Покров Вторник 22.01.19, 16:01
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2018 » Декабрь » 20 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
15:34
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Олександр Власов: Податкові органи зобов’язані підлаштовуватись під платника, а не навпаки

За рік Україна увійшла у ТОП-10 країн, які використовують електронний кабінет платника. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час конференції «Нова індустріалізація: спільні дії Уряду та бізнесу».

За його словами, до цього переліку також входять такі країни, як США, Велика Британія, Канада, Швеція, Мексика. Послугами Електронного кабінету ДФС наразі скористались 9,5 млн платників з 80 країн світу.

«ДФС прагне впровадити всі необхідні електронні сервіси для зручності платників податків, захисту їх прав, а також забезпечити прозорість адміністрування податків і автоматизацію всіх процесів. Податкові органи зобов’язані підлаштовуватись під платника, а не навпаки. Тобто зручні, прості та зрозумілі електронні сервіси в результаті сприяють добровільності сплати податків та збільшенню доходів державного бюджету. Крім того, діджиталізація скорочуює витрати служб на адміністрування», - зазначив Олександр Власов.

Електронний кабінет, який сьогодні є найпопулярнішим сервісом ДФС, забезпечує цілодобову електронну взаємодію з платниками податків: від надання інформації з загальнодоступних реєстрів до автоматичного заповнення електронних документів, у тому числі, податкової звітності, та отримання довідок про відсутність заборгованості. За 1 секунду в ДФС приймається та обробляється близько 50 електронних документів, від 1,5 млн до 2 млн – в день.

Ще одним досягненням в.о. Голови ДФС визначив запровадження електронної системи відшкодування ПДВ та блокування ризикових операцій. Завдяки електронізації процесу адміністрування ПДВ та практично повній ліквідації можливостей маніпуляцій з податковим кредитом надходження ПДВ зросли вдвічі.

Наприкінці вересня ДФС запустила тестову версію системи E-ЧЕК (E-Receipt), функціонал якої передбачає можливість використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери.

Наразі у тестуванні системи E-Receipt беруть участь 130 суб’єктів господарювання.

«Наше спільне з бізнесом завдання – забезпечити чіткий контроль та фіскалізацію процесів від переміщення імпортованого товару через кордон до його надходження кінцевому споживачу. Покупець, отримавши фіскальний чек, завдяки спеціальному пристрою або електронному додатку на мобільному телефоні зможе звірити його з інформацією в центральному офісі ДФС та переконатися, що з цього товару сплачені податки», - зазначив Олександр Власов.

Повноцінне впровадження системи E-Receipt надасть можливість проаналізувати обсяги ввезених на митну територію України товарів та об’єми їх фактичної реалізації, тобто замкнути весь ланцюг контролю за проходженням товарів – від кордону до споживача.

За словами очільника ДФС, у найближчій перспективі також запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів “Електронна акцизна марка”, яка дозволить посилити контроль за підакцизним товаром, унеможливить його тіньовий обіг та створить справедливі конкурентні умови для всіх учасників ринку.

«До 2020 року ми плануємо в повному обсязі запустити і електронний аудит. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків», - підкреслив Олександр Власов.

 

З січня по листопад казна Дніпропетровської області поповнилась майже на 22,2 мільярди гривень

«Це на 3 млрд 393 млн грн, або на 18 відсотків більше, ніж за аналогічний період 2017 року», - повідомила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровщини залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку 2018 року цього податку мобілізовано 12 млрд 727 млн грн, що на 27 відсотків перевищує надходження одинадцяти місяців минулого року.

Від плати за землю надійшло 3 млрд 402 млн грн, або більше 15 відсотків від загальних надходжень по області.

Представники малого та середнього бізнесу сплатили 2 млрд 217 млн грн єдиного податку. Цей показник на 27 відсотків перевищує надходження січня - листопада 2017 року.

Податку на прибуток підприємств суб’єктами господарювання сплачено 1 млрд 722 млн грн, що на 42 відсотки більше фактичних надходжень 2017 року.

 

Відбулося засідання "круглого столу" з питань порушення трудових та економічних прав громадян

Заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна прийняла участь у «круглому столі» на тему «Кращі практики захисту від катувань та жорстокого поводження», який відбувся 12 грудня 2018 року за організацією ГО «Правозахисна Група «СІЧ», Правового клубу «PRAVOKATOR» та Першого дніпровського міського центру з надання БВПД.

Під час «круглого столу» обговорювались питання порушення трудових та економічних прав засуджених, виконання рішень Європейського суду з прав людини державою та сучасні виклики у роботі юридичних служб.

З урахуванням проведення Всеукраїнського тижня права, Ірина Сікіріна розповіла присутнім про практику ДФС України стосовно перевірки оподаткування доходів громадян. Окремо вона зупинилась на змінах, внесених до Кримінально-виконавчого Кодексу України, відповідно до яких засуджені, які залучені до суспільно-корисної праці за трудовим договором, підлягають обов’язковому соціальному страхуванню.

Ірина Сікіріна доповіла, що фіскальною службою області здійснюються перевірки колоній та підприємств, що використовують працю засуджених. Під час проведення документальних перевірок підприємств, які використовують працю засуджених осіб, виявлено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на нараховану заробітну плату роботодавцями не нараховується та не сплачується.

Кожний засуджений, який працює у виправній колонії або на підприємстві, які створені при виправних колоніях, втрачає страховий стаж. Робота в данному напрямку триває.

Ірина Сікіріна наголосила, що фахівці фіскальної служби завжди готові до відкритої та результативної співпраці, здійснюючи все для вирішення існуючих проблем.

Метою подібних заходів є попередження та мінімізація правопорушень, які посягають на основоположні права та свободи людини і громадянина.

 

Відбулось засідання нового складу Громадської ради

У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) 12 грудня 2018 року відбулось перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада).

Під час засідання обрано Голову Громадської ради, його заступників та секретаря. Ухвалено проект Положення про Громадську раду, структуру Громадської ради та склади робочих груп. Розглянуті актуальні питання оподаткування у сфері будівництва.

Крім того, начальник управління комунікацій Манушак Осипова проінформувала членів Громадської ради щодо прийнятих ГУ ДФС рішень за результатами проведеного попереднім складом Громадської ради моніторингу роботи Центрів обслуговування платників, розташованих на території Дніпропетровської області.

У ході засідання вирішено низку інших питань стосовно діяльності ради.

 

До уваги платників податків! Як правильно заповнити реквізити на платіжних документах

Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Кальник.

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

Інформації щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та ЄСВ, платниками податків, які перебувають на обліку в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

До уваги платників податків! Як правильно заповнити реквізити на платіжних документах

Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Кальник.

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

Інформації щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та ЄСВ, платниками податків, які перебувають на обліку в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

До уваги платників ЄСВ: перераховуйте єдиний внесок вчасно

Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

В режимі тестування діє електронний сервіс E-Receipt (пошук та перегляд електронного чека)

ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і створений новітніми РРО. Про це нагадала начальник Нікопольської державної податкової інспекції Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо е-чек не знайдено в системі, можна зробити його фото та надіслати за адресою: infozvit@sfs.gov.ua.

ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

 

За одну добу громадяни оформили 575 транспортних засобів

Громадяни продовжують оформлювати транспортні засоби з іноземною реєстрацією. Лише за одну добу було здійснено митне оформлення 575 автівок, за які сплачено 38 млн гривень.

Загалом, станом на 14 грудня 2018 року, з початку дії нових правил ввезення транспортних засобів (з 25 листопада 2018 року) було оформлено майже 2,8 тис. транспортних засобів на єврономерах. Сума сплачених митних платежів склала майже 187,1 млн гривень. Для порівняння: станом на 13 грудня оформлено майже 2,2 тис. автівок на 149 млн гривень.

Найактивніше громадяни розмитнюють транспортні засоби у Чернівецькій області – 677 автомобілів, Волинській – 604, місті Києві – 414 та Рівненській області – 202.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015 року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

 

Митницями ДФС виявлено 45,6 тис. порушень митних правил на суму 2,7 млрд гривень

Протягом січня-листопада 2018 року митницями ДФС виявлено 45,6 тис. порушень митних правил із вартістю предметів правопорушень на суму 2,7 млрд гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість складених протоколів про порушення митних правил зросла на 56%, а вартість предметів правопорушення – на 74%.

У 5 тис. справ про порушення митних правил тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму 797 млн гривень. Сума тимчасово вилучених предметів правопорушень збільшилась на 14%.

Найпоширенішими є випадки незаконного переміщення через митний кордон промислових товарів. За вказаний період за скоєння таких порушень було вилучено товарів на суму 469 млн гривень. Транспортних засобів вилучено на суму понад 146,6 млн грн, продовольчих товарів – на 110,7 млн грн, валюти – 70,8 млн грн.

Безпосередньо митницями ДФС розглянуто майже 35,5 тис. справ про порушення митних правил, що на 81% більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

На розгляд до суду митницями передано 5,7 тис. справ про порушення митних правил на суму майже 1,7 млрд грн.

За результатами розгляду справ про порушення митних правил судом прийнято рішення про накладення стягнень у вигляді штрафу та конфіскації на суму 426,4 млн. грн.

Одним із ефективних методів протидії митним правопорушенням на сьогодні є співпраця та обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав в рамках взаємної адміністративної допомоги, яка забезпечує попередження і виявлення незаконних експортно-імпортних операцій та факти несплати до бюджету обов’язкових митних платежів.

За результатами міжнародної взаємодії за 11 місяців 2018 року порушено понад 678 справ про порушення митних правил на суму 665 млн грн. Крім того, у ході міжнародної співпраці встановлено несплату понад 21,1 млн грн обов’язкових митних платежів.

 

Власники нерухомості вже сплатили 753,2 млн гривень податку на нерухоме майно

До місцевих бюджетів (станом на 01.12.2018) надійшло 753,2 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб, що на 308,5 млн грн більше надходжень 2017 року (444,7 млн грн).

Сформовано понад 1,2 млн податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для більше ніж 920 тис. фізичних осіб – власників такої нерухомості.

До сплати визначено податку на загальну суму 922,0 млн грн, що на 426,8 млн грн більше, ніж у 2017 році (495,2 млн грн)

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є, зокрема, фізичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Податок на нерухомість платники сплачують за 2017 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

Податок нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, складають:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості – 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – 120 кв. метрів;

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – 180 кв. метрів.

Водночас варто зазначити, що за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), сума податку збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (підпункт «ґ» підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України).

Нагадуємо, що фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Переваги офіційного працевлаштування

Нікопольське управління ГУ управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення у майбутньому залежить, насамперед, від свідомої громадської позиції самих працюючих. Перш ніж погодитись на пропозицію одержувати заробітну плату «у конверті», варто замислитися над перевагами офіційного працевлаштування.

Так, після офіційного укладення трудового договору працівник відповідно до вимог Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) користується такими правами:

► на гарантований розмір заробітної плати, у тому числі на доплати, надбавки й заохочувальні виплати;

► на відпустку (основну, додаткову та без збереження заробітної плати, відпустку у звя’зку з вагітністю та пологами);

► на скорочений робочий час, на вихідні і св’яткові дні;

► на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

► на допомогу у зв’язку з безробіттям;

► на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

► на зарахування стажу роботи.

Офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника у разі, якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати, відмовляється оплатити виконану роботу, не додержується інших своїх зобов’язань. У таких випадках трудові спори між найманим працівником і роботодавцем розглядаються у судовому порядку.

Нагадуємо, що за кожного неоформленого працівника, якого допустили до роботи без укладення трудового договору та повідомлення органів ДФС юридичні та фізичні особи – підприємці несуть відповідальність у вигляді штрафних санкцій, а саме: відповідно до ст. 265 КЗпП – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати встановленої законом на момент виявлення порушення (у 2018 році – 111 690 грн).

Також застосовується адміністративна відповідальність до керівника, а саме: відповідно до частини 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями – від 500 до 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (у 2018 році – від 8500 до 17 000 грн).

Отже, тільки офіційне оформленння трудових відносин є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.

 

Вітання випускників та лекторів Школи Ріелторів «Нова хвиля» в Університеті імені Альфреда Нобеля

У рамках Меморандуму щодо заснування Школи ріелторів «Нова хвиля» в Університеті імені Альфреда Нобеля відбулося вітання випускників та видача їм сертифікатів центру консалтингу Університету імені Альфреда Нобеля про успішне завершення навчання за програмою «Управління ріелторською діяльністю».

Під час заходу також нагороджено лекторів за проведення роз’яснювальної роботи серед слухачів Школи Ріелторів. Зокрема, відзначено начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області, члена координаційної ради облдержадміністрації з питань розвитку підприємництва Манушак Осипової за якісну підготовку інформаційних матеріалів для лекції на тему: «Оподаткування ріелторської діяльності».

 

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за січень – листопад 2018 року

Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за 11 місяців 2018 року в порівнянні з 11 місяцями 2017 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 2,7%. Було оформлено 155 845 шт. МД (серед яких: 72 640 експортних МД та 67 591 імпортних) проти 151 767 шт. МД за 11 місяців 2017 року (серед яких: 70 558 експортних МД та 66 065 імпортних).

 

У листопаді платникам відшкодовано 13,6 млрд грн ПДВ

У листопаді поточного року на рахунки платників відшкодовано 13,6 млрд грн податку на додану вартість. Цього місяця сума відшкодування стала найбільшою у 2018 році. До цього найбільшу суму бюджетної компенсації з ПДВ платники отримали у вересні – 12,5 млрд грн.

Відшкодована у листопаді сума ПДВ на 20%, або на 2,2 млрд грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. У листопаді 2017 році сума відшкодування складала 11,4 млрд гривень.

Загалом за 11 місяців 2018 року платникам було повернуто 121,6 млрд грн податку на додану вартість, що на 11,9%, або на 12,9 млрд грн. більше за відповідний період минулого року. У січні-листопаді 2017 року платникам було повернуто 108,7 млрд грн.

Зросла на 1,1 млрд грн, або на 12,2% порівняно з 11 місяцями 2018 року і середньомісячна сума відшкодування ПДВ. Якщо протягом січня-листопада 2017 року платникам щомісяця в середньому повертали майже 9,9 млрд грн., то вже у 2018 році цей показник склав 11 млрд грн.

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

 

Оформлений тисячний автомобіль на іноземній реєстрації

Чернівецька митниця ДФС здійснила митне оформлення тисячного автомобіля на «єврономерах». Це був легковий транспортний засіб марки «Nissan Qashqai +2» 2011 року випуску. Його митна вартість становила понад 194,6 тис грн. До держбюджету громадянин сплатив майже 87,9 тис грн, з яких добровільно сплачена сума в 8500 грн через недотримання строків та умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.

Загалом з 26 листопада по 10 грудня 2018 року, тобто з моменту першого оформлення транспортного засобу на іноземній реєстрації за новими правилами, до бюджету перераховано 65,8 млн грн, економія громадян склала 38,6 млн грн.

Митне оформлення автомобілів, які були ввезені в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснено 19 митницями.

Найбільшу кількість автомобілів оформлено Чернівецькою митницею (438 одиниць) та Волинською митницею (260 одиниць).

Слід зазначити, що при митному оформленні 824 транспортних засобів, щодо яких порушені строки та умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, сплачено 7 млн грн. Ці кошти добровільно сплачені фізичними особами, яки є власниками такого транспортного засобу або уповноважені розпоряджатися ними та декларувати такі транспортні засоби, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (8500 грн).

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Важлива інформація для платників ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» із змінами встановлено, що частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників ПДВ податкових накладних та/або розрахунків коригування та їх реєстрація або зупинення реєстрації (далі – операційний день), триває у робочі дні з 8-ї до 20-ї години.

Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Єдиного реєстру податкових накладних, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

 

Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців

Відповідно до пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність – призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

 

До уваги платників! Залишилося менше місяця, щоб отримати податкову знижку за 2017 рік!

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до статті 166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2017 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 зі змінами, за місцем своєї реєстрації по 31 грудня 2018 року включно.

Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

 

Внесено зміни до Податкового кодексу України щодо покращення адміністрування окремих податків і зборів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що 12.12.2018 в офіційному виданні «Голос України» № 237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).

Законом № 2628, зокрема, передбачається збільшення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, податку на викид двоокису вуглецю, вдосконалення електронної системи контролю за обігом палива, а також зміни в оподаткуванні податком на додану вартість закордонних посилок.

Більшість норм Закону № 2628 набирають чинності з 01.01.2019.

 

Термін зберігання документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1 095 днів (2 555 днів – для документів, необхідних для здійснення контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) граничного терміну подання такої звітності.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш 1 095 днів (2 555 днів – для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

Отже, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 1 095 днів, а документи, необхідні для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням зберігаються 2 555 днів.

Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку, передає їх до архіву.

Норми передбачені п. 44.1, п. 44.3, п. 44.4 ст. 44 ПКУ.

 

Право на отримання «підвищеної» податкової соціальної пільги

Порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений статтею 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Згідно з нормами підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Платники ПДФО, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інваліди І або ІІ групи, у тому числі з дитинства, учасники бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни мають право на «підвищену» ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПКУ (у 2018 році – 1 321,50 грн).

Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додати відповідні підтверджуючі документи. Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1227.

 

Про реквізити бюджетних рахунків

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/360362.html повідомила наступне.

У зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів відкрито на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Таким чином, починаючи з 02.07.2018, змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та митних платежів.

Платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

В той же час, згідно з інформацією Казначейства окремими платниками продовжують сплачуватися податки і збори, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, на старі бюджетні рахунки, які були відкриті на балансі обласних апаратів Казначейства (з МФО, відмінним від МФО 899998). Такі кошти не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою забезпечення повноти надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків у розрахункових документах на сплату податків і зборів.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sts.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях і м. Києві.

 

Використовувати під час тимчасової (виїзної) торгівлі ліцензію з іншого місця торгівлі не дозволяється

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій (ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481)).

Ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (ст. 1 Закону № 481).

Відповідно до п. 25 Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 року № 493 зі змінами та доповненнями (далі – Тимчасовий порядок), місце торгівлі зазначається на лицьовому боці ліцензії.

Одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами ліцензія має знаходитися на видному місці торгівлі і бути доступною для огляду (п. 27 Тимчасового порядку).

Отже, оскільки ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) отримується суб’єктом господарювання на кожне окреме місце торгівлі, то використовувати під час тимчасової (виїзної) торгівлі ліцензію з іншого місця торгівлі не дозволяється.

Для тимчасової (виїзної) торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) суб’єкт господарювання повинен придбати нову ліцензію на роздрібну торгівлю за таким тимчасовим місцем торгівлі.

 

Реалізація і захист прав людини набуває важливого значення у сфері податкових відносин

Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання прав людини та можливості їх реалізації, а також гарантування законності та правопорядку у системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.

«Ефективність захисту прав платників податків визначається статтями 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист їх прав.

Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законами України.

Конституцією України передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами (частина 5 статті 41).

Крім того, стаття 56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень», - зазначив начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Передбачені основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин. Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю (стаття 17).

 

Внесено зміни щодо визначення оціночної вартості майна

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 01.12.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 971 (далі – Постанова № 971), яка внесла зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2014 року № 358 «Деякі питання реалізації положень Податкового кодексу України щодо оцінки майна».

Зміни, внесені Постановою № 971, прийняті з метою підвищення якості оціночних послуг у випадках визначення оціночної вартості майна, передбачених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема ст. 172 «Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна» ПКУ, та приведення нормативних актів у відповідність до вимог прикінцевих та перехідних положень Закону України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році».

Постанову № 971 опубліковано у офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 01.12.2018 № 227.

 

Усвідомлення своїх прав – необхідна умова сучасності

Сучасний світ неможливо уявити без прав людини на свободу, рівність, справедливість, які носять універсальний характер і є необхідними умовами життя людини у цивілізованому суспільстві та мають бути безумовно визнані і охоронювані державою. Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією України та законами держави система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона та захист прав, свобод і законних інтересів людини та громадянина.

Щороку у нашій країні проходить Всеукраїнський тиждень права, під час якого проводяться заходи, спрямовані на підвищення рівня правової культури населення, а також інформованості про його конституційні права і обов’язки, можливості їх реалізації та захисту.

У поточному році, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.09.2018 № 681-р, тиждень права буде проводитись з 10 по 14 грудня.

 

Внесено зміни до форми інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома, що 07.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.10.2018 № 848 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 лютого 2015 року № 67» (далі – Наказ № 848) (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 20.11.2018 за № 1313/32765).

Наказом № 848 внесено зміни до форми інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 № 67, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.02.2015 за № 223/26668 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1203).

Крім того, Наказом № 848 внесено зміни до Порядку формування і оприлюднення інформації щодо сплати податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами, та інформації щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2015 № 67, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26.02.2015 року за № 223/26668, доповнивши пункт 4 новим абзацом такого змісту: «коду за ЄДРПОУ;».

Зміни внесені Наказом № 848 відповідно до п. 35.4 ст.і 35 розділу I Податкового кодексу України.

Наказ № 848 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України від 07.12.2018 № 94.

 

Податкова декларація з податку на прибуток підприємств: додатки у разі відсутності господарських операцій не подаються

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною (п.46.1 ст.46 ПКУ).

Податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями п. 46.5 ст. 46 ПКУ та чинному на час її подання (п. 48.1 ст. 48 ПКУ).

Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).

Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) затверджена наказом Міністерством фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами.

У Декларації платник податку на прибуток підпрємств повинен зазначити усі передбачені у ній показники. Якщо будь-який рядок Декларації або додатка до Декларації не заповнюється через відсутність операції (суми), то такий рядок прокреслюється.

Додатки до окремих рядків Декларації, незаповнені через відсутність операцій (показників), до контролюючого органу не подаються.

 

Сектор організаційного забезпечення

Категория: Область | Просмотров: 21 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar