльності) робочі дні звітного місяця.

Таким чином, збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до ЄРПН за рахунок сум помилково та / або надміру сплачених станом на 01.07.2015 грошових зобов'язань, з урахуванням технологічного процесу буде здійснено до 10 липня 2015 року.

Довідково: роз’яснення відповідного змісту надано у листі ДФС України від 22.06.2015 № 22361/7 / 99-99-19-03-02-17.

 

При здійсненні експорту товарів за договором комісії нульова ставка ПДВ застосовується продавцем (власником) експортної продукції

Нікопольська ОДПІ нагадує, що операції з експорту товарів (супутніх послуг), якщо їх експорт підтверджений належно оформленою митною декларацією, оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою.

Датою виникнення податкових зобов'язань у разі експорту товарів є дата оформлення митної декларації.

Отже, при експорті товарів за межі митної території України податкові зобов'язання з ПДВ визначаються на дату фактичного здійснення такого експорту, тобто на дату оформлення вантажної митної декларації митним органом.

Експорт товарів із залученням комісіонера не впливає на порядок визначення податкових зобов'язань з ПДВ.

Право на застосування нульової ставки ПДВ і, відповідно, на отримання бюджетного відшкодування має продавець експортної продукції – її власник.

При заповненні рядка «Вид цивільно-правового договору» податкової накладної, яка виписується комітентом при здійсненні операцій з експорту товарів в рамках договорів комісії, в полі «вид договору» вказуються «Договір комісії».

Зазначена норма визначена п. 195.1 статті 195 Податкового кодексу України.

 

Настає термін сплати податку для громадян, які подали декларацію за 2014 рік

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що громадяни, які відповідно до пункту 179.1 статті 179 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) подали декларацію про майновий стан і доходи за 2014 рік (далі – податкова декларація), зобов’язані самостійно до 1 серпня 2015 року сплатити суму податку на доходи фізичних осіб, зазначену у поданій ними податковій декларації (пункт 179.7 статті 179 Кодексу).

Відповідно до пункту 168.4.5 Кодексу сплату податку на доходи фізичних осіб платник податку здійснює за своєю податковою адресою.

Згідно з положеннями пункту 45.1 статті 45 податковою адресою платника податків – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошових зобов’язань протягом строків, визначених Кодексом, такий платник відповідно до пункту 126.1 статті 126 Кодексу притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Крім того, згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожній календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 Кодексу).

 

Про перелік сум, що не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності до складу доходу юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи, визначеного статтею 292 Податкового кодексу України, не включаються:

1) суми податку на додану вартість;

2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;

3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;

4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;

5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;

6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств;

7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України;

8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;

9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;

10) дивіденди, отримані платником єдиного податку - юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Такі законодавчі норми передбачено пунктом 292.11 статті 292 Податкового кодексу України.

 

Про Державний реєстр розрахункових операцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Державної фіскальної служби від 09.07.2015 №485 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» визначено перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій, їх модифікацій, які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Наказ розміщено на веб-порталі ДФС.

 

Терміни подання повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 8.4 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (http: //sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах (п. 8.7 розд. VIII Порядку).

 

Нарахування ЕСВ фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи на неповній ставці

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що основне місце роботи - це місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору та знаходиться (оформлена) його трудова книжка, до якої вноситься відповідний запис про роботу.

Якщо база нарахування єдиного внеску фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи за місяць менша, ніж розмір мінімальної заробітної плати, то база для нарахування визначається як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Отже, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати. При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).

Наприклад: Заробітна плата у червні 2015 року за основним місцем роботи на 0,75 ставки - 900 грн.

Нарахований єдиний внесок за ставкою (умовно) 36,76% складає - 447,74 грн. (1218 х 36,76%), утриманий єдиний внесок за ставкою 3,6% складає - 32,40 грн. (900 х 3,6%.).

Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 14.02.15 № 4979/7/99-99-17-03-01-17 "Про застосування норм законодавства".

 

До уваги платників єдиного податку – ФОП, які торгують пивом

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) з 1 липня 2015 року набрала чинність зміна до підпункту 14.1.144 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) стосовно віднесення пива до алкогольних напоїв.

У зв’язку з цим виробництво, експорт, імпорт, оптова та роздрібна торгівля пивом з 01.07.2015 регулюється Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (з внесеними змінами та доповненнями) та підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

При цьому, у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається, зокрема, перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення.

Таким чином, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, з 1 липня 2015 року повинні мати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

 

Акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизних товарів сплачує юридична особа

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

При цьому філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є юридична особа.

Враховуючи наведене філія юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, і як наслідок цей податок сплачує юридична особа.

Порядок сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначено ст. 212 Податкового кодексу України. При отриманні послуг від нерезидента на території України податковий кредит відображається на дату складання податкової накладної. З 1 січня 2015 року змінено порядок визначення дати формування податкового кредиту при отриманні послуг від нерезидента на території України.

Так, для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН.

Отже при отриманні послуг від нерезидента на території України, платник ПДВ формує податковий кредит на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в ЄРПН та включенні до податкових зобов'язань звітного періоду. Зазначена норма передбачена п. 198.2 ст. 198 Податкового Кодексу України.

 

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки у зв’язку з отриманням податкових пільг, подає звіт  наростаючим підсумком

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг.

Звіт про суми податкових пільг подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.

Якщо з початку звітного року платник податків не користувався пільгами, то звіт про суми податкових пільг ним не подається.

«Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг», затверджений постановою КМУ від 27.12.10 №1233. Форма Звіту про суми податкових пільг визначена додатком до цього Порядку.

 

Підприємець на загальній системі включає до витрат вартість ремонту майна за умови використання його в господарській діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб у підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Пунктом 177.4 ст. 177 Податкового Кодексу визначено перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування.

До таких витрат, зокрема, відносяться витрати на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності.

 

З 01 ЛИПНЯ 2015 РОКУ ФІЗИЧНІ ОСОБИ ПОЧАЛИ СПЛАЧУВАТИ ТРАНСПОРТНИЙ ПОДАТОК

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в Україні з 01 січня 2015 року кожен власник автомобіля об'ємом двигуна понад 3000 куб. см та терміном використання менше 5 років, з дати першої реєстрації, щорічно повинен платити транспортний податок у розмірі 25 000 гривень за кожен автомобіль.

При цьому, податок нараховується незалежно від типу палива, яке використовується транспортним засобом.

Слід врахувати, якщо закінчення 5-ти річного терміну використання автомобіля, після дати першої реєстрації, наприклад у червні поточного року, контролюючі органи нарахують власнику транспортний податок за 6 місяців поточного року у сумі 12 500 гривень.

У разі продажу транспортного засобу протягом року, податок розраховується попередньому власнику з 1 січня поточного року до початку місяця, коли він втратив право власності, а новому власнику – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення їм контролюючим органом податкових повідомлень-рішень за місцем реєстрації транспортних засобів.

Згідно з нормами Податкового кодексу, якщо фізична особа не сплатила податок у зазначений термін, на суму несвоєчасної сплати нараховується штраф у розмірі 10% (при затримці до 30 календарних днів включно) або 20% (при затримці більше 30 календарних днів).

Крім того, нараховується пеня в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ. Якщо взяти нинішню ставку НБУ 30%, то 120% - це 36% (за повний рік прострочення). Тобто 9 тисяч гривень.

 

Податковий календар

Нікопольська ОДПІ нагадує, що 30 липня поточного року останній день сплати:

- збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за червень 2015 року (підпункт 1.7 пункту 29 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

- земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (крім громадян) за червень 2015 року (пункт 287.4 статті 287 Кодексу);

- єдиного податку платниками єдиного податку 4 групи за 2 квартал 2015 року (підпункт 295.9.2 пункту 295.9 статті 295 Кодексу);

- податку на додану вартість за червень 2015 року (пункт 57.1 статті 57 та пункт 203.2 статті 203 Кодексу);

- акцизного податку за червень 2015 року (пункт 57.1 статті 57 та підпункт 222.1.1 пункту 222.1 статті 222 Кодексу);

- авансового внеску з податку на прибуток підприємств за липень 2015 року (абзац 4 пункту 57.1 статті 57 Кодексу);

 

Плата за землю для фізичних осіб

Використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.

Нікопольська ОДПІ повідомляє - розпочато нарахування податку на землю – останній термін сплати 29.08.2015.

Власники земельних ділянок (мешканці власних будинків), власники земельних часток (паїв), які не отримали до 01.07.2015 року податкове повідомлення рішення про суму сплати земельного податку на землю прохання звернутися до Нікопольської ОДПІ кабінет № 208.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання по платі за землю протягом строків, то згідно ст. 126.1 Податкового Кодексу України, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Громадяни, які придбали чи отримали у спадщину, в дар будинок, земельні частки (паї) протягом 2012-2015 року необхідно з’явитися до Нікопольської ОДПІ, проспект Трубників,27, кабінет 208 для проведення звірок площ земельної ділянки, адреси, пільг. При собі мати копії документів, а саме:

Паспорт;

Ідентифікаційний код;

Техпаспорт на будинок;

Свідоцтво на право власності;

Пенсійне посвідчення.

 

Нарахування ЄСВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для працівника, який виконує на тому самому підприємстві, в установі, організації разом із своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою), базою нарахування єдиного внеску є дохід, сумарно нарахований за місяць.

(Лист ДФС України від 02.06.2015 р. №11415/6/99-95-42-0216).

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 1082 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar