Покров Суббота 27.04.24, 22:13
Сайт
Главная » 2015 » Октябрь » 8 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
08:25
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Громадська рада має грати більш важливу роль в діяльності фіскальних органів, - Роман Насіров

«Державна фіскальна служба - це виконавчий орган, який виключно втілює в життя постанови Кабінету Міністрів України. Тому для того, щоб вносити зміни в законодавство, представники бізнесу і громадськості мають не критикувати ДФС і її підрозділи, а брати більш активну участь в роботі профільних комітетів та комісій Верховної Ради та Міністерства фінансів», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

«Без конструктивного діалогу між владою і бізнесом, без консолідованої позиції, позитивних змін навряд чи можна чекати», - підкреслив Голова ДФС під час зустрічі з представниками Громадської ради при Державній фіскальній службі.

На думку очільника служби, більшість декларантів знаходить можливість вести діалог з представниками фіскальної служби як з колегами.

«На сьогоднішній день митний огляд вантажів застосовується всього в 5% випадків і це є ознакою довіри до бізнесу. Ми розуміємо, що будь-які різкі дії, спрямовані на викорінення протизаконних схем, в першу чергу б’ють по законослухняним компаніям. Для того, щоб виключити навіть можливість протиправних дій, законодавство має бути простим і прозорим», - переконаний Роман Насіров.

 

Податковий тягар для бізнесу буде зменшено. Пропозиції до Податкового кодексу вже подані на розгляд до Мінфіну і Верховної Ради

«Зміни, які будуть внесені у Податковий кодекс України передбачають спрощені правила роботи для бізнесу та надають можливість вивести з тіні доходи, і за рахунок цього, збільшити надходження до бюджету», - заявив на зустрічі у Києві з бізнесменами, які входять до Європейської Бізнес Асоціації, голова Державної фіскальної служби Роман Насіров.

Він зазначив, що реформування фіскальної системи вже розпочато. До Міністерства фінансів та Верховної Ради подані пропозиції, які перш за все спрямовані на спрощення роботи фіскальної служби.

«З точки зору законодавства очікується зменшення податкового тягаря для бізнесу, що дозволить знизити тиск на підприємців, але водночас дасть змогу вивести з тіні доходи і збільшити за рахунок цього надходження до бюджету. Такий підхід стане новою відправною точкою у відносинах держави і бізнесу», - наголосив Роман Насіров.

Голова ДФС підкреслив, що треба позбутися ганебної практики лімітів по відшкодуванню податкових платежів і вже з першого січня вийти на розрахунки місяць у місяць.

«Найголовніше, ми повинні зафіксувати незмінність законодавства на 2–3 роки, щоб бізнес отримав абсолютно зрозумілу і прогнозовану картину на певний час», – переконаний Роман Насіров.

Під час зустрічі бізнесмени висловили підтримку внесених у Податковий кодекс змін, і схвалили перетворення фіскальної служби на партнера для бізнесу.

 

Надходження до бюджетів усіх рівнів від дніпропетровських платників перевищили 55 мільярдів гривень

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - вересні 2015 року забезпечено надходження в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 55 млрд. 427,3 млн. грн., що на 14 млрд. 310,5 млн. грн., або майже на 35 % більше, ніж за дев’ять місяців 2014 року. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Лукін.

Так, до загального фонду державного бюджету впродовж трьох кварталів 2015 року мобілізовано 32 млрд. 491,1 млн. грн., що на 12 млрд. 185,0 млн. грн., або на 60% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровської області склали 8 млрд. 680,7 млн. грн. Це на 1 млрд. 235,4 млн. грн. (або на 16,6%) більше фактичних надходжень січня - вересня минулого року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 14 млрд. 255,5 млн. грн. Порівняно з 2014 роком надходження зросли на 6,7%, або на 890,1 млн. грн.

 

Легалізація заробітної плати в рамках проведення операції «Урожай - 2015»

Сьогодні, в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція щодо легалізації заробітної плати в рамках проведення операції "Урожай - 2015" за участі начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

За її словами: "Одним з важливих напрямів діяльності Державної фіскальної служби - є робота по легалізації робочих місць і виявленню фактів отримання заробітної платні «в конвертах». Так, з початку 2015 року фіскальної служби Дніпропетровської області легалізовано працю більш 7 тисяч найнятих робітників. Лише за рахунок легалізації найнятих робітників і оформлення трудових взаємостосунків згідно трудового законодавства до бюджету Дніпропетровської області вже додатково донараховані податку на доходи з фізичних осіб і єдиного соціального внеску на суму більше 3,6 мільйонів гривень".

Приведення трудових відносин у відповідність із законодавством проводиться в ході аналітичної і контрольно-перевірочної роботи. Ще більше 6 мільйонів гривень донараховано по податку на доходи з фізичних осіб і єдиного соціального внеску під час перевірки працівниками фіскальної служби області 412 суб'єктів господарювання області. З них до бюджету вже поступило податків, штрафів і пені 3 мільйони 105 тисяч гривень.

Також, починаючи з липня і по жовтень поточного року, проводиться операція «Урожай – 2015», головною метою якої є забезпечення повних і своєчасних надходжень до бюджету податків і зборів, легалізація виплати заробітної плати на сільськогосподарських підприємствах.

"За підсумками проведення сумісних заходів сільгоспвиробниками підвищена зарплата більше 8 тисячам працівникам. Сума зарплати, що виплатить, збільшена майже на 13,5 мільйонів гривень. В результаті до бюджету поступило податку на доходи з фізичних осіб більше 1,8 мільйонів гривень і єдиного соціального внеску більше 5 мільйонів гривень. В даний час робота в рамках операції «Урожай – 2015» продовжується" - зауважила Манушак Осипова.

 

Місцеві громади Нікопольщини отримали майже 92 мільйона гривень земельного податку

Як повідомив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський протягом дев’яти місяців 2015 року до місцевого бюджету Нікопольщини надійшло майже 92 мільйона гривень плати за землю. Власники та орендарі земельних ділянок відрахували в бюджет на 16,4 мільйонів гривень, або 21,7%  більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Зокрема платники земельного податку та орендної плати за землю - юридичні особи спрямували до місцевих бюджетів Нікопольського регіону 86,6 млн. грн., а підприємці - фізичні особи та громадяни – 5,1 млн. грн. Зростання надходжень по кожній з цих груп платників порівняно з минулорічними показниками становить 21,4 та 27,9 відсотків відповідно.

Нагадуємо, що плата за землю плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно і включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

Оскільки цей податок є одним з бюджетоформуючих для місцевих громад, фахівці органів ДФС області приділяють особливу увагу тому, щоб усі власники та орендарі земельних ділянок, які використовують їх для ведення бізнесу, сплачували земельний податок вчасно та в повному обсязі.

 

Звернення громадян

З початку року надійшло 32 письмових звернень громадян, що на 4 звернення більше, ніж за відповідний період 2014 року (28 звернень), з них: 32 заяви, про це повідомила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Наталія Пироговська. За результатами розгляду надано відповідь на 28 письмових звернень, у тому числі - 12 звернень вирішено позитивно, на 10 звернень надано роз’яснення, 5 звернень переслано за належністю до інших органів для розгляду в межах компетенції, а 1 звернення – визнано анонімним.

Питання, порушені громадянами, стосувалися: проведення контрольно-перевірочної роботи, інформування про ухилення від сплати податків та зборів, порядку оподаткування доходів фізичних осіб та нарахування штрафних санкцій, фінансового забезпечення колишніх працівників Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів.

Випадків несвоєчасного розгляду звернень громадян не було. Скарг на недоліки у роботі, на дії, бездіяльність та на корупційні  діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, перегляд їх рішень не надходило.

 

Під час чергового засідання Громадської ради при ГУ ДФС Дніпропетровщини обговорювалась необхідність податкової реформи ДФС України

Цілу низку важливих питань розглянули члени Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області на черговому засіданні, яке відбулося 24 вересня.

Найбільш важливими питаннями були визнання щодо реформування Державної фіскальної служби України, методів боротьби з «тіньовою» економікою, підняття іміджу служби тощо. Під час обговорення члени Громадської ради звернули увагу на низку питань щодо реформування фіскальної служби, які доцільно винести на обговорення не лише членів уряду та державних службовців, але і громадськості.

Також, в ході засідання йшлося обговорення результатів діяльності комітетів Громадської ради та інше.

 

На 66 відсотків збільшилася сума надходжень Дніпропетровської митниці до держбюджету, у порівнянні з минулим роком

У серпні 2015 року Дніпропетровською митницею ДФС направлено до державного бюджету України 1 мільярд 412 мільйонів 162,8 тисячі гривень, тоді, як у серпні минулого року надходження склали 850 мільйонів 811,1 тисяч гривень.

З них 1 мільярд 107 мільйонів 953,4 тисячі склав податок на додану вартість, для порівняння - у минулому році сума ПДВ складала 764 мільйони 585,4 тисячі гривень. Сума ввізного мита у серпні 2015 року склала 296 мільйонів 700,4 тисячі гривень, у минулому році сума ввізного мита у серпні складала 57 мільйонів 284 тисячі гривень. Сума вивізного мита у серпні 2015 року склала 2 мільйони 864,8 тисячі гривень проти 1 мільйона 214,1 тисячі гривень у серпні минулого року.

Загалом, надходження Дніпропетровської митниці ДФС у серпні 2015 року збільшилися у порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 561 мільйон 351,7 тисяч гривень, або на 66 відсотків.

 

За 8 місяців поточного року до бюджету сплачено 5,6 млрд. грн. військового збору

Протягом січня-серпня 2015 року до Державного бюджету України надійшло 5,6 млрд. грн. військового збору, що на 15,1 відс. більше від запланованого. Бюджет додатково отримав 736,9 млн. грн.

Зокрема, у серпні до бюджету сплачено 743,6 млн. грн.

Нагадаємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року. Його ставка складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування.

 Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

Для резидента об’єктом оподаткування збором є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи, отримані з джерел за межами України.

Об'єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

 

На Дніпропетровщині легалізовано працю понад 7 тисяч найманих працівників

Працю 7 тисяч 199 найманих робітників легалізовано співробітниками фіскальної служби Дніпропетровської області з початку 2015 року.

Лише за рахунок легалізації найманих працівників, та оформлення трудових відносин, згідно трудового законодавства, до бюджету Дніпропетровської області додатково донараховано податку на доходи фізичних осіб і єдиного соціального внеску на суму майже 3 мільйони 620 тисяч гривень.

Ще 6 мільйонів 115,5 тисяч гривень донараховано податку на доходи фізичних осіб і єдиного соціального внеску під час перевірки податківцями області 412 суб’єктів господарювання області. З них - до бюджету вже надійшло податків, штрафів і пені на 3 мільйони 105 тисяч гривень.

 

На Дніпропетровщині викрито факт легалізації незаконно одержаних коштів на суму майже 6,1 млн. гривень

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з Кіровським РВ ДМУ ГУ МВС України встановлено протиправну діяльність посадових осіб одного з комунальних підприємств м. Дніпропетровська.

Як з’ясувалося, протягом 2014-1015 років зазначені особи отримували значні суми грошових коштів від населення за надані послуги у сфері обслуговування об’єктів комунальної власності. Отримані кошти для подальшої легалізації перераховувалися через низку інших підприємств на рахунок товариства, яке мало ознаки фіктивності та створювалося для конвертації грошових коштів.

Загалом на рахунок фіктивного підприємства було перераховано майже 6,1 млн. гривень.

За вказаним фактом до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених ч.5 ст. 191 та ч.2 ст. 209 Кримінального кодексу України.

Здійснюється кримінальне провадження.

 

На Дніпропетровщині виявили незадекларовані зубні щітки на суму у чверть мільйона гривень

З 1 вересня 2015 року митниками України розпочато операцію «Рубіж - 2015», спрямовану на запобігання та протидію контрабанді і порушенням митних правил. В ході проведення операції «Рубіж - 2015» системою виявлення ризиків порушення митних правил викрито та припинено спробу переміщення на територію України вантажу зубних щіток виробництва Китай у кількості 55 тисяч штук на суму у чверть мільйона гривень, не задекларованих згідно митних правил суб’єктом господарювання.

В ході спільної операції Дніпропетровською митницею ДФС, Департаментом аналізів ризиків і протидії митним правопорушенням ДФС і територіальним підрозділом податкової міліції незадекларований вантаж під час огляду було затримано, а також складено протокол за фактом незадекларування товарів. В подальшому, товар у порушника митних правил конфіскується і на порушника накладаються штрафні санкції у сумі вартості незадекларованого товару.

Загалом, з початку року митниками Дніпропетровщини складено протоколів на загальну суму 14 мільйонів 285 тисяч 580 гривень. З цієї суми митниками вилучено товарів на суму більше 4 мільйонів 427 тисяч гривень. Судами області вже розглянуто тридцять дві справи про порушення митних правил, за результатами яких з порушників вже стягнуто 356 тисяч 577 гривень.

 

Податкова міліція у м. Дніпропетровську вилучила пально-мастильних матеріалів на 13,4 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу у рамках операцій «Акциз-2015», «Нафтопродукт-2015» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків одним з підприємств м. Дніпропетровська проведено 5 обшуків.

За результатами обшуків за адресами розташування виробництва і зберігання пально-мастильних матеріалів, а також за адресами розташування офісів виявлено та вилучено 893 тонни пально-мастильних матеріалів вартістю 13,4 млн. гривень, 40 тис. гривень готівкою, комп’ютерну техніку, магнітні носії інформації, печатки різних підприємств і «тіньову» документацію.

Тривають слідчі дії зі становлення кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення.

 

З початку 2015 року митницями ДФС вилучено сигарет на суму понад 13 млн. гривень

З початку 2015 року митницями Державної фіскальної служби зафіксовано 1 621 випадок переміщення сигарет через митний кордон України з порушенням митного законодавства. У справах про порушення митних правил вилучено 32 млн. шт. сигарет загальною вартістю понад 13 млн. грн.

Переважна більшість випадків незаконного переміщення сигарет виявлено у зоні діяльності митниць західного регіону – Львівська, Чернівецька, Волинська, Закарпатська митниці ДФС.

Цими митницями зафіксовано 1 402 випадки (87% від загальної кількості) переміщення сигарет через митний кордон України з порушенням митного законодавства на суму 10,5 млн. грн.  Зокрема, у зв'язку з незаконним ввезенням сигарет – 204 випадки на суму 457 тис. грн., у зв'язку з незаконним вивезенням – 1 198 випадків на суму 10 млн. грн.

Вказане обумовлено тим, що вартість сигарет у країнах Євросоюзу є значно вищою, ніж в Україні.

 

Податковою міліцією упереджено незаконне ввезення в Україну партії товарів широкого вжитку на суму 9,5 млн. гривень

Працівниками податкової міліції у м. Києві у рамках операції «Рубіж-2015» та у ході розслідування кримінальних проваджень за ч.1 ст.205 та ч.1 ст. 212 КК України встановлено факт порушення законодавства громадянами, які ввезли з Китаю та Індії на територію України товари широкого асортименту (посуд, велосипедні шини, вироби з пластмас, взуття тощо).

Під час розмитнення товару вони надали до митниці неправдиві відомості, що дало їм змогу занизити фактичну вартість товару та ухилитися від сплати податків.

За результатами обшуку двох контейнерів з імпортованими товарно-матеріальними цінностями на території митного посту «Святошин» вилучено товарів на загальну суму 9,5 млн. гривень.

Тривають слідчі дії зі становлення кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення.

 

Шановні платники та жителі Дніпропетровської області!

У Дніпропетровській області з’явилася група шахраїв, які видають себе за працівників органів державної фіскальної служби Дніпропетровщини, не маючи до них жодного відношення, та телефонують суб’єктам господарювання з вимогами сплати грошових коштів.

У разі виявлення та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області за телефоном: (056) 370-10-32.

 

Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням реформи» (щодо податкової міліції) розміщено на веб-порталі ДФС

На офіційному web-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність»/«Регуляторна політика» розміщено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням реформи» (щодо податкової міліції), пояснювальна записка та аналіз впливу цього регуляторного акту.

Законопроект розроблено з метою реалізації рекомендацій місії Міжнародного валютного фонду щодо реформування системи органів фіскальної служби.

Зауваження та пропозиції до зазначеного законопроекту можуть надсилатися упродовж одного місяця з дати оприлюднення проекту на адресу: Державна фіскальна служба України, Головне оперативне управління, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, електронну – invest_rada@sfs.gov.ua, до Державної регуляторної служби України на поштову адресу: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011.

 

Щодо термінів надсилання поштою податкових декларацій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 вересня 2015 року у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку має надіслати таку декларацію не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку її подання. Раніше, таке відправлення необхідно було здійснити за десять днів. Відповідна норма передбачена Законом України від 17 липня №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків».

Також звертаємо увагу: податкова декларація відправляється на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку.

Водночас, податкова звітність в електронній формі повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подачі.

 

Дані в паспорті замість картки – в будь-якому органі ДФС

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 70.10 статті 70 Податкового кодексу України контролюючим органом на прохання фізичної особи - платника податків до паспорту можуть бути внесені (сьома, восьма або дев'ята сторінки) дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру.

Підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків, внесені будь-яким органом ДФС до паспорта громадянина України за формою встановленою Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

 

Змінено порядок надання узагальнюючих письмових податкових консультацій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що законом України від 17 липня 2015 року №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» (далі – Закон №655), який набрав чинності з 01.09.2015, змінено, зокрема, порядок надання контролюючими органами узагальнюючих письмових податкових консультацій.

Законом №655 змінено визначення узагальнюючої письмової податкової консультації.

Відповідно до пункту 14.1.173 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у редакції Закону №655 узагальнюючі письмові податкові консультації – це оприлюднення позиції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, що склалася за результатами узагальнення податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків.

Узагальнюючі письмові податкові консультації надаються виключно центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України протягом 5 календарних днів (пункт 52.6 статті 52 Кодексу).

 

До уваги фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку третьої групи!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із абз.2 п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З урахуванням зазначеної норми, звертаємо увагу фізичних осіб - платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 3 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).

У зв’язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відс. відповідно, аналогічно зазначається сума податку.

 

Про застосування системи управління ризиками при здійсненні митного контролю

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 №684 «Про затвердження Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за №1021/27466) встановлено єдиний підхід до здійснення органами ДФС аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю.

Наказ розміщено на веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/nakazi/63959.html).

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до органів ДФС до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Постанови КМУ від 17.06.2015 року № 413 повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

 

Власникам авто!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Юридичними особами сплата здійснюється авансовими внесками щоквартально до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Фізичні особи – підприємці загальної системи оподаткування є платниками військового збору

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи – підприємці «загальної системи» оподаткування є платниками військового збору на загальних підставах.

Зазначені платники за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період. Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб - підприємців є 2015 рік.

 

Фізична особа – підприємець - платник єдиного податку не сплачує військовий збір з доходів, отриманих в межах підприємницької діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що положеннями Податкового кодексу України визначено, що фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність за спрощеною системою оподаткування, не є платниками військового збору з доходів, отриманих в межах підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування.

Водночас у разі отримання фізичною особою – підприємцем доходів, за межами підприємницької діяльності, такі доходи оподатковуються військовим збором на загальних підставах. Також суб'єкти господарювання та/або самозайняті особи, які виплачують доходи фізичним особам, які є об’єктом оподаткування військовим збором, є податковими агентами щодо таких доходів та зобов’язані утримувати та перераховувати військовий збір в порядку, визначеному законодавством.

 

Фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку зобов’язані мати первинні документи на закупівлю товарів, які використовуються у господарській діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

Зазначена норма передбачена статтею 44 Податкового кодексу України і є загальною для платників всіх систем оподаткування, в тому числі платників, які застосовують спрощену систему оподаткування.

Тобто фізичним особам – підприємцям, в тому числі платникам єдиного податку необхідно мати первинні документи на закупівлю товарів, які використовуються у господарській діяльності та забезпечити зберігання вищезазначених документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи.

 

У разі відсутності у фізичної особи – підприємця платника єдиного податку протягом робочого дня підприємницьких доходів, книга обліку доходів не заповнюється

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України 19.06.2015 № 579.

Відповідно до вимог названих Порядків, фізичні особи - підприємці платники єдиного податку першої - третьої груп відображають фактично отриману суму доходу та фактично понесених витрат від провадження діяльності.

Записи в книгах обліку доходів або книгах обліку доходів і витрат виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Тобто, якщо фізична особа - підприємець платник єдиного податку протягом робочого дня не отримувала дохід, то заповнювати книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат не потрібно.

 

У податковій декларації платника єдиного податку фізичної особи – підприємця зазначається найбільша чисельність працівників за будь-який місяць звітного періоду

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо кількість осіб, які перебувають з платниками єдиного податку другої або третьої груп у трудових відносинах, кожного місяця кварталу була різною та враховуючи, що для таких платників єдиного податку однією з основних умов перебування на спрощеній системі оподаткування є не перевищення 10-ти осіб або необмеженої кількості осіб відповідно, то у полі «Фактична чисельність працівників у звітному періоді» податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця зазначається найбільша чисельність працівників за будь-який місяць податкового (звітного) періоду.

 

Кабінетом Міністрів України затверджений перелік держав, операції з контрагентами яких визнаються контрольованими

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з положеннями Податкового кодексу України для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з дати включення держави (території) до такого переліку.

На виконання зазначеної норми Податкового кодексу, Кабінет Міністрів України розпорядженням від 16 вересня 2015 р. N 977-р затвердив перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України. Зазначений документ набув чинності 16 вересня 2015 року.

 

В зв’язку зі зростанням мінімальної зарплати розмір ЄСВ становитиме 478,17 гривень

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та для підприємців на загальній системі оподаткування (в місяцях, в яких був отриманий оподатковуваний дохід) з 1 вересня 2015 року мінімальний розмір єдиного внеску становитиме 478,17 грн. (1378 * 34,7 %).

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску з 1 вересня 2015 року становитиме 23 426,00 грн.

Як відомо, відповідно до Закону України від 19.09.2015 року № 174 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінено розмір мінімальної заробітної плати та розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

З 1 вересня 2015 року мінімальна заробітна плата становить 1378 гривень, прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб становить 1378 гривень.

 

Новий порядок заповнення платіжних документів на сплату податків

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що 1 вересня 2015 року набрав чинності наказ Мінфіну від 24.07.2015 № 666, яким оновлено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Відтепер усі поля реквізиту "Призначення платежу" розрахункового документу платникам податків потрібно заповнювати відповідно до вимог Порядку.

Окремо повідомляємо, що застосування норми пункту 8 Порядку щодо присвоєння коду виду сплати 140 "Надходження до бюджету коштів в рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску" буде можливим після затвердження ДФС України відповідного Порядку взаємодії структурних підрозділів органів ДФС у процесі визначення напряму сплати сум платниками, які мають податковий борг.

Детальніше з Порядком заповнення документів та переліком кодів видів сплати можна ознайомитись на веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63910.html.

 

Порядок обкладення ПДВ операції з експорту товарів за ціною, нижчою собівартості або придбання

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФСУ у листі від 10.08.2015 р. № 16878/6/99-99-19-03-02-15 надала роз’яснення стосовно оподаткування ПДВ операції з експорту товарів за ціною, нижчою за собівартість.

Основне: у випадку, коли собівартість експортованих товарів перевищує їх договірну вартість постачання, експортер складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення собівартості над фактичною ціною. Оскільки обсяг операцій, розрахований виходячи з перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів над фактичною ціною їх постачання, не формує вартості експортованого товару, нульова ставка до такого обсягу не застосовується, а тому в податковій накладній з позначкою "17" визначається сума ПДВ за основною ставкою.

 

У разі наявності коштів на електронному рахунку платника ПДВ штрафні санкції за порушення строків сплати податкового зобов’язання не застосовуються

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що законом України від 16 липня 2015 року N 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (далі - Закон N 643), який набрав чинності з 29 липня 2015 року,  підрозділ 2 Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України ( далі – ПКУ) доповнено пунктом 40.

 Відповідно до даного пункту штрафні санкції та пеня, передбачені Кодексом за порушення строків, встановлених для самостійної сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість, не застосовуються за умови наявності у такі строки коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість до бюджету або на спеціальні рахунки платників – сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ.

У випадку нарахування протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування податку на додану вартість вказаних штрафних санкцій, такі штрафні санкції підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника ПДВ протягом 14 робочих днів.

При цьому слід враховувати, що перехідним періодом для реалізації вимог пункту 40 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу є період з 01.02.2015 по 01.07.2015.

 

Зустрічаємо нову форму податкової декларації екологічного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Мінфін наказом від 17.08.2015 р. №715 затвердив нову форму Податкової декларації екологічного податку та 9 додатків до неї. Слід додати, що в новій  формі звітності передбачене місце для зазначення кодів забруднюючих речовин та відходів. Для цього затверджено кодифікатори  забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення та скидаються у водні об’єкти, а також відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (додатки 7, 8, та 9).

Нагадаємо, зазначена декларація подається платниками податку до контролюючого органу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.

Наказ набирає чинності  з дня його офіційного опублікування, а саме з 25 вересня поточного року. З цієї дати втрачає чинність стара форма Податкової декларації екологічного податку, затверджена наказом ДПА від 24.12.2010 № 1010.

Та варто пам’ятати, відповідно до п.46.6 ПКУ до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набувають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення. Тобто, за новою формою декларації необхідно звітувати за результатами діяльності в ІУ кварталі. Щодо подання звітності за ІІІ квартал ц.р. її необхідно надати до контролюючих органів не пізніше 9 листопада 2015р. за старою формую, затвердженою наказом №1010.


Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 990 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar