Покров Суббота 23.11.24, 14:45
Сайт
Главная » 2013 » Октябрь » 16 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
21:44
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформуєШановні платники
надавайте звітність в електронному вигляді!
При Нікопольській ОДПІ відкрито Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників податків, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.
Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).
Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.
За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.

Переплата по єдиному внеску
З 1 жовтня 2013 року всі процедури щодо прийняття та оброблення звітності обліку сплати єдиного внеску здійснює Міністерство доходів і зборів України.
Залишки коштів по Єдиному соціальному внеску, які обліковувалися на рахунках Пенсійного фонду України автоматично перейдуть на рахунки Міністерства доходів і зборів України згідно актів прийому-передачі даних.
Додатково Заяви на перекидку коштів з рахунків Пенсійного фонду України на рахунки Міністерства доходів і зборів України писати не потрібно.
Порядок сплати єдиного внеску передбачений Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Затвердженою Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 455 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за №1622/24154.

Відтепер відшкодування ПДВ можна отримати у вигляді фінансового казначейського векселя
До 1 січня 2014 року платник податку може за власним бажанням отримати бюджетне відшкодування податку на додану вартість у вигляді фінансового казначейського векселя.
Так, видача фінансового казначейського векселя прирівнюється до видачі платнику податку суми бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів із бюджетного рахунку на рахунок платника.
Про обрання способу відшкодування ПДВ з бюджету шляхом видачі векселів платник має зазначити у поданій ним заяві. Тобто, платники зможуть самостійно визначати, в якій формі отримувати бюджетне відшкодування: грошима чи векселями.
Зазначимо, що сума ПДВ, що підлягає відшкодуванню з бюджету шляхом видачі фінансових казначейських векселів, поділяється на рівні частини. На кожну таку частину видається окремий фінансовий казначейський вексель із строком платежу один, два, три, чотири та п'ять років.
Платник податку має право сплачувати суми будь-яких узгоджених грошових зобов’язань, що сплачуються до Держбюджету, шляхом пред'явлення для сплати  фінансового казначейського векселя (не раніше настання строку платежу, визначеного у векселі).
Відповідна норма передбачена Законом України від 04.07.2013р. №407-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо фінансових векселів» (набрав чинності з 03.08.2013 р.).

Суму узгодженого грошового зобов’язання можна сплатити шляхом пред'явлення для сплати фінансового казначейського векселя
Платник податку може сплачувати суми будь-яких узгоджених грошових зобов’язань, що сплачуються до Держбюджету, шляхом пред'явлення для сплати фінансового казначейського векселя (не раніше настання строку платежу, визначеного у векселі).
Позитивну різницю між сумою узгодженого податкового зобов’язання, яку платник бажає погасити векселем та сумою векселя, він доплачуватиме коштами.
Від’ємну різницю між сумою узгодженого податкового зобов’язання, яку платник бажає погасити векселем та сумою векселя, на підставі поданої ним відповідної заяви, він матиме право за бажанням  або отримати коштами, або отримати нові фінансові казначейські векселі.
При цьому, дата пред’явлення векселя до сплати може бути перенесена на будь-яку іншу дату, що настає за датою пред’явлення такого векселя до сплати, у межах календарного року, на який припадає дата сплати за векселем.
Право на бюджетне відшкодування суми ПДВ шляхом отримання фінансового казначейського векселя регламентовано Законом України від 04.07.2013р. №407-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо фінансових векселів».
Порядок видачі, обігу, обліку та сплати за фінансовими казначейськими векселями затверджується Кабінетом Міністрів України.

Чи потрібно подавати звіт платника єдиного внеску суб’єкту господарювання, який не має найманих працівників?
Якщо юридичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту), звіт до органів доходів і зборів ними не подається.
Фізичні особи - підприємці зобов’язані подавати звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

До якого органу та за якою формою необхідно подавати звітність по єдиному внеску?
Починаючи з 01.10.2013 року звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника до органу доходів і зборів за основним місцем реєстрації платника.
Форми та строки подання звітності передбачено розділом ІІІ наказу Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 454 «Про Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 вересня 2013 року за № 1628/24160, який розміщено на офіційному веб – порталі Міндоходів за адресою: в закладці «Міністерство» обрати розділ «Законодавство» -> «Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» -> «Накази».

Який розмір єдиного внеску застосовують фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання праці найманих працівників?
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання праці найманих працівників, нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 34,7 відсотка на суму, визначену такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та не менше розміру мінімального страхового внеску.

В який термін та за якою формою подають звітність по єдиному внеску фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання праці найманих працівників
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.
Звітним періодом є календарний рік.
Звіт подається за формою згідно таблиць 2, 4 додатку 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» № 454.
При цьому, звіт не подається платниками єдиного податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Який термін сплати єдиного внеску фізичними особами - підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування без використання найманої праці з 1 жовтня 2013 року?
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання найманої праці, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Платники можуть сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та не можуть бути менше мінімального страхового внеску на місяць.

Який порядок отримання платником ПДВ казначейського фінансового векселя в рахунок отримання бюджетного відшкодування
Відповідно до п.19 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами і доповненнями (далі - ПКУ) установлено, що до 1 січня 2014 року органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, відповідно до Закону України ”Про Державний бюджет України на 2013 рік” на підставі отриманого від відповідного контролюючого органу висновку із зазначенням суми податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню з бюджету, видають платнику податку, який подав до такого контролюючого органу заяву про обрання способу відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість шляхом отримання фінансового казначейського векселя, зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування шляхом видачі у строки, визначені пунктом 200.13 статті 200 ПКУ, фінансових казначейських векселів строком обігу до п’яти років з дохідністю на рівні 5 відсотків річних.
Сума податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню з бюджету шляхом видачі фінансових казначейських векселів, поділяється на рівні частини, на кожну з яких видається окремий фінансовий казначейський вексель із строком платежу один, два, три, чотири та п’ять років.
Видача фінансового казначейського векселя прирівнюється до видачі платнику податку суми бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на рахунок платника податку.
За заявою платника податку, поданою до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, дата пред’явлення векселя до сплати може бути перенесена на будь-яку іншу дату, що настає за датою пред’явлення векселя до сплати, в межах календарного року, на який припадає дата сплати за векселем.
Платники податку мають право здійснювати сплату будь-якого узгодженого грошового зобов’язання, що сплачується до Державного бюджету України шляхом пред’явлення для сплати (не раніше настання строку платежу, визначеного у векселі) органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, фінансового казначейського векселя, виданого відповідно до цього пункту. Таке пред’явлення прирівнюється до сплати узгодженого грошового зобов’язання шляхом перерахування коштів з рахунка платника податку на бюджетний рахунок.
Сума позитивного значення різниці між сумою будь-якого узгодженого грошового зобов’язання, що сплачується до Державного бюджету України, і сумою фінансових казначейських векселів, що пред’являються до сплати в рахунок такого узгодженого грошового зобов’язання, сплачується платником податку до бюджету коштами у порядку, встановленому цим Кодексом.
Сума від’ємного значення різниці між сумою будь-якого узгодженого грошового зобов’язання, що сплачується до Державного бюджету України, і сумою фінансових казначейських векселів, що пред’являються до сплати в рахунок такого узгодженого грошового зобов’язання, за бажанням платника податку на підставі поданої ним відповідної заяви може або відшкодовуватися йому з бюджету коштами у порядку, встановленому цим пунктом, або на таку суму можуть видаватися нові фінансові казначейські векселі, в яких дата пред’явлення векселя до сплати може бути перенесена на будь-яку іншу дату, що настає за датою пред’явлення векселя до сплати, в межах календарного року, на який припадає дата сплати за векселем.
Виплата доходу за фінансовими казначейськими векселями відбувається в момент їх пред’явлення до сплати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Порядок видачі, обігу, обліку та сплати за фінансовими казначейськими векселями, виданими відповідно до цього пункту, затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до закону”.

Чи можуть бути продовжені терміни надходження валютної виручки або товару по імпорту?
Строки надходження валютної виручки чи товару по імпорту, можуть бути продовжені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку, у разі виконання резидентами операцій за договорами виробничої кооперації, консигнації, комплексного будівництва, тендерної поставки, гарантійного обслуговування, поставки складних технічних виробів і товарів спеціального призначення.
Висновок стосовно віднесення операцій резидента до таких, що здійснюються за договорами виробничої кооперації, консигнації, комплексного будівництва, тендерної поставки, гарантійного обслуговування, поставки складних технічних виробів і товарів спеціального призначення, та продовження встановлених строків видається Мінекономрозвитку.

Яким чином відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ доходи, які виплачуються само зайнятим особам, якщо дохід нараховано та виплачено податковим агентом в різних кварталах
Відповідно до п. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.10 № 1020 (далі – Порядок):
у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні;
у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом;
у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством; 
у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету.
Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку, визначено, що дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «157».
Згідно із п. 177.8 ст. 177 та п.178.5 ст. 178 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) під час нарахування (виплати) фізичній особі - підприємцю доходу від операцій, здійснюваних у межах обраних ним видів діяльності, суб’єкт господарювання, який нараховує (виплачує) такий дохід, не утримує податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності.
Пунктом 178.5 ст.178 ПКУ встановлено, що під час виплати суб’єктами господарювання - податковими агентами, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов’язаних з такою діяльністю, податок на доходи у джерела виплати не утримується в разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.
Таким чином, якщо дохід, який виплачується самозайнятій особі, отримується від операцій, здійснюваних в межах обраних ними видів діяльності, то в податковому розрахунку за ф. № 1ДФ заповнюються графи 3 та 3а.
При цьому, графа 3 «Сума виплаченого доходу» заповнюється у разі фактичної виплати доходу самозайнятій особі. Наприклад, якщо нарахування доходу було здійснено у лютому місяці (І квартал), а виплату здійснено у квітні місяці (ІІ квартал), то нарахована сума буде відображатись в графі 3а «Сума нарахованого доходу» за І квартал, а виплачена сума буде відображатися в графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунку за ф. № 1ДФ за ІІ квартал.
Графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» в даному випадку не заповнюються, а в них проставляється нуль.

В який термін податковий агент повинен перерахувати до бюджету ПДФО у разі нарахування оподатковуваного доходу, але не виплаченого платнику податку
Відповідно до пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Який порядок оподаткування ПДФО іноземних доходів з 01.01.2011?
Відповідно до п. 170.11 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.
Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:
а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;
б) поштові податки;
в) податки на реалізацію (продаж);
г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

Чи застосовується податкова соціальна пільга у місяці звільнення фізичної особи з 01.01.2011 року?
Відповідно до пп. 169.3.4 п. 169.3 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.

Чи є об’єктом оподаткування ПДФО сума допомоги по вагітності та пологах?
Відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах).

Як оподатковуються доходи у формі заробітної плати?
Відповідно до пп.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей р.IV ПКУ - це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності (п.164.6 ст.164 ПКУ).
Згідно з п.167.1 ст.167 ПКУ ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п.167.2 - 167.5 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.
Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п.164.6 ст.164 ПКУ щодо доходів, зазначених в абз. першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків.
Отже, при оподаткуванні доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у формі заробітної плати, спочатку визначається база оподаткування, а потім до бази оподаткування застосовується ставка податку 15 та/або 17%.

Які суб’єкти господарювання є платниками збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності?
Згідно з п.п.267.1.1 п.267.1 ст.267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 –VI платниками збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності є суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому цією статтею порядку торгові патенти та провадять такі види підприємницької діяльності:
а) торговельна діяльність у пунктах продажу товарів;
б) діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України;
в) торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти;
г) діяльність у сфері розваг (крім проведення державних грошових лотерей).

За 9 місяці звітного року бізнес Нікопольщини поповнив казну на 532,2 млн.грн.
Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька. За її словами за січень - вересень 2013 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 532,2 млн.грн., збільшивши загальні збори порівняно з січнем - вереснем 2012 року на 3,8%.
Зокрема, в січні - вересні 2013 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло майже 117 млн.грн. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ та податок на прибуток.
Місцевий бюджет у січні - вересні 2013 року отримав 415,2 млн.грн., що на 19,1 млн.грн. більше, ніж у січні - вересні 2012 року. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок.
Заступник начальника Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції Вікторія Радецька переконана, що надходження податків та зборів до українського бюджету є стабільними та адекватними до макроекономічних тенденцій. "З акцентом на активні заходи з детінізації економіки забезпечено цілком адекватний податковий супровід діяльності вітчизняного бізнесу”, - підкреслила Вікторія Радецька.


Сервісні центри у відділеннях Нікопольської ОДПІ – до Ваших послуг!
До послуг відвідувачів сервісних центрів обслуговування платників – просторі приміщення, сучасне обладнання, достатній штат кваліфікованих фахівців, які в найкоротший час зможуть надати наступні адміністративні послуги:
видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів;
видача торгового патенту, свідоцтва платника єдиного податку, свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість;
видача документів про взяття на облік та зняття з обліку платника податків ;
видача довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів платникам податків, які припиняються/припиняють підприємницьку діяльність;
видача свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість;
прийняття на облік, подача звітності, отримання довідок та програмного забезпечення  для звітування в електронному вигляді;
реєстрація книги обліку доходів і витрат (для загальної системи оподаткування та єдиного податку),
та багато інших послуг, з якими Ви маєте можливість детально ознайомитись на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України за адресою: www.minrd.gov.ua.
Крім того нагадуємо, що з 1 жовтня платники мають можливість скористатися сервісними службами Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області для надання звітності по ЄСВ, як особисто, скориставшись центрами обслуговування платників, так і засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

Міндоходів готується до проведення дистанційних електронних перевірок
Міністерство доходів і зборів планує поліпшити якість податкового аудиту шляхом проведення електронних перевірок. Механізм електронних перевірок, права та обов’язки платників і податкових аудиторів визначені у розробленому Міністерством проекті закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого впровадження електронного сервісу та здійснення електронних перевірок».
Зокрема, Міндоходів пропонує законодавчо врегулювати питання проведення контролюючими органами електронних перевірок на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях та електронних документах платника податків.  Такі перевірки проводитимуться за заявою платника податків. Крім того, передбачається, що акт (довідка) такої перевірки може бути складений у формі електронного документа і спрямований засобами електронного зв'язку платнику податків.
Сервісом «електронна перевірка» вже з 1 січня 2014 року зможуть скористатися платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.
З 1 січня 2015 року послуга буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування. А з 1 січня 2016 року - для всіх категорій платників податків.

В Дніпропетровській області за дев’ять місяців до бюджету надійшло понад 6,5 мільярдів гривень митних платежів
З січня по вересень поточного року Дніпропетровською митницею Міндоходів забезпечено контроль і митне оформлення товарів більше ніж  2,5 тисяч суб’єктів господарювання, що займаються зовнішньоекономічною діяльністю.
Загальний обсяг товарообігу через митний кордон України в Дніпропетровській області за цей період склав понад 10 млрд. доларів США. При цьому, позитивний баланс у зовнішньоекономічній торгівлі області - понад 2 млрд. доларів США. Усе це дало можливість Дніпропетровській митниці Міндоходів в 2013 році перерахувати до Державного бюджету понад 6,5 млрд. гривень митних платежів.
До того ж, спостерігається позитивна динаміка в експортно - імпортних операціях. Так, у вересні 2013 року Дніпропетровською митницею Міндоходів до Державного бюджету України перераховано 980 млн. гривень митних платежів, що на 45% в більше, ніж у вересні минулого року, та на 59% більше, ніж у серпні 2013 року.
Стабільність надходження митних платежів у регіоні забезпечується підприємствами гірничо - металургійного комплексу, продукція яких становить до 80% усього зовнішнього товарообігу. Це, перш за все, експорт вугілля, руди, коксу та трубної заготовки.

Парламент підтримав пропозиції Міндоходів щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні
Верховна Рада України підтримала низку пропозицій Міндоходів, що полегшують умови ведення бізнесу в Україні. Відповідний законопроект №2054а "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків” був прийнятий сьогодні у першому читанні.
Так, свідоцтво платника ПДВ вже з початку наступного року може замінитися випискою з відкритого реєстру, до якого всі платники матимуть вільний і безкоштовний доступ. Відразу після реєстрації дані про платника ПДВ будуть оприлюднюватися на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України. Підприємці зможуть замовляти, отримувати та надавати державним органам і контрагентам потрібні виписки в електронному вигляді.
Певні спрощення передбачені і для інших категорій платників. Так, кожен підприємець, який не сплачує ПДВ, отримає право бути платником єдиного податку відразу після реєстрації. Обов’язок платника повідомляти контролюючі органи про зміни у своїх даних буде скасовано – державні установи самостійно братимуть потрібні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Банки повідомлятимуть органи доходів і зборів про відкриття рахунків платників протягом одного дня, а не трьох, як зараз. У такий же термін Міністерство  братиме рахунки на облік.
Підприємцям також буде надана можливість повідомляти про всі об’єкти оподаткування за місцем основної реєстрації, а не за місцем знаходження кожного з них, як це передбачене діючим законодавством.
За оцінками фахівців Міндоходів, ці та інші передбачені законопроектом інновації спрямовані на полегшення умов для ведення бізнесу в Україні, подальшу дерегуляцію підприємницької діяльності, спрощення формальних процедур для започаткування бізнесу.
Міністерство доходів і зборів України висловлює подяку народним депутатам України за підтримку ініціативи і сподівається на подальшу спільну конструктивну роботу над законопроектом для підготовки його до другого читання.

Громадяни отримали більше мільйона облікових карток платника в сервісних центрах Міндоходів
Найбільш популярною у сервісних центрах Міністерства доходів і зборів України послугою є видача облікових карток платника податків («ідентифікаційного коду») та внесення відповідного запису до паспорту громадянина у разі відмови від реєстраційного номеру через релігійні переконання. З початку року більше 1,1 мільйона громадян  звернулися за отриманням цієї послуги  до центрів обслуговування платників податків.
У цілому на сьогодні платники податків мають можливість отримати в органах доходів і зборів  більше 100 адміністративних послуг. Затребуваними сервісами серед платників є також видача свідоцтва платника єдиного податку  (з початку року видано більше 250 тисяч) та  отримання документів на транспортні засоби для перевезення вантажів під митними печатками і пломбами (видано 11,5 тис. свідоцтв).
Всі ці послуги надаються платникам у 496 центрах обслуговування платників в усіх регіонах України. До кінця року мережа сервісних центрів Міндоходів розшириться – до неї буде додано ще 24 установи.
Відкриття нових центрів спрямовано, в першу чергу, на задоволення потреб платників податків та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності  в отриманні  податкових та  митних сервісів.
Згодом планується поетапне делегування «митних» адміністративних послуг податковим сервісним центрам. По завершенню цієї реформи платник зможе отримувати весь спектр послуг у будь-якій установі. Сервісні зони митниць Міндоходів та центри обслуговування при податкових інспекціях по всій Україні матимуть єдині стандарти якості послуг.

Пільги з ПДВ на «софт» розповсюджені не тільки на підприємства IT-індустрії
Податкові пільги зі сплати податку на додану вартість для операцій з постачання програмної продукції розповсюджуються не тільки на суб’єктів індустрії програмної продукції.
Це та інші роз’яснення щодо особливостей оподаткування ПДВ операцій на постачання програмної продукції містяться в спеціальній Узагальнюючій податковій консультації,  розробленій Міністерством доходів і зборів України.
Фахівці Міндоходів сподіваються, що ці новації дозволять виходити на ринок програмного забезпечення не тільки спеціалізованим компаніям, а й фахівцям-фрілансерам або підприємствам інших галузей, що мають власні IT-підрозділи та займаються розробкою «софту».  На думку експертів Міністерства, це стимулюватиме розвиток програмної індустрії через посилення конкуренції на рівних умовах.
Крім того, згідно із Узагальнюючою консультацією, для застосування пільги не має значення, як саме замовник отримав програму – через Інтернет чи на матеріальних носіях. Також зазначимо, що послуги з технічної підтримки програм, що надаються виробником таких програм  не оподатковуються.
Від оподаткування звільнені програми, їхні компоненти, операції з продажу прав на використання програмного забезпечення, а також продаж примірників (копій) програмної продукції з відповідною ліцензією. Не оподатковується і продаж засобів криптографічного захисту інформації («електронні ключі», сертифікати безпеки та ін.).
У Міндоходів розраховують, що сприятливий режим оподаткування призведе як до зростання обсягів виробництва IT-індустрії, так і для виходу  українських програмістів на міжнародні ринки та залучення іноземних інвесторів.
Нагадаємо, для операцій з постачання програмної продукції тимчасово, з 1 січня 2013 до 1 січня 2023 року запроваджено пільговий режим оподаткування ПДВ.
З текстом Узагальнюючої податкової консультації можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/62851.html.

З Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій виключено старі моделі
 Затверджено нову редакцію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. До переліку сертифікованих приладів увійшли 69 моделей касових апаратів.
Це апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі.
Особливістю нової редакції стало виключення з реєстру старих моделей реєстраторів розрахункових операцій. Це були апарати, які не передавали звітність в електронній формі.
Нагадаємо, що з 2013 року користувачі касової техніки повинні звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Для технічного переоснащення платникам встановлено перехідний період до 1 січня 2014 року – з цієї дати запроваджується відповідальність за неподання електронної звітності.
Загалом, на сьогодні до системи зберігання і збору даних від РРО Міндоходів підключено 181,5 тис. касової техніки із загальної кількості 242,5 тис. апаратів. Власникам цих реєстраторів вже не потрібно накопичувати велику кількість первинних документів на паперовій стрічці, вся інформація зберігається тільки в електронному вигляді.
З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів (http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html).
Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 01.10.13 №522.

На Дніпропетровщині майже 73% митних декларантів скористались Інтернетом
З початку року Дніпропетровською митницею Міндоходів завдяки сервісу електронного декларування товарів оформлено 72,8% від загальної кількості митних декларацій.
Використання новітніх IT-технологій дозволив зменшити середній час оформлення митних декларацій у режимі імпорту до однієї години тридцять хвилин, у режимі експорту – тридцяти восьми хвилин.
Переваги митного декларування в електронному вигляді позитивно оцінює все більша кількість клієнтів Дніпропетровської митниці Міндоходів. Так, у січні поточного року доля митних декларацій, оформлених в електронному вигляді складала 64,0%, у липні – 76,1%, у серпні – 83,0%, а у вересні – вже 90,3%.
Тож, спрощення митного оформлення шляхом застосування електронних митних декларацій значно полегшить роботу законослухняним суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності.

Подавати звітність з єдиного внеску можна в електронному вигляді
З метою подання платниками звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування в електронному вигляді Міністерством доходів і зборів України розроблено електронні формати (архів форматів) документів звітності з єдиного внеску.
Крім цього, розроблено довідник відповідності кодів органів Міндоходів та кодів органів Пенсійного фонду для використання розробниками програмного забезпечення при формуванні xml-файлів (довідник).
Розробку документів здійснено у зв’язку з набранням чинності Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи” від 4 липня 2013 року.
Ознайомитися з електронними форматами та довідником можна на
веб-порталі Міністерства:
http://minrd.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro-ele/povidomlennya-platnikam-pod/112281.html. 
При поданні звітності в електронному вигляді потрібно користуватися цифровим підписом. Отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна безкоштовно в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів.
Нагадаємо, що звіт за вересень 2013 року платникам потрібно буде подати до органу доходів і зборів за місцем взяття їх на облік, як платників єдиного внеску до 21 жовтня 2013 року включно.

Дніпропетровські митники зупинили громадянина Росії з двадцятьма сучасними «мобілками»
Співробітники Дніпропетровської митниці Міндоходів зупинили спробу російського пасажира авіарейсу «Москва-Дніпропетровськ» ввезти на митну територію України 20 недешевих мобільних телефонів.
Росіянин для проходження митного контролю обрав спрощену зону («зелений коридор»). Обравши канал спрощеного митного контролю, громадянин підтвердив відсутність у нього будь-яких товарів, які підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню і які заборонені або обмежені до переміщення в Україну.
Однак, поведінка іноземця викликала підозру у фахівців митниці. А під час огляду особистого багажу цього пасажира було виявлено 20 мобільних телефонів SAMSUNG в заводській упаковці. Тобто, російський громадянин мав при собі радіотелефони стільникового зв’язку, переміщення яких через митний кордон України у кількості більше двух без спеціального дозволу, обмежено законодавством України.
Такі дії росіянина мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 471 Митного кодексу України.

З нагоди Всесвітнього дня дій за гідну працю проведено засідання "круглого столу"
Сьогодні, одним з вирішальних питань виконавчих апаратів обласного об’єднання профспілок та Федерації організації работотавців Дніпропетровщини є питання вдосконалення оплати плати у системі соціально-економічних відносин.
Днями, за участю заступника начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Ігоря Ломако, керівників обласних, міських та первинних профспілкових організацій Дніпропетровським обласним об’єднанням профспілок проведено засідання "круглого столу" з нагоди Всесвітнього дня дій за гідну працю на тему "Додержання трудового законодавства - запорука гідної праці".
Під час засідання розглядались та обговорювлись питання діяльності органів юстиції щодо захисту трудових прав громадян, системи статистичних показників, які характеризують стан гідної праці, заходи органів виконавчої влади у сферах соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці робітників, шляхи впливу профспілок тощо.
За словами заступника начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Ігоря Ломако, відпрацювання суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату у «конвертах» та легалізація трудових правовідносин сприяє збільшенню надходження до місцевих бюджетів області та дає право на соціальний захист, трудові права і достойне пенсійне забезпечення кожного громадянина Дніпропетровщини.
Підсумками засідання стало питання шляхів вдосконалення поєднання громадського контролю профспілок з державним наглядом і контролем у сфері праці.


Інформаційно – комунікаційний сектор

Категория: Город | Просмотров: 958 | Добавил: admin | Теги: Податкова, об'єднана, інспекція, державна, інформує, Нікопольська
Всего комментариев: 0
avatar