Покров Четверг 28.03.24, 11:22
Сайт
Главная » 2019 » Февраль » 25 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
14:44
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана на тему: «Супроводження судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення діяльності»

Питання 1. Добрий день. В мене таке питання: чи зобов’язані ФОП - платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, застосовувати розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій?

Відповідь. Добрий день. Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, не зобов’язані застосовувати розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій.

Водночас, з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року «Про захист прав споживачів» та постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», на вимогу пасажирів, такі особи зобов’язані видавати відповідні документи, за формою, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 503 «Про затвердження Типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування».

Питання 2. Хочу запитати. Чи необхідно сплачувати транспортний податок за автомобіль, який є об’єктом оподаткування, якщо його викрадено?

Відповідь. У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

Питання 3. Добрий день. Скажіть, будь ласка, чи може приватний нотаріус включити до складу витрат сплачену за свій рахунок суму страхових внесків на користь найманих працівників за договорами недержавного пенсійного забезпечення?

Відповідь. Вітаю. Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регламентується ст. 178 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат (п. 178.3 ст. 178 ПКУ). ПКУ не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність.

Однак, при визначенні сукупного чистого доходу приватного нотаріуса враховуються витрати наведені в Узагальнюючій податковій консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів), затвердженій наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 (далі – Наказ № 1185), та в Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат приватного нотаріуса, затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 884.

Так, Наказом № 1185 визначено, що до витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема, сплата внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Страхові внески, сплачені приватним нотаріусом на користь найманих працівників за договорами недержавного пенсійного забезпечення у вказаному переліку витрат відсутні.

Таким чином, приватний нотаріус не має права включити до складу витрат сплату за свій рахунок страхових внесків на користь найманих працівників за договорами недержавного пенсійного забезпечення.

Слід зазначити, що суми страхових внесків за договорами недержавного пенсійного забезпечення, сплачені роботодавцем, оподатковуються відповідно до п. п. «в» п. п. 164.2.16 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

 

Супроводження судових спорів ГУ ДФС у Дніпропетровській області

В інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція начальника юридичного управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана.

Загальний відсоток вирішених справ на користь органів ДФС складає 70,6 відс., щодо погашення заборгованості 98,1 відс. та позовами платників податків більше 50 відс.

Станом на 1 січня 2019 року на розгляді в судах перебувало 8079 справ. Якщо проаналізувати динаміку перебування судових справ на розгляді по відношенню з минулими роками, то простежується стійка тенденція зменшення справ по кількості та по сумі, а саме, з 2016 року зменшилося по кількості справ в двічі, по сумі на 20 відсотків.

Із загальної кількості справ більшу частину, а саме 62,7 відс. від кількості та 72,1відс. від суми складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень. Динаміка перебування таких судових справ по відношенню з минулими роками - зменшення справ по кількості та по сумі, а саме, з 2016 року зменшилося по кількості справ на 10 відсотків, по сумі на 30 відсотків.

«Заходи, які здійснюють контролюючі органи протягом останніх років стійко ведуть до зменшення виникнення судових спорів та до підвищення якості тих матеріалів, які знаходяться у судах », - підсумував Олег Басан.

 

Впродовж січня юристи фіскальної служби Дніпропетровщини довели у судах обґрунтованість донарахованих податкових зобов’язань на 8,7 млн гривень

З початку 2019 року на розгляді у судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 7,2 тис. справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 10,2 млрд гривень.

З розглянутих судами у січні поточного року 20-ти справ на суму 11,6 млн грн, на користь органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 16 справ на суму 8,7 млн грн, що складає 75% від суми розглянутих справ.

Зокрема, протягом січня 2019 року за результатами розглянутих 13 судових справ за позовами платників про визнання недійсними податкових повідомлень - рішень на загальну суму 11,0 млн грн, 9 рішень на загальну суму 8,0 млн грн судами прийнято на користь органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Це складає 73% від суми розглянутих судами таких справ.

«Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь ДФС області є підвищення рівня претензійно-позовної роботи та удосконалення ефективності роботи із захисту у судах позиції відомства фахівцями підрозділів правової роботи», - наголошує начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

 

Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській митниці ДФС

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу (у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених МД) складає у січні 2019 року 11736 шт. (99,99%).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.01.2018 по 31.01.2018) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,99 % та складає 99,99%.

Також у порівнянні з груднем 2018 року у січні 2019 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД збільшився на 0,04% та складає 99,99%.

 

Команда спортивних шкіл Дніпра, яка брала участь у Чемпіонаті України з рукопашного бою під патронатом податкової міліції, була відзначена кубком "Майбутні захисники Вітчизни"

Під патронатом співробітників податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області команда спортивних шкіл Дніпра взяла участь у військово-патріотичних змаганнях, направлених на виховання майбутніх захисників Вітчизни.

Вказані змагання проводилися у м. Києві під егідою Всеукраїнської федерації рукопашного бою в рамках Чемпіонату України серед школярів та Всеукраїнського фестивалю з рукопашного бою.

Під наглядом співробітників відділу активних заходів оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області школярі спортсмени показали відмінні результати в показових виступах.

За підсумками змагань команда спортивних шкіл Дніпра за найкращі виступи була відзначена кубком "Майбутні захисники Вітчизни".

 

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за січень 2019 року

Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за січень 2019 року в порівнянні з січнем 2018 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 11,33 %. Було оформлено 13 150 шт. МД (серед яких: 5 072 експортних МД та 6 632 імпортних) проти 11 812 шт. МД за січень 2018 року (серед яких: 5 538 експортних МД та 5 212 імпортних).

 

ДФС відкрито телефонну «гарячу лінію» щодо цінової інформації на транспортні засоби з іноземною реєстрацією

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

На виконання доручення Президента України ДФС України запустила багатоканальну телефонну «гарячу лінію» щодо цінової інформації на транспортні засоби, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Телефон call-центру: (044) 481-19-61.

Які дані повинні надати зацікавлені особи для отримання телефонної консультації?

- VIN-код автомобіля;

- календарний рік випуску.

Як працює call-центр?

Щоденно з 9.00 до 21.00 синхронно з відділами митного оформлення митниць ДФС.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/367975.html

 

Відбулось засідання робочої групи «Митна політика» Громадської ради

У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 19 лютого 2019 року відбулось засідання робочої групи «Митна політика» Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Під час засідання обговорювалися шляхи поглиблення співпраці між Громадською радою та Дніпропетровською митницею ДФС, а також, проект Плану роботи робочої групи на 2019 рік.

У ході засідання вирішено низку інших питань стосовно діяльності робочої групи.

 

Дніпропетровська митниця ДФС інформує:

Підрозділи митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС працюють до 24 год. 00 хв.

З метою створення умов для забезпечення безперебійного митного оформлення транспортних засобів у Дніпропетровській митниці ДФС тимчасово з 15.02.2019 по 24.02.2019 змінений режим роботи окремих митних постів з 9-00 до 24-00:

- митний пост «Слобожанський», Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт Слобожанське, вул.Нижньодніпровська, 1-к

- митний пост «Кривий Ріг», Дніпропетровська область, Криворізький район, смт Радушне, Нікопольське шосе, 2а

- митний пост «Лівобережний», м. Дніпро, Новоселівська, 23

- митний пост «Аеропорт», м. Дніпро, вул. Аеропорт, 42

 

За місяць 55 громадян Дніпропетровської області скористалися сервісом ДФС України «Пульс»

Протягом січня 2019 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 55 звернень від мешканців Дніпропетровського регіону.

Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Найактуальніша тема, яка хвилювала платників області - звітність та реєстрація накладних. З цього приводу на сервіс ДФС України «Пульс» надійшло 34 звернення, або 61,8% від загальної кількості звернень по Дніпропетровській області.

Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» лунали з приводу організації роботи органів ДФС області (13 звернень) тощо.

Звернення, кваліфіковані за тематикою як «скарга на корупційні дії працівників органів фіскальної служби», на розгляд ГУ ДФС не надходили.

 

Е-кабінет для громадян

Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет.

Е-кабінет для громадян надає такі можливості:

доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДФС з відповідних реєстрів інших державних органів);

доступ до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

подання декларації про майновий стан і доходи;

отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.

Нагадуємо, що доступ до Е-кабінету для громадян мають після проходження електронної ідентифікації* фізичні особи та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.

*з урахуванням вимог Податкового кодексу України, законів України щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

 

Надано доступ до усіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України проінформувала платників про наступне.

Користувачам «Електронного кабінету» надано доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних (далі – ПН) та розрахунків коригування до ПН (далі – РК) незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі – ЄРПН).

Платники ПДВ мають можливість в режимі «ЄРПН» особистого кабінету, крім доступу щодо складених ними чи їх контрагентами ПН та/або РК в розрізі відповідних статусів, переглянути та завантажити квитанції за результатами їх обробки незалежно від програмного забезпечення, яким такі ПН надсилались на реєстрацію в ЄРПН.

Нагадуємо, що до ЄРПН вносяться відомості щодо ПН та/або РК, які прийняті та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/367475.html

 

Доступ в Електронному кабінеті до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості

В Електронному кабінеті платникам надано он-лайн доступ до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості, визначених відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Інформація про відповідність платника критеріям ризиковості (у разі її наявності) відображається в особистому кабінеті із зазначенням пункту таких критеріїв, а також дати внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків.

Крім того, в Електронному кабінеті платники мають доступ до показників: D (навантаження за останні 12 календарних місяців), Р (сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування кількісних і вартісних показників, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному періоді) в розрізі періодів, та позитивної податкової історії платника податку за визначеними критеріями.

 

Автоматизована обробка поданих в електронному вигляді відомостей про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку

Платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи можуть подати в електронному вигляді відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку.

Для цього до контролюючого органу подається заява за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Така заява може бути подана юридичною особою або її відокремленим підрозділом через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету.

Для цього в приватній частині Електронного кабінету необхідно в режимі «Ведення звітності» обрати Заява №1-ОПП (ф. № 1-ОПП) (J1312101).

При цьому в заяві за ф.№1-ОПП необхідно заповнити тільки розділ 10 з даними про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку (реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта, прізвища, ім’я та по батькові, дату призначення та контактні телефони), підписати та надіслати таку заяву.

Заява за ф.№1-ОПП опрацьовується повністю в автоматичному режимі та результат опрацювання заяви за ф.№1-ОПП відображається у Квитанції №2, яку можливо переглянути в режимі «Вхідні/вихідні документи».

Крім того, дані про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, відображаються в режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету.

Обов’язок подання до контролюючих органів відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, встановлений п.66.4 ст.66 Податкового кодексу України. Такі відомості платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючому органу у 10-денний строк з дня взяття їх на облік чи виникнення змін в облікових даних платників податків.

 

Податкові повідомлення-рішення для фізичних осіб в «Електронному кабінеті»

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що для фізичних осіб – платників податків в «Електронному кабінеті» надано он-лайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю.

Крім того, в режимі «ЕК для громадян» приватної частини «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.

Також за необхідністю в «Електронному кабінеті» за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по таких податках.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/367308.html

 

Оновлено програмне забезпечення для формування та подання звітності в електронному вигляді

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що вийшло чергове доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 07.02.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.3.0) станом на 07.02.2019:

Додано нові версії документів:

1. Для забезпечення приймання розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за формою, яка затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 березня 2018 року № 142:

J0303308 – Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва.

2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 15 листопада 2018 року № 897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»:

J0302105 – Податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

J0312105 – Додаток 1 до Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Розрахунок у частині об’єктів житлової нерухомості;

J0312205 – Додаток 2 до Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Розрахунок у частині об’єктів нежитлової нерухомості.

3. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат), додано нові версії документів:

S0400118 – Структурне обстеження підприємства. Форма № 1-підприємництво (річна) (наказ Держстату 26.07.2018 № 160);

S0401001 – Структурне обстеження підприємства. Форма № 2-підприємництво (річна) (наказ Держстату 26.07.2018 № 160);

S1300108 – Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах. Форма № 1-ІКТ (річна) (наказ Держстату 06.07.2018 № 117);

S1500113 – Звіт про здійснення наукових досліджень і розробок. Форма № 3-наука (річна) (наказ Держстату 09.07.2018 № 142);

S2204007 – Звіт про діяльність закладу дошкільної освіти. Форма № 85-к (річна) (наказ Держстату 16.07.2018 № 150).

Інформація розміщена на офіційнму веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних незалежно від програмного забезпечення

Користувачам Електронного кабінету надано доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування до них незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі – ЄРПН).

Платники мають можливість в режимі «ЄРПН» особистого кабінету, крім доступу щодо складених ними чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування в розрізі відповідних статусів, переглянути та завантажити квитанції за результатами їх обробки незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН.

Нагадуємо, що до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Застосування ставок з рентної плати: новації 2019 року

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам рентної плати, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до яких з 01 січня 2019 року змінено розмір ставок рентної плати.

Так, зокрема:

► для видобування нафти:

− з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5 000 метрів ставка зросла з 29 % до 31 %;

− з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5 000 метрів ставка зросла з 14 % до 16 %.

► для видобування конденсату:

− з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5 000 метрів ставка зменшилась з 45 % до 31 %;

− з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5 000 метрів ставка зменшилась з 21 % до 16,00 %.

► для видобування залізної руди ставка зросла з 8 % до 8,8 %.

Крім того, до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1 протягом 2019 року (п. 252.20 ст. 252 ПКУ).

Також, згідно з оновленим п.п. 252.4.9 п. 252.4 ст. 252 ПКУ до об’єкта оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин не належать урановмісні корисні копалини, видобуті на стадії геологічного вивчення на підставі спеціальних дозволів, отриманих після 01 січня 2018 року.

Рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів за заготівлю деревини основних та неосновних лісових порід збільшено на 50 %.

Звертаємо увагу, що Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» з 01 січня 2019 року змінено порядок розподілу між бюджетами коштів, які надходять від сплати рентної плати.

 

Внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 15.02.2019 набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 12 лютого 2019 року № 37 «Про затвердження Змін до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі – Постанова № 37).

Постановою № 37 внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами, відповідно до яких, зокрема:

► уточнено норми щодо визначення понять відокремлені підрозділи та оприбуткування готівки суб’єктами господарювання;

► розширено перелік випадків, на які не поширюються обмеження готівкових розрахунків між суб’єктами господарювання та фізичними особами у розмірі 50 000 гривень. Наразі такі обмеження не поширюються на виплати, пов’язані з оплатою праці, та на використання готівкових коштів з фонду оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій;

► внесено зміни до порядку встановлення ліміту каси небанківським фінансовим установам, які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, та, крім операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, здійснюють видачу переказів готівкою. Такі установи установлюють ліміт каси з урахуванням особливостей їх діяльності та режиму роботи в сумі, необхідній для забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань з виплати сум переказів за першою вимогою отримувача.

Постанова № 37 розміщена на офіційному веб-сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України на сторінці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням:  https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895

 

Декларування доходів: які особи зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи від імені платника

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що кампанія декларування доходів громадянами за 2018 рік триває.

Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) заповнюється платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником ПДФО здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II «Адміністрування податків» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п. 179.5 ст. 179 ПКУ).

Обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника ПДФО покладається на таких осіб:

► батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;

► спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником ПДФО, який помер;

► державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника ПДФО, визначеного в установленому порядку банкрутом.

Вищевказані норми визначені п. 179.6 ст. 179 ПКУ.

 

До уваги платників рентної плати!

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє платників рентної плати (далі – платник) про те, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю (п. 257.1. ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації з рентної плати за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10-ти календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).

Для наповнення Державного бюджету України з метою забезпечення його видаткової частини звертаємо увагу вищезазначених платників рентної плати на необхідність сплатити податкові зобов’язання за січень 2019 року по 28 лютого 2019 року включно.

 

Звіт неприбуткових установ і організацій за 2018 рік обов’язково подається разом із фінансовою звітністю

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що юридичні особи, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій станом на 01.01.2019, разом із Звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 із змінами (далі – Звіт), за 2018 рік зобов’язані подати річну фінансову звітність, яка відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України є додатком до Звіту та його невід’ємною частиною.

У таблицях Звіту «Наявність додатків» та «Наявність поданих до Звіту форм фінансової звітності» обов’язково проставляється позначка «+».

Звертаємо увагу, що у разі неподання разом зі Звітом фінансової звітності, такий Звіт не визнається податковою декларацією, а це, в свою чергу, тягне за собою застосування до платника податків штрафних санкцій.

 

Виплата працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно-правовим договором: ставка ЄСВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що нормами частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відсотки.

ЄСВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс., визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю (п. 13 частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464).

Згідно з п. 6 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, для підприємств, установ і організацій, у яких працюють особи з інвалідністю, ЄСВ встановлюється відповідно до Закону № 2464 у розмірі 8,41 відс. суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами для працюючих осіб з інвалідністю.

Враховуючи вищевикладене, юридична особа при виплаті працівнику – особі з інвалідністю винагороди за цивільно-правовим договором застосовує ставку ЄСВ у розмірі 22 відсотки.

 

Порядок бюджетного відшкодування ПДВ, якщо після закінчення процедури оскарження, рішення прийнято на користь платника ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що порядок визначення суми ПДВ, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлено ст. 200 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 200.10 ст. 200 ПКУ визначено, що у строк, передбачений абзацом першим п. 76.3 ст. 76 ПКУ, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Згідно з п. 200.11 ст. 200 ПКУ контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації з податку на додану вартість (далі – податкова декларація), а у разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку – за днем її фактичного подання провести документальну перевірку платника ПДВ у разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від’ємного значення, сформованого за операціями:

► за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками;

► з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників ПДВ, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до ст. 209 ПКУ.

Пунктом 200.14 ст. 200 ПКУ визначено, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

► у разі перевищення заявленої платником ПДВ суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику ПДВ податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

► у разі з’ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник ПДВ не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику ПДВ податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

При цьому, п. 200.15 ст. 200 ПКУ передбачено, що у разі коли за результатами перевірки сум ПДВ, заявлених до відшкодування, платник ПДВ розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов’язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов’язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника ПДВ. У разі неузгодження контролюючим органом суми ПДВ, заявленої до відшкодування, або її частини зобов’язання з бюджетного відшкодування ПДВ в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків.

Отже, після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов’язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника ПДВ.

 

Заява про анулювання реєстрації платника акцизного податку, який реалізує пальне: порядок заповнення

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що підпунктом 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платником акцизного податку (далі –податок) визначено, зокрема особу, яка реалізує пальне.

Такі особи підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців, до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).

Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 із змінами (далі – Порядок № 113), встановлено, що реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується Мінфіном.

Відповідно до п. 13 Порядку № 113 виключення платника податку з реєстру платників здійснюється, зокрема у разі, якщо відповідна особа подає реєстраційну заяву про анулювання реєстрації (далі – Заява) у разі припинення діяльності з реалізації пального. Така заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її подання. У такому разі датою анулювання реєстрації платника податку є дата виключення з реєстру платників.

Тобто форма заяви про анулювання реєстрації у разі припинення діяльності з реалізації пального тотожна формі заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218.

При цьому при заповненні Заяви у графі 2 «Дія» ставиться позначка «Анулювання реєстрації», а графа 5 «Відомості про пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) реалізації пального» не заповнюється.

 

Особливості оприбуткування готівкових коштів суб’єктом господарювання, який має відокремлений підрозділ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить наступне.

Нормами п.п. 2 п. 58 розділу VI Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148), зазначено, що готівка, яка надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися.

Установа/підприємство на підставі Положення № 148 зобов’язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам Положення № 148 та не суперечити законодавству України (п. 12 розділу ІІ Положення № 148).

Відповідно до п. 40 розділу IV Положення № 148 підприємства, що мають відокремлені підрозділи, які проводять касові операції і режим роботи яких не збігається з розпорядком функціонування бухгалтерії підприємства – юридичної особи (у тому числі у вихідні та святкові дні), внутрішнім документом визначають порядок взаємодії відокремлених підрозділів із бухгалтерією підприємства – юридичної особи відповідно до вимог законодавства України.

 

Порушили законодавство про працю – відповідальності не уникнути

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у разі:

● фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків –  у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

● порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;

● недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

● недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

● недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;

● вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини, – у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

Норми визначені ст. 265 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІ із змінами та доповненнями.

 

Строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи за результатами 2018 року

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що останній день подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за 2018 рік:

► для фізичних осіб – підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності;

► для громадян і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, та які зобов’язані подати декларації – 02.05.2019;

► для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2019 (включно).

Звертаємо увагу, що для фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування, останнім терміном подання податкової декларації було 11.02.2019.

 

До відома платників!

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

Розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян становить 17 грн відповідно до Указу Президента України від 25.08.96 р. № 762/96.

Згідно з п. 5 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян (НМДГ), то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 грн, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації злочинів або правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України для відповідного року (у 2019 році – 960,50 грн).

 

Сільгоспвиробник, який надав нерухомість в оренду, з 01.01.2019 сплачує податок на нерухоме майно

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01 січня 2019 року сільськогосподарські виробники, які здають в оренду, лізинг або позичку будівлі або споруди сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства, є платниками податку на нерухоме майно.

Вищевказані зміни внесено до Податкового кодексу України Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

 

Звіт неприбуткових установ і організацій за 2018 рік обов’язково подається разом із фінансовою звітністю

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що юридичні особи, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій станом на 01.01.2019, разом із Звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 із змінами (далі – Звіт), за 2018 рік зобов’язані подати річну фінансову звітність, яка відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України є додатком до Звіту та його невід’ємною частиною.

У таблицях Звіту «Наявність додатків» та «Наявність поданих до Звіту форм фінансової звітності» обов’язково проставляється позначка «+».

Звертаємо увагу, що у разі неподання разом зі Звітом фінансової звітності, такий Звіт не визнається податковою декларацією, а це, в свою чергу, тягне за собою застосування до платника податків штрафних санкцій.

 

Кампанія декларування доходів громадян триває!

Шановні громадяни! Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що до 1 травня триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2018 році. Звертаємо увагу, що подати декларацію можна і не відвідуючи органи ДФС, скориставшись Електронним кабінетом.

Декларування доходів та сплата податків і зборів з отриманих доходів – обов’язок кожного громадянина, від якого залежить економічний розвиток нашої держави.

 

01 березня 2019 року - граничний термін подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що для базового звітного (податкового) періоду - календарного року – декларацію з податку на прибуток підприємств необхідно подати до органу ДФС протягом 60 календарних днів, що настають зa останнім календарним днем звітного періоду, тобто 01 березня 2019 року.

Також нагадуємо, що відповідно п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України платники податку на прибуток повинні подати разом із податковою декларацією фінансову звітність, що є невід’ємною частиною цієї декларації.

Звертаємо вашу увагу, що платникам податку на прибуток рекомендовано за звітний (податковий) період – 2018 рік подавати декларацію за новою формою (ідентифікатор форми J0100117).

Разом з тим, відповідно до п. 46.6 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до 01.04.2019 р. буде забезпечено також прийняття декларацій за старими формами, а саме:

за базовий звітний період рік – з ідентифікатором форми J0108104;

за базовий звітний період квартал – з ідентифікатором форми J0100116.

Категория: Область | Просмотров: 316 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar