Покров Суббота 18.05.24, 18:19
Сайт
Главная » 2016 » Март » 6 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
11:52
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Зміни до Податкового кодексу повинні бути ухвалені до 1 червня

Плани Державної фіскальної служби на поточний рік, новації у роботі митниць та детінізація економіки стали основними темами обговорення під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з членами Європейської Бізнес Асоціації, яка відбулася 23 лютого.

Так, за словами керівника ДФС, першочерговим завданням служби на 2016 рік є продовження роботи над податковою реформою. У поточному році необхідно ухвалити низку змін до Податкового кодексу, які дозволять уникнути двозначного трактування окремих норм. Крім того, необхідно повернутися до минулорічних напрацювань у питаннях адміністрування податків для їх подальшого законодавчого втілення.

«Для ефективного впровадження новацій всі зміни до Податкового кодексу повинні бути ухвалені до 1 червня. Так і ми, і бізнес отримаємо час для адаптації до нових умов роботи. ДФС бере участь у цих законотворчих процесах і як користувач, і як експерт. Але без підтримки бізнесу ми не зможемо прибрати з Податкового кодексу ті норми, які викликають спірні питання у платників податків», – підкреслив Роман Насіров.

Він закликав бізнес до активної участі в удосконаленні Податкового кодексу та підтримки ДФС у впровадженні податкової реформи.

Активне обговорення учасників зустрічі викликало питання відшкодування податку на додану вартість. За словами представників бізнесу, вони вже відчувають певний прогрес у поверненні цього податку з бюджету. Компанії вчасно отримують відшкодування податку по поточних заявках та вже частково отримали заборговані суми ПДВ попередніх років.

У свою чергу Голова ДФС запевнив присутніх, що служба і надалі докладатиме максимум зусиль для того, щоб повернути бізнесу заборговані у попередні роки суми ПДВ за рахунок збільшення зборів цього податку. За його словами, ДФС планує щомісяця відшкодовувати платникам 1-1,5 млрд. грн. заборгованого ПДВ і таким чином протягом наступних шести місяців звести активний борг до мінімуму.

Учасники також обговорили питання трансфертного ціноутворення, спрощеної системи оподаткування, визначення митної вартості тощо. Крім того, бізнес відзначив ефективну систему співробітництва з ДСФ у напрямі оперативного вирішення актуальних проблем за рахунок діалогу та систематичних зустрічей.

Наприкінці зустрічі Голова ДФС запропонував бізнесу для ефективного вирішення всіх спірних питань проводити подібні зустрічі секторально за участі представників окремих індустрій.

 

Імплементація законодавчих змін щодо ринку палива додатково забезпечить надходження до бюджету 2 млрд. грн. акцизного податку

Контроль за обігом нафтопродуктів та його фіскальні ризики обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова та його Першого заступника Сергія Білана з представниками виробників і реалізаторів нафтопродуктів 25 лютого 2016 року.

«Для ДФС Урядом було визначено завдання – навести порядок на ринку нафтопродуктів. І в минулому році ми вже досягли певних результатів – у нас немає монополістів, які завозять «специфічне» пальне, але все ще є спроби працювати в тіні. Податкова міліція кожного тижня або конфіскує пальне, або ліквідує незаконне виробництво пального. Звичайно, ДФС опікується бюджетом, але для нас також важливим є створення рівних умов роботи, щоб чесному бізнесу не потрібно було конкурувати з недобросовісними учасниками ринку», - наголосив Роман Насіров.

Так, за аналітикою ДФС у 2015 році умовні недонадходження державного бюджету внаслідок використання схем ухилення від оподаткування з акцизного податку оцінюються в 1,2 млрд. грн.

Серед основних схем ухилення від оподаткування акцизним податком нафтопродуктів у 2015 році, зокрема:

- недекларування виготовлення сумішевих бензинів,

- використання операцій з реалізації нафтопродуктів в «скрутках» по ПДВ, маніпуляція кодами УКТЗЕД під час реєстрації податкових накладних,

- ввезення нафтопродуктів з порушенням митних правил (поза митним контролем, із заниженням митної вартості, з порушеннями у сфері класифікації товарів за УКТЗЕД).

Для мінімізації податкових зобов'язань з акцизного податку з роздрібного продажу нафтопродуктів у більшості випадків використовувалося декларування нафтопродуктів для комерційного використання та реалізація пального без реєстрації через реєстратори розрахункових операцій, внаслідок чого місцеві бюджети у 2015 році втрачали близько 80 млн. грн. в місяць. Виявлені факти стануть предметом перевірок у 2016 році.

За словами Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, протягом минулого року податкова міліція вилучила 35 тис. тонн пального на суму 620 млн. гривень. З початку поточного року з незаконного обігу вже вилучено товарів підакцизної групи на суму понад 135 млн. грн., у т.ч. 2,3 тис. тонн пального на суму 40 млн. грн., та ліквідовано близько 40 незаконних АЗС.

«Мета податкової міліції – це по-перше, наповнення державного бюджету, по-друге – підтримка законослухняного платника податків, по-третє, боротьба з тіньовим бізнесом, який заважає чесно працювати підприємствам та створює недоброякісну конкуренцію. Ми ведемо діалог з усіма великими групами, які займаються виробництвом, ввезенням та продажем нафтопродуктів щодо вирішення таких проблем, як формування фіктивного кредиту, заниження податку на прибуток та фальсифікація палива», - наголосив Сергій Білан.

На думку керівників ДФС, завдяки імплементації законодавчих змін цього року, зокрема, запровадженні з 1 березня Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та Єдиного реєстру акцизних накладних (ЄРАН), очікується збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів акцизного податку на суму  понад 2 млрд. гривень.

Учасники зустрічі домовилися про співпрацю ДФС та підприємств - виробників і реалізаторів пального щодо підготовки пропозицій до  Податкового кодексу з удосконалення фіскального контролю на ринку нафтопродуктів та спільній протидії незаконній діяльності представників тіньового бізнесу на ринку палива в Україні.

 

У січні 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали 172,8 млн. грн. плати за землю

Власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області у першому місяці 2016 року поповнили місцеві бюджети на 172,8 млн. грн. При цьому, 163,8 млн. грн. сплачено юридичними особами і майже 9 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні січневі показники 2015 року перевищено майже на 26 млн. грн. або на 17,7%.

Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць області і становить понад 20% до їх загальних надходжень.

«Позитивна динаміка у зборі плати за землю з одного боку є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого є результатами спільних зусиль з місцевою владою регіону в напрямі легалізації земельних відносин», – підкреслив в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

 

За перший місяць 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 826 млн. грн.

До місцевих бюджетів Дніпропетровської області в січні поточного року надійшло 826,6 млн. грн., що на 212,8 млн. грн. більше січневих надходжень 2015 року.

Зростання доходів місцевих громад Дніпропетровської області досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 114,2 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 39,5 млн. грн., плата за землю – на 26,0 млн. грн.

«Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо», – відзначив в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

 

Впродовж січня юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 42,4 млн. грн.

З початку 2016 року на розгляді у судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 10325 справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 11,7 млрд. грн.

З розглянутих судами у січні поточного року 19 справ на суму 57,3 млн. грн., на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 14 справ на суму 42,4 млн. грн., що складає 74% від суми розглянутих судами справ.

Зокрема, протягом січня поточного року за результатами розглянутих 10 судових справ за позовами платників про визнання недійсними податкових повідомлень – рішень на загальну суму 42,5 млн. грн., 6 рішень на загальну суму 27,7 млн. грн. судами прийнято на користь територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Це складає 65% від суми розглянутих судами таких справ.

«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду. Водночас ми зміщуємо акцент у нашій роботі на досудове врегулювання спірних питань, які виникають із платниками податків», –наголошує в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

 

Боротьба з корупцією в податковій: профілактичні заходи по недопущенню корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області

25 лютого 2016 року у медіа-центрі «Днепр-Пост» відбулася прес-конференція на тему: «Боротьба з корупцією в податковій: профілактичні заходи по недопущенню корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області».

У прес - конференції взяв участь cтарший оперуповноважений з особливо важливих справ управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Хороших.

За його словами: «У 2015 році за результатами роботи нашого підрозділу внесено в єдиний реєстр досудових розслідувань 48 фактів порушення діяльності щодо співробітників фіскальної служби області, у поточному 2016 році - 7 фактів.

В середньому, в рік реєструють близько 20-25 фактів. Хочу зазначити, що всі факти правопорушень розслідуються детально та уважно. Підставами для реєстрації стали: - вимагання та отримання хабарів; - внесення завідомо недостовірних відомостей до актів перевірок фінансово - господарської діяльності підприємств з метою незаконної мінімізації сум донарахувань штрафних і фінансових санкцій; - сприяння в легалізації роботи фіктивних фірм шляхом оформлення підроблених актів документальних перевірок з фіксацією легітимності товарно - грошових операцій.

Крім того, за 10 фактами корупційних дій суд виніс рішення про визнання винних 8 працівників фіскальної служби області до кримінальної відповідальності у вигляді сплати штрафів та 2 з позбавленням волі (за справами 2015 і 2014 років)».

 

Шановні жінки!

Прийміть щирі вітання з Міжнародним Жіночим днем!

Це весняне свято одне з найрадісніших в календарі, яке традиційно і з особливою теплотою відзначають в нашій країні.

В цей день на Вашу адресу звучать найщиріші слова любові і подяки. Ви - найнадійніша опора для чоловіків, тільки Ви можете бути невичерпним джерелом доброти і захоплення.

Ви даруєте життя, зігріваючи навколишній світ своїм теплом і ніжністю. Тільки завдяки Вашій турботі не гаснуть домашні вогнища і передаються з покоління в покоління сімейні цінності.

Бажаю Вам здоров'я, щастя, родинного благополуччя, взаєморозуміння, миру і впевненості в завтрашньому дні. Нехай перше весняне свято принесе нові надії і подарує радість у всьому, а в душі завжди панує весна і оточують добрі та близькі люди.

 

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун


 

Декларація про майновий стан через мережу Інтернет!

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька нагадує, що декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2015 році, громадяни мають змогу подавати через мережу Інтернет. Для користування послугою платникові треба мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.

Нагадуємо, що платники можуть безкоштовно отримати цифровий підпис у Центрі обслуговування платників не залежно від місця реєстрації.

 

Платникам м. Нікополь та Нікопольського району надано всього 28 тис послуг, в тому числі адміністративних -0,8 тисяч

З початку 2016 року платники отримали 28 тисяч послуг, в тому числі адміністративних – 0,8 тисяч. Найбільшим попитом користуються такі види послуг, як: подання податкової звітності та вхідної кореспонденції; отримання консультаційних та інформаційних послуг; видача довідок; отримання карток платників податків; реєстрація касових апаратів; реєстрація платників єдиного податку та інші. Більшість послуг представники бізнесу та громадяни отримали у Центрах обслуговування платників – понад 28 тисяч – повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

За її словами, з початку року майже половину наданих адмінпослуг зайняла видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Держреєстру фізичних осіб-платників податків – близько 0,5 тисяч послуг.

Нагадаємо, що Центри обслуговування платників працюють понеділок, середу та п’ятницю з 9.00 до 18.00 год., вівторок, четвер з 9.00 до 20.00 год., у суботу з 9.00 до 16.00 години, неділя – вихідний.

 

На підтримку армії мешканці Нікопольського регіону спрямували 3,7 мільйони гривень

Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, задля забезпечення обороноздатності Української армії, платники Нікопольської ОДПІ впродовж січня 2016 року сплатили до бюджету 3,7 млн. грн. військового збору. або 14,6 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету, що на 0,3 млн. грн. більше ніж у минулому році.

Слід нагадати, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Нарахування, утримання та сплата військового збору дo бюджету здійснюється у порядку, встановленому cт. 168 Податкового кодексу за ставкою 1,5 відсотка вiд об’єкта оподаткування.

В свою чергу, cт. 127 Податкового кодексу передбачено, що ненарахування, неутримання та/або несплата податків платником податків, y тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за cобою накладення штрафу у розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті дo бюджету.

 

Стан розгляду звернень громадян за січень-лютий 2016 року

Як повідомила начальник відділу обслуговування платників Наталія Міщенко, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 3 звернення менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду  звернень надано відповідь  на 3 звернення, у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, 1 звернення направлене для розгляду за належністю. Знаходяться на виконанні – 3 звернення.

Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань:

- Інформування про ухилення від сплати податків;

- Контрольно-перевірочна робота;

Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

 

Січневі надходження військового збору від дніпропетровських платників – майже 90 млн. грн.

Протягом січня 2016 року платники Дніпропетровської області спрямували на потреби Збройних Сил України 89,6 мільйонів гривень військового збору, що на 76,7 відсотків перевищує надходження цього збору в січні минулого року (50,7 млн. грн.).

Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні).

Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).

Слід відзначити, платники податків військовий збір платять у розмірі 1,5% від своїх доходів.

 

У січні 2016 року до бюджету надійшло 1,2 млрд. грн. єдиного податку

Протягом січня 2016 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету майже 1,2 млрд. грн. єдиного податку.

У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці у січні 2016 року спрямували до бюджету 790,7 млн. грн. Це на 217,2 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

У свою чергу юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, у січні сплатили до бюджету 366,3 млн. грн. єдиного податку.

Серед них платниками третьої групи у січні 2016 року сплачено 186,8 млн. грн. Порівняно з січнем минулого року такі надходження від зазначеної групи платників збільшились на 44,3 млн. грн.

Щодо четвертої групи платників податків – юридичних осіб, то ними у звітному періоді сплачено до державного бюджету 179,5 млн. грн. єдиного податку.

 

Протидія корупції в органах ДФС

Протидія хабарництву та корупційним проявам в органах фіскальної служби є пріоритетним напрямом у процесі реформування.

Торік правоохоронними органами за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС розпочато 85 кримінальних проваджень, що в 2,4 рази більше ніж у попередньому році, що становить 86 відс. від всіх зареєстрованих правопорушень корупційної спрямованості в органах ДФС.

Понад ніж на третину більше виявлено скоєних злочинів податківцями і митниками в сфері службової діяльності (537).

За ці злочини до кримінальної відповідальності притягнуто у 2 рази більше працівників відомства (85 проти 36 у 2014 році), у тому числі 56 – за фактами вимагання та отримання неправомірної вигоди на загальну суму 6,2 млн. гривень.

За результатами розслідування до суду надіслано 43 провадження, що вдвічі перебільшує 2014 рік.

Основний акцент у роботі з корупційними проявами поставлено на запобігання та профілактику таким явищам.

Зокрема, в серпні минулого року у ДФС затверджено Антикорупційну програму на 2015-2017 роки, яка містить низку системних заходів.

Крім того, на 80 відс. оновлено особовий склад підрозділів внутрішньої безпеки відомства, при цьому значно підвищено вимоги до професійності працівників.

Ефективно застосовуються заходи щодо протидії проявам адміністративно-корупційних правопорушень. За матеріалами внутрішньої безпеки складено 66 протоколів, що вдвічі більше 2014 року. 32 матеріали розглянуто судом.

Для профілактики корупційних ризиків в ДФС проводяться співбесіди з кандидатами на посади в службі із застосуванням поліграфічного обладнання.

Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників. Торік 165 особам, у яких виявлено корупційні ризики, відмовлено у працевлаштуванні до органів ДФС.

У плідній співпраці щодо виявлення та документування злочинів працівники внутрішньої безпеки взаємодіють з підрозділами Служби безпеки, Національної поліції, Генеральної прокуратури та Національного антикорупційного бюро України.

 

У січні завдяки слідчим ДФС Дніпропетровщини бюджету відшкодовано 878 тис. грн. збитків від фінансових злочинів

Протягом січня 2016 року слідчі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розслідували 189 кримінальних проваджень, з яких 35 – прийнято до провадження у поточному році.

Досудове розслідування закінчено з 6 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено – 5. З обвинувальним актом до судових інстанцій скеровано 3 провадження, а також 2 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності. Ще 1 кримінальне провадження закрито.

Крім того, за перший місяць 2016 року за підслідністю направлено 6 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень 2 кримінальних провадження. Зупинено 2 кримінальних провадження.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 878 тис. грн.

 

З початку року припинено діяльність 11 конверт-центрів, які завдали шкоди бюджету на 1,3 млрд. гривень

Одним з основних завдань підрозділів податкової міліції ДФС є протидія економічній злочинності, яка завдає значних втрат бюджету держави. У цьому напрямі проводиться комплекс слідчо-оперативних заходів, що дозволяють виявляти та припиняти незаконну діяльність конвертаційних центрів.

Зазвичай послугами конвертаторів користуються підприємства реального сектору економіки. Завдяки фінансовим махінаціям вони зменшують свої податкові зобов’язання та уникають сплати до бюджету значних сум податків та зборів.

Так, зокрема, з початку року припинено діяльність 11 конвертаційних центрів, якими проконвертовано 10,5 млрд. грн. Від їх діяльності бюджет держави зазнав збитків на 1,3 млрд. гривень.

Крім того, у січні проведено документальні перевірки 63 підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг конвертаційних центрів, ліквідованих у 2015 і минулих роках, та фіктивних фірм. За їх результатами до бюджету вже стягнуто 26,6 млн. гривень.

 

Податковою міліцією викрито черговий „конвертаційний центр” з обігом 107 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.5 ст.27, ч.1 ст.205 та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність «конвертаційного центру».

За період діяльності «конвертаційного центру» протягом 2015–2016 років через розрахункові рахунки було проконвертовано понад 107 млн. гривень. Ймовірні втрати бюджету становлять 17 млн. 800 тис. гривень.

На підставі ухвал суду у м. Дніпропетровську проведено 8 обшуків в офісних приміщеннях та в автомобілях учасників «конвертаційного центру», де виявлено та вилучено 40 тис. гривень готівкою, комп’ютерну техніку, магнітні носії інформації та документацію, що свідчать про незаконну діяльність.

Також було накладено арешт на розрахункові рахунки із залишком коштів у сумі 742 тис. гривень.

 

Майже 1 мільярд гривень направлено до бюджету України митниками Дніпропетровської митниці ДФС

За січень 2016 року Дніпропетровською митницею ДФС до державного бюджету України направлено митних платежів на суму 981,3 мільйони гривень. Це на 10,5 відсотки або на 93 мільйони більше, ніж у січні 2015 року.

З загальної товарної структури імпортних операцій 22,34 відсотка становлять енергетичні матеріали; 10,38 відсотків - промислове устаткування; 8,56 відсотків - полімерні матеріали і пластмаси; 7,94 відсотки - фармацевтична продукція; 7,6 відсотки - продукти неорганічної хімії; 5,53 відсотки - чорні метали; 3,5 відсотки - засоби наземного руху; 3,42 відсотки - каучук, гума і вироби з них; 3,33 відсотки - насіння і плоди олійних рослин.

З загальної товарної структури експортних операцій, що здійснюють суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності регіону 39,61 відсотків становлять руда, шлак і зола; 16,92 відсотки - чорні метали; 5,58 відсотків - залізничні або трамвайні локомотиви; 3,24 відсотки - інші недорогоцінні метали і металокераміка; 2,78 відсотків - промислове устаткування; 1,40 відсотків - електричні машини і устаткування; 1,27 відсотка - добрива.

 

До уваги платників! Щодо запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального

Система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.

Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального (далі – платники податку) до початку здійснення реалізації пального.

Для реєстрації платником податку до початку здійснення реалізації пального необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J(F)1310301 (далі – Заява).

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Заяви та інших документів в рамках СЕАРП розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.

Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання контролюючим органом Заяви є перша квитанція (квитанція про доставку). Після автоматичної обробки Заяви  платнику не пізніше наступного робочого дня направляється друга квитанція.

В другій квитанції зазначається інформація про результати розгляду, а саме:

повідомлення про реєстрацію особи платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (далі - Реєстр платників);

або повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, порядку заповнення і подання Заяви.

Звертаємо увагу, що у разі подання Заяви до 01.03.2016 датою реєстрації платником податку осіб, якими подані  такі заяви, є дата, що відповідатиме першому дню перехідного періоду - 01.03.2016.

Особа, яка зареєстрована платником податку може направити до ДФС засобами електронного зв'язку в електронному вигляді запит для отримання витягу із Реєстру платників за формою J(F)1302501 (далі – Запит).

Не пізніше наступного робочого дня після отримання запиту ДФС направляє особі засобами електронного зв'язку в електронному вигляді витяг із Реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру платників.

Також переглянути інформацію з Реєстру платників можливо в оновленому «Електронному кабінеті платника» (відкрита та закрита частини/Інформація з Реєстрів ДФС/Реєстр платників акцизного податку).

Інформація про реквізити відкритого електронного рахунка  ДФС буде надіслано платнику податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття у вигляді повідомлення.

У разі виникнення питань, пов’язаних із запровадженням СЕАРП платники мають можливість звернутися за багатоканальним телефоном: 0-800-501-007. Інформація надається щоденно у робочі дні з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хвилин.

 

Шановні громадяни, своєчасно задекларуйте доходи, отримані у 2015 році!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2015 року, триває до 1 травня 2016 року.

Декларування доходів у 2016 році фізичні особи – платники податків здійснюють за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований Міністерством юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – наказ №859).

Декларація подається громадянином до податкової інспекції за місцем свого проживання, тобто за місцем реєстрації у паспорті.

Декларація подається до такого контролюючого органу за вибором платника податків в один із таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису не пізніше закінчення останньої години, в якому спливає граничний строк подання.

Кожен громадянин має право отримати безоплатні послуги із роз’яснення щодо порядку заповнення декларацій та допомогу при її заповненні у податковому органі за місцем податкової адреси платника податків. При цьому, контролюючі органи забезпечують платників податків бланками декларацій безоплатно.

Крім того, матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщені на спеціальному банері «Декларуємо по-новому! 2016», що знаходиться на головних сторінках:

- офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (sfs.gov.ua) та

- суб-сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» (dp.sfs.gov.ua).

Для громадян, які згідно з нормами Кодексу зобов’язані надати декларацію, граничний термін її надання – до 1 травня 2016 року.

Сподіваємося, що громадяни своєчасно виконають свій конституційний обов’язок перед державою.

 

Шановні громадяни! Задекларуйте доходи та отримайте податкову знижку!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що декларуючи доходи, громадяни виконують не тільки свій конституційний обов’язок, а також реалізують своє право на податкову знижку.

Скористатися правом на податкову знижку – це можливість отримати громадянами з бюджету повернення певної суми податку на доходи фізичних осіб, сплаченого з їх заробітної плати протягом 2015 року.

Податкову знижку можуть одержати громадяни, які у минулого році мали такі витрати (з урахуванням обмежень, визначених пунктом 166.3 статті 166 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями):

- сплачували кошти закладам освіти за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення;

- користувалися іпотечним кредитом;

- здійснювали пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

- сплачували страхові суми (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- витрачали кошти на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- сплачували державні послуги за усиновлення дитини, включаючи сплату державного мита;

- переобладнували транспортні засоби;

- сплачували видатки на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Витрати необхідно підтвердити відповідними платіжними та розрахунковими документами. А саме:

- квитанціями;

- платіжними дорученнями;

- фіскальними або товарними чеками;

- прибутковими касовими ордерами;

- меморіальними ордерами тощо.

Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Громадянам, які мають право на податкову знижку за результатами 2015 року та бажають реалізувати таке право, необхідно заповнити та подати податкову декларацію про доходи і майно (далі – декларація) протягом усього 2016 року.

Декларація надається фізичними особами – платниками податку до податкової інспекції за місцем свого проживання за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.

 

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб іноземних доходів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 170.11 статті 170 Податкового кодексу України з внесеними змінами і доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними у пункті 167.1 статті 167 Кодексу.

У разі, якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності у платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.

Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:

а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

б) поштові податки;

в) податки на реалізацію (продаж);

г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

 

Декларування доходів приватних нотаріусів, адвокатів триває

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що приватні нотаріуси, адвокати та інші особи, які займаються незалежною професійною діяльністю зобов’язані задекларувати доходи, отримані у 2015 року, шляхом надання податкової декларації про майно і доходи (далі – декларація).

Нагадуємо, що незалежна професійна діяльність це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб (підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями).

Декларацію такі особи повинні надати до податкової інспекції за місцем свого податкового обліку за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743.

Розрахунок оподатковуваного доходу від провадження незалежної професійної діяльності здійснюється окремо за доходами у розділі III додатку Ф4 («Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою») до декларації.

Звертаємо увагу, що при декларуванні доходів, отриманих нотаріусами, адвокатами та іншими особами, які займаються незалежною професійною діяльністю, здійснюється визначення податкових зобов’язань не тільки з податку на доходи фізичних осіб, а також і з військового збору.

Особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зобов’язані надати декларацію про отримані за 2015 рік доходи до 1 травня 2016 року.

 

Платники податку на прибуток разом з декларацією повинні надати фінансову звітність

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Звертаємо увагу, що для платників податків, у яких відповідно до Кодексу податковим (звітним) періодом є календарний рік, граничний термін подання декларації за 2015 рік – 29 лютого 2016 року.

 

Які вимоги для реєстрації неприбуткових установ та організацій?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодексу) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Неприбутковими установами фінансова звітність не подається

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація).

Подання фінансової звітності передбачено для платників податку на прибуток, у тому числі малих підприємств разом з декларацією (пункт 46.2 статті 46 Кодексу).

Пунктом 46.1 статті 46 Кодексу визначено, що податковою декларацією вважається документ, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання. Тому, податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі – звіт) не є податковою декларацією.

Отже, неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, не повинні подавати фінансову звітність до контролюючих органів разом зі звітом.

Однак, у разі порушення неприбутковою організацією вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу, така організація стає платником податку на прибуток за загальними правилами та подає декларацію і відповідну фінансову звітність в установленому порядку.

 

До уваги платників ПДВ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що особливості заповнення податкової декларації з ПДВ викладено у Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість».

При заповненні додатка 2 до податкової декларації з ПДВ „Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)” в колонці 2 табличної частини зазначається індивідуальний податковий номер (ІПН) платника податку постачальника, а при формуванні від’ємного значення за рахунок сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України, – власний ІПН платника податку (покупця).

 

Про податкову декларацію з податку на додану вартість з 1 січня 2016 року

Нікопольська ОДПІ нагадує про особливості подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2016 року.

Так, Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесено суттєві зміни до Податкового кодексу України в частині визначення податкових зобов’язань з податку на додану вартість та їх сплати до бюджету, зокрема, сільськогосподарськими товаровиробниками.

З метою забезпечення виконання нових правил оподаткування, запроваджених з 1 січня 2016 року, Міністерством фінансів України наказом від 28.01.2016 № 21 "Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" (далі – наказ № 21) затверджена нова форма декларації з податку на додану вартість. Наказ № 21 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289 та опубліковано в офіційному виданні "Урядовий кур’єр" 30 січня 2016 року.

Враховуючи те, що останні зміни в оподаткуванні, які запроваджено з 1 січня 2016 року, повною мірою можуть бути відображені лише в податковій декларації з податку на додану вартість, що затверджена наказом № 21, податкова звітність з ПДВ, починаючи із звітного періоду січень 2016 року, усіма платниками податку подається за новою формою в електронному вигляді.

Відповідні роз’яснення надано листом ДФС від 02.02.2016 № 3240/7/99-99-19-03-00-17 «Про податкову декларацію з податку на додану вартість з 1 січня 2016 року», з яким можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66246.html).

 

Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що листом від 11.02.2016 № 4698/7/99-99-19-03-02-17 «Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ» (далі – лист) надано роз’яснення щодо можливості відмови сільськогосподарського підприємства за добровільним рішенням від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного статтею 209 Податкового кодексу України, і переходу на загальну систему оподаткування ПДВ та перенесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110».

З листом можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66418.html).

 

Щодо змін в адмініструванні акцизного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України надала методичні рекомендації щодо деяких змін в адмініструванні акцизного податку, що стосується платників акцизного податку – реалізаторів пального, пов’язані із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Більш детальне роз’яснення щодо змін в адмініструванні акцизного податку надано у листі ДФС України від 03.02.2016 № 3495/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо змін в адмініструванні акцизного податку» та розміщено на веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66334.html).

 

З 1 березня 2016 року змінено ставку акцизного податку для алкогольних напоїв

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 52 Закону України від 24.12.2015 № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до Податкового кодексу України(далі - ПКУ), а саме змінено ставку акцизного податку для алкогольних напоїв.

Відповідно до пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 ПКУ з 1 березня 2016 року на алкогольні напої за кодом 2208 УКТ ЗЕД встановлено ставку акцизного податку в розмірі 105,80 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту (крім 2208 90 69 00, 2208 90 78 00 - слабоалкогольні напої). Слабоалкогольні напої - алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 0,5 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 куб. см, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервантів, насичені чи ненасичені діоксином вуглецю.

Пунктом 226.6 ст. 226 ПКУ визначено, що маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць.

Таким чином, алкогольні напої, що виробляються і класифікуються за кодом 2208 90 69 00, міцністю від 8,6 % до 12 % оборотів спирту та за описом належать до "інших напоїв, що містять спирт", оподатковуються за ставкою акцизного податку в розмірі 105,80 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.

 

Про проведення перевірок у 2016 році

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України листом від 01.02.2016 № 3069/7/99-99-22-04-02-17 в зв’язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Законом України від 24 грудня 2015 року №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» роз’яснила зміни в податковому законодавстві щодо проведення перевірок.

Зокрема, внесені зміни до підпункту 78.1.1 пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу виключили можливість проведення перевірок з питань дотримання податкового законодавства у разі, якщо отримано податкову інформацію або за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового законодавства. Поряд з цим в листі зазначено, що у разі отримання контролюючим органом податкової інформації, яка свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, організацію та проведення документальних позапланових перевірок доцільно здійснювати на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу.

Лист Державної фіскальної служби України від 01.02.2016 №3069/7/99-99-22-04-02-17 розміщено за адресою http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/podatkoviy-kontrol/listi-dps/235142.html.

 

Кабмін затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями щодо об’єктів оподаткування транспортним податком Кабінет Міністрів України постановою від 18.02.2016 №66 затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі – Методика №66) та вніс зміни до додатків 1 та 2 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів (далі – Постанова №66).

Методика №66 встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі – автомобілі) для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком.

Пунктом 13 Методики №66 визначено, що Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду подає Державній фіскальній службі України інформацію про автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Середньоринкова вартість легкових автомобілів розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.

Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту у режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість легкового автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об’єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.

Постанова №66 набрала чинності 19.02.2016.

 

Чи обов’язкове проведення звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953, та Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905, не передбачають обов’язкового проведення платниками звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

Ставки єдиного внеску у 2016 році

Нікопольська ОДПІ нагадує, що ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначені статтею 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з внесеними змінами та доповненнями (далі – Закон №2464), а саме:

- для підприємств, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб на доходи найманих працівників – 22% до бази нарахування єдиного внеску, визначеної статтею 7 Закону №2464;

- для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди – 8,41% бази нарахування єдиного внеску, визначеної пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону №2464, для працюючих інвалідів;

- для підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема, товариств УТОГ і УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менше 50% загальної кількості працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менше 25% суми витрат на оплату праці – 5,3% бази нарахування єдиного внеску, визначеної пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону №2464;

- для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менше 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менше 25% суми витрат на оплату праці – 5,5% бази нарахування єдиного внеску, визначеної пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону №2464, для працюючих інвалідів.

 

Випадки, у яких податкова соціальна пільга не застосовується

Розмір податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку встановлено в розмірі 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому на 1 січня звітного податкового року, - повідомляють фахівці Нікопольської ОДПІ.

Однак, є випадки коли ПСП не застосовується. Зокрема, пунктом 169.2.3 п.169.2 ст.169 Податкового кодексу України наведено кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до який ПСП не може бути застосовано, а саме:

- доходів платника податку інших, ніж заробітна плата;

- заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачується з бюджету;

- доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Згідно зі ст.7 Закону України від 25.12.2015 р. №928 «Про Державний бюджет нам 2016 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на 01.01.2016 р. становить 1378 грн. З урахуванням цього протягом 2016 р. розмір загальної податкової соціальної пільги становить 689 грн.

Відповідно до пп.169.4.1 п.169.4 ст.169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, що діє для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. (у 2016 році - 1930 грн.)

 

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 915 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar