Покров Вторник 16.04.24, 17:55
Сайт
Главная » 2019 » Январь » 30 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:07
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

 

Олександр Власов: Понад 1,3 млрд грн – результат посилених заходів з детінізації заробітних плат

ДФС продовжує посилювати контроль за тіньовою зайнятістю. За рахунок контрольних заходів з детінізації, які були впроваджені у вересні минулого року, сума надходжень до бюджету зросла на понад 1,3 млрд грн. Так, перераховано понад 590 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 49 млн грн – військового збору, 727 млн грн - єдиного внеску та 27 млн грн – єдиного податку. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Олександр Власов.

«Проведені заходи дозволили не тільки збільшити відрахування до бюджету, але й забезпечити захист прав найманих осіб щодо оплати їх праці, виявити та усунути факти прихованої зайнятості, залучити до державної реєстрації громадян у якості суб’єктів господарювання. Це – один з кроків захисту інтересів найманих працівників, тому що саме вони, в першу чергу, повинні бути зацікавлені в легальних відносинах з роботодавцем. Адже «тіньова зарплата» має негативні наслідки, зокрема, відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника», – заявив Олександр Власов.

За його словами, з вересня по грудень минулого року роботодавцями легалізовано працю 1,9 млн найманих осіб.

За результатами проведених органами ДФС спільно з управліннями Держпраці перевірок щодо дотримання трудового законодавства роботодавцями, які мають найбільший ризик використання неоформленої праці, офіційно працевлаштовано 2,9 тис. найманих працівників.

«Інформація, яку ми отримали за результатами проведеної роботи, засвідчила необхідність подальшого проведення таких заходів одночасно з налагодженням ефективної взаємодії з органами влади для використання встановлених фактів при нарахуванні різних видів соціальної допомоги», – розповів очільник ДФС.

За його словами, виявлена під час проведення контрольних заходів інформація про використання неоформлених найманих працівників, виплати доходів таким працівникам, може використовуватися при призначенні (відмові), перегляді житлових субсидій громадянам, призначенні (виплаті) допомоги по безробіттю, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

З цією метою ДФС взято участь у розробці проекту розпорядження щодо проведення заходів, спрямованих на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення в окремих галузях економіки. Так, пропонується проведення спільних комплексних заходів у сферах торгівлі та громадського харчування, будівництва, сільського господарства, транспортних перевезень, медичного обслуговування, надання послуг тощо.

Проектом також передбачено обмін інформацією між ДФС, Міністерством соціальної політики, Державною службою з питань праці, Державною службою зайнятості та Пенсійним фондом України про факти виявлення використання неоформлених найманих працівників, виплати доходів таким працівникам тощо.

Розроблений нормативний акт направлено на розгляд до Міністерства фінансів України.

Його ухвалення надасть можливість зменшити застосування незадекларованої праці та вдосконалить контроль за оформленням трудових відносин із найманими працівниками. Крім того, це дозволить забезпечити захист соціальних інтересів громадян, зокрема, щодо отримання необхідних їм соціальних виплат, пенсійного забезпечення, грошової компенсації у разі отримання виробничої травми або нещасного випадку на виробництві тощо.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Віктор Кривіцький: Зміна профілів ризику АСАУР не створюватиме перешкод легальному бізнесу

На сьогодні в ДФС здійснюється удосконалення профілів ризику автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР). Це направлено, насамперед, на покращення виконання працівниками митниць відповідних митних формальностей при здійсненні митного контролю та оформлення товарів. Про це заявив в.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації.

«Акцентую увагу, ми не створюємо перешкод легальному бізнесу. Зміна профілів ризику АСАУР здійснюється для введення в систему тих ризиків, які дозволять більш ефективно упереджувати порушення митних правил. Тобто якщо спрацьовує система управління ризиками, митник вживає посилених заходів митного контролю, передбачених Митним кодексом, для забезпечення повноти декларування товарів», – наголосив Віктор Кривіцький.

Так, на сьогодні в ДФС фіксують зростання кількості порушень митних правил та переміщення «сірого» імпорту. Тому впровадження нових профілів ризиків сприятиме посиленню контролю за повнотою сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, упередженню порушень, що, у свою чергу, дозволить залучити в бюджет додаткові кошти.

Профілі ризиків налаштовані лише на відбір ризикових операцій. Загалом протягом 2018 року АСАУР було відібрано лише 9,1% імпортних митних декларацій із загальної кількості, які потребували проведення митного огляду. 53,3% декларацій були оформлені без додаткових митних формальностей і по 35,4% було визначено необхідність додаткової перевірки документів.

Для перегляду профілів ДФС було проведено значну аналітичну роботу. Як засвідчив аналіз, порушники частіше за все використовували такі способи заниження платежів як ввезення товарів з використанням подвійного пакету супровідних документів, за заниженою вартістю, заявленням недостовірних кількісних та якісних характеристик товару. Через такі порушення бюджет втрачає значні суми коштів.

ДФС було вжито низку заходів щодо забезпечення достовірності декларування товарів в рамках застосування системи управління ризиками, в тому числі – посилено контроль повноти заповнення електронного інвойсу. Зокрема, мова йде про незазначення торговельних марок по таким групам товарів, як побутова техніка та електрообчислювальне обладнання. Однак, за ІІ півріччя 2018 року заходи посиленого контролю за цим критерієм ризику було застосовано лише до 2% митних оформлень. Це знову ж таки свідчить про те, що система спрацьовує виключно за наявності певних ризиків.

«На сьогодні немає жодних причин говорити про те, що оформлення вантажів зупиняється. Митниця посилила контроль за рахунок нових профілів ризиків в АСАУР, але все зроблено виключно у рамках Митного кодексу, без будь-яких часових порушень чи інших перешкод бізнесу в митному оформленні товарів. Якщо будь-яка європейська митниця, наприклад, просить додаткові документи у декларанта, то їх надають беззастережно, бо це повноваження митника. Наразі і ми говоримо про виключні повноваження митниць ДФС», – наголосив Віктор Кривіцький.

Крім того, він запросив європейський бізнес до більш активної співпраці, зокрема, щодо надання оперативної інформації щодо «сірих» імпортерів та використання схем.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Тетяна Федченко: Для отримання податкової соціальної пільги робітник має подати заяву роботодавцю

Громадяни, які працюють неповний робочий день, та батьки з двома і більше дітьми мають право на податкову соціальну пільгу. Щоб її отримати та, відповідно, зменшити свої податкові зобов’язання, людина повинна подати заяву до бухгалтерії підприємства. Про це в інтерв’ю виданню «Факти» розповіла заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку з доходів фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

«Соціальна пільга – це можливість платника зменшити нараховану суму місячної зарплатні на розмір такої пільги. Тобто зарплата зменшується на суму пільги і лише після цього оподатковується податком на доходи фізичних осіб», – пояснила Тетяна Федченко.

Пільга складає 50% місячного розміру прожиткового мінімуму для дієздатних осіб, встановленого на 1 січня звітного податкового року. У 2019 році це – 960 грн 50 коп (50% від 1921 грн прожиткового мінімуму для дієздатних осіб станом на 1 січня 2019 року).

Право на таку пільгу має кожна працююча людина, яка отримує заробітну плату та є платником податку на доходи фізичних осіб.

Однак при цьому особа має відповідати певним умовам.

По-перше, податкова соціальна пільга застосовується до нарахованої місячної зарплатні, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює місячному прожитковому мінімуму, який діє на 1 січня звітного року для дієздатної особи, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2019 році сума обмеження складає 2 тис. 690 грн.

По-друге, пільга застосовується лише до заробітної плати та не стосується інших доходів.

«Тобто підприємці не можуть претендувати на податкову пільгу. Також вона не стосується сум, отриманих від проведення незалежної професійної діяльності (нотаріуси, адвокати тощо)», – підкреслила Тетяна Федченко.

По-третє, пільга починає застосуватися роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на її використання.

По-четверте, пільга не застосовується, якщо працівник, окрім зарплатні, отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта тощо.

П’ята умова – податкова пільга надається тільки за одним місцем роботи.

«Якщо особа працює на кількох підприємствах, вона може обрати, де їй вигідніше скористатися правом на пільгу, та подати роботодавцю письмову заяву», – зазначила Тетяна Федченко.

Вона також підкреслила, що деяким категоріям платників податкова соціальна пільга надається у більшому розмірі, ніж звичайно. Це – студенти, аспіранти, ординатори, ад’юнкти, чорнобильці І та ІІ категорій, інваліди І та ІІ груп, а також ветерани війни, зокрема, учасники бойових дій.

Для батьків неповнолітніх дітей передбачено особливий порядок надання пільги. Вона надається обом батькам, а якщо в сім’ї двоє та більше дітей до 18 років, пільга надається на кожну дитину.

Наприклад, для матері з двома дітьми вона складатиме не 960 грн 50 коп, а 1 тис. 921 грн, з трьома - 2 тис. 881 грн 50 коп.

При цьому лише для одного з батьків граничний розмір зарплатні, який дає право на пільгу, збільшується в залежності від кількості дітей у віці до 18 років.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Руслан Фірсов: Одним із чинників, які впливають на профілювання АСАУР, є зростання кількості порушення митних правил

ДФС на постійній основі здійснюється аналітично-пошукова робота, спрямована на попередження, виявлення та припинення схем з незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. За її результатами здійснюється актуалізація профілів ризиків АСАУР. Про це під час прес-конференції, яка відбулась 22 січня 2019 року, розповів в.о. директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Руслан Фірсов.

За його словами, є декілька розповсюджених схем. А саме:

1. Товари прикриття

Суть полягає у декларуванні товарів, які ззовні мають майже однаковий вигляд, але є суттєво різними по вартості.

2. Маніпулювання з ваговими характеристиками

Суть схеми полягає у відображенні під час декларування вантажів недостовірної інформації про вагу нетто ввезеного товару, що дозволяє зменшити базу оподаткування та, як наслідок, зменшення суми митних платежів, які підлягають сплаті.

3. Незаявлення точних відомостей, що впливають на визначення митної вартості та визначення коду товару згідно з УКТЗЕД

Суть схеми полягає у невідображенні точного опису товару у товаросупровідних документах (митній декларації) щодо торгівельної марки, виробника, артикулів і характеристик товарів тощо.

4. Міксовані вантажі

Суть схеми полягає у ввезенні вантажів з використанням товарів, що мають значно нижчу вартість та одночасно переміщуються з високоліквідними товарами з набагато вищим рівнем оподаткування.

5. Подання неоригінальних документів до митного оформлення

Суть схеми полягає у підміні оригінальних документів, як правило, з метою зменшення вартісних характеристик у декілька разів.

6. Використання спеціалізованих складів в країнах імпорту з метою заниження митної вартості

Суть схеми полягає у використанні спеціалізованих складів в країнах експорту та декількох ланцюгів перепродажу з метою формування легального пакету документів з мінімальною ціною, яка є основою для бази оподаткування в країні імпорту.

«Саме для унеможливлення використання схем з мінімізації митних платежів ДФС розроблено алгоритм відпрацювання та контролю за достовірністю декларування під час проведення митних процедур. Вказаний алгоритм базується на Автоматизованій системі аналізу та управлінні ризиками – АСАУР, що генерує здійснення додаткових форм митного контролю у разі виявлення цією системою невідповідностей», – зазначив Руслан Фірсов.

Так, з початку цього року внесено зміни до профілів ризиків, спрямованих на перевірку:

- достовірності декларування товарів;

- класифікації товарів;

- правильності визначення митної вартості.

Руслан Фірсов наголосив, що у полі уваги працівників митниць будуть лише ті суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, які намагаються приховати інформацію про товари.

Одним із чинників, що впливає на профілювання АСАУР, є зростання кількості порушення митних правил. Так, у 2018 році митницями було порушено майже 49 тис. справ про порушення митих правил на суму 3,4 млрд грн., у 2017 році ця сума була вдвічі менша – 1,6 млрд грн, а кількість справ складала понад 32 тис. Середня вартість предметів правопорушень у минулому році порівняно з 2017 роком теж зросла - на 41,5% до 70 тис. грн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У 2018 році 107 дніпропетровських підприємців позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім

Впродовж минулого року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону отримали 88,9 млн грн від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 65,7 млн грн – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Сергій Кирпа.

Усього в області діє 14203 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 6359 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом 2018 року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 14746 ліцензій, з них 7865 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 6881 – тютюнових виробів.

Разом з тим, з січня по грудень минулого року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 2674 ліцензій; анульовано - 2734, в тому числі - 107 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

 

Питання митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією

Cьогодні в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція заступника начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігора Диби з питань митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією.

Так, 25 листопада 2018 року набули чинності Закони України про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України, якими передбачено умови легалізації автомобілів з іноземною реєстрацією, завезених з порушенням митного і податкового законодавства та встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

Передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015 року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Базові ставки податку залежать від типу двигуна і об’єму його циліндрів, а саме:

- для бензинових автомобілів з об’ємом циліндрів двигуна до 3 000 см3 включно базова ставка акцизного податку становить 50 євро за одиницю; понад 3 000 см3 – 100 євро за одиницю;

- для дизельних автомобілів з об’ємом циліндрів двигуна до 3 500 см3 включно  – 75 євро за одиницю та понад 3 500 см3 – 150 євро за одиницю.

Обчислення розміру ставки акцизного податку для кожного легкового транспортного засобу здійснюватиметься шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів – двигуна та віку.

Розпочинаючи доповідь, Ігор Диба зазначив: "Загалом, з 25 листопада 2018 року по 22 січня 2019 року (включно) було оформлено майже 44 тис. автомобілів з єврономерами. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. За ці транспортні засоби було сплачено майже 2,8 млрд гривень. За такий самий період у Дніпропетровській митниці ДФС оформлено близько 2000 транспортних засобів."

З урахуванням норм Податкового кодексу України, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності законом, ставки акцизного податку для автомобілів (крім електромобілів та гібридних легкових транспортних засобів) визначаються із застосуванням коефіцієнту 0,5.

Слід враховувати, що з 20.12.2018 набув чинності Тимчасовий порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення транспортних засобів, ввезених громадянами в період з 1 січня 2015 року до 25 листопада 2018 року для їх вільного обігу на території України, згідно якого зазначене оформлення буде здійснюватися з такими особливостями:

- застосування виключно електронної митної декларації для декларування транспортних засобів;

- визначено документи, які необхідно подавати митницям (зокрема, рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на ТЗ, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати автомобіль для вільного обігу на митній території України);

- з метою зменшення часу фізичного перебування автомобілів у зонах митного контролю митниць та зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки встановлено, що доставлення автівки в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від митниці повідомлення із зазначенням дати та часу пред’явлення ТЗ;

- скасовано необхідність оформлення митницями Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу;

- розроблено Алгоритм дій митниці та декларанта під час перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу. Для підтвердження заявленої фактурної вартості можуть подаватися, зокрема, такі документи: договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, рахунок-фактура (інвойс), банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного ТЗ, каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу.

"На визначення вартості автомобіля з іноземною реєстрацією, впливають його технічні характеристики та рік випуску. Одним із джерел зовнішньої інформації, якими користується митниця, є інтернет-ресурс Schwackenet. Ці джерела використовуються для отримання цінової інформації, де продавався цей транспортний засіб, в якій країні, за якою ціною. Така інформація вивчається для того, щоб прийняти об’єктивне рішення щодо оподаткування автомобіля. Вартість має бути об’єктивною і відповідати тій, яка була фактично сплачена за автомобіль. Водночас завдання митних органів - не допустити випадків заниження вартості",- акцентував Ігор Диба.

До того ж, звернуто увагу на те що у разі недотримання строків та умов митних режимів тимчасового ввезення та транзиту така передбачені штрафи у розмірі від 170 грн до 17 тис гривень. Така норма діє до 24 травня 2019 року. Після цього періоду починають діяти нові розміри штрафів – від 170 грн до 170 тис грн та конфіскація транспортного засобу.

Наприкінці виступу заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба відмітив таке, щоб зняти напругу щодо ситуації із митним оформленням транспортних засобів, на рівні центрального апарату ДФС створена моніторингова група, яка відслідковує всі процеси щодо виконання митних формальностей посадовими особами митниць. На митницях ДФС працюють «гарячі» телефонні лінії, звернувшись на які, громадяни можуть отримати консультації щодо митного оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації.

У Дніпропетровській митниці ДФС встановлений графік роботи посадових осіб, які здійснюватимуть митне оформлення зазначених автомобілів з 09 год. 00 хв. до 21 год. 00 хв. у вихідні і святкові дні. Працює телефон "гарячої лінії" - (0562) 31-14-90.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Право громадян на звернення. Доступ до публічної інформації»

Питання 1. Добрий день. Якими законами та підзаконними актами врегульовано питання надання публічної інформаціїта в якому обсязі можливо отримати публічну інформацію?

Відповідь. Добрий день. У питаннях доступу до публічної інформації слід керуватись наступними  нормативно-правовими актами:

1. Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №  2755-VI;

2. Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VІ;

3.Закон України «Про інформацію» від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII;

4.Постанова Пленуму Вищого адміністративного суду України від  29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»;

5.Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» від 04.05.2018 № 468, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.05.2018 за № 643/3209508.

Будь - яка інформація є публічною, за виключенням тієї, доступ до якої обмежено законодавством (приклад - персональні дані). Законодавство про публічну інформація не поширюється на інформаційні відносини між органами виконавчої влади.

Питання 2. Вітаю. Скажіть, будь ласка, яка відмінність запиту на публічну інформацію від інших запитів, звернень?

Відповідь. Добрий день. Згідно із Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації», публічною є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь - яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень.

Саме тому законодавець передбачив скорочені терміни для надання інформації – 5 робочих днів, а у випадках необхідності отримання відомостей , що стосуються захисту життя чи свободи особи, стану довкілля, аварій, катастроф, надзвичайних подій та небезпечних явищ – термін надання інформації скорочується до 48 годин.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Існує затверджена законодавством форма запиту (типова форма), але не є порушенням законодавства та підставою для відмови довільна форма запиту.

Запит на інформацію має містити:

1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків у ГУ ДФС створено спеціальну електронну поштову скриньку publik436@sfs.gov.ua, з якої протягом кожного робочого дня приймаються запити на публічну інформацію працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Надати запит на публічну інформацію також можливо засобами програмного забезпечення «Електронний кабінет платника». У цьому випадку необхідною умовою є наявність у запитувача електронного цифрового підпису. Перевагою цього способу є те, що у зворотньому напряму запитувач отримує відомості про вхідний номер та дату запиту, має можливість отримати відповідь на електронну адресу.

Фіскальна служба активно співпрацює з громадськими платформами у Інтернет - мережі. Так, діє платформа «доступ до правди», за допомогою якої кожен бажаючий може надати запит на публічну інформацію та отримати відповідь, ознайомитись у відкритому доступі з його матеріалами, оцінити корисність даних, наявних у відповіді державного органу.

Питання 3. Добрий день. Що таке відкриті дані та яка їх користь?

Відповідь. Добрий день. Фіскальна служба приймає активну участь у реалізації принципів Міжнародної хартії  відкритих даних. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», контролюючими органами оприлюднюються у мережі Інтернет 55 різновидів наборів даних, що мають статистичний, довідковий характер, або стосуються визначеної категорії платників податків.

Відкриті дані – це відомості, інформація, дані реєстрів, ведення яких здійснює фіскальна служба, що регулярно оприлюднюються та оновлюються. Ця інформація у переважній більшості складається з великих масивів даних, які доступні до автоматизованої обробки, використання у аналізі, створенні статистичної та аналітичної інформації.

Так, оприлюднюється інформація реєстру платників податку на додану вартість, відомості про надходження та нарахування податків і зборів(узагальнені), інформація про кількість та результати проведених планових/позапланових перевірок, відомості про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, реєстри виданих, тимчасово припинених, анульованих ліцензій (роздріб/опт) та інші дані.

Безпосередньо ГУ ДФС здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 7 наборів відкритих даних, ознайомитись із змістом яких можливо на «Єдиному державному web - порталі відкритих даних» (Інтернет - адреса data.gov.ua) та за посилання спеціалізованого банеру "Відкриті дані" суб - сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області».

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого «Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів»

Питання 1. Вітаю. Підкажіть будь ласка, чи може суб’єкт господарювання здійснювати реалізацію алкогольних напоїв у магазині на розлив, для споживання на місці?

Відповідь. Добрий день. Відповідно до ст. 153 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами та доповненнями) - продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, суб'єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Питання 2. Добрий день. У мене таке питання: чи може суб’єкт господарювання, який знаходиться на спрощеній системі оподаткування, здійснювати реалізацію алкогольних напоїв?

Відповідь. Добрий день. Відповідно до абз. 3 п. п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України - не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють: виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин).

Питання 3. Чи дійсно для реалізації пального суб’єктам господарювання необхідно отримувати ліцензію?

Відповідь. Відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” що з 01.07.2019 виробництво, оптова та роздрібна торгівля, зберігання пального може здійснюватись суб’єктами господарювання за наявності відповідної ліцензії.

Питання 4. Хочу запитати. Що відноситься до пального?

Відповідь. Відповідно до п. п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України - пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України.

 

У 2018 році доходи понад 1 млн грн задекларували 4,8 тис. громадян

За підсумками деклараційної кампанії - 2018 доходи у розмірі понад 1 млн грн задекларували 4817 громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність.

Дохід у сумі понад 1 млрд грн, отриманий у 2017 році, задекларувала одна особа.

Найбільше мільйонерів, які подали декларації, обліковуються у м.Києві. Їх кількість складає 2184 особи, або 45% від загальної кількості мільйонерів. Серед лідерів також Київська – 333 особи, Харківська – 328 та Дніпропетровська – 303 області.

Наймолодшому платнику податків, яким задекларовано доходи понад 1 млн грн, виповнилось 7 років, а найстаршому – 99 років.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Протягом 2018 року до бюджету надійшло 228 млрд грн ЄСВ

Протягом 2018 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 228 млрд гривень.

Цей показник перевищує суму сплати єдиного внеску за 2017 рік на 26,1%, або на 47,2 млрд гривень.

У грудні 2018 року забезпечено надходження 24 млрд грн ЄСВ, що  на 20,8%, або на 4,1 млрд грн перевищує показник грудня 2017 року.

ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків громадяни можуть за допомогою електронних сервісів ДФС

Платники податків можуть отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків скориставшись електронними сервісами ДФС.

Зокрема, у рамках кампаній декларування доходів громадян та е-декларування зазначену інформацію можна отримати за допомогою електронного сервісу  «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Сервіс розроблено з використанням сучасних Web-технологій для забезпечення зручності платників. Перевагами його використання є значна економія часу та можливість отримувати необхідну інформацію у будь-який час.

Фізична особа – платник податків для отримання відомостей про суми своїх отриманих доходів та утриманих податків має можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

Сформувати запити та отримати відповіді в електронному вигляді можна засобами «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-сайті ДФС та є загальнодоступним для використання (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/), або оновленого електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (cabinet.sfs.gov.ua).

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально). Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів  після його закінчення.

Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків  надаються відповідно до Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), які щоквартально подаються податковими агентами до територіальних органів ДФС та відповідно до поданих фізичними особами,  фізичними особами – підприємцями або фізичними особами, як провадять незалежну професійну діяльність податкових декларацій.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Розпочався пілотний проект з переведення підприємств на обслуговування через «єдиний рахунок»

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що 23 січня стартував пілотний проект з переведення підприємств на обслуговування через «єдиний рахунок». Це принципово нова, сучасна система справляння митних платежів, яка відповідає кращим світовим митним стандартам.

На сьогодні нормативно визначено новий порядок перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, на центральному рівні. Це – новий етап у спрощенні митних процедур, над яким в ДФС довго працювали. Вжито низку заходів нормативно-правового характеру, розроблено принципово нове, сучасне  програмне забезпечення для здійснення прямих комунікацій між ДФС та Казначейством, як у процесі обліку надходження коштів від підприємств, так і в процесі переведення коштів до Державного бюджету України.

Також Департаментом інформаційних технологій ДФС розроблено новий модуль автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор» по адмініструванню митних платежів на центральному рівні. Цей модуль побудований на нових сучасних ІТ-технологіях, та направлений на піднесення процедури адміністрування митних платежів на принципово новий, інноваційний рівень.

Запровадження єдиного казначейського рахунку передбачає сплату платником податків безпосередньо на єдиний казначейський рахунок. Це дозволить представникам бізнесу зменшити час митного оформлення товарів та вільно обирати місце оформлення, оскільки кошти обліковуватимуться в одній картці – особовому рахунку суб’єкта ЗЕД, а завдяки автоматизованій системі митного оформлення «Інспектор» митне оформлення із використанням зазначених коштів здійснюватиметься у будь-якій митниці.

Крім того, це дозволить оптимізувати фінанси підприємства, адже при здійсненні митного оформлення товарів у декількох митницях відпадає необхідність перерахування коштів підприємства на депозитні рахунки багатьох митниць. Також заощаджується час на повернення цих коштів у разі зміни місця митного оформлення.

Переведення підприємств на обслуговування через депозитний рахунок 3734, відкритий у Казначействі на ім'я ДФС, для зарахування авансових платежів (передоплати) здійснюється поетапно: на перехідний період, з 15 січня до 15 квітня 2019 року – за рішенням підприємства; з 16 квітня 2019 року – на постійній основі.

Пілотний проект здійснюватиметься у 2 фази.

Перша триватиме з 23 січня по 17 лютого 2019 року і проводитиметься на базі Київської та Київської міської митниць. До участі в ній будуть залучені підприємства за їх згодою – за письмовим зверненням та у разі надходження коштів на «єдиний рахунок».

Друга фаза розпочнеться з 18 лютого 2019 року та триватиме до 15 березня 2019 року. Митне оформлення товарів вже буде здійснюватися будь-якою митницею, а участь в проекті братимуть всі підприємства, які прийняли рішення про участь у пілоті та перерахували кошти на «єдиний рахунок».

Впровадження єдиного рахунку дозволить напрацювати практичний досвід митного оформлення товарів зі сплатою митних платежів через єдиний рахунок, удосконалити процедури адміністрування митних платежів на законодавчому рівні та підвищити рівень автоматизації справляння митних платежів.

Під час проведення пілотного проекту всі проблемні питання, які виникатимуть в учасників, будуть оперативно опрацьовуватися для їх вирішення та удосконалення системи.

Довідково:

Наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2017 № 898 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету через органи Державної казначейської служби України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення» здійснюється переведення підприємств на обслуговування через депозитний рахунок 3734, відкритий у Казначействі на ім’я ДФС.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/365068.html

 

Дніпропетровщина: надходження військового збору зросли більш як на чверть

Протягом 2018 року платники Дніпропетровщини спрямували на підтримку української армії 1 млрд 718,2 млн грн військового збору. Це перевищує фактичні показники 2017 року на 25,8%, або на 352,6 млн гривень.

Загалом, з серпня 2014 року, відколи було запроваджено військовий збір, мешканці Дніпропетровщини відрахували на обороноздатність країни майже 5,7 млрд грн: у 2014 році – 265,0 млн грн, у 2015 році ця сума складала 1 млрд 96,0 млн грн, у 2016 році – 1 млрд 254,6 млн грн, у 2017 році – 1 млрд 365,7 млн грн, у минулому році - 1 млрд 718,2 млн гривень.

Нагадаємо, що ставка для обчислення військового збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи, як в Україні, так і за її межами, фізичні особи - нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

 

Оформлено рекордну кількість автомобілів з єврономерами

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що враховуючи спливаючий термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією, громадяни почали активніше оформлювати свої автівки. Так, протягом 22 січня було здійснено митне оформлення 2,7 тис. автомобілів з єврономерами. За них власники сплатили 170,5 млн грн платежів.

Загалом з 25 листопада 2018 року по 22 січня 2019 року (включно) було оформлено майже 44 тис. автомобілів з єврономерами. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 01 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. За ці транспортні засоби було сплачено майже  2,8 млрд гривень.

Із загальної кількості розмитнених авто 36,7 тис. – це ті, які перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 312 млн грн (8 500 за кожне авто). Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Нагадаємо, що 22 лютого 2019 року спливає термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. Після цього часу власники таких автівок будуть сплачувати акцизний податок за повною ставкою. Наразі це передбачено чинним законодавством. Тому звертаємо увагу всіх власників автомобілів з іноземною реєстрацією: не чекайте останніх днів, а вчасно оформлюйте свої транспортні засоби.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС Укрїни за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/365186.html

 

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області припинено діяльність підпільного цеху по реалізації алкоголю

В Дніпропетровській області зупинено масову реалізацію алкоголю, незаконно виготовленого в підпільному цеху із етилового спирту.

Підпільний цех розміщувався в гаражному боксі на території одного з обслуговуючих кооперативів міста. Виготовлення фальсифікату здійснювалось шляхом змішування етилового спирту з водою. При цьому, для покращення «якості» та збільшення «асортименту» товарів використовувались харчові смако-ароматичні барвники з ароматизаторами.

Отриманий таким чином товар розливали у пластикову тару різних об’ємів (5, 6 та 10 літрів) та продавали через низку спеціалізованих сайтів у мережі Інтернет та месенджери, а також через підконтрольну роздрібну мережу продовольчих магазинів міста.

За результатами обшуків, проведених у підпільному цеху з незаконного обігу вилучено 1 тис. 750 літрів спирту, розлитого у пластикові бочки, 2 тис. 550 літрів фальсифікованого алкоголю, розлитого у пластикові пляшки, загальною вартістю майже 1,2 млн грн, а також порожню пластикову тару.

За результатами обшуків, проведених в місцях збуту фальсифікату із незаконного обігу вилучено та арештовано підакцизних ТМЦ на загальну суму майже 4,2 млн грн, у т.ч. більше 2 тис. літрів фальсифікованих алкогольних напоїв та 106 тисяч 539 пачок тютюнових виробів вартістю понад 3,7 млн гривень. Вилучені підакцизні товари передані на відповідальне зберігання.

В ході слідства встановлено групу осіб, які організували виробництво та збут фальсифікованого алкоголю.

 

Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській митниці ДФС

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу (у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених МД) складає у грудні 2018 року 13174 шт. (99,95%).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.12.2017 по 31.12.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,95 %.

Також у порівнянні з листопадом 2018 року у грудні 2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,05%.

 

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що вийшло оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (станом на 17.01.2019).

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.1.0) (станом на 17.01.2019):

Додано нові версії документів:

Для забезпечення приймання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467), із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842:

J0100117 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств;

J0110317 – Додаток ЦП до рядків 4.1.3 додатка РI до рядка 03 РI Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0110617 – Додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РI до рядка 03 РI Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111317 – Додаток ПЗ до рядка 05 ПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111417 – Додаток ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111517 – Додаток ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111617 – Додаток АВ до рядка 20 АВ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111717 – Додаток ВП до рядків 26-29, 31-33 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0111817 – Додаток РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

J0112817 – Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0100702 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств;

F0170302 – Додаток ЦП до рядків 4.1.3 додатка РI до рядка 03 РI Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0170602 – Додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РI до рядка 03 РI Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171302 – Додаток ПЗ до рядка 05 ПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171402 – Додаток ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171502 – Додаток ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171602 – Додаток АВ до рядка 20 АВ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171702 – Додаток ВП до рядків 26-29, 31-33 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0171802 – Додаток РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

F0172802 – Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Крім того, у відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії 5-ти документів.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Протягом 2018 року на ДФС України «Пульс» звернулося 618 мешканців Дніпропетровщини

В минулому році на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 618 звернень від платників податків та громадян Дніпропетровської області.

Розгляд всіх звернень завершено, про вжиті заходи проінформовано заявників у встановлені законодавством терміни.

Більше половини звернень (318) стосувались питань, які виникають під час подання звітності та реєстрації накладних.

Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» від мешканців Дніпропетровщини були з приводу питань роботи органів ГУ ДФС області (197 звернень), системи електронного адміністрування ПДВ (51 звернення) тощо.

Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 16 звернень. Інформація стосовно корупційних дій працівників ГУ ДФС не знайшла підтвердження, заявникам надано відповідні роз’яснення.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

 

У податковій змінено телефони!

Шановні платники податків! Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, про зміну номерів телефонів, у т.ч.:

- приймальня - тел. (0566) 68-68-77

- відділ адміністрування податків і зборів з фізичних осіб (з питань адміністрування ЄСВ - 209 каб.) - тел. (0566) 68-66-82

- 3 зал Нікопольської ДПІ (консультації з питань надання адміністративних послуг) – тел. (0567) 85-09-64

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Категория: Область | Просмотров: 321 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar