Покров Четверг 02.05.24, 17:10
Сайт
Главная » 2017 » Октябрь » 3 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
21:16
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Скасувавши торги на закупівлю сканерів для оснащення пунктів пропуску, АМКУ пішов на безпрецедентний крок. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан, додавши, що завершення процедур та закупка систем вивела б на якісно новий рівень контроль та принесла б додаткові мільярди гривень у бюджет країни.

«Скасування тендерів на закупівлю сканерів є фактично зупинкою цього процесу. Додаткові мільярди могли б бути направлені на підвищення боєздатності армії, на соціальні програми», – зазначив Мирослав Продан.

Для проведення закупівель сканерів ДФС було оголошено два тендери. За одним здійснювалося придбання 2 скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів очікуваною вартістю закупівлі понад 169 млн. грн. (процедура розпочата 22 червня 2017 року, на участь у торгах було подано шість тендерних пропозицій) та за другим – 4 таких системи вартістю майже 339 млн. грн. (процедуру розпочато 4 липня, подано вісім пропозицій).

У рамках відкритих торгів було опрацьовано всі тендерні пропозиції, подані учасниками. По першому тендеру всі пропозиції були відхилені на підставі абзацу другого пункту 1 та/або пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: у зв’язку з невідповідністю наданих учасниками пропозицій вимогам тендерної документації.

По другому – з восьми учасників допущено тендерні пропозиції двох.

За словами Мирослава Продана, об’єктивної причини для скасування другого тендеру немає.

Однак, обидва рішення тендерного комітету ДФС були оскаржені одним з недопущених учасників торгів. На підставі скарг цієї компанії тендери були заблоковані.

Хоча по першому тендеру адміністративною колегією АМКУ прийнято рішення про припинення розгляду скарги зазначеного підприємства, і відповідно до закону система електронних закупівель повинна автоматично оприлюднити прийняті органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу. На сьогодні статус скарги в електронній системі закупівель не змінився і залишився «Очікує прийняття до розгляду», а процедура закупівлі на сьогодні має статус «Заблоковано».

По другому тендеру розгляд скарги підприємства було призначено на 14 вересня. Водночас рішення колегії, в якому ДФС зобов’язано відмінити процедуру закупівлі, було прийнято на день раніше, тобто 13 вересня 2017 року. При цьому у рішенні не зазначалася підстава, за якою необхідно було відмінити торги, що унеможливлює виконання зазначеного рішення у зв’язку з тим, що при опублікуванні повідомлення про відміну торгів на веб-порталі Уповноваженого органу замовник повинен обов’язково вибрати із списку підставу для відміни торгів.

Варто зауважити, що підприємство, на підставі скарг якого були відмінені закупівлі, вимагало відхилити тендерну пропозицію одного з учасників, що б призвело до звуження кола пропозицій до одного виробника.

«У світі існує три основних виробника техніки, яку намагається закупити ДФС, – компанії з Китаю, Великобританії, Франції та США. Всі пропозиції компаній були опрацьовані, всі три були залучені до участі у тендері. Але скаргу, яку використали для скасування торгів, подав не виробник, а невідома фірма з офшорної зони», – підкреслив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що блокування оснащення пунктів пропуску знизить результативність роботи митників щодо упередження потрапляння на митну територію України контрабандних товарів.

«Країна може досягти успіху, коли влада працює як єдина команда, коли у всіх членів цієї команди є спільна мета. Так має бути й в Україні», – наголосив очільник ДФС.

Отже, враховуючи відміну другого тендеру, ДФС вимушена звернутися до суду для прийняття відповідного рішення. На сьогодні вже підготовлений позов на неправомірні, як на думку служби, дії АМКУ.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: З 1 квітня проблема з відшкодуванням ПДВ для бізнесу зникла

З початком впровадження електронного відшкодування ПДВ у бізнесу більше немає проблем із поверненням цього податку. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан 26 вересня під час зустрічі з представниками галузі машинобудування, виробництва турбінного та іншого устаткування – членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

«На сьогодні вже немає системної проблеми, яка існувала раніше, з відшкодуванням податку на додану вартість. 96% заявок відшкодовується протягом 30 календарних днів за результатами камеральних перевірок. Ми усунули людський фактор від цього процесу, усе відбувається автоматично», – зазначив Мирослав Продан.

У свою чергу, позитивну ситуацію з отриманням бюджетного відшкодування ПДВ підтвердили і представники бізнесу. За їх словами, наразі всі заявлені кошти відшкодовуються вчасно та оперативно, водночас потребує вирішення питання із повернення заборгованих сум ПДВ, які були сформовані у попередні періоди.

Очільник ДФС звернув увагу присутніх, що частина заборгованої суми, яка склалася цього року до 1 квітня, зменшується динамічно.

З початку впровадження Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з 1 квітня 2017 року заборгованість з відшкодування цього податку, за деклараціями поданими до 01 квітня 2017 року, скорочено на 93,65 %, або майже на 14,3 млрд. грн.

Якщо на початок квітня – на момент запуску системи автоматичного відшкодування ПДВ – загальна заборгованість становила 15,3 млрд. грн., то в перший місяць роботи електронного режиму борг скоротився на 11,5 млрд грн – до 3,8 млрд грн.

На 26 вересня цей показник вже склав 932 млн. гривень. Сума заборгованості складається із сум: 756,9 млн. грн., по яким тривають оскарження, та 121,3 млн. грн., по яким наявні заперечення правоохоронних органів.

Наразі проводиться робота з правоохоронними органами, за застереженнями яких суми були заблоковані, для можливого повернення їх платникам.

«Ми проводимо інвентаризацію заборгованих сум, звертаємося до наших колег з інших органів влади для з’ясування ситуації із цими заблокованими коштами», – розповів Мирослав Продан.

Окремим питанням залишається відшкодування ПДВ згідно з тимчасовим реєстром (за періоди до 01.02.2016). Реалізація більшої частини невідшкодованих сум ПДВ наразі не залежить від ДФС (справи в судах). Станом на 01.09.2017 така сума складає 4,7 млрд. грн.

Під час зустрічі також наголошувалося на необхідності доопрацювання критеріїв автоматизованої системи моніторингу ризиків та блокування накладних. На думку бізнесу, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі автоматично має означати реальність проведених по ній операцій.

«Це ідеал роботи системи аналізу ризиків, до якого ми прагнемо – якщо накладна зареєстрована, пройшла всі етапи перевірки на відповідність критеріям, то і перевіряти немає чого. На сьогодні система працює ефективно, фіктивні накладні блокуються. Однак, враховуючи постійні пошуки махінаторів нових лазівок для обходу системи, ми маємо постійно їх контролювати та відповідно переглядати критерії для унеможливлення використання подібних схем в подальшому», – підкреслив Мирослав Продан.

Саме над цим в ДФС і працюють, ініціюючи відповідні зміни перед Міністерством фінансів України.

Поінформував Мирослав Продан і про ситуацію з поверненням переплат з податку на прибуток, що є актуальним питанням для бізнесу. Так, фіскальна служба, враховуючи побажання членів Інвестради, виступила з ініціативою закласти в бюджет на 2018 рік кошти для разового повернення переплат з цього податку. Водночас, враховуючи наявні ресурси, в ДФС вже скорочено суму переплат з 28,6 млрд. грн. до 14,4 млрд. грн.

«Ми щоквартально зменшуємо суму переплат за рахунок погашення податкових зобов’язань з податку на прибуток. Більше того, на сьогодні сплата податку наперед взагалі не розглядається як резерв для виконання планових показників», – наголосив Мирослав Продан.

Він також повідомив, що в ДФС зараз працюють над розробкою системи єдиного казначейського рахунку для всіх податків, що дозволить проводити взаємозарахування податків. Наразі цю ініціативу ДФС опрацьовує з Казначейством та іншими зацікавленими відомствами.

Під час зустрічі також порушувалися питання щодо деяких аспектів оподаткування податком на доходи фізичних осіб працівників підприємства, зокрема, членів профспілкових організацій та тих працівників, які в них не задіяні. Було вирішено звернутися до Міністерства фінансів з відповідним листом для врегулювання ситуації.

Крім того, враховуючи побажання бізнесу, буде опрацьоване звернення платників щодо законодавчої ініціативи, якою пропонується внести зміни до ст. 168 Податкового кодексу, зокрема, здійснювати сплату ПДФО за місцем реєстрації фізичної особи. За пропозицією бізнесу, сплата має відбуватися за місцем, де створені робочі місця, як це є і зараз. Після аналізу питання відповідне звернення буде передано Міністерству фінансів України.

«Державна фіскальна служба відкрита до ініціатив бізнесу і у рамках своєї компетенції готова їх презентувати законотворцям після аналізу та опрацювання», – підкреслив керівник ДФС.

Довідково:

Протягом січня-серпня 2017 року платниками податків – представниками важкої промисловості забезпечено сплату податкових платежів на суму майже 13,4 млрд. гривень. За цей період підприємствам – платникам ПДВ, які займаються машинобудуванням, відшкодовано майже 3 млрд. грн. податку на додану вартість.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У ДФС обговорили шляхи розвитку ринку виробництва алкогольної та тютюнової продукції

Шляхи ліквідації тіньового ринку алкогольних і тютюнових виробів та перспективи розвитку виробництва цієї підакцизної продукції – саме ці теми стали основними для обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками підприємств алкогольної та тютюнової галузі – членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

Це вже четверта зустріч із циклу секторальних зустрічей, ініційованих керівництвом ДФС та членами Інвестради, для більш об’єктивного та повного аналізу проблемних питань функціонування галузей економіки.

У сфері виробництва алкогольної та тютюнової продукції одним із головних чинників ефективного розвитку цих сфер економіки представники бізнесу назвали необхідність створення довгострокової акцизної політики. Саме її впровадження, на думку бізнесу, не лише створить стабільні умови для її функціонування, але й може стати стимулом для подальшого зростання. Пропозиції щодо основних аспектів акцизної політики з боку представників галузі пивоваріння були передані в.о. Голови ДФС Мирославу Продану для розгляду та подальшого опрацювання.

Серед інших питань, які порушувалися бізнесом і врегулювання яких має суттєвий вплив на виробництво цієї підакцизної продукції в Україні, були законодавчі ініціативи. Так, обговорювалися законопроекти, якими передбачається наближення ставок акцизного податку на алкогольні напої до вимог директиви ЄС. Зокрема, керівники підприємств наголошували на прийнятності запропонованих темпів зростання ставок податку, але із зауваженням, що акциз має встановлюватися у гривні, а не в євро, як це запропоновано в одному із проектів.

Враховуючи відсутність в ДФС законодавчої функції, очільник ДФС доручив підготувати відповідне звернення на Міністерство фінансів з аргументованим викладенням позиції бізнесу у цьому питанні.

«ДФС готова сприяти у рамках своєї компетенції бізнесу у врегулюванні певних спірних законодавчих моментів. Всі напрацьовані бізнесом пропозиції ми передаємо на розгляд Мінфіну для подальшого вирішення та, звичайно, відстоюємо їх перед законотворцями. Хоча остаточне рішення від фіскальної служби не залежить, ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб слушні та важливі ідеї та пропозиції бізнесу були почуті», – підкреслив Мирослав Продан.

Активне обговорення викликало і питання щодо можливості зміни механізму збирання акцизного податку. Так, зокрема, пропонувалося запровадити його сплату після реалізації продукції, що дозволить підприємствам втримати обігові кошти.

Порушувалося під час зустрічі і питання щодо митної вартості. Так, за словами Мирослава Продана, це питання не вирішиться, доки існуватиме можливість продажу завезеного товару без реєстраторів розрахункових операцій.

«Поки завезений в Україну вантаж можна буде продати не обліковано, доки й існуватиме проблема митної вартості. Необхідно створити такі умови, коли такий товар не можливо буде продати, тоді й стане невигідно занижувати митну вартість», – розповів керівник ДФС.

Так, ДФС вже ініціювала застосування реєстраторів розрахункових операцій всіма суб’єктами господарської діяльності при реалізації підакцизної продукції. Водночас для тих платників, для яких вартість касового апарату є зависокою, пропонується альтернатива - запровадження спрощених моделей касових апаратів.

У свою чергу представники бізнесу підтримали ініціативу фіскальної служби щодо впровадження РРО для малого бізнесу без додаткового на них навантаження. Фахівці ДФС також поінформували присутніх, що у рамках своїх повноважень опрацьовували законопроект, яким передбачено розширення застосування РРО, створення відповідного інформаційного порталу в ДФС, де кожний громадянин зможе перевірити свій чек, який отримав, або подати інформацію про порушення при застосуванні РРО.

Учасники зустрічі також розглянули питання знищення контрафактних цигарок, повернення авансових плат з акцизного податку тощо.

Довідково:

Протягом 8 місяців 2017 року платниками податків – представниками галузі з виробництва алкогольних напоїв та пива сплачено до бюджету понад 10,7 млрд, грн.., з виробництва тютюнових виробів – понад 29 млрд. гривень.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: Завдяки роботі СМКОР сплата податку на додану вартість суттєво збільшилась

Ефективна робота системи моніторингу ризиків та блокування накладних дозволила значно збільшити надходження з податку на додану вартість до бюджету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Громадської ради при ДФС.

За його словами, запуск СМКОР дозволив перекрити низку лазівок, які використовувались для створення фіктивного податкового кредиту.

«Завдяки роботі СМКОР сплата податку на додану вартість суттєво збільшилась. Кошти, які раніше знаходилися «в тіні», сьогодні надходять до бюджету. Про це свідчить динаміка зборів з податку на додану вартість», - зазначив Мирослав Продан.

Довідково:

Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних (з 03.07.2017р.) в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 59 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ майже 332,6 млрд. грн.

За період роботи СМКОР зупинена реєстрація 216,8 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 3,6 млрд. грн.

З кожним днем питома вага заблокованих податкових накладних зменшується. Якщо за перший тиждень роботи системи відсоток зупинених становив 1,1%, то на сьогодні цей показник складає 0,37% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.

Станом на 28 вересня 2017 року комісією ДФС прийнято до розгляду майже 148,4 тис. повідомлень з підтвердженням реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним від 10 тис. платників. За результатами розгляду вже прийнято рішення по 137,8 тис. документів.

Так, позитивні рішення винесено по понад 98,3 тис. податкових накладних, відмовлено у реєстрації – 39,5 тис.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Наталія Калєніченко: Щоденно ДФС обробляє 1 300 000 запитів щодо доходів фізичних осіб для отримання субсидії

Для забезпечення призначення та надання населенню житлових субсидій ДФС з 1 вересня 2017 року оброблено та надано відповіді структурним підрозділам з питань соціального захисту населення щодо 13,5 млн. фізичних осіб.

«Щоденно ДФС забезпечує обробку близько 1 300 000 запитів на отримання інформації про доходи фізичних осіб для призначення субсидій. Запити обробляються в день надходження», – розповіла директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко.

Вона також повідомила, що отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків є одним з популярних сервісів Електронного кабінету платника. За потребою фізичні особи можуть отримати відомості про зазначені суми за останні три роки (поквартально).

«За допомогою цього сервісу з початку року фізичними особами подано до ДФС близько 200 тис. запитів. Середня тривалість обробки запиту складає 1 годину. Таким чином, оперативно, не відвідуючи центрів обслуговування платників, такі особи можуть отримати необхідну їм інформацію», – зазначила Наталія Калєніченко.

Нагадаємо, що окрім отримання довідки про суми виплачених доходів та утриманих податків на сьогодні в Електронному кабінеті платника для користувачів діють також такі сервіси – створення та направлення Декларації про майновий стан і доходів в електронному вигляді, подання запитів на отримання інформації, направлення листів в електронному вигляді до органів ДФС та отримання відповіді, доступ до публічної інформації, сплата податків. Зборів, платежів, а також перегляд даних щодо розрахунків з бюджетом.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Ірина Удачина: Наголос у податковому аудиті переміщено на плановий контроль

За 8 місяців поточного року проведено 3,2 тис. планових перевірок. Це на 25 відс. більше, ніж за аналогічний період 2016 року (2,6 тисячі). Про це повідомила заступник директора Департаменту аудиту ДФС Ірина Удачина.

Водночас, за її словами, на 8 відсотків скоротилась кількість позапланових перевірок: з 11,3 тис. за січень – серпень 2016 року – до 10,4 тис. у січні - серпні поточного року.

«Основний акцент у роботі підрозділів аудиту ставиться на відпрацюванні найбільш ризикових платників податків саме у межах планового контролю, адже практично всі ризики, з якими були відібрані суб’єкти господарювання до перевірок, у ході роботи підтверджуються», - зазначила Ірина Удачина.

Вона наголосила, що у більшості випадків (60 відс.) проведення позапланових перевірок не залежить від ДФС. Зокрема, у зв’язку з припиненням юридичної особи проведено 5 тис. перевірок (48 відс.), за проханням платників податків – 0,7 тис. (7 відс.), за отриманими судовими рішеннями – 0,6 тис. (6 відс.).

Ризикоорієнтований підхід при плануванні перевірок приводить до збільшення нарахувань за результатами перевірок та обсягів сплати до бюджету.

Так, за 8 міс. поточного року за результатами перевірок донараховано 17,8 млрд. грн., що на 685 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. При цьому, середня сума донарахованих грошових зобов’язань на 1 планову перевірку становить 2,4 млн. грн., на 1 позапланову – 1 млн. гривень.

Загалом забезпечено надходжень до бюджету 3,4 млрд. грн., що на 1,5 млрд. грн. більше, ніж за цей період у минулому році (1,9 млрд. гривень).

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» проведена прес-конференція з питань оподаткування фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 25.09.2017 в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової відбулася прес-конференція на тему: «Підприємці – «спрощенці»: порядок оподаткування, обліку та звітування».

Манушак Осипова зазначила: «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності є особливим механізмом справляння податків і зборів, який встановлює заміну сплати окремих податків та зборів на сплату єдиного податку у порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності».

Обрати спрощену систему оподаткування як юридична, так і фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може самостійно, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим ПКУ, та реєструється платником єдиного податку у порядку, визначеному ПКУ.

На сьогодні ПКУ встановлено чотири групи платників єдиного податку.

При цьому на спрощеній системі оподаткування:

- першої та другої груп можуть перебувати виключно ФОП;

- третьої групи – як ФОП так і юридичні особи;

- четвертої групи – виключно юридичні особи – сільськогосподарські товаровиробники.

Манушак Осипова розповіла про умови перебування ФОП на певній групі спрощеної системи оподаткування, а також порядок оподаткування, обліку та звітування підприємців – «єдинників» першої, другої та третьої груп, особливості нарахування та сплати ними єдиного податку.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління організації роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової

Питання 1. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, яким чином та в якому порядку можна оскаржити рішення Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації заблокованої податкової накладної?

Відповідь: Рішення комісії Державної фіскальної служби України (далі – Комісія ДФС) про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути оскаржено платником податку на додану вартість (далі – ПДВ) в адміністративному або у судовому порядку.

Порядок розгляду скарг на рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі – Порядок) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485, яка набрала чинності 14 липня поточного року.

Порядок визначає процедуру розгляду скарг на рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Платник ПДВ протягом 10 календарних днів після отримання рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН подає скаргу до ДФС. У разі коли останній день 10-ти денного строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Скарга складається виключно у письмовій формі та подається платником ПДВ особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо до ДФС або надсилається поштовим відправленням.

Звертаємо увагу, що скарга повинна містити:

- найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника ПДВ, який подає скаргу, його податкову адресу;

- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

- реквізити оскаржуваного рішення Комісії ДФС;

- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням Комісії ДФС;

- відомості про оскарження рішення Комісії ДФС до суду;

- вимоги платника ПДВ, який подає скаргу;

- адресу, на яку необхідно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, прийняте комісією ДФС з питань розгляду скарг.

До скарги платник ПДВ може додавати пояснення та копії документів, завірені у встановленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрація якої/якого зупинення.

Скарга підписується особисто платником ПДВ, який її подає, або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується уповноваженим представником платника, до неї додаються оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

- задовольняє скаргу та скасовує рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК;

- залишає скаргу без задоволення та рішення Комісії ДФС без змін.

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику ПДВ протягом 10-ти календарних днів з дня її отримання ДФС, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника ПДВ з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене у судовому порядку.

Задоволення скарги є підставою для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України.

Питання 2. Які документи необхідно подати до Державної фіскальної служби України, щоб розблокувати зупинену податкову накладну/розрахунок коригування?

Відповідь: При отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ має право подати на розгляд комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, письмові пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Таке право зберігається за платником ПДВ протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення, про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розрізі критеріїв ризиків (далі – Вичерпний перелік), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 21 липня 2017 року №654 (далі – Наказ №567).

Переліки таких документів для критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки), затверджених Наказом №567 та визначених підпунктами 1 і 2 пункту 6 Критеріїв оцінки, є ідентичними.

Надавати потрібно лише ті документи, які підтверджують реальність саме тієї операції, яка зазначена у податковій накладній, що зупинена.

Також звертаємо увагу, що направлені платником ПДВ копії документів повинні бути завірені належним чином.

Вичерпний перелік містить наступні документи:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пояснення подається у вигляді «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/якого зупинено» за формою J(F)1312602 (далі – Повідомлення).

Повідомлення формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої/якого зупинено в ЄРПН.

До Повідомлення по кожній податковій накладній в обов’язковому порядку додаються у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360102 у форматі PDF копії усіх первинних документів, зазначених у Вичерпному переліку за конкретним критерієм.

Звертаємо увагу, що Повідомлення та копії документів, зазначені у Вичерпному переліку, платник ПДВ повинен подавати до ДФС виключно засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Питання 3. Скажіть, будь ласка, як правильно заповнити Таблицю платника податків?

Відповідь: Подання Таблиці платника податків (далі – Таблиця) для платника ПДВ є можливістю упередження зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за ідентичними операціями.

При правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті її комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, у подальшому реєстрація податкових накладних з зазначеними кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП) не зупинятиметься.

Заповнення граф Таблиці здійснюється наступним чином:

- у графі 2 зазначається вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- у графі 3 зазначаються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП (ДК 016-2010), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку;

- у графі 4 відображаються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

При поданні Таблиці відповідно до виду економічної діяльності зазначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або послуг згідно з ДКПП, що постачаються (виготовляються) платником податку є обов’язковим, на відміну від зазначення кодів товарів/послуг, що придбаваються (отримуються) таким платником для їх виготовлення.

Звертаємо увагу, що одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку Таблиці не допускається.

При заповненні коду товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або кодів послуг згідно з ДКПП зазначаються цифри, ідентичні цифрам УКТ ЗЕД/ДКПП, вказаним у податковій накладній, яка заблокована.

У Таблиці зазначаються тільки ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП і ті коди КВЕД, які дійсно відповідають діяльності платника ПДВ, по якому зупинена податкова накладна та платником отримана квитанція про зупинення її реєстрації в ЄРПН.

Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника ПДВ права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Питання 4. Доброго дня! Хто має подати Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, якщо заблокована реєстрація в ЄРПН розрахунку коригування на зменшення податкового зобов’язання?

Відповідь: Доброго дня!

У разі зупинення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК подається платником ПДВ – продавцем, що зазначений у розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.

Питання 5. Чи передбачається найближчим часом внесення змін до нормативних документів, які регламентують роботу системи моніторингу ризикових податкових накладних/розрахунків коригування?

Відповідь: Так.

Хочу нагадати, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №754/30622, зі змінами Державна фіскальна служба України щокварталу до п’ятого числа першого місяця наступного кварталу надає пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення критеріїв оцінки ризикованості податкових накладних/розрахунків коригування (далі – Критерії оцінки).

На теперішній час Міністерством фінансів України на власному веб-порталі оприлюднено для обговорення проекти двох наказів з цього питання, якими передбачено, зокрема, наступне:

► перелік ознак, за наявності яких податкові накладні/розрахунки коригування (далі – ПН/РК) не підлягатимуть автоматизованому моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки, планується доповнити ще трьома пунктами, а саме:

5) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року власної земельної ділянки становить понад 0,01 га включно;

6) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки державної або комунальної власності становить понад 1 га включно;

7) загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки, яка не є державною або комунальною власністю, становить понад 200 га включно та за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і директора платника податку;

► у новій редакції пропонується викласти Таблицю даних платника податку (далі – Таблиця), що є додатком до Критеріїв оцінки та подається у разі блокування ПН/РК, яка передбачає доповнення Таблиці новими полями, а саме:

- «Сільськогосподарський товаровиробник, що до 01 січня 2017 року застосовував спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України»;

- «Сільськогосподарський товаровиробник, внесений до Реєстру отримувачів бюджетної дотації».

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

З початку року органами ДФС у Дніпропетровській області надано майже 199 тисяч адміністративних послуг

Днями в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулась прес-конференція на тему: «Організація роботи Центрів обслуговування платників податків Дніпропетровської області» за участі начальника відділу управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.

Він зазначив, що в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області на кінець квітня 2017 року створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників (далі - ЦОП).

В ЦОПах платники податків мають можливість отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Діяльність ЦОПів у Дніпропетровській області забезпечує 216 працівників, які обслуговують понад 256 тис. платників податків Дніпропетровської області, з них: 106 тис. юридичних осіб та 150 тис. фізичних осіб.

Також, у ЦОПах обслуговуються близько 3 млн. фізичних осіб - громадян України, які зареєстровані на території Дніпропетровської області. Послуги також надаються і громадянам іноземних держав.

Надається 31 вид адміністративних послуг, 18 з яких безкоштовно.

Загалом працівниками ЦОПів у Дніпропетровській області за січень- серпень 2017 року у сфері надання адміністративних та інших послуг прийнято майже 2,4 млн. звернень. Платникам податків було надано 198851 адміністративну послугу.

«Для зручності відвідувачів, кожний з ЦОПів обладнано безкоштовним доступом до мережі Інтеренет, працює комп’ютер з якого можна надати електронну звітність або опрацювати необхідні документи»,- відмітив Євген Судніков.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Категория: Область | Просмотров: 706 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar