Покров Суббота 23.11.24, 14:30
Сайт
Главная » 2013 » Сентябрь » 30 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
21:03
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформуєПодаткова інформує
Відкриття рахунків для сплати єдиного соціального внеску
ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області повідомляє, що не бюджетні рахунки для сплати єдиного соціального внеску відкриті за балансовим рахунком 3719 «Рахунок зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування».
Згідно статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» сплата єдиного внеску здійснюється на рахунки органів доходів і зборів. Днем сплати єдиного внеску вважається день перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів.
Тому звертаємо увагу на те, що сплата коштів єдиного внеску має відбуватися ВИКЛЮЧНО на рахунки, які відкриті територіальним органом Міндоходів відповідно до адміністративно – територіальних одиниць, на яких зареєстровані платники.
Нові рахунки, відкриті 19 вересня поточного року в органах Державної казначейської служби для зарахування єдиного внеску на даний момент заблоковані, про введення їх в дію буде повідомлено додатково. Довідково повідомляємо, що номера даних рахунків розміщено на веб-порталі Міністерства доходів і зборів України www.minrd.gov.ua  у розділі «Реєстри».
До кінця вересня поточного року всі процедури щодо прийняття та оброблення звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та обліку сплати страхових коштів у картках особових рахунків платників здійснює Пенсійний фонд України.
З остаточного вирішення усіх питань щодо рахунків, на які буде перераховуватися єдиний внесок, платникам слід звертатися до адміністративно-територіальних одиниць, на яких зареєстровані платники податків.

Коригування податкових зобов’язань при поверненні авансу не платнику ПДВ
Продавець – платник ПДВ, який на дату отримання авансової оплати від не платника ПДВ визначив податкові зобов’язання з ПДВ має право виписати розрахунок коригування до податкової накладної. Це передбачено за обставин, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг чи відбулася зміна умов договору, в результаті якої постачання товарів/послуг скасовано, а аванс повернуто. Тим самим, продавець – платник ПДВ зменшує нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ. При цьому, обидва примірники розрахунку коригування залишаються у продавця без підпису покупця – не платника ПДВ.
Додатково інформуємо, дата надходження авансового платежу є датою виникнення у продавця податкових зобов’язань з ПДВ.
Відповідна норма передбачена статтями 187,192 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Проходження митного контролю по «зеленому коридору»
Пасажири авіатранспорту можуть усно або письмово декларувати товари, які вони переміщують у ручній поклажі або супроводжуваному багажі.
Для зручності у міжнародних аеропортах запроваджені смуги: «зелений» та «червоний» коридори.
Пасажир має право самостійно обрати «зелений коридор» у випадках, якщо він переміщує:
1. Особисті речі:
- два мобільних телефони, одна відеокамера, один фотоапарат, два переносних персональних комп’ютера;
-  спортивне спорядження;
-  особисті прикраси, які були у користуванні;
- одяг, взуття, призначені виключно для власного користування;
-  500 мл туалетної води та/або 100 мл парфумів
- інші товари для особистого користування.
2. Товари, загальна вартість яких не перевищує 1 000 євро.
3. Готівкову валюту України або іноземну валюту у сумі, яка не перевищує 10 000 євро (в еквіваленті) на одну особу.
4. Алкогольні напої: горілчані вироби (горілка, коньяк, віскі та інші) у кількості 1 л, вино — 2 л, пиво — 5 л; тютюнові вироби — 200 цигарок або 50 сигар чи 250 г тютюну (або 250 г цих виробів).
5. Продукти харчування для власного споживання на суму, яка не перевищує 200 євро:
-  в упаковці виробника (призначеній для роздрібної торгівлі)  — 1 упаковка або загальною масою не більше, ніж 2 кг кожного найменування;
-  без упаковки – до 2 кг кожного найменування;
- неподільний продукт, готовий до безпосереднього вживання – 1 шт. кожного найменування.
6. Лікарські засоби у кількості, що не перевищує 5 упаковок кожного найменування на одну особу (крім тих, що містять наркотичні чи психотропні речовини) або що не перевищує зазначену в рецепті (наявному в особи), виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.
Проходження митного контролю по «зеленому коридору» звільняє громадян від заповнення митної декларації. Обравши «зелений коридор», громадянин підтверджує відсутність у нього будь-яких товарів, які підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню і які заборонені або обмежені до переміщення в Україну.

Оподаткування митними платежами майна, що ввозиться в Україну як внесок іноземного інвестора до статутного капіталу підприємств з іноземними інвестиціями
Відповідно до ст.18 розділу IV Закону України «Про режим іноземного інвестування» від 19 березня 1996 року № 93/96-ВР (далі – Закон 93/96) оподаткування митом майна, що ввозиться в Україну як внесок іноземного інвестора до статутного капіталу підприємств з іноземними інвестиціями (крім товарів для реалізації або використання з метою, безпосередньо не пов’язаною з провадженням підприємницької діяльності), здійснюється у порядку, встановленому Митним кодексом України.
Частиною 2 ст. 287 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями визначено, що товари (крім товарів для реалізації або використання з метою, безпосередньо не пов’язаною з провадженням підприємницької діяльності), що ввозяться на митну територію України на строк не менше трьох років іноземними інвесторами відповідно до Закону 93/96 з метою інвестування на підставі зареєстрованих договорів (контрактів) або як внесок іноземного інвестора до статутного капіталу підприємства з іноземними інвестиціями, звільняються від сплати ввізного мита. При відчуженні таких товарів раніше трьох років з часу зарахування їх на баланс ввізне мито сплачується на загальних підставах.
Інші податки сплачуються відповідно до Податкового та Митного кодексів України.

У яких випадках особа, яка зареєстрована як платник ПДВ менш ніж 12 календарних місяців, має право на бюджетне відшкодування
Згідно із п. 200.5 ст. 200 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:
були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);
мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
Тобто, особа, яка зареєстрована як платник ПДВ менш ніж 12 календарних місяців, має право на бюджетне відшкодування у разі якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів.
При цьому, надання права на бюджетне відшкодування такій особі залежить від того, чи відображено на балансі підприємства надходження (придбання, створення) основних засобів.
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби визначені в Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92, із змінами та доповненнями.




Як отримати статус уповноваженого економічного оператора?
Згідно із ч. 1 ст. 12 Митного кодексу України від 13 березня 2012 р. № 4495 - VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) уповноважений економічний оператор - це підприємство, створене відповідно до законодавства України, яке відповідає умовам, встановленим ст. 14 МКУ, та має право користуватися спеціальними спрощеннями відповідно до ст. 15 МКУ.
Статус уповноваженого економічного оператора надається підприємству митницею шляхом видачі сертифіката уповноваженого економічного оператора та включення його до Єдиного реєстру уповноважених економічних операторів (ч. 2 ст. 12 МКУ).
Відповідно до ч. 3 ст. 12 МКУ підприємству може бути видано сертифікати уповноваженого економічного оператора таких видів:
- на спрощення митних процедур;
- щодо надійності і безпеки;
- на спрощення митних процедур та щодо надійності і безпеки.
При цьому статус уповноваженого економічного оператора визнається на всій митній території України (ч. 4 ст 12 МКУ).
Згідно із ч. 5 ст. 12 МКУ взаємовідносини уповноваженого економічного оператора з органом доходів і зборів визначаються погодженою керівником органу доходів і зборів та уповноваженим економічним оператором процедурою, що встановлює:
- регламент інформаційного обміну між органом доходів і зборів та уповноваженим економічним оператором;
- порядок обліку, зберігання та перевірки митного забезпечення, знятого з товарів, транспортних засобів комерційного призначення;
- особливості виконання митних формальностей під час застосування спеціальних спрощень, що надаються уповноваженому економічному оператору відповідно до МКУ.

Міндоходів розроблено електронні формати документів звітності з єдиного внеску
Для підготовки платників податків до подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування в електронному вигляді Міндоходів розроблено електронні формати (архів форматів) документів звітності з ЄСВ.
Розробку документів здійснено у зв’язку з набранням чинності Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи” від 4 липня 2013 року.
Також розроблено довідник відповідності кодів органів Міндоходів та кодів органів Пенсійного фонду для використання розробниками програмного забезпечення при формуванні xml-файлів (довідник).
Ознайомитися з електронними форматами та довідником можна на веб-порталі Міністерства http://minrd.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro-ele/povidomlennya-platnikam-pod/112281.html.
Нагадуємо, що при поданні звітності в електронному вигляді потрібно користуватися цифровим підписом. Отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна безкоштовно в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів. На сьогодні в Україні діє 104 таких пункти. Загалом, за 8 місяців 2013 року видано 591 тис. електронних ключів.

На Дніпропетровщині з початку року від платників акцизного податку надійшло понад 57 мільйонів гривень
Фактичні надходження за січень - серпень 2013 року з акцизного податку склали 57,5 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2012 року сплата цього податку зросла на 8,7 млн. грн., або на 17,8%.
Зокрема, від виробництва в Україні та ввезення до України лікеро-горілчаної продукції Державний бюджет поповнився на 30,1 млн. грн., виноробної продукції – на 24,6 млн. грн., тютюнових виробів – на 2,5 млн. грн., пива – на 0,3 млн. грн.
У Дніпропетровській області на податковому обліку знаходяться 20 платників акцизного податку, у т.ч. 17 - юридичних осіб та 3 - приватних підприємця - фізичних осіб.

Дніпропетровські оперативники вилучили 32 тисячі пачок цигарок
Співробітники оперативного підрозділу Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області в рамках операції під умовною назвою «Тютюн – Контрафакт 2013» упередили появу торгівлі майже 32 тисячі пачок цигарок без марок акцизного податку.
Так, в ході проведення чергових заходів оперативники затримали мікроавтобус марки «Hyundai», за кермом якого знаходився громадянин А. При проведенні огляду транспортного засобу було знайдено 62 картонних ящика з тютюновими виробами фабрик Російської Федерації та Республіки Білорусь на загальну суму 223,5 тисячі гривень.
На тютюнових виробах, виявлених при переміщені через державний кордон, марки акцизного податку України були відсутні.
За результатами проведених заходів безмитний товар вилучено, а у відношенні громадянина А складено протокол про адміністративне правопорушення за ознаками частини 2 статті 1645 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробі, на яких відсутні марки акцизного податку встановленого зразка».

Від діяльності фізичних осіб бюджет цього року отримав додатково 4 млрд. гривень
Протягом січня-серпня 2013 року до зведеного бюджету надійшло понад 50,4 млрд. грн. податків та зборів з фізичних осіб, що більш ніж на 4 млрд. грн. перевищує відповідний період минулого  року.
За статистикою Міністерства, переважну більшість сплаченої суми складає податок на доходи фізичних осіб. З початку року до бюджету надійшло 46,5 млрд. грн. цього податку.
Крім того, фізичні особи – підприємці сплатили 560,3 млн. грн. податку на додану вартість, що на 12 млн. грн. перевищує показник відповідного періоду минулого року. Єдиного податку з фізичних осіб надійшло 3,3 млрд. грн., що більше на 1 млрд. грн., ніж у минулому році.
Таку результативність у Міндоходів пояснюють впровадженням заходів, спрямованих на виявлення платників податків, які здійснюють виплату зарплати «у конвертах», а також за рахунок роботи щодо упередження та руйнування схем ухилення від оподаткування, в тому числі ліквідації джерел походження «тіньових» коштів для виплати зарплати.

На Дніпропетровщині попереджено «відмивання» 2,8 млн. грн. державних коштів
Співробітниками Міндоходів у Дніпропетровській області  розпочато кримінальне провадження відносно директора одного з товариств, яке виграло тендер на загальну суму 2,8 млн. грн., оголошений державним підприємством для проведення опоряджувальних робіт житла.
Було встановлено, що службові особи даного товариства придбали у «фіктивного» підприємства товари, які начебто використовувались для проведення робіт за державні кошти. Отримавши гроші, директор товариства здійснив фінансові операції, які мають всі ознаки «відмивання грошей».
На даний час, проводяться оперативно-слідчі заходи щодо встановлення майна та цінностей, здобутих злочинним шляхом, з метою відшкодування нанесених державі збитків.

Співробітники ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області припинили діяльність центру конвертації грошових коштів
З 2012 року центр проконвертував та перевів у готівку понад 80 мільйонів гривень. Цю діяльність організував 45 річний Дніпропетровець. Згодом притягнув до протиправщини ще двох молодиків на виконання функцій тіньового бухгалтера та кур’єра. Усі вони раніше не мали проблем із законом, мають вищі освіти.
Підшукали і орендували офісне приміщення, відкрили банківські рахунки в декількох місцевих банках, створили мережу транзитних і фіктивних підприємств, на рахунках яких акумулювалися кошти клієнтів центру конвертації. Потім правопорушники підробляли документи бухгалтерської звітності, згідно з якими отримана готівка нібито витрачалася на закупівлю товарів у підприємств, зареєстрованих на підставних осіб.
Послугами цього центру конвертації скористалися десятки підприємств різних регіонів України. За період існування центру, а це близько двох років, зловмисники встигли зареєструвати понад два десятки фірм з ознаками фіктивності.
В результаті проведених заходів вилучена фінансово-господарська документація, печатки і штампи підприємств з ознаками фіктивності, оргтехніка, жорсткі диски. Вилучено готівкових коштів понад 300 тис.грн. За фактом злочину відкрито кримінальне провадження за ознаками злочину передбаченого статтею 212КК України (ухилення від сплати податків).






За результатами податкового та митного аудиту до бюджету надійшло 211 млн. гривень
Перевірочні заходи підрозділів податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області спрямовані на ті підприємства, які свідомо не сплачують, або сплачують не в повному обсязі платежі до бюджету, використовуючи схеми ухилення від оподаткування.
Водночас, переорієнтація контролю на виключно ризикові підприємства не вплинула на основні показники, а сума донарахованих коштів за перевірками недобросовісних суб’єктів господарювання з початку поточного року становить 224,6 млн. гривень.
Крім того, вже стягнуто до бюджету 211,4 млн.гривень донарахованих сум, що на 14,1 млн.грн. більше проти аналогічного періоду 2012 року.
Тож, перевірки контролюючих органів не заважають веденню сумлінному бізнесу, а розумний компроміс між необхідністю перевіряти і обмежуванням втручання у господарську діяльність направлені й надалі на зменшення фіскального тиску на сумлінних платників податків.

Все більше підприємців Дніпропетровщини обирають процедуру електронного митного декларування
Суб’єкти господарювання, що ведуть зовнішньоекономічну діяльність, вже встигли оцінити зручність митного декларування на Дніпропетровській митниці Міндоходів за допомогою сучасних інформаційних технологій. Про популярність цього сервісу свідчить статистика поточного 2013 року.
Так, з початку вересня 2013 року кількість електронних митних декларацій складає 7609 або 89,9% від загальної кількості оформлених митних декларацій.
При цьому, у серпні поточного року кількість електронних митних декларацій складала 82,8%, що на 75% більше вересня 2012 року, а саме 8803 електронних митних декларацій проти 757.
Відтепер, активний розвиток електронного митного декларування є одним з факторів, що сприяє зростанню позицій Дніпропетровщини у рейтингу легкості ведення міжнародної торгівлі.

Дилери запаслися автомобілями напередодні введення «утилізаційного збору»
Імпорт автомобілів в Україну протягом літа суттєво збільшився. Аналіз роботи митниць Міністерства доходів і зборів України свідчить, що обсяги ввезення авто зростали постійно, досягнувши максимального значення у  серпні.
Так, за останній місяць літа Україна імпортувала майже 47 тисяч автомобілів (загальною вартістю майже півмільярда доларів), що майже вдвічі перевищує тогорічні показники. Минулого року у серпні  в Україну було імпортовано 26,6 тисяч авто.
Переважну кількість завезених у серпні транспортних засобів склали нові легкові автомобілі. Їх завезено понад 24,2 тисяч, або більше ніж половина від усіх завезених транспортних засобів.
На другому місці опинились вантажівки, які вже були у вжитку. Таких машин завезли майже 19 тисяч , що вдвічі перевищує імпорт у серпні 2012 року (торік – трохи більше 9,5 тисяч).
Загалом в період «літніх» місяців в Україну було імпортовано понад  100 тисяч автомобілів загальною вартістю більше 1,2 мільярда доларів.
Експерти Міндоходів прогнозують, що вже у вересні імпорт автомобілів буде значно меншим, літній ажіотаж пов’язують з тим, що дилери  посилено готувались до введення з  1 вересня  так званого  «утилізаційного збору».

Дніпропетровським школярам презентовано новий підручник з навчального курсу податкових знань
Діти наше майбутнє – ця загальновідома фраза. Тим не менш, вона точно відповідає дійсності, адже діти повинні прийняти від нас все краще і продовжити будувати суспільство, частками котрого є кожен з нас. Саме тому, спільно керівництвом Міністерства доходів і зборів України і Міністерства освіти і науки було вирішено ввести у програму загальноосвітньої школи курс «Основи податкових знань».
19 вересня 2013 року начальником Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Вадимом Куслієм та директором департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олександром Демчиком було презентовано школярам 9-х класів новий підручник «Основи податкових знань» у спеціалізованій багатопрофільній школі №23 Жовтневого району міста Дніпропетровська. Презентуючи новий курс, Вадим Куслій розповів про його складову - історію сплати податків у різні часи історії, призначення податків у житті суспільства, розуміння про значення податків для кожної окремої родини та права і обов’язки платників податків.
Виступаючи перед дітьми, запрошені керівники підкреслили, що під час вивчення курсу «Основи податкових знань» учні набудуть практичний досвід економічної поведінки і взаємодії, який зможуть використовувати, як в повсякденному житті, так і в майбутній діловій кар'єрі. Школярам було висловлено надію на те, що вони обов’язково зрозуміють - сплата податків процес не складний, але вкрай необхідний в житті кожного громадянина. Нові знання неодмінно дадуть їм розуміння принципів життя в цивілізованому суспільстві, допоможуть кожному з них стати громадянином щасливої і багатої України. Новий спецкурс від Міндоходів навчить учнів самостійно обчислювати податки та збори.
Вже під час прес-конференції, для журналістів і присутніх на презентації нового підручника для курсу податкових знань Вадим Куслій сказав, що: «Вже зі шкільного віку дітям необхідно давати знання про громадянські обов'язки. В тому числі, і про обов'язковість сплати податків, їх призначення та значенні у житті цивілізованого суспільства. Поступово це закладе в нашому суспільстві податкову грамотність. І не лише розуміння того, що сплата податків - процес обов'язковий, але і про те, що бути платником податків престижно і патріотично!».
Вадим Куслій та Олександр Демченко побували і на першому уроці «Основ податкових знань» для учнів дев'ятих класів досвідченим методистом. В подальшому, курс викладатиметься школярам у рамках вивчення суспільствознавчих дисциплін.
Прес-служба ГУ Міндоходів
у Дніпропетровській області

20 вересня 2013 року проведена «гаряча лінія» начальника управління доходів і зборів фізичних осіб ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Андрущак Інни Анатолійовни на тему: "Перевірки податковими органами платників податків".
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення сеансу телефонного зв‘язку «гаряча лінія».  
Який строк слід розуміти під поняттям „протягом року” при застосуванні штрафних (фінансових санкцій) згідно з положеннями Кодексу, у тому числі і пункту 120.1 статті 120 Кодексу?
Так, статтею 120 Кодексу передбачено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Тобто, повторним порушенням, за яке передбачено штраф у розмірі 1020 гривень згідно із пунктом 120.1 статті 120 Кодексу, буде несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів - для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Отже, стаття 120 Кодексу не прив'язує термін „календарний рік” до можливості застосування повторного штрафу.
При повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, що може поширюватись на схожі випадки.
Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов'язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.
Отже, для визначення повторності правопорушення відповідно до частини другої пункту 120.1 статті 120 Кодексу відлік 365 днів (для високосного року – 366 днів) починається з дати винесення органом державної податкової служби податкового повідомлення - рішення.
Чи може платник податку використовувати банківську виписку з особового рахунку клієнта як документ, що підтверджує суму витрат на оплату банківських послуг з розрахунково-касового обслуговування?
Виписка з особового рахунку клієнта банку може слугувати як документ, що підтверджує суму витрат на оплату банківських послуг з розрахунково-касового обслуговування, за умови зазначення в ній інформації про надання банком таких послуг, сум операцій та заповнення обов’язкових реквізитів.
Чи поширюється розмір штрафної санкції 1 гривня за порушення норм податкового законодавства на ФОП у 2011 році?
Відповідно до пункту 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з  1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
При цьому, обмежень щодо кола платників податків, які підпадають під дію зазначеного пункту ПКУ не передбачено.
Таким чином, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року у розмірі 1 гривня поширюються і на фізичних осіб – підприємців.
Які штрафні санкції застосовуються до ФОП на загальній системі оподаткування у разі нереєстрації (неведення) книги обліку доходів та витрат?
Відповідно до пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України встановлено, що фізичні особи - підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
Форма Книги та порядок її ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зокрема, форма Книги, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Згідно зі статтею 121 Податкового кодексу ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Податковим кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування зобов’язана вести Книгу.
Чи включається до оподаткованого доходу сума боргу ФО, яка анульована кредитором до закінчення строку позовної давності?
Відповідно до статті 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених статтею 165 Податкового кодексу), у вигляді суми боргу платника податку, анульованого кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Якщо кредитор повідомляє платника податку - боржника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або шляхом надання повідомлення боржнику під підпис особисто про анулювання (прощеного) боргу та включає суму анульованого (прощеного) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було анульовано (прощеного), такий боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації.

23 вересня 2013 року відбулася прес-конфренція на тему: "Податок на прибуток підприємств"
В серпні поточного року пройшло декларування податку на прибуток за півріччя 2013 року. Це декларування стало практичним виконанням зміненого з початку 2013 року порядку визначення і сплати податку на прибуток.
«Зміни, внесені в 57 статтю Податкового кодексу, передбачили для більшості платників податку на прибуток подачу декларації 1 раз за підсумками цілого року, замість щоквартальної подачі як це було до змін.
У зв'язку з цим за півріччя 413 платників подали декларації з податку на прибуток. Для порівняння за півріччя 2012 року відзвітували 27 з половиною тисяч платників», сказав Віталій Мироненко.  
Відмінність декларування за 1 квартал і півріччя в тому, що в 1 кварталі подавалась звітність виключно із збитками (відсутністю прибутку). Причому згідно Податкового кодексу її можуть подавати тільки підприємства, що оплачували по підсумку 2012 року аванс з податку на прибуток і припиняючі таку сплату з 2 кварталу 2013 року у зв'язку з отриманням збитків (відсутністю прибутку) в 1 кварталі. Всього за 1 квартал платниками авансів подано 162 декларацій, з яких 67 із збитками.
Можна з упевненістю стверджувати, що змінена система сплати податку на прибуток є більш дружньою і зручною для платників податку на прибуток, особливо для суб'єктів з річним доходом не більше 10 млн.грн. (які роблять звіт 1 раз на рік і не сплачують аванси з податку на прибуток). Така система нарахування і сплати зручна і більшості підприємств з річним оборотом понад 10 млн.грн., у яких об'єми господарської діяльності ростуть.
Переваги платників в скороченні податкової звітності абсолютно очевидні.
Так, за 8 місяців 2012 року надходження податку на прибуток до Державного бюджету в (приведених умовах) склали 1 042 млн.грн., а за 2013 – 1 020 млн.грн.
При цьому рівномірність надходжень в 2013 році значно вище. Так, якщо в 2012 році найбільше місячне надходження склало 345 млн.грн., а найменше – 42 млн.грн., то в 2013 році (без урахування лютого) розбіжність 82,7 млн.грн. і 70 млн.грн.
Збереження об'ємів надходжень податку на прибуток є важливою складовою бюджетного процесу, оскільки на податок на прибуток доводиться біля третини всіх платежів від підприємств області до загального фонду держбюджету.
Таким чином, лібералізація порядку декларування сплати податку на прибуток, не призвела до втрат бюджетних надходжень.

25 вересня 2013 року відбулася телефонна "гаряча лінія" начальника управління правової роботи ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Репіної Катерини
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення сеансу телефонного зв‘язку «гаряча лінія». 
Які нововведення, в частині трансфертного ціноутворення введені ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», який відповідно до Прикінцевих положень Закону набрав чинності з 01.09.2013?
Відповідно до норм Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» операції з пов’язаними особами, а також з нерезидентами, які зареєстровані в країні чи території, в якій ставка податку на прибуток на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, у розмірі більше 50 млн. грн. на рік з кожним контрагентом, підлягатимуть податковому контролю.
При цьому, контролюючий орган може перевірити будь-яку операцію між пов’язаними особами за окремим запитом.
Також норми закону будуть цікаві підприємствам, що здійснюють господарську діяльність за такими окремими товарними позиціями, як: зернові культури, жири та олії рослинного і тваринного походження, продукти неорганічної хімії і хімічних продуктів, чорні метали, окремі види палива, адже згідно Закону по цих товарних позиціях зроблено виняток - в межах 5% на перехідний період до 2018 року допускається обмеження, відносно інших товарів Законом усувається 20% поріг допустимого відхилення ціни від ринкової. Тобто ціна чітко і обґрунтовано повинна відповідати ринковій.
Законом передбачено, що великі платники - юридичні особи, дохід яких за останні 4 податкових кварталу перевищив 500 млн. грн. або сума сплачених податків перевищила 16 млн. грн. можуть звертатися у відповідний орган для узгодження цін у контрольованих операціях. Гарантією такого узгодження буде договір з офіційним органом, підписаний на певний строк. Ціна, зазначена в договорі або у протоколі про взаємне узгодження цін при здійсненні контрольованих операцій вважається узгодженою і не підлягає оскарженню При цьому умови такого узгодження Законом не визначено.
Згідно Закону у разі здійснення протягом звітного року контрольованих операцій платнику необхідно надати до 1 травня тільки звіт за встановленою формою. Первинну і аналітичну документацію з обґрунтуванням ринкових цін доведеться подавати лише за спеціальним запитом контролюючого органу. Контролюючий орган має право зажадати надати інформацію щодо контрольованої операції, яка була відображена у звіті. Підтверджуючі документи платником повинні бути подані до контролюючого органу протягом місяця (великим платникам - двох місяців) з моменту отримання такого запиту. Це можуть бути не тільки аналітичні документи з обґрунтуванням ціни, але і всі первинні документи по кожній операції.
На перехідний період (протягом року з моменту набрання чинності даних змін аж до 1 вересня 2014 року) штрафи, передбачені за недоплату податку, застосовуються у розмірі 1 гривні за кожне таке порушення.
Чи має право контролюючий орган звертатись до суду з позовом про стягнення з дебіторів платника податків, який має податковий борг, сум дебіторської заборгованості?
Відповідно до підпункту 20.1.35 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України з урахуванням закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" №404-VII від 04.07.2013, що набрав чинності 11.08.2013 контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення з дебіторів платника податків, який має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючий орган, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.
Коли почне діяти ставка ПДВ у 17% відповідно до норм Податкового кодексу України?
Відповідно до пункту 10 підрозділу 2 Перехідних положень Податкового кодексу України ставка ПДВ розраховується відповідно до виникнення податкового зобов’язання, а саме, якщо воно виникло у період з січня по грудень 2011 року, ставка ПДВ буде становити 20%, а вже ті зобов’язання, що виникнуть із січня 2014 року, будуть обкладатися податком у розмірі 17%. Взагалі ставка ПДВ встановлюється від бази оподаткування (ст. 193 ПКУ).
Як правильно оформити документально отримання ТОВ безповоротної фінансової допомоги від засновника?
Згідно з статтею 719 Цивільного кодексу України, договір дарування валютних цінностей на суму, яка перевищує п'ятдесятикратний розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Якщо кошти вносяться у касу підприємства – оформляється прибутковий касовий ордер, якщо кошти надходять на банківський рахунок – виписка банку.
Безповоротну фінансову допомогу не потрібно проводити через реєстратор розрахункових операцій, оскільки за визначенням така операція не буде розрахунковою в розумінні Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Згідно з пунктом 2.3 постанови Правління НБУ від 15.12.2004р. №637 та постанова Правління НБУ від 09.02.2005 р. №32, передбачено ліміт суми готівкового розрахунку протягом дня в розмірі 10 000 (десяти тисяч) гривень. Це обмеження тут не діє, тому що, розрахунки проходять між підприємством та фізичною особою, а не з суб’єктом підприємницької діяльності. Такий ліміт актуальний лише для готівкових розрахунків підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем). Згідно з листом НБУ від 27.04.2005р. №11-113/1430-4321, установлене обмеження взагалі не поширюється на осіб, які приймають готівку.
Чи має право контролюючий орган Міндоходів проводити позапланову документальну невиїзну перевірку платника податків, якщо документи платника податків на запит контролюючого органу надані у повному обсязі?
Відповідно до п. 20.1.2. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Цьому праву відповідає встановлений підпункт 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 Кодексу обов’язок подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.
Відповідно до положень ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
При цьому документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
За статтею 79 Кодексу документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених Кодексом, та, зокрема, документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Саме з урахуванням повноти отриманої від платника податків інформації контролюючий орган приймає рішення про доцільність перевірки.
Таким чином, якщо платник податків надав пояснення та їх документальні підтвердження протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, контролюючий орган має право провести документальну невиїзну перевірку.
При цьому згідно з вимогами статті 79 Кодексу умовою такої перевірки є надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Присутність платника податків під час проведення невиїзної перевірки не обов’язкова.
Звертаємо увагу, що надіслання у розумінні цієї норми передбачає лише направлення адресатові (платникові) листа з повідомленням про вручення.

26 вересня 2013 року відбувся семінар на тему: «Актуальні питання застосування норм митно-податкового законодавства»
В ході проведення семінару фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області обговорили з суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності наступні питання:
- вимоги Податкового кодексу України щодо відображення зовнішньоекономічних операцій у податковому обліку;
- податковий облік експортно-імпортних операцій без фактичного ввезення/вивезення товарів, а також операцій з надання послуг у сфері ЗЕД;
- роялті, репатріація за правилами Податкового кодексу України;
- деякі аспекти визначення податкових зобов'язань та видачі податкової накладної на імпортований товар;
- трансфертне ціноутворення, новації у податковому законодавстві та інші аспекти податкового законодавства, що стосуються  зовнішньоекономічної діяльності.
Також, увагу присутніх було звернуто на переваги застосування електроних сервісів Міністерства доходів і зборів України та роз'яснено порядок отримання посиленного сертифікату ключа електронного цифрового підпису.

Інформаційно – комунікаційний сектор
Категория: Город | Просмотров: 1193 | Добавил: admin | Теги: Податкова, об'єднана, інспекція, державна, інформує, Нікопольська
Всего комментариев: 0
avatar