Покров Вторник 22.01.19, 15:57
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2018 » Декабрь » 22 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
15:56
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

З січня по листопад казна Дніпропетровської області поповнилась майже на 22,2 мільярди гривень

«Це на 3 млрд 393 млн грн, або на 18 відсотків більше, ніж за аналогічний період 2017 року», - повідомила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровщини залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку 2018 року цього податку мобілізовано 12 млрд 727 млн грн, що на 27 відсотків перевищує надходження одинадцяти місяців минулого року.

Від плати за землю надійшло 3 млрд 402 млн грн, або більше 15 відсотків від загальних надходжень по області.

Представники малого та середнього бізнесу сплатили 2 млрд 217 млн грн єдиного податку. Цей показник на 27 відсотків перевищує надходження січня - листопада 2017 року.

Податку на прибуток підприємств суб’єктами господарювання сплачено 1 млрд 722 млн грн, що на 42 відсотки більше фактичних надходжень 2017 року.

 

Надходження єдиного внеску перевищили минулорічний показник на 2,1 млрд гривень

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області з початку 2018 року забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 12 млрд 199,6 млн гривень. Цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 2 млрд 115,5 млн гривень. Середньомісячні надходження єдиного внеску складають 1 млрд 109,6 млн гривень. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

«Варто відзначити, що такий ріст – результат комплексу заходів, що втілюються представниками усіх гілок влади та контролюючими органами у напрямку легалізації праці. Спілкуючись з працедавцями - порушниками, фахівці ДФС наполягають на винятковій пріоритетності норм закону у сфері оплати праці. Тож, легальний ринок праці – це стабільні надходження до бюджетів та гарантоване соціальне і пенсійне забезпечення», - зазначила Оксана Томчук.

 

З початку поточного року мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом «Пульс» 565 разів

Впродовж січня – листопада 2018 року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 565 звернень, які розглянуті вчасно та вирішені позитивно.

Наразі більше половини мешканців регіону цікавлять питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (296 звернень). Крім того, 170 платників порушили питання щодо організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 34 дзвінки стосувались роботи системи електронного адміністрування ПДВ тощо.

«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва області», – зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

 

В Дніпропетровській митниці ДФС відбулася зустріч з представниками бізнес спільноти

Днями в конференц-залі Дніпропетровської митниці ДФС відбулася робоча зустріч керівництва митниці з представниками суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.

Головною метою проведення заходу стало налагодження перспективи та розширення співпраці митниці з суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності з метою створення сприятливих умов для ведення бізнесу та збільшення обсягів експортно-імпортних операцій.

Окрім того, було висвітлено та обговорено проблемні питання, які виникають під час здійснення митних формальностей та необхідні організаційні заходи для їх вирішення.

«Дніпропетровська митниця ДФС входить до п’ятірки бюджетоформуючих митниць України. За січень-листопад 2018 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено надходжень у сумі 19 917,5 млн гривень. Відносно аналогічного періоду минулого року збільшення надходжень складає 10,3 відсотків (1856,6 млн грн)»,- зазначив виконуючий обов’язки начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Безсмертний.

Також, він наголосив, що тільки завдяки активній взаємодії митних органів і суб’єктів господарювання можна принести відчутний економічний ефект, як для держави в цілому так і для суб’єктів підприємницької діяльності.

В свою чергу, Дніпропетровська митниця ДФС працюватиме в напрямку імплементації стратегічних ініціатив розвитку ДФС та створення сприятливих умов для ведення бізнесу у регіоні.

 

Від платників податків Нікопольського регіону до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 2 млрд гривень податків та зборів

Протягом січня - листопада поточного року від платників податків Нікопольського регіону надійшло до бюджетів усіх рівнів 2007,6 млн гривень. Це на 466,8 млн грн перевищує результат відповідного періоду минулого року. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

Так, до загального фонду державного бюджету протягом одинадцяти місяців 2018 року мобілізовано 766,4 млн грн, що на 218,2 млн грн, або на 39,8 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року.

До місцевих бюджетів надійшло 1241,2 млн гривень. Це на 248,6 млн грн, або на 25,0 відс. більше фактичних надходжень січня-листопада 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 549,2 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 95,7 млн гривень.

Як зазначив очільник Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, своєчасна та повна сплата податків і зборів до бюджетів усіх рівнів – це одна з передумов відновлення фінансової стабільності та добробуту нашої країни та кожного її громадянина.

 

Державну казну поповнено майже на 290 млн грн ПДВ

Одним з основних бюджетоформуючих податків у системі загальнодержавних податків є податок на додану вартість.

У січні-листопаді 2018 року від платників Нікопольського регіону до державного бюджету надійшло 289,1 млн грн ПДВ з вироблених в Україні товарів, що на 74,2 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

В.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун зазначив, що ДФС у Нікопольському регіоні ефективно відпрацьовує ризикові операції суб’єктів господарювання, виявляє і руйнує схеми з формування фіктивного податкового кредиту, що забезпечує збільшення обсягів декларування ПДВ до сплати в бюджет. Вагомі показники збору ПДВ свідчать про ефективне адміністрування цього податку та своєчасне запобігання схемам мінімізації.

 

Легалізація трудових відносин

Легалізація трудових відносин, підвищення рівня оплати праці, боротьба із зарплатами "в конверті" – це пріоритетні завдання спільної роботи фіскальної служби, Головного управління Держпраці, Пенсійного фонду, служби зайнятості та місцевих органів влади.

Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

За його словами, на даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності.

Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат.

По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв`язанні безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад Нікопольського регіону – зазначив Володимир Малиновський.

 

Мешканці Нікопольського регіону спрямували до держбюджету понад 40,5 млн грн військового збору

За одинадцять місяців поточного року на підтримку української армії від платників Нікопольського регіону надійшло 40,5 млн грн, що на 5,9 млн грн, або на 17,0 відс. більше надходжень січня – листопада 2017 року. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні).

Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу України оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).

 

Надходження єдиного внеску від платників Нікопольського управління склали понад 549,2 мільйони гривень

Протягом січня-листопада 2018 року платники Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області спрямували на соціальні потреби держави 549,2 мільйона гривень єдиного соціального внеску. Це на 95,7 мільйонів більше, ніж у 2017 році. Про це повідомила заступник начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Нагадуємо, що ЄСВ для всіх платників (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22% і підлягає сплаті незалежно від фінансового стану. Своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.

Звертаємо увагу, що неоформлена праця та виплата заробітної плати "в конвертах" позбавляє громадян соціального захисту, адже пенсію вони матимуть тільки з офіційних доходів. Більше того, неоформлений працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та її подальших перерахунків.

 

Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській митниці ДФС

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій складає у листопаді 2018 року 13055 шт. (99,9 відс.).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.11.2017 по 30.11.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,1 відс. та складає 99,9 відсотків.

Також у порівнянні з жовтнем 2018 року у листопаді 2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД не змінився та складає 99,9 відсотків.

 

Фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області привітали дітей з Днем Святого Миколая

Дарувати дітям радість на новорічні свята стало доброю традицією для співробітників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області. От і цього року подарунки від них отримали вихованці КЗСЗ Центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Барвінок». Щоб порадувати дітлахів, фахівці приготували їм книжки на найрізноманітнішу тематику. Адже книга була, є і завжди буде найкращим подарунком. За кожною обкладинкою живе цілий світ, який дарує нові переживання та відчуття.

А вдячні вихованці приготували гостям концерт, що не тільки дуже сподобався дорослим, але і привніс атмосферу свята в заклад, де дітлахи не тільки вчаться, але і живуть.

Також з цим святом співробітники Головного управління області привітали солодкими подарунками дітей Перещепинського комунального закладу освіти «Родина».

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).

Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

 

В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».

Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Удосконалено обмін інформацією щодо належних до перерахування сум митних та інших платежів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

З метою належного обслуговування підприємств через депозитний рахунок 3734, відкритий у Казначействі на ім’я ДФС, Державною фіскальною службою України спільно з Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) розширено функціональні можливості взаємодії у частині обміну інформацією про рух коштів на такому рахунку.

Основною метою змін до діючих актів з питань інформаційної взаємодії є обмін інформацією між ДФС та Казначейством щодо:

- належних до перерахування сум митних та інших платежів;

- повернення коштів авансових платежів;

- руху коштів на депозитному рахунку 3734, відкритому в Казначействі на ім’я ДФС.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/361571.html

 

Адміністрування ЄСВ: права органів доходів і зборів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що статтею 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначені права органів доходів і зборів при адмініструванні єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ)

Так, органи доходів і зборів мають право:

1) отримувати безоплатно від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання і від осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) відомості про нарахування, обчислення і сплату ЄСВ, а також інші відомості, необхідні для виконання органами доходів і зборів функцій, передбачених Законом № 2464;

2) проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ФОП бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.

Документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України;

3) вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а також від ФОП усунення виявлених порушень законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ;

4) вилучати в установленому законодавством порядку у підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ФОП копії документів, що підтверджують заниження розміру заробітної плати (доходу) та інших виплат, на які нараховується ЄСВ;

5) ініціювати застосування до платників ЄСВ судових процедур банкрутства;

6) застосовувати фінансові санкції, передбачені Законом № 2464;

7) стягувати з платників несплачені суми ЄСВ;

8) порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ;

9) у разі виявлення фактів порушення порядку нарахування, обчислення і сплати ЄСВ звертатися в установленому законом порядку до відповідних правоохоронних органів.

 

Роботодавцям необхідно здійснити річний перерахунок ПДФО

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок проведення перерахунку податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), перерахунок та обмеження податкової соціальної пільги визначено п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (далі – ПКУ).

Роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:

► за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

► під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ;

► під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Норма передбачена п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.

Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

При цьому якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов’язання платника ПДФО за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником (п.п. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику ПДФО, податковий агент відображає у податковому розрахунку за формою № 1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, у тому звітному періоді, в якому проведено такий перерахунок.

 

Сплата податку на нерухомість фізичною особою – підприємцем

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) передбачено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, установлених законом.

Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).

Оскільки ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями не визначено такого платника, як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухомість за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

 

Фізичні особи – підприємці з 2019 року зможуть нараховувати ЄСВ за ставкою 8,41 % для осіб з інвалідністю

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

На фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, поширено ставку ЄСВ у розмірі 8,41 % визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю.

Зазначена норма передбачена новою редакцією ч. 13 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Відповідні нововведення внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» та наберуть чинності з 01.01.2019.

 

Вимоги, за яких ФОП мають право застосовувати четверту групу єдиного податку

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що четверта група платників єдиного податку – це сільськогосподарські товаровиробники, зокрема, фізичні особи – підприємці (ФОП), які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог:

- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використовують працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Норма визначена п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України.

 

До уваги платників податку на прибуток!

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 14.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 (далі – Наказ № 842), яким затверджено Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Наказ № 897) із змінами.

Зокрема:

● поле 9 заголовної частини декларації «Особливі відмітки» доповнено новою категорією «платника єдиного податку»;

● додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації доповнено новим рядком 16.5 «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)»;

● додаток РІ до рядка 03 РІ декларації, в якому згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат, передбачені Податковим кодексом України з посиланням на відповідні норми, викладено у новій редакції.

З оновленою редакцією тексту Наказу № 897 можливо ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДФС України (http://zir.sfs.gov.ua).

Наказ № 842 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 14.12.2018 № 96.

 

Платникам податків про правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує.

ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/360362.html повідомила наступне.

У зв’язку із запровадженням Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів відкрито на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Таким чином, починаючи з 02.07.2018, змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та митних платежів.

Платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

В той же час, згідно з інформацією Казначейства окремими платниками продовжують сплачуватися податки і збори, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, на старі бюджетні рахунки, які були відкриті на балансі обласних апаратів Казначейства (з МФО, відмінним від МФО 899998). Такі кошти не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою забезпечення повноти надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків у розрахункових документах на сплату податків і зборів.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sts.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях і м. Києві.

 

Визначення оподатковуваних операцій для цілей реєстрації платником ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи (п. 181.1 ст. 181 ПКУ).

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ не є платником ПДВ у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20 відсотків), ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

 

З 2019 року змінено строки оскарження рішень контролюючих органів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що з 01.01.2019 наберуть чинності норми Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).

Так, згідно з чинною редакцією п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків має право подати контролюючому органу, який проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності у термін п’ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. Цей строк з 01.01.2019 буде змінено на 10 робочих днів.

Слід також зазначити, що згідно з п. 56.2 ст. 56 ПКУ, редакція якого є чинною у поточному році, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Така скарга наразі подається протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

З 01.01.2019 строк подання вищезазначеної скарги буде також змінений – з 10-ти календарних на 10 робочих днів.

Нагадаємо, що Закон № 2628 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 12.12.2018 №№ 237 – 238.

 

Облік доходів та витрат у ФОП – платників єдиного податку

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платники єдиного податку першої – третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма Книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді (п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Форми Книги обліку доходів, Книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 800/27245).

 

Послуги від нерезидента: деякі особливості коригування податкових зобов’язань з ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування (далі – РК) до податкової накладної (далі – ПН), складеному в порядку, встановленому для ПН, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

РК до ПН складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Відповідно до п.п. 7 п. 3 та п.п. 1 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами та доповненнями, коригування податкових зобов’язань відображається, зокрема, у рядку 6 податкової декларації з ПДВ, а коригування податкового кредиту – у рядку 13 податкової декларації з ПДВ.

Якщо платник ПДВ отримав послуги, що постачаються нерезидентом, місце постачання яких розташоване на митній території України і таким платником ПДВ було допущено помилки в обо’язкових реквізитах ПН, то у такого платника ПДВ виникли підстави для коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту, визначені ст. 192 ПКУ. У цьому випадку отримувачем послуг – платником ПДВ до ПН, складеної у зв’язку з отриманням від нерезидента послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, складається РК, який залишається у такого отримувача послуг.

Коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту на підставі складеного РК, відображається одночасно у рядках 6 та 13 податкової декларації з ПДВ, яка подається за звітний (податковий) період, у якому складено такий РК.

 

Платник податків має право в одній скарзі оскаржити всі рішення контролюючого органу

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

У разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п. 56.2 ст. 56 ПКУ).

Вимоги до оформлення скарги визначені п. 1 розділу IV Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916 із змінами та доповненнями, відповідно до якого скарга платника податків подається в письмовій формі та має включати таку інформацію:

● прізвище, ім’я, по батькові, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;

● найменування контролюючого органу;

● реквізити оскаржуваного рішення;

● підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;

● обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;

● вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;

● відомості щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня;

● відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду;

● адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;

● перелік документів, які додаються до скарги.

Скарги на рішення та на дії контролюючих органів викладаються та подаються окремо.

Отже, платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення контролюючого органу, оскільки чинним законодавством не встановлено таких обмежень.

 

Підприємець виплатив своєму працівнику лікарняні. Яку суму включати до витрат?

Об’єктом оподаткування доходів підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

До витрат підприємця на загальній системі оподаткування відносяться, зокрема, витрати на оплату праці (як основну, так і додаткову) фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, а також інші заохочувальні, компенсаційні та обов’язкові виплати працівникам.

Підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення якої затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, відображаються у гр. 7 Книги (п.п. 7 п. 6 Порядку № 481).

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (ст. 31 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам Фондом соціального страхування України (ст. 22 Закону №1105).

Отже, до витрат підприємця на загальній системі оподаткування включається сума виплаченого матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності найманого працівника (оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця), яка відображається у гр. 7 Книги.

Решта суми оплати днів непрацездатності, що перевищує 5 днів, фактично виплачує Фонд, отже не є витратами підприємця, і як наслідок, не включається до витрат, що враховуються при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

Зазначена норма передбачена п. 177.2, п.п. 177.4.2, п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу.

 

До уваги платників! З 11 вересня 2018 року діють виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів і платежів (МФО 899998)

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 11 вересня 2018 року діють виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів та платежів, а рахунки, відкриті на МФО іншому, ніж 899 998, закриті.

Кошти, які сплачуються на старі рахунки (МФО 813 015), не зараховуються до бюджетів, а повертаються платнику як нез’ясовані надходження.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС та суб-сайті фіскальної служби Дніпропетровської області в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki , http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).

Нагадуємо, що граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів закінчився 11.09.2018 року.

 

Безоплатна передача основних засобів у комунальну власність: умови звільнення від оподаткування ПДВ

Звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Отже, звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну чи комунальну власність, якщо одночасно виконуються такі вимоги:

- передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;

- операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ;

- передача повинна відбуватися виключно у державну чи комунальну власність;

- операція повинна здійснюватися на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Зазначена норма передбачена п.п. 197.1.16 ст. 197 Податкового кодексу.

 

Опубліковано зміни до Податкового кодексу України

Закон України від 23.11.2018 N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" опубліковано в газеті «Голос України» від 12.12.2018 N 237-238.

Закон №2628 набирає чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, Законом передбачено:

- з метою підвищення контролю за обігом пального відображати в Системі електронного адміністрування реалізації пального фактичний рух палива в розрізі місць зберігання;

- оновлення визначення поняття "акцизний склад" (платники податку зобов’язані з 01.05.2019 до 01.06.2019 зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 року).

- запровадження ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

- збільшення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, ставок рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсату, ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, ставки екологічного податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами;

- встановлення нульової ставки акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

- для оподаткування лісових земель встановлення ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, не більше 0,1% та надання права місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі.

- за новими правилами ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5% для внутрішнього туризму та до 5% для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

- продовження дії пільг з ПДВ, зокрема:

- до 1 січня 2022 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2020 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з імпорту, першого постачання та постачання (передачі) на митній території України лікарських засобів, медичних виробів та медичної техніки;

- до 1 січня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами.

 

Сектор організаційного забезпечення

Категория: Область | Просмотров: 28 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar