Покров Вторник 22.01.19, 15:45
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2018 » Декабрь » 13 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:32
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

За 11 місяців у Дніпропетровській області зібрано 86,1 млрд грн податкових і митних платежів та 12,2 млрд грн єдиного внеску

«З січня по листопад 2018 року органами ДФС на Дніпропетровщині забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ Офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) у сумі 86 млрд 111,4 млн грн, що перевищує надходження аналогічного періоду минулого року на 16 млрд 121,1 млн гривень», - повідомила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету протягом одинадцяти місяців поточного року спрямовано 63 млрд 958,4 млн грн, що на 12 млрд 727,6 млн грн (або на 24,8%) більше надходжень січня - листопада 2017 року.

До місцевих бюджетів області за відповідний період платниками регіону сплачено 22 млрд 153,0 млн гривень. Це на 3 млрд 393,5 млн грн (або на 18,1%) більше фактичних надходжень одинадцяти місяців 2017 року. Надходження до місцевих бюджетів м.Дніпра складають більше 45% надходжень по області. З початку року місцева казна обласного центру отримала від суб’єктів господарювання та громадян 10 млрд 19,3 млн гривень. При цьому, бюджети міста Дніпра отримали майже на 390 млн грн. більше запланованого.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з січня по листопад 2018 року в області зібрано 12 млрд 199,7 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 2 млрд 115,6 млн грн (або на 21,0%).

 

Платники Дніпропетровщини задекларували за 2017 рік доходів на суму понад три мільярда гривень

За підсумками кампанії декларування громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 45875 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, що на 452 декларації більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 3 млрд 166,7 млн грн, що на 402,0 млн грн більше, ніж минулого року.

Сума податку на доходи фізичних осіб, визначена громадянами до сплати у 2018 році, становить 100,2 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вона збільшилась на 0,3 млн гривень. Сума військового збору до сплати складає 13,6 млн гривень.

Дохід понад 1,0 млн грн задекларували 257 громадян. Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу складає 1 млрд 422,0 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 36,8 млн гривень.

Попри завершення деклараційної кампанії, ще до кінця року громадяни можуть скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2017 року. На сьогодні вже 8008 мешканців Дніпропетровщини скористалися такою можливістю. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників склала 14,3 млн гривень. На цей час повернуто 13,7 млн гривень.

 

Питання митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією

Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція заступника начальника управління – начальника відділу організації митного контролю управління організації митного контролю та оформлення Дніпропетровської митниці ДФС Володимира Деркача на тему: «Питання митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією».

Володимир Деркач зазначив, що 25.11.2018 набрали чинності Закон України від 08.11.2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та Закон України від 08.11.2018 №2611-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», які офіційно опубліковані у газеті Верховної Ради України «Голос України» №223 (6978) від 24 листопада 2018 року.

Згідно з законодавчими змінами, нарахування акцизного податку буде здійснюватись за єдиною формулою, яка складається з базової ставки, помноженої на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт транспортного засобу.

Відповідальність за порушення митних правил при ввезенні автомобілів з іноземною реєстрацією поки що не змінюється. Проте через 180 днів, після набуття чинності закону, такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил.

Так, наприклад при перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, передбачено штраф у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів громадян або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду.

Крім того, до Національної поліції України в автоматизованому режимі буде передаватись інформація про строки тимчасового ввезення та транзиту автомобілів та осіб, які їх ввезли. Поліцейські отримали право зупиняти транспортні засоби у разі наявності інформації про порушення строків державної реєстрації та перебування на території України.

Так, за керування транспортними засобами, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення та/або транзиту, використання таких транспортних засобів для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, передача у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, передбачено штраф в розмірі 8 500 грн. При повторному правопорушенні – 17 тис. грн. з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу.

«Наразі, на Дніпропетровській митниці ДФС не спостерігається ажіотажу щодо оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. З 25.11.2018 оформлено 3 легкові автомобілі з іноземною реєстрацією», - підсумував Володимир Деркач.

 

Актуальна інформація щодо оформлення легкових автомобілів з іноземною реєстрацією

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

Вступили в дію законодавчі зміни, запроваджені Законами України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобiв» (далі – Закон № 2611) та № 2612-VIII «Про внесення змiн до Митного кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв України щодо ввезення транспортних засобiв на митну територiю України».

Відповідно до вищевказаних законів нарахування акцизного податку буде здійснюватись за єдиною формулою, яка складається з базової ставки, помноженої на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт транспортного засобу.

Базова ставка визначається окремо для кожного транспортного засобу в залежності від типу двигуна (бензиновий або дизельний) і в залежності від об’ємів циліндра.

Карбюраторний і дизельний – це 50 євро або 100 євро від об’єму циліндру та   75 євро або 150 євро відповідно.

Коефіцієнт об’єму двигуна визначається діленням об’єму циліндра двигуна внутрішнього згорання відповідного транспортного засобу на 1000 куб. сантиметрів.

Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних календарних років, наступних за роком виробництва відповідного транспортного засобу до року визначення ставки податку. Для нових транспортних засобів та авто, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15.

Ставки акцизного податку для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), встановлюються у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного стимулятора таких транспортних засобів.

Ставка акцизного податку на транспортні засоби, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або декількома, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.

Крім того, тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 2611 до акцизного податку буде застосовано коефіцієнт 0,5, крім електромобілів.

Зазначений коефіцієнт застосовується у разі ввезення легкового автомобіля фізичною особою для власного використання в кількості один транспортний засіб на одну особу.

Наприклад, при митному оформленні автомобіля Skoda Fabia 1,2, з бензиновим двигуном, 2011 року випуску (код УКТЗЕД 8703 22 90 30), вартість якого 2346 євро, сума митних платежів (мито 10 %, акцизний податок та податок на додану вартість 20%) при пільговій ставці акцизного податку становить 27 663 грн, при повній ставці акцизного податку – 33 358 гривень.

Слід зазначити, що протягом 180 днів митне оформлення транспортних засобів, щодо яких недотримані строки або умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати митних платежів та добровільної сплати фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8 500 грн).

При перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду. Про це повідомив директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Василь Поїзд під час брифінгу.

На сьогодні відповідальність за порушення митних правил при ввезенні автомобілів з іноземною реєстрацією поки що не змінюється і протягом 180 днів буде такою ж, як і передбачалося раніше. Проте через 180 днів, після набуття чинності закону, такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил.

Крім того, до Національної поліції України (далі – Нацполіція) в автоматизованому режимі буде передаватись інформація про строки тимчасового ввезення та транзиту автомобілів та осіб, які їх ввезли. Також Нацполіція матиме дані про транспортні засоби особистого користування, які перебувають на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або транзиту.

Так, за керування транспортними засобами, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення та/або транзиту, використання таких транспортних засобів для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, передача у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, передбачено штраф в розмірі 8 500 гривень. При повторному правопорушенні – 17 тис. грн з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу.

Довідково: з основними питаннями та відповідями на них щодо правил розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/359530.html

 

До уваги платників! Залишився майже місяць, щоб отримати податкову знижку за 2017 рік!

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до статті 166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2017 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами за місцем своєї реєстрації по 31 грудня 2018 року включно. Про це нагадав начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській Володимир Малиновський.

Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

 

До уваги платників ЄСВ: перераховуйте єдиний внесок вчасно

Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

До уваги платників податків! Як правильно заповнити реквізити на платіжних документах

Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Кальник.

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

Інформації щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та ЄСВ, платниками податків, які перебувають на обліку в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

В режимі тестування діє електронний сервіс E-Receipt (пошук та перегляд електронного чека)

ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і створений новітніми РРО. Про це нагадала начальник Нікопольської державної податкової інспекції Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо е-чек не знайдено в системі, можна зробити його фото та надіслати за адресою: infozvit@sfs.gov.ua.

ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Дніпропетровська митниця ДФС відкриває телефонну лінію з питань митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією

З 25 листопада 2018 року набрали чинності закони України, що запроваджують новий порядок митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією.

З метою надання громадянам консультацій щодо порядку митного оформлення транспортних засобів, переліку необхідних документів та інших норм, що вводяться даними законами, в Дніпропетровській митниці ДФС відкрито телефонну лінію:

+38 (0562) 31-14-90.

За вказаним номером телефону в робочі дні (з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 21.00) співробітники Дніпропетровської митниці ДФС надаватимуть консультації та відповідатимуть на запитання громадян із зазначених питань.

 

Електронні сервіси ДФС – комфорт для платників

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що одним із важливих завдань органів ДФС сьогодні є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема, забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшення витрат часу на адміністрування податкових платежів.

Так, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР»), який постійно оновлюється та надає можливість суб’єктам господарювання самостійно у зручний для них час отримати достовірну і повну довідкову інформацію з питань щодо оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронних довірчих послуг (далі – ЄДП) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

З 1 жовтня 2018 року ДФС запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Доповнена інформація про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів. Зазначені електронні формати розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України у сервісі «Електронна звітність».

З метою реалізації платниками податків своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями функціонує інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет».

Отже, електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.

 

У листопаді платникам відшкодовано 13,6 млрд грн ПДВ

У листопаді поточного року на рахунки платників відшкодовано 13,6 млрд грн податку на додану вартість. Цього місяця сума відшкодування стала найбільшою у 2018 році. До цього найбільшу суму бюджетної компенсації з ПДВ платники отримали у вересні – 12,5 млрд грн.

Відшкодована у листопаді сума ПДВ на 20%, або на 2,2 млрд грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. У листопаді 2017 році сума відшкодування складала 11,4 млрд гривень.

Загалом за 11 місяців 2018 року платникам було повернуто 121,6 млрд грн податку на додану вартість, що на 11,9%, або на 12,9 млрд грн. більше за відповідний період минулого року. У січні-листопаді 2017 року платникам було повернуто 108,7 млрд грн.

Зросла на 1,1 млрд грн, або на 12,2% порівняно з 11 місяцями 2018 року і середньомісячна сума відшкодування ПДВ. Якщо протягом січня-листопада 2017 року платникам щомісяця в середньому повертали майже 9,9 млрд грн., то вже у 2018 році цей показник склав 11 млрд грн.

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

 

Оформлений тисячний автомобіль на іноземній реєстрації

Чернівецька митниця ДФС здійснила митне оформлення тисячного автомобіля на «єврономерах». Це був легковий транспортний засіб марки «Nissan Qashqai +2» 2011 року випуску. Його митна вартість становила понад 194,6 тис грн. До держбюджету громадянин сплатив майже 87,9 тис грн, з яких добровільно сплачена сума в 8500 грн через недотримання строків та умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.

Загалом з 26 листопада по 10 грудня 2018 року, тобто з моменту першого оформлення транспортного засобу на іноземній реєстрації за новими правилами, до бюджету перераховано 65,8 млн грн, економія громадян склала 38,6 млн грн.

Митне оформлення автомобілів, які були ввезені в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснено 19 митницями.

Найбільшу кількість автомобілів оформлено Чернівецькою митницею (438 одиниць) та Волинською митницею (260 одиниць).

Слід зазначити, що при митному оформленні 824 транспортних засобів, щодо яких порушені строки та умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, сплачено 7 млн грн. Ці кошти добровільно сплачені фізичними особами, яки є власниками такого транспортного засобу або уповноважені розпоряджатися ними та декларувати такі транспортні засоби, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (8500 грн).

 

У листопаді до місцевих бюджетів спрямовано рекордні у цьому році 23,2 млрд грн

У листопаді до місцевих бюджетів платниками податків сплачено рекордну у 2018 році суму – 23,2 млрд грн. Порівняно з листопадом 2017 року надходження зросли на 22%, або на 4,2 млрд грн.

Загалом протягом січня-листопада 2018 року до місцевих бюджетів надійшло 209,7 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 21,9%, або на 37,7 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

З початку року до зведеного бюджету надійшло 204,7 млрд грн податку і збору на доходи фізичних осіб. Це на 24,3%, або на 40,1 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Надходження податку та збору на доходи фізичних осіб у листопаді склали 20,9 млрд грн. Порівняно з листопадом минулого року ці надходження зросли майже на 26%, або на 4,3 млрд грн.

 

Довідку про відсутність заборгованості можливо отримати в електронному вигляді

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Наказ № 733) затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Так, для отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), платник подає відповідну заяву (на вибір):

► у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

► в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінам та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155).

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

Нагадуємо, що Наказ № 733 набрав чинності з дня набрання чинності Законом № 2155, тобто 07 листопада 2018 року.

 

Вакцинацію, спрямовану на профілактику грипу, сплачує роботодавець: податкові наслідки

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з доходу працівника у вигляді оплаченої роботодавцем вакцинації податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не утримується, оскільки такий дохід звільняється від оподаткування (п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не входять, зокрема, кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на медобслуговування платника ПДФО за кошт його роботодавця за наявності підтвердних документів, окрім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медстрахування. До такої допомоги належать, зокрема, але не виключно, витрати роботодавця на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань у період загрози епідемії.

Такий дохід ПДФО не оподатковується, отже, не буде й утримання військового збору (п.п. 1.7 п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).

На дохід працівника у вигляді оплаченої роботодавцем вакцинації, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування також не нараховується, адже такі витрати роботодавця не належать до фонду оплати праці.

 

Недобросовісні роботодавці ризикують отримати штрафи за порушення трудового законодавства

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що недобросовісні роботодавці, які використовують працю неофіційно працевлаштованих громадян, відповідно до ст. 265 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями ризикують отримати штрафи за кожного неоформленого працівника, зокрема, за:

► допуск неоформленого працівника до роботи (у т.ч. якщо оформлено на неповний день, але працюючого весь день) та виплату заробітної плати без нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – 30 мінімальних зарплат на 01.01.2018 (111 690 грн за кожного робітника);

► порушення встановлених державою гарантій оплати праці та недотримання пільг і гарантій, визначених спеціальними законами України: від  25 березня 1992 року № 2232-ХІІ «Про військовий обов’язок і військову службу» із змінами та доповненнями, від 12 грудня 1975 року № 1975-ХІІ «Про альтернативну (невійськову) службу» із змінами та доповненнями і від 21 жовтня 1993 року № 3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» із змінами та доповненнями – 10 мінімальних зарплат на 01.01.2018 (37 230 грн за кожного робітника);

► порушення термінів виплати заробітної плати та інших платежів (більше ніж за один місяць) і виплата заробітної плати та інших платежів не в повному обсязі – 3 мінімальні зарплати на 01.01.2018 (11 169 грн);

► порушення інших вимог законодавства про працю (ненадання відпустки, невірне ведення табеля тощо) – 1 мінімальна зарплата на 01.01.2018 (3 723 грн).

 

Право на податкову знижку для платника із статусом внутрішньо переміщеної особи застосовується з 01 січня 2019 року

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що право платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року (далі – ПКУ).

Підпунктом 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ передбачено, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично сплачені ним протягом звітного податкового року суми коштів, у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.

Платник податку має право скористатися зазначеною у п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:

● не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

● не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Зауважимо, що отримання податкової знижки за орендоване житло застосовується з 1 січня 2019 року.

Нагадуємо, що для отримання податкової знижки платнику податку необхідно подати до контролюючого органу за місцем реєстрації річну податкову декларацію, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

 

Про новації, пов’язані з відрядженням

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Кабінет Міністрів України постановою від 14 листопада 2018 року № 963 (далі – Постанова № 963) вніс зміни до п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» (далі – Постанова № 98).

Постановою № 963 урегульовані питання, пов’язані з направленням у відрядження осіб у зв’язку із здійсненням заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, поширивши на них дію Постанови № 98.

Постанову № 963 опубліковано у офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.11.2018 і вона набрала чинності 20.11.2018.

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ законодавством не передбачено

Нікопольське управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості з його сплати.

Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

За наявності у платника податків одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

Цивільно-правовий договір (договір підряду) і трудовий договір: головні відмінності

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома роботодавців, що трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами і доповненнями).

Відповідно до глави 52 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами і доповненнями договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

Цивільно-правовий договір (договір підряду, доручення тощо) – це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату.

За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Тобто, за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.

Враховуючи зазначене, якщо роботодавець укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то роботодавець не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

 

Добові, що перевищують норму, включаються до оподатковуваного доходу

Нікопольське управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день (п.п. «а» п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Постановою Кабінету Міністрів України від  02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями,  які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» із змінами окремо визначаються суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Отже, якщо добові витрати на відрядження перевищують встановлені норми, то сума перевищення є додатковим благом платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) і така сума включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, дохід, отриманий платником податку як додаткове благо відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «118».

 

Застосування пільги з військового збору

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 28.08.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 650, якою внесено зміни до Порядку підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1161.

Так, змінами врегульовано порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил, з метою застосування такими особами пільги з оподаткування військовим збором.

Зазначені зміни запроваджено на виконання положень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, згідно з якими тимчасово, на період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення зазначених осіб на період їх безпосередньої участі в операції Об’єднаних сил.

 

Право на отримання «підвищеної» податкової соціальної пільги

Порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Згідно з нормами підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Платники ПДФО, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інваліди І або ІІ групи, у тому числі з дитинства, учасники бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни мають право на «підвищену» ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПКУ (у 2018 році – 1 321,50 грн).

Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додати відповідні підтверджуючі документи. Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1227.

 

14 грудня 2018 року - останній день подання заяви для переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2019 року

Суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу (щодо критеріїв умов застосування єдиного податку).

Форма та порядок надання заяви затверджені наказом МФУ від 20.12.11 №1675.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, визначеною наказом КМУ №1675.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку фіскальний орган зобов'язаний протягом 2-х робочих днів від дати надходження заяви, зареєструвати таку особу платником єдиного податку.

14 грудня 2018 року - останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

Зазначена норма передбачена п.п. 298.1.4 ст. 298 та п. 299.3 ст. 299 Податкового кодексу України.

 

Як сплачені податки впливають на склад витрат підприємця на загальній системі оподаткування?

Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб підприємців, що застосовують загальну систему оподаткування є чистий оподатковуваний дохід.

Такий чистий оподатковуваний дохід визначається як різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

До витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, включаються такі податки та збори:

- суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом;

- платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем;

- одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю підприємця.

Разом з тим, до складу витрат не включаються наступні податки:

- податок на додану вартість для підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ;

- акцизний податок, в т.ч. акцизний податок з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;

- податок на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності;

- військовий збір;

- податок на майно.

Зазначена норма передбачена п. 177.2; п.п. 177.4.3 ст. 177 Податкового кодексу.

 

У власності фізичної особи є легковий автомобіль. Коли і за які авто сплачувати транспортний податок?

Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

У 2018 році оподатковуються транспортним податком легкові автомобілі з роком випуску не більше як 5 років включно (2013 рік) і середньоринкова вартість яких становить понад 1,396 млн грн.

Міністерством економічного розвитку та торгівлі на своєму офіційному веб-сайті щороку до 1 лютого звітного року розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, який містить дані щодо: марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Фіскальний орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Зазначена норма передбачена ст. 267 Податкового кодексу України.

Категория: Область | Просмотров: 19 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar