Покров Пятница 19.04.24, 12:08
Сайт
Главная » 2022 » Январь » 20 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
17:03
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

До уваги платників податків! 24 січня 2022 року з 09-00 год. до 10-00 год. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за тел. (056) 374-86-37 на тему: «Кампанія декларування громадян доходів, отриманих у 2021 році». На запитання відповідатиме заступник начальника Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

 

Інформація щодо приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/553532.html повідомила.

На адресу Державної податкової служби України системно надходять скарги громадян щодо незабезпечення можливості продавцями товарів проведення розрахунків за допомогою платіжних карток та банківських терміналів.

ДПС нагадує платникам податків про визначений постановою Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 № 878 «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» обов’язок забезпечити приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги), включаючи суб'єктів малого підприємництва, які провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у населених пунктах з чисельністю населення від 25 тис. осіб і які відповідно до закону використовують реєстратори розрахункових операцій.

Особливо, увагу просимо звернути платників податків, обов’язок застосування РРО/ПРРО у яких виник з 01.01.2022.

 

Про податкову соціальну пільгу з ПДФО

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/552946.html повідомила.

З 1 січня 2022 року відповідно до статті 7 Закону України від 02.12.2021 № 1928-ІХ «Про Державний бюджет України на 2022 рік» установлено прожитковий мінімуму для працездатних осіб у сумі 2481 грн.

Відповідно до п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга у 2022 році становить 3470,00 грн., цей розмір обчислюється як добуток місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, на 1,4 та округлений до найближчих 10 грн.  – (2481,00 1,4) (п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ).

Отже, сума загального місячного оподаткованого доходу у вигляді заробітної плати зменшується на суму податкової соціальної пільги у 2022 році у розмірах:

- базова (загальна) ПСП для будь-якого платника податку – становить половину (50 %) розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року – 1240,50 грн = (2481,00  50%);

- ПСП для платника податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, становитиме 100% суми базової (загальної) ПСП у розрахунку на кожну таку дитину – 1240,50 грн;

- ПСП для платника, який є одинокою матір'ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, та для платника, який утримує дитину з інвалідністю – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років – 150% суми базової (загальної) пільги, – 1860,75 грн = 150% (2481,00 50%);

- ПСП для платників, визначених у п.п.169.1.4 п.169.1 ст.169 ПКУ (зокрема Герої України, учасники бойових дій під час Другої світової війни) становить 200% суми загальної пільги, - 2481,00 грн = 200% (2481,00 50%).

 

Протягом 2021 року до ДПС надійшло 2504 запити на отримання публічної інформації

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/552221.html повідомила.

У січні – грудні 2021 року до Державної податкової служби України надійшло 2504 запити на отримання публічної інформації.

Із загальної кількості 341 запит отримано ДПС поштою, 2098 – електронною поштою, 65 – в іншій формі.

Найбільше запитів на отримання публічної інформації надійшло від фізичних осіб – 1432 запити. Від юридичних осіб у 2021 році надійшов 931 запит на отримання публічної інформації, від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 23, від представників засобів масової інформації – 108.

За результатами розгляду запитів: задоволено, з наданням інформації – 1594, відмовлено з причин невідповідності запитів вимогам Закону України від 13 січня 2011 року №2939-IV «Про доступ до публічної інформації» – 512, надіслано за належністю – 398.

Нагадуємо, що запити на отримання публічної інформації надсилаються на електронну скриньку publicinfo_dps@tax.gov.ua.

 

Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, засобами сервісів «Пульс», «Урядова гаряча лінія 1545» та «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на офіційному вебпорталі за посиланням  https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/556045.html повідомили.

За січень – грудень 2021 року до сервісу ДПС «Пульс» від платників Дніпропетровщини на розгляд надійшло 627 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) (далі – звернення).

У порівнянні з аналогічним періодом 2020 року загальна кількість звернень платників податків на «Пульс» у 2021 році зменшилась на 95 одиниць (січень – грудень 2020 року – 722 картки).

Найбільш питому вагу складають звернення з наступних питань:

-  щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 314 звернень (50,1%);

-  щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 201 (32,1%);

-  щодо якості надання адміністративних послуг – 42 (6,7%);

-  щодо роботи центрів обслуговування платників – 19 звернень (3,1%).

Всі інформаційні картки, які перебували на розгляді в ГУ ДПС, своєчасно опрацьовані та розглянуті відповідно до вимог діючого законодавства.

Також у січні – грудні 2021 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд  536 звернень, які надійшли на розгляд від державного спеціалізованого сервісу «Урядова гаряча лінія 1545» і 60 звернень, що надійшли від сервісу «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА». 

При цьому, за відповідний період 2020 року на «Урядову гарячу лінію 1545» надійшло 493 звернення, а на сервіс «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА» 61 звернення.

Організація якісного та своєчасного розгляду інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС, на «Урядову гарячу лінію 1545» та «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – пріоритетні напрямки роботи фахівців ГУ ДПС.

 

У 2021 році за результатами фактичних перевірок, проведених податківцями Дніпропетровщини, донараховано 78,3 млн грн акцизного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на офіційному вебпорталі за посиланням  https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/556030.html  повідомили.

З початку 2021 року фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 242 фактичні перевірки, в ході яких виявлено 238 порушень законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, з яких, зокрема:

56 фактів не своєчасного подання довідки про фактичні залишки пального;

47 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін;

27 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії;

25 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив;

13 фактів роздрібної торгівлі тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії;

11 фактів не обладнання резервуарів рівнемірами-лічильниками та/або витратомірами лічильниками;

10 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних;

10 фактів торгівлі тютюновими виробами без марок акцизного податку;

8 фактів перевищення ліміту отриманого пального протягом календарного року, без реєстрації акцизного складу;

6 фактів оптової торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії;

5 фактів торгівлі алкогольними напоями без марок акцизного податку.

За результатами фактичних перевірок донараховано 78,3 млн грн акцизного податку, сума фінансових санкцій склала 64,2 млн гривень.

 

Працівниками податкової служби Дніпропетровської області продовжується роз’яснювальна робота щодо застосування РРО/програмних РРО

З 01.01.2022 набрали чинності норми законодавства щодо обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) / програмних РРО фізичним особами – підприємцями – «спрощенцями» другої – четвертої груп. Ефективна співпраця з платниками не можлива без зворотного зв’язку і обміном інформацією.

У зв’язку з цим, представники податкової служби Дніпропетровщини проводять активну роз'яснювальну роботу серед фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП).

Протягом минулого тижня робоча група у складі 260 податківців з цією метою відвідала велику кількість об’єктів, на яких здійснюють свою діяльність ФОП – платники єдиного податку.

Зокрема, працівниками податкової служби Дніпропетровської області 15 та 16 січня 2022 року забезпечено проведення масово-роз’яснювальної роботи на ринках, торгівельно-розважальних центрах, інших місцях масової торгівлі (надання послуг): 15.01.2022 на 1346 об’єктах, 16.01.2022 – на 1243 об’єктах.

Під час комунікацій з ФОПами обговорювались важливі питання, пов’язані із застосуванням РРО/програмних РРО і обліком товарних запасів.

Особливу увагу акцентовано на обов’язковому застосуванні ФОПами – платниками єдиного податку РРО/програмних РРО, порядку реєстрації програмних РРО, перевагах програмних РРО, а також на веденні обліку товарних запасів.

Конструктивний діалог є важливим. Адже оперативне доведення інформації до цільової аудиторії допомагає представникам бізнесу своєчасно реагувати на законодавчі нововведення і здійснювати свою діяльність в рамках діючого законодавства.

При цьому, роз’яснювальна робота, яка проводиться податковою службою області, якісне та швидке інформування платників про податкові новації – все це направлене на покращення зворотного зв’язку з платниками, на створення умов для забезпечення добровільного виконання платниками податків вимог податкового законодавства щодо повного та своєчасного надходження податків і зборів до бюджетів усіх рівнів.

 

Міністерство фінансів України видав Узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань обліку платників податків

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що Міністерством фінансів України (Мінфін) на офіційному вебсайті за посиланням https://mof.gov.ua/uk/news/minfin_vidav_uzagalniuiuchu_podatkovu_konsultatsiiu_shchodo_okremikh_pitan_obliku_platnikiv_podatkiv-3273 повідомлено наступне.

Неоднозначне тлумачення податкового законодавства є причиною податкових спорів між платниками податків та контролюючими органами. Для вирішення цих спірних питань Міністерство фінансів України використовує механізм податкових роз’яснень – Узагальнюючі податкові консультації (УПК), підготовлені з урахуванням рекомендацій та пропозицій Експертної ради з питань підготовки УПК при Мінфіні.

Наказом Мінфіну від 12 січня 2022 року № 7 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань обліку платників податків

У чому суть?

Консультація надає відповідь на питання, в яких окремих випадках платник податків зобов’язаний:

- стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку шляхом подачі повідомлення за формою 20-ОПП;

- повідомляти контролюючі органи за основним місцем обліку про окремі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням;

- подавати повідомлення за формою № 20-ОПП про об’єкти оподаткування своїх відокремлених підрозділів (філій, представництв).

Також у УПК надається відповідь на питання щодо застосування штрафних санкцій за внесення до форми № 20-ОПП інформації, іншої, ніж у Рекомендованому довіднику типів об'єктів оподаткування, що оприлюднений на офіційному вебпорталі ДПС.

Роз’яснення цих питань усуне неоднозначне трактування окремих норм податкового законодавства в частині порядку та обов’язку подання платниками податків до контролюючих органів повідомлення за формою 20-ОПП.

З текстом УПК можна ознайомитись тут: https://www.mof.gov.ua/uk/set-of-summarizing-tax-consultations.

 

Алгоритм дій у разі отримання ЕДП у Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за допомогою функції «Шерінг» додатку «Дія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) звертає увагу, що за допомогою функції «Шерінг» додатку «Дія» здійснюється ідентифікація особи та передача копій електронних документів.

Для отримання електронних довірчих послуг у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – Надавач) за допомогою функції «Шерінг» додатку «Дія» необхідно:

1) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації Надавача;

2) відкрити паспорт громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон у додатку «Дія», версії не нижче 2.0;

3) натиснути на нього та обрати штрихкод;

4) надати штрихкод або продиктувати 13-значний код, який розташований під штрихкодом;

5) підтвердити запит для передачі даних.

 

У 2021 році від платників Дніпропетровщини до держбюджету надійшло на 139 відсотків більше у порівнянні з минулим роком рентних платежів за видобування природного газу

Протягом 2021 року платники Дніпропетровського регіону поповнили державну скарбницю рентними платежами за видобування природного газу на суму понад 620,2 млн гривень. У порівнянні з 2020 роком надходження виросли  майже на 360,9 млн грн або на 139 відсотків.

Звертаємо увагу, що сума податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (крім рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводної сировини), визначена у податковій декларації за податковий (звітний) квартал, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Слід зазначити, що у разі якщо місце обліку платника рентної плати не збігається з місцезнаходженням ділянки надр, платник рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подає за місцем податкової реєстрації платника або уповноваженої особи копію податкової декларації та копію платіжного документа про сплату податкових зобов’язань з рентної плати.

 

Від платників акцизного податку Дніпропетровської області надходження до державного бюджету склали 102,1 млн грн

У Дніпропетровській області станом на 01.01.2022 обліковується 6 287 платників акцизного податку, у тому числі:

5 832 суб’єкти господарювання (далі – СГ) – сплачують акцизний податок з роздрібної реалізації підакцизних товарів;

337 СГ – зареєстровані платниками акцизного податку з пального;

81 СГ – мають ліцензії на виробництво електроенергії;

37 СГ – виробників та імпортерів алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

У 2021 році до державного бюджету надійшло 102,1 млн грн акцизного податку, у т.ч. з вироблених в Україні на митній території України підакцизних товарів (продукції) – 67,0 млн грн, з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) – 35,1 млн гривень.

 

Центри обслуговування платників податків Дніпропетровщини

В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), станом на 01.01.2022 функціонують 35 центрів обслуговування платників при державних податкових інспекціях (далі – ДПІ) та мобільний ЦОП. Адміністративні послуги надаються у 35 ДПІ, мобільним ЦОПом та ГУ ДПС.

В ЦОП платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Діяльність ЦОП забезпечують 253 працівника.

У ЦОП можливо отримати 77 адміністративних послуг, 51 з яких надається безкоштовно.

У зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 104 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою були внесені зміни, в тому числі до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», прийом платників частіше здійснюється за попереднім записом. Для листування та подання звітності платниками, що не мають змоги використовувати електронні сервіси, в будівлях ЦОП розміщені поштові скриньки з метою обмеження особистого спілкування працівників ЦОП з платниками податків.

Протягом січня – грудня 2021 року до ЦОП Дніпропетровської області надійшло 287 113 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 4 195 звернень більше у порівнянні з січнем – груднем 2020 року (у т. ч. в електронному вигляді надійшло 92 950 звернень, або 32,4 відс. від загальної кількості, що на 38 206 звернень більше у порівнянні з відповідним періодом 2020 року (41,1 відсотка)).

Протягом 2021 року платниками податків Дніпропетровщини отримано 273 986 адміністративних послуг, що на 5 260 послуг менше ніж у відповідний період 2020 року, у т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 85 234 адміністративні послуги (31,1 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг), що на 34 887 послуг більше у порівнянні з січнем – груднем 2020 року (40,9 відсотка).

 

Протягом 2021 року місцеві бюджети Дніпропетровщини від платників збору за місця для паркування транспортних засобів отримали на 82 відс. більше коштів ніж у 2020 році

Місцеві бюджети Дніпропетровської області від платників збору за місця для паркування транспортних засобів протягом 2021 року отримали понад 31,7 млн гривень. Надходження збільшились у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року на понад 14,3 млн грн або на 82 відсотки.

Звертаємо увагу, що сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації.

Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Платники Дніпропетровщини спрямували до державного бюджету понад 1,5 млрд грн військового збору

Платниками Дніпропетровської області на підтримку армії протягом 2021 року спрямовано до держбюджету понад 1,5 млрд грн військового збору. У порівнянні з 2020 роком сума надходжень збільшилась більш ніж на 265,1 млн грн або на 20,7 відсотків.

Доводимо до відома, що відповідно до п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX Податкового кодексу України тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

 

На розвиток місцевих громад Нікопольського регіону надійшло

1 млрд 973,3 млн грн податків й зборів

Доходи місцевих бюджетів Нікопольського регіону за січень - грудень 2021 року склали 1 млрд 973,3 млн грн, що на 303,6 млн грн більше аналогічного періоду 2020 року. Значну частину надходжень у місцеві скарбниці Нікопольського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 1 млрд 322,9 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 191,2 млн грн.

Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі протягом 2021 року сплатили 299,8 млн грн, що майже на 19,5 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.

Замикають трійку лідерів спрощенці, які сплатили 178,8 млн грн, що на 18,8 млн грн перевищує минулорічні показники.

 

Платники Нікопольського регіону перерахували

понад 491,9 мільйонів гривень ПДВ

З початку року економічно активні підприємства Нікопольського регіону підвищили сплату податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів, робіт та послуг та перерахували 491,9 млн гривень.

За 12 місяців 2021 року загальний приріст склав 39,0 млн гривень, порівняно з аналогічним періодом 2020 року. За рахунок впровадження нових податкових сервісів, електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ процес нарахування та сплати ПДВ, а також повернення бюджетних коштів платникам став максимально прозорим. Підприємці та представники підприємств мають можливість самостійно відстежувати весь процес адміністрування податку через «Електронний кабінет платника».

 

Надходження податку на нерухоме майно,  відмінне від земельної ділянки по Нікопольському регіону зросли майже на 6,6 млн гривень

Власники нерухомості Нікопольського регіону сплатили майже на 6,6 млн грн більше податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ніж за аналогічний період минулого року. Надходження податку в поточному році склали  32,9 млн гривень. Нагадаємо, податок сплачують фізичні та юридичні особи, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості. Юридичні особи самостійно визначають суму податку до сплати у декларації та сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Сплачувати податок зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою, квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв м і будинку площею більше 120 кв метрів. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв м, тобто податок нараховується лише на «зайві» квадратні метри.

 

Категория: Область | Просмотров: 87 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar