Главная » 2013 Октябрь 30 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
09:40 Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує | |
Фінансові казначейські векселі З 21.09.13 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою відповідно до п.19 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України затверджено Порядок видачі, обігу, обліку фінансових казначейських векселів, виданих як електронний документ, та сплати за ними. Постановлено здійснити шляхом видачі органами Державної казначейської служби фінансових казначейських векселів відшкодування з бюджету на підставі висновку відповідного органу доходів і зборів сум ПДВ, заявлених до відшкодування та підтверджених за результатами перевірки, але не відшкодованих на звітну дату платнику податку, який подав такому органу заяву про обрання способу відшкодування з бюджету суми ПДВ шляхом отримання фінансових казначейських векселів, за умови, що сума відшкодувань становить не менш як 500 тис. грн.. Постанова від 21.08.13 №683. Шановні суб’єкти господарювання! Останній день сплати! Нікопольська ОДПІ звертає Вашу увагу, що 30 жовтня 2013 року останній день сплати: авансових внесків з податку на прибуток за жовтень; ПДВ за вересень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю; акцизного податку за вересень; збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за вересень; збору за користування радіочастотним ресурсом України за вересень; фіксованого сільськогосподарського податку за вересень; плати за землю за вересень. Облік доходів і витрат підприємців. Книга обліку доходів і витрат підприємців Мін’юст України зареєстрував 01.10.13 за №1686/24218 наказ Міндоходів України , яким затверджено форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення. Визнано таким, що втратив чинність, наказ ДПА України від 24.12.10 №1025. Наказ набирає чинності з дня оподаткування. Подання звітності з єдиного внеску страхувальником у разі зміни його місцезнаходження У випадку коли страхувальник у звітному періоді змінює місце обліку в органах Міндоходів, звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за звітний період подається до органу Міндоходів за новим місцем реєстрації. Наприклад, платник перереєстровується 18.10.2013 р. з Дарницького в Оболонський район м. Києва, звіт за 2013 рік подається до Оболонського району до 10.02.2014 року. Нагадуємо, що фізичні особи-підприємці звіт за рік подають до 10 лютого року наступного за звітним періодом. Водночас, фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, звіт подають до 1 травня року, наступного за звітним періодом. У разі, якщо останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим. Відповідна норма передбачена Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 р. за № 1628/24160. Яким чином здійснюється перевірка платників ЄВ (в т.ч. при ліквідації)? Відповідно до п. 2 частини 1 ст. 13 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Згідно з п. 1 розділу ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 458, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 року за № 1646/24178 (далі – Порядок № 458) процедури щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску у зв’язку з припиненням платника єдиного внеску органом доходів і зборів розпочинаються та проводяться в разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення про закриття відокремленого підрозділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення фізичної особи – підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника єдиного внеску, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів такого платника, зміну мети установи, реорганізацію платника єдиного внеску. При отриманні одного із зазначених документів (відомостей) орган доходів і зборів вносить відповідний запис до реєстру страхувальників. Після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей згідно з пунктом 1 розділу ІV Порядку № 458 орган доходів і зборів проводить позапланову документальну перевірку щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску (п. 2 розділу ІV Порядку № 458). В якому вигляді (електронному чи на паперових носіях) подається звіт щодо сум нарахованого ЄВ до органів доходів і зборів? Звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів: - засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством; - на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; - на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п’яти. Звіт, надісланий поштою, не вважається поданим. Складений звіт з порушенням вимог та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається звітом і вважається таким, що не подавався. Відповідальним за правильність заповнення звіту є страхувальник. Увага суб’єктів господарювання! НОВІ Розрахункові рахунки по єдиному соціальному внеску м. Нікополь За довідками звертатися до Нікопольської ОДПІ за телефоном 4-46-82 або 2-24-05. Реквізити податкової накладної Міндоходів України повідомлено, що якщо податкова накладна містить недостовірні реквізити підприємства – продавця/покупця, зазначено неправильний індивідуальний номер платника – продавця/покупця, наведена в ній назва платника – продавця/покупця не відповідає назві, наведеній у статутних документах, чи відсутній хоча б один з обов’язкових реквізитів, то така накладна не може бути підставою для формування податкового кредиту покупцем. Лист від 27.09.13 №11982/6/99-99-19-04-02-15. Екологічний податок. Коди бюджетної класифікації Міндоходів України повідомлено, що перерахування екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів здійснюється за такими кодами бюджетної класифікації: 19010700 «Екологічний податок», який справляється при ввезенні на митну територію України транспортних засобів та/або кузовів до них (за винятком кузовів товарної категорії 8707 10 10 згідно з УКТ ЗЕД) в митному режимі імпорту»; 19010800 «Екологічний податок, який справляється при продажу на внутрішньому ринку України транспортних засобів, вироблених (виготовлених) на митній території України»; 19010900 «Екологічний податок, який справляється при придбанні транспортних засобів у осіб, які не є платниками цього податку згідно з Податковим кодексом України». Лист від 23.09.13 №18910/7/99-99-15-04-01-14. Нова книга обліку доходів та витрат для підприємців-загальносистемників Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані зареєструвати нові книги обліку доходів та витрат в податковому органі за місцем своєї реєстрації. Ведення книги обліку доходів і витрат є обов’язковим. У ній за підсумком робочого дня здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати. Книга ведеться за вибором платника податків в паперовому або в електронному вигляді. Форма Книги затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.10.2013р. за № 1686/24218. Пільговий режим для ІТ триває! Нагадаємо, що з початку цього року і до 1 січня 2023 року, запроваджено пільговий режим оподаткування податком на додану вартість. Згідно з яким звільняються від оподаткування цим податком операції з постачання програмної продукції. До програмної продукції відносяться: - результат комп’ютерного програмування у вигляді операційної системи; - системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп’ютерної програми (їх компонентів); - інтернет-сайти та/або онлайн-сервіси. Детальна інформація щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання програмної продукції знаходиться в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом Міндоходів України від 07.10.2013 року №536. Аванс за сільгосппродукцію Міндоходів України повідомлено, що якщо сільгосптоваровиробник – суб’єкт спеціального режиму оподаткування отримує попередню оплату за сільгосппродукцію власного виробництва, то на цю дату (перша подія) він визначає податкові зобов’язання та виписує податкову накладну в загальновстановленому порядку. В подальшому така операція відображається в податковій декларації з ПДВ з позначкою «0121»/«0122»/«0123». Лист від 20.09.13 №18803/7/99-99-19-04-02-17. Оновлено Державний реєстр РРО З 01.10.13 набрав чинності наказ Міндоходів України, яким затверджено у новій редакції Державний реєстр РРО з урахуванням моделей реєстраторів, внесених відповідними наказами Міндоходів України, ДПС України та рішеннями Державної комісії з питань електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України. Визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів України від 18.09.13 №491. Реєстр великих платників податків на 2014 рік Міндоходів України відповідно до п.64.7 ст.64 Податкового кодексу України затверджено Реєстр великих платників податків на 2014 рік. Наказ від 07.10.13 №543. До уваги власників житлової нерухомості! Шановні мешканці м. Нікополя та Нікопольського району! Згідно із законом власники об’єктів житлової нерухомості, які підлягають оподаткуванню, сплачуватимуть податок на нерухомість за 2013 рік у наступному - 2014 році. Нікопольської ОДПІ запрошує власників до 31 грудня 2013 року здійснити звірку даних на підставі оригіналів документів про право власності на об’єкти житлової нерухомості та про житлову площу таких об’єктів. Звертайтесь за адресою: м. Нікополь, просп. Трубників, буд. 27, І поверх Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області або за телефоном 2-24-05 . Графік роботи: щоденно з 9-00 год. до 18-00 год.( крім вихідних). Особистий прийом громадян! Згідно затвердженого графіка виїзних кущових особистих прийомів громадян, в приміщенні Нікопольської ОДПІ, відбудеться особистий прийом громадян заступником начальника – начальником слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Сілаковим Максимом Анатолійовичем. Виїзний особистий прийом громадян відбудеться 12 листопада 2013 року, час прийому з 11.00 до 13.00 години. Запис на прийом до заступника начальника – начальника слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Сілакова Максима Анатолійовича проводиться в Нікопольській ОДПІ за адресою: пр-т Трубників 27, кімната № 101 або по телефону 4-45-10. Звертаємо увагу на те, що особистий прийом громадян здійснюється тільки за попереднім записом. Попередній запис на прийом закінчується 07 листопада 2013 року о 18.00 годині. Святкування 69 - річниці визволення України від німецько-фашистських В День визволення України від немецько – фашистських загарбників біля пам’ятника загиблим воїнам під час визволення Нікополя у 1944 році на майдані "Незалежності” зібралися: Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ковальчук В.І, працівники Нікопольської ОДПІ, учні старших класів КЗ "Спеціалізована природно – математична школа І – ІІІ ступенів при Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара”, студенти "Нікопольського технікуму Національної металургійної академії України”. До присутніх звернувся Віктор Ковальчук. Він зазначив: "Минає 69 років з того дня, коли останній німецький загарбник залишив українську землю. 28 жовтня 1944 року в ході Карпатсько – Ужгородської операції радянські війська вийшли до сучасного кордону України у Закарпатті. Тепер цей день – наше загальне свято. Українською землею двічі прокотився руйнівний воєнний вал, не оминувши жодного, навіть щонайменшого населеного пункту. Так, перемога колишнього СРСР була одна на всіх, ніхто за ціною не стояв. Але ціна була для України надзвичайно високою. Сьогодні до історії Великої Вітчизняної війни на теренах України, її окремих сторінок треба підходити делікатно, та відкритим серцем, чесно та мужньо сприймати історичну правду, якою б гіркою вона не була, розуміти, що є різне відчуття деяких подій війни у різних регіонах держави. Але саме перемога над ворогом є найміцнішими об’єднуючим фактором для нашої держави. Вічна пам’ять загиблим. Низький уклін усім, хто витримав, переміг та залишається для нас взірцем найкращих людських якостей. Хочеться сподіватися, що ніколи війна більше не торкнеться чорним крилом нашої землі.” На завершення Віктор Ковальчук запропонував вшанувати пам’ять загиблих воїнів хвилиною мовчання. Всі присутні поклали квіти до пам’ятника загиблим воїнам під час визволення Нікополя від німецько - фашистських загарбників у 1944 році. Про роботу та надання послуг у Центрах обслуговування платників розповіла Вікторія Радецька Сервісне обслуговування платників є пріоритетним напрямком роботи Нікопольської ОДПІ. Так з початку року Центрами обслуговування платників Нікопольської ОДПІ надано 127 тис. послуг. У переважній більшості звернення клієнтів ЦОП стосувались податкової звітності, видачі реєстраційних номерів облікової картки платника податків, довідок та дозвільних документів. З 1 жовтня 2013 року Міністерство доходів і зборів України розпочало процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у Центрах обслуговування платників виникло пожвавлення з боку відвідувачів, які вперше подають звітність з ЄСВ. В останні дні подачі звітності Центри обслуговування платників Нікопольської ОДПІ працювали щоденно до 20.00 включаючи вихідні дні та до останнього клієнта, який бажав подати вказану звітність. Процес передачі функцій з адміністрування єдиного внеску до Нікопольської ОДПІ відбувся без жодних незручностей для платників. Платниками надано понад 1,8 тис. звітів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і тільки 290 платниками подано звітність на паперових носіях. Крім того нагадуємо, що платники мають можливість скористатися сервісними службами Нікопольської ОДПІ для надання звітності, як особисто, скориставшись центрами обслуговування платників, так і засобами електронного зв’язку. Зустріч начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області з представниками бізнесу Днями в рамках проведення засідання робочої групи з питань дотримання у місті Дніпропетровську принципів державної регуляторної політики начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Куслій В.О. зустрівся з керівниками підприємств малого та середнього бізнесу. Під час зустрічі начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Куслій В.О доповів про проведену ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області роботу по стимулюванню інвестиційного клімату, що сприяє зростанню економіки регіону. Із зацікавленістю керівники підприємств малого та середнього бізнесу слухали про останні новації з удосконалення системи адміністрування податків та зборів, зокрема, процедури відшкодування ПДВ шляхом видачі фінансового казначейського векселя, розробки «Електронного кабінету платника податків» тощо. Підсумком зустрічі стало активне обговорення присутніми вказаних питань, що свідчить про зацікавленість бізнес-кіл Дніпропетровщини в подальшому удосконаленні податкового та митного законодавства, адміністрування єдиного соціального внеску. Міндоходів зібрало у жовтні майже 11 млрд. грн. ЄСВ Зміна адміністратора єдиного соціального внеску не принесла жодних незручностей платникам – за перші три тижні адміністрування ЄСВ органами Міндоходів прийнято та оброблено 660 тисяч звітів, а надходження внеску склали майже 11 млрд. грн. При цьому дві третини звітів (65%) були надані платниками за допомогою систем електронного звітування. Аналітики Міндоходів в подальшому очікують сталого зростання питомої ваги електронних документів у загальному обсязі звітності з ЄСВ. Для зручності платників, що подавали звіт на папері, було подовжено робочий день фахівців Центрів обслуговування платників податків. За наявною інформацією, черг, труднощів у поданні звітності, немотивованих відмов у прийомі документів або інших негативних наслідків від зміни адміністратора ЄСВ не зафіксовано. Всі кошти, які надійшли на рахунки Міндоходів, відкриті у головних управліннях Держказначейства, були оперативно розподілені між фондами соціального страхування. Нагадаємо, що процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Міністерство доходів і зборів України розпочало з 1 жовтня 2013 року. Саме з цього періоду суми нарахованого єдиного внеску підлягають сплаті на рахунки органів Міндоходів, відкриті в Головних управліннях Державної казначейської служби України. Рахунки розміщено на офіційному веб-порталі Міндоходів у розділі «Реєстри» за адресою: http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/111543.html. Звітність в електронному вигляді платники повинні надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України zvit@sta.gov.ua. Дніпропетровським платникам відшкодовано «автоматом» ПДВ на 40 відсотків більше ніж торік З початку 2013 року дніпропетровському бізнесу повернуто на поточні рахунки 469,7 млн. грн. податку на додану вартість, в тому числі за процедурою автоматичного бюджетного відшкодування - 104,7 млн. грн. «Автомат» збільшив відшкодування проти минулорічних дев’яти місяців на 29,9 млн. грн., або на 40 відсотків. В автоматичному порядку податок на додану вартість було відшкодовано 16-ти суб’єктам господарювання Дніпропетровського регіону. Водночас, у Дніпропетровській області триває контроль за правомірністю бюджетного відшкодування ПДВ. Так, з початку поточного року упереджено майже 74 млн. грн. безпідставно заявлених сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість. За продаж підліткам тютюну та алкоголю анульовано 527 ліцензій За 9 місяців поточного року співробітниками Міндоходів викрито 215 фактів продажу неповнолітнім алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Порушники втратили 527 ліцензій на право роздрібного продажу цією підакцизною продукцією. Крім того, за байдужість до здоров’я підлітків підприємцям також доведеться сплатити майже 1,5 млн. грн. штрафних санкцій. У Міністерстві запевняють, що і надалі викриватимуть несумлінних підприємців, які намагаються заробити гроші на здоров’ї підлітків. Незнання закону у даному випадку не є виправданням, оскільки кожен суб’єкт господарювання знайомий з правилами торгівлі цими товарами. Нагадаємо, що відповідно до чинного законодавства, продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім карається анулюванням ліцензій та штрафними санкціями. Розмір штрафу, який застосовується до суб’єкта господарювання, складає 6800 гривень. Втратити ліцензію можна також за продаж алкогольних та тютюнових виробів у невизначених для цього місцях, несплату чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту її призупинення, а також за заявою суб’єкта господарювання. Кабмін затвердив п’ятирічну Стратегію розвитку Міндоходів Кабінет Міністрів України затвердив Стратегічний план розвитку Міністерства доходів і зборів до 2018 року. Цим документом визначено комплекс з восьми стратегічних напрямів розвитку Міністерства, які деталізовані за конкретними стратегічними цілями, алгоритмами та строками їх виконання. Відповідно до Стратегії, у найближчі п’ять років робота Міндоходів буде спрямована на вдосконалення податкових і митних сервісів, розвиток партнерських стосунків з громадянами та бізнесом, активізацію міжнародної торгівлі за рахунок оптимізації митного регулювання, боротьбу з корупцією та «тіньовим» сектором економіки, запровадження сучасної IT-функції у роботу органів доходів і зборів. Зокрема, Міністерство планує за результатами аналізу очікувань платників і міжнародного досвіду запровадити низку найбільш затребуваних послуг та сервісів для кожного з сегментів платників, у першу чергу, електронних. Наприклад, планується запровадження сервісу попереднього заповнення декларацій (e-Filing), розвиток кабінету платника (e-Taxpayers Files), впровадження сервісу інтернет-платежів для сплати податків (e-Payments), у тому числі платежів через мобільні пристрої. У Міністерстві також планують переорієнтувати роботу уже працюючих сервісних центрів на надання усього комплексу адміністративних послуг з податкових і митних питань. Увага також буде приділена розвитку митних пунктів пропуску, забезпечення їх сучасними технічними засобами митного контролю: GPS-замками, мобільними та стаціонарними сканерами, електронними вагами, системами відеоспостереження та зчитування номерів тощо. Міністерство й надалі приділятиме увагу вдосконаленню системи електронного декларування товарів за рахунок зменшення кількості документів у паперовому вигляді, удосконалення процедури прийняття електронної митної декларації до оформлення з автоматичним присвоєнням реєстраційного номеру. Будуть розроблені механізми прийняття автоматизованого рішення (без участі інспектора митниці) щодо можливості випуску товарів у обіг, вдосконалена процедура завершення митного оформлення за попередньою декларацією без доставки вантажів на митницю призначення та інше. Задля підвищення ефективності методів протидії мінімізації сплати податків Міністерство має намір втілити у життя концепцію електронного аудиту, сформувати ризикоорієнтований підхід до контрольно-перевірочної роботи з трансфертного ціноутворення. Стратегією передбачене удосконалення існуючих методів попередження і боротьби зі злочинами, пов’язаними з несплатою податків, зборів, митних платежів та витрачання бюджетних коштів. Для цього будуть й надалі розвиватися аналітичні функції оперативно-слідчих підрозділів, побудована сучасна та динамічна ІТ-функція. Важливе місце у стратегічному плані посідають розробка та впровадження комплексної системи протидії корупції в Міністерстві, налагодження активної взаємодії із міжнародними організаціями, що займаються цими питаннями. Презентуючи Стратегію, Міністр Олександр Клименко запевнив, що вона буде доведена до усього колективу Міністерства, щоб «кожен співробітник органів доходів і зборів у кожному регіоні України чітко усвідомлював свої задачі, алгоритми їх виконання та персональну відповідальність за результати. Ми розуміємо, що результат роботи усього Міністерства залежить від якості реалізації ініціатив на місцях. Тому чітко визначили стратегічні напрями роботи та зони відповідальності кожного підрозділу та кожного співробітника». Нагадаємо, Стратегія розвитку Міндоходів розроблялася спільно з консультантами міжнародної аудиторської компанії PricewaterhouseCoopers та отримала схвальні відгуки від Всесвітньої митної організації (WCO). Міндоходів та органи фінкотролю проводитимуть спільні перевірки Територіальні підрозділи Міндоходів та органи фінансового контролю проводитимуть спільні перевірки, щоб максимально зменшити втручання держави у діяльність суб’єктів господарювання. Відповідний порядок координації дій різних установ був затверджений на засіданні Кабінету міністрів. Зокрема, визначено, що у разі планової перевірки одного і того ж підприємства контролюючими органами та органами фінансового контролю всі відомства зобов’язані провести спільну перевірку. Суб’єкт господарювання повідомляється про візит ревізорів за 10 днів. Між собою всі органи погоджують графік перевірок щоквартально. «Ми повинні створити такі умови, щоб бізнес приділяв увагу своїй поточній діяльності, а не спілкуванню з контролюючими органами. Чіткий механізм узгодження одночасних перевірок сприятиме зменшенню втручання у господарську діяльність суб’єктів господарювання», - заявив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко, представляючи проект порядку на засіданні уряду. Міністр підкреслив, що зі свого боку Міністерство доходів і зборів максимально скоротило кількість планових перевірок. Так, у четвертому кварталі поточного року планується перевірити тільки 1,3 тис. суб’єктів господарювання. Всього у 2013 році Міністерство планово перевірило 3,9 тис. підприємств – на 2,5 тис. менше, ніж торік. З наступного року Міністерство планує впровадити практику проведення електронних документальних перевірок, завдяки чому платники з низьким ступенем ризику проходитимуть аудит дистанційно. Передбачається, що вже з 1 січня 2014 року цим сервісом зможуть скористатися платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування. З 1 січня 2015 року послуга буде доступна для всіх представники малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування. А з 1 січня 2016 року - для всіх категорій платників податків. Нагадаємо, механізм електронних перевірок, права та обов’язки платників і податкових аудиторів визначені у розробленому Міністерством проекті закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого впровадження електронного сервісу та здійснення електронних перевірок». Закон про трансфертне ціноутворення вчасно отримає необхідну нормативну базу, - Олександр Клименко Кабінет Міністрів України 23 жовтня затвердив черговий пакет документів, необхідних для імплементації норм закону про трансфертне ціноутворення. Зокрема, розпорядженнями Уряду визначено перелік джерел офіційної інформації для розрахунку ринкового діапазону цін, а також перелік спеціалізованих комерційних видань для цілей трансфертного ціноутворення. Використання інформації про ціни з єдиних джерел дозволить уникнути спорів щодо відомостей про ринкові ціни, в тому числі по групах товарів, що не котируються на біржах. Зокрема, Міндоходів і платники під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням матимуть змогу скористатися інформацією про ринкові ціни з таких джерел як щомісячний інформаційний бюлетень «Огляд цін українського та світового товарних ринків» (видає ДП «Держзовнішінформ»), інформаційно-аналітичний продукт «Товарний монітор. Україна» і Вісник Міністерства доходів і зборів України. В якості допоміжних джерел інформації про ринкові ціни визначені веб-сайти Мінрегіону та Мінагрополітики. Відповідно до затвердженого Урядом Порядку, передбачена актуалізація переліку шляхом подання центральними органами виконавчої влади протягом двох місяців відповідних пропозицій. «Імплементація закону відбувається за планом. У мене немає сумнівів, що ми вчасно отримаємо всю нормативну базу, необхідну для якісного впровадження механізмів контролю за трансфертним ціноутворенням. Підкреслю, що процес формування підзаконних актів відбувається у тісній співпраці з діловими колами», - зауважив Міністр доходів і зборів Олександр Клименко. Нагадаємо, минулого тижня Кабмін двома постановами затвердив Порядок узгодження цін у контрольованих операціях, відповідно до якого під час контролю за трансфертним ціноутворенням підприємства матимуть змогу попередньо узгодити ціни та укласти відповідну угоду з Міністерством доходів і зборів. Окрім цього, був затверджений Порядок розрахунку та застосування ринкового діапазону цін і ринкового діапазону рентабельності для цілей трансфертного ціноутворення. Розрахунок таких діапазонів є необхідною умовою використання методів визначення ціни у контрольованих операціях. Україна приєдналася до Глобального Форуму з податкової прозорості Україна стала повноправним членом Глобального форуму з прозорості та обміну інформацією (OECD). Про це листом на ім’я Міністра доходів і зборів України Олександра Клименка повідомив голова OECD Косі Лоу. «Я радий ініціативі України щодо взяття на себе зобов’язань з дотримання міжнародних стандартів прозорості та обміну податковою інформацією», - зауважив пан Лоу у своєму повідомленні. Україна стала 121-м членом Глобального Форуму – найбільшої у світі організації з обміну податковою інформацією між компетентними службами держав-членів. Своєю метою OECD проголошує впровадження стандартів прозорого міжнародного податкового середовища на основі критеріїв, визначених Головною Декларацією країн «великої двадцятки» G20. Зокрема, одним з найважливіших питань є напрацювання рекомендацій для попередження махінацій з використанням офшорних юрисдикцій. Країна, що приєднується до цієї організації, бере на себе зобов’язання з впровадження відповідних стандартів прозорості, автоматичного обміну інформацією з іншими учасниками Глобального Форуму, а також погоджується на експертну оцінку внутрішнього податкового середовища фахівцями OECD. На даний момент експерти Форуму, згідно з представленим у липні 2013 року звітом, дослідили вже 98 країн. У листопаді 50 країнам буде присвоєно відповідні рейтинги на відповідність стандартам прозорості та обміну інформацією. Експертне дослідження ситуації в Україні попередньо заплановано на кінець 2014 року. Як зазначив голова OECD Косі Лоу, «проведення такої експертної оцінки надасть можливість продемонструвати спільноті ті зусилля, які були зроблені Україною для посилення ролі податкової служби, а також надасть можливість поділитися іншою податковою інформацією». Крім того, Міністр Олександр Клименко отримав від Косі Лоу запрошення на чергове засідання Глобального Форуму, яке відбудеться 21-22 листопада в Джакарті (Індонезія). Нагадаємо, 17 вересня 2013 року повноваження щодо підписання листа до Голови Секретаріату Глобального форуму про набуття членства надав Міністру доходів і зборів України Олександру Клименку Президент України Віктор Янукович у відповідному розпорядженні. У поточному році місцеві бюджети отримали 70,2 млрд.грн Надходження платежів до місцевих бюджетів в поточному році склали 70,2 млрд. грн. Приріст надходжень до минулого року становить 4,4 млрд. грн., або 7%. Міністерством доходів і зборів забезпечено адекватні макроекономічним показникам темпи надходжень податкових і митних платежів до місцевих бюджетів. Структура бюджетів територіальних громад залишається сталою – як і раніше, дві третини надходжень забезпечується за рахунок сплати податку на доходи фізичних осіб. У 2013 році відрахування з доходів громадян склали 47 млрд. грн., що більше у порівнянні із минулим роком на 2,8 млрд. грн., або 6,5% при зростанні фонду оплати праці на 4,5%. Збільшення відрахувань з податку на доходи фізичних осіб вдалося досягнути, головним чином, за рахунок «детінізації» використання найманої праці та індивідуального підприємництва. Зокрема, за результатами заслуховування керівників підприємств – боржників на засіданнях комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати погашено таку заборгованість на 1 млрд. грн., підвищили рівень виплати заробітної плати понад 50 тис. суб’єктів. На Дніпропетровщині електронна звітність «набирає оберти» В Дніпропетровській області переваги подання податкової звітності засобами електронного зв’язку гідно оцінюють все більша кількість платників. Про це говорять цифри. Так, якщо в серпні поточного року через E-mail прозвітували 76% декларантів, то вже у вересні мережею Інтернет скористались 87% суб’єктів господарювання. В розрізі податків на протязі останніх місяців лідер електронного звітування - податок на додану вартість. «Електронку» обирають 96% звітуючих з ПДВ. У першому осінньому місяці поточного року, за допомогою Інтернет-комунікацій звітували 86% платників податку на прибуток, тоді як у попередньому звітному періоді 2013 року засобами електронного зв’язку скористались 60% платників цього податку. Але, потенціал для залучення до електронного звітування на Дніпропетровщині є. Цьому процесу максимально сприяє безоплатна видача ключів електронного цифрового підпису у 5 пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів, можливість надсилати податкові документи безпосередньо зі свого робочого місця та майбутні нововведення - електронний кабінет платника податків, який надаватиме дистанційні податкові послуги в режимі реального часу, запровадження процедур електронних податкових перевірок. Україна та ЄС разом боротимуться з ерозією податкової бази Україна та ЄС напрацьовуватимуть варіанти співробітництва в межах формування глобальної системи автоматичного обміну податковою інформацією. Про створення робочої групи з цього питання під час зустрічі домовилися Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко та Комісар ЄС з питань оподаткування і митного союзу, аудиту і боротьби з шахрайством Альгірдас Шемета, який перебуває з робочим візитом у Києві. Нагадаємо, що створення відповідної системи передбачене у Плані боротьби з розмиванням оподатковуваної бази і переміщенням прибутку (Action plan on BEPS), який був представлений ОЕСР та затверджений у вересні 2013 року на самміті голів держав G20 у Санкт-Петербурзі. У Плані передбачена заміна діючих зараз двосторонніх угод про обмін інформацією загальною конвенцією, що створить додаткові можливості для боротьби з виведенням прибутків з оподаткування. «Проблема розмивання податкової бази надзвичайно актуальна як для Європи, так і для України. За нашими підрахунками, до офшорів та низькоподаткових юрисдикцій тільки в цьому році з-під оподаткування в Україні було виведено понад 33 млрд.грн. Ми вітаємо амбітний і всебічний план BEPS, вважаємо, що він дозволить створити додаткові можливості для боротьби з виведенням прибутків з оподаткування. Україна готова приєднатися до його реалізації», - заявив Олександр Клименко. Зі свого боку Альгірдас Шемета підкреслив, що зараз, напередодні запланованого підписання Угоди про Асоціацію, «гарний час для України приєднатися до глобальних процесів боротьби з розмиванням бази оподаткування та переміщення прибутку відповідно до стандартів ЄС та плану BEPS». Міністр Клименко поінформував, що в Україні був прийнятий та імплементується у практику закон про трансфертне ціноутворення, зроблені відповідні кроки для набуття членства держави у Глобальному форумі з прозорості та обміну інформацією для податкових цілей. Окрім цього, ведеться робота щодо запровадження міжнародного обміну інформацією із низкою офшорних юрисдикцій, в т.ч. Белізом, Британськими Віргінськими островами, Бермудськими островами, Арубою та іншими. Під час зустрічі сторони також обговорили поточне виконання Плану дій Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС у митній та податковій сферах. Міністр Клименко підкреслив, що Україна неухильно дотримується Дорожньої карти з імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва між Україною та ЄС на 2012 – 2014 роки. «Ми плануємо продовжувати практичний діалог з ЄС для реалізації пріоритетів Стратегії, зокрема, запровадженні Уповноваженого економічного оператора, поліпшення фактичних процедур співпраці і координації в межах інтегрованого управління кордонами, налагодження механізмів обміну митною інформацією», - підкреслив Міністр. Крім того, Україна працює над підготовкою «дорожньої карти» для приєднання до конвенцій ЄС "Про спрощення формальностей у торгівлі товарами" і "Про процедуру загального транзиту". «Ми зацікавлені у синхронізації системи гарантування сплати митних платежів при здійсненні транзитних перевезень із практикою країн-членів ЄС, працюємо над імплементацією відповідних стандартів ЄС в національне законодавство України», – зазначив Олександр Клименко. Зі свого боку Альгірдас Шемета наголосив на важливості забезпечення належного управління у сфері оподаткування, зокрема, прозорих та ефективних механізмів відшкодування ПДВ. Міністр Олександр Клименко повідомив, що на поточний момент стабілізувалася позитивна тенденція, коли обсяги відшкодування ПДВ випереджають заявку від бізнесу. Так, станом на 1 жовтня підприємствам при заявці в 39 млрд. грн. відшкодовано ПДВ на суму майже 42,8 млрд. грн. При цьому компаніям з європейським капіталом відшкодовано 14,7 млрд. грн., що на 50% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Половину відшкодування (7,3 млрд.грн.) компанії з європейськими інвестиціями отримали в автоматичному режимі. Спрощення митних процедур Днями в ІА «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Спрощення митних процедур». У прес-конференції прийняли участь: начальник сектора №1 митного поста «Дніпропетровськ-аеропорт» Дніпропетровської митниці Міндоходов Ігор Линдя та головний інспектор відділу організації митного контролю Дніпропетровської митниці Міндоходов Володимир Деркач. «Раніше було дозволено ввозити лише 200 євро без оподаткування і оформлення додаткових документів, то сьогодні - від 500 до 1 тис. євро. Крім того, був введений «зелений коридор», який дозволяє громадянам проходити процедуру митного контролю в спрощеному порядку», - підкреслив Ігор Линдя. Володимир Деркач розповів про спрощення митних процедур в Україні. «З 1 червня 2012 року діє новий Митний Кодекс України. Ухвалення цього документа було викликано необхідністю приведення митного законодавства України відповідно до норм міжнародних угод тощо. Зміни, які набули чинності, покликані максимально уніфікувати і спростити митні процедури. Найголовніше - побудова системи митного контролю на основі системи аналізу ризиків та виконання мінімуму митних формальностей. Серед основних митних спрощень можна назвати: право декларанта на митне оформлення в будь-якому митному органі; використовування однієї декларації для різних митних формальностей; скорочення переліку документів, які подаються з митною декларацією, спрощення перетину кордону громадянами; електронне декларування; скорочення кількості документів, необхідних для митного декларування товарів тощо», - повідомив він. Продукція ЄС складає майже половину імпорту, який проходить через Дніпропетровську митницю Міндоходів Більше 43 відсотків імпорту, що оподатковується до Дніпропетровської області, надходить з країн ЄС, 28 відсотків – з країн СНД, 18 відсотків – з країн Азії і 11 відсотків з інших регіонів. Основні країни - імпортери, продукція яких надходить до Дніпропетровського регіону: Росія, Китай, Німеччина, Польща, Туреччина та Австрія. На ці країни припадає майже 90 відсотків всього імпорту, що проходить через Дніпропетровську митницю Міндоходів. В той же час, Дніпропетровська митниця – єкспортоорієнтована. Тож, з початку 2013 року експорт, через Дніпропетровську митницю Міндоходів, перевищив імпорт більш ніж на 2 мільярди гривень. Основні країни, куди направляються експортні товари з Дніпропетровського регіону це - Росія, Китай, Польща, Азербайджан, Білорусь та Чехія. Основні експортні товари, що вивозяться з Дніпропетровської області за кордон: руда, шлак, метали та вироби з них. Інформаційно – комунікаційний сектор
| |
Категория: Город | Просмотров: 1023 | | |
Всего комментариев: 0 | |