Покров Пятница 29.03.24, 10:11
Сайт
Главная » 2019 » Март » 14 » Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
15:18
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

У ДФС представили громадськості звіт про результати діяльності у 2018 році

В.о. Голови ДФС Олександр Власов презентував громадськості Звіт про роботу Державної фіскальної служби у 2018 році. Представники Громадської ради при ДФС, громадських асоціацій та об’єднань, організацій роботодавців, професійних спілок та експерти мали змогу висловити свої зауваження та пропозиції щодо діяльності служби, поставити запитання її керівнику та висловити побажання щодо подальшого формату співпраці.

«Ми відкриті та прозорі і щодня інформуємо платників про наші результати та досягнення. Зауважу, що ДФС є абсолютним лідером по відкритості серед інших відомств. На сьогодні служба забезпечує 100% оприлюднення даних на оновленій версії національного порталу відкритих даних», – підкреслив Олександр Власов.

Очільник ДФС поінформував присутніх про основні досягнення фіскальної служби у минулому році, новації, які вже впроваджені в роботу, та плани на поточний рік.

Так, у 2018 році фіскальна служба забезпечила надходження до зведеного бюджету понад 1 трлн грн. Це найбільша сума за всю історію незалежної України. Минулорічні надходження майже на 170 млрд грн. перевищили показники 2017 року.

«Я вдячний кожному платнику за сплачені вчасно та в повному обсязі податки. На сьогодні в Україні 95% суб’єктів господарювання виконують свої зобов’язання добровільно. Якщо для порівняння, то 170 млрд грн – це майже 60% виплачених у 2018 році пенсій», – наголосив Олексанлр Власов.

Збір платежів до загального фонду держбюджету у 2018 році склав понад 860 млрд грн, що на 14,4% більше, ніж у 2017 році. 40% від загального фонду держбюджету, або 340 млрд грн склали митні надходження. Це на 35 млрд грн більше, ніж у 2017 році.

Третину загального фонду складає ПДВ з ввезених в Україну товарів – майже 300 млрд грн. На другому місці – збір ПДВ з вироблених товарів – 210 млрд грн.

Позитивна динаміка і щодо відшкодування ПДВ.

«Ми констатуємо, що процес прозорий, відкритий і, в принципі, зміни підходів дали свій значущий ефект. Протягом 2018 року платникам було відшкодовано 131,7 млрд грн ПДВ. Середньомісячна сума відшкодування ПДВ складала 11 млрд грн», – наголосив керівник ДФС.

Олександр Власов також зауважив, що у січні 2019 року ДФС відшкодовано рекордну суму ПДВ – 19,7 млрд грн.

Високих результатів досягнуто і у напрямі протидії податковим та митним правопорушенням. Так, наприклад, друга половина 2018 року пройшла під гаслом «Україна без контрабанди». Проведення якісних митних оглядів та залучення експертів сприяло стрімкому падінню обсягу експорту паливної деревини, під виглядом якої вивозиться ліс-кругляк. Зафіксовано зниження майже на 70%. Середньодобовий показник зменшився в понад три рази. Тобто, таким чином, щодня зберігалося більше ніж сім гектарів лісу.

Особливу увагу у 2018 році в ДФС приділяли електронізації. Фахівці служби працювали над спрощенням процесів адміністрування, мінімізацією фізичного контакту платників з податківцями та митниками, оптимізацією робочого часу кожного платника, простотою та зручністю звітування та отримання послуг.

Кількість користувачів Електронного кабінету зростає і це – найпопулярніший в Україні сервіс. В Кабінеті сьогодні реалізовано 100% сервісів для фізичних осіб (громадян), платників ПДВ та акцизного податку з реалізації пального, 95% сервісів – для платників єдиного внеску.

Олександр Власов також звернув увагу присутніх на сервісах, впровадження яких було розпочато минулого року і продовжиться у 2019 році. Це – Е-чек, Е-аудит, Е-акциз, «Єдине вікно».

«Ми продовжимо всі наші напрацювання у нинішньому році. Незважаючи на процес реорганізації фіскальної служби, електронізація залишиться одним з основних аспектів діяльності новостворених податкової та митної служб», – підкреслив Олександр Власов.

У свою чергу представники громадськості висловили побажання, щоб реорганізація не вплинула негативно на роботу платників податків. Крім того, у поточному році від фіскальної служби та від новостворених служб очікують прозорості, відкритості та готовності до діалогу з бізнесом та громадськістю.

 

За два місяці 2019 року для забезпечення соціального захисту мешканців Дніпропетровської області надійшло майже 2,4 млрд грн єдиного внеску

Впродовж січня – лютого поточного року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 2 млрд 395,1 млн гривень. Якщо порівняти цей показник з аналогічним періодом 2018 року, то у цьому році ЄСВ сплачено на 460,1 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

При цьому, у лютому платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 239,8 млн грн, що на 221,8 млн грн більше минулорічних лютневих надходжень.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

За два місяці цього року до бюджетів Нікопольського регіону надійшло 249,5 млн гривень

Упродовж січня-лютого 2019 року платники перерахували до місцевих бюджетів Нікопольського регіону 249,5 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів. В.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун зазначає, що за цей же час минулого року загальний збір до місцевого бюджету був на 38,4 млн грн меншим.

Значну частку від усіх надходжень до місцевої скарбниці, за словами посадовця, склав податок на доходи фізичних осіб – понад 153,4 млн гривень. Спрощенці Нікопольського регіону перерахували у бюджет майже 31,6 млн гривень. А за землю фізичні і юридичні особи заплатили 44,5 млн гривень.

Володимир Джавун підсумовує, що такі вагомі показники у наповненні місцевих бюджетів регіону є запорукою сталого розвитку місцевих громад Нікопольського регіону.

 

Надходження ЄСВ від Нікопольського регіону перевищили 111,4 мільйони гривень

У січні-лютому поточного року платники податків Нікопольського регіону перерахували 111,4 мільйони гривень єдиного соціального внеску. Як зазначив в. о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, порівняно з відповідним періодом минулого року рівень сплати ЄСВ зріс на 21,4 мільйони гривень.

Серед основних джерел надходжень єдиного соцвнеску – нарахування і сплата ЄСВ роботодавцями із заробітних плат найманих працівників, від виплат грошового забезпечення військовослужбовцям, а також від фізичних осіб-підприємців, членів фермерських господарств і самозайнятих осіб.

 

Про декларування доходів громадян на прес – конференції

Із 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у минулому році. Про це розповів під час проведеної прес – конференції заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Відповідно до норм Податкового кодексу України, громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи розподіляються на дві категорії: особи, які зобов’язані подати річну декларацію, та особи, які мають право подати декларацію.

Володимир Малиновський зазначив, що за січень 2019 року деклараційної кампанії громадянами Нікопольського регіону та особами, які провадять незалежну професійну діяльність подано 324 декларації про майновий стан і доходи, що на 56 декларацій більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Загальна сума доходів, що вказана в деклараціях – 38,0 млн грн, що на 20,2 млн грн більше, ніж минулого року. При цьому, до сплати в бюджет нараховано 0,3 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 0,1 млн грн більше, ніж у 2018 році та 0,07 млн грн військового збору, що на 0,02 млн грн більше минулого року.

Основними декларантами з початку 2019 року є громадяни, які задекларували наступні види доходів:

- 3,0 млн грн – доходи, отримані від прийняття спадщини (33 декларації);

- 1,4 млн грн – доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна (16 декларацій);

- 0,1 млн грн – доходи від надання в оренду земельних часток (паїв) (43 декларації).

Разом з тим, 197 мешканців Нікопольського регіону надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку. Сума задекларованого доходу такими громадянами складає 20,3 млн грн, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 0,4 млн гривень.

«Декларування доходів - це особистий внесок кожного українця у розвиток нашої держави. Тож, не чекайте до останнього терміну подання декларації, звітуйте вже зараз» - закликав посадовець.

 

Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід

Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко нагадала, якщо фізична особа – орендар нерухомого майна не є суб’єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету є орендодавець.

При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку чи строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

Нагадуємо, що особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів визначені ст. 170 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб) Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Увага! Кущовий семінар для платників податків

14 березня 2019 року о 10–00 год. (реєстрація з 9-30 год.) в приміщенні актового залу Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбудеться кущовий семінар для бухгалтерів підприємств, фізичних осіб – підприємців та громадян на тему: «Новації податкового законодавства. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Новий електронний сервіс щодо РРО та КОРО. Справляння рентної плати та екологічного податку. Земельний податок. Орендна плата. Легалізація заробітної плати. Кампанія декларування та право платників на податкову знижку» за організації ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з Нікопольським управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Запрошуємо всіх бажаючих. Довідки за телефоном: (0566) 68-67-65.

 

За 2 місяці 2019 року платникам відшкодовано 32,8 млрд грн ПДВ

Протягом січня-лютого 2019 року Державна фіскальна служба України відшкодувала платникам 32,8 млрд грн податку на додану вартість.

Порівняно з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на 39,1%, або на 9,2 млрд грн. У січні-лютому 2018 року платникам було відшкодовано 23,6 млрд грн.

Сума середньомісячного відшкодування ПДВ у 2019 році склала 16,4 млрд грн. Протягом 2018 року сума середньомісячного відшкодування ПДВ становила 11 млрд грн.

У лютому 2019 року платникам було повернуто 13,1 млрд грн. ПДВ. Це на 14%, або на 1,6 млрд грн. більше лютого 2018 року.

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

 

З початку року до місцевих бюджетів надійшло 40,4 млрд гривень

У січні-лютому 2019 року до місцевих бюджетів надійшло 40,4 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 22,6%, або на 7,5 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

У лютому до місцевих бюджетів платниками податків спрямовано 22,1 млрд грн. Порівняно з лютим минулого року надходження зросли на 23,5%, або на 4,2 млрд грн.

З початку року до зведеного бюджету надійшло 38,7 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Це на 22,9%, або на 7,2 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Надходження податку на доходи фізичних осіб у лютому склали 20,8 млрд грн. Порівняно з лютим минулого року ці надходження зросли на 23%, або на 3,9 млрд грн.

 

У січні - лютому до загального фонду держбюджету зібрано майже 130 млрд грн

За оперативними даними у січні – лютому 2019 року надходження (збір) до загального фонду державного бюджету по платежах, що контролюються ДФС, склали 129,8 млрд грн. Це на 9,4 млрд грн, або на 7,8% перевищує відповідний показник січня – лютого 2018 року.

До загального фонду держбюджету у лютому поточного року зібрано 67,7 млрд грн, що на 7,4 млрд грн, або на 12,3% перевищує надходження лютого минулого року.

Податкових платежів до загального фонду держбюджету у лютому зібрано у розмірі 42,1 млрд грн. Це на 17,6% або на 6,3 млрд грн перевищує минулорічний показник. Митних платежів – 25,6 млрд грн, що на 1,1 млрд грн, або на 4% більше, ніж у лютому минулого року.

 

Проведення профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій у Дніпропетровській митниці ДФС

Сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС за січень-лютий 2019 року проведено 14 нарад в рамках професійного навчання щодо недопущення корупційних дій та порушень законодавства України у сфері службової діяльності: 5 нарад проведено з керівниками структурних підрозділів та їх підлеглими в адміністративній будівлі Дніпропетровської митниці ДФС (далі - Митниця), та 9 нарад на митних постах Митниці.

З метою підвищення обізнаності про права та обов’язки суб’єктів декларування, під час нарад, сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС акцентовано увагу посадових осіб Митниці на порядок і своєчасність декларування та повноти подачі інформації, під час заповнення та подачі декларацій про майно, доходи, витрати, і зобов’язання фінансового характеру за 2018 рік.

Також, посадовим особам Митниці постійно надаються індивідуальні роз’яснення стосовно антикорупційного законодавства, зокрема з питань дотримання вимог ст.45 та ст.52 Закону України „Про запобігання корупції”; недопущення виникнення конфлікту інтересів та вжиття заходів щодо його врегулювання; етичної поведінки посадових осіб Митниці; наявності корупційних ризиків у роботі та заходів щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків; недопущення отримання пропозиції, вимагання неправомірної вигоди; відповідальність за корупційні правопорушення; вимоги щодо безумовного дотримання норм і правил поведінки та особистої безпеки під час виїзду та перебування на тимчасового окупованій території АР Крим та м. Севастополя, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своє повноваження та які розташовані на лінії зіткнення зони проведення антитерористичної операції у межах Донецької та Луганської областей.

 

Команда ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняла участь у чемпіонаті України з рукопашного бою

03 березня ц.р. у місті Київ відбувся чемпіонат України з рукопашного бою, де приймали участь понад 200 учасників з усіх регіонів країни, в тому числі із силових структур.

За результатами змагань команда Дніпропетровської області здобула перше місце в турнірі.

В особистому заліку співробітники податкової міліції та кандидати на службу здобули 5 золотих, 2 бронзових медалі та були відмічені в трьох номінаціях Кубками та цінними подарунками.

 

Про проведення засідання районної комісії

Днями у виконкомі Довгинцівської районної в місті Кривому Розі ради відбулося засідання районної комісії з координації дій щодо забезпечення податкових та інших надходжень до державного та місцевого бюджетів і погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. У засіданні прийняли участь працівники Криворізького північного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області та виконкому районної в місті ради. У порядку денному засідання були розглянуті питання:

- стан заборгованості по єдиному соціальному внеску, проведену роботу щодо погашення боргу;

- стан заборгованості по платі за землю (юридичні та фізичні особи) та податку на нерухоме майно, акцизного податку з реалізації підакцизних товарів, проведену роботу щодо погашення боргу.

На засіданні обговорювалося щодо стану заборгованості та проведену роботу із зменшення податкового боргу. Також йшлося про очікувані у 2019 році надходження від сплати податків.

За підсумками засідання прийнято рішення, що діяльність комісії у поточному році продовжується у межах повноважень: проведення співбесід з фізичними особами-підприємцями та іншими суб’єктами господарювання на засіданнях, надсилання офіційних листів з рекомендаціями своєчасної сплати податків та недопущення заборгованості.

 

На двох нафтобазах Дніпропетровщини ліквідовано незаконні виробництва, які виготовляли пальне із викраденої з нафтопроводу нафти

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС в Івано-Франківській та Дніпропетровській областях, спільно із працівниками СБУ зупинено два незаконні виробництва пального, які функціонували на нафтобазах Дніпропетровщини.

В рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.191, ч.4 ст.185, ч.1 ст.204 КК України встановлено факт крадіжки сирої нафти шляхом незаконної врізки в магістральний нафтопровід на території Богородчанського району Івано-Франківської області, яка в подальшому незаконно транспортувалась на Дніпропетровщину, де використовувалась в якості сировини на двох підпільних виробництвах пально-мастильних матеріалів.

Вказані виробництва функціонували на нафтобазах, розміщених у двох містах Дніпропетровської області. Виготовлення ПММ відбувалось з використанням спеціалізованого обладнання для масового виробництва пального, шляхом змішування викраденої нафтової сировини з газовим конденсатом.

За результатами проведених заходів, з незаконного обігу вилучено майже 900 тонн нафтопродуктів (дизельне пальне, нафтоконденсат, абсорбент газоконденсатний, сировина газоконденсату, сировина вуглеводнева, нафта), обладнання для кустарної переробки нафти, фінансово-господарські документи та чорнові записи.

Всього в ході проведених обшуків вилучено та передано на відповідальне зберігання ТМЦ на загальну суму майже 22,6 млн. грн., в тому числі товарів підакцизної групи – на суму майже 20,3 млн. грн.

Триває слідство.

 

Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій в Електронному кабінеті

У рамках здійснення заходів щодо запровадження спрощеної процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій, а саме – на підставі однієї заяви за спрощеною формою та без додатків, запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування РРО, що передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» зі змінами (далі – наказ), ДФС створено можливість для подання Центрами сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – ЦСО) повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій (далі – повідомлення).

Таке повідомлення подається ЦСО до контролюючого органу у разі укладання, розірвання, припинення або внесення змін до договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладеного між ЦСО та користувачем РРО.

Форма повідомлення затверджена наказом.

Для ЦСО запроваджено новий електронний сервіс, який надає їм можливість заповнити та подати повідомлення в електронній формі.

Подати повідомлення можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.

Для цього ЦСО в приватній частині Електронного кабінету в меню «Введення звітності» необхідно обрати форму «Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій» (J1316301), заповнити її, підписати та надіслати.

Реєстраційні дані суб’єкта господарювання, що подає повідомлення, заповнюються автоматично, дані щодо найменування моделі (модифікації) РРО версії програмного забезпечення обираються із електронних довідників, що сформовані на підставі даних Держреєстру РРО.

Підтвердженням подання повідомлення до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання повідомлення.

Інформація про результати розгляду повідомлення надсилається ЦСО в електронному вигляді у другій квитанції.

Заповнення та подання повідомлення здійснюється в тестовому режимі, який триватиме до моменту набрання чинності наказом, яким затверджуються порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Для платників акцизного податку

З метою належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку, у зв’язку з прийняттям Законів України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та від 23 листопада 2018 року № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», ДФС України роз’яснила особливості:

- декларування суб’єктами господарювання операцій з бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів;

- декларування податкових зобов’язань з пального за повною ставкою акцизного податку;

- декларування податкових зобов’язань з пального за пільговою ставкою акцизного податку;

- декларування податкових зобов’язань при нецільовому використанні пального;

- оподаткування суб’єктами господарювання операцій з транспортними засобами.

Звертаємо увагу, що змінами, внесеними Законом України № 2628 до п.п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування змінено групування вин та інших зброджених напоїв і для кожної групи встановлені ставки акцизного податку. Зазначені зміни до кодексу набирають чинності з 1 березня 2019 року. При цьому порядок нарахування акцизного податку з алкогольних напоїв не змінено.

Детальна інформація про декларування податкових зобов’язань з акцизного податку висвітлена в листі ДФС України від 20.02.2019 №5580/7/99-99-15-03-03-17.

 

Виплати за лікарняним листом: умови застосування ПСП

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) (п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу (далі – ПКУ)).

Згідно із п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заробітна плата – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику ПДФО у зв’язку з відносинами трудового найму.

З урахуванням того, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника ПДФО, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на ПСП.

 

Законом не передбачено призупинення дії ліцензії у періоді внесення змін до такої ліцензії

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що статтями 2 та 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що виробництво, імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів (якщо ліцензія на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів – протягом семи робочих днів) видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін (статті 3 та 15 Закону № 481).

Законом не передбачено призупинення дії ліцензії чи її анулювання у періоді внесення змін до такої ліцензії.

З урахуванням викладеного, у разі переоформлення ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, що пов’язане зі зміною відомостей, зазначених у ліцензії, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність на підставі копії раніше виданої ліцензії до отримання ліцензії на новому бланку з урахуванням змін.

Зазначена норма не поширюється на переоформлення ліцензії, пов’язане з реорганізацією суб’єкта господарювання.

 

До уваги платників ПДВ!

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (ст. 200¹.2 ст. 200¹ ПКУ).

Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).

Зокрема, п. 20 Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Державній казначейській службі України (далі – Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету.

На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.

При цьому, п. 25 Порядку № 569 передбачено, що сплата податкових зобов’язань, визначених контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, та сплата передбачених ПКУ штрафних санкцій і пені здійснюються платником ПДВ з поточного рахунка до відповідного бюджету.

У разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, платники ПДВ повинні необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.

При цьому, сума штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ, податкові зобов’язання, визначені контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, а також нарахована контролюючим органом штрафна санкція та пеня сплачуються до бюджету з поточного рахунка.

 

Порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання житла

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім їх першого постачання, якщо інше не передбачено п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Водночас, перше постачання житла (об’єкта житлового фонду) означає:

а) першу передачу готового новозбудованого житла (об’єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника;

б) перший продаж реконструйованого або капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою, іншою, ніж власник такого об’єкта на момент виведення його з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи капітальний ремонт за рахунок замовника.

Дія п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПКУ поширюються також на перший продаж дачних або садових будинків, а також будь-яких інших об’єктів власності, зареєстрованих згідно із законодавством як житло (житловий фонд).

При цьому, операції з першого постачання доступного житла та житла, що будується із залученням державних коштів, звільняються від оподаткування ПДВ.

Норми визначені п.п. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 ПКУ.

 

Сума доходу, отримана фізособою внаслідок відчуження земельних паїв за нормами безоплатної передачі, ПДФО не оподатковується

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить наступне.

Пунктом 1 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ із змінами і доповненнями (далі – Земельний кодекс) визначено, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року «Про приватизацію земельних ділянок», є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.

Громадянам – власникам земельних часток (паїв) за їх бажанням виділяються в натурі (на місцевості) земельні ділянки з видачею державних актів на право власності на землю (п. 16 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу).

Згідно з п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються, зокрема, сума доходу, отриманого таким платником ПДФО внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними статтею 121 Земельного кодексу залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації.

Отже, сума доходу, отримана фізичною особою внаслідок відчуження земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі визначеними Земельним кодексом, ПДФО не оподатковується.

 

Термін перерахунку сум податку на нерухомість у разі виявлення контролюючим органом розбіжностей

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкові повідомлення-рішення з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), можуть бути скасовані (відкликані) на підставі:

- заяви платника податку, поданої до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

► об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

► розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

► права на користування пільгою із сплати податку;

► розміру ставки податку;

► нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить протягом 10 робочихднів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Вищезазначене обумовлено п. 3 глави дев’ятої розділу ІV Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422.

 

Підприємець на загальний системі оподаткування дохід визначає за касовим методом

Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб підприємців, що застосовують загальну систему оподаткування, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Оскільки виручкою підприємця вважається дохід, отриманий у грошовій та негрошовій формі, то датою при формуванні загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок (у касу) або отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (тобто застосовується касовий метод).

До складу витрат включаються тільки витрати, які безпосередньо пов’язані з отриманням доходу та підтверджені відповідними документами про їх оплату.

Зазначена норма передбачена п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України.

 

Підприємець на загальній системі оподаткування безоплатно отримав товари. Які податкові наслідки?

Об’єктом оподаткування у підприємця на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі.

Продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.

Отже, підприємець включає до складу загального оподатковуваного доходу вартість безоплатно отриманих товарів за датою їх реалізації за ціною, визначеною на рівні не нижче звичайної ціни.

Звичайна ціна - це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.202, п.п. 14.1.71 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу.

 

Відповідальність за несвоєчасну сплату ПДФО за наслідками поданої податкової декларації

Відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов'язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

 

Платники податку зобов' язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади

З 01 січня 2019 року Податковий Кодекс України доповнено поняттями акцизного складу пересувного, розпорядника акцизного складу пересувного, викладено у новій редакції поняття акцизного складу та розпорядника акцизного складу, розширено визначення платника акцизного податку, а також встановлено, що ведення обліку обсягів пального або спирту етилового здійснюється у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕАРП та СЕ).

Згідно з підпунктом 212.1.15. пункту 212.1 статті 212 Кодексу платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.

Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.

ДФС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

СЕАРП та СЕ запроваджується з 1 липня 2019 року з урахуванням перехідних положень, визначених у Податковому кодексі У країни.

Платники податку зобов’язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Отже, з 1 травня 2019 року запроваджуватиметься реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового засобами якого здійснюватиметься реєстрація платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового - розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних, акцизних складів/акцизних складів пересувних.

 

Для отримання податкової соціальної пільги робітник має подати заяву роботодавцю

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги. Тобто, податкова соціальна пільга – це можливість платника зменшити нараховану суму місячної заробітної плати на розмір такої пільги.

Пільга складає 50 відс. місячного розміру прожиткового мінімуму для дієздатних осіб, встановленого на 1 січня звітного податкового року. У 2019 році це – 960 грн 50 коп (50 відс. від 1921 грн прожиткового мінімуму для дієздатних осіб станом на 1 січня 2019 року).

Право на таку пільгу має кожна працююча людина, яка отримує заробітну плату та є платником податку на доходи фізичних осіб.

При цьому мають виконуватися певні умови:

- податкова соціальна пільга застосовується до нарахованої місячної заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює місячному прожитковому мінімуму, який діє на 1 січня звітного року для дієздатної особи, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2019 році сума обмеження складає 2 тис. 690 гривень;

- пільга застосовується лише до заробітної плати та не стосується інших доходів. Тобто, підприємці не можуть претендувати на податкову пільгу. Також вона не стосується сум, отриманих від проведення незалежної професійної діяльності (нотаріуси, адвокати тощо);

- пільга починає застосовуватися роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на її використання;

- пільга не застосовується, якщо працівник, окрім заробітної плати, отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта тощо;

- податкова пільга надається тільки за одним місцем роботи.

Деяким категоріям платників податкова соціальна пільга надається у більшому розмірі, ніж звичайно. Це – батьки неповнолітніх дітей, студенти, аспіранти, ординатори, ад’юнкти, чорнобильці І та ІІ категорій, інваліди І та ІІ груп, а також ветерани війни, зокрема, учасники бойових дій.

 

Бюджетна організація має об’єкти житлової нерухомості. За яких умов сплачується податок на нерухоме майно?

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є, зокрема, юридичні особи, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).

Тобто, податок на нерухоме майно не сплачується за умови одночасного виконання установами та організаціями таких критеріїв:

- створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;

- фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

- отримання статусу неприбутковості.

Документом, що підтверджує статус неприбутковості є Рішення про включення підприємства, установи, організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видане фіскальним органом за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості (0031).

Якщо організація є власником житлової та/або нежитлової нерухомості та має документальне підтвердження віднесення їх до категорій, що не є об’єктом оподаткування, то податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не подається.

Разом з тим, за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають фіскальному органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Зазначена норма передбачена п.п. 266.1.1, п.п. 266.2.2 «а», п.п. 266.3.1, п.п. 266.7.5 ст. 266 Податкового кодексу.

Разом з тим, звертаємо увагу, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

Сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад можуть встановлювати пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

 

Декларуємо доходи, отримані від приватних осіб

Якщо громадяни у минулому році отримували доходи від осіб, які не є податковими агентами, у звітному 2019 році вони повинні звернутися до територіальних органів ДФС за місцем своєї податкової адреси та надати декларацію про майновий стан і доходи. І це треба золити до 03 травня 2019 року, оскільки це останній термін подання декларації про отримані доходи.

Особами, які не є податковими агентами, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку в контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність(пп. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);

До доходів, які необхідно задекларувати, наприклад, належать: винагороди, що виплачуються особам, які працюють за наймом у приватних осіб хатніми працівницями, садівниками, нянями, гувернантками, консьержами, будівельниками, водіями тощо.

Треба знати, що податкові агенти, відповідно до положень Податкового кодексу, відповідальні за нарахування та сплату податків до бюджету. Податковим агентом з податку на доходи фізичних осіб може виступати юридична особа, фізична особа – підприємець або інша самозайнята особа, зареєстрована в установленому порядку.

 

Сектор організаційного забезпечення

Категория: Область | Просмотров: 282 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar