Покров Четверг 28.03.24, 16:52
Сайт
Главная » 2018 » Июнь » 22 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
14:14
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Звіт TADAT відзначив прогрес ДФС у впровадженні сучасних практик податкового адміністрування

Звіт про результати діагностичної оцінки системи податкового адміністрування ДФС з використанням інструменту TADAT, яка проводилась міжнародною групою експертів за підтримки Представництва ЄС в Україні, розміщено на офіційному веб-порталі ДФС. Це перше в історії податкової служби діагностичне оцінювання адміністрування. Методика розроблена МВФ, Єврокомісією та Світовим банком. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

За його словами, група міжнародних експертів, яка працювала в ДФС з 12 до 26 лютого 2018 року, оцінювала за допомогою діагностичного інструменту TADAT найважливіші показники діяльності Державної фіскальної служби України у податковому напрямі порівняно до найкращих міжнародних практик.

«Таке оцінювання ефективності національного податкового органу, сильних та слабких сторін системи податкового адміністрування, вже пройшли багато країн світу. І для нас дуже важливим було отримати об’єктивну оцінку процесів, які відбуваються в державній фіскальній службі, для внесення можливих коректив в процес реформування служби. Ми були абсолютно відкриті та надали експертам всю необхідну для дослідження інформацію», - зазначив Мирослав Продан.

Він підкреслив, що приємно вражений достатньо високими оцінками експертів, але в роботі фіскальної служби є ще багато напрямів, які потребують посиленої уваги та доопрацювання.

Так, у звіті зазначається, що загалом ДФС вже досягає значного прогресу у впровадженні сучасних практик податкового адміністрування. Цей прогрес особливо помітний у:

- використанні технологій з метою сприяння своєчасності сплати податків;

- використанні найкращих світових практик для ефективного вирішення податкових спорів;

- забезпеченні підзвітності та прозорості податкової адміністрації.

Ці напрями оцінювання отримали найвищий бал «А», що свідчить про відповідність процедур передовим світовим практикам.

Серед сильних сторін податкового адміністрування – своєчасність подання звітності платниками податків (більше 90%), своєчасність сплати платниками податків зобов’язань (більше 90%), існування незалежного процесу вирішення, ефективність реагування ДФС на результати розгляду оскаржень, гарантування ДФС прозорості своєї діяльності. Також у звіті відзначена широко розповсюджена практика утримання податків у джерела отримання доходу та система авансової сплати податкових зобов’язань.

Також відзначається, що існують декілька ключових напрямків, які потребують певні вдосконалення, зокрема, ведення бази даних зареєстрованих платників податків та управління ризиками.

Серед напрямів, які пропонується покращити, – розробка інтегрованого плану покращення дотримання податкових вимог, створення структурованої системи управління ризиками дотримання податкової дисципліни, зниження рівня податкової заборгованості (більше 12 місяців), удосконалення моніторингу та заходів щодо запобігання отримання недостовірної звітності, проведення широкомасштабної автоматизованої перехресної звірки з інформацією від банків, фінансових установ або роботодавців тощо.

 

Платники Дніпропетровщини задекларували за 2017 рік доходів на суму понад 2,7 мільярдів гривень

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що в рамках кампанії декларування доходів, отриманих у 2017 році, є три важливі дати: перша – із 1 січня 2018 року платники податків подають декларації про доходи; друга – до 1 травня платники закінчують подавати декларації про доходи; третя – до 1 серпня платники самостійно сплачують податок із задекларованих доходів. Варто зазначити, в межах декларування доходів впродовж року, громадяни можуть подавати декларації задля отримання податкової знижки.

Як зазначила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна: «До територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області громадяни та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність подали 41045 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, з яких 4866 декларацій подано з метою отримання податкової знижки».

Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу за 2017 рік становить 2 млрд. 677,7 млн. грн. Слід відмітити, що цьогоріч свої доходи понад 1 млн.грн задекларували 234 громадянина.

Згідно з поданими деклараціями самостійно визначена до сплати сума податку на доходи фізичних осіб склала 91,2 млн. грн, що на 3,8 млн. грн. менше, ніж у минулому році, а військового збору – 12,05 млн. грн., що на 1,9 млн. грн. менше, ніж у минулому році.

 

Відповідно до норм Податкового кодексу України, відповідальність за порушення порядку заповнення документів податкової звітності, несуть, зокрема, фізичні особи – платники податків та їх законі чи уповноваженні представники у випадках, передбачених законом.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради розглядали питання збільшення надходжень до місцевого бюджету

У Дніпровській міській раді відбулося засідання робочої групи з питань збільшення надходжень до місцевого бюджету, в якому прийняли участь в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

В ході наради відбулося обговорення сумісної роботи управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС та управління доходів департаменту економіки, фінансів та міського бюджету міської ради. Зокрема, розглянуто проблемні питання, пов’язані з пільгами при сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; обговорено механізм залучення до оподаткування власників житлових будинків більше 120 кв.м.

Ірина Сікіріна довела, що за п’ять місяців 2018 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області направлено 9 млрд. 782,5 млн. гривень податків і зборів, що на 1 млрд. 730,4 млн. гривень більше ніж у минулому році.

Владислав Воінов наголосив, що відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 23.05.2018 №4/32, яким внесено зміни до діючого рішення міської ради, оподаткування житлової нерухомості, загальна площа якої не перевищує 85 кв.м. за нульовою ставкою, не застосовується до фізичних осіб – підприємців, які використовують власне житло у підприємницької діяльності.

Фізичні особи – підприємці, по яким співпадають відомості щодо місця провадження господарської діяльності та  місця реєстрації - є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.

Тобто, при зазначені ФОПами домашньої адреси - місцем провадження діяльності, то об’єктом оподаткування – є загальна площа житлової нерухомості.

З метою розмежування адреси фактичного мешкання та фактичного здійснення діяльності, підприємцям необхідно внести змін до  Реєстру платників єдиного податку та подати до Центрів обслуговування платників повідомлення за формою 20-ОПП.

Під час робочого засідання обговорено питання щодо відпрацювання Головним управлінням ДФС області отриманої інформації стосовно оподаткування фізичних осіб по платі за землю, а також проаналізовано організацію спільної ДФС області та Дніпровської міської ради роботу з проведення перевірок щодо відповідності грошової оцінки земельних ділянок та площ, зазначених у податкових деклараціях.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Про підсумки декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, йшлося на прес-конференції

Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Підсумки декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році» за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислава Воінова.

«Станом на 01.06.2018 року громадянами Дніпропетровської області та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, надано 41045 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік.

Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу за 2017 рік становить 2 мільярди 677,7 мільйонів гривень. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету складає 91,2 мільйони гривень.

Дохід понад 1 мільйон гривень задекларували 234 громадянина. Загальна сума задекларованого оподатковуваного доходу складає  1 мільярд 316,6 мільйона гривень», - зазначив Владислав Воінов.

За його словами:

3459 громадян задекларували дохід, отриманий у вигляді спадщини/дарування, загальна сума отриманого доходу складає 510,2 мільйони гривень;

1155 громадян задекларували дохід від продажу (обміну) рухомого та/або нерухомого майна, загальна сума такого доходу складає 275,9 мільйонів гривень;

268 громадян задекларували іноземні доходи, загальна сума отриманого доходу складає 91,9 мільйона гривень;

23392 громадянина задекларували інші доходи, загальна сума отриманого доходу складає 790,4 мільйонів гривень.

Владислав Воінов також зазначив, що 4866 громадян скористались правом на отримання податкової знижки. Загальна сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету складає 9 мільйонів гривень Громадяни, які бажають отримати податкову знижку за результатами 2017 року, можуть подати декларацію протягом 2018 року.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Відбулось чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області

В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 14 червня 2018 року відбулось десяте засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада), на якому за рішенням членів Громадської ради припинені повноваження Голови Громадської ради та його членство у її складі на підставі поданої ним відповідної заяви. Шляхом рейтингового голосування обрано нового Голову та переобрані перший заступник та заступник Голови. Крім того, відповідно до Положення про Громадську раду проведено ротацію її персонального складу.

Під час засідання обговорювались пропозиції стосовно роботи Митного комітету Громадської ради, висловлювались рекомендації щодо впровадження системи критеріїв оцінки ефективності митних формальностей.

Також призначено відповідальних членів Громадської ради для проведення моніторингу діяльності Центрів обслуговування платників при ДПІ (ОДПІ) м. Дніпра з метою виявлення актуальних питань щодо організації їх роботи.

У ході засідання вирішено низку інших питань стосовно діяльності Громадської ради.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Митниками вилучено 114 блоків тютюну для кальянів, які намагалися незаконно ввезти в Україну

Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» зафіксовано чергові спроби ввезення на територію України тютюнових виробів з порушенням митних правил. І якщо минулого разу це було 107 блоків тютюновмісних виробів для вейпів, то цього разу – тютюн для кальянів.

114 блоків тютюну для кальянів торгової марки «DOZAJ» різних найменувань одним авіарейсом намагалися незаконно ввезти на територію України двоє громадян Туреччини, які прямували зі Стамбула трансфером до Дніпра.

Для проходження митного контролю громадяни обрали спрощену систему – «зелений коридор», чим засвідчили, що не переміщують товарів, які підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадяни Туреччини не подавали, з приводу декларування переміщуваних ним товарів до інспекторів митниці не зверталися.

Загалом 115 блоків тютюну по 500 г в кожній пачці було виявлено у багажному відділенні терміналу під час проведення митного контролю трансферного багажу даних громадян за допомогою рентген-апарату.

Кожному з громадян пропущено згідно з вітчизняним законодавством по 250 г тютюну.

Вилучено за протоколами про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України загалом у обох громадян 114 блоків тютюну для кальянів.

Довідково: згідно з ч.2 ст. 376 Митного кодексу України громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України без сплати митних платежів та без письмового декларування у кількості із розрахунку на одну особу – 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС надано розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання на загальну суму понад 2,5 млн євро та 757,4 тис. дол. США

На сьогодні Державною фіскальною службою України прийнято 26 рішень про надання платникам розстрочення податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України на загальну суму понад 2,5 млн євро та 757,4 тис. дол. США.

З них по 18 заявам рішення прийнято за погодженням з Головою ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн. грн.

Найбільшу суму розстрочки надано Хмельницькою митницею ДФС - 1,2 млн євро та Київською митницею ДФС - 415,9 тис. дол. США (у валюті контракту).

Здійснено 14 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень з розстроченням сплати ПДВ на суму 58,6 млн грн.

Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, будівельної галузі, харчової промисловості, медичного обладнання.

Загалом станом на 14 червня 2018 року платниками до митниць ДФС подано 76 заяв про надання розстрочення по сплаті ПДВ. Митницями розглянуто 64 заяви, з яких по 36 надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, мається на увазі наявність податкового боргу у підприємств, відсутність інформації про предмет або суму контракту.

Відкликано платниками 10 заяв, адже прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ.

Наразі на розгляді у митницях ДФС знаходяться ще 12 заяв.

Нагадаємо, що 21 лютого 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою визначено порядок надання розстрочень та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва. Наприкінці 2017 року Верховна рада ухвалила зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких відтермінування по сплаті ПДВ надається у строк не більше 24 календарних місяців без нарахування процентів, пені та штрафів.

Розстрочення не надається, якщо обладнання має походження з країни, визнаної Україною державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, ввозиться з території такої країни та/або з тимчасово окупованої території України.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У пункті пропуску «Бориспіль» попереджено спробу незаконного ввезення партії брендового одягу

Співробітниками Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії спільно з посадовими особами Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС попереджено спробу незаконного переміщення через митний кордон України в пункті пропуску «Бориспіль» партії одягу відомих торгових марок Fendi, Yves Saint Laurent, Dolce&Gabbana.

Ввезти партію брендового одягу вартістю понад 300 тис. грн без сплати належних митних платежів намагалась громадянка України, яка прилетіла із США. Товар ввозився для продажу в одному з відомих магазинів у Києві.

Для проходження митного контролю громадянка обрала спрощену систему - «зелений коридор»,  чим заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, а також не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадянка не оформлювала та не подавала, з приводу декларування переміщуваних товарів  до інспекторів митниці не зверталась.

 За вказаним фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України.

Громадянка визнала свою провину, до державного бюджету вже додатково сплачено митних платежів у розмірі 88 тис. грн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС інформує про можливість подання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації в електронному вигляді

У Державній фіскальній службі України на виконання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації» функціонують електронні адреси для подання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації.

Електронні звернення громадяни можуть надсилати до ДФС на електронну адресу zvernennya@sfs.gov.ua у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника.

Запит на отримання публічної інформації, розпорядником якої є ДФС, заявники можуть надсилати на електронну адресу: publicinfo@sfs.gov.ua.

Довідково:

Відомості про електронні адреси zvernennya@sfs.gov.ua та publicinfo@sfs.gov.ua розміщені на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) у розділах:

«Контакти» за посиланням http://sfs.gov.ua/others/kontakti/;

«Публічна інформація»-«Відправити запит» за посиланням http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/vyidpraviti-zapit/;

«Діяльність»-«Звернення громадян»-«Реєстрація звернень» за посиланням http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/zvernennya-gromadyan/reestratsiya/.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З початку року до бюджету надійшло 86,6 млрд грн ЄСВ

У січні-травні 2018 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 86,6 млрд гривень.

Цей показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 28,1%, або на 19 млрд гривень.

У травні 2018 року забезпечено надходження 18,2 млрд грн ЄСВ, що  на 31%, або на 4,3 млрд грн перевищує показник травня минулого року.

ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

За п’ять місяців платникам відшкодовано 54,8 млрд грн податку на додану вартість

Протягом січня-травня 2018 року на рахунки платників відшкодовано 54,8 млрд грн податку на додану вартість. Це на 14,4%, або на 6,9 млрд грн перевищує відповідний показник минулого року. У січні-травні 2017 року платникам було повернуто 47,9 млрд грн.

За результатами камеральних перевірок з початку року відшкодовано 86% заявлених до повернення сум ПДВ.

Динаміка зростання відшкодованих сум податку на додану вартість зберігається вже кілька років. Протягом січня-травня 2016 року платникам повернуто 36 млрд грн, а по результатам року - 94,4 млрд грн, то вже у відповідному періоді 2017 року на 33% більше (протягом 2017 року цей показник склав 120,1 млрд гривень).

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

Врегулювання своєчасності повернення податку на додану вартість стало одним з позитивів 2017 року поруч зі зростанням надходжень до бюджету за рахунок перекриття схем з мінімізації податків, ліквідації каналів незаконного переміщення товарів та водночас підвищення до 95% добровільності сплати податків.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

В рамках операції «Акциз 2018» у м. Кам’янському Дніпропетровської області припинено діяльність підпільного цеху з виготовлення фальсифікованого алкоголю.

Так, співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області було виявлено та припинено незаконну діяльність цеху з виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв, який знаходився на території приватного домоволодіння.

В ході розслідування кримінального провадження було встановлено, що місцевий мешканець м. Кам’янського організував виготовлення, фасування та розповсюдження горілки, використовуючи обладнання для масового виготовлення.

Також було встановлено, що збут здійснювався як у роздрібній мережі міста, так і через мережу інтернет з різних сайтів, шляхом відправки поштовим перевізником.

За результатами проведених обшуків з незаконного обігу вилучено готову продукцію, тару та обладнання на загальну суму понад 200 тис.грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Виїзна нарада керівного складу Дніпропетровської митниці ДФС

Днями керівництво Дніпропетровської митниці ДФС здійснило робочий візит на митний пост «Кривий Ріг» Дніпропетровської митниці ДФС. Основною метою візиту стало проведення виїзної наради керівного складу Дніпропетровської митниці ДФС, на якій були підведені результати роботи митниці за 5 місяців поточного року, проведено аналіз очікуваних прогнозних показників надходжень митних платежів Дніпропетровською митницею ДФС в червні 2018 року та обговорювались проблемні питання, які виникають під час здійснення митного оформлення товарів і шляхи їх вирішення.

Також, для налагодження перспективи та розширення співпраці Дніпропетровської митниці ДФС з бізнес-спільнотою, відбулася робоча зустріч керівництва митниці з представниками суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та митних брокерів регіону. Адже, саме розширення взаємодії митниці з бізнесом дозволяє створити сприятливі умови для збільшення обсягів надходжень митних платежів до Держбюджету України та залучення до процесу проведення експортно-імпортних операцій нових суб’єктів господарювання.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Понад 5,2 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровщини

Впродовж п’яти місяців 2018 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 5 млрд. 227,6 млн. грн. Якщо цей показник порівняти з січнем – травнем 2017 року, то цьогорічна сплата єдиного внеску збільшилась на 932,1 млн. грн.

При цьому, лише у травні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 89,9 млн. грн., що на 200,3 млн. грн. більше травневих надходжень минулого року.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

На Дніпропетровщині викрито махінації державного підприємства енергоринку на 4,4 млн гривень

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою викрито протиправні дії посадових осіб одного з державних підприємств області, яке діє на енергоринку країни. Порушники організували злочинну схему із заволодіння бюджетними коштами та їх подальшої легалізації.

З’ясувалося, що вказані особи для приховування обсягів фактично здійснених фінансових операцій перерахували грошові кошти в розмірі 4,4 млн. грн. по ланцюгу на підконтрольне підприємство у м. Кам'янське. Останнє, у свою чергу, перерахувало ці кошти на підприємство з наявними ознаками фіктивності, що зареєстроване на підставних осіб.

За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 364 та 209 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

До уваги платників! Оприлюднено нові рахунки для сплати податків

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Державна казначейська служба України повідомила про застосування з 02.07.2018 рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів за новими реквізитами, які будуть відкриті на балансі Державної казначейської служби України (далі – ДКСУ) (МФО 899998).

З новими рахунками для сплати податків, зарахування на які розпочнеться з 02.07.2018 платникам Дніпропетровської області можливо ознайомитись на головній сторінці субсайту ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області за посиланням

http://www.treasury.gov.ua/reg/control/dnp/uk/publish/category/918914

та на офіційному субсайті Теріторіальні органи ДФС у Дніпропетровській області за посиланням

http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

 

Податкова знижка за навчання: витрати на користь вітчизняних навчальних закладів – без обмежень

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до змін, внесених Закон України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 163 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

 

Нові соціальні стандарти з 1 липня 2018 року

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 07.12.2017 № 2246 «Про державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розміри прожиткового мінімуму для різних груп населення та розмір мінімальної заробітної плати.

Слід зазначити, що вищевказані показники впливають на розміри соціальних виплат, мінімальних пенсій, а також податкових соціальних пільг.

Так, з 1 липня 2018 року встановлюються нові розміри прожиткового мінімуму на одну особу у розрахунку на місяць − 1 777 грн.

Для основних соціальних і демографічних груп населення з 1 липня 2018 року встановлюються такі показники прожиткового мінімуму:

•          • для дітей віком до 6 років −1 559 грн.;

•          • для дітей віком від 6 до 18 років − 1 944 грн.;

•          • для працездатних осіб – 1 841 грн.;

•          • для осіб, які втратили працездатність − 1 435 грн.

Мінімальна заробітна плата, з початку 2018 року, складає у місячному розмірі – 3 723 грн., у погодинному розмірі − 22,41 грн. Станом на 1 липня 2018 року мінімальна заробітна плата не змінюється.

Звертаємо увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

 

Платники єдиного податку першої і другої груп мають право на відпустку

Відповідно до норм п. 295.5 ПКУ, платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Таке звільнення від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки платники єдиного податку 1 та  2 груп, які не використовують працю найманих осіб, можуть отримати за умови подання заяви до контролюючого органу стосовно обрання періоду щорічної відпустки. Заява підприємця про період щорічної відпустки подається  в довільній формі.

При цьому  звертаємо увагу, що в Податковому Кодексі передбачено календарний місяць відпустки: тобто з 1 по 31 (30, 29 чи 28) число, тому  у заяві, що подається  з метою несплати єдиного податку необхідно зазначати повний місяць.

Нагадуємо, що платники єдиного податку 1 та 2 груп сплачують податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця – п.295.1 ст.295 ПКУ. Нарахування авансових внесків для таких платників єдиного податку здійснюється податковими  органами на підставі поданої ними заяви, зокрема щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви стосовно періоду щорічної відпустки – п.295.2 ст.295 ПКУ.

 

Термін подання самозайнятою особою до контролюючих органів відомостей про зміну облікових даних

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 65.9 ст. 65 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.

Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

 

Вартість пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля включається до складу витрат ФОП-«загальносистемника»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 177.4.1 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України від 02.12.010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП), зокрема, належать витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат.

Отже, якщо ФОП, що застосовує загальну систему оподаткування, використовує у своїй підприємницькій діяльності вантажний автомобіль, то він має право включити до складу витрат вартість придбаних пально-мастильних матеріалів для заправки вантажного автомобіля.

Проте, звертаємо увагу, що списання палива і мастильних матеріалів здійснюється виходячи з даних пробігу автомобіля та норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом  Міністерства транспорту України від 10.02.1998  № 43 «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами та доповненнями.

 

Касові операції: особливості оприбутковування готівки та застосування КОРО

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до Постанови Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України», яка набула чинності 01.06.2018, у новій редакції викладено п. 11 розділу І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 (далі – Положення № 148).

Так, відповідно до п. 11 розділу І Положення № 148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Крім того, чітко визначено питання застосування КОРО.

Суб’єкти господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, використовують КОРО для:

1) підклеювання та зберігання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках КОРО;

2) здійснення операцій із розрахунковими квитанціями в разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії;

3) обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, перевірок конструкцій та програмного забезпечення РРО.

Крім того, внесено зміни до абзацу третього пп. 3 п. 29 розділу ІІІ Положення №148, який викладено у такій редакції: «документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є, примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача».

 

Оновлено реєстр РРО

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що ДФС України 06.06.2018 наказом № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 167 моделей (раніше було 160).

Водночас наказ ДФС України від 20.02.2018 № 79 втратив чинність.

 

Отримали від роботодавця безоплатно майно – зобов’язані сплатити ПДФО та військовий збір

Нікопольська ОДПІ нагадує, що об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника ПДФО.

Під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування ПДФО є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 - Сп), де К – коефіцієнт; Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

Крім того, дохід, отриманий платником ПДФО у вигляді додаткового блага, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи відповідні ставки ПДФО і військового збору.

Враховуючи вищевикладене, якщо роботодавцем працівнику безоплатно передається майно, то його вартість включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівника як додаткове благо та оподатковується ПДФО та військовим збором на загальних підставах за ставками 18 % та 1,5 %.

Вищевказані норми норми передбачені пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.17 «е», п. 164.5 ст. 164, пп. 168.1.1 ст. 168, пп. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

 

Удосконалено порядок формування плану-графіка проведення документальних перевірок платників

Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/339756.html повідомила наступне.

Наказом Міністерства фінансів України від 26.03.2018 № 386, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.04.2018 за № 465/31917, внесено зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.

Наказ № 386 опубліковано в «Офіційному віснику України» № 41 від 29.05.2018.

Внесеними змінами вдосконалено процедури формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, оновлено перелік критеріїв ризику від провадження діяльності платників податків та поділ їх за ступенями.

Зокрема, до переліку критеріїв ризику для платників податків — юридичних осіб включено 28 нових критеріїв.

Так, у оновленому Порядку для платників податків — юридичних осіб визначено 69 критеріїв ризику несплати податків, у тому числі 21— високого ступеня ризику, 20 — середнього та 7 — незначного. Для банківських установ — 25, небанківських установ — 29, постійних представництв та представництв нерезидентів — 16, суб’єктів господарювання — учасників ЗЕД — 21, платників податків – фізичних осіб — 27, платників податків — юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ — 21.

Використання зазначених критеріїв дозволяє задіяти механізм першочергового реагування на ті підприємства, щодо яких існує велика вірогідність недоплати або приховування об’єкта оподаткування.

 

Єдинники, використовуючи землю малолітніх дітей, повинні сплачувати земельний податок

Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, а справляння плати за землю – Податковим кодексом України (далі – ПКУ). Згідно з пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПКУ плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст.269 та ст.270 ПКУ платниками податку є власники земельних ділянок, земельних паїв та землекористувачі, а об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні паї, які перебувають у власності. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Пунктом 99.2 ст.99 ПКУ визначено, що грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками або усиновителями, опікунами чи піклувальниками до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності у повному обсязі. Батьки та усиновителі неповнолітніх і неповнолітні, у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх, несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно, у частині земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку І-ІІІ груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку ІV групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Враховуючи зазначене, якщо земельна ділянка належить не фізичній особі, яка здійснює господарську діяльність на спрощеній системі оподаткування, а її малолітнім дітям, то земельний податок сплачується на загальних підставах батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальника.

 

Використання касових документів в оновленому форматі

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 червня 2018 року набула чинності постанова Національного банку України від 24 травня 2018 року №54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова №54), якою внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі – Постанова №148), а саме:

- для суб'єктів господарювання передбачено перехідний адаптаційний період до 30 червня 2018 року, включно, протягом якого суб'єкти господарювання можуть використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового та видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлених Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні». Крім того, суб'єкти господарювання повинні розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки у касі та порядок розрахунку ліміту каси. Протягом цього періоду суб'єкти господарювання можуть користуватися лімітами каси, раніше розрахованими, установленими та затвердженими;

- унормовано особливості оприбуткування готівки у касах суб'єктів господарювання, а саме: оприбуткуванням готівки у касах установ або підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Оприбуткуванням готівки у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками і веденням книги обліку доходів і витрат або книги обліку доходів, є здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат або книзі обліку доходів на підставі товарних чеків. Оприбуткуванням готівки у касах відокремлених підрозділів установ або підприємств, а також у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням касових апаратів або розрахункових книжок без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок розрахункових книжок або занесення даних розрахункових квитанцій до розрахункових книжок. Крім того, встановлено випадки використання розрахункових книжок;

- уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі

до 50 тис. грн фізичних осіб з суб'єктами господарювання;

- норми Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою №148, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства у частині самостійного визначення порядку встановлення ліміту каси Державною казначейською службою України та розпорядниками й одержувачами бюджетних коштів.

 

До початку прийняття працівника на роботу необхідно повідомити про це органи ДФС

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до початку прийняття працівника на роботу за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа-підприємець повинен подати до контролюючих органів за місцем обліку повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Отже, обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір). Форму повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу».

Власник підприємства, установи, організації повинен подати таке повідомлення до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше, ніж із п'ятьма особами.

Більш детально з постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, за посиланням: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/413-2015-п

 

Чи оподатковується податком на доходи фізичних осіб вартість навчання працівників за рахунок підприємства?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп.165.1.21 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку не включається сума, сплачена юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом

на 1 січня звітного року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи.

У 2018 році від оподаткування податком на доходи фізичних осіб звільняється сума, що становить 11 тис. 169 грн. за повний або неповний місяць навчання. Вартість навчання, що перевищує зазначену суму, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

У Податковому розрахунку за формою №1 ДФ, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», сума, сплачена за навчання, відображається під ознакою доходу «145»..

 

Сектор організації роботи

Просмотров: 564 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar