Покров Суббота 23.11.24, 14:44
Сайт
Главная » 2013 » Октябрь » 9 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
00:05
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформуєШановні платники
надавайте звітність в електронному вигляді!
При Нікопольській ОДПІ відкрито Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників податків, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.
Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).
Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.
За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.

Звітність, яка приймається в електронному вигляді
До переліку звітності, яка приймається в електронному вигляді через централізовану систему приймання звітності суб’єктів господарювання в електронному вигляді – Інформаційний портал органів Міндоходів», належать:
податкова звітність;
фінансова звітність підприємств:
податкові накладні:
реєстри виданих та отриманих податкових накладних;
звітність з єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Електронні сервіси
Крім з функцій з приймання звітності суб’єктів господарювання та реєстрації податкових накладних (далі - ЕРПН) Міндоходів України забезпечує такі електронні сервіси:
надання виписки з ЕРПН як покупцю, так і продавцю;
надання повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом з податків і зборів (обов’язкових платежів), що контролюються Міндоходів України, або про її відсутність;
надання довідки щодо обсягів податкового кредиту,сформованого за рахунок податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН;
надання повідомлення про наявну заборгованість за іноземними кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позиками (фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі);
укладання договору з територіальними органами Міндоходів України «Про визнання електронних документів» в електронній формі.
Запроваджено сервіс отримання через «Інформаційний портал Міндоходів» електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках тощо
Необхідно зазначити, що звітність може надсилатись до органів Міндоходів України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18-ї години, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет.

Міндоходів готується до проведення дистанційних електронних перевірок
Міністерство доходів і зборів планує поліпшити якість податкового аудиту шляхом проведення електронних перевірок. Механізм електронних перевірок, права та обов’язки платників і податкових аудиторів визначені у розробленому Міністерством проекті закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого впровадження електронного сервісу та здійснення електронних перевірок».
Зокрема, Міндоходів пропонує законодавчо врегулювати питання проведення контролюючими органами електронних перевірок на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях та електронних документах платника податків.  Такі перевірки проводитимуться за заявою платника податків. Крім того, передбачається, що акт (довідка) такої перевірки може бути складений у формі електронного документа і спрямований засобами електронного зв'язку платнику податків.
Сервісом «електронна перевірка» вже з 1 січня 2014 року зможуть скористатися платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.
З 1 січня 2015 року послуга буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування. А з 1 січня 2016 року - для всіх категорій платників податків.

На Дніпропетровщині платники ПДВ надають перевагу електронній звітності
Неухильно зростає кількість платників податків, які подають податкову звітність через мережу Інтернет. Так, у січні-вересні 2013 року засобами електронного зв’язку прозвітували понад 96% платників податку на додану вартість, з яких 95% - це юридичні особи, а 97% - фізичні особи.
Для створення комфортних умов платників податків у Дніпропетровській області працюють 5 пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів, які надають послуги по оформленню безкоштовних електронних ключів, які находяться у Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, у м.Нікополі, м.Кривому Розі і у м.Павлограді.
Подання звітності в електронному вигляді надає можливість платнику надсилати податкові документи безпосередньо зі свого робочого місця (офісу) без відвідування податкової інспекції, що значно скорочує час на звітування та сприяє уникненню черг, які можуть виникати в органах Міндоходів, особливо в останні дні строку подання документів податкової звітності.
Під час складання та надання податкової звітності в електронному вигляді фахівцями Міндоходів постійно надається практична та консультативна допомога суб’єктам господарювання.

Міндоходів починає адміністрування єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області повідомляє, що з 1 жовтня 2013 року Міністерство доходів і зборів України розпочало процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 
Суми нарахованого єдиного внеску підлягають сплаті на рахунки органів Міндоходів, відкриті в Головних управліннях Державної казначейської служби України, які розміщено на офіційному веб-порталі Міндоходів у розділі «Реєстри» за адресою: http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/111543.html.
За довідками звертайтеся за телефоном: 4-46-82 або 2-24-05.

До уваги власників житлової нерухомості!
Шановні мешканці м. Нікополя та Нікопольського району!
Згідно із законом власники об’єктів житлової нерухомості, які підлягають оподаткуванню, сплачуватимуть податок на нерухомість за 2013 рік у наступному - 2014 році.
Нікопольської ОДПІ запрошує власників до 31 грудня 2013 року здійснити звірку даних на підставі оригіналів документів про право власності на об’єкти житлової нерухомості та про житлову площу таких об’єктів.
Звертайтесь за адресою: м. Нікополь, просп. Трубників, буд. 27, І поверх Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області або за телефоном 2-24-05 . Графік роботи: щоденно з 9-00 год. до 18-00 год.( крім вихідних).

18 жовтня – останній день сплати
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 18 жовтня, п’ятниця – останній день сплати:
авансового внеску з єдиного податку за жовтень платниками, віднесеними до першої та другої груп;
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за вересень (крім гірничих підприємств);
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, за ІІІ квартал.

Що є доходом фізичної особи - підприємця платника єдиного податку?
Відповідно до пп.1 п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
Згідно із п.292.3 ст.292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).
Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.
До суми доходу платника єдиного податку третьої та п’ятої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Строк сплати єдиного податку фізичною особою-підприємцем третьої групи
Відповідно до п. 295.3 ст. 295 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Згідно із п. 295.4 ст. 295 ПКУ сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.

Які суми не включаються до складу фізичної особи-підприємця  платника єдиного податку?
Відповідно до п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу доходу, визначеного пп. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ, не включаються:
суми податку на додану вартість;
суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;
суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;
суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;
суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, вартість яких була включена до загального оподатковуваного доходу фізичної особи - підприємця;
суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ;
суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених ПКУ, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів.

Протягом якого часу здійснюється митне оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення?
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 255 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) митне оформлення завершується протягом чотирьох робочих годин з моменту пред’явлення органу доходів і зборів товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з МКУ товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред’явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених ст. ст. 257, 335 МКУ.
Строк, зазначений у ч. 1 ст. 255 МКУ, може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі:
1) виконання митних формальностей поза місцем розташування органу доходів і зборів відповідно до ч. 8 ст. 247 МКУ;
2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати відповідно до МКУ додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару;
3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до ч. 21 ст. 356 МКУ;
4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються відповідно до ч. 5 ст. 255 МКУ;
5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України від 02.12.2010 № 2735 – VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»;
6) подання додаткових документів відповідно до ч. 3 ст. 53 МКУ.

Як оподатковуютья ПДВ операції з ввезення товарів у митному режимі реімпорту?
Згідно з п.206.3 ст.206 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) операції із ввезення товарів у митному режимі реімпорту звільняються від оподаткування, крім операцій із ввезення відповідно до п.3 ч. другої ст.78 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI (далі - МКУ), що оподатковуються податком за ставкою, визначеною пп.194.1.1 п.194.1 ст.194 ПКУ.
Пунктом 3 ч. другої ст.78 МКУ передбачено, що у митний режим реімпорту можуть бути поміщені, товари, які були поміщені у митний режим експорту (остаточного вивезення) і повертаються особі, яка їх експортувала, у зв’язку з невиконанням (неналежним виконанням) умов зовнішньоекономічного договору, згідно з яким ці товари поміщувалися у режим експорту, або з інших обставин, що перешкоджають виконанню цього договору, якщо ці товари:
а) повертаються на митну територію України у строк, що не перевищує шести місяців з дати вивезення їх за межі цієї території у митному режимі експорту;
б) перебувають у такому самому стані, в якому вони оформлені у митний режим експорту, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування, зберігання та використання (експлуатації), внаслідок якого були виявлені недоліки, що спричинили реімпорт товарів.

Якою мовою укладаються зовнішньоекономічні контракти?
Договір (контракт) укладається суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом.
Договори з нерезидентами, які складені іноземною мовою, мають бути перекладені на українську мову [переклад засвідчується підписом особи, яка здійснила переклад (справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально), або нотаріусом].
Не перекладаються на українську мову документи, складені російською мовою, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою.

Платник, який за підсумками І кварталу отримав прибуток, зобов’язаний подати податкову декларацію
Підприємство не є платником авансових внесків, якщо за підсумками роботи за минулий рік воно не отримало прибутку. Водночас, якщо дохід підприємства за минулий рік становить більше ніж 10 млн.грн., а у І кварталі поточного року воно отримало прибуток, то необхідно подати податкову декларацію з податку на прибуток підприємства.
Така декларація подається до територіального органу Міндоходів за місцем своєї реєстрації за перше півріччя, три квартали та за рік.
Форма такої декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2011 № 1213 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства».
Відповідна норма передбачена абз. 8 п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.




Затверджено порядок обліку платників єдиного внеску
Наказом Міндоходів від 9 вересня 2013 року №458 затверджено Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників.
Порядком визначено правила взяття на облік, внесення змін до облікових даних та зняття з обліку платників єдиного внеску.
Так, зокрема, взяття на облік платників єдиного внеску здійснюється органом доходів і зборів за місцезнаходженням або місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором. Отримані відомості надсилаються до Фонду соціального страхування від нещасних випадків для віднесення юридичної чи фізичної особи до класу професійного ризику виробництва. По його отриманні вносяться відповідні відомості до реєстру страхувальників. Датою взяття на облік вважається дата внесення платника до реєстру страхувальників.
Процедури зняття з обліку платника єдиного внеску розпочинаються при наявності відомостей від держреєстратора про припинення діяльності фізичної особи – підприємця, юридичної особи або закриття відокремленого підрозділу. Ще однією підставою для зняття з обліку є наявність судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру щодо порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника єдиного внеску тощо.
Ознайомитися з наказом можна на веб-порталі Міндоходівhttp://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/nakazi/62841.html.
Нагадаємо, що з 1 жовтня 2013 року Міністерство доходів і зборів України розпочало процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Відтепер Міндоходів прийматиме та оброблятиме звіти про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Саме на його адресу потрібно надавати звіти про суми нарахованого єдиного внеску.
Суми нарахованого єдиного внеску підлягають сплаті на рахунки органів Міндоходів, відкриті в Головних управліннях Державної казначейської служби України, які розміщено на офіційному веб-порталі Міндоходів у розділі «Реєстри» за адресою:http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/111543.html.
Звітність в електронному вигляді платники повинні надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України zvit@sta.gov.ua. 

Пільгове оподаткування земель фермерських господарств
Відповідно до пп.283.1.5 п.283.1 ст.283 Податкового Кодексу України не сплачується податок за земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень.
Також звільняються від сплати земельного податку новостворені фермерські господарства протягом трьох років, а в трудонедостатніх населених пунктах — протягом п’яти років з часу передачі їм земельної ділянки у власність (пп.282.1.11 п.282.1 ст.282 Кодексу).

Податковий розрахунок форми №1ДФ:
хто подає?
Згідно п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які мають статус податкових агентів зобов’язані подавати до податкової служби податковий розрахунок за формою 1ДФ.
Звертаємо увагу, що згідно пп.1.1.168 п.1.168 ст.168 Податкового кодексу, податковий агент, який нараховує, виплачує або надає оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб. У разі якщо оподатковуваний дохід нараховується але не виплачується платнику податку, то податковий агент все одно повинен перерахувати до бюджету суми нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб, та звітувати до територіального органу Міндоходів у строки, встановлені Податковим кодексом  України для місячного податкового періоду (пп. 168.1.5 п.168.1 ст. 168 ПКУ).

Відповідальність за порушення правил подання 
податкового розрахунку за формою 1ДФ.
ГУ Міндоходів нагадує, що для виправлення помилок необхідно подавати уточнюючий розрахунок, який не змінює суму податку до сплати, а всього лише виправляє деяку інформацію. Як відомо згідно п.2.119 ст.119 Податкового кодексу України, передбачена відповідальність за подання податкового розрахунку форми 1ДФ з недостовірними відомостями або з помилками. Але згідно п.1.50 ст.50 Податкового кодексу України платникам податків надано право на надання уточнюючих розрахунків для виправлення самостійно виявлених помилок.
Санкцію за неправильне відображення даних у формі № 1ДФ установлено п. 2. 119 ст.119 ПКУ. Так, штраф у розмірі 510 грн передбачено за подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку. За ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, накладається штраф у розмірі 1020 грн. 
Тож за подання форми № 1ДФ із помилково зазначеною ознакою доходу має застосовуватися штраф у розмірі 510 грн. 
Ураховуючи навіть те, що помилка, виявлена платником податків, не впливає на показники, зазначені у графах 3, 3а, 4 і 4а податкового розрахунку за ф. № 1ДФ, зокрема, уносяться зміни до ідентифікаційного номера найманого працівника або змінюється ознака доходу, або в реквізити підприємства, то до податкового агента застосовується відповідальність у вигляді штрафу в розмірах, передбачених п. 119.2 ст. 119 ПКУ
Якщо податок на доходи було правильно утримано та перераховано, адмінвідповідальність підприємцю не загрожує.

Що робити з податком на доходи фізичних осіб та єдиним соціальним внеском, якщо дохід нараховано але не виплачено?
Згідно пп. 168.1.5 п.168.1 Податкового кодексу, якщо оподатковуваний дохід нараховується але не виплачується, то податок на доходи фізичних осіб до бюджету треба перерахувати у строки, встановлені для місячного податкового періоду. Згідно п.49.18 ст.49 ПКУ місячна податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, наступних за останнім днем місяця. А відповідно до п. 57.1 ст.57 ПКУ, грошове зобов’язання, визначене у податковій декларації сплачується протягом 10 календарних днів за останнім днем граничного строку для подання такої декларації.
Тобто, ПДФО з нарахованого, але не виплаченого доходу за певний місяць, потрібно сплатити до бюджету не пізніше 30 календарних днів, наступних за останнім днем місяця.
Згідно п.8.9 ст. 9 Закону «Про Єдиний Соціальний Внесок» від 08.07.2010 №2464-VI єдиний соціальний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період сплачується не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Згідно пункту 4.3.6 Інструції про порядок нарахування і сплати єдиного соціального внеску нараховані за відповідний базовий звітний період суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок.

З наступного року процедури започаткування бізнесу спростяться
Ініціативи Міндоходів щодо спрощення та скорочення реєстраційних процедур під час започаткування бізнесу запрацюють з 1 січня наступного року.
Президент України Віктор Янукович підписав проекти законів „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків” та „Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків”.
Завдяки новаціям з наступного року для того, щоб зареєструватися платником ПДВ або єдиного податку майбутньому підприємцю не потрібно йти до податкової інспекції. Усі документи прийматиме державний реєстратор, коли проводитиме реєстрацію юридичної чи фізичної особи-підприємця. А вже потім реєстраційна служба передасть копію заяви до органів Міндоходів, не залучаючи до цього процесу платника. 
„У майбутньому ми плануємо взагалі відмовитися від свідоцтва платника ПДВ та замінити його випискою з відповідного реєстру. Відразу після реєстрації дані про платника будуть оприлюднюватися на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів. Підприємці матимуть вільний і, головне, безкоштовний доступ до цього реєстру”, – підкреслив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко.
За його словами, виписки можна буде замовляти, отримувати та надавати державним органам і контрагентам в електронному вигляді. Кожен підприємець отримає право бути платником єдиного податку відразу з моменту реєстрації, якщо він не є платником ПДВ.
Крім того, при започаткуванні бізнесу добровільно зареєструватися платником ПДВ можна буде без наявності будь-яких обсягів оподатковуваних операцій.
Нагадаємо, що зазначені законопроекти розроблені відповідно до Національного плану дій на 2012 рік і Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки та прийняті Верховною Радою України 5 вересня 2013 року.

Розгляд звернень громадян - важливий напрямок роботи Нікопольської ОДПІ
З початку 2013 року до Нікопольської ОДПІ надійшло 74 письмових звернень громадян. Кожне звернення ретельно опрацьовується фахівцями органів Міндоходів у строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Забезпечення своєчасного та ретельного розгляду звернень громадян є важливим  інструментом співпраці з платниками податків.
Кваліфікована допомога громадянам –це упередження помилок та розумний підхід до ведення господарських справ.

Місцева скарбниця Дніпропетровщини поповнилась майже на 19 млн. гривень від транспортного збору
У січні - вересні 2013 року вперше зареєстровані транспортні засоби збагатили місцеві бюджети Дніпропетровської області на 18,7 млн. грн., що на 24% більше, ніж торік. При цьому, фізичні особи сплатили за першу реєстрацію транспортного засобу 16,1 млн. грн., що складає 86,6% від надходжень цього збору.
Збір за першу реєстрацію транспортного засобу започатковано Податковим кодексом України.
Починаючи з 2011 року надходження від транспортного збору зростають з року в рік. Якщо за три квартали 2011 року місцева скарбниця отримала 5,1 млн. грн. збору за першу реєстрацію транспортного засобу, то за аналогічний період 2012 року – 15,0 млн. грн., а за січень – вересень поточного року - 18,7 млн. грн.

Позиція Міністра доходів і зборів України Олександра Клименка щодо дискусії навколо закону про трансфертне ціноутворення
Нещодавно набрав чинності закон про трансфертне ціноутворення (ТЦ). І зараз Міністерство і бізнес разом активно готуються до його імплементації, застосування норм ТЦ на практиці.
Я вже неодноразово підкреслював і зроблю цей наголос ще раз: для України закон про ТЦ  – дійсно революційна подія. Якщо ми хочемо бути частиною цивілізованої Європи, ми маємо раз і назавжди закріпити цивілізовані і прозорі правила ведення бізнесу.
Там, де дбають про репутацію, спробам приховувати прибутки від оподаткування протиставляють закон та громадську думку. Податкові махінації засуджуються суспільством, а будь-які дії держави, спрямовані на боротьбу з цим явищем, вітаються.
Закон про ТЦ в Україні прийнятий і набрав чинності. Це аксіома. Закон заснований на кращих міжнародних практиках та рекомендаціях ОЕСР. Його прийняттю передував тривалий процес обговорень, консультацій, дискусій із бізнесом, громадськістю.
Кінцева версія цього закону – результат консенсусу між всіма зацікавленими сторонами. Досягти цього компромісу було нелегко. Я вважав і вважаю спільним досягненням держави та бізнесу перемогу над різного роду фобіями під час створення закону про ТЦ. У ході важких дискусій були узгоджені всі позиції. Всі зацікавлені сторони дійшли згоди.
Тепер перед нами не менш важлива задача – якісна імплементація закону про ТЦ. Це і узгодження усіх «білих плям» закону через затвердження відповідних нормативно-правових актів, які Міністерство вже розробило та винесло на обговорення із бізнесом. Це і підготовка відповідних фахівців, як з боку Міністерства, так і бізнесу. У структурі Міндоходів вже створене спеціальне управління, яке займатиметься виключно питанням ТЦ. Функціонує Центр моніторингу товарних ринків, на який покладена аналітична функція.
Я знаю, що відповідні приготування робить і бізнес. Мені приємно відзначити, що великі компанії вже сприймають ТЦ як даність, проводять інвентаризацію підконтрольних операцій, вносять зміни до контрактів, оцінюють умови дотримання ТЦ.
Разом з тим, сьогодні я чую заяви представників ділових кіл, що деякі норми цього закону нібито мають простір для неоднозначного трактування, а відтак – можливих проявів упередженого ставлення до платників податків.
Відповім на це так: закон буде впроваджуватися, як і приймався, під пильним контролем громадськості та в умовах постійного діалогу з бізнес-спільнотою.
Я особисто спілкуюся з бізнесом, читаю коментарі у медіа. Ми проводимо зустрічі з підприємницькими колами, обговорюємо питання запровадження ТЦ в межах Громадської ради,  беремо участь у профільних заходах, що проводять аудитори та бізнес-асоціації. Ми не уникаємо дискусії, ми її ініціюємо.
Стурбованість – це природно. Великий бізнес багато у чому консервативний, і кожна інновація сприймається із засторогою.
Так, дійсно, є дискусійні моменти, які ми маємо намір врегулювати вже найближчим часом. Одним з тих питань, що, як я бачу, турбують бізнес,  є достатньо великий перелік держав, операції з контрагентами яких підпадатимуть під контроль. На сьогодні це 92 країни, де ставка податку на 5% та більше нижча, ніж в Україні. Ми бачимо стурбованість бізнесу, тому працюємо над цим питанням. Буде знайдене компромісне, розумне рішення.
Мене також дивують вислови, що закон про ТЦ стане новим інструментом державного тиску на бізнес. Хочу раз і назавжди підкреслити: цей закон створювався не для збирання штрафів чи кримінального переслідування топ-менеджменту українських корпорацій. Закон розроблявся та приймався для того, аби припинити практику виведення надприбутків з-під оподаткування.
З боку аудиторів та різноманітних експертів зараз лунають перестороги, що Міністерство ніколи не стане на бік бізнесу, що ми практикуємо «суто фіскальне трактування закону».
Зазначу, що у законів не має фіскальних чи не фіскальних трактувань. Закон є закон.
Попереду на бізнес чекає не «спаринг із контролюючими органами на ринзі трансфертного ціноутворення», а конструктивна робота, чіткі та зрозумілі для усіх сторін правила гри.

Землекористувачі Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів більше мільярда гривень
В Дніпропетровській області зареєстровано майже 14 тис. юридичних осіб та понад 329 тис. фізичних осіб - платників плати за землю, з них 12,9 тис. сплачують орендну плату і 330,1 тис. – земельний податок.
У січні - серпні 2013 року землекористувачі Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 1031,1 млн. грн., що на 31% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. При цьому найбільша частина надходжень припадає на юридичних осіб, які сплатили 917,2 млн. грн. плати за землю, що складає 89,0% від поповнень цього податку.

Боротьба з корупцією!
З метою недопущення проявів корупції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області нагадує, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07.
Адже політика Головного управління досягти того, щоб кожен підприємець переконався в тому, що держава є для нього стабільним і прогнозованим партнером. Проблема корупції не повинна стояти між суб'єктами господарювання та владою, тож боротьба з корупцією – це комплекс заходів, над удосконаленням яких постійно працюють всі територіальні органи Міндоходів.
Тож, шановні суб'єктами господарювання, не будьте байдужими до проявів корупції, користуйтесь «Пульсом» Міністерства доходів і зборів України, ми почуємо кожного.

Легалізація заробітної плати – об’єднуємо зусилля
Легалізація трудових відносин та боротьба із виплатою зарплати «в конверті» є одним і з пріоритетних напрямків роботи органів Міндоходів України. ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області разом з Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, Дніпропетровським обласним центром зайнятості та Регіональною Радою підприємців Дніпропетровської області постійно проводиться комплекс спільних заходів, направлених на усунення цього негативного явища.
Так, в ході пленарних дій заслухано 979 підприємств на засіданнях комісій при держадміністраціях з питань підвищення рівня виплати заробітної плати, з яких 814 вже підвищили рівень виплати заробітної плати.
Додатково сплачено до бюджету податку на доходи фізичних осіб 586,8 тис. гривень, єдиного соціального внеску - 206,8 тис. гривень.
Всього з початку року підвищили рівень заробітної плати керівники 1985 підприємств та з початку року додатково надійшло до бюджету податку на доходи фізичних осіб 5345,4 тис. гривень (у т.ч. за серпень місяць 478,05 тис. грн.).
Тож, шановні роботодавці, ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, закликає вас зробити крок назустріч суспільству - офіційно оформити трудові відносини та легалізувати зайнятість населення!

Західні регіони України мають стати драйверами економічної інтеграції з ЄС, - Міністр Олександр Клименко
У період підготовки до підписання Угоди про Асоціацію з ЄС західні регіони України мають стати драйверами економічної євроінтеграції. Про це заявив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко під час зустрічі з інвесторами Західної України в селі Барвінок Закарпатської області сьогодні, 4 жовтня 2013 року.
«На сьогодні з усіх регіонів України саме західні, і, перш за все, Закарпаття мають досвід тривалого транскордонного співробітництва з країнами Євросоюзу. Місцевий бізнес активно використовує таку конкурентну перевагу, як наявність спільного кордону з ЄС. У рамках зони вільної торгівлі певна дифузія економіки України з економіками країн ЄС неминуча. Західний регіон – єдиний, де цей процес вже відбувається з об’єктивних причин. Зараз ваш досвід стане в нагоді бізнесменам усієї країни», - підкреслив Міністр.
За його словами, у західних регіонах сьогодні активно розвивається підприємницька ініціатива. У трьох областях – Закарпатській, Івано-Франківській та Львівській – працюють майже 78 тисяч підприємств. Значна частина з них – створені за участі іноземного капіталу. Тільки в Закарпатській області представлені інвестори з 51 країни.
Олександр Клименко запевнив бізнес, що зусилля уряду спрямовані на  розвиток підприємницької ініціативи та збільшення інвестицій. Зокрема,  Міністерство доходів і зборів у своїй роботі орієнтується на спрощення процедур адміністрування податків і митних платежів, зниження документообігу, впровадження електронних сервісів.
Не менш важливим для підвищення конкурентоздатності українського бізнесу є позитивні тенденції щодо відшкодування ПДВ, у т.ч. повернення заборгованостей попередніх років. Зокрема, підприємствам, що працюють у трьох західних областях,  станом на 1 жовтня  відшкодовано 2,5 млрд.грн. ПДВ при заявці 1,48 млрд.грн. При цьому 35,3% від загальної суми  відшкодування бізнес отримав в автоматичному режимі за спрощеною процедурою.
Міністр підкреслив важливість збільшення кількості  малих та середніх підприємств для економічного розвитку західних регіонів.  «Переконаний, що синхронізація зусиль Головного управління Міндоходів в регіоні та обласної влади у питаннях  підтримки малого бізнесу матиме позитивний ефект для розвитку підприємницької ініціативи», - відзначив Олександр Клименко.
Під час зустрічі Міністр також запевнив представників бізнесу, що задля активізації транскордонного співробітництва з ЄС створюються належні умови та відповідні спрощення митних процедур для безперешкодного та комфортного перетину кордону товарами і громадянами.
Під час робочого візиту до Закарпатської області Міністр Олександр Клименко також відвідав пункт пропуску українсько - угорського кордону «Чоп - Захонь», де проінспектував хід реконструкції митного посту «Тиса» та поспілкувався із громадянами, що перетинають кордон.

30 вересня 2013 року відбулась прес-конференція в ІА «Мост - Дніпро» на тему: «Порядок оподаткування при здачі громадянами в оренду майна»
Податковим кодексом України передбачений порядок нарахування (виплати) і оподатковування доходів від надання нерухомості в оренду (суборенду), жилий найм.
Якщо фізична особа орендодавець надає в оренду нерухомість, а  орендарем є юридична особа або фізична особа - підприємець (суб'єкт господарської діяльності) дохід отриманий від оренди обкладається податковим агентом (орендарем), під час його виплати за рахунок орендодавця  по ставці 15відс., у випадку якщо загальна сума доходів, отриманих платником податку у звітному податковому місяці, перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, законодавчо встановленої на 1 січня звітного податкового року, ставка становить 17 відс. ( довідково  на 01.01.13 1147грн.)
Якщо орендар - фізична особа, що не є суб'єктом господарської діяльності, особою відповідальним за нарахування й сплату податку в бюджет є орендодавець. Отриманий дохід обкладається за ставкою 15відс., а у випадку   якщо загальна сума доходів, отриманих платником податку у звітному податковому місяці, перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, законодавчо встановленої на 1 січня звітного податкового року, ставка становить 17 відс. (довідково на 01.01.13 1147грн.). При цьому такий орендар самостійно нараховує й сплачує податок у бюджет у строки встановлені податковим кодексом для квартального звіту, а саме - 40 календарних днів, після  закінчення такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу,  сума податку, сплаченого протягом звітного податкового року й податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються в річній декларації про майновий стан і доходи, що подається в податкові органи по місцю реєстрації платника податків - орендодавця.
За підсумками декларування доходів отриманих в 2012 році від надання в оренду (найм) нерухомості фізичними особами задекларовано податку до сплати в бюджет на суму близько 800,0 тис. грн. 
Рішенням міської ради VІ скликання №6/30 від 26.12.2012 затверджена мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб для орендарів - суб'єктів господарської діяльності залежно від функціонального призначення та місця розташування нерухомості (І пояс від 17,09грн. до 34,18 грн., ІІ пояс від 12,82 грн. до 25,63 грн., ІІІ пояс  від 8,54 грн. до 17,09грн.).
Звертаємо увагу суб'єктів господарської діяльності, що під час нарахування (cплати) податку на доходи фізичних осіб необхідно враховувати мінімальну вартість місячної оренди одного квадратного метра, затверджену місцевими органами влади.

Міндоходів розширюватиме співпрацю з ОLAF
Міністерство доходів і зборів України розширюватиме співпрацю з Європейським офісом по боротьбі із шахрайством (OLAF) у контексті боротьби з незаконним обігом тютюнових виробів, а також шахрайством та економічними злочинами.
Такої домовленості досягли Міністр доходів і зборів Олександр Клименко з генеральним директором OLAF Джованні Кесслером під час зустрічі у Києві сьогодні, 30 вересня.
«Ми приділяємо велику увагу нашій взаємодії у відповідності до підписаної у червні Домовленості між Міністерством та Офісом щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів. Вже бачимо конкретні результати нашої співпраці. Наприклад, спільні дії в межах спецоперації «РОМОЛУК» дозволили виявити в зоні діяльності Ягодинської митниці найбільшу за 2013 рік спробу незаконного ввезення партії тютюнових виробів на митну територію України – це 12,5 млн. штук цигарок», - підкреслив Міністр.
Загалом з початку 2013 року завдяки діям співробітників Міністерства доходів і зборів України  з незаконного обігу було вилучено 148 млн. штук цигарок, у тому числі 78 млн. цигарок контрабандного походження. Особливу увагу Міністерство приділяє перекриттю каналів контрабанди сигарет до країн Європейського Союзу, які проходять через територію Вінницької, Волинської, Закарпатської, Львівської, Одеської та Чернівецької областей України.
Зі свого боку Джованні Кесслер високо оцінив зусилля України, спрямовані на попередження контрабанди тютюнових виробів, а також підкреслив, що необхідно надавати новий зміст співробітництву між OLAF та Міндоходів.
«Ми маємо спільні проблеми, які маємо вирішувати разом. Це і корупція, і зловживання та шахрайство з фінансовими ресурсами, і підробка товарів. Такі спільні заходи, як РОМОЛУК, мають стати частиною нашої спільної повсякденної роботи. Ми будемо й надалі розвивати нашу спільну роботу, щоб показати і громадянам України, і громадянам ЄС конкретні результати», - підкреслив Генеральний директор OLAF.
Під час зустрічі керівники Міндоходів та OLAF  підтвердили  намір  активізувати обмін інформацією щодо незаконного обігу тютюнових виробів, а також проводити  спільні операцій не тільки на кордоні, а й в середині країни. Для цього створюється відповідна робоча група.
«Для нас важливо, що між Офісом та Міністерством встановлюються партнерські стратегічні стосунки. Ми зацікавлені у напрацюванні спільних підходів до боротьби із шахрайством та економічними злочинами, просуванні нових механізмів оперативної співпраці та обміну інформацією. Особливої актуальності наше співробітництво набуває в контексті майбутнього підписання Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС», - підсумував Олександр Клименко.
«Обидві сторони продемонстрували налаштованість на отримання конкретних результатів. Я вірю в наше співробітництво», - резюмував пан Кесслер.
Нагадаємо, Домовленість про співробітництво між Міністерством доходів і зборів України та Європейським офісом по боротьбі з шахрайством щодо запобігання незаконного переміщення тютюнових виробів була підписана 6 червня 2013 року у Брюсселі.

Інформаційно – комунікаційний сектор
Категория: Город | Просмотров: 1044 | Добавил: admin | Теги: Податкова, об'єднана, інспекція, державна, інформує, Нікопольська
Всего комментариев: 0
avatar