Покров Пятница 17.05.24, 03:53
Сайт
Главная » 2018 » Январь » 4 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:04
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС розпочала консультації з бізнесом щодо змін в СМКОР

Державна фіскальна служба України розпочала відкритий процес підготовки змін до системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних. Відповідно до законодавчих змін СМКОР призупиняє дію на два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет Міністрів України має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.

Враховуючи це, ДФС розпочато низку консультацій з бізнесом та експертами щодо напрацювання пропозицій до удосконалення системи.

«Ми ініціювали проведення консультацій з бізнесом, експертами, щоб новий порядок роботи СМКОР влаштовував всі сторони – і бізнес, і державу», - зазначив Мирослав Продан під час першої зустрічі з представниками бізнесу в ДФС.

Учасники зустрічі обговорили проблематику підприємств та ДФС у рамках роботи системи і можливі шляхи її вирішення.

На думку бізнесу, потребують розширення критерії визначення ризиковості операцій, які б забезпечили безперешкодну реєстрацію податкових накладних чесному бізнесу та блокування схемного кредиту.

«Попереду у нас багато роботи і ми ініціювали ще до нового року низку зустрічей з бізнесом, експертами, щоб вже починати роботу по змінах в Податковий кодекс, які були прийняті Верховною Радою», - підкреслив в.о. Голови ДФС.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

2018 рік стане роком розбудови фіскальної служби

У наступному році ДФС докладатиме значних зусиль для забезпечення платежів до бюджету, індикативні показники по яким перевищують цьогорічні на 123,8 млрд. грн. На цьому наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час апаратної наради з керівниками територіальних органів служби.

«2018 рік стане роком розбудови, підняття і повернення довіри як суспільства, так і бізнесу до ДФС. У нас все для цього є. Ресурс, який вдалося нам акумулювати, дозволить підняти ДФС на абсолютно інший рівень. Більше того, у нас сьогодні є низка напрацювань, пов’язаних зі змінами, які внесені Законом про бюджет в Податковий та Митний кодекси. Також в наступному році ми плануємо провести низку функціональних та інституційних змін. Все це дає нам сьогодні можливість з впевненістю заявляти про виконання завдань 2018 році у повному обсязі», - зазначив Мирослав Продан.

Зокрема, індикативні показники з надходжень (сальдо) до державного бюджету у 2018 році для Державної фіскальної служби України визначені на рівні 771,7 млрд. грн.

Так, сума податкових платежів (сальдо) складає 399,9 млрд. грн., що перевищує показник 2017 року на 35,6 млрд. грн. Запланований збір митних платежів – 371,8 млрд. грн., який більше 2017 року на 88,2 млрд. гривень.

Показники надходжень з основних податків на 2018 рік: з ПДВ з вироблених в Україні товарів - 84,3 млрд. грн., ПДВ з ввезених в Україну товарів – 300 млрд. грн., акцизного податку – 124,1 млрд. грн., податку на прибуток – 81,8 млрд. гривень.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС та Офіс технічної допомоги Казначейства США співпрацюють у напрямі удосконалення податкового законодавства

Про підтримку подальшої співпраці домовилися під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та постійний радник Офісу технічної допомоги Казначейства США при ДФС Фаріс Фінк.

Зокрема, йшлося про спільну роботу щодо опрацювань змін до законодавства у сферах аудиту, примусового стягнення та трансфертного ціноутворення, необхідних для здійснення ефективного податкового адміністрування.

За словами Мирослава Продана, ДФС підтримує більшість пропозицій Офісу технічної допомоги, однак низка питань потребує більш детального розгляду. Зокрема, це стосується проблемних питань, пов’язаних з погашенням податкового боргу. Насамперед, мова йде про збанкрутілі банки та фінансові установи, в яких діє тимчасова адміністрація.

Крім того, очільник ДФС запропонував опрацювати проблемні питання, які виникають у бізнесу, розташованого на тимчасово непідконтрольних українській владі територіях. Наразі є низка підприємств, зареєстрованих у м. Києві та інших містах, активи яких знаходяться у зоні проведення АТО, і вживати заходи примусового стягнення податкового боргу у таких випадках фактично неможливо.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: Збір платежів до бюджету порівняно з минулим 2016 роком зріс на 140,2 млрд. гривень

У 2017 році по платежах, що контролюються Державною фіскальною службою України, збір до загального фонду державного бюджету складе 752,9 млрд. грн. Індикативні показники Міністерства фінансів України будуть перевиконані на 3,7 млрд. грн. Такі прогнози на 2017 рік озвучив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час апаратної наради за участі керівників територіальних органів фіскальної служби.

За його словами, збір платежів до загального фонду держбюджету 2017 року збільшився на 140,2 млрд. грн. порівняно з 2016 роком.

«Це дало можливість Уряду, і всім, хто сьогодні забезпечує фінансову політику держави абсолютно успішно закрити бюджетний рік без додаткових запозичень, і, не дивлячись на те, що черговий транш, на який розраховував Уряд наприкінці року від МВФ, ми не отримали. Тобто сьогодні власними коштами і власними зусиллями забезпечене абсолютне виконання державного бюджету в частині, доведеної до ДФС», - наголосив Мирослав Продан.

Завдяки значному перевиконанню на майже 32 млрд. грн. індикативних показників із забезпечення надходжень по митним платежам вдасться закумулювати фінансові ресурси для оснащення пунктів пропуску сучасними засобами митного контролю. Загалом, порівняно з минулим роком митні находження до бюджету зросли майже на 70 млрд. грн.

«Ми в суді довели, що всі процеси з тендерними процедурами із закупівлі скануючих систем, відбувалися чесно і прозоро, суд підтримав позицію ДФС. Це нам дає абсолютну впевненість у подальших діях у 2018 році: в усіх ключових пунктах пропуску будуть встановлені стаціонарні скануючі системи. У нас готова вся тендерна документація, готові всі процеси, пов’язані з закупівлею, а також є достатнє матеріальне забезпечення», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Організація роботи Центрів обслуговування платників Дніпропетровської області

26 грудня поточного року в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Організація роботи Центрів обслуговування платників Дніпропетровської області» за участі начальника відділу організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.

Він зазначив, що в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області на кінець квітня 2017 року створено та працюють 36 Центрів обслуговування платників: 14 у головних офісах ДПІ та 22 у відділеннях ОДПІ області.

Діяльність центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області забезпечує 179 працівників структурних підрозділів, задіяних у роботі ЦОП.

Вони обслуговують понад 256 тис. платників податків Дніпропетровської області, з них 106 тис. юридичних осіб та 150 тис. фізичних осіб. Також в Центрах обслуговування платників обслуговуються близько 3 млн. фізичних осіб - громадян України, які зареєстровані на території Дніпропетровської області. Послуги також надаються і громадянам іноземних держав.

В центрах обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області платники податків мають можливість отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Центрами обслуговування платників надається 31 вид адміністративних послуг.

Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській області за січень-листопад 2017 року прийнято майже 3,5 млн. звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг.

«Для зручності відвідувачів, кожний з Центрів обслуговування платників обладнано безкоштовним доступом до мережі Інтернет, працює комп’ютер з якого можна надати електронну звітність або опрацювати необхідні документи», - відмітив Євген Судніков.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Шановні жителі Нікополя та Нікопольського регіону!

Прийміть сердечні вітання з Новим роком та Різдвом Христовим!

Нехай прекрасні зимові свята принесуть мир, спокій і злагоду, впевненість у майбутньому.

Зичу Вам міцного здоров’я, успіхів, родинного щастя, достатку і благополуччя!

Бажаю гарного настрою і любові, нехай у Вашому житті панують гармонія та вдача!

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ

Володимир Джавун

 

В 2017 році слідчі ДФС Дніпропетровщини повернули до бюджету майже 19 млн. грн.

Протягом січня – листопада 2017 року у слідчих Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 406 кримінальних проваджень.

Досудове розслідування закінчено з 144 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 49. З обвинувальним актом до суду направлено 41 cправа. Також, 8 кримінальних проваджень слідчими направлено до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності.

Крім того, за одинадцять місяців поточного року за підслідністю скеровано 68 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень – 50.

Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини з січня по листопад 2017 року збитки, нанесені державі, відшкодовані у розмірі 18 млн. 950 тис. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

У 2017 році до органів ДФС надіслано близько 300 млн. електронних документів

Близько 300 млн. електронних документів надіслано платниками податків до органів ДФС з початку 2017 року. Це складає 94% від загальної кількості документів, які надходять до фіскальної служби. Понад 86 млн. надісланих документів – це сервісні запити від платників.

Крім того, протягом року органами ДФС надано близько 5 млн. адміністративних послуг. Значною популярністю користується і call-центр ДФС, кожним працівником якого щоденно опрацьовується понад 100 звернень від платників, які стосуються подання звітності в електронному вигляді, реєстрації податкових та акцизних накладних та роботи електронних сервісів.

Загалом впровадження нових електронних сервісів для платників є одним із пріоритетних завдань фіскальної служби. Так, найпопулярніший сервіс – Електронний кабінет платника – на сьогодні забезпечує 95% послуг для більшості категорій платників податків. Майже 100% активних платників використовують кабінет та отримують сервіси та послуги фіскальної служби он-лайну його приватній частині в електронному вигляді.

Враховуючи потреби користувачів, тільки протягом поточного року функціональні можливості Електронного кабінету було розширено вдвічі шляхом впровадження нових сервісів, зокрема,доступу до даних Єдиного реєстру податкових накладних, отримання довідки про відсутність заборгованості тощо.

Удосконалено і діючі послуги, такі як подання звітності, сервіси систем електронного адміністрування, доступ до реєстраційних та облікових даних та інші.

Загалом завдяки цьому сервісу забезпечено електронну взаємодію з контролюючими органами, надано можливість платникам отримувати значну кількість послуг (частина з яких надається без ідентифікації користувача), не відвідуючи  центрів обслуговування платників, створювати та надсилати електронні документи, отримувати в режимі реального часу цілодобовий доступ до інформації з реєстрів та електронних систем без створення та направлення окремих запитів. Це значно економить час для реалізації платниками своїх прав та обов’язків згідно з нормами чинного законодавства.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

До уваги платників податків: режим роботи ЦОПів у святкові та вихідні дні!

Нікопольська ОДПІ інформує про режим роботи Центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) у святкові та вихідні дні грудня 2017 року та січня 2018 року:

► 30 грудня 2017 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;

► 6 січня 2018 року – відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;

► 1 та 8 січня 2018 року – вихідні дні.

 

Інформаційний матеріал стосовно Проекту щодо сприяння дотриманню платниками законодавства України

На базі головних управлінь ДФС у Вінницькій та Дніпропетровській областях протягом ІІ кварталу 2017 року ДФС реалізовано Проект щодо сприяння дотриманню платниками законодавства України про єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податок на доходи з фізичних осіб, розроблений спільно з експертом Департаменту з бюджетних питань Міжнародного валютного фонду Брюсом Квіґлі.

Проект мав на меті підвищення рівня добровільного дотримання платниками законодавства України єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) і податок на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО), визначення найбільш ефективної форми взаємодії органів ДФС з платниками в цій сфері та підвищення суспільної довіри до ДФС.

Так, в рамках реалізації Проекту було визначено чотири цільові групи платників (загалом 200 платників):

І цільова група (50 платників), платники якої були відібрані та включені до планів-графіків проведення документальних планових перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року;

ІІ цільова група (50 платників), платникам якої були направлені листи з метою роз’яснення наслідків недотримання законодавства України про ЄСВ і ПДФО;

ІІІ цільова група (50 платників), платникам якої були надані усні консультації з метою роз’яснення наслідків недотримання законодавства України про ЄСВ і ПДФО;

ІV цільова група (50 платників) – контрольна, відносно якої жодні заходи не вживалися.

Для аналізу результатів Проекту використовувалися показники: фонду оплати праці, кількості найманих працівників, обсягів реалізації товарів (робіт, послуг), середньої заробітної плати, а також темпів росту фонду оплати праці, кількості працівників, обсягів реалізації товарів (робіт, послуг) та питомої ваги фонду оплати праці в обсязі реалізації товарів (робіт, послуг).

За підсумками реалізації Проекту Департаментом проведено аналіз динаміки зазначених показників у ІІІ кварталі 2017 році у порівнянні з аналогічними показниками до початку реалізації Проекту.

Результати проведеного аналізу показали, що більш дієвими заходами дотримання платниками законодавства України про ЄСВ і ПДФО є проведення контрольно-перевірочної роботи та направлення листів платникам з метою роз’яснення наслідків недотримання законодавства України про ЄСВ та ПДФО.

Отже, отримані позитивні результати будуть використані у подальшій роботі підпорядкованих структурних підрозділів, зокрема апробовані методи ризикоорієнтованого відбору об’єктів контролю та форми взаємодії органів ДФС з платниками, які позитивно вплинули на їх поведінку та сприяли підвищенню рівня дотримання платниками законодавства України про ЄСВ та ПДФО.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Майже 290 тисяч адміністративних послуг отримали в ЦОПах платники Дніпропетровщини

У роботі тридцяти шести Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 179 працівників, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, з початку 2017 року мешканцям регіону видано понад 133 тисяч реєстраційних номерів.

Також значну кількість послуг надано з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – майже 27 тисяч; з надання витягу з реєстру платників єдиного податку – майже 25 тисяч та з реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – понад 22 тисяч.

З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на субсайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?

Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.

Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

З початку 2017 року до місцевих бюджетів надійшло 226,2 млн. грн. транспортного податку

За січень – листопад 2017 року до місцевих бюджетів надійшло понад 121,4 млн. грн. транспортного податку з фізичних осіб. Найбільше цього податку сплатили фізичні особи у м. Києві – майже 34,9 млн. грн., Харківській області – понад 21,6 млн. грн., Дніпропетровській області – майже 13,5 млн. грн.

Юридичні особи з початку року сплатили до місцевих бюджетів понад 104,8 млн грн. транспортного податку. Найбільші суми надійшли від платників, які перебувають на обліку в м. Києві – майже 18,2 млн. грн., Офісі великих платників податків – майже 17,5 млн. грн. та Дніпропетровській області – понад 7,7 млн. грн.

Найчастіше фізичні особи сплачували транспортний податок за автомобілі таких марок, як MERCEDES-BENZ, BMW, LEXUS, AUDI, LANDROVERRANGEROVER.

На підставі наявної податкової інформації, в тому числі відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку, отриманих від Головного сервісного центру МВС України, у поточному році власниками легкових автомобілів – об’єктів оподаткування є 7131 особа. У їх власності яких перебувало 7 494 об’єктів оподаткування.

Крім того, на обліку в органах ДФС (станом на 13.12.2017) перебуває 3 623 платника транспортного податку (юридичні особи), якими подано 3 623 декларацій по 5 708 транспортних засобах.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З першого січня зростає розмір мінімальної заробітної плати

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розмір мінімальної зарплати з 1 січня - 3723,0 грн. З цього часу роботодавці зобов’язані щомісяця нараховувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату не менше 3723 гривень.

Якщо ж заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, то їм необхідно провести доплату до рівня мінімальної, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

Відповідно до частини 2 статті 3-1 Закону України «Про оплату праці», при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

За недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці передбачено застосування щодо суб’єкта господарювання штрафної санкції у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника щодо якого вчинено порушення.

 

Набрали чинності зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 05.10.2017 №2164-VIII (далі – Закон №2154) «Про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо удосконалення деяких положень», яким внесено зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Згідно з Законом №2164, зокрема, для цілей бухобліку визначено нову класифікацію поділу суб’єктів господарювання за критерієм їх розмірів: мікропідприємства, малі, середні або великі підприємства.

Звітність за міжнародними стандартами мають складати: підприємства, що становлять суспільний інтерес; публічні акціонерні товариства; підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення.

Підприємства, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами, зобов’язані забезпечити ведення бухобліку відповідно до облікової політики за міжнародними стандартами після подання першої фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами, що визнається такою у порядку, визначеному міжнародними стандартами.

Також встановлено нові підходи до розкриття фінансової інформації суб’єктами господарювання. Так, окремі категорії підприємств мають оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).

Закон №2164 опубліковано у газеті «Голос України» від 01.11.2017 №202.

 

До уваги платників! Оновлено форму податкової декларації про майновий стан і доходи

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що  відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року №556 (далі – Наказ №556) форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкцію щодо її заповнення викладено у новій редакції.

Отже, з 1 січня 2018 року фізичні особи, які згідно з Податковим кодексом України зобов’язані та/або мають право подати декларацію здійснюють свій обов’язок та/або реалізують таке право за формою декларації, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року №859 у редакції Наказу №556.

Враховуючи зміни, в декларації передбачено внесення відомостей до категорії платників щодо осіб, які припинили підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року, шляхом зазначення позначки «V» та визначення дати прийняття рішення про припинення. Такі декларації є ліквідаційними для даної категорії платників податків. Слід зазначити, що цю позначку повинні зазначати лише особи, які прийняли рішення про припинення у звітному році, тобто дата прийняття рішення не повинна бути менше ніж 01.01.2017 та більше ніж 31.12.2017.

Більш детально про зміни, які відбулися у додатках та приклади заповнення оновленої декларації, йдеться у листі ДФС України від 18.12.2017 №35310/7/99-99-13-01-03-17 «Про декларування доходів фізичними особами».

 

Стартувала кампанія декларування – 2018

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2017 року, під час якої окремі категорії фізичних осіб:

- зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи за 2017 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору;

- мають право подати декларації для отримання податкової знижки.

Обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів, тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, тобто які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

- при отриманні іноземних доходів;

- в інших випадках, передбачених законодавством.

 

До уваги платників! Нові форми звітності, які застосовуються з 1 січня 2018 року

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників на те, що з 01.01.2018 року запроваджено оновлені форми звітності, а саме:

1) Податкова декларація з транспортного податку(форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 27.06.2017 р. №595) (електронна форма – J0303602);

2) Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України 16.06.2015 №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) (електронна форма –  J0602006);

3)Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма, затверджена наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 №772 зі змінами і доповненнями, внесеними наказами Мінагрополітики від 22.03.2013 №205, від 02.12.2015 №461, від 29.03.2016 р. №108, від 17.05.2017 р. №245) (електронна форма J0303307);

4) Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469) (електронна форма J0101911 з додатками).

Крім того, з 31.12.2017 року набере чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556, яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкцію щодо її заповнення. Отже, починаючи з 01.01.2018декларація подається за новою формою.

Нагадуємо, що платникам необхідно своєчасного оновити програмне забезпечення, що використовується для формування та подання звітності до контролюючих органів.

 

До уваги платників! Новації у застосуванні РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20.12.2017набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336» (далі постанова — №984), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — постанова №1336).

Змінами, внесеними постановою №984, встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) є обов’язковим:

- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі – Перелік), яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО, –  500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання;

- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 4 і 7 Переліку, – 250 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

Крім того, внесеними змінами, зокрема, передбачено, що дія постанови №1336 не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Звертаємо увагу, що підпункти 2 і 6 п.2 змін, затверджених постановою №984 набирають чинності через шість місяців після набрання чинності постановою №984.

Постанову №984 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.12.2017 №240.

 

Чи включається до доходу юридичної особи – платника єдиного податку сума компенсації витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, судового збору та державного мита, сплачених платником?

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.п.2 п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 ПКУ.

При визначенні обсягу доходу, що дає право суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування в наступному податковому (звітному) періоді, не включається дохід, отриманий як компенсація (відшкодування) за рішенням суду за будь-які попередні (звітні) періоди (п.292.15 ст.292 ПКУ).

Отже, сплачені юридичною особою – платником – єдиного податку суми компенсації витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, судового збору та державного мита, повернуті за рішенням суду на її поточний рахунок, не включаються до доходу такого платника єдиного податку.

Відповідне роз’яснення розміщене у категорії 108.01.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

Про внесення обладнання до Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок

Нікопольська ОДПІ нагадує платникам акцизного податку, що відповідно до ст. 2¹ Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» і порядку формування та ведення Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №10 (далі – Порядок) до Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок (далі – Єдиний реєстр обладнання) підлягає внесення обладнання, що належить до товарної підкатегорії8478 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (обладнання для підготовки або обробки тютюну), яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України.

Звертаємо увагу, що відомості включаються до Єдиного реєстру обладнання на підставі відомостей, що надаються суб’єктами господарювання. Для внесення обладнання до Єдиного реєстру обладнання або для внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, або для виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання суб’єкт господарювання подає відповідні заяви за формами, наведеними в додатках 2, 3 та 4 до Порядку (п.6 Порядку).

 

Типи об’єктів оподаткування оновлено станом на 22.12.2017

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники податків повинні повідомляти контролюючий орган про всі об’єкти оподаткування, пов’язані з господарською діяльністю.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – форма №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків та передбачає заповнення типа об’єкта оподаткування (гр.3).

Звертаємо увагу, що оновлений оновлений довідник Типів об’єктів оподаткування станом на 26.12.2017 розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України у розділі «Довідники» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/

 

Затверджено новий Державний реєстр РРО

Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України наказом від 18.12.2017 №854 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Державний реєстр).

Оновлений Державний реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.

Кількість моделей РРО збільшилась до 160 (раніше моделей РРО було 152).

Також, в оновленому Державному реєстрі наведено перелік РРО, виключених з Державного реєстру у 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється (таких РРО 5 моделей).

Слід зазначити, що втратив чинність наказ ДФС України від 07.06.2017 №406.

 

Чи включається до доходу ФОП на загальній системі оподаткування сума кредиту, яка погашається юридичною особою – поручителем?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.177.2 ст.177 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (далі – ФОП).

При цьому, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Відповідно до ст.1054 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями за кредитним договором банк або інша фінансова установа (кредитодавець) зобов’язується надати грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов’язується повернути кредит та сплатити проценти.

Враховуючи те, що кредит, отриманий ФОП від банку на розрахунковий рахунок підлягає поверненню, то дана сума кредиту не підлягає включенню до складу доходу.

При цьому, якщо погашення кредиту здійснюється юридичною особою – поручителем, то дохід, в сумі погашеного поручителем кредиту, включається до складу доходу та є об’єктом оподаткування ПДФО за правилами, встановленими ст.177 ПКУ.

 

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та сум нарахованого ЄСВ є страхувальник

Відносини у сфері державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування (далі – ЄСВ) регулюються виключно Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).

Пунктом 4 частини першої ст.4 Закону №2464 визначено вичерпний перелік платників ЄСВ.

Згідно з частиною четвертою ст.4 Закону №2464 особи, зазначені у п.4 частини першої цієї статі, зокрема, фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Пунктом 3 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435) передбачено, що у разі самостійного визначення бази нарахування ЄСВ ФОП, які  обрали спрощену систему оподаткування та які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт (згідно з додатком 5 Порядку №435) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

У разі самостійного визначення такими платниками бази нарахування ЄСВ, сплата ЄСВ здійснюється на загальних підставах.

Порядком №435 не передбачено повторне подання Звіту за один і той же період після граничного терміну подання Звіту. Також Порядком №435 не передбачено самостійне виправлення зазначеного типу помилок. При цьому письмове звернення від такого платника щодо визнання Звіту не чинним, не має законодавчих підстав, оскільки п.16 розділу ІІ Порядку №435 визначено, що відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник.

 

Платникам ПДВ: річний перерахунок - з 01.01.2018!

Відповідно до п.199.1 ст.199 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

Платник ПДВ за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій. (п.199.4 ст.199 ПКУ).

Частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, визначена з урахуванням норм пунктів 199.2 – 199.4 ст.199 ПКУ, застосовується для проведення коригування сум податкових зобов’язань, зазначених у п.199.1 ст.199 ПКУ. Результати перерахунку сум податкових зобов’язань з ПДВ відображаються у податковій декларації з ПДВ за останній податковий період року.

У разі зняття з обліку платника ПДВ, у тому числі за рішенням суду, коригування відображається платником ПДВ у податковій декларації з ПДВ останнього податкового періоду, коли відбулося зняття з обліку.

Згідно з п. 199.6 ст.199 ПКУ правила цієї статті не застосовуються у разі:

• проведення операцій, передбачених п.п.196.1.7 п.196.1 ст.196 ПКУ;

• постачання платником ПДВ відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися в такого платника внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, будівництві, розібранні (демонтажу) ліквідованих основних фондів та інших подібних операцій;

• проведення операцій, передбачених п.п.197.1.28 п.197.1, підпунктами197.11 та 197.24 ст.197 ПКУ.

 

Напрямки використання доходів (прибутків) неприбутковими установами та організаціями

Обов'язковою умовою діяльності для неприбуткових підприємств, установ та організацій є використання доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

При цьому не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.

Тобто доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією від будь-якої діяльності, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

Отже, не вважаються розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т. ч. на підставі цивільно-правового договору), якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації.

Зазначена норма передбачена пп. 133.4.1, п.п. 133.4.2 ст. 133 Податкового кодексу України.

 

Порядок визначення звичайної ціни при здійсненні господарських операцій

Звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 Податкового кодексу.

Ринок товарів (робіт, послуг) – це сфера обігу товарів (робіт, послуг), що визначається виходячи з можливості покупця (продавця) без значних додаткових витрат придбати (реалізувати) товар (роботи, послуги) на найближчій для покупця (продавця) території.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання.

Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайною ціною вважається ціна, визначена сторонами договору, але не нижче за мінімальну або індикативну ціну.

Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов'язковість проведення якого передбачено законом.

Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф'ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає форвардній або ф'ючерсній ціні на дату укладення такого контракту.

Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.71, п.п. 14.1.218 ст. 14 Податкового кодексу України.

 

Як звітувати новоствореному - підприємцю, який є платником єдиного податку 1 та 2 груп

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Доходи, отримані у цьому періоді, включаються до податкової декларації платника єдиного податку (форма, затверджена наказом МФУ від 19.06.15 № 578 (зі змінами від 17.03.17 №369), яка подається у строки, встановлені для річного податкового періоду, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року.

При цьому, у період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, і як наслідок, доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах.

Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Форму декларації про майновий стан і доходи затверджено наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 зі змінами.

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування, коли він перебуває на загальній системі оподаткування, подає податкову декларацію за звітний період, який дорівнює календарному року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.

Зазначена норма передбачена п.п. 49.18.5 ст. 49, п.п. 49.18.5 ст. 49, п. 177.5 ст. 177, п.п. 298.1.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Дивіденди, нараховані платником єдиного податку у 2017 році за 2013 – 2016 роки, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%

Доходи у вигляді дивідендів остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною п.п. 167.5.2, п.п.167.5.4 ст. 167 Податкового кодексу.

Відповідно до пп. 167.5.2 ст. 167 Податкового кодексу, доходи у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування), оподатковуються за ставкою податку 5 %.

З 01.01.2017 доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються у половинному розмірі ставки, встановленої у п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу, тобто 9 % (п.п. 167.5.4 ст. 167 Податкового кодексу).

Також вказаний дохід є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5% (п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу).

Податковий агент, що нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок і військовий збір із суми такого доходу за його рахунок.

Отже, дохід у вигляді дивідендів, нарахованих платником єдиного податку з 1 січня 2017 року за періоди 2013 - 2016 р.р., оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

Сектор організації роботи

Категория: Область | Просмотров: 519 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar