Покров Пятница 03.05.24, 17:38
Сайт
Главная » 2015 » Декабрь » 9 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
08:06
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
Професор з Німеччини Лотар Геллерт став радником Голови ДФС
Експерт Митної служби Німеччини, професор з митного права Лотар Геллерт став радником Голови Державної фіскальної служби Романа Насірова з питань митної політики.
На цій посаді Лотар Геллерт буде консультувати Голову ДФС в питаннях реформування митного напрямку ДФС в цілому, а також за окремими питаннями: управління ризиками, митна вартість та митний пост- аудит контроль.
«Останні кілька місяців ми плідно співпрацюємо з Митною службою Німеччини. І я радий, що нам вдалося домовитись про залучення до процесу реформування української митниці дуже досвідченого фахівця, професора Геллерта», - зазначив Роман Насіров.
Професор Лотар Геллерт має більш ніж 15-річний досвід роботи у Митному департаменті Міністерства фінансів Німеччини, де, зокрема, займався питаннями митного законодавства. В якості експерта працював у Єврокомісії. У 2005-2007 - в Офісі боротьби з шахрайством (OLAF). У 2009-2011 роках - в Департаменті податкових та митних питань (TAXUD), де відповідав за взаємну адміністративну допомогу між країнами-членами ЄС у митній сфері, питання митного боргу та гарантій, а також брав участь у розробці Імплементаційного регламенту щодо Модернізованого Митного кодексу ЄС.
З серпня 2011 року викладає в Урядовому університеті адміністративних наук в Мюнстері.
В Україні професор Геллерт розпочне роботу з січня 2016 року.
 
Керівники ДФС провели зустріч з представниками Європейської Бізнес Асоціації
Найбільш актуальні питання, які хвилюють бізнес у зв’язку із проведенням податкової реформи, обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова та його Першого заступника Сергія Білана з представниками Європейської Бізнес Асоціації 27 листопада.
«Ми з вами є кінцевими користувачами податкової реформи: ДФС зі сторони адміністрування, ви – зі сторони сплати податків. Тому дуже важливо за останні кілька тижнів встигнути підготуватися до нового року. Як тільки буде законопроект, а ще краще – Закон України, ми в оперативному режимі адаптуємо адміністрування та підготуємо роз’яснення  з усіх нюансів змін в оподаткуванні для інформування платників податків. Також ми будемо запрошувати бізнес-асоціації долучитися до процесу роз’яснення нового законодавства», - зазначив Роман Насіров.
Відносно запитань щодо стану відшкодування ПДВ Голова ДФС повідомив про значне скорочення заборгованості з відшкодувань цього податку підприємствам. Так, активна заборгованість з відшкодування ПДВ, яка становила у травні поточного року 22 млрд. грн., на початок листопада скоротилася до 15 млрд. грн., протерміновану заборгованість зменшено з 7,5 млрд. грн. до 4 млрд. грн. та до кінця року очікується її зменшення до 2 млрд. грн.
«Ми просили додаткові ліміти до кінця року на відшкодування ПДВ і, враховуючи перевиконання плану зі збору податків, є очікування, що ми зможемо збільшити ще на 5 млрд. грн. ліміт на відшкодування цього податку наприкінці грудня», - підкреслив Роман Насіров.
Під час зустрічі учасники також обговорили питання адміністрування акцизного податку, заходів ДФС щодо боротьби з виплатою зарплат «в конвертах», запровадження електронної акцизної марки тощо.
Представники Європейської Бізнес Асоціації підтримали пропозицію Голови ДФС щодо запровадження більш тісної співпраці з вирішення проблемних питань та проведення найближчим часом наступної зустрічі представників бізнес-асоціації та ДФС.
 
Роман Насіров: Країни-партнери мають бути впевнені в своїх інвестиціях в Україну
Голова ДФС Роман Насіров провів першу зустріч з представниками Посольств країн – ключових партнерів України. Головна мета зустрічі – проінформувати представників держав-партнерів про хід реформ в ДФС та перспективи для бізнесу.
«Для нас надважливо інформувати міжнародну співдружність про ті реформи, які відбуваються в Україні. Ми будуємо абсолютно нову, прозору модель і це виклик всім органам влади відповідати європейським вимогам. ДФС своїми основними напрямами обрала оптимізацію штату, реформування офісу великих платників та виведення бізнесу з тіні», - заявив Роман Насіров.
За словами очільника ДФС, основні показники роботи служби свідчать про підвищення ефективності роботи. Якщо на початку року Кабмін виділяв на місяць лише приблизно 4,8 мільярда гривень на відшкодування ПДВ, то на сьогоднішній день за рахунок додаткових надходжень є змога відшкодовувати щомісяця майже 7,5 мільярда. Такого значного прогресу вдалось досягти завдяки виведенню бізнесу з тіні, що відмічають і в країнах-партнерах. Як додав Голова ДФС, збільшення надходжень до бюджету вдалось досягти не за рахунок тиску на бізнес, а завдяки попередженню злочинів у фінансовій сфері.
«До літа наступного року в ДФС відбудуться систематичні зміни, які дадуть змогу працювати на рівні європейського сервісу. Ми взяли за основу досвід англійських колег і робимо все, щоб відповідати найвищим вимогам. Зміни очікують і митників, і податкову міліцію, і регіональні відділення. Ще не так давно ДФС складалась з 570 юридичних осіб, а вже в наступному році їх має бути не більше 30», - зауважив Роман Насіров.
Для країн-партнерів важливо розуміти, що всі зміни відбуваються згідно з міжнародними вимогами і при підтримці міжнародних спостерігачів, тому їх інвестиції в український бізнес захищені належним чином. Голова ДФС запропонував зробити такі зустрічі з представниками посольств на постійній основі задля підтримання найвищого рівня комунікації.
 
У січні – листопаді 2015 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло майже 68,5 мільярдів гривень
Впродовж одинадцяти місяців поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 68 млрд. 449,9 млн. грн. Це на 16 млрд. 891,6 млн. грн., або на 32,8 % більше, ніж у відповідному періоді 2014 року. Про це проінформував в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Так, до Державного бюджету Дніпропетровського регіону за січень – листопад поточного року мобілізовано 39 млрд. 925,8 млн. грн., що на 14 млрд. 130,4 млн. грн. або на 54,8% більше, ніж за аналогічний період 2014 року.
Місцеві бюджети Дніпропетровщини протягом одинадцяти місяців 2015 року отримали 10 млрд. 879,2 млн. грн. Це на 1 млрд. 577,4 млн. грн., або на 17,0% більше фактичних надходжень січня – листопада 2014 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 17 млрд. 644,9 млн. грн. Порівняно з 2014 роком надходження зросли на 7,2%, або на 1 млрд. 183,8 млн. гривень.
 
Впродовж одинадцяти місяців 2015 року понад 70,9 тисяч «спрощенців» - фізичних осіб Дніпропетровщини сплатили до бюджету 508,7 млн. грн.
Станом на 01.12.2015 у Дніпропетровській області працюють 70 тисяч 907 підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Більше 9,4 тисяч підприємців обрали першу групу спрощеної системи оподаткування, майже 39,1 тисяч зареєстровані на другій групі та більше 22,4 тисяч працюють, обравши третю групу спрощеної системи оподаткування.
Протягом січня – листопада поточного року «спрощенці» - фізичні особи Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів 508,7 млн. грн. єдиного податку, що на 133,8 млн. грн., або на 35,7 відсотків, більше, ніж за відповідний період 2014 року.
За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інни Андрущак, за дев’ять місяців поточного року підприємці третьої групи задекларували валового доходу на загальну суму 7,428 млрд. грн. Це на 3,332 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період 2014 року. До бюджету ними сплачено 285,1 млн. грн., що на 51,8% або 97,3 млн. грн. більше, ніж у минулому році.
 
Платники Нікопольщини за 11 місяців ц.р. перерахували до бюджету на 194,8 млн.грн. більше ніж торік
Як зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, загалом з початку 2015 року від платників податків Нікопольщини до зведеного бюджету надійшло 888,4 мільйонів гривень, що більш ніж на 194,8 мільйонів гривень більше минулорічного показника.
За словами керівника податкової, з вказаної суми до державного бюджету було мобілізовано 316,0 млн. грн., а до місцевого – 572,4 млн. гривень.
Основну частину місцевого бюджету складають надходження від податку на доходи фізичних осіб – майже 343,0 млн. грн., плати за землю – 112,0 млн. грн., єдиного податку – 43,4 млн. гривень.
Крім того, з початку року до бюджету спрямовано 510,7 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Як відмічає Володимир Джавун, наразі органи Державної фіскальної служби України та бізнес є стратегічними партнерами, які працюють для спільної мети – розвитку підприємництва в країні та, відповідно, підтримання стабільної економічної ситуації в державі в цілому.
 
Протягом січня-листопада 2015 року до місцевих бюджетів платниками Нікопольського регіону сплачено понад 572 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб
Протягом січня-листопада 2015 року до місцевих бюджетів платниками Нікопольського регіону сплачено 572,4 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 34,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Надходження листопада поточного року становлять 36,8 млн. грн. зазначеного податку. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
„За будь-яких економічних умов ПДФО залишатиметься бюджетоутворюючим для місцевих громад. Тому в легальній оплаті праці повинні бути зацікавлені не лише органи ДФС чи представники влади, а й всі мешканці територіальної громади, оскільки стан фінансового забезпечення соціально-економічних програм на місцевому рівні чи не найбільше залежить від рівня сплати ПДФО”, – наголосив перший заступник.
 
За 11 місяців платники Нікопольського регіону перерахували понад 45,9 мільйонів гривень військового збору
Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Посадовець зазначив, що надходження з військового збору за 11 місяців 2015 року перевищили очікувані показники на 5,1 млн. грн. та поповнили держбюджет в сумі 45,9 млн. грн. У листопаді поточного року на підтримку української армії та обороноздатності країни сплачено майже 4,9 млн. грн, що на 1,2 млн. грн. більше ніж надходження листопада минулого року.
Далі Володимир Малиновський нагадав, що відповідно до Закону України №381-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору» скасовується військовий збір на операції фізичних осіб з валютними цінностями, в тому числі на конвертацію валютних переказів, валютно-обмінні операції та операції з банківськими металами. Зокрема, вищезазначений закон скасовує 1,5% військовий збір з доходів громадян від операції з купівлі/продажу валюти.
Зазначені зміни, внесені у підпункт 1.7 пункту 16 1 підрозділу 10 розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо військового збору. Законодавці обумовлюють цю норму тим, що обмін однієї валюти на іншу не може вважатися доходом фізичної особи, оскільки при такому обміні не створюється додаткових матеріальних цінностей, ні в грошовій, ні в іншій формі.
 
Нікопольчанам нагадали про необхідність інформування фіскальної служби у випадку зміни даних
Так, п.70.7 ст.70 гл.6 розділу ІІ Податкового кодексу України передбачено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам (органам ДФС) відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви.
Як розповіла заступник Начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, для надання відомостей передбачена спеціальна форма заяви - №5ДР. Разом із нею громадянин надає копії документів, в які були внесені зміни. Наприклад, у випадку зміни прізвища – паспорт, документ, що підтверджує зміни (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розлучення тощо) та облікову картку з реєстраційним номером платника податків.
Для оформлення змін фізична особа або її законний представник (уповноважена особа) може звернутися в Центр обслуговування платників.
Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом п’яти робочих днів від дня подання Заяви до органу ДФС.
Вікторія Радецька підкреслила, що не варто зволікати з наданням до контролюючих органів зазначеної інформації. Особливо це важливо сьогодні, коли багато громадян звертаються до Центрів соціального захисту за отриманням субсидій. Останні в свою чергу здійснюють запит до фіскальної служби з метою перевірки даних про громадянина.
 
Кваліфікована допомога тим, хто започатковує власну справу
Вже традиційно співробітники Нікопольської ОДПІ приймають участь у спільному проекті з міським центром зайнятості, надаючи консультаційну допомогу громадянам, які бажають розпочати власну справу.
Так 03 грудня 2015 року у приміщенні міського центру зайнятості за участі завідувача сектору комунікацій Нікопольської ОДПІ Людмили Кругляк, відбувся семінар на тему: «Започаткування власного бізнесу».
В ході заходу Людмила Кругляк розповіла про порядок реєстрації фізичних осіб – підприємців в органах Державної фіскальної служби, про загальну та спрощену системи оподаткування. Ознайомила присутніх з порядком та термінами надання звітності та сплатою податків, а також проінформувала про нові електронні сервіси, які пропонує платникам Державна фіскальна служба України.
Крім того, наприкінці семінару майбутні підприємці отримали відповіді на запитання та корисні поради щодо створення власного бізнесу.
 
Міністерством фінансів України оприлюднено проект нової редакції Податкового кодексу України
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі Міністерства фінансів України оприлюднено проект Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» (далі – Закон).
Зазначеним проектом Закону вносяться зміни до Податкового кодексу України.
 
Податкова міліція викрила конвертаційний центр з обігом понад 36 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Київської області у рамках розслідування кримінального провадження за ч.5 ст.27, ч.3 ст.212 та ч.1 ст.205 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, який протягом 2014-2015 років надав послуги підприємствам реального сектору економіки з ухилення від сплати податків.
Загальний обсяг проконвертованих грошових коштів за останні три місяці 2015 року склав понад 36 млн. гривень, у тому числі неправомірно сформовано податковий кредит у сумі 6 млн. гривень.
На підставі ухвал суду проведено 13 обшуків за адресами проживання фігурантів, в офісних приміщеннях та автомобілях. Під час обшуків виявлено і вилучено 11 печаток, мобільні телефони, комп’ютерну техніку та документацію, що свідчить про протиправну діяльність.
Розрахункові рахунки фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності із залишком коштів у сумі 288 тис. гривень заблоковано.
 
На Київщині з незаконного обігу вилучено понад 9 тис. літрів скрапленого газу
Працівниками податкової міліції Київської області в рамках проведення операцій «Акциз-2015» і «Нафтопродукт-2015» виявлено 2 факти реалізації громадянами газу скрапленого на АГЗС без державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності та відповідних ліцензій.
У результаті проведених на 2 станціях оглядів вилучено 9,6 тис. літрів газу скрапленого та два газових модулі загальною вартістю 893,6 тис. грн.
Складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
 
Викрито податківця Київської області, який вносив неправдиві відомості до офіційних документів
Співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС України у Київській області виявлений факт внесення службовою особою неправдивих відомостей до офіційного документу.
Як встановлено, співробітник податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області надав підприємству акт звірки, в якому зазначив факт відсутності у платника податків податкового боргу за його фактичної наявності.
На підставі вказаного документу судом було прийнято рішення про визнання податкового боргу підприємства недійсним.
За вказаним фактом прокуратурою відкрито кримінальне провадження за ст. 366 КК України (службове підроблення).
Тривають слідчі дії.
 
Податковою міліцією вилучено алкогольних напоїв на суму понад 1,5 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Київської області в рамках проведення операції «Акциз-2015» та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України викрито протиправну діяльність громадянина, який здійснював незаконне зберігання та реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв.
На підставі ухвал суду було проведено обшук в нежитлових приміщеннях, під час якого виявлено незаконні місця зберігання та реалізації фальсифікованих лікеро-горілчаних виробів.
У ході проведених заходів виявлено та вилучено 1196 дал лікеро-горілчаних виробів (горілка, коньяк та ін. напої, розлиті в тару – «бег-ін-бокс», пластмасові та скляні пляшки) загальною вартістю понад 1,5 млн. гривень.
Товарно-матеріальні цінності вилучені, тривають слідчі дії.
 
Підрозділ ДФС «Фантом» зупинив вантажівку з обладнанням для сільського господарства
Підрозділ податкової міліції ДФС «Фантом» поблизу лінії розмежування виявив вантаж сільськогосподарського обладнання невстановленого походження.
Зведеною мобільною групою у складі підрозділу ДФС України «Фантом» в селищі Верхньоторецьке Донецької області було зупинено вантажівку з 10 тоннами обладнання та запчастин для сільського господарства на 150 тис. грн. При перевірці були виявлені різноманітні пакети документів на вантаж з ознаками підробки від чотирьох українських підприємств, а також дозволи на перевезення так званої ДНР. Крім того, надані документи суперечать поясненням самого водія щодо місця завантаження та маршруту прямування.
Наразі вантаж вилучено, тривають заходи щодо встановлення походження обладнання, його реальної вартості.
 
Підрозділ ДФС «Фантом» зупинив спробу розкрадання державного лісу
Підрозділ податкової міліції ДФС «Фантом» виявив вантаж державних лісоматеріалів, який намагалися привласнити, використовуючи підроблені документи.
Зведеною мобільною групою у складі підрозділу ДФС «Фантом» було зупинено автомобіль, завантажений лісом одного з державних підприємств. При перевірці документів водієм було надано накладну, в якій зазначався інший транспортний засіб та було вдвічі занижено кількість вантажу.
Наразі матеріали передані до міського відділення поліції для реєстрації кримінального провадження за фактом привласнення державного майна за ст. 191 КК України.
 
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
 
До уваги турецьких перевізників, які перевозять товари транзитом через Україну до Російської Федерації
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з нотою Посольства Туреччини в Україні, надісланою листом Міністерства закордонних справ України від 26.11.2015 № 660/16-200-4030, з 25.11.2015 мають місце випадки відмови у пропуску на митну територію Російської Федерації транспортних засобів, які належать турецьким перевізникам.
З метою запобігання утворенню черг та недопущенню накопичення транспортних засобів у пунктах пропуску на українсько-російському кордоні керівникам митниць ДФС надано доручення забезпечити:
- доведення інформації щодо ситуації з турецькими транспортними засобами, які перевозять товари транзитом через Україну до Російської Федерації суб’єктам ЗЕД, перевізникам, іншим зацікавленим особам з роз’ясненням можливих ризиків продовження переміщення товарів та/або транспортних засобів до Російської Федерації;
- організаційне сприяння експедиторам та/або перевізникам в межах чинного законодавства у разі прийняття уповноваженими особами рішення про заміну одержувача чи повернення вантажу відправнику.
Керівникам митниць ДФС, в зоні діяльності яких розташовані пункти пропуску для автомобільного сполучення на кордоні з Російською Федерацією, надане доручення розглянути можливість створення тимчасових зон митного контролю для перебування товарів та/або транспортних засобів у разі їх накопичення до вирішення питання про їх подальший рух.
 
Шановні платники! Своєчасно звітуйте та сплачуйте податки
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що
14 грудня останній день подання
звіту про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;
15 грудня останній день подання:
- звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за листопад (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за листопад;
16 грудня останній день подання
заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
18 грудня останній день сплати
авансового внеску з єдиного податку за грудень 2015 року платниками, віднесеними до першої та другої груп.
 
16 грудня – останній день подання заяви для переходу на сплату єдиного податку
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники інших податків і зборів, які планують з І кварталу 2015 року перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, повинні подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, останнім днем подання заяви таким платником є 16 грудня 2014 року.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені для відповідних груп платників єдиного податку.
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування регламентується ст. 298 Податкового кодексу України.
 
Дата виникнення податкових зобов’язань з ПДВ на митній території України відповідно до норм Податкового кодексу України
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 187.1. статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку-дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
 
Набув чинності новий Порядок повідомлення органів ДФС про відкриття банківських рахунків
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв'язку з офіційною публікацією 25 листопада набув чинності новий Порядок представлення повідомлень про відкриття/закритті рахунків платників податків у банках і інших фінансових установах в контролюючі органи, затверджений наказом Мінфіну від 18.08.2015 р. № 721.
Він прийшов на зміну старому Порядку, який був затверджений наказом Міндоходів від 26.12.2013 р. № 853.
Повідомлення відправляється в день відкриття/закриття рахунку в електронному вигляді. Податківці не пізніше наступного робочого дня після отримання повідомлення зобов'язані відправити фінустанові електронне повідомлення-відповідь відносно постановки рахунку на облік. У разі відмови в постановці рахунку на облік повідомлення-відповідь повинна містити основу для відмови.
Якщо до зазначеного терміну контролюючий орган не відправив повідомлення про відмову в постановці рахунку на облік, такий рахунок вважається узятим на облік по мовчазній згоді.
Нагадаємо, що відповідно до положень п. 69.2 ПКУ фінустанова зобов'язана повідомити про відкриття або закриття рахунку контролюючий орган, в якому платник податків перебуває на обліку. Тобто обов'язок інформування контролюючих органів про відкриття поточних рахунків лежить на фінансових установах (банках), а не на самих суб'єктах господарювання.
 
Дивіденди виплачені у товарній формі оподатковуються ПДВ за ставкою 20%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суми дивідендів, виплачені емітентом у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, не є об'єктом оподаткування ПДВ.
Водночас, якщо виплата дивідендів проводиться у товарній формі (продукцією, товарами), то така операція оподатковується ПДВ на загальних підставах як продаж товарів.
Тобто виплата дивідендів у натуральній формі оподатковується ПДВ у загальному порядку за ставкою 20 %.
При цьому емітент, який виплачує дивіденди у товарній формі, має скласти податкову накладну в електронній формі, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та включити суму ПДВ до податкових зобов'язань звітного періоду.
Зазначений порядок оподаткування дивідендів визначено пп. 196.1.6 ст. 196 Податкового кодексу України.
 
В податковій накладній акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів не зазначається
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів запроваджено з 1 січня 2015 року.
Базою оподаткування акцизним податком є вартість (з ПДВ) підакцизних товарів, що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.
Тобто, акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів нараховується на вартість підакцизних товарів, яка в свою чергу включає суму ПДВ.
У податковій накладній відображається, зокрема, окремо вартість товару, що постачається (без урахування ПДВ), яка є базою оподаткування ПДВ, та сума ПДВ, що нараховується на вартість такого товару.
При цьому, відображення у податковій накладній суми акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів законодавством не передбачено.
 
При здійсненні реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ.
При цьому, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, застосовують РРО на загальних підставах.
До суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію товарів, що не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.
Зазначена норма передбачена п. 12 ст. 3 та ст. 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.
 
При реалізації підприємствами-платниками єдиного податку основних засобів об’єкт оподаткування залежить від кількості місяців їх використання
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
Дохід від продажу основних засобів визначається згідно з договором про реалізацію.
Для юридичних осіб – платників єдиного податку не передбачено обов’язкової умови щодо продажу основних засобів за ціною не нижче їх оціночної вартості.
Зазначена норма визначена п. 292.2 ст. 292 Податкового кодексу України.
 
Змінено перелік медичних виробів, які оподатковуються ПДВ за ставкою 7%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 19.11.2015 набрала чинності постанова КМУ від 11 листопада 2015 року № 923, якою внесено зміни до постанови КМУ від 03.09.2014 року № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».
Постанова № 923 опублікована в газеті «Урядовий кур'єр» від 19.11.2015 № 216.
 
Критерій для основних засобів у 6 тис. грн. застосовується після 01.09.15 і не потребує перерахунку для основних засобів, введених в експлуатацію до цієї дати
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 вересня 2015 року для цілей здійснення податкового обліку основні засоби – це матеріальні активи, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Тобто з 01.09.2015 р. у податковому обліку збільшено вартісний критерій основних засобів з 2500 грн. до 6000 грн.
При цьому, матеріальні активи, первісна вартість яких є меншою за 6000 грн., віднесені для цілей податкового обліку до основних засобів згідно з вартісними обмеженнями на дату їх придбання (введення в експлуатацію), не потребують виключення зі складу основних засобів на дату набрання змін до законодавства – на 01.09.2015 р.
Такі об'єкти залишаються у складі основних засобів при здійсненні податкового обліку до повної їх амортизації до залишкової вартості на рівні ліквідаційної.
Зазначена норма визначена п. 14.1.138 ст. 14 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.07.2015 р. N 655-VIII.
 
Застосування РРО залежить не від кількості господарських одиниць підприємця-платника єдиного податку, а від досягнення обсягу доходів більше 1 млн грн.
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовуються платниками єдиного податку II та III груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень.
У разі перевищення в календарному році зазначеного обсягу доходу, застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
При цьому, законодавством встановлено залежність обов'язковості застосування РРО не від кількості господарських одиниць платника єдиного податку (фізичної особи – підприємця), виду чи місця проведення діяльності, а від перевищення ним протягом календарного року обсягу доходів в 1 млн. гривень.
Зазначена норма визначена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 06.11.15 № 10397/Т/99-99-22-07-03-14.
 
До платників податку на прибуток штрафні санкції за наслідками діяльності у 2015 році не застосовуються
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за наслідками діяльності у 2015 році штрафні (фінансові) санкції до платників податку на прибуток підприємств за порушення порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та повноти його сплати не застосовуються.
Зазначена норма визначена п. 31 підр. 10 Податкового кодексу України.
 
За порушення терміну сплати податків застосовується штраф
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Зазначена норма передбачена ст. 126 Податкового кодексу України.
 
Члени сім’ї першого ступеня споріднення фізичної особи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
 
Рекламні й маркетингові послуги можна включати в склад витрат загальносистемника
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізична особа-підприємець, яка перебуває на загальній системі оподаткування, відображає у складі доходу виручку у грошовій і не грошовій формі, при цьому до складу витрат має право включати витрати господарської діяльності, пов’язані з отриманням зазначеного доходу, зокрема на рекламу й маркетингові послуги.
Варто нагадати, що це можливо лише за умови, що ці витрати пов’язані із реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг і підтверджені документально. Зазначені витрати включаються до складу собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) у періоді їх виникнення та визнаються витратами того звітного періоду, у якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Довідково: лист ДФС України від 27.10.2015 р. № 10011/Д/99-99-17-02-02-14 «Щодо заповнення книги обліку доходів та витрат фізичною особою-підприємцем на загальній системі».
 
Купуючи товари через Інтернет, споживач має право отримати фіскальний чек
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що продаючи товар через Інтернет, підприємці зобов’язані надавати фіскальний чек покупцю.
Суб'єкти господарювання при продажі товарів у мережі Інтернет, повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Ця законодавча вимога стосується і фізичних осіб - підприємців платників єдиного податку 2 та 3 груп (починаючи із визначеного Кодексом для кожної групи терміну).
Як відомо, раніше електронна Інтернет – комерція звільнялася від обов’язкової видачі розрахункових документів. Однак, як засвідчила практика, купляючи товар в Інтернет-комерсантів, споживачі досить часто потерпали від неналежної якості придбаної продукції. Не маючи на руках розрахункового документа, споживач не міг звернутися до суду із заявою про порушення його прав. Саме цю законодавчу прогалину сповна використовували виробники контрафактних та контрабандних товарів.
Відтак, Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» було внесено зміни до Податкового кодексу та Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Метою цих змін є вдосконалення механізму застосування РРО та запобігання можливим порушенням з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари(послуги).
 
Затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 17.11.2015 набув чинності Наказ Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743, яким затверджено:
- нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи;
- Інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Одночасно визнано таким, що втратив чинність, Наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 № 793 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 179/24711.
Сектор комунікацій
Категория: Область | Просмотров: 895 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar