Главная » 2013 Ноябрь 22 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
15:46 Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує | |
Як відображаються операції з продажу основних засобів? У разі продажу окремого об’єкта основних засобів сума перевищення доходів від продажу над балансовою вартістю такого об’єкта основних засобів включається до доходів платника податку, а сума перевищення балансової вартості над доходами від такого продажу включається до витрат платника податку. Дохід від продажу об’єкта основних засобів визначається згідно з договором про продаж, але не нижче звичайної ціни такого об’єкта. Як виправити помилку у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних? Виправлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. При виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «–» та правильний запис із знаком «+». Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку: в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису; в колонках 2 - 6 розділу I та/або колонках 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються; у відповідних колонках 7 - 12 розділу I та/або колонках 8 - 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру. Шановні суб’єкти господарювання! Останній день сплати! Нікопольська ОДПІ звертає Вашу увагу, що 29 листопада 2013 року останній день сплати: - авансових внесків з податку на прибуток за жовтень; - ПДВ за вересень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю; - акцизного податку за вересень; - збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за вересень; - збору за користування радіочастотним ресурсом України за вересень; - фіксованого сільськогосподарського податку за вересень; - плати за землю за вересень. Вікторія Радецька нагадує платникам податків, що податкову звітність необхідно подавати за кожний звітний період Вікторія Радецька нагадує, що платник податків зобов’язаний за кожний звітний період подавати декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді, чи ні (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України). Вікторія Радецька повідомила, що за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності Податковим кодексом України передбачена відповідальність у вигляді штрафу: у розмірі 170 грн. за кожне таке неподання (несвоєчасне подання); у розмірі 1020 грн. за повторне неподання (несвоєчасне подання) протягом року. Вікторія Радецька звернула увагу, що декларація повинна містити обов’язкові реквізити, визначені статтею 48 Податкового кодексу України, зокрема: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника згідно з реєстраційними документами; код платника згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій або податковий номер; місцезнаходження (місце проживання) платника; найменування органу Міндоходів, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення – залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток, посадових осіб платника (або серію та номер паспорта для осіб, які мають відповідну відмітку у паспорті); підписи платника – фізичної особи та/або посадових осіб платника, визначені печаткою платника податку (за наявності) тощо. Вікторія Радецька зазначила, що податкова звітність, складена з порушенням, не вважається податковою декларацією. Шановні платники для економії часу ви можете отримати безкоштовні посилені сертифікати відкритих ключів у Центрах обслуговування платників Нікопольської ОДПІ та звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Всі необхідні документи для оформлення ключів, порядок заповнення та інформацію щодо подання звітності в електронному вигляді можливо отримати за тел. 2-13-41, або особисто в третьому залі. Порядок ввезення в Україну алкогольних напоїв та тютюнових виробів Громадяни можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручні поклажі або супроводжувальному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування у таких кількостях із розрахунку на одну особу: - 200 сигарет або 50 сигар чи 250 г тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 г.; - 5л. пива, 2 л. вина, 1 л. міцних (із вмістом спирту більш як 22%) алкогольних напоїв. При цьому, ввезення на територію України зазначених виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, не допускається. Порядок ввезення на митну територію України громадянами алкогольних напоїв та тютюнових виробів регулюється ст. 376 Митного кодексу України. Як відобразити в податковому розрахунку за ф. 1-ДФ кількість зовнішніх сумісників? Оскільки у розрахунку за ф. №1ДФ не передбачена окрема графа «зовнішні сумісники», то кількість зовнішніх сумісників може включатися до кількості працівників за цивільно-правовими договорами та відображатись в графі «за цивільно-правовими договорами». Яка застосовується відповідальність до податкового агента у разі самостійного виявлення помилки при нарахуванні та перерахуванні ПДФО до бюджету? У разі самостійного виявлення помилки щодо нарахованої та перерахованої до бюджету суми податку на доходи фізичних осіб до податкових агентів застосовується фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені. Як відобразити в податковому розрахунку за ф. 1-ДФ кількість зовнішніх сумісників? Оскільки у розрахунку за ф. №1ДФ не передбачена окрема графа «зовнішні сумісники», то кількість зовнішніх сумісників може включатися до кількості працівників за цивільно-правовими договорами та відображатись в графі «за цивільно-правовими договорами». Які документи повинна надати ФОП іншому СГ для уникнення подвійного оподаткування? Фізична особа – підприємець для уникнення подвійного оподаткування повинна надати юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, з якими має господарські відносини, копію документа, підтверджуючого державну реєстрацію фізичної особи - підприємця (витяг або виписку з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців, в яких зазначаються основні види діяльності). Чи існують обмеження щодо здійснення видів діяльності ФОП на загальній системі оподаткування? Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Згідно із ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Перелік видів діяльності, які не має право здійснювати фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування визначений у ст. 4 Закону України від 7 лютого 1991 року № 698-ХІІ «Про підприємництво» із змінами та доповненнями. Чи застосовується РРО при наданні послуг підприємством Реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку. При розрахункових операціях за готівкові кошти за межами каси підприємства, суб`єкти господарювання зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій. Чи необхідно ФОП на загальній системі оподаткування застосовувати РРО? Суб`єкти господарювання – фізичні особи, що знаходяться на загальній системі оподаткування, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. Крім суб`єктів господарювання, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій відповідно до чинного законодавства. Підприємствам Дніпропетровщини повернуто 117 млн. грн. податку на додану вартість «автоматом» У січні - жовтні 2013 року підприємствам Дніпропетровської області відшкодовано в автоматичному режимі 117,1 млн. грн. ПДВ. Це на 30,3 млн. грн. більше, ніж за 10 місяців минулого року. Крім того, зберігається позитивна тенденція і щодо збільшення кількості «автоматичних відшкодуванців». Зараз їх у Дніпропетровському регіоні збільшено до 18, проти 11 минулого року. Зручність та оперативність цього механізму сприяє підвищенню конкурентноспроможності підприємств та збільшенню кількості платників Дніпропетровської області на відшкодування ПДВ в автоматичному режимі. Бюджет Дніпропетровщини додатково отримав 7,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб В рамках легалізації трудових відносин, зарабітної плати, зайнятості населення, а також дотримання законних прав і інтересів громадян та суб’єктів господарювання до місцевого бюджету Дніпропетровського регіону додатково надійшло 7,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Так, протягом десять місяців поточного року фахівцями органів Міндоходів Дніпропетровщини проведено перевірки 1182 суб’єктів господарювання, чим виявлено порушення податкового законодавства у 77% роботодавців та на 44% збільшено надходження проти минулого року. Бюджет Нікопольщини додатково отримав 15,2 тис. грн. податку на доходи з фізичних осіб В ході зустрічі з представниками ЗМІ Володимир Малиновський повідомив щодо контрольно – перевірочних заходів з питань легалізації заробітної плати на Нікопольщині. З метою посилення податкового та іншого законодавства, виявлення схем ухилення податковими агентами під час оподаткування виплачених найманим особам доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок не укладення платником податків трудових договорів з найманими особами, а також здійснення особами господарської діяльності без державної реєстрації, проводяться сумісні рейди по торговим точкам м. Нікополя та Нікопольського району з працівниками органів УПСЗН Нікопольської міської Ради та Нікопольського району, Пенсійного фонду та міськрайонного центру зайнятості по виявленню у суб’єктів господарювання неоформлених найманих працівників, співбесіди з суб’єктами господарювання в напрямку легалізації найманої праці, оформлення державної реєстрації та перерахування до бюджету податків та зборів. У ході проведення рейдової роботи спільно з органами УПСЗН при міських та районних радах, Пенсійних фондів та центрів зайнятості виявлено протягом січня-жовтня 2013р. 367 незареєстрованих найманих працівників. Виплачена заробітна плата у розмірі 421,0 тис. грн., додатково сплачено до бюджету 63,1 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб, з оформленням трудових угод в Нікопольському міськрайонному центрі зайнятості. В результаті контрольно – перевірочної роботи (проведені перевірки, відпрацьовані заяви громадян) виявлено 26 найманих працівників. Додатково донараховано в бюджет 15,2 тис. грн. податків та зборів. Надходження платежів до місцевого бюджету Дніпропетровщини збільшились на 333 млн. грн. Джерелом доходу до місцевого бюджету Дніпропетровщини є місцеві податки і збори, яких за 10 місяців 2013 року мобілізовано 6401,9 млн. грн. Значних надходжень досягнуто по окремих джерелах, таких як: податок на доходи фізичних осіб - 4109,2 млн. грн.; плата за землю - 1283,4 млн. грн.; єдиний податок - 357,8 млн. грн.; плата за користування надрами - 261,7 млн. грн.; податок на прибуток підприємств комунальної власності - 60,7 млн. грн. На Дніпропетровщині 96% платників ПДВ обирають Інтернет - звітування В Дніпропетровському регіоні перевагами електронного звітування користуються 96% платників податку на додану вартість. Кількість платників податку на прибуток, що звітують через мережу Інтернет, дещо нижча і складає 86%. Міндоходівці переконані – потенціал для залучення до електронного звітування на Дніпропетровщині ще є. Цьому процесу максимально сприяє безоплатна видача ключів електронного цифрового підпису. Для покращення умов подання звітності в електронному вигляді в області працюють 5 представництв акредитованих Центрів сертифікації ключів – у Лівобережній ОДПІ м.Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, у м.Нікополі, м.Кривому Розі та м.Павлограді. Протягом 10 місяців 2013 року фахівцями Міндоходів Дніпропетровщини видані безкоштовні посилені сертифікати відкритих ключів 22843 платникам, в тому числі в жовтні – 4246 юридичним та фізичним особам. Про проведення кущового семінару Міністерства доходів і зборів України 5 грудня поточного року в м. Донецьку відбудеться кущовий семінар для платників та фахівців органів Міндоходів Донецької, Дніпропетровської, Запорізької та Луганської областей, під час якого будуть розглянути питання про основні положення закону щодо трансфертного ціноутворення. Детальніше з графіком проведення семінарів та програмою семінару можна ознайомитися за посиланням: графік проведення семінарів, програма проведення семінару. Нагадуємо, Закон України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення” від 04.07.2013 №408 набув чинності з 1 вересня 2013 року. Головною метою закону є побудова дієвої системи державного регулювання трансфертного ціноутворення в Україні, що надасть змогу захистити податкову базу та уникнути при цьому підстав для подвійного оподаткування та невизначеностей, які можуть перешкоджати прямим іноземним інвестиціям та розвитку зовнішньої торгівлі. У листопаді до соціальних фондів перераховано 8,6 млрд. грн. єдиного внеску За оперативними даними, у листопаді платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування перерахували 8,6 млрд. грн. Усі кошти були оперативно розподілені між соціальними фондами. Загалом, у листопаді надійшло понад 526,6 тис. звітів з єдиного внеску, з яких за допомогою систем електронного звітування – 353,6 тис., у паперовому вигляді подано 173 тис. звітів. Як відзначають аналітики Міндоходів, дистанційна форма звітування набуває все більшої популярності серед платників єдиного внеску. Якщо у жовтні в електронному вигляді надійшло 60% поданих звітів, то за 19 днів листопада їх кількість вже складає майже 70%. Платники мають можливість отримати необхідне програмне забезпечення для звітування та безкоштовні цифрові підписи. З 1 листопада строк їх дії подовжений з одного до двох років. Міністерство також постійно працює над розширенням можливостей електронного звітування для платників та запровадженням нових онлайн-сервісів. Нагадаємо, що завтра, 20 листопада – останній день подання звітності з ЄСВ. Звітність в електронному вигляді потрібно надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України zvit@sta.gov.ua. Рахунки, відкриті Міндоходів в органах Держказначейства, розміщено на офіційному веб-порталі Міндоходів у розділі «Реєстри» за адресою: http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/111543.html. Понад 358 тис. власників нерухомості провели звірку майна Територіальними органами Міндоходів надіслано майже 678 тис. запрошень власникам житлової нерухомості щодо звірки кількості об'єктів житлової нерухомості та розмірів їх житлової площі. Більше половини запрошених, понад 358 тис. осіб, таку звірку вже провели. Громадяни не лише перевіряли відповідність своїх даних, зазначених у документах про право власності, до наявної інформації у базі даних Міндоходів, а й визначали „пільгові” розміри майна. Згідно із законодавством, власники мають пільгу зі сплати податку на нерухомість, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир – 120 м.кв., будинків – 250 м. кв., квартир і будинків – 370 м. кв. Під час звірки громадяни мали змогу визначити розміри такого майна, а також розрахувати суму податку на нерухомість, яку потрібно буде сплатити за ті метри, на які пільга не поширюється. Такі попередні розрахунки, впевнені в Міністерстві, дозволять уникнути певних непорозумінь у наступному році, коли настане час вже сплачувати нараховані суми податку. Провести звірку громадяни за власним бажанням можуть включно до 31 грудня 2013 року. Якщо звірка не буде проведена, то податок буде нараховуватися відповідно до тієї інформації, яка наявна в Міндоходів. Нагадаємо, що з 1 січня 2013 року вступила в силу норма Податкового кодексу, згідно з якою житлова нерухомість, яка перебуває у власності як фізичних, так і юридичних осіб (у тому числі і нерезидентів), обкладається податком. На Дніпропетровщині електронне декларування стає дедалі популярнішим Новітні IT-технології Дніпропетровській митниці Міндоходів знижують витрати часу на митні формальності, мінімізують ризики впливу людського чинника у відносинах між бізнесом і державою, а головне - митне декларування зросло у понад 7,4 рази проти 2012 року. За 10 місяців 2013 року кількість електронних митних декларацій становить 74,7% від загальної кількості оформлених митних декларацій (110692 ЕМД з 148237 МД), за аналогічний період 2012 року кількість ЕМД складала 10,1% (15545 ЕМД з 153630 МД). Крім того, з 01 по 12 листопада 2013 року кількість оформлених електронних митних декларацій складає 4767 або 90,8% від їх загальної кількості. Інформацію щодо порядку митного декларування в електронному вигляді розміщено в розділі «Електронна митниця» офіційного веб-порталу Міндоходів України minrd.gov.ua. Про заходи щодо попередження та профілактики корупційних правопорушень на Дніпропетровщині З метою недопущення корупційних дій співробітниками УВБ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи з початку року взято участь у проведенні 204 службових розслідувань діючих законодавчих та нормативно-правових документів, проведено 48 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ Міндоходів області, виявлено 25 кримінальних правопорушень, винесено 54 подань керівникам структурних підрозділів ГУ Міндоходів області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків, притягнуто до адміністративної відповідальності 3 працівників територіальних підрозділів ГУ Міндоходів області. Разом з тим, в ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій та забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів Міндоходів проведено 877 лекцій та співбесід зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав податківців, винесено 67 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки, надано 131 інформаційний матеріал з цього питання у ЗМІ. Також, проведено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу Міністерства доходів і зборів України "Пульс", доступний клієнтам податкової служби та митниці. Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07, який попереджує про труднощі в спілкуванні, некоректне ставлення, перевищення повноважень, неякісне обслуговування та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок. «Асоціація платників податків України» п’ятнадцять років об’єднує інтереси платників податків та держави Днями «Асоціація платників податків України» відмітила 15-ти річчя від дня створення, тож на святкування річниці було запрошено не лише активних членів асоціації, але і представників органів Міндоходів – які всі п'ятнадцять років були надійними партнерами Всеукраїнської громадської «Асоціації платників податків України». Під час свого виступу на святкуванні голова територіального відділення Асоціації у Дніпропетровській області Олександр Решітка відмітив, що фахівці органів Міндоходів області завжди приймають активну участь у всіх заходах організації, надають її членам необхідну консультативну допомогу, проводять семінари та навчання тощо. Присутня на цьому урочистому заході заступник начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Лілія Куришко, в свою чергу відмітила, що керівництво Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області в своїй роботі завжди враховує думку членів Асоціації, високо цінує партнерські взаємовідносини з територіальним відділенням «Асоціації платників податків» і намагатиметься й надалі сприяти партнерським прозорим взаємовідносинам між підприємцями регіону та органами Міндоходів Дніпропетровської області. Під час святкування 15-ти річчя, яке, до речі, пройшло у діловому форматі, Лілія Куришко презентувала керівництву територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Ассоціації платників податків України» подарункове видання Податкового Кодексу України. Адже, сумлінне виконання його статей – запорука успішного ведення бізнесу і, одночасно - стабільне наповнення Державного бюджету! Всеукраїнська громадська організація «Ассоціація платників податків України» щорічно проводить Всеукраїнський рейтинг «Сумлінні платники податків», який популяризує ідею необхідності виконання громадянського обов’язку по своєчасній і у повному обсязі сплаті податків. І, кожен рік, кращі представники бізнесу приймають участь у Всеукраїнському рейтингу, займаючи вищі ступені визнання! 18 листопада 2013 року відбувся сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія" на тему: „Зміни в Податковому та Митному кодексі України” Питання, які надійшли від платників: Питання 1. На яких суб'єктів господарювання розповсюджується законодавство про трансфертне ціноутворення? Відповідь: Під регулювання нових правил трансфертного ціноутворення, визначених Законом, потрапляють компанії, які здійснюють контрольовані операції - операції на суму від 50 млн.грн за календарний рік, за участю: а) резидентів з нерезидентами — пов'язаними особами; б) резидентів з іншими резидентами — пов'язаними особами, які: задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік; застосовують спеціальні режими оподаткування; сплачують податок на прибуток підприємств та/або податок на додану вартість за іншою ставкою, ніж базова (основна); не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість; в) нерезидента, зареєстрованого в державі (на території), у якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні. Питання 2. За якими методами визначається ціна в контрольованих операціях? Відповідь: Відповідно до пп. 14.1.71 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) звичайна ціна - це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайна ціна операції визначається відповідно до ст.39 ПКУ, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну. Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування за умови, що неможливо застосувати методи, зазначені у пп.39.3.1 п.39.3 ст.39 ПКУ. Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов'язковість проведення якого передбачено законом. Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф'ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту. Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу. Питання 3. За яких умов господарські операції є контрольованими? Відповідь: Перелік господарських операцій, які визнаються контрольованими, визначено пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ). Згідно з пп.39.2.1.1 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ контрольованими операціями є: господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами; господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - резидентами, які: задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік; застосовують спеціальні режими оподаткування станом на початок податкового (звітного) року; сплачують податок на прибуток підприємств та/або податок на додану вартість за іншою ставкою, ніж базова (основна), що встановлена відповідно до ПКУ, станом на початок податкового (звітного) року; не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок податкового (звітного) року. Контрольованими операціями на підставі пп.39.2.1.2 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ є операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсотків нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсотків нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни. У разі коли в державі (на території) реєстрації такого нерезидента встановлено більше ніж одну ставку податку на прибуток (корпоративного податку), платником податку подається довідка (або її нотаріально засвідчена копія), що підтверджує обрану нерезидентом ставку податку на прибуток (корпоративного податку), встановлену у державі його реєстрації, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує податкову і митну політику, у строки, визначені пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПКУ для подання звіту про контрольовані операції (пп.39.2.1.3 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ). При цьому операції, передбачені у пп.39.2.1.1 і 39.2.1.2 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний календарний рік (пп.39.2.1.4 п.39.2 ст.39 ПКУ). Питання 4. Які методи використовуються для визначення ціни у контрольованих операціях? Відповідь. Для визначення ціни з метою податкування доходів (прибутку, виручки) платників податків, що є сторонами контрольованої операції, здійснюється за одним із зазначених методів: порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу); ціни перепродажу; «витрати плюс»; чистого прибутку; розподілення прибутку. Питання 5. Які джерела інформації використовуються для визначення ціни в контрольованих операціях? Відповідь. Джерела інформації, що використовуються для визначення ціни в контрольованих операціях встановлено пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ зі змінами та доповненнями. Під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, використовує офіційно визнані джерела інформації про ринкові ціни, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України (пп.39.5.3.1 пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 ПКУ). Відповідно до пп.39.5.3.2 пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 ПКУ у разі відсутності або недостатності відповідної інформації у зазначених джерелах може бути використана така інформація: а) ціни, що склалися за результатами публічних торгів (аукціонів), тендерів з торгівлі окремими видами продукції, біржові котирування; б) статистичні дані державних органів і установ; в) довідкові ціни спеціалізованих комерційних видань (у тому числі інтернет-видань) і публікацій (у тому числі електронних) та інших банків даних, звіти і довідки відділів з економічних питань у складі дипломатичних представництв України за кордоном, інформаційні програми, що використовуються з метою трансфертного ціноутворення, інші публічні інформаційні джерела, що є загальнодоступними; г) відомості про ціни, діапазон цін та котирування, оприлюднені в засобах масової інформації; ґ) відомості, отримані з бухгалтерської та статистичної звітності платників податків, оприлюднені в засобах масової інформації, у тому числі на офіційних веб-сайтах в інтернеті; д) результати незалежної оцінки майна та майнових прав, проведеної відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»; є) інформація про інші контрольовані операції, здійснені платником податків. Згідно з пп.39.5.3.3 пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 ПКУ якщо платник податків з метою визначення ціни контрольованої операції за методами, визначеними п.39.3 ст.39 ПКУ, використав джерела інформації, встановлені пп.39.5.3.1 пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 ПКУ, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, зобов'язаний використовувати ті самі джерела інформації, якщо не доведено, що платник податків мав використати інші офіційні джерела інформації. Для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами операцій, що не є контрольованими, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, не має права використовувати інформацію, доступ до якої обмежено відповідно до законодавства (пп.39.5.3.4 пп.39.5.3 п.39.5 ГЖУ). У разі якщо в період проведення перевірки платника податків щодо повноти нарахування ним податкових зобов'язань за результатами здійснення контрольованих операцій до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надійшла інформація про зіставні операції, здійснені таким платником з особами, які не є пов'язаними, така інформація використовується виключно для визначення ринкового діапазону звичайних цін (пп.39.5.3.5 пп.39.5.3 п.39.5 ст.39 ІЖУ). Інформаційно – комунікаційний сектор
| |
Категория: Город | Просмотров: 1094 | | |
Всего комментариев: 0 | |