Покров Пятница 17.05.24, 08:45
Сайт
Главная » 2018 » Февраль » 20 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
15:36
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Мирослав Продан та Ван Цзюнь обговорили співпрацю України та Китаю у сфері оподаткування

Виконуючий обов‘язки голови Державної фіскальної служби Мирослав Продан розпочав низку двосторонніх переговорів з керівництвом податкового та митного відомств КНР.

8 лютого очільник ДФС провів двосторонню зустріч з головою Державної податкової адміністрації (ДПА) КНР Ван Цзюнєм та його заступником Ван Каном. Це перша за історію незалежної України зустріч з керівництвом податкової служби Китаю.

Перш за все, сторони обговорили перспективи співробітництва між обома країнами. Ван Цзюнь запропонував розпочати процес перегляду Угоди між Урядами України та КНР про уникнення подвійного оподаткування та попередження ухилення від сплати податків. Документ вступив у силу в 1996 році.

Зокрема, мова може йти про надання можливостей про взаємне звільнення від оподаткування інвестицій. Таким чином, Україна може стати другою країною для Китаю, яка може надати податкові стимули при залученні китайського капіталу в українську економіку. Відповідні пільги може отримати й Україна.

Мирослав Продан і Ван Цзюнь домовились протягом місяця обмінятися пропозиціями щодо поліпшення умов Угоди. А конкретне обговорення ключових пунктів можливе вже у травні в Астані (Казахстан), куди Мирослава Продана запросило керівництво ДПА КНР на конференцію на тему «Один пояс. Один шлях» для обговорення розвитку Шовкового шляху.

Крім того, сторони обговорили досвід Китаю та механізми боротьби з ухиленням від сплати податків. В КНР, як і в Україні, працює електронна система адміністрування ПДВ. Діє шестирівнева система контролю за нарахуванням та сплатою ПДВ, правомірністю заявок на відшкодування податку. Так, наприклад, в КНР упереджується 2% незаконно сформованого ПДВ. Нагадаємо, в Україні мова йде про 3%.

«ДФС вперше вийшла на такий рівень. Такі зустрічі дають можливість обмінятися досвідом, перейняти найкращі практики. Пишаюся тим, що і служба не стоїть на місці, вона розвивається. Запровадження електронних сервісів, електронного адміністрування полегшує та пришвидшує роботу і податківцям, і є зручним для платників», - наголосив Мирослав Продан.

Також на зустрічі сторони обговорили і можливості ефективного контролю за трансфертним ціноутворенням. Вона у Китаї працює з 1987 року і під контроль підпадають зв‘язки з компаніями з 13 країн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Україна та Словаччина посилять співпрацю у митній сфері

Основні напрями розвитку співробітництва України та Словаччини у митній сфері обговорили під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та заступник міністра фінансів Словаччини Дана Мегер.

За словами Мирослава Продана, сьогодні надзвичайно важливим є впровадження обміну попередньою інформацією між митними органами двох країн, оскільки це остаточно вирішить проблему з чергами у пунктах пропуску та митною вартістю, значно спростить та здешевить для бізнесу процес оформлення.

Він зазначив, що частково це питання вже вирішено з польськими колегами – обмін попередньою інформацією вже на остаточній стадії узгодження. Дані про транспортні засоби українські митники отримують від колег з Польщі у вигляді смс-повідомлень.

Очільник ДФС також запропонував впровадження спільного контролю на українсько-словацькому кордоні, що значно скоротить час проходження митного кордону. Україна вже має успішний досвід впровадження такого механізму з Польщею та Молдовою.

Актуальними для української сторони є й питання пролонгації фінансування грантових проектів по реконструкції та будівництву пунктів пропуску. По різних пунктах пропуску ЄС було виділено від 70 до 90% коштів, а решту сум повинна була покривати Україна. Але брак коштів призвів до припинення проектів, незважаючи на те, що деякі були реалізовані майже на 100%.

«Цього року ми отримали фінансування, тому повністю готові виконувати зобов’язання, орієнтуючись на конкретні строки», - зазначив Мирослав Продан.

У свою чергу Словаччина, за словами Дани Мегер, готова допомогти Україні в цьому, підняти це питання на рівні Єврокомісії. Адже у Словаччині розглядають Україну, як країну-учасника проекту «Шовковий шлях» та готові надати 3 млн євро на завершення великих стратегічних інфраструктурних проектів

«Ми зробили пропозицію Єврокомісії, що будемо працювати з Україною. Якщо ми хочемо побудувати логістичний центр, і, як результат, зміцнювати наші економіки, то треба завершувати цю історію. Ми готові працювати, щоб був результат», - підкреслила Дана Мегер.

Учасники зустрічі домовились до кінця березня - початку квітня на робочих рівнях узгодити всі питання, а вже у травні на конференції «Один пояс. Один шлях» в Астані (Казахстан) остаточно підписати необхідні документи.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: Нам залишилося створити дієвий механізм СМКОР без негативних «побічних ефектів»

У ДФС очікують на ухвалення постанови, проект якої оприлюднено Міністерством фінансів України для обговорення, щодо роботи системи ризиків з ПДВ. Головною відмінністю є те, що в ній передбачено право ДФС встановлювати у подальшому критерії оцінки ризиків для зупинки реєстрації податкових накладних.

«Фактично ми беремо відповідальність за роботу СМКОР на себе. І робимо це свідомо. Ми дійсно хочемо знайти баланс між інтересами держави та підприємців. Насправді, я вважаю, відповідальний бізнес також зацікавлений у тому, щоб була вибудована ефективна система перешкоджанню схемам з фіктивним ПДВ. Інакше на ринку не буде чесних і рівних умов для всіх учасників», – розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

За його словами, минулого року критерії не завжди коректно спрацьовували і під блокування потрапляв реальний бізнес. Враховуючи це Верховною радою України було надано час на перезавантаження цього процесу.

«Як ви знаєте, всі податкові накладні, які були заблоковані до 1 грудня і по яких був розпочатий процес оскарження повинні бути зареєстровані. Станом на 1 грудня 2017 року було відмовлено у реєстрації 44,8 тис. податкових накладних на суму 2,1 млрд.грн.», – зазначив Мирослав Продан.

На виконання закону ДФС надано на реєстрацію 42 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 1,9 млрд.грн. З них станом на сьогодні зареєстровано вже 39,3 тис. ПН на 1,6 млрд. грн., мова йде про майже 8 тисяч платників податків. Наразі очікують ліміту 2,6 тис. податкових накладних на суму ПДВ 253 млн грн.

Очільник ДФС також підкреслив, що протягом минулого року завдяки роботі СМКОР вдалося упередити значні обсяги фіктивного ПДВ. Так, якщо за перше півріччя 2017 року нарахування з ПДВ у середньому становили 13,6 млрд. грн., то за друге півріччя - коли СМКОР запрацював у автоматичному режимі – 16,7 млрд. грн.

«Тому я і кажу: будь ласка, давайте разом – підприємці, ДФС, законодавці, експерти – приходити до узгодженого рішення. Це потрібно не ДФС, це потрібно країні. Тому що втрачає державний бюджет, і втрачає мільярди», – наголосив очільник ДФС.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: У січні 2018 року в Україну ввезено у шість разів більше електрокарів, ніж у січні минулого року

У минулому році в Україну було імпортовано 2,7 тис. електромобілів. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

За його словами, питома вага електрокарів в імпорті усіх транспортних засобів надзвичайно мала. Адже загалом протягом 2017 року було ввезено 80,5 тис. нових авто та майже 73 тис. уживаних.

«Але я переконаний, що кількість електрокарів зростатиме щороку – громадяни почнуть переходити на екологічні авто. Збільшення попиту ми бачимо вже по січню. Увезено 793 електромобілі, що у 6 разів більше, ніж у січні минулого року», - підкреслив Мирослав Продан.

Він зазначив, що у багатьох європейських країнах, таких як Фінляндія, Норвегія, Данія, держава виплачує дотації своїм громадянам, які купують електрокари. Це має велике значення для захисту екології та здоров’я людей. Багато країн планують у найближчі роки повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння.

«Для України це ще й можливість знизити залежність від імпортних нафтопродуктів. До речі, з 2016 року імпорт електрокарів уже був звільнений від сплати ввізного мита. І завдяки цьому обсяги ввезення збільшилися на 13%. З цього року економія при імпорті електрокарів складе, як мінімум, 20%», - наголосив Мирослав Продан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Протягом 2017 року було зареєстровано 264 тис. фізичних осіб-підприємців

Протягом минулого року кількість фізичних осіб, які зареєструвалися підприємцями і розпочали свою діяльність, склала 264 тис. осіб. Натомість закрилося 129 тис. працюючих фізичних осіб-підприємців. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

«Я вважаю всі ФОПи, що були відкриті торік, працюючими, адже вони обов’язково сплачують ЄСВ, а для цього необхідно працювати та отримувати прибуток», – наголосив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що з грудня 2016 року підприємницьку діяльність припинили 515,2 тис. ФОПів. Із них таких, що реально працюють, було лише 129 тис., тобто 25%.

«Решта - це підприємці, які протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність, не декларували доходи, не сплачували податки. Здавали «нульові» звіти раз на рік - ось і вся діяльність», – пояснив очільник ДФС.

Мирослав Продан також зазначив, що на мотивацію підприємців працювати та сплачувати податки не вплинуло підвищення мінімальної заробітної плати, а відповідно і збільшення ЄСВ.

«Звичайно, «фактор 3200» спрацював. 2017 року надходження ПДФО зросли на 42%, ЄСВ – на понад 37%. Але потенціал, звичайно, ще надвеликий. Проблема зарплат у «конвертах» залишається, і її лише підвищенням «мінімалки» чи штрафами не вирішити», – підкреслив Мирослав Продан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Протягом січня підприємці Дніпропетровщини отримали майже тисячу ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном

За словами начальника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дениса Дегтярьова станом на 01.02.2018 в області діє 13235 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 7231 ліцензія на алкогольні напої та 6004 – на тютюнові вироби по 4696 суб’єктах господарської діяльності.

У січні 2018 року суб’єктам господарювання області видано 998 ліцензій, з них 543 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 455 – тютюновими виробами.

Разом з тим, у першому місяці цього року призупинено дію 300 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 156 ліцензій.

Загалом, до місцевих бюджетів Дніпропетровської області впродовж січня поточного року надійшло майже 9 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

На соціальні потреби мешканці Нікопольського регіону направили 43,0 млн грн. ЄСВ

Протягом першого місяця 2018 року платники регіону сплатили 43,0 млн грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 10,8 млн грн. Доведений індикативний показник виконано на 110,3 відсотки. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Звертаємо увагу, що з 01.01.2018 ФОП звільнятимуться від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ ВИКЛЮЧНО за умови їх ДОБРОВІЛЬНОЇ участі у системі.

Також з 01.01.2018 змінено розмір мінімального страхового внеску для платників єдиного податку першої групи. Відтепер сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Сплачувати за січень 2018 року потрібно вже з врахуванням змін (819,6 грн.)

 

На підтримку армії перераховано майже 3,0 мільйони гривень військового збору

За січень 2018 року платники Нікопольського регіону сплатили до Державного бюджету майже 3,0 млн грн військового збору, або 5,1 відсоток від загальної суми надходжень до державного бюджету, що на 616,8 тис. грн, або на 26,1 відс. більше, ніж у січні минулого року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Посадовець нагадав, що це свідчить про високу відповідальність і сумлінність платників податків, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5% військового збору на потреби армії, підтримання обороноздатності держави та встановлення миру.

Нагадаємо, що усі доходи громадян, з яких сплачується ПДФО, підлягають оподаткуванню військовим збором. Платниками збору також є фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему оподаткування.

 

Міжрегіональний конвертаційний центр з обігом більше 300 млн. грн. ліквідовано у Дніпрі

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно із Нацполіцією та прокуратурою ліквідували міжрегіональний конвертаційний центр, який «спеціалізувався» на операціях з металобрухтом.

В рамках розслідування кримінального провадження, відкритого за ч.5 ст.191 КК України, було встановлено групу осіб, які надавали послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної власності Дніпропетровської, Запорізької областей та м. Києва з формування штучного податкового кредиту, валових витрат та переведення безготівкових коштів у готівку.

Для ведення незаконної діяльності зловмисники протягом 2017-2018 років зареєстрували та придбали низку транзитних та фіктивних підприємств, які нарощували об’єми реалізації за рахунок операцій з металобрухтом, що не обкладаються ПДВ, без фактичного придбання металобрухту. На їх розрахункові рахунки клієнти конвертцентру перераховували безготівкові грошові кошти без відображення в податковому та бухгалтерському обліку, які в подальшому переводились у готівку начебто для закупівлі металобрухту та передавались замовникам послуг за винятком винагороди в сумі 3-12% (в залежності від комплексу наданих послуг).

При цьому при настанні строку подачі декларації з податку на прибуток, підконтрольні підприємства перереєстровували в інші регіони та розпочинали процедуру ліквідації.

Протягом 2017 - 2018 років через такі СГД проконвертовано понад 300 млн. грн.

За результатами обшуків, проведених у 7 офісах конвертцентру та 10 житлових приміщеннях вилучено 7 печаток підприємств, 5 відбитків печаток, комп’ютерну техніку та мобільні телефони, пістолет без дозвільних документів та 4 гумові кулі, грошові кошти в національній та іноземній валюті в еквіваленті майже 2,4 млн. грн. чорнові записи та фінансово-господарські документи.

Окрім того, накладено арешт на 77 поточних рахунків підконтрольних компаній, відкритих в 11 банківських установах, де заблоковано майже 1,5 млн. грн.

Тривають слідчі дії.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Використання процедури електронного декларування за митними деклараціями на бланку єдиного адміністративного документа на Дніпропетровській митниці ДФС у січні 2018 року

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу (у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій) складає 10687 шт. (99%).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.01.2017 по 31.01.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним на рівні 99%.

У порівнянні з груднем 2017 року у січні 2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним на рівні 99%.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Платникам податку на прибуток – квартальникам про електронну форму декларації

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що станом на 01.01.2018 чинною для подання є форма податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860 зі змінами, яка передбачає наявність позначок «Базовий звітний період квартал» та «Базовий звітний період рік».

Відповідно до підпунктів 1, 2 п.5 наказу Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2013 №729, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.02.2014 за №243/25020, розроблені електронні форми документів звітності розміщуються на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Електронна звітність» «Платникам податків про електронну звітність» «Інформаційно-аналітичне забезпечення» «Реєстр форм електронних документів» і є доступними для використання платникам податків.

Платники податку на прибуток, що використовують базовий звітний (податковий) період квартал, подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) рік (у тому числі за 2017 рік) протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п.49.18.6 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями), зокрема в електронному вигляді з ідентифiкатором форми J0100116 згідно з Реєстром форм електронних документів (де 16 – номер версії документа, яка є чинною станом на 01.01.2018).

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Викрито міжнародну схему постачання тютюну для кальяну на територію ЄС

Державна фіскальна служба та правоохоронні органи Німеччини викрили міжнародну схему постачання тютюну для кальяну на територію Європейського Союзу. Використовуючи механізм фіктивного вивезення товару у режимі «транзит», тобто фізично він не перетинав кордон, ділки реалізовували тютюн в ЄС. Україна використовувалась як кінцева країна у транзитному маршруті. Таким чином, «бізнесмени» ухилялися від сплати митних платежів.

Департаментом організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС спільно з представниками митної кримінальної служби Німеччини «ZOLLKRIMINALAMT» здійснено контрольовану поставку за фіктивним вивезенням з території Європейського Союзу партії тютюну для кальянів вагою 2,5 т.

За результатами огляду транспортного засобу Mercedes-Benz з українською реєстрацією в зоні діяльності міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення «Ягодин-Дорогуск» Волинської митниці ДФС встановлено, що замість вантажу «тютюн для кальяну» переміщувались відходи деревини «тирса», що змішані з фруктовим джемом. Таким чином, був зімітований тютюн. І цей вантаж не викликав підозр у польських митників. Крім того, у транспортному засобі виявлено приховані додаткові номерні знаки та інше свідоцтво про реєстрацію на вказаний мікроавтобус.

За результатами встановлено, що товар «тютюн для кальяну» дійсно залишався в країнах ЄС, а в свою чергу на територію України переміщувався транспортний засіб (мікроавтобус) з фіктивним вантажем. Вся процедура супроводжувалась заміною реєстраційних номерних знаків та документів у нейтральній зоні між пунктами пропуску.

Такі дії дали змогу уникнути сплати податків на території ЄС на суму близько 140 тис. євро.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

На виконання судових рішень ДФС проведено 652 документальні перевірки

Під час розслідування кримінальних проваджень органами досудового слідства з метою збору доказів про вчинені правопорушення ініціюється проведення документальних перевірок суб’єктів господарювання на підставі підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

У 2017 році ДФС на виконання судових рішень проведено 652 документальні позапланові перевірки платників податків, за результатами яких донараховано 8,1 млрд. грн. податкових зобов’язань разом зі штрафними санкціями.

Наприклад, документальною позаплановою перевіркою ТОВ «Н» (м. Київ) встановлено, що відповідно до виписок по рахунках у банках зазначеним товариством від ТОВ «Г» отримано 204,3 млн. гривень.

Під час допиту фінансовий директор ТОВ «Н» повідомив, що вказані кошти одержано товариством в якості безповоротної фінансової допомоги, яка у податковій звітності не декларувалась. Податок на прибуток не сплачувався.

Згідно з показниками фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва, поданого ТОВ «Н», дебіторська та кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду відсутня.

Таким чином, перевіркою встановлено заниження доходу ТОВ «Н» на суму безповоротної фінансової допомоги та податку на прибуток на 36,8 млн. гривень.

Донараховану суму грошових коштів (разом зі штрафними санкціями) у розмірі 46 млн. грн. сплачено до бюджету у повному обсязі.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Митники у поштових відправленнях виявили таблетки з особливо небезпечною психотропною речовиною

Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської міської митниці ДФС під час митного контролю 2 міжнародних поштових відправлень, які переміщувались з Нідерландів до України на адресу фізичної особи, виявлено 511 таблеток із вмістом особливо небезпечної психотропної речовини «МДМА», обіг якої заборонено.

Про виявлений факт повідомлено Службу безпеки України для відповідного реагування.

За результатами оперативно-слідчих заходів Службою безпеки України затримано причетних до зазначених відправлень осіб та оголошено їм про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 305 Кримінального кодексу України.

Також у зонах діяльності Київської міської митниці ДФС на митному посту «Аеропорт «Київ» (Жуляни)», центральних сортувальних станціях міжнародних експрес-відправлень та місцях міжнародного поштового обміну на постійній основі працює підрозділ митниці з протидії незаконному обігу наркотиків та кінологічні команди, які забезпечують проведення заходів із запобігання контрабанді наркотичних засобів.

Результатом роботи вищезазначених підрозділів митниці спільно з правоохоронними органами протягом 2017 року стало проведення 63 заходів контролю з використанням методу контрольованої поставки (ст. 456 Митного кодексу України) з метою виявлення джерел і каналів незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, осіб, які беруть участь у цьому.

За результатами цих заходів з незаконного обігу вилучено: 1,33 кг таких речовин, як "кокаїн", "амфетамін", "PVP", "канабіс", "псилоцин" тощо; 4 759 таблеток ("МДМА", "2С-В"); 3 001 капсулу сибутраміну та 2 268 так званих "марок" із вмістом психотропних речовин ("ЛСД", "2С-І", "2С-В", "DOI" тощо).

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

«Електронний кабінет» – сучасний сервіс, який дозволяє отримати довідку про відсутність заборгованості без відвідування податкової

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що під час здійснення професійної діяльності у платників податків виникає необхідність підтвердити відсутність заборгованості перед бюджетом. У такому випадку підтверджуючим документом стає довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів та інших платежів, що контролюються органами ДФС України.

За допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) платник може надіслати заяву та отримати довідку про відсутність податкової заборгованості.

Суб’єкти сфери публічних закупівель, підприємства або суб’єкти господарювання у загальнодоступній частині «Електронного кабінету» без використання ЕЦП мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді файла з територіального контролюючою органу.

Головні переваги використання «Електронного кабінету»:

• можливість на безоплатній основі працювати у цілодобовому режимі;

• економія власного часу, не відвідуючи орган ДФС України;

• затребувана інформація надходить в режимі реального часу;

• запити платників з найвіддаленіших районів України швидко й легко задовольняються.

Крім того, «Електронний кабінет» є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків з фахівцями ДФС України за допомогою використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 77 платників Дніпропетровщини

У січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 77 заявників регіону. Порівняно з відповідним періодом 2017 року їх кількість збільшилась на 74.

Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.

Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (54 звернення). Крім того, громадяни цікавились організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (16 звернень). По два дзвінки на сервіс «Пульс» пролунало від мешканців Дніпропетровщини з питань перевірки суб’єкта господарювання та корупційних дій.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

За якою податковою адресою подається річна податкова декларація про майновий стан і доходи, якщо фізична особа прописана в одному місці, а дохід отримує в іншому?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п.45.1 ст.45 ПКУ, платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Отже, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати податкову декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, вона повинна подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.

 

Вартість путівок, наданих профспілкою чи роботодавцем, з 01.01.2018 не оподатковується

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема у частині податку на доходи фізичних осіб.

Так, змінами доповнено п.п.165.1.35 п.165.1 ст.165 ПКУ, згідно з яким до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) не включаються такі доходи:

вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування;

вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року.

 

Хто подає декларацію про майновий стан і доходи від імені платника ПДФО?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.179.6 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації про майновий стан і доходи від імені платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) покладається на таких осіб:

* батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;

* спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником ПДФО, який помер;

* державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника ПДФО, визначеного в установленому порядку банкрутом.

 

Екологічний податок: повідомте контролюючий орган про відсутність об’єкта оподаткування своєчасно

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.250.9 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.

В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати декларації відповідно до вимог ПКУ.

Оскільки базовий податковий (звітний) період щодо екологічного податку дорівнює календарному кварталу, граничним терміном подання повідомлення про відсутність об’єкта обчислення екологічного податку є 10.05.2018.

 

Яка сума нецільової благодійної допомоги у 2018 році не включається до оподатковуваного доходу?

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку на доходи фізичних осіб протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2016 році – 1930 грн, у 2017 році – 2240 грн, у 2018 році – 2470 грн).

Водночас, положення п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені п.п.165.1.47 п.165.1 ст.165 ПКУ.

 

До уваги платників транспортного податку! Декларація за новою формою подається до 20 лютого

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2018 діє нова форма Податкової декларації з транспортного податку, що оновлена наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2017 №595.

Податкову декларацію з транспортного податку (далі – податкова декларація) подають виключно юридичні особи – платники транспортного податку.

Нагадуємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року транспортний податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

Таким чином, звітність з транспортного податку за новою формою подається юридичними особами до 20 лютого 2018 року.

 

Податковий календар на 19 лютого 2018 року

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що

понеділок, 19 лютого 2018 року, останній день подання:

- податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2018 рік;

- податкової декларації з транспортного податку на 2018 рік;

останній день сплати:

- податку на додану вартість за ІV квартал 2017 року;

- екологічного податку за ІV квартал 2017 року;

- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини за ІV квартал 2017 року;

- рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, за ІV квартал 2017 року;

- рентної плати за спеціальне використання води за ІV квартал 2017 року;

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІV квартал 2017 року;

- збору за місця для паркування транспортних засобів за ІV квартал 2017 року;

- туристичного збору за ІV квартал 2017 року;

- єдиного податку за ІV квартал 2017 року платниками – юридичними та фізичними особами, віднесеними до 3 групи;

- податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, за 2017 рік.

 

Єдиний податок: розміри авансових внесків для ФОП І і ІІ груп у 2018 році

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників єдиного податку, що відповідно до п.293.2 ст.293 та п.295.1 ст.295 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які перебувають на спрощеній системі оподаткування та є платниками єдиного податку І та ІІ груп, повинні здійснювати сплату авансових внесків з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. Платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Статтями 7 та 8 Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено, що з 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб дорівнює 1762 грн., мінімальна заробітна плата – 3723 грн.

Отже, для ФОП І групи фіксована ставка авансових внесків, яка встановлена у межах 10% від прожиткового мінімуму, з 01.01.2018 становить не більше 176,20 грн. за календарний місяць, для ФОП ІІ групи – у межах 20% від мінімальної заробітної плати, тобто не більше 744,60 грн. за календарний місяць.

 

До уваги туристичних операторів – платників ПДВ!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.207.2 ст.207 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) в разі проведення операцій з постачання туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) на території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги).

Базою оподаткування ПДВ в разі проведення операцій з постачання на території України туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) за межами території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором внаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту (туристичної послуги) (п.207.3 ст.207 ПКУ).

Згідно з п.207.6 ст.207 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у туристичного оператора при постачанні туристичного продукту (туристичної послуги) є дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

Датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту туристичного оператора при придбанні товарів/послуг, які не включаються у вартість туристичного продукту (туристичної послуги), є дата отримання товарів/послуг, підтверджена податковою накладною.

Якщо туристичним оператором отримано авансову оплату, то на дату отримання авансу за туристичний продукт податкові зобов`язання з ПДВ не формуються до моменту оформлення документа, що засвідчує факт постачання туристичного продукту (туристичної послуги).

 

Якщо підприємець надає документ про його реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, податок на доходи фізичних осіб не утримується

Під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності, суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо підприємцем, який отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності.

Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця.

Отже, суб’єкт господарювання який виплачує дохід підприємцю за надані ним товари (роботи) послуги, і при цьому отримав відповідні документи, що підтверджують державну реєстрацію підприємця як суб'єкта підприємницької діяльності, то при виплаті доходу не утримує податок на доходи з фізичних осіб та військовий збір, оскільки підприємець здійснює оподаткування такого доходу самостійно.

Документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як суб’єкта підприємницької діяльності є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Дохід, виплачений підприємцю (незалежно від обраної системи оподаткування), податковий агент відображає у податковому розрахунку за формою N 1ДФ з ознакою доходу "157".

Якщо підприємцем не надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, то при виплаті йому доходу утримується податок на доходи з фізичних осіб та військовий збір.

Зазначена норма визначена п. 177.8 ст. 177 Податкового кодексу України.

 

Умови, за якими студент має право на податкову соціальну пільгу

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Законом України "Про державний бюджет на 2018 рік" від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1762 грн.

Отже розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2018 році, становить 2470 грн. на місяць (1762 грн. х 1,4).

Студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу ( у 2018 році – 1321,5 грн.).

При цьому, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати не застосовується.

Отже у разі, якщо студент, який не отримує стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то у 2018 році він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1321,5 грн., за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 2470 гривень.

При цьому студент повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3 і п.п. 169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу України.

 

Без фіскального чеку – гарантійний ремонт складної побутової техніки неможливий

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що відповідно до вимог п.296.10 ст.296 ПКУ від 02.12.2010 №2755-VI та Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», передбачено обов’язковість застосування РРО суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно з п.11. ст.8 Закону України від 12.05.1991 р. №1023-XII «Про захист прав споживачів», вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми (фіскальний чек), що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

 

Поставляємо ліки і медвироби: про застосування ставок ПДВ 7% і 20%

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що операції з постачання на митній території України та / або ввезення на митну територію України лікарських засобів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку в розмірі 7% за умови, що такі лікарські засоби:

• дозволені для виробництва і застосування в Україні;

• внесені до Державного реєстру лікарських засобів.

Операції з постачання на митній території України та / або ввезення на митну територію України медичних виробів підлягають обкладенню ПДВ за ставкою податку в розмірі 7% за умови, що такі медичні вироби:

• дозволені для надання на ринку і / або введення в експлуатацію та застосування в Україні;

• внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність.

У разі якщо при здійсненні операцій з постачання на митній території України та / або ввезення на митну територію України лікарських засобів / медичних виробів не дотримано хоча б одне із зазначених умов, операції з поставки таких лікарських засобів / медичних виробів і їх ввезення на митну територію України обкладаються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

Крім того, в разі якщо медичні вироби були ввезені на митну територію України та / або придбані на митній території України до 01.01.2018 з нарахуванням ПДВ за ставкою 20%, то, починаючи з вказаної дати за умови, що такі медичні вироби відповідають зазначеним вище вимогам, операції з їх поставки на митній території України підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%. При цьому коригування сум ПДВ, включених до складу податкового кредиту з ПДВ на підставі митної декларації, оформленої за операції з ввезення медичних виробів на митну територію України, та / або податкової накладної, складеної та зареєстрованої в ЄРПН по операції з поставки виробів медичного призначення на митній території України, що до 01.01.2018 обкладалися ПДВ за ставкою 20%, нормами ПКУ не передбачено.

Більш детальніше у листі ДФС України 05.02.2018 №3375/7/99-99-15-03-02-17.

 

В яких випадках не підлягає оподаткуванню ПДФО та включенню до річної декларації про майновий стан і доходи дохід фізичної особи від продажу інвестиційного активу?

Платник податку обов’язково декларує результати всіх операцій з продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених в п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 ПКУ.

Згідно з п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:

а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ (у 2016 році – 1930 грн., у 2017 році – 2240 грн., у 2018 році – 2470 грн.);

б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п.165.1.40 п.165.1 ст.165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст.121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).

У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

 

Чи змінилась форма декларації про майновий стан і доходи, чи можна її подати в електронному вигляді?

З початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2017 року. Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2017 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня 2018 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року. Нова форма декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2017 за №821/30689.

Щоб подавати декларацію в електронній формі платник податків має отримати безкоштовний електронний цифровий підпис, що видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Бланк декларації та інструкцію щодо її заповнення розташовано на офіційному веб-сайті ДФС України.

Категория: Область | Просмотров: 643 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar