Покров Суббота 20.04.24, 06:38
Сайт
Главная » 2021 » Октябрь » 29 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
08:25
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Інтерв’ю заступника начальника Нікопольської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганни ГРОЗДОВСЬКОЇ-БОЛИЧЕВОЇ агентству "Сайт міста Покров"

У ході спілкування, заступником начальника Нікопольської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганною ГРОЗДОВСЬКОЮ-БОЛИЧЕВОЮ були надані роз`яснення щодо змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо запровадження нових правил використання РРО для фізичних осіб – підприємців.

Пропонуємо актуальні запитання – відповіді:

Якщо платник податків змінив місцезнаходження, чи потрібно робити перереєстрацію РРО?

Відповідно до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок) встановлено, що у разі зміни місцезнаходження або місця проживання, унаслідок яких змінюється контролюючий орган, в якому суб’єкт господарювання обліковується як платник податків за основним місцем обліку, протягом двох робочих днів після переведення платника податків на обслуговування до контролюючого органу за новим місцем обліку засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС здійснюється перереєстрація РРО до контролюючого органу за новим основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.

Реєстраційне посвідчення, видане суб’єкту господарювання згідно з цим Порядком контролюючим органом за попереднім місцем обліку, залишається чинним до моменту виникнення змін у даних щодо суб’єкта господарювання, які зазначаються в реєстраційному посвідченні.

Документи щодо реєстрації/перереєстрації РРО, які знаходились в контролюючому органі за попереднім основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків, передаються разом з обліковою справою до контролюючого органу за новим основним місцем обліку такого платника податків.

Чи можливо використовувати декілька програмних РРО на одному пристрої?

Програмне забезпечення для програмного РРО може бути одночасно встановлено на будь-яку кількість пристроїв, але використовувати один ПРРО можна тільки на одному із пристроїв і тільки одним касиром.

В програмних рішеннях «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, на даний час немає можливості одночасно використовувати різними суб’єктами господарювання два окремі ПРРО на одному пристрої. Таке використання суб’єктами господарювання ПРРО допустиме лише почергово. Для цього необхідно почергово закривати робочу зміну одному суб’єкту господарювання та відкривати робочу зміну іншому.

При цьому, суб’єкт господарювання протягом дня в ПРРО може відкрити нову робочу зміну у разі формування фіскального звітного чека (Z-звіту) та закриття попередньої зміни.

Коли необхідно розпочати використовувати РРО платнику єдиного податку у разі перевищення граничного рівня доходу?

У разі перевищення платником єдиного податку другої – четвертої груп (фізичною особою – підприємцем) в календарному році обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

Чи необхідно отримувати для використання програмних РРО ключі електронного цифрового підпису?

Так, потрібно.

На офіційному інформаційному ресурсі кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» розміщено необхідні роз’яснення та зразки заповнення документів. Крім того, у банері «Програмні РРО» на вебпорталі ДПС у вкладці «Форми ПРРО» (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/ ) розміщено форми електронних документів для програмних реєстраторів розрахункових операцій, які застосовуються користувачами для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, а також під час застосування ПРРО.

Хто може отримати програмне рішення від податкової служби?

Отримати програмне забезпечення від Державної податкової служби можуть усі користувачі безкоштовно та за власним бажанням. Уся актуальна інформація щодо запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також форм електронних документів для них, які застосовуються користувачами для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, розміщена на офіційному вебпорталі ДПС в банері «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

Умови реєстрації РРО/ПРРО для ФОП, який надає послуги з використанням Інтернет із власної квартири.

У разі, якщо місце проживання фізичної особи-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то ФОП відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України має подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, повідомивши про місце проживання як про об’єкт оподаткування, після чого на такий об’єкт може бути зареєстроване РРО та/або ПРРО. 

 Які фінансові санкції передбачено з 1 січня 2021 року у разі незастосування реєстратора розрахункових операцій?

Тимчасово, до 1 січня 2022 року, санкції, визначені пунктом 1 статті 17  Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме у разі проведення розрахункових операцій з використанням РРО, програмних РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО, застосовуються в таких розмірах:

-10 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;

- 50 % вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему«Податкова знижка на навчання»

Нещодавно у Нікопольській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податкова знижка на навчання». На запитання платників відповідала заступник начальника Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які були обговорені під час заходу.

Хто має право отримати податкову знижку на навчання?

Відповідно до ст.166 п.166.3 Податкового кодексу України (далі: ПКУ) подати декларацію з метою отримання податкової знижки на навчання мають право громадяни, які понесли витрати на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно - технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Тобто, право на отримання податкової знижки мають платники податку та/або члени сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (дід, баба та інші особи), вони не мають права на податкову знижку.     

Які документи потрібно надати для оформлення податкової знижки на навчання?

Для податкової знижки на навчання потрібні такі документи:

- копія паспорта та реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі: РНОКПП) особи, яка сплатила за навчання, крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття РНОКПП та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (якщо за навчання сплачує член сім’ї);

- податкова декларація про майновий стан та доходи за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 (далі – податкова декларація);

- довідка про заробітну плату за звітній період з обов’язковим включенням сум утримуваних податків;

- договір з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено вартість навчання та строк оплати;

- відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери щодо суми сплачених коштів за вказаний період;

- документи, що підтверджують ступінь споріднення у разі компенсації вартості навчання членом сім’ї першого ступеня споріднення (наприклад, копія свідоцтва про народження, свідоцтва про шлюб);

- копія паспорта (свідоцтва про народження) особи, яка навчалася;

- реквізити рахунку для перерахування відшкодування.

Копії документів, які подані на підтвердження платником податків витрат та копії договорів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України (п.п.166.2.2. п.166.2 ст.166 ПКУ).

Який розмір податкової знижки на навчання?

     Згідно п.п.166.4.2. п.164. ст.164 ПКУ загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Який термін подання документів для отримання податкової знижки?

Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2020 рік – 31 грудня 2021 року.

Згідно пункту 166.4.3. статті 164 ПКУ, платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Чи має право фізична особа - підприємець на знижку?

 На податкову знижку має право фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання. Тобто фізична особа – підприємець не має права на податкову знижку, щодо доходів отриманих від підприємницької діяльності, але якщо фізична особа підприємець, окрім господарської діяльності, ще працює за основним місцем роботи, де отримує заробітну плату, то він вправі скористатися податковою знижкою виключно до доходів, отриманих у вигляді заробітної плати протягом звітного податкового року.   

Відбувся он-лайн

семінар в ДПІ у м. Покрові

За організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) заступник начальника ДПІ у м. Покрові  ГУ ДПС у Дніпропетровській області Валентина Піхтіна провела он-лайн семінар з платниками податків на тему: «Скасування реєстрації програмного РРО».

Скасування реєстрації ПРРО проводиться також автоматично на підставі заяви з позначкою «Скасування реєстрації» шляхом виключення з реєстру ПРРО.

Скасування реєстрації ПРРО проводиться автоматично у разі:

  • державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП;
  • закриття господарської одиниці на підставі повідомлення № 20-ОПП, яке подав суб’єкт господарювання;
  • наявності судового рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання як банкрута;
  • наявності даних про ФОП як про померлого;
  • зняття суб’єкта господарювання з обліку у інших випадках, передбачених Кодексом та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Обмін даними між ПРРО та фіскальним сервером здійснюється виключно в електронній формі із застосуванням електронних підписів або печаток.

 

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

До уваги платників податків! 5 листопада 2021 року з 09-00 год. до 10-00 год. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за тел. (096) 623-22-81 на тему: «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування». На запитання відповідатиме начальник Томаківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Руслана РИБКА.

 

Категория: Область | Просмотров: 128 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar