Главная » 2013 Апрель 8 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
17:34 Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує | |
Никопольская ОГНИ Днепропетровской области Государственной налоговой службы объявляет конкурс на замещение вакантных должностей: Управление информатизации и учета налогоплательщиков - начальник управления; - заместитель начальника управления- начальник отдела. Юридический отдел - начальник отдела; - главный государственный налоговый инспектор; - государственный налоговый инспектор - заведующий сектором. Участие в конкурсе могут принять граждане Украины с полным высшим образованием соответствующего профессионального направления (экономическим, техническим, юридическим) с образовательно-квалификационным уровнем специалиста, магистра, которые свободно владеют государственным языком, действующим законодательством, нормативными актами, относящимися к компетенции Государственной налоговой службы Украины, с опытом работы по специальности не менее 3-х лет (начальник управления) и не менее 2-х лет (начальник отдела). Срок подачи документов – 30 дней со дня опубликования объявления. За справками обращаться в отдел персонала Никопольской ОГНИ Днепропетровской области Государственной налоговой службы (просп.Трубников, 27, 4-й этаж, ком. 407, тел. 4-47-49). За 3 місяці звітного року бізнес Нікопольщини поповнив казну на 169,6 млн.грн. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Коваленко. За його словами за січень - березень 2013 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 169,6 млн.грн., збільшивши загальні збори порівняно з січнем - березнем 2012 року на 8,9%. Зокрема, в січні - березні 2013 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 36,3 млн.грн. У порівнянні з показниками відповідного періоду минулого року мобілізація до держбюджету збільшилася на 1,9 млн.грн., або на 5,6%. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ (35%) та податок н прибуток (39%). Місцевий бюджет у січні - березні 2013 року отримав 133,4 млн.грн., що на 11,9 млн.грн. більше, ніж у січні - березні 2012 року. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок. Керівник Нікопольського податкового відомства Геннадій Коваленко переконаний, що зазначених високих показників вдалося досягти, зокрема, завдяки зміні філософії діяльності податкової служби, запровадженню нових стандартів роботи працівників відомства та сумлінності бізнесу регіону щодо сплати податків. Звернення громадян - ознака довіри до податкових органів Нікопольської ОДПІ У сучасних умовах до числа найважливіших, пріоритетних напрямів діяльності держави слід віднести забезпечення й охорону конституційних прав і свобод людини й громадянина. Особисте право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення. Нікопольська ОДПІ Дніпропетровської області ДПС постійно приділяє увагу зверненням громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи, оскільки вважає, що дотримання норм доброчесності є важливим фактором, органічно пов'язаним з місією, на якій ґрунтується діяльність податкової служби, спрямована на зростання рівня добровільної сплати податків. На протязі січня - березня 2013 року до Нікопольської ОДПІ надійшло 22 письмових звернень громадян. Кожне звернення ретельно опрацьовується фахівцями податкової служби у строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян». Таким чином , податківці мають змогу дослідити та проаналізувати найбільш актуальні питання, що цікавлять платників податків. Забезпечення своєчасного та ретельного розгляду звернень громадян органами податкової служби – є важливим інструментом співпраці з платниками податків. Податківці Нікопольської ОДПІ добре розуміють – кваліфікована допомога громадянам –це упередження помилок та розумний підхід до ведення господарських справ. Надання публічної інформації здійснюється у відповідь на інформаційний запит. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації. Право на доступ до інформації є конституційним правом людини, яке передбачене і гарантоване статтею 34 Конституції України, а саме, право кожного на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань; право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір. Закріплене Конституцією України право на інформацію передбачено, насамперед, Законами України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації" та іншими нормативно-правовими актами. Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Публічну інформацію можна отримати в Нікопольській ОДПІ Дніпропетровської області ДПС: письмово: 53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр-т. Трубників 27 (на конверті вказувати "Публічна інформація"); усно: (05662) 4-45-10; факс: (05662) 4-56-88; електронна пошта: publik0407@ukr.net. Станом на 01.04.13 до до Нікопольської ОДПІ письмових запитів на інформацію не надходило. Нікопольська ОДПІ про відпрацювання звернень на сервіс «Пульс податкової» З початку 2013 року до сервісу «Пульс податкової» звернулося 2 платника податків Нікопольської ОДПІ. Звернення негайно були опрацьовані у структурних підрозділах Нікопольської ОДПІ та платникам податків надано відповіді в установлений законодавством термін. В результаті перевірки фактів з’ясовано що дії працівників інспекції були правомірними. Сьогодні податкова служба перетворюється на сервісну службу високого ґатунку. Це означає комфортне обслуговування, мінімізацію незручностей для платників податків та вирішення спірних питань на їх користь. Тому для цього і запроваджено новий антикорупційний проект під егідою голови ДПС України «Пульс податкової». Шановні платники податків! 16.04.13 у приміщенні Нікопольської ОДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби відбудеться виїзний особистий прийом заступником голови ДПС у Дніпропетровській області Ломако Ігорем Петоровичем Бажаючим записатися на прийом звертатись до кабінету №101 або за тел.: 4-45-10 до 11.04.13. Сектор взаємодії із ЗМІ та громадськістю Про переваги подання звітності в електронному вигляді Державна податкова служба у Дніпропетровській області запрошує платників податків до подання податкової звітності в електронному вигляді. Цим Ви заощадите в часі, паперовому документообігу, коштах на придбання бланків, суттєво скоротяться терміни проведення перевірок щодо правомірності заявлених до відшкодування сум податку на додану вартість. Звітність, що надіслана до податкового органу через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання. У минулому році безкоштовними послугами акредитованого Центру сертифікації електронних ключів ІДД ДПС України скористалася велика кількість юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців країни. Слід зазначити, що цифровий підпис є своєрідним захистом податкової звітності, що надсилається "електронкою”. Однак сфера застосування підпису не обмежується лише звітуванням. Платники податків також можуть укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі. Детальну інформацію щодо режиму роботи, перелік представництв АЦСК ІДД ДПС в регіоні та їх пунктів реєстрації користувачів, бланки необхідних для реєстрації документів та зразки їх заповнення можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДПС http://www.acskidd.gov.ua. Спеціальне програмне забезпечення також можна безкоштовно завантажити із зазначеного інформресурсу. Для зручності платників на відеохості «YouTube» розміщено відео-інструкція щодо налаштування програми ”ДПС Захист звітності”. На Дніпропетровщині планові показники надходжень до бюджету перевищено по 14 з 18 показників В Дніпропетровській області за лютий-січень 2013 року до бюджетів всіх рівнів надійшло загальних платежів на суму більше 3 мільярдів 130 мільйонів гривень. Планові показники перевищено по 14 з 18 доведених державним бюджетом: від реалізації безхазяйного майна більше планових показників до бюджету надійшло майже 270 мільйонів гривень, акцизного податку з підакцизних товарів, ввезених на митну територію майже 4 мільйони гривень; збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію 42,2 мільйона гривень, відповідно, надбавки до діючого тарифу на газ понад 2 мільйонів гривень. Збору за спеціальне використання води перевищено планові показники на 2,3 мільйона гривень. Податку на прибуток – понад плану до бюджету надійшло майже 60 мільйонів гривень. Акцизного податку з підакцизних товарів, вироблених в Україні, надійшло на 5,5 мільйонів гривень більше запланованого. На 116 відсотків більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року до бюджету в Дніпропетровській області надійшло податку за землю, або на 33,3 мільйона гривень. Єдиний податок перевищив минулорічні показники на 37 відсотків, або на 23,3 мільйони гривень. В той же час, перевищення планових показників податку на доходи фізичних осіб становить всього 0,8 відсотка, понад запланованого до державного бюджету податку на доходи фізичних осіб надійшло 5,1 мільйона гривень. Використання «чужого» як «свого»: принесло доходу 2 мільйони та відкриття карної справи Майже 2 мільйони гривень за один рік змогло заробити керівництво одного з учбових закладів міста Дніпропетровська налагодивши незаконну фінансову схему отримання грошей. Для цього в будівлі та на території, що належать громаді міста, було відкрито ортопедичний та стоматологічний кабінети, а також організовано цілодобову комерційну автомобільну стоянку. Дії махінаторів припинили співробітники відділу організації боротьби з розкраданням бюджетних коштів і їх легалізації державної податкової служби в Дніпропетровській області. За матеріалами справи податкової міліції області порушено кримінальну справу за ч. 4 ст. 191 КК України (Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). Під час слідчих дій незаконні оборудки напевне отримають належну оцінку слідства та суду. Майже 100 відсотків платників податків податку на додану вартість Дніпропетровщини звітують дистанційно Все ширше в Дніпропетровській області платники податків використовують можливості подавати до податкової звіти та декларації дистанційно, з допомогою електронних сервісів ДПС України, через мережу Інтернет. В 2012 році на Дніпропетровщині дистанційно звітували майже 38 тисяч. Найчастіше дистанційно до податкової служби звіти в електронній формі подають платники податку на додану вартість (93% платників ПДВ звітують дистанційно), використовують електронні сервіси податкової – 57% платників податку на прибуток і 22% платників податку за користування землею. Завдяки проведенню постійної роботи державною податковою службою області, вже за січень-лютий 2013 року кількість платників податків, які звітують та подають декларації дистанційно, збільшилась на 23 відсотки, з них 43 відсотки – юридичних осіб, 14 відсотків – фізичних. В Дніпропетровській області у 2012 році працював лише один центр сертифікації електронних ключів ДПС України, в 2013 році їх кількість збільшилася до 5. Центри сертифікації ключів працюють в інспекціях міст Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Павлоград та Нікополь. Щодня кожний Центр сертифікації електронних ключів (електронних цифрових підписів) приймає 10 – 20 відвідувачів, розширюючи коло користувачів електронними сервісами податкової служби України. ДЛЯ ОТРИМАННЯ ПОДАТКОВОЇ ЗНИЖКИ НА НАВЧАННЯ ПОДБАЙТЕ ПРО ЗБЕРІГАННЯ ДОКУМЕНТІВ Якщо у 2012 році Ви сплачували за своє навчання або навчання члена своєї сім'ї І-го ступеня споріднення, то Ви маєте право на податкову знижку. Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення. Тобто, Ви можете повернути з бюджету суму витрачених коштів за навчання. Для отримання такої знижки необхідно протягом всього 2013 року, подати до ДПІ за місцем проживання річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та пакет документів, що підтверджують суми коштів сплачених за навчання. До переліку таких документів входять: -квитанції оплати; -договір з навчальним закладом; -довідка про отримані у звітному році доходи; -розрахунковий рахунок відкритий в банку, для зарахування повернених коштів; -документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї І-го ступеня споріднення) тощо. Якщо платник податків, навчається в декількох навчальних закладах України, то він має право скористатися податковою знижкою на навчання. Платники податків, які навчаються за кордоном, права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти, не мають. Якщо студент протягом звітного року одержував доходи від виконання договорів цивільно-правового характеру, які не є трудовими договорами, то члени його сім’ї першого ступеня споріднення мають право на податкову знижку щодо сум, сплачених за навчання такого студента. Інтернатура (спеціалізація) є невід'ємною ланкою безперервного процесу підготовки у вищому медичному і фармацевтичному закладах освіти фахівців за напрямом професійного спрямування. Тож, суми коштів, сплачені платником податку на користь вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти для компенсації вартості навчання такого платника податку, іншого члена його сім'ї першого ступеня споріднення, у інтернатурі, при додержанні всіх норм ст. 166 Кодексу, можуть прийматися у розрахунок податкової знижки такого платника податку за звітний рік. ДПС у Дніпропетровській області нагадує, якщо до кінця 2013 року Ви не скористуєтесь правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2012 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Платникам загальної системи оподаткування варто знати! ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме: • виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку); • виручка в натуральній (негрошовій формі); • cуми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності. Яку суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування включати в витрати ФОП на загальній системі оподаткування? Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування мають право включити до складу витрат суму єдиного внеску, яка сплачувалась протягом року у вигляді авансових платежів, за умови наявності підтверджуючих документів. ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до інших операційних витрат, при обчисленні об’єкта оподаткування відносяться суми нарахованих податків та зборів, установлених Податковим кодексом України, інших обов’язкових платежів, та пені, штрафів, неустойки, передбачених пп. 139.1.11 ст. 139 ПКУ. Сума списаної кредиторської заборгованості. До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме: • виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку); • виручка в натуральній (негрошовій формі); • суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності. Кредиторська заборгованість - це заборгованість платника податку перед іншими суб’єктами господарювання за отримані товари (роботи, послуги). Якщо кредитором списується заборгованість фізичній особі – підприємцю на загальній системі оподаткування, то сума списаної заборгованості включається до складу загального оподатковуваного доходу фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах. Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою № 3ВР-1, коли й кому подавати. Відповідно до абз. другого п.7 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів державної податкової служби звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку. Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднанні. Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті. Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій (п.9 ст.3 Закону). Суб’єкти господарювання, які не подають до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, зобов’язані подавати до органів ДПС Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою № 3ВР-1 та роздруковувати фіскальні звітні чеки. Податок на додану вартість Імпорт програмної продукції та ПДВ Тимчасове звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції згідно з п.261 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України не поширюється на операції з її ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту. Отже, оподаткування ПДВ цієї категорії товарів при ввезенні на митну територію України у митному режимі імпорту здійснюється на загальних підставах. (Лист Державної митної служби України від 06.02.2013 №12/2-12.2/490). Подання звітності з ПДВ переробними і сільськогосподарськими підприємствами Переробні підприємства, зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування, і сільськогосподарські підприємства, які здійснюють діяльність відповідно до п.209.18 ст.209 Податкового кодексу України, починаючи з 1 квітня 2013 року за звітний період подають дві декларації: - одну для розрахунків з державним бюджетом, в якій, зокрема, відображатимуться операції з вивезення за межі митної території України продукції у митному режимі експорту та, відповідно, суми бюджетного відшкодування за звітний період; - другу для відображення діяльності платника, пов’язаної з переробкою молока та тварин, закуплених у живій вазі. (Лист Державної податкової служби України від 15.02.2013 №1849/5/15-3111). Оподаткування ПДВ субвенцій Кошти, отримані з місцевого чи державного бюджету як компенсація вартості проїзду пільгових категорій пасажирів міським транспортом, включаються до обсягу операцій, звільнених від оподаткування ПДВ, в тому випадку, якщо тарифи на таке перевезення затверджено уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Якщо тарифи на місцеві перевезення не затверджено уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування, то кошти, отримані з бюджету як компенсацій вартості проїзду пільгових категорій пасажирів у приміському, міжміському сполученні, при інших видах перевезень, а також у міському сполученні, включаються до складу оподатковуваних ПДВ операцій і збільшують базу оподаткування у звітному періоді їх отримання з нарахуванням податкових зобов’язань у загальновстановленому порядку. (Лист Державної податкової служби України від 15.02.2013 №3826/7/15-3317). Податок на прибуток Суб`єкти програмної продукції мають змогу 10 років користуватися пільгою в оподаткуванні Законодавчі зміни передбачають з 01.01.2013 до 01.01.2023 застосування зниженої ставки податку на прибуток для суб`єктів програмної продукції у 5 відсотків здійснення діяльності згідно з відповідними кодами економічної діяльності. При цьому суб'єкти програмної продукції з метою застосування особливостей оподаткування податку на прибуток повинні протягом попередніх чотирьох звітних (податкових) кварталів сукупно одночасно відповідати таким критеріям: 1) питома вага доходів суб'єкта здійснення визначених видів економічної діяльності становити не менш як 70 % доходів усіх видів економічної діяльності з товарів, виконання робіт, надання послуг; 2) первісна вартість основних засобів та/або нематеріальних активів суб'єкта перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, у 2013 р. ця сума становить 57350 грн. (1147 грн.х50); 3) відсутність у суб'єкта податкового боргу; 4) щодо суб'єкта судом не прийнято постанови про визнання боржника банкрутом відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Для отримання суб'єктом програмної продукції свідоцтва, яке даватиме йому право на застосування особливостей оподаткування, подати органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву разом з фінансовою звітністю та копіями первинних документів, засвідчені підписом платника податку або його посадовою особою. Така заява подається керівником або представником юридичної особи - платника не як за 30 календарних днів до початку звітного (податкового) кварталу, з якого зазначений передбачає отримати право на використання особливостей оподаткування. Звертаємо увагу, що з 15 лютого поточного року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України 14.01.13 № 12 «Про затвердження Порядку ведення реєстру, форм реєстраційної заяви, заяви про анулювання та свідоцтва про реєстрацію програмної продукції, застосовують особливості оподаткування». Вказаним наказом рекомендовано - продукції, до набрання чинності цим наказом подали реєстраційну заяву для отримання Свідоцтва про реєстрацію суб`єкта програмної продукції у довільній формі, надати таку заяву до податкових органів за місцем за затвердженою зазначеним наказом формою. Пільгове оподаткування для інвестиційної діяльності Для створення максимально комфортного бізнес – середовища, залучення іноземних інвестицій світового капіталу суб'єктам інвестиційної діяльності, що реалізують схвалені Кабінетом України інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки, схвалені відповідно до Закону України "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць", надається державна підтримка, зокрема у сфері оподаткування. Так, з 1 січня 2013 року набрали чинності зміни до підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу, внесені Законом України 06.09.2012 р. №5211-VI (далі - Закон ). Цим Законом встановлені особливості оподаткування податком на прибуток підприємств, якими матимуть змогу користуватися зазначені суб'єкти господарювання. Так прибуток, отриманий суб'єктами інвестиційної діяльності, буде оподатковуватися за пільговою ставкою, яка з 01.01.2013 р. по 31.12.2017 р. становитиме 0 %, а з 01.01.2018 р. по 31.12.2022 р. - 8 %. Водночас Законом встановлено, що податок на прибуток підприємств суб'єктами господарювання при інвестиційних проектів обчислюватися з урахуванням наступних особливостей: 1) час нарахування амортизації основних засобів, що використовуються в період інвестиційного проекту та входять до груп 2 (капітальні витрати на поліпшення земель, не пов'язані з будівництвом) 3 (будівлі), може бути застосовано метод прискореного зменшення залишкової вартості, визначеного розділом III Податкового кодексу; 2) сума отриманих податкових пільг з цього податку не може перевищувати обсягу інвестицій, що фактично здійснені таким суб'єктом; 3) ведення суб'єктами господарювання, реалізують інвестиційні проекти, окремого податкового обліку доходів та витрат, пов'язаних з отриманням прибутку інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, що звільняються оподаткування, який правилам, визначеним п. 152.11 ст. 152 Податкового кодексу; 4) сплати податку на прибуток на загальних підставах за весь період інвестиційного проекту у разі, якщо протягом двох років з дня схвалення інвестиційного проекту не досягнуто критеріїв, установлених Законом України "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць", або в разі недотримання таких критеріїв упродовж подальшого строку його реалізації, або в разі відмови суб'єкта господарювання інвестиційного проекту; 5) суми коштів, не сплачені до бюджету в результаті наданих пільг з податку на прибуток, використовуються платником податку на та в порядку, передбачені пунктом 21 підрозділу 4 Податкового Кодексу. Зокрема кошти спрямовуються таким платником на створення чи переоснащення матеріально-технічної бази, збільшення обсягу виробництва (надання послуг), запровадження новітніх технологій та/або повернення кредитів (у тому числі отриманих до дня набрання чинності цим Кодексом), використаних на зазначені та сплату процентів за ними тощо. Акцизний податок на продаж відчуження іншим засобом цінних паперів З 03.01.2013 р. набув чинності Закон України 06.12.2012 № 5519/VI щодо порядку обкладення податком на прибуток операцій з цінними паперами введення на такі операції акцизного податку. Згідно нової п. 153.8 ст. 153 Податкового кодексу України в цілях оподаткування ведеться окремий облік операцій з цінними паперами, находяться в обігу на фондовій операцій з цінними паперами, не обертаються на фондовій Прибуток, одержаний таких операцій, оподатковується по ставці 10 відсотків. Закон вніс нову норму, згідно якої платник не права враховувати у витратах при визначенні фінансового результату операцій з цінними паперами, витрати з придбання паперів, якщо інформація про емітент на дату здійснення операцій знаходиться в переліку емітентів з ознаками фіктивності. 01 січня 2013 даним Законом введений особливий акцизний податок на продаж відчуження іншим способом цінних паперів. Даний податок застосовується до операцій з продажу, обміну або будь-якого іншого відчуження цінних паперів дерівативів фізичними особами підприємствами. ПДФО Платники податків мають право на податкову знижку за користування іпотечним житловим кредитом Податковим кодексом (п. 175.1 ст. 175) передбачено, що платник податку – резидент має право включити до податкової знижки суму процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим по позичальнику в національній або іноземній валюті, фактично сплачених протягом звітного податкового року. Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи покупається житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. Пунктом 175.4 ст. 175 Податкового кодексу встановлено, що право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно з статтею, надається платнику за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому: - об’єктом житлової іпотеки придбавається; - збудований житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватись як основне місце проживання. Для того щоб скористатися правом на отримання податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом, платнику податку – резиденту необхідно подати до органу ДПС такі документи: кредитний договір нотаріально завірений договір іпотеки; платіжні документи, в яких чітко визначено суму сплачених процентів за користування іпотечним кредитом зазначено прізвище, та по батькові платника податку як платника цих процентів ( рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів); паспорт платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням жилого будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит; реєстраційний номер облікової карти платник податку; довідку з місця роботи про нарахування (виплати) доходу у вигляді заробітної плати, утриманого податку та соціального внеску тощо. звернути увагу, що договір на отримання кредиту на придбання житла цьому випадку повинен відповідати одночасно таким умовам: - у кредитному договорі зазначатися, що його видано на придбання (будівництво) житла, яке кредитор приймає у заставу; - до кредитного договору обов’язково бути укладено договір іпотеки (застави) нерухомого майна, який невід’ємним доповненням до такого кредитного договору; - договір іпотеки (застави) обов’язково бути нотаріально посвідченим; - кредит бути отриманий банку; - договір про іпотечний кредит укладено на строк не менше на п’ять років. Виїзд за кордон на постійне місце проживання не звільняє від подання декларації. Громадяни України, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов'язані подати до органу державної податкової служби за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи. Це необхідно зробити не пізніше ніж за 60 календарних днів до виїзду. Перевірка органом ДПС здійснюється протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації. У разі відсутності податкових зобов’язань платнику податку видається відповідна довідка. Довідка про сплату та відсутність податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі. Зазначений документ подається до органів митного контролю під час перетину кордону і є підставою для проведення митних процедур. Обов’язок щодо подання податкової декларації платниками податку-резидентами, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, визначено п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України та регламентовано постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010 №1243 «Про затвердження Порядку отримання довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку-резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку» . Єдиний податок Орендодавці житлових приміщень загальною площею понад 100 кв. м. не можуть бути платниками єдиного податку Фізичні особи - підприємці, які надають в оренду: - земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара; - житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів; - нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів не можуть бути платниками єдиного податку. Відповідно до Цивільного кодексу України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Це положення стосується й використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування. Водночас, фізична особа, якій належить нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення), загальна площа якого не перевищує вищезазначені норми, не має права надавати в оренду одну частину нерухомого майна як фізична особа - не суб’єкт господарювання, а іншу частину - як ФОП на спрощеній системі оподаткування. Нагадуємо, що умови перебування платників податків на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності передбачені розділом XIV Податкового кодексу України. Справляння збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності. Згідно з пп. 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 Податкового кодексу України ставка збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг встановлюється сільськими , селищними та міськими радами з розрахунку на календарний місяць у відповідному мінімальної заробітної плати, установленої на 01 січня календарного року, визначеному цим пунктом, з урахуванням місцезнаходження пункту продажу товарів та асортименту товарів, пункту з надання платних послуг та виду платних послуг. час придбання торгового патенту господарювання вносить суму збору за один місяць (квартал). На суму збору, сплачену час придбання торгового патенту зменшується сума збору, яка підлягає внесенню в останній місяць (квартал) його Платники збору можуть здійснити сплату збору авансовим внеском до кінця календарного року. кодексом України визначено ставки збору за провадження торговельної діяльності, диференційовані залежно місцезнаходження пунктів продажу товарі (асортименту) або надання платних послуг (видів), а також прив’язані до мінімальної заробітної плати як законодавчо встановленого розміру оплати праці. ставки збору щороку визначається з урахуванням Закону України про Державний бюджет України на відповідний та відповідних рішень органів місцевого самоврядування. Отже, у разі зміни розміру мінімальної заробітної плати: місячний (щоквартальний) збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, який внесений у грудні попереднього року за січень (перший квартал) наступного року перегляду не підлягає; місячний (щоквартальний) збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, який буде сплачуватись у (першому кварталі) за лютий (другий квартал) в подальшому, відповідно сплачуватиметься за встановленими ставками збору згідно з вимогами п. 267.3 ст. 267 ПКУ, з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (календарного) року; сума збору, внесена суб’єктом господарювання за один місяць (квартал) час придбання торгового патенту, щорічно обчислюється у відповідному мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (календарного) року. (Лист Державної податкової служби України від 01.03.2013 № 5165/7/15-2217). Податок на нерухоме майно відмінне від земельного Сплата податку на нерухоме майно Відповідно до положень Податкового кодексу України платниками податку на нерухомість та юридичні особи – власники житлової нерухомості, в тому числі нерезиденти. Юридичними особами – платниками податку самостійно обчислюється сума податку станом на 1 січня звітного року та зазначається у поданій до 1 лютого декларації. Сплата податку на нерухомість юридичними особами здійснюється авансовими внесками, відображаються в декларації, щокварталу до 30 числа місяця наступного за звітним кварталом. Що стосується власників житлової нерухомості фізичних осіб, то обчислення суми податку проводиться органом державної податкової служби за місцезнаходженням нерухомості. Починаючи з квітня до 1 липня 2013 року громадяни - власники нерухомого майна, яке підлягає оподаткуванню, отримуватимуть від органів ДПС податкове повідомлення – рішення про суму податку та платіжні реквізити. Вказану суму податку слід сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення. Таке повідомлення про суму податку формуватиметься на підставі органів державної прав на нерухоме майно та органів, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб. Якщо власник не згоден з розрахунками, на підставі документів, що підтверджують його право власності на оподаткування може самостійно звернутись до органів ДПС для звірки даних щодо площі житлової нерухомості, податкових пільг, ставок та нарахованої суми податку на нерухоме майно. Щодо коригуючих коефіцієнтів до ставок плати для вуглеводної сировини Відповідно до норм Податкового кодексу України, в частині коригуючих коефіцієнтів до ставок плати за користування надрами для видобуваня корисних копалин добавлено коригуючі коефіцієнти до ставок плати для вуглеводної сировини. Так, застосовуються коригуючі коефіцієнти, які визначаються залежно від виду корисної копалини (мінеральної сировини) та умов її видобування. Зокрема, у випадку "видобування платником запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення, яке виконане ним за власні кошти, крім вуглеводневої сировини" передбачено застосування коригуючого коефіцієнта у розмірі 0,70; "видобування платником запасів природного газу, що відповідає умові, визначеній у підпункті 263.11.5, ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення, яке виконане ним за власні кошти" передбачено застосування коригуючого коефіцієнта у розмірі 0,88; "видобування платником запасів природного газу, з покладів на ділянках надр (родовищах) в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України, що відповідає умові, визначеній у підпункті 263.11.5, ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення, яке виконане ним за власні кошти" передбачено застосування коригуючого коефіцієнта у розмірі 0,77; "видобування платником запасів природного газу, що не відповідає умові, визначеній у підпункті 263.11.5, ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення, яке виконане ним за власні кошти" передбачено застосування коригуючого коефіцієнта у розмірі 0,97; "видобування платником запасів нафти і конденсату ділянки надр, затверджених державною експертизою на підставі звітів з геологічного вивчення, яке виконане ним за власні кошти" передбачено застосування коригуючого коефіцієнта у розмірі 0,96. Умови для повернення помилково сплачених сум грошового зобов’язання Якщо платник податку помилково або надміру сплатив кошти до бюджету, він може повернути сплачену суму податкового зобов’язання. Також за рахунок цих коштів платник може погасити грошове зобов’язання (податковий борг) з інших платежів. Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання, платнику податків необхідно подати відповідну заяву. Заява складається у довільній формі та подається платником до органу ДПС за місцем реєстрації протягом 1095 днів від дня виникнення такої переплати. В заяві платник податків обов’язково зазначає напрям перерахування коштів, що повертаються, наприклад на поточний рахунок платника податку в банку; на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших платежів; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника рахунку в банку. Водночас, заява не подається для повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб. Суми ПДФО розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку. За платежами, належними державному бюджету, орган державної податкової служби готує висновок про повернення сум коштів з відповідного бюджету. Висновок подається для виконання відповідному територіальному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку протягом п’яти робочих днів здійснюється повернення помилково сплачених грошових зобов’язань платникам податків. Нагадаємо, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику податків відповідно до ст.43 Податкового кодексу України та ст.301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. У разі наявності у платника податкового боргу, повернення помилково або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п.43.2 ст.43 ПКУ). Оновлений сервіс Міністерства доходів зборів України Оновлений сервіс Міністерства доходів зборів України — "Пульс" почав приймати звернення підприємців не лише з податкових, а й з митних питань. Таким чином представники бізнесу, в тому числі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, отримали можливість оперативно вирішувати податково-митні питання та повідомляти про неправомірні або бездіяльність співробітників не лише податкового відомства, а й митної служби. Міндоходів працює за принципом call-back – не тільки приймають звернення, але й повідомляють про перевірки та вжиті заходи. Протягом січня-лютого поточного року платників податків Харківщини на антикорупційний телефон Міністерства надійшло 71 звернення. вони успішно розглянуті та вирішені. За результатами розгляду звернень вжиті необхідні заходи, про що своєчасно інформовано заявників. Номер цілодобової телефонної оновленого "Пульсу" — (044) 284-00-07 Номер облікової картки може бути внесений до паспорту Згідно зі статями 63 та 70 Податкового кодексу України (надалі - Кодекс) після реєстрації фізичної особи як платника податків, за його зверненням, або законного представника чи уповноваженої особи орган ДПС видає документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО (Державному реєстрі фізичних осіб). Таким документом є картка платника податків, Порядок видачі якої встановлений наказом ДПА України від 17.12.10 № 954 "Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та втрату чинності деяких наказів Державної податкової адміністрації України" (надалі – Положення). Додатком 2 до Положення встановлена форма картки, у якій вказується реєстраційний номер облікової картки платника податків. Водночас, згідно з п. 70.10 Кодексу, органом ДПС за місцем проживання фізичної особи на прохання такої особи до паспорта громадянина України можуть бути внесені (сьома, восьма або дев'ята сторінки) дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру. Прес-служба ДПС у Дніпропетровській області | |
Категория: Город | Просмотров: 1027 | | |
Всего комментариев: 0 | |