Покров Вторник 30.04.24, 02:49
Сайт
Главная » 2015 » Декабрь » 16 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:32
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: У листопаді ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету

Голова ДФС Роман Насіров сьогодні, 4 грудня, провів прес-конференцію, під час якої повідомив про основні показники роботи ДФС у листопаді 2015 року.

За словами керівника служби, у листопаді поточного року ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету. Перший – це надходження митних платежів. У листопаді було зібрано 20, 2 млрд. грн., що перевищує початкові індикативні показники Міністерства фінансів України на 21,6%, або на 3,6 млрд. грн.

«Ми йшли до цього рекорду послідовно три останні місяці. У вересні було зібрано 18,8 млрд. грн., жовтні – 19,1 млрд. грн., листопаді – 20,2 млрд. грн. Це найбільші збори по митниці за її історію», – наголосив Роман Насіров.

Таке перевиконання показників дозволило ДФС за останні три місяці спрямувати на розвиток інфраструктури областей, які беруть участь в експерименті щодо перерозподілу перевищення митних надходжень, 434,6 млн. грн., з яких 183,7 млн. грн. перераховано у листопаді.

Другим рекордом Голова ДФС назвав надходження податку на додану вартість.

«У листопаді збір ПДВ з вироблених в Україні товарів становить 10,8 млрд. грн. при середньомісячних надходженнях у січні-жовтні – 8,5 млрд. грн. Це найбільший показник за всю історію адміністрування цього податку», – підкреслив Роман Насіров.

Третім рекордом у роботі фіскальної служби є надходження податків і зборів до загального фонду державного бюджету – у листопаді забезпечено 48,9 млрд. грн. надходжень, що є найбільшим показником за історію існування служби.

«У вересні бюджет України був збільшений на 24 млрд. грн. Нам були доведені нові показники. Перевиконання бюджету у вересні було на 2,5 млрд. грн., у жовтні – на 3,2 млрд. грн., у листопаді – на 2,6 млрд. грн. В абсолютних цифрах: у вересні зібрано 40 млрд. грн., у жовтні – 41,6 млрд. грн., а в листопаді – 48,9 млрд. грн.», – зазначив очільник ДФС.

Серед позитивних зрушень Роман Насіров також назвав стан з відшкодування податку на додану вартість. Так, лише за останні три місяці платникам відшкодовано 21 млрд. грн. Бюджетний ресурс на грудень визначено в сумі 6,1 млрд. грн. Однак, за словами Романа Насірова, ДФС завдяки перевиконанню планів з надходження податків очікує збільшення цієї суми до 10 млрд. грн.

«Я хотів би подякувати сумлінним платникам податків за те, що вони допомагають нам, ми, у свою чергу, намагаємося допомагати їм, і я думаю що це дасть можливість розпочати 2016 рік з повної сплати всіх обов’язкових податків та забезпечити гарні умови адміністрування», – підсумував Роман Насіров.

 

Сергій Білан: Для ефективної протидії злочинності правоохоронці повинні співпрацювати без кордонів

За ініціативи української сторони 2 грудня 2015 року у Львові відбулася зустріч Глав прикордонних відомств України та країн-учасниць ЄС, участь в якій взяв Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан.

Під час виступу Сергій Білан, зокрема, констатував важливість подальшого розвитку та тісного взаємовигідного співробітництва щодо координації дій з різних аспектів управління спільним кордоном України та Європейського Союзу.

«Є цілий перелік інструментів, необхідних для організації належного дієвого прикордонного і митного контролю. Це, перш за все, забезпечення координації всіх аспектів функціонування пунктів пропуску на спільному кордоні: координація режиму роботи, пропускної спроможності, оптимального максимального завантаження, графіку та інтенсивності роботи контрольних служб. Тобто, на нашій спільній, або суміжних територіях контролю повинні співпадати ритми життя», – наголосив Перший заступник Голови ДФС.

Важливою рисою ефективного митного контролю він також назвав налагодження обміну інформацією між Україною та державами-сусідами. «Маємо надію, що протягом наступного 2016 року інформаційний обмін буде розширений і налагоджений на усіх наших пунктах пропуску», – висловив сподівання Сергій Білан.

Перший заступник Голови ДФС також наголосив на необхідності запровадження єдиної уніфікованої процедури спільного транзиту товарів, що полегшить як товарообіг, так і контроль за переміщенням цих товарів, а також застосування уніфікованої системи ризиків.

Від імені ДФС Сергій Білан висловив готовність продовжувати активну взаємодію в напрямі протидії контрабанді, незаконній міграції та новим видам протиправної діяльності.

«Ми, зі своєї сторони, зробимо все можливе для того, щоб наші кордони були прозорими та дієвими. Є така теза, що «для злочинців кордонів немає, злочинність безкордонна», тому правоохоронці для того, щоб ефективно співпрацювати і протидіяти злочинності, також мають працювати між собою без кордону», – підкреслив Сергій Білан.

Під час заходу учасники обговорили сучасні та прогнозовані виклики і загрози безпеці спільного кордону України та Європейського Союзу, пріоритетні напрями співробітництва прикордонних відомств України, Республіки Польща, Словацької Республіки, Угорщини та Румунії щодо подальшого розвитку принципів інтегрованого управління кордоном, забезпечення прикордонної безпеки та вільного руху осіб і вантажів, а також розглянули питання сприяння вільному руху осіб і товарів через спільний кордон у контексті євроінтеграційних прагнень України.

 

Бюджет Дніпропетровської області додатково отримав 5,9 млн. грн. ПДФО та ЄСВ

За одинадцять місяців поточного року підрозділами ДФС Дніпропетровського регіону під час перевірки діяльності 4 тисяч 677 суб’єктів господарювання виявлено 10 тисяч 469 найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин.

За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження до бюджету з ПДФО та ЄСВ на загальну суму 5,9 млн. грн.

«Питання детінізації трудових відносин є одним з пріоритетних напрямків роботи для працівників ДФС області, адже податок на доходи фізичних осіб є бюджетоутворюючим для місцевих бюджетів», – нагадує виконуючий обов’язки начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

 

Про надходження до Бюджету, подання податкової декларації про майновий стан і доходи йшлося під час прес-конференції

09 грудня 2015 року в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулася прес - конференція на тему: "Надходження до бюджету за 11 місяців 2015 року. Щодо звітування за новою формою декларації про майновий стан і доходи" за участі начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

За її словами "Впродовж 11 місяців поточного року органами фіскальної службі області забезпечено надходження до бюджетів всіх рівнів, з урахуванням єдиного внеску, майже 68,5 мільярдів гривень. Це на 16,9 мільярдів гривень, або на 32,8%, більше, ніж за січень – листопад минулого року. Із загальної суми надходжень, до Державного бюджету мобілізовано 39,9 мільярдів гривень, що на 14 мільярдів гривень більше аналогічного періоду 2014 року. Місцеві бюджети Дніпропетровщини за цей період отримали близько 11 мільярдів гривень, що на 1,6 мільярдів гривень більше (зростання на 17%) надходжень одинадцяти місяців минулого року".

Щодо звітування платниками податків про доходи, отримані у 2015 році, слід зазначити, що з 1 січня 2016 року фізичні особи звітуватимуть по новій формі, що істотно відрізняється від старої. Нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Мінфіну від 2 жовтня 2015 року №859. Цей наказ набув чинності 17 листопада поточного року.

"Перш за все, ця декларація є уніфікованим звітним документом. У новій декларації об'єднується звітність з податку на доходи фізичних осіб і військовому збору без введення якої-небудь додаткової звітності. Крім того, в цій декларації платник податків відображає всі доходи, отримані впродовж звітного року. Тобто, якщо фізична особа у 2015 році отримала дохід не від податкових агентів, а, наприклад, від інших фізичних осіб, а також іноземні доходи, - то всі отримані доходи, а також розрахунок податку на доходи фізичних осіб і військового збору тепер визначається і відображається платником в одній декларації" - зазначила начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Валеріївна.

 

До Всеукраїнського тижня права долучилися працівники Нікопольської ОДПІ

Вже стало доброю традицією у першій половині грудня проводити «Всеукраїнський тиждень права», до якого щороку долучається Нікопольська ОДПІ.

Як відзначила заступник начальника інспекції Вікторія Радецька, проведення такого заходу перш за все, спрямовано на утвердження в Україні правової держави, на підняття рівня правової культури, поваги до найвищих цінностей, які охороняються правом.

Тож під час заходу було обговорено ряд актуальних питань, а саме: застосування на практиці норм податкового законодавства щодо адміністрування єдиного соціального внеску, про нюанси системи електронного адміністрування ПДВ та сплату податку, про нову форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, яка набрала чинності – 1 грудня 2015 року, та затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, застосування РРО фізичними особами – платниками єдиного податку, порядку здійснення готівкових розрахунків.

Також Вікторія Радецька повідомила, що в рамках проведення Всеукраїнського тижня права в Центрі обслуговування платників Нікопольської ОДПІ фахівцями інспекції надаються консультації всім бажаючим з питань реалізації і захисту прав людини. Кожен із відвідувачів має можливість отримати кваліфіковану консультацію чи пораду в межах повноважень ОДПІ.

В інспекції впевнені, що подібні заходи сприяють не тільки підвищенню загальної обізнаності, а й розбудові конструктивного діалогу між контролюючими органами та платниками.

 

Платниками Нікопольського регіону направлено до бюджету більше 10,7 млн. грн. екологічного податку

За одинадцять місяців 2015 року платники Нікопольського регіону перерахували до державного бюджету 2,1 млн. грн. та до місцевих бюджетів – 8,6 млн. грн. екологічного податку. Про це повідомляє заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

За словами посадовця, екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів.

Як зазначають у податковій наразі у Нікопольському регіоні платниками екології є близько 130 суб’єктів господарювання – юридичних та фізичних осіб.

Відповідно до статті 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність. Також екологічний податок сплачують бюджетні установи, громадські та інші підприємства, організації, постійні представництва нерезидентів, під час діяльності яких на території України: здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; у водні об'єкти; утворюються радіоактивні відходи; а також тимчасово зберігаються радіоактивні відходи їх виробниками понад установлений в ліцензії строк.

 

З початку року в Нікопольській ОДПІ зареєстровано 36 звернень

Як зазначила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Наталія Пироговська, в цьому році протягом одинадцяти місяців було отримано 34 письмових звернення від громадян. За аналогічний період минулого року таких звернень отримано 37. Відповіді на письмові звернення, надані у встановлені законодавством терміни.

Також 2 особи звернулися на особистий прийом до керівництва податкової інспекції. В попередньому році за відповідний період таких звернень отримано 2.

Найчастіше громадяни підіймали питання контрольно-перевірочної роботи, роз’яснення податкового законодавства та податкової політики. Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано.

 

Тиждень права на Нікопольщині

У приміщенні Нікопольського міськрайонного центру зайнятості за участі фахівця Нікопольської ОДПІ в рамках Всеукраїнського «Тижня Права» проведено круглий стіл з громадянами та роботодавцями.

Враховуючи, що на зустріч були запрошені різні категорії громадян, на круглому столі були висвітлені питання надання пільг по сплаті податків передбачених Податковим кодексом, умов надання податкової соціальної пільги, права на податкову знижку а також звільнення від оподаткування, які передбачені законом для учасників АТО.

Завідувач сектору комунікацій Людмила Кругляк окремо присутнім доповіла про порядок реєстрації фізичної особи підприємця, порядком ведення підприємницької діяльності та звітування про її результати, системах оподаткування, особливостях роботи на загальній системі оподаткування.

Учасники зустрічі з великою увагою вислухали виступ податківця щодо можливостей використання електронних сервісів фіскальної служби, порядком отримання електронного ключа та переліку адміністративних послуг, що надаються платникам податків Центрами обслуговування Нікопольської ОДПІ.

На всі запитання присутніх надано вичерпні відповіді.

 

Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження ЄСВ у сумі понад 515 млн. гривень

Протягом січня-листопада 2015 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Нікопольській ОДПІ становлять 515,1 млн. гривень. Зокрема, у листопаді поточного року платниками сплачено ЄСВ в сумі 50,8 млн. гривень.

Нагадаємо, що платниками єдиного соціального внеску є, зокрема, фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування. Базою нарахування єдиного соціального внеску для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Разом з цим, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Для зазначених платників єдиний соціальний внесок, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка.

Граничний термін сплати єдиного соціального внеску фізичними особами - підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування - 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

 

Нікопольські платники сплатили понад 30 млн. грн. акцизного податку

З початку року платники акцизного податку з роздрібного продажу підакцизної продукції, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ, перерахували до місцевого бюджету 30,4 млн. грн. акцизного податку, лише за листопад вони сплатили 3,1 млн. грн.

Платниками акцизного податку є суб'єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам пиво, алкогольні напої, тютюнових вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, товари, нафтопродукти, насамперед, бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ тощо. На обліку в Нікопольській ОДПІ перебувають 537 таких платників.

Ставка податку становить 5% від обсяду реалізованої продукції (з податком на додану вартість). Сплата здійснюється до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.

 

Система електронного адміністрування ПДВ: електронні сервіси, запроваджені ДФС України

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) запроваджено ланку електронних сервісів щодо отримання платниками інформації з системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ).

Для зручності платників податків на головній сторінці веб-порталу ДФС України у банері «Електронне адміністрування ПДВ» розміщена актуальна інформація з питань функціонування системи електронного адміністрування ПДВ, у тому числі і перелік оновлених електронних сервісів у СЕА ПДВ.

На теперішній час платники мають можливість скористатись наступними сервісами ДФС України, інформація про які розміщена на головній сторінці веб-порталу ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63854.html

1. Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (код форми J/F1300103).

2. Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (надається як на вказану дату, так і у розрізі контрагентів із зазначенням дати на номеру документа та суми податку) (код форми J/F1400103).

3. Запит щодо отримання реквізитів рахунку та відомостей про стан рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та суми податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (код форми J/F1301205).

4. Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ (код форми J/F1401205).

5. Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ΣНакл), за рахунок суми залишку від’ємного значення попередніх (звітних) податкових періодів (код форми J/F1301302).

6. Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (код форми J/F1401302).

7. Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (код форми J/F1301402).

8. Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (надається по виданих податковим накладним та розрахункам коригування, зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації за запитуваний період, та податкові накладні за вказаним кодом філії) (код форми J/F1401402).

9. Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (код форми J/F1301902).

10. Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (код форми J/F1401902).

 

Захист прав людини та правозахисна діяльність у сфері податкових відносин

Ефективність захисту прав платників податків значною мірою визначається станом законодавства – правової основи захисту. Так, ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України містять положення, що забезпечують належний захист прав платників податків.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Податковий кодекс України (далі ПК України) деталізує права платників податків та механізми їх захисту, зокрема:

- право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю. Так, існує ряд електронних сервісів, наприклад, рубрика «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua), також «гарячі лінії», на яких можна отримати консультації з податкових питань.

Окрім цього згідно ст. 52 ПК України за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі;

- право платників бути присутніми під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому цим кодексом, а також приймати участь в їх розгляді;

- право оскаржувати в порядку, встановленому цим кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами податкові консультації. Зазначене передбачає, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п. 14.1.7 ст. 14, п. 56.1 ст. 56). Порядок оскарження рішень контролюючих органів встановлений ст.ст. 55, 56 ПК України. ПК України встановлює дворівневу процедуру адміністративного оскарження, тобто скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до Головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, а скарги на рішення контролюючих органів в областях, місті Києві – до ДФС України;

- право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

- право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим кодексом;

- право на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку.

Окрім цього, з метою реалізації та захисту власних прав платники податків можуть звертатися до інспекцій із запитами згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації».

 

З початку року сплачено 165 млрд. грн. єдиного внеску

За січень – листопад 2015 року фіскальні органи забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 165,0 млрд. гривень. У листопаді 2015 року надійшло 16,3 млрд. грн. єдиного внеску.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

ГУ ДФС у м. Києві викрито факт незаконної легалізації 15,9 млн. грн. державних коштів

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м. Києві викрито факт незаконної легалізації державних коштів одним з товариств, зареєстрованим у Львові.

Встановлено, що під час виконання державного контракту зазначене підприємство передало замовнику програмне забезпечення вартістю 15,9 млн. грн., яке було придбано у фірми з ознаками фіктивності.

Також виявлено, що державна реєстрація авторського права на цей продукт з боку товариства та його постачальника не проводилась. В результаті замовник придбав вказане програмне забезпечення без набуття на нього майнових авторських прав.

За даним фактом до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.366 ККУ.

 

Підрозділ ДФС «Фантом» зупинив спробу незаконного переміщення партії фруктів до неконтрольованої території

Співробітниками підрозділу податкової міліції «Фантом» управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО ГУ ДФС у Донецької області спільно зі співробітниками СБУ та ППСМОП «Дніпро-1» ГУМВС України у Дніпропетровській області поза межами визначеного транспортного коридору попереджено переміщення великої партії фруктів до тимчасово неконтрольованої території.

Поблизу н.п. Семігір’я сектору «С» силами зведеної мобільної групи було зупинено одразу дві вантажівки, на яких порушники намагалися околицями перевезти через лінію розмежування партію фруктів на суму понад 250 тис. грн. При цьому вони порушували тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

У ході огляду автомобілів правоохоронці виявили 8 тонн мандаринів та гранат. Відповідні дозволи для перетинання лінії розмежування у водіїв були відсутні.

Наразі товар вилучено, триває перевірка.

 

Підрозділ ДФС «Фантом» викрив підпільний цех з виготовлення фальсифікованого алкоголю у зоні АТО

Підрозділ податкової міліції ДФС «Фантом» ліквідував підпільний цех, на якому виготовлялись підроблені спиртні напої.

Нелегальне виробництво було виявлено під час обшуку в підвальному приміщенні у м. Артемівську. Алкогольні напої розливалися в ємності по 5 літрів та в подальшому реалізовувались фізичним особам-підприємцям, що здійснюють діяльність на території Луганської та Донецької областей. Продавалася продукція за ціною 60 грн. за 1 літр горілки та 80 грн. за 1 літр коньяку.

На місці розливу фальсифікату знаходилася ємність з дистильованою водою, спирт та виготовлена продукція без марок акцизного податку, а саме: горілка в кількості 185 літрів та 30 літрів фальсифікованого коньячного напою, а також приладдя – пляшки ємністю по 5 літрів, корки, лійки.

В інших складських приміщеннях було виявлено 2600 пляшок (ємністю 0,5 літра) алкогольних напоїв з марками акцизного податку з ознаками фальсифікації, а також 140 пляшок наливки.

Загалом за результатами проведених слідчих дій було вилучено фальсифіковані алкогольні напої на загальну суму 123 100 грн. Триває слідство.

 

За результатами розгляду судових справ за участі органів ДФС до бюджету надійшло понад 4 млрд. гривень

З початку поточного року за результатами розгляду судових справ за участі органів ДФС до бюджету забезпечено майже 4,1 млрд. грн. Це на 961 млн. грн., або на 30,9 відс. більше, ніж за відповідний період 2014 року (станом на 01.12.2014 – 3 113,7 млн. грн.).

Кількість судових справ за 11 місяців 2015 року зросла на 5,5 тис., або на 4,6 відс., а сума позовних вимог – на 40,2 млрд. грн.., або на 22,1 відс. порівняно з відповідним періодом минулого року.

Таке збільшення відбулося за рахунок справ за позовами органів ДФС про стягнення сум податкового боргу, кількість яких зросла на 3,7 тис. справ (або на 16,5 відс. від кількості справ даної категорії), а сума вимог за ними – на 7,4 млрд. грн. (або на 65,4відс. суми справ).

Так, протягом 11 місяців 2015 року судами розглянуто 15,1 тис. таких справ на загальну суму 10 млрд. грн. На користь органів ДФС прийнято судове рішення у 98 відс. від кількості та 94,4 відс. від суми розглянутих справ цієї категорії.

Водночас всі спірні питання фахівці ДФС намагаються вирішити без втручання судових органів. Якщо все ж таки справа передається до суду, вона має високий рівень юридичного супроводження.

Крім того, для альтернативного вирішення спорів у адміністративному порядку в рамках податкової реформи на рівні центрального апарату ДФС планується створення Апеляційної ради. До її складу входитимуть по представнику з Державної фіскальної служби України, Міністерства фінансів України та Ради бізнес-омбудсмена.

Така новація передбачена проектом Податкового кодексу, розробленого Міністерством фінансів України, та спрямована на виведення рівня захисту прав платників податків на новий, більш ефективний рівень.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

У складі звітної декларації платник єдиного податку - юридична особа має можливість уточнити лише один минулий податковий період

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності) платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податку має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.

Для юридичних осіб наказом МФУ від 19.06.2015 № 578 затверджена форма податкової декларації платника єдиного податку третьої групи.

У складі звітної або звітної нової декларації платник має можливість уточнити лише один минулий податковий (звітний) період (квартал, півріччя, три квартали) поточного року або (квартал, півріччя, три квартали, рік) минулих років.

У разі необхідності уточнення показників за декілька податкових (звітних) періодів платник може виправити помилки шляхом подання окремої уточнюючої декларації за кожний податковий (звітний) період, що уточнюється.

У розділі ІV звітної або звітної нової декларації визначається податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок за податковий (звітний) період, зазначений у п. 3 розд. І «Загальні відомості» декларації.

Порядок виправлення помилок визначено п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України.

 

Порядок переходу СГ на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) для обраної ним групи, платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу (підпункт 298.1.5 пункту 298.1 статті 298 Кодексу).

 

До уваги платників: своєчасно звітуйте та сплачуйте податки

Нікопольська ОДПІ нагадує, що

14 грудня останній день подання

звіту про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;

15 грудня останній день подання:

- звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за листопад (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;

- довідки про використані розрахункові книжки за листопад;

16 грудня останній день подання

заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;

18 грудня останній день сплати

авансового внеску з єдиного податку за грудень 2015 року платниками, віднесеними до першої та другої груп.

 

Чи є об’єктом оподаткування акцизним податком операції списання знищеного, зіпсованого, втраченого підакцизного товару?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування акцизним податком є обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат, визначені Кабінетом Міністрів України.

Датою виникнення податкового зобов’язання щодо зіпсованого, знищеного, втраченого підакцизного товару (продукції) є дата складання відповідного акта.

Втраченим є товар (продукція), місцезнаходження якого платник податку не може встановити.

У той же час, податкове зобов’язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає, якщо:

а) платник податку документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені чи інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим;

б) підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого товару (продукції) чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом.

Ця вимога застосовується у разі втрати підакцизних товарів (продукції) у межах нормативів втрат, які затверджуються у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги, не оподатковуються

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою заохочення громадян до підтримки захисників України підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.

Однак, така допомога повинна бути надана благодійниками, які надали її, відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Також, передбачається пільга і для самих благодійників – не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО, згідно з підпунктом «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ.

Поряд з цим, відповідно до підпункту 165.1.56 пункту 165.1 статті 165 ПКУ, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

Згідно з абзацом 2 підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 ПКУ України, пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, – не підлягають оподаткуванню.

 

Які податкові пільги мають учасники АТО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою заохочення громадян до підтримки захисників України підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (далі –  ПКУ) встановлено, що не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.

Однак, така допомога повинна бути надана благодійниками, які надали її відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Також, передбачається пільга і для самих благодійників – не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО, згідно з підпунктом «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ.

Поряд з цим, відповідно до підпункту 165.1.56 пункту 165.1 статті 165 ПКУ, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

Згідно з абзацом 2 підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 ПКУ пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, не підлягають оподаткуванню.

Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції, відповідно до абзацу 2 підпункту 1.7 пункту 16 (1) підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ. Однак, необхідно відзначити, що безпосередня участь особи в АТО має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій. Воно видається відповідно до «Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення». Цей документ затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413.

Крім того, пунктом 31 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПКУ встановлено, що не обкладаються податком на додану вартість операції з імпорту та поставки касок, шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників АТО, чиє здоров’я було порушене.

У випадку, якщо людина не змогла вчасно подати декларацію через те, що вона перебувала у зоні АТО або на цій території розташоване її підприємство, вона звільняється від відповідальності, оскільки АТО є форс-мажорною обставиною (Постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2015 року по справі №826/519/15). Однак, даний факт обов’язково повинен бути засвідчений Торгово-промисловою палатою, яка видає відповідне свідоцтво.

Що стосується місцевих податків, то місцевими радами можуть надаватися пільги щодо сплати податку з нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки.

 

Чи сплачує земельний податок за земельні паї учасник бойових дій?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що статтею 281 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (ПКУ) чітко визначено категорії фізичних осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано вичерпний перелік видів земельних ділянок та їх розмір, щодо яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатись пільгами. Зокрема, звільнення від сплати податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм (ст. 121 ЗКУ). Водночас до даного переліку не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

З урахуванням викладеного, пільги щодо сплати земельного податку для пільгових категорій фізичних осіб за земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв), не передбачені і відповідно земельний податок за такі ділянки справляється на загальних підставах.

Разом з цим згідно з п. 281.3 ст. 281 ПКУ від сплати податку звільняються власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

 

При здійсненні безготівкових розрахунків РРО не застосовується

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків, реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовують.

Водночас, якщо суб’єкт господарювання видаватиме товарні чеки, накладні або інші документи, що можуть підтвердити готівковий розрахунок, то у такому випадку необхідно використовувати РРО на загальних підстава.

Зазначена норма передбачена п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.

 

До уваги користувачів РРО: якщо втрачена довідка про реєстрацію КОРО та реєстраційне посвідчення до РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідальність за порушення норм із застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або з регулювання обігу готівки визначена Законом України від 06.07.1995 №265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з внесеними змінами та доповненнями і Указом Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Вищевказаними нормами чинного законодавства відповідальність за втрату реєстраційного посвідчення до РРО та довідки про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій не передбачена.

При цьому, платник податків, який втратив зазначені документи повинен звернутися до органів ДФС з метою отримання дублікату.


 

Чи застосовують ФОП — платники єдиного податку при здійсненні діяльності РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії реєстрації платником єдиного податку.

 

16 грудня – останній день подання заяви для переходу на сплату єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники інших податків і зборів, які планують з І кварталу 2015 року перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, повинні подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, останнім днем подання заяви таким платником є 16 грудня 2014 року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені для відповідних груп платників єдиного податку.

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування регламентується ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Нова декларація з податку на прибуток вступила в дію

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказ Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року № 897, яким затверджена нова форма декларації з податку на прибуток підприємств, набув чинності з 1 грудня 2015 року. Нову форму необхідно застосовувати вже при складанні декларації за 2015 рік. Принциповою відмінністю від старої форми є те, що нова форма універсальна. Вона застосовується усіма категоріями платників податку на прибуток (підприємствами, страховиками, банками тощо).

Ще одна важлива відмінність – нова форма замість 14 містить 9 додатків. Також, в декларації з’явився новий додаток РІ, в якому згруповані всі різниці згідно розділу III Податкового кодексу України, що збільшують (зменшують) фінансовий результат.

 

До уваги платників ПДВ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) на головній сторінці офіційного веб-порталу надані роз’яснення щодо термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день.

Порядок реєстрації податкових накладних встановлений пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс). Реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється платником податку на додану вартість (ПДВ) не пізніше 15-ти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переноситься.

 

Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку на додану вартість зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Такий порядок встановлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс України).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Згідно із пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 із змінами та доповненнями, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться.

Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі, визначеному статтею 120 прим. 1 Податкового кодексу України.

 

Чи має право платник єдиного податку 2-ї групи надавати послуги та вести торгівлю з юридичними особами, що застосовують загальну систему оподаткування?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник єдиного податку 2-ї групи може надавати послуги, здійснювати оптову та роздрібну торгівлю за умови дотримання вимог підпункту 2 пункту 291.4 та пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Для надання послуг юридичній особі, яка не є платником єдиного податку, платник єдиного податку 2-ї групи має перейти на 3-ю групу цього податку з дотриманням умов, визначених підпунктом 298.1.5 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.

 

Реєстрація транспортних засобів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 10.11.2015 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою внесено зміни до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого власною постановою від 07.09.98 р. №1388, якими встановлено, що державна реєстрація, перереєстрація, зняття з обліку зазначених транспортних засобів проводяться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.

 

Платники податку на прибуток, операції за договором про спільну діяльність враховують при визначенні фінансового результату до оподаткування в цілому по підприємству

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України.

Нова редакція Податкового кодексу України, яка діє з 01.01.2015 року, не містить положень щодо окремого обліку і подання декларації з податку на прибуток за результатами спільної діяльності без створення юридичної особи.

Платники податку – учасники договору про спільну діяльність без створення юридичної особи відображають операції за таким договором у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та враховують відповідні показники при визначенні фінансового результату до оподаткування в цілому по підприємству.

Норма щодо визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств визначена п.п. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України.

 

Чи мають право фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку другої і третьої груп при прийманні від населення вторинної сировини здійснювати розрахунки без застосування РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з вимогами ст.10 Закону України від 06.07.95 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 р. № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО), зокрема, відповідно до п. 19 якого встановлено, що при прийманні від населення вторинної сировини (крім металобрухту) РРО не застосовуються.

Отже, відповідно до Закону про РРО та переліку № 1336 при прийманні від населення вторинної сировини (крім металобрухту) фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку другої і третьої груп мають право не застосовувати РРО.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 798 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar