Покров Суббота 27.04.24, 05:11
Сайт
Главная » 2018 » Июль » 19 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:00
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Відбувся аукціон із закупівлі скануючих систем для митниці

На офіційному порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі України ProZorro 9 липня 2018 року відбувся аукціон із закупівлі скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних транспортних засобів та контейнерів для оснащення пунктів пропуску.

У першому лоті з придбання трьох скануючих систем з очікуваною вартістю 390 млн грн перемогу отримала компанія Arempa International Ltd FZC. Остаточна пропозиція по лоту склала 219 млн грн.

Перемогу у другому лоті з придбання ще трьох скануючих систем отримала компанія NUCTECH COMPANI LIMITED з остаточною пропозицією 217,999 млн грн. Очікувана вартість лоту складала 390 млн грн.

У третьому лоті з придбання чотирьох скануючих систем перемогу також отримала NUCTECH COMPANI LIMITED. Очікувана вартість лоту становила 520 млн грн, остаточна пропозиція – 264,4 млн грн.

Загальна економія коштів, призначених на закупівлю скануючих систем для оснащення пунктів пропуску на державному кордоні, становить 598,601 млн грн.

«Конкурс був максимально відкритим, ми залучили лідерів ринку, тому не дивно, що конкуренція під час торгів виявилась дуже жорсткою. Переможна ціна Nuctech у другому лоті склала лише на 999 грн менше, ніж пропозиція Rapiscan, – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. – Учасники були вимушені дуже суттєво знижувати ціни у порівнянні з власними початковими пропозиціями. Як результат, ми отримали економію для держбюджету в розмірі майже 600 млн грн. Це ресурс для того, аби закупити додаткові технічні засоби контролю».

З результатами аукціону можна ознайомитися за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-20-001560-b?lot_id=ad6da2a266c011be5ca4648b9ff90e9b#lots

Нагадаємо, Державна фіскальна служба України 20 квітня 2018 року розпочала тендерні процедури із закупівлі 10 скануючих систем стаціонарного типу для оснащення пунктів пропуску. Кошти, передбачені на закупівлю цих 10 скануючих систем (1,3 млрд грн), ще минулого року були виділені українській митниці на технічне оснащення кордону за рахунок перевиконання показників із забезпечення надходжень митних платежів до бюджету.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Василь Поїзд: Кількість протоколів про порушення митних правил збільшилась на 58 відсотків

Понад 22,4 тис порушень митних правил виявлено митницям ДФС протягом І півріччя 2018 року. Про це повідомив директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Василь Поїзд.

За його словами, вартість предметів цих правопорушень становила 985 млн гривень.

«Кількість складених протоколів про порушення митних правил у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилась на 58 відсотків або на 8,2 тис. справ. У понад 2,6 тис. справах про порушення митних правил тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму 389 млн грн», - зазначив Василь Поїзд.

Середня вартість реально вилучених предметів правопорушення у 1 справі склала 149 тис. грн та збільшилась на 12% порівняно з минулим роком.

Безпосередньо митницями ДФС розглянуто понад 17 тис. справ про порушення митних правил. Це у 2,1 рази більше, ніж за 6 місяців 2017 року.

Застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 9,27 млрд грн, з яких стягнуто до Держбюджету на суму 53 млн грн. Це у 2,7 рази перевищує показник аналогічного періоду минулого року.

На розгляд до суду митницями передано понад 2,8 тис. справ про порушення митних правил на суму 702 млн грн.

За результатами розгляду справ про порушення митних правил судом прийнято рішення про накладення стягнень у вигляді штрафу та конфіскації на суму 210 млн грн. Сума конфіскованих товарів склала 117 млн грн.

Також за січень – червень 2016 року судом накладено стягнень у вигляді штрафу на суму 92 млн. грн.

У той же час, судами закрито провадження у 377 справах про порушення митних правил на суму 231 млн грн, що на 21% менше по кількості, та на 25% - по вартості предметів правопорушень порівняно з відповідним періодом минулого року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Євген Бамбізов: Повністю подолати контрабанду можливо лише за умови повної фіскалізації готівкових розрахунків

Без повної фіскалізації всіх готівкових розрахунків одних тільки заходів, які запроваджує ДФС на митниці для боротьби з контрабандою, недостатньо. Про це заявив т.в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації.

«На сьогодні основна проблема контрабанди полягає в необлікованій готівці, основна проблема, так званих, «скруток», які ДФС перекриває за допомогою СМКОР – теж облікована готівка. Тому через те, що відсутня обов’язкова фіскалізація готівкових розрахунків легалізовуються товари, які завозяться контрабандним шляхом», - зазначив Євген Бамбізом.

Наразі для покращення ситуації у сфері готівкових розрахунків запроваджено пілотний проект із застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій - e-Receipt (електронний чек). Це також дозволить спростити та здешевити процес ведення господарської діяльності. Зокрема, йдеться про альтернативу касовим апаратам - замість традиційних РРО бізнес зможе використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.

Для запуску електронної системи фіскалізації по всьому ланцюгу - від митниці до роздрібної торгівлі - ДФС активно веде консультації з бізнесом. Наразі триває етап розробки технічних вимог до системи, надалі стартуватиме етап тестування, після якого до пілоту долучиться бізнес.

Крім того, ДФС вже впроваджені електронні митні декларації, працює система електронного адміністрування ПДВ.

У перспективі, за словами Євгена Бамбізова, запровадження  електронної акцизної марки. Ця система є дієвим інструментом контролю за обігом та виробництвом підакцизних товарів, що також і попереджає появу на ринку фальсифікованої продукції. Він підкреслив, що обов’язково будуть проведені зустрічі з представниками тютюнової та лікеро-горілчаної галузей для обговорення всіх нюансів впровадження новацій. При чому, окремо для кожної галузі.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Увага! З 23 липня 2018 року змінюється адреса електронної поштової скриньки ДФС

В Державній фіскальній службі України змінюється адреса електронної поштової скриньки.

З 23 липня 2018 року буде використовуватись e-mail адреса - post@sfs.gov.ua.

Використання e-mail адреси kabmin_doc@sfs.gov.ua – з 23.07.2018 ПРИПИНЯЄТЬСЯ!.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З порушенням терміну на території України знаходиться 57,9 тис авто з іноземною реєстрацію, ввезених у 2018 році в режимі «транзит»

З початку 2018 року в Україну було ввезено 146,8 тис. транспортних засобів особистого користування з іноземною реєстрацією в режимі «транзит», 465,9 тис. – у режимі «тимчасового ввезення».

З авто, ввезених цього року в режимі «транзит», 57,9 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією знаходяться в Україні з порушенням терміну. Наразі немає статистики з «тимчасового ввезення», оскільки термін перебування цих авто ще не завершився.

Звертаємо увагу, що в той же час основними імпортерами нових легкових автомобілів в Україну у січні – червні 2018 року ввезено 35,5 тис. автомобілів, з яких сплачено майже 7 млрд грн митних платежів.

Протягом 2017 року основними імпортерами в Україну було ввезено 79,5 тис. нових легкових автомобілів, з яких сплачено 15,6 млрд грн митних платежів.

Наразі ДФС готова підтримати зміни до законодавства, які забезпечать врегулювання ситуації з автомобілями з іноземною реєстрацією в Україні.

Нагадаємо, що порядок тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів особистого користування на митну територію України визначено статтею 380 Митного кодексу України.

Відповідальність за перевищення строків тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування встановлено ст. 481 Митного кодексу України.

Крім цього, у випадках перевищення встановлених ст. 95 Митного кодексу України строків транзитних перевезень автомобілів, митницями розглядається питання щодо складання у відношення особи, яка везла автомобіль, протоколу про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ст.470 Митного кодексу України.

Загалом протягом січня-червня 2018 року митницями ДФС у відношенні фізичних осіб за ст. 470 Митного кодексу України (порушення термінів транзиту) складено 14 223 протоколи про порушення митних правил. За цими протоколами митницями ДФС накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафів на суму майже 92 млн грн.

За ст. 481 Митного кодексу України (порушення термінів тимчасового ввезення) – складено 3 749 протоколів з сумою штрафів 49 млн гривень.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Питання легалізації найманих осіб та заробітної плати – один з пріоритетних напрямів роботи ГУ ДФС

Днями в Інформаційному агентстві «МОСТ - ДНЕПР» відбулося засідання «круглого столу» на тему: «Прозорий бізнес – прозорі заробітні плати» за участі представників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Пенсійного фонду, Інспекції з питань праці та зайнятості населення, а також суб’єктів господарювання.

Під час засідання проінформовано, що за перше півріччя поточного року фіскальною службою встановлено факти порушення чинного законодавства по 37 суб’єктам господарювання, з них - 28 матеріалів з питань порушення трудового законодавства, які направлені для подальшого розгляду та вжиття заходів на адресу ГУ Держпраці у Дніпропетровській області.

За результатами розгляду скарг громадян та платників податків в ході фактичних перевірок виявлено 1245 неоформлених найманих осіб у 1016 податкових агентах. Після проведення заходів, громадяни працевлаштовані, а за рахунок працевлаштування в бюджет надійшло 1,8 млн. грн. податків і зборів.

В ході контрольно - перевірочних заходів перевірено 103 суб’єкта господарювання. Встановлені порушення податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів у 87 суб’єктах з податку на доходи фізичних осіб та 41 суб’єкта господарювання по ЄСВ.

Донараховано податку на доходи фізичних осіб - 43,6 млн грн, військового збору - 0,4 млн грн, єдиного соціального внеску - 0,8 млн гривень.

Також зазначено, в яких сферах найчастіше зустрічаються порушення трудового законодавства у Дніпропетровській області.

Для створення позитивних умов легалізації трудових відносин, сталого скорочення нелегальної (тіньової) зайнятості населення Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено 79 семінарів, 42 зустрічі з бізнесом, розміщено у засобах масової інформації 833 інформаційних матеріали.

Крім того, працівниками фіскальної служби сумісно з органами виконавчої служби проведена роз’яснювальна робота з 2261 керівником підприємств з питання підвищення рівня заробітної плати та легалізації найманої праці.

Як результат, - у квітні-травні поточного року легалізували найману працю 691 підприємця. А за рахунок оформлених 4,4 тисяч найманих працівників до бюджету додатково надійшло 5,0 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 6,0 млн грн єдиного внеску.

Підсумовуючи засідання зауважено, що в умовах бюджетної децентралізації, питання легалізації найманих осіб та заробітної плати залишається одним з головних напрямків роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

За І півріччя цього року на Дніпропетровській митниці ДФС здійснено зовнішньоторговельних операцій на суму близько 101,9 млрд. гривень

Упродовж 6 місяців 2018 року зовнішньоекономічні операції у зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС здійснювали понад сім тисяч суб’єктів господарювання. Вони перемістили через митний кордон України товарів на суму близько 101,9 млрд. грн. З цієї кількості імпортовано товарів на суму близько 49,1 млрд. грн., експортовано – понад 52,8 млрд. грн., що становить відповідно 48% (імпорт) та 52% (експорт) загального обсягу зовнішнього товарообміну. Порівняно з аналогічним періодом 2017 року імпорт збільшився на 14,3%, а експорт – збільшився на 9,1%.

У 2018 році підприємці переважно експортували товари до Польщі (17,2%), Росії (14,1%), Китаю (12,5%). Серед основних експортних товарів були: залізна руда, прокат, труби сталеві. А імпорт товарів здійснювали з Росії (32,9%), Китаю (9,2%), Німеччини (8,9%). Серед основних імпортних товарів – вугілля, промислове устаткування, фармацевтична продукція.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Дніпропетровською митницею ДФС з початку 2018 року оформлено 49 електромобілів

У зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС з початку 2018 року імпортовано 49 електромобілів торгівельних марок NISSAN, FIAT, TESLA,  MERCEDES-BENZ, CHEVROLET, VOLKSWAGEN, CITROEN, FORD, RENAULT. Порівняно з аналогічним періодом 2017 року імпорт зріс на 48% (у 2017 році 33 електромобіля). Всі авто ввезено фізичними особами.

Нагадаємо, що з 1 січня 2018 року Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» тимчасово звільнено від оподаткування податком на додану вартість та акцизним податком операції з ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами.

З урахуванням вищезазначених змін в оподаткуванні, у 2018 році при ввезенні електрокарів імпортери економлять понад 20% коштів за рахунок відсутності митних платежів.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Дніпропетровщина: надходження єдиного внеску збільшились майже на 1,2 млрд. грн.

У І півріччі 2018 року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 6 млрд. 500,5 млн. грн. Це на 22%, або на 1 млрд. 175,1 млн. грн. перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

У червні платниками Дніпропетровщини сплачено 1 млрд. 272,8 млн. грн. єдиного внеску. Порівняно з червнем минулого року надходження зросли на 23%, або на 242,9 млн. грн.

В середньому щомісяця в січні – червні поточного року страхувальники Дніпропетровщини сплачували майже 1,1 млрд. грн. єдиного внеску.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Підсумки кампанії декларування – 2018 на Дніпропетровщині: бюджет отримає понад 100 мільйонів гривень

За результатами цьогорічної деклараційної кампанії громадянами та фізичними особами Дніпропетровщини, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 42 246 декларацій про майновий стан і доходи, що на 458 декларацій більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 2 млрд 793,1 млн грн, що на 361,2 млн грн більше, ніж у минулому році. До сплати нараховано 91,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 12,2 млн грн військового збору.

Серед декларантів є й мільйонери. Доходи в розмірі понад 1 мільйон гривень задекларували 238 громадян з загальною сумою задекларованих доходів 1 млрд 342,7 млн гривень. Суми задекларованих ними зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору складають відповідно 32,9 млн грн та 3,6 млн гривень.

На сьогодні до бюджету вже надійшло 46,8 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 7,6 млн грн військового збору.

Також нагадуємо платникам податків, що суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій річній декларації, необхідно сплатити до 1 серпня 2018 року.

Попри завершення деклараційної кампанії, ще до кінця року громадяни можуть скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2017 року. На сьогодні вже 5 663 мешканці Дніпропетровщини скористалися такою можливістю. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників, склала 10,3 млн гривень.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Майже півтора мільйона разів платники скористались Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом ДФС

Протягом І півріччя 2018 року платники податків скористались Загальнодоступним інформаціно-довідковим ресурсом (ЗІР) 1,4 млн разів та самостійно у зручний для себе час отримали необхідну інформацію за допомогою цього електронного сервісу ДФС.

На сьогоднішній день у ЗІР функціонують 13 розділів, серед яких:

- «Запитання-відповіді з Бази знань»,

- «Необхідно знати»,

- «Актуальні запитання»,

- «Останні зміни в законодавстві»,

- «Інтерактивна мапа»,

- «Ставки податків та зборів»,

- «Інформація з питань митної справи» тощо.

Користувачам ресурсу мають змогу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних, місцевих податків і зборів та єдиного внеску, а також оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей, розміщених у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань».

Станом на 1 липня 2018 року користувачами ЗІР оцінено 111 актуальних відповідей. Рівень задоволеності їх якістю склав 73,6 відсотка.

Також користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: у розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з автовідповідачем Контакт-центру ДФС.

Нагадуємо, що інформація, розміщена в ЗІР, щоденно актуалізується. Доступ до інформації обмежень не має.

Скористатись ЗІР можна через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо через пошукову систему в Інтернет мережі, зазначивши назву ресурсу (докладно про користування ЗІР у розділі «Про ресурс»).

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?

Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.

Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Деклараційна кампанія – 2018: наближається граничний строк сплати ПДФО та військового збору

Нікопольська ОДПІ нагадує, що громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік, необхідно сплатити до 1 серпня року, що настає за звітним, суми податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору, які зазначені у поданій податковій декларації про майновий стан і доходи (п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі несплати узгодженої суми грошового зобов’язання з ПДФО та військового збору за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи у строк до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу:

• при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 %. погашеної суми податкового боргу;

• при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, –  у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

Після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

 

Орендодавець – бюджетна установа отримала кошти у вигляді компенсації витрат на утримання наданої в оренду нерухомості: що з ПДВ?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Згідно з п. 188.1 ст. 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю – бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Отже, кошти, які надійшли орендодавцю – бюджетній установі у вигляді компенсації витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, а також комунальних послуг і енергоносіїв від орендаря, до бази оподаткування ПДВ не включаються, і податкова накладна у таких випадках не складається.

 

Інформація для платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та єдиного податку четвертої групи у зоні АТО

Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу у вкладинці «Заходи для платників» повідомила наступне.

З метою узгодження розміру грошових зобов’язань платників податків відповідно до приписів Спеціальних норм (пп. 38.6 та 38.8 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)), суб’єкти господарювання, які до набрання чинності вищевказаних норм належали до зазначеної категорії платників, уточнюють узгоджені у період з 14.04.2014 по дату набрання чинності вказаних норм податкові зобов’язання керуючись нормами ст. 50 ПКУ.

Інформація розміщена за посиланням: http://sfs.gov.ua/garyacha-liniya/302692.html

 

Про зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва

Нікопольська ОДПІ звертає увагу сільськогосподарських товаровиробників, що відповідно до абзацу четвертого пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.03.2018 № 142 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України  03.04.2018 за № 398/31850) (далі – наказ № 142), який набрав чинності 04.05.2018, внесено зміни до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.04.2012 за № 510/20823 (зі змінами) (далі – наказ № 772).

Наказом № 142 приведено у відповідність до чинного законодавства норми при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарського товаровиробника, а саме:

● у графі 3 пп. 3.1 п. 3 Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом № 772, слова та цифри «719 «Інші доходи від операційної діяльності», на якому обліковуються суми ПДВ, які залишаються у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України» замінено словами та цифрами «718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів», на який зараховується бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції відповідно до статті 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

 

Набрав чинності Закон України «Про валюту і валютні операції»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 07.07.2018 набрав чинності Закон України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473).

Закон № 2473 визначає правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов’язки суб’єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства.

Метою Закону № 2473 є забезпечення єдиної державної політики у сфері валютних операцій та вільного здійснення валютних операцій на території України.

Законом № 2473 визнано такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:

1) Декрет Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»;

2) Закон України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»;

3) Постанова Верховної Ради України від 23.09.1994 № 187/94-ВР «Про порядок введення в дію Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»».

У зв’язку з набранням чинності Законом № 2473 з дня введення його в дію відповідно до п. 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України припиняється дія:

1) Указу Президента України від 18.06.1994 № 319 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» (зі змінами);

2) Указу Президента України від 16.03.1995 № 227 «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України» (зі змінами);

3) Указу Президента України від 21.01.1998 № 41 «Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі» (зі змінами);

4) Указу Президента України від 27.06.1999 № 734 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства».

Закон № 2473 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 06.07.2018 № 121.

Відповідно до ст. 16 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2473 цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через сім місяців з дня набрання ним чинності, тобто 07.02.2019.

 

Оновлено форму звіту з ЄСВ та порядок його заповнення

Нікопольська ОДПІ інформує, що Міністерством фінансів України наказом від 15.05.2018 № 511 (далі – Наказ № 511) викладено у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.06.2018 за № 692/32144.

Наказ № 511 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто з 1 серпня 2018 року (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.07.2018 № 51).

Зміни, внесені Наказом № 511 відповідно до статей 4, 6 розділу II та п. 98 розділу VIII Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами.

Змінами, внесеними Наказом № 511 до Порядку, зокрема, передбачено, що для членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, звітними періодами є календарні місяці, які формуються та відображаються у річній звітності, що подається до 01 травня року за результатами фінансового року. Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) подається за формою № Д5 із зазначенням типу форми «початкова».

Зазначаємо, у разі, якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 до Порядку не формується та не надається.

Якщо протягом звітного періоду страхувальником із застрахованою особою було розірвано трудовий договір (цивільно-правовий договір), а потім знову укладено, на таку застраховану особу робиться два записи у таблиці 5 додатка 4 до Порядку:

► перший – із зазначенням дати припинення трудових відносин;

► другий – із зазначенням дати початку трудових або цивільно-правових відносин.

Слід зауважити, що графа 10 «Код типу нарахувань» заповнюється страхувальником лише у випадках, передбачених переліком кодів типу нарахувань 1 – 14.

У разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.

 

Внесено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 26.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 469, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.05.2018 за № 645/32097 (далі – Наказ № 469), яким затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508/26953 зі змінами (далі – Інструкція).

Зміни до Інструкції внесено відповідно до ст. 4 розділу II; статей 7, 9, 10 розділу III та пунктів 12, 98 розділу VIII Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами (далі – Закон № 2464).

Інструкція визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом № 2464, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів.

Наказ № 469 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 26.06.2018 № 49.

 

Затверджено нові довідники податкових пільг

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що 10.07.2018 ДФС України оприлюднила довідники податкових пільг станом на 04.07.2018, а саме:

►№ 89/1 – Довідник, що є втратами доходів бюджету;

► № 89/2 – Довідник інших податкових пільг.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.

Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

З 17 липня 2018 року запроваджуються нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 17.07.2018 набирає чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27.03.2018 № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.

Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.

Наказ № 162 опубліковно у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.04.2018 № 30.

 

Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до вимог п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня його прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

 

З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у зв’язку з набранням чинності з 01.06.2018 наказу Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 451/31903, додатоки 1, 5 та 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками ПДВ, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

Відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

 

Землі водного фонду надаються в оренду: чи включаються площі таких земель до декларації платника єдиного податку ІV групи – орендодавця?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 292¹.1 ст. 292¹ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування для платників єдиного податку ІV групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Підпунктом 295.9.6 п. 295.9 ст. 295 ПКУ визначено, що платники єдиного податку ІV групи у разі надання сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в оренду іншому платникові єдиного податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації. У декларації орендаря така земельна ділянка не враховується.

Отже, до декларації платника єдиного податку ІV групи (орендодавця) включаються площі земель водного фонду, що надані ним в користування за договором оренди (суборенди) платнику єдиного податку ІV групи (орендарю).

Якщо площі земель водного фонду надаються платником єдиного податку ІV групи (орендодавцем) в користування за договором оренди (суборенди) іншому суб’єкту господарювання – не платнику єдиного податку ІV групи (орендарю), то площі таких земельних ділянок не включаються до декларації платника єдиного податку ІV групи (орендодавця). За такі земельні ділянки, що не використовуються платником єдиного податку ІV групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, орендодавець сплачує земельний податок на загальних умовах.

 

Про формування ФОП податкового кредиту з вартості придбаних транспортних засобів

Нікопольська ОДПІ інформує, що у зв’язку з неврегульованістю питання щодо формування податкового кредиту з вартості придбаних транспортних засобів, які будуть використовуватись у межах підприємницької діяльності платника ПДВ, ДФС України повідомила наступне.

Розділ V Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), яким регулюється порядок оподаткування ПДВ і, зокрема, порядок відшкодування з бюджету ПДВ, застосовується до фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальних підставах.

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом ПКУ.

Відповідно до положень ПКУ процедури обліку об’єктів оподаткування визначені розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.21.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок) зі змінам та доповненнями.

Так, повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 розділу VIII Порядку).

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою № 20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Початком перебігу 10-денного строку є дата набуття права платником щодо об’єкта оподаткування відповідно до правовстановлюючих документів чи документів, що підтверджують право користування, розпорядження об’єктом оподаткування.

Отже, ФОП при придбанні, зокрема, вантажного автомобіля має право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ з вартості такого автомобіля при наявності належним чином складеної та зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкової накладної та задекларувати бюджетне відшкодування з ПДВ.

При цьому ФОП зобов’язана нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами, необоротними активами, у разі, якщо такі товари, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 ПКУ).

 

У разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО у визначені строки, до ЦСО застосовуються штрафні санкції

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 14 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) центри сервісного обслуговування (далі – ЦСО) зобов’язані при виході з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) забезпечувати відновлення його роботи протягом 7 робочих днів, а у разі незабезпечення його гарантійного ремонту, не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний РРО.

Згідно з ст. 17-1 Закону № 265 за порушення вимог цього Закону до ЦСО, що забезпечують гарантійний ремонт РРО, за рішенням контролюючого органу, який здійснює фактичні перевірки суб’єктів господарювання відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, застосовуються фінансові санкції, а саме: у разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО у строки, встановлені Законом № 265, та невведення в експлуатацію належним чином зареєстрованого на суб’єкта господарювання резервного РРО – у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня податкового (звітного) року.

 

Терміни подання податкової декларації та сплати туристичного збору

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 268.7.3 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу.

Форма податкової декларації туристичного збору затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 № 636 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.07.2015 за № 912/27357.

Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Згідно з пп. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

 

Про сплату земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирним будинком

Актуальні питання щодо оподаткування землі під багатоквартирним будинком роз'яснено в узагальнюючих податкових консультаціях, що затверджені наказом Мінфіну від 6 липня 2018 року № 602.

Документ роз'яснює про справляння плати за землю у разі оренди площі у багатоквартирному будинку, про сплату земельного податку власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені, та щодо справляння земельного податку з фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку.

Зокрема, визначається, що безпосереднім платником плати за землю під багатоквартирним будинком виступає особа, щодо якої здійснено реєстрацію державних прав на земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб’єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників).

Особу, яка володіє нерухомим майном, що розташоване на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні статті 269 Податкового кодексу України до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку відповідно до запису, сформованого у Державному земельному кадастрі у порядку визначеному законом.

Щодо фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку, який використовує будівлі (споруди), їх частини, для провадження господарської діяльності, визначено, що при оформленні відповідно до вимог законодавства своїх права на земельну ділянку під такими об'єктами земельний податок не повинен сплачуватися. Разом з тим, ПКУ не передбачає звільнення від земельного податку для фізичної особи підприємця – платника єдиного податку у випадку, коли обов’язок по сплаті податку виникає у нього як у співвласника багатоквартирного будинку у складі витрат на управління.

Детальніше з документом можна ознайомитися за посиланням наказ № 602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування плати за землю».

 

Сектор організації роботи

Категория: Область | Просмотров: 460 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar