Покров Четверг 16.05.24, 19:48
Сайт
Главная » 2012 » Июль » 27 » Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)
12:51
Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)
Відсьогодні у проекті будівництва Дніпропетровського метрополітену «точку неповернення» пройдено. Про це повідомив губернатор Дніпропетровщини Олександр Вілкул під час церемонії підписання Кредитної угоди між  Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). ЄБРР відкриває кредитну лінію Україні на суму 152 млн євро для завершення будівництва метро у Дніпропетровську. Кредит надається строком на 15 років з відстрочкою виплати тіла кредиту на 4 роки. Враховуючи високу комерційну привабливість проекту ставка складає Euro LIBOR+1%, що є однією з найнижчих ставок при кредитуванні інфраструктурних об’єктів на території країн СНД. «Тепер я впевнений – Дніпропетровський метрополітен буде повністю побудовано за 4 роки», - сказав Олександр Вілкул. 
У церемонії підписання Кредитної угоди взяли участь Міністр фінансів України Юрій Колобов, губернатор Дніпропетровщини Олександр Вілкул, директор відділу муніципальної та транспортної інфраструктури Європейського банку реконструкції та розвитку Жан-Патрік Марке, Дніпропетровський міський голова Іван Куліченко, начальник КП  «Дніпропетровський метрополітен»  Віктор Сітонін. 
«Відсьогодні у проекті будівництва Дніпропетровського метрополітену «точку неповернення» пройдено. Кредит від ЄБРР – це значний фінансовий ресурс, який дозволить залучити до будівельних робіт потужного підрядника. З введенням в експлуатацію нових станцій метро в місті підвищиться якість пасажироперевезень. Зокрема, метро з'єднає промислові райони міста з центральними, що значно скоротить час і підвищить комфортність переїзду жителів Дніпропетровська до місця їх роботи і в зворотному напрямку. Після завершення будівництва метро буде повністю реконструйована історична частина нашого обласного центру проспект Карла Маркса, що надасть їй європейського естетичного вигляду. Ми вдячні нашому Президенту Віктору Януковичу та Уряду за підтримку у реалізації цього надзвичайно важливого і потрібного для нашого регіону проекту», - сказав Олександр Вілкул. 
«Хотілося б окремо сказати слова подяки керівництву Дніпропетровської області. Ту наполегливість, яку ви проявляли при взаємодії з Європейським банком реконструкції та розвитку викликає величезну повагу. Цей проект досить складний і важкий. Я не сумніваюся, що через 4 роки ми завершимо будівництво метро у Дніпропетровську», - сказав міністр фінансів України Юрій Колобов. 

Він відзначив, що в проекті добудови Дніпропетровського метро Уряд співпрацює з Європейським інвестиційним банком, з яким невдовзі також буде підписана угода. 
«Цей проект дуже унікальний. Такими умовами, які Україна отримала в рамках кредитної угоди, не може похвалитися жодна країна світу. Тому, що це дешевий та довгий ресурс. Це ресурс, якого  потребує країна», сказав Юрій Колобов.
На сьогодні Дніпропетровський метрополітен складається з електродепо і 6 станцій – «Комунарівська», «Проспект Свободи», «Заводська», «Металургів», «Метробудівників» та «Вокзальна». Вони були побудовані ще за радянських часів. Щоб їх увести в експлуатацію, необхідно було провести лише облицювальні роботи, що було зроблено у 1995 році. А розпочате тоді будівництво трьох станцій - «Театральна», «Центральна» та «Музейна» - так і не було здійснено. 
Загалом будівництво метро в Дніпропетровську триває понад 30 років, з яких більше п’ятнадцяти років – з 1995 по 2010 рік – жодних системних робіт на об’єкті не проводилося. 
2010-2011 року за ініціативи губернатора Олександра Вілкула при підтримці Президента України Віктора Януковича та Уряду будівництво метро було відновлено .
 З метою розгортання повномасштабних будівельних робіт обласна влада опрацювала питання із залучення потужного кредитного ресурсу. Для цього було прийняте рішення про пошук стратегічного партнера. Найбільш перспективними виявилися Європейський банк реконструкції і розвитку та Європейський інвестиційний банк. Далі були відпрацьовані можливі механізми співробітництва. З цієї метою консалтингова компанія Скот-Вілсон ЛТД розробила попереднє техніко-економічне обґрунтування. Після цього була створена робоча група, яка провела конкурс і вибрала компанію «SGS Austria», що розробила повне техніко-економічне обґрунтування та оцінку впливу на навколишнє середовище. Згідно з цим техніко-економічним обґрунтуванням вартість проекту добудови трьох нових станцій Дніпропетровського метрополітену становить 367 млн євро (понад 4 млрд грн). На пропозицію обласної влади та за Дорученням Президента України Віктора Януковича Кабінет Міністрів країни ухвалив рішення про залучення  304 млн євро у вигляді кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку (по 152 млн євро кожен банк). Решту коштів надає держава. 
Відсьогодні підписано угоду про залучення 152 млн євро від ЄБРР, а до кінця 2012 року буде підписано угоду про залучення ще 152 млн євро від ЄІБ. 
Надходження коштів від ЄБРР очікується на початку 2013 року. До кінця 2012 року для продовження будівельних робіт з державного бюджету Уряд виділив 50 млн грн, яких достатньо для погашення заборгованості за попередній період, підтримання в безпечному стані існуючих підземних гірничих виробок та продовження будівельно-монтажних робіт, запланованих на цей рік. Наразі замовником робіт на Дніпропетровському метрополітені є Міністерство інфраструктури України. 
З 2013 року відповідно до кредитної угоди кошти ЄБРР через Міністерство фінансів України будуть перераховані на рахунок КП «Дніпропетровський метрополітен». Тендер з визначення підрядної організації для виконання будівельних робіт проводить КП «Дніпропетровський метрополітен». Компанія, яка виграє тендер, бере на себе відповідальність про те, що виконає весь обсяг робіт з будівництва трьох станцій метрополітену відповідно до кошторису. У разі, якщо компанія-підрядник вийде за межі кошторису, то різницю вона компенсує за власний кошт. Контроль за проведенням тендеру та виконанням тендерних умов під час будівництва будуть забезпечувати експерти ЄБРР.
«Усі процедури, що стосуються будівництва метрополітену, мають бути виконані максимально прозоро. Дніпропетровщина має продемонструвати світу якість робіт, що відповідають міжнародним стандартам. Адже ми реальними справами формуємо для нашого регіону та всієї України інвестиційно привабливий імідж. І наші закордонні партнери під час планування наступних проектів будуть враховувати ті результати, які ми отримаємо під час будівництва Дніпропетровського метро», - сказав Олександр Вілкул. 
Зазначимо, що на сьогодні це найбільша сума запозичень від ЄБРР, яку держава залучає для реалізації такого масштабного інфраструктурного проекту. 
Олександр Вілкул дав завдання створити сайт, на якому буде надаватися інформація щодо ходу робіт з будівництва Дніпропетровського метрополітену. Зокрема, на сайті можна буде ознайомитися з умовами тендеру, його результатами, інформацією щодо переможця тендеру, а також інформацію щодо ходу кожного етапу будівництва, в тому числі і пряму трансляцію будівництва через веб-камери, які будуть встановлені на будівельних майданчиках. Сайт має функціонувати українською та англійською мовами. 
 До кінця 2012 року мають бути проведені всі тендерні процедури з визначення підрядної організації, яка виступить основним виконавцем робіт із завершення будівництва трьох станцій Дніпропетровського метрополітену. 
«Це були непрості два роки. Завдяки наполегливості нашого губернатора Олександра Вілкула, його системному підходу, європейським принципам організації роботи над проектом, залученню міжнародних консультантів, підтримці нашого Президента Віктора Януковича та Уряду проект добудови метро у Дніпропетровську вийшов на новий рівень, на якому вже є впевненість, що будівництво головного довгобуду Дніпропетровської області буде завершене», - сказав заступник губернатора Геннадій Темник. Він підкреслив, що підписання угоди з ЄБРР – це стабільна заробітна плата для метробудівців, яка перевищує 4 тис грн на місяць, гарантовані замовлення виробникам будівельних матеріалів Дніпропетровської області та вирішення транспортних проблем Дніпропетровська. 
У рамках Кредитної угоди, яка підписана сьогодні, залучення коштів ЄБРР дасть можливість розгорнути масштабні будівельні роботи з розширення діючої лінії метрополітену. До існуючих на сьогодні 7 км «підземки» буде додано ще 4 км, які пролягатимуть під проспектом Карла Маркса. Тож заплановане розширення існуючої лінії метрополітену в центрі міста збільшить її довжину до 11 кілометрів та додасть три нові станції – «Театральна», «Центральна» та «Музейна». Нові станції за дорученням Президента України Віктора Януковича мають запрацювати 2015 року. Введення в дію пускового комплексу від станції «Вокзальна» до станції «Центральна» дозволить підвищити майже в 5 разів рівень пасажироперевезень – з 13 млн пасажирів на рік до 64,2 млн пасажирів на рік, а також зробити пасажирські перевезення метрополітеном рентабельними. 
Директор відділу муніципальної та транспортної інфраструктури ЄБРР Жан-Патрік Марке зазначив: «Наша мета - підтримувати розвиток в Україні чистого, ефективного і сучасного міського транспорту. Проект завершення будівництва метрополітену в Дніпропетровську є частиною цієї стратегії. Існуюча транспортна система більше не задовольняє потреби міста. Розвиваючи ефективний і чистий міський транспорт, ми отримуємо цілий ряд екологічних та економічних переваг, зокрема, скорочення тривалості поїздок, зменшення інтенсивності використання індивідуального автотранспорту, а також скорочення шкідливих викидів».
«Участь одного з найбільших європейських банків у масштабному проекті розвитку транспортної інфраструктури в Україні свідчить про підвищення довіри до нашої держави. Зазначений проект реалізується в Дніпропетровську і це вкотре підтверджує, що Дніпропетровщина – регіон-лідер з високим рівнем довіри зі сторони інвесторів, регіон, якому надають підтримку наш Президент Віктор Янукович і Уряд, регіон, в якому створені умови для комфортного розвитку бізнесу», - сказав Олександр Вілкул. 
Довідково: Euro LIBOR – Лондонські міжбанківські ставки, номіновані в євро. Це відсоткова ставка, яку пропонують банки одне одному за крупними короткостроковими кредитами. Ставка фіксується невеликою групою найбільших лондонських банків. Це дозволяє банкам уникати банкрутства, оскільки вони мають можливість швидко позичати необхідні кошти в інших банків, які на даний момент мають надлишок коштів.  

Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)

Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)

Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)

Олександр Вілкул: «Дніпропетровський метрополітен буде повністю добудовано за 4 роки» (фото)
Категория: Область | Просмотров: 854 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar