Покров Четверг 18.04.24, 19:27
Сайт
Главная » 2019 » Январь » 17 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
11:43
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС та Рахункова палата підписали Угоду про взаємодію

Державна фіскальна служба України та Рахункова палата здійснюватимуть електронний інформаційний обмін. Відповідну угоду підписали нещодавно в.о. Голови ДФС Олександр Власов та Голова Рахункової палати Валерій Пацкан.

«Сьогодні ДФС активно працює над впровадженням електронної взаємодії з державними органами влади. Підписана Угода про інформаційне співробітництво з Рахунковою палатою дозволить вивести державний зовнішній фінансовий контроль на новий рівень», - зазначив в.о Голови ДФС Олександр Власов.

Наразі ДФС забезпечує інформаційну взаємодію з понад п’ятдесятьма суб’єктами інформаційних відносин - державними органами, органами місцевого самоврядування тощо. Служба активно працює над запровадженням електронного обміну інформацією без залучення платників податків.

Так, наприклад, було відмінено необхідність отримання фізичною особою документа в ДФС для передачі його у відділ соціального захисту населення для отримання субсидії. Як результат – було впроваджено електронну послугу «Отримання субсидії», якою вже скористалися понад 130 тисяч українців, що оформили житлові субсидії онлайн.

У свою чергу Голова Рахункової плати Валерій Пацкан відзначив, що підписана угода буде корисна обом відомствам і дозволить значно покращити проведення аудиту.

За угодою сторони надаватимуть одна одній інформацію відповідно до законодавства України з дотриманням узгоджених процедур інформаційного обміну.

Так, зокрема, Рахункова плата надаватиме ДФС інформацію про порушення законодавства, виявлені під час здійснення заходів державного зовнішнього фінансового контролю; звертатиметься із запитами з питань, що становлять публічний інтерес.

Зі своєї сторони ДФС надаватиме Рахунковій палаті необхідну інформацію, за письмовим запитом – копії матеріалів, необхідні для здійснення заходів аудиту. Крім того,  інформуватиме Рахункову палату про заходи, вжиті за наданою інформацією про виявлені порушення законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС тощо.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

За підсумками 2018 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 92,6 млрд грн податків і митних платежів та більше 13,5 млрд грн ЄСВ

Протягом 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 92 млрд 619,4 млн грн, що на 16 млрд 293,7 млн грн, або на 21,3 % більше, ніж за дванадцять місяців 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до загального фонду державного бюджету в минулому році мобілізовано 68 млрд 425,5 млн грн, що на 12 млрд 630 млн грн або на 22,6% більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини впродовж січня – грудня 2018 року отримали 24 млрд 194 млн гривень. Це на 3 млрд. 663,8 млн грн, або на 17,8% більше фактичних надходжень 2017 року. Надходження у місцеві бюджети м.Дніпра складають 45% надходжень по області. У минулому році місцева казна обласного центру отримала від суб’єктів господарювання та громадян 10млрд 895,4 млн грн, що на 1 млрд 818,4 млн грн, або на 20,3 % більше, ніж у січні – грудні 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2018 року зібрано 13 млрд 578,1 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 20,3%, або на 2 млрд 294,6 млн гривень.

 

Понад 13,5 млрд грн єдиного внеску сплатили мешканці Дніпропетровської області у минулому році

Протягом 2018 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного соціального внеску на загальну суму 13 млрд 578 млн гривень. За словами заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірини Сікіріної, це на 2 млрд 294,4 млн грн більше, ніж за 2017 рік.

При цьому, лише у грудні минулого року платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 378,4 млн грн, що на 178,9 млн грн більше, ніж в останньому календарному місяці 2017 року.

В середньому щомісяця у 2018 році страхувальники Дніпропетровщини сплачували 1 млрд 131,5 млн грн ЄСВ.

 

Роботодавці Нікопольського регіону перерахували до соцфондів майже 607 мільйонів гривень ЄСВ

Упродовж 2018 року роботодавці міст Нікополь, Покров, Марганець, смт Томаківка та Нікопольського району сплатили майже 607 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Як повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський, вказана сума перевищила минулорічну на 106,6 мільйонів гривень або на 21,2 відсотки.

Володимир Малиновський підкреслив, що отримані кошти єдиного соціального внеску направляються на забезпечення пенсійних та соціальних програм громадян. Тому дуже важливо, щоб усі роботодавці не допускали виплату заробітної плати "у конвертах".

 

Декларування доходів громадян у разі отримання спадщини

За яких умов громадяни зобов’язані подати декларацію про доходи у разі отримання спадщини роз’яснив під час проведеної прес – конференції заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

Громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи розподіляються на дві категорії:

- особи, які зобов’язані подати річну декларацію,

- особи, які мають право подати декларацію.

Оподаткування об’єктів спадщини залежить від ступеня споріднення спадкодавця і спадкоємця та резидентського статусу.

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

За ставкою 5% оподатковується вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Ставка 18% застосовується для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб,

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Отже, фізичні особи, що одержали дохід у вигляді спадщини (подарунку), який оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу.

Такі фізичні особи можуть не подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

Фізичні особи, які отримали спадщину, що оподатковується за ставками 5% та 18%, зобов'язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 N 859 (у редакції від 06.06.2017 N 556) до 1 травня 2018 року.

Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.10 ст. 164; п. 174.2, п. 174.3 ст. 174, п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу.

 

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні послуги понад 28 тисяч платників

Як повідомила заступник начальника ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень-грудень 2018 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних послуг звернулось понад 28 тисяч платників.

Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (14064) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (5598). Також зареєстровано 1303 платника єдиного податку, надано 2008 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1817 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1532 книг обліку розрахункових операцій.

Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

 

 

У 2018 році надходження до загального фонду державного бюджету зросли на 96,5 млрд гривень

Протягом січня-грудня 2018 року до загального фонду державного бюджету надійшло (сальдо) 729,4 млрд грн  платежів, що контролюються ДФС. Це на 15,2%, або на 96,5 млрд грн більше, ніж у 2017 році.

До загального фонду держбюджету у 2018 році спрямовано 390,6 млрд грн податкових платежів, що на 18,7%, або на 61,5 млрд грн більше, ніж у 2017 році.

Митних платежів у січні-грудні 2018 року до загального фонду держбюджету перераховано у сумі 338,8 млрд грн. Це майже на 11,5%, або на 35 млрд грн перевищує показник 12 місяців 2017 року.

У грудні 2018 року до загального фонду держбюджету забезпечено (сальдо) 62,6 млрд грн. Це на 11,2%, або на 6,3 млрд грн більше надходжень грудня 2017 року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Майже 14 тисяч автомобілів на єврономерах оформлено громадянами на початок 2019 року

З 25 листопада 2018 року по 2 січня 2019 року громадяни здійснили митне оформлення 16,5 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автівок та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Із загальної кількості оформлених авто – майже 14 тис. транспортних засобів перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили майже 119 млн грн (8500 за кожне авто), що звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Найактивніше громадяни оформлювали транспортні засоби у місті Києві – 3037 автомобілів, Волинській – 2642, Чернівецькій – 2058 та Закарпатській областях – 1137.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015  року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС запроваджено новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що у рамках деклараційної кампанії – 2019 з метою підвищення рівня добровільності декларування доходів громадян, підвищення якості адміністрування, ДФС України запроваджено новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті» у частині часткового заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Зазначений сервіс часткового попереднього заповнення декларації надасть можливість платникам податків:

► скоротити час і витрати на подання звітності;

► мінімізувати помилки при заповненні декларації;

► надати копії первинних документів як додаток до декларації в онлайн режимі.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають особистий ключ електронного цифрового підпису, зокрема: АЦСК ІДД ДФС; АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»; АЦСК ПАТ «УкрСиббанк»; АЦСК АТ «Ощадбанк»; АЦСК «MASTEKЕY»; ТОВ «АРТ-МАСТЕР» ; АЦСК ТОВ «КС»; АЦСК ДП «УСС»; АЦСК «ТОВ «Алтерсайн»; АЦСК ДП «Український інститут інтелектуальної власності» тощо.

Інформація щодо використання нового сервісу розміщена у банері «ДЕКЛАРАЦІЙНА КАМПАНІЯ 2019» на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2019/informatsiyni-/363693.html

 

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України оприлюднено повну версію спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» 1.27.0.0 станом на 27.12.2018 року, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.0.0) (станом на 27.12.2018)

Нові версії документів:

З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:

F/J1300105 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1400105 – Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1300203 – Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС;

F/J1400203 – Витяг з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами.

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Довідники вводу:

1. spr_sti.xml – довідник податкових інспекцій – станом на 27.12.2017.

2. У довіднику термінів видалено періоди подачі за 2013 рік та додано терміни подачі на 2019 рік.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Слідчі ДФС Дніпропетровщини повернули до бюджету понад 25 млн гривень

Протягом січня – листопада 2018 року у слідчих Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в провадженні перебувало 602 кримінальні провадженння.

Досудове розслідування закінчено з 173 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 94. З обвинувальним актом до суду скеровано 82 cправи. Також, 79 кримінальних проваджень закрито у зв’язку із відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення.

Крім того, за одинадцять місяців поточного року за підслідністю скеровано 163 кримінальні провадження, приєднано до інших проваджень – 95.

Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини з січня по листопад 2018 року збитки, нанесені державі, відшкодовані у розмірі  25 млн 332 тис. грн, накладений арешт на майно на суму 5 млн 371 тис. гривень.

 

 «Електронний кабінет» надає можливість фізичній особі сплачувати податки та збори дистанційно

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що «Електронний кабінет» забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року (далі – ПКУ), нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ і законами з питань митної справи.

Платник податків у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись у меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» «Електронного кабінету».

Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за посиланням http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України.

Робота у приватній частині «Електронного кабінету» здійснюється з використанням особистого ключа кваліфікованого електронного підпису.

Слід зауважити, що відповідно до п. 5. розділу VII Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Законом № 2155, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155.

 

Електронні сервіси ДФС – комфорт для платників

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що одним із важливих завдань органів ДФС сьогодні є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема, забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшення витрат часу на адміністрування податкових платежів.

Так, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР»), який постійно оновлюється та надає можливість суб’єктам господарювання самостійно у зручний для них час отримати достовірну і повну довідкову інформацію з питань щодо оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронних довірчих послуг (далі – ЄДП) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

З 1 жовтня 2018 року ДФС запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Доповнена інформація про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів. Зазначені електронні формати розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України у сервісі «Електронна звітність».

З метою реалізації платниками податків своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями функціонує інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет».

Отже, електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.

 

Увага! Активізувалася діяльність шахраїв-«брокерів»!

Органам Державної фіскальної служби України стали відомі випадки шахрайства щодо митного оформлення транспортних засобів особистого користування.

Так, шахраї, представляючись представниками митниць та митними брокерами, під’їжджають мікроавтобусом до місця митного оформлення. За оформлення транспортного засобу вони вимагають з власників авто гроші, а після їх отримання видають фіктивні документи – митну декларацію у паперовому примірнику та посвідчення про реєстрацію транспортного засобу. Така митна декларація містить суттєві помилки.

Наголошуємо, що ознаками підробки митної декларації є декларація, яка заповнена в паперовому вигляді, при цьому використовуються особисті номерні забезпечення митниць, які вже не існують (наприклад, Київська регіональна митниця).

Просимо громадян бути уважними під час здійснення митного оформлення своїх транспортних засобів, не звертатися до митних посередників, які не розташовані на території місць, де здійснюється митне оформлення, а особливо не користуватися послугами тих «брокерів», які здійснюють свою «діяльність» з транспортних засобів.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Ввезли авто за зниженими ставками акцизу: сплата акцизного податку при відчуженні протягом 365 днів цього транспортного засобу

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників акцизного податку, що ДФС України листом від 29.12.2018 № 40672/7/99-99-19-01-01-17 (далі – лист № 40672) щодо справляння акцизного податку за повною ставкою у разі відчуження протягом 365 днів транспортного засобу, ввезеного за зниженими ставками акцизного податку, проінформувала про наступне.

Відповідно до абзацу сьомого п. 15 підрозділу 5 «Перехідних положень» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (у редакції, що діяла до 25.11.2018) у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані ставки акцизного податку, визначені цим пунктом, платник акцизного податку зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими ст. 215 ПКУ.

Пунктом 8 Закону України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» п. 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ виключено.

Згідно з частиною першою ст. 3 Митного кодексу України (далі – МКУ) при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Норми законів України, які пом’якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені МКУ, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають (частина третя статті 3 МКУ).

Відповідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином у разі, якщо при митному оформлені транспортних засобів були застосовані знижені ставки акцизного податку із зобов’язанням сплатити акцизний податок у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації цих транспортних засобів, у зв’язку з виключення норми п. 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ таке зобов’язання в частині сплати акцизного податку за повними ставками на сьогодні відсутнє.

Лист № 40672 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73117.html

 

Проведення операції Об’єднаних сил: застосування фінансових санкцій у 2019 році

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на період проведення антитерористичної операції, а з 01.01.2019 та/або здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС) для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14 квітня 2014 року була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 01 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:

1) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14 квітня 2014 року грошових зобов’язань;

2) зупиняється застосування норм статей 59, 60 (в частині податкових вимог),  87 – 101 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відлік строку давності, визначений ст. 102 ПКУ, зупиняється на період, протягом якого до платників податків, зазначених у п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, не застосовувалися заходи стягнення, передбачені статтями 59, 60, 87 – 101 ПКУ.

Норми п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ не застосовуються:

● з дати реєстрації зміни місця проживання фізичною особою – платником податків і переселення на іншу територію України на постійне місце проживання, місце проживання внутрішньо переміщеної особи та проведення реєстраційної дії щодо зміни місця проживання фізичної особи – підприємця;

● з дати реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи на іншу територію України.

Зазначені зміни внесені до п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

 

Оновлено Державний реєстр РРО

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України наказом від 04.01.2019 № 8 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр).

Оновлений Реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена і включає 94 РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Окремо наводиться перелік РРО, виключених з Реєстру у 2016 – 2018 роках, експлуатація яких не дозволяється. Таких РРО 7.

Водночас визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 22.10.2018 № 688.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

 

Затверджено нову форму і зміст фіскального чеку з обміну валюти

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Національний банк України постановою від 04 січня 2019 року № 16 «Про документ для обліку та реєстрації валютно-обмінних операцій» (далі – Постанова № 16) встановив, що під час здійснення валютно-обмінних операцій форма і зміст розрахункового документа, який друкується реєстратором розрахункових операцій та застосовується для обліку та реєстрації валютнообмінних операцій (далі – розрахунковий документ РРО) уповноваженої установи (крім банку), пункту обміну іноземної валюти уповноваженої установи та квитанції/чека, що формуються платіжним пристроєм уповноваженої установи (крім банку), повинні відповідати вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (зі змінами), та мають додатково містити таку інформацію:

● назву операції (купівля, продаж, обмін іноземної валюти, операція сторно);

● назву і код прийнятої валюти;

● суму прийнятої валюти;

● курс, крос-курс;

● назву і код валюти до видачі;

● суму валюти до видачі;

● суму комісії;

● дані про клієнта (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи);

● додаткові реквізити, необхідні для проведення валютно-обмінних операцій.

Дані про клієнта заповнюються лише під час здійснення валютнообмінної операції на суму (в еквіваленті), що дорівнює чи перевищує розмір, установлений для фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу згідно із законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Водночас розрахунковий документ РРО додатково повинен містити такі реквізити:

■ підпис клієнта (проставляється, якщо сума валютно-обмінної операції дорівнює або перевищує в еквіваленті суму, зазначену вище);

■ підпис працівника уповноваженої установи, яка отримала відповідну ліцензію НБУ;

■ відбиток штампа.

Постанова № 16 опублікована на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України 04.01.2019 і набирає чинності з дня введення в дію Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», а саме: 07 лютого 2019 року.

 

Права контролюючого органу, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що контролюючий орган, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», має право:

а) надсилати запити про надання документів (інформації) щодо контрольованої операції іншим платникам податків відповідно до п. 73.3 ст.73 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які є сторонами контрольованої операції, що перевіряється, або були задіяні в ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), що є предметом контрольованої операції.

У разі ненадання платниками податків, зазначеними у підпункті «а» цього підпункту, документів (інформації) на запит контролюючого органу, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», та/або надання неповної інформації контролюючий орган має право провести зустрічну звірку таких платників податків у порядку, передбаченому п. 73.5 ст. 73 ПКУ;

б) проводити опитування посадових осіб та/або працівників платників податків, які є сторонами контрольованої операції. Платники податків зобов’язані забезпечити можливість посадовим особам, які проводять перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», провести опитування відповідних посадових осіб або працівників;

в) надсилати запити компетентним органам іноземних держав щодо предмета та обставин здійснення контрольованої операції та/або щодо господарської діяльності та фінансової звітності нерезидента - сторони контрольованої операції;

г) проводити зустрічі з платником податків (уповноваженими ним особами) для обговорення методології визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки», застосованої контролюючим органом під час перевірки.

Норми визначені оновленим відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» п.п. 39.5.2.13 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ та діють з 01.01.2019.

 

Ліквідація платника податків: документи, пов’язані зі сплатою податків і зборів, передаються до архіву

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених  п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

З 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» у разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

 

Дніпропетровська митниця ДФС повідомляє

Наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2018 №1075 вносяться зміни до деяких відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій.

Наказ оприлюднений на веб-порталі ДФС України 29 грудня 2018 року та набирає чинності 9 січня 2019 року.

 

За запитом органу місцевого самоврядування контролюючі органи з 01.01.2019 подають звітність у розрізі джерел доходів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема до ст. 12 ПКУ.

Так, п. 12.3 ст. 12 ПКУ доповнено новим п.п. 12.3.3, згідно з яким контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:

► про суми нарахованих та сплачених податків і зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків і зборів на відповідних територіях - щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;

► про суми списаного податкового боргу; розстрочені і відстрочені суми податкового боргу і грошових зобов’язань платників податків; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання - щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.

Зазначена звітність по платниках надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування.

 

Затверджено тимчасовий порядок виконання митних формальностей

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 20.12.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1077 «Про затвердження Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України та внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795» (далі – Постанова № 1077).

Відповідно до цієї Постанови митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності та ввезені на митну територію України в період з 0 січня 2015 року до дня набрання чинності 25 листопада 2018 року Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснюватиметься, зокрема, з такими особливостями:

► застосування виключно електронної форми декларування транспортних засобів;

► визначення переліку документів, які необхідно подавати митницям; мінімізації строку фізичного перебування автомобілів на митниці з метою зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки;

► регламентації дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу.

Постанову № 1077 опубліковано 20.12.2018 в офіційному друкованому виданні «Урядовий кур’єр» № 241.

 

Туристичний збір: деякі новації 2019 року

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) запроваджено новації, зокрема в оподаткуванні туристичним збором, які набули чинності 01.01.2019.

Відповідно до внесених Законом № 2628 змін до п.п. «б» п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками туристичного збору (далі – збір) не можуть бути особи, визначені п.п. «в» п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, які прибули у відрядження або тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму.

Законом № 2628 п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 ПКУ доповнено п.п. «ж», відповідно до якого члени сім’ї фізичної особи першого та/або другого ступеня споріднення, визначені відповідно до п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, які тимчасово розміщуються такою фізичною особою у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать їй на праві власності або на праві користування за договором найму, також не можуть бути платниками збору.

Крім того, Законом № 2628 змінено п.п. 268.3.1 п. 268.3 ст. 268 ПКУ.

Так, з 01.01.2019 ставка збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Також, з 01.01.2019 змінено п.п. 268.4.1 п. 268.4 ст. 268 ПКУ, відповідно до якого базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ.

 

Продавати ліки та вироби медичного призначення з 1 січня 2019 року обов'язково з РРО

Ці законодавчі зміни для фізичних осіб - платників єдиного податку вступили в дію, починаючи з 1 січня 2019 р. Тобто такі платники, при продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Звертаємо увагу, що відповідно до абз. 30 ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, вироби медичного призначення (медичні вироби) - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

Водночас лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі - АФІ) та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абз. 2 ст. 2 Закону України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 р. № 123/96-ВР).

Нагадаємо, що раніше дану категорію підприємців зобов'язали використовувати реєстратори розрахункових операцій  при продажу технічно складних побутових товарів.

 

Ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців у 2019 році

Відповідно до Закону про Державний бюджет України  на 2019 рік з 1 січня 2019 року встановлено нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму, що відповідно впливає на фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.

Згідно ст. 293 Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, тобто до 192,10 грн;

2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2019 року, тобто до 834,60 грн.

Нагадуємо, що відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі 3 відсотки доходу (у разі сплати ПДВ) або 5 відсотків. А  для четвертої групи (виключно підприємці-сільгоспвиробники) ставка податку встановлюється в залежності від кількості використовуваних сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду.

 

Найманий працівник є пенсіонером за віком. Як нараховувати єдиний соціальний внесок?

Платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи та організації, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами; фізичні особи - підприємці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.

Єдиний внесок нараховується роботодавцями на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат.

До зазначених виплат застосовується ставка 22 %.

Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, не передбачено.

Зазначена норма передбачена п. 1 частина першої ст. 4, п. 1 частина першої ст. 7 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

 

Важливо для сільгоспвиробників! З 2019 року нерухомість, передана сільгоспвиробниками в оренду, оподатковується податком на нерухомість

Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» змінено норму щодо застосування пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сільгоспвиробниками.

Закон №2628 набирає чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, з 01.01.2019 року не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку (п.п. 266.2.2 «ж» Податкового кодексу).

Нагадаємо, що до змін (до 01.01.2019) податком на нерухомість не оподатковувались будь-які будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності.

 

Застосування податкової соціальної пільги у 2019 році

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 р. № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі:

- з 1 січня 2019 року - 1921 гривня,

- з 1 липня - 2007 гривень,

з 1 грудня - 2102 гривні.

Від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць) станом на 1 січня 2019 року залежить розмір податкової соціальної пільги.

Так, платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року (пп. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу).

У 2019 році її розмір становить 960,50 грн. (1921 грн х 50% )

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ)

У 2019 році такий розмір становить 2690 грн. (1921 грн х 1,4).

Якщо заробітна плата перевищує 2690 грн. (і немає інших пільг, встановлених ПКУ) загальна податкова соціальна пільга не застосовується.

Щодо податкової соціальної пільги на дітей, то граничний розмір заробітної плати, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, що передбачені п.п. 169.1.2 ПКУ, визначається як добуток граничної суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги (у 2019 році 2690 грн.) та відповідної кількості дітей.

 

Сектор організаційного забезпечення

Категория: Область | Просмотров: 416 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar