Покров Суббота 23.11.24, 06:53
Сайт
Главная » 2015 » Июнь » 4 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
09:31
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС України та митна служба Республіки Корея зміцнюватимуть співпрацю у митній сфері

Про посилення співпраці у митній сфері між Україною та Кореєю домовилися Голова ДФС України Роман Насіров та Посол Республіки Корея в Україні Сол Кьон-Хун під час робочої зустрічі.

«Для України надзвичайно цікавий досвід Кореї у впровадженні та застосуванні сучасних засобів митного контролю та ІТ-технологій у митній справі, що сприяє прискоренню перетину митного кордону громадянами та переміщення товарів», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, українська сторона також розраховує на технічну підтримку Республіки Корея в процесі реформування та модернізації ДФС України.

Учасники зустрічі висловили готовність до удосконалення співпраці щодо питань взаємодопомоги в митних справах та перевірки митної вартості товарів.

 Голова ДФС та Посол Республіки Корея також обговорили основні аспекти взаємодії у рамках Всесвітньої митної організації (ВМО) та вибори керівника Директорату з питань торгівлі та тарифів ВМО, в яких бере участь представник митної служби Республіки Корея.

 

У Києві викрито конвертаційний центр, через який було проконвертовано понад 300 млн. гривень

У Києві під час проведення заходів у рамках кримінального провадження податковою міліцією припинено діяльність «конвертаційного центру».

Як з’ясувалося, клієнти центру – легальні підприємства перераховували безготівкові кошти на розрахункові рахунки «фіктивних» підприємств за нібито придбані цінні папери (акції, облігації інвестиційні сертифікації, векселі), а також укладали договори страхування і перестрахування фінансових ризиків. Кошти в подальшому знімали готівкою учасники центру для їх передачі замовникам, за винятком 1,5-3,5% конвертації.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів склав понад 300 млн. гривень.

20 травня 2015 року проведено 9 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів та в їх автомобілях, де вилучено 74 печатки, 2 печатки нерезидентів та інші докази, що підтверджують їх протиправну діяльність.

За словами першого заступника Голови ДФС України Сергія Білана, ДФС має всі необхідні ресурси для того, щоб побороти таке суспільно небезпечне явище, як конвертаційні центри. Активна робота в даному напрямі триває.

 

Підрозділ податкової міліції «Фантом» не допустив забезпечення терористів ДНР засобами зв`язку, оргтехнікою та автозапчастинами

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками Оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області викрито факт фінансування тероризму.

Спільною мобільною групою у складі податківців, співробітників СБУ та прикордонної служби під час спроби перетину лінії розмежування за напрямком руху с. Георгіївка Донецької області – м. Донецьк, зупинено рейсовий автобус «Mersedes-Benz». Під час огляду автівки оперативники фіскальної служби виявили у багажних відсіках та пасажирському салоні засоби телекомунікаційного зв’язку, пристрої мережевого з’єднання, оргтехніку та автозапчастини.

Під час перевірки з’ясувалося, що вантаж належить одному із спільних українсько-турецьких підприємств, зареєстрованих у м. Донецьк. За попередньою інформацією, технічні засоби мали надійти незаконним збройним формуванням для подальшого використання у терористичній діяльності.

Наразі за фактом фінансування тероризму порушено кримінальне провадження за ст. ст.258-5 КК України. Матеріали кримінального провадження передано співробітникам УСБУ в Донецькій області.

За словами Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, впорядкування товарообігу в зоні антитерористичної операції є одним з пріоритетних напрямів роботи податкової міліції. Працівники підрозділу податкової міліції ДФС «Фантом» постійно здійснюють контроль за переміщенням вантажів через лінію розмежування. Це дозволяє упередити незаконне потрапляння на територію, підконтрольну Україні, нелегальних товарів та контрабанди.

 

Надходження від реалізації конфіскованого майна

22 травня 2015 року в медіа-центрі «Днепр-Пост» відбулася прес-конференція на тему: «Щодо надходжень від реалізації конфіскованого на митниці майна і боротьби з контрабандою» за участі начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.

Віталій Аксютін зазначив, що на початку року за результатами роботи 2014 року до державної виконавчої служби були передані матеріали для здійснення реалізації конфіскованого майна на суму 13 млн 255 тис. 880 грн. А з початку 2015 року, з урахуванням 5 місяців - вже на суму 14 млн 605 тис 830 грн.

"За результатами здійснення реалізації предметів порушення митних правил на початку 2015 року перераховано коштів до Держбюджету (у тому числі органами державної виконавчої служби) у сумі 1 млн 111 тис. 995 грн. За постановами суду та митниці до держбюджету було перераховано штрафів на суму 5 млн 513 тис. 783 грн. У Держсховище було спрямовано ювелірні вироби на суму 251 тис. 730 грн.

За 5 місяців 2015 вже були перераховані кошти до Держбюджету від реалізації предметів порушення митних правил на суму 200 тис. 627 грн. За постановами суду та митниці до держбюджету були перераховані штрафи на суму 355 тис. 833 грн" - відмітив Віталій Аксютін.

З початку року Дніпропетровською митницею складено 40 протоколів про порушення митних правил на загальну суму 5 млн 284 тис. 661 грн. За даними порушень триває провадження.

 

Підприємці Нікопольського регіону сплатили до бюджету більше 9,2 млн. грн. єдиного податку

Така сума єдиного податку надійшла до бюджету з початку 2015 року від суб’єктів господарювання фізичних осіб Нікопольщини, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування - зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. Це на 1,1 млн. грн. більше, ніж у минулому році.

Як свідчить аналіз надходжень, більшість працюючих в малому бізнесі Нікопольського регіону становлять фізичні особи – підприємці, які перераховують платежі до місцевої скарбниці.

Найбільша сума єдиного податку сплачена підприємцями третьої та другої груп, яких в Нікопольському регіоні зареєстровано майже 4 тисячі. Серед видів діяльності, які ведуть зазначені суб’єкти господарювання – оптова та роздрібна торгівля товарами широкого асортименту, надання послуг по технічному обслуговуванню транспорту, посередницьких та інформаційних послуг .

На сьогодні спрощену систему оподаткування обрали близько 4,6 тисяч підприємців.

«Майже ні в кого не викликає сумніву, що розвиток малого та середнього бізнесу – це основа національної економіки та добробуту значної частини громадян. Тому фіскальна служба прагне створити якісний сервіс для платників податків, – підкреслює керівник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун – Ми пропонуємо підприємцям такі сучасні сервіси як «Електронний кабінет платника податків», електронний реєстр податкових накладних, які значно полегшують та роблять прозорим ведення бізнесу».

 

Платники Нікопольського регіону сплатили майже 800 тис. грн. рентної плати за спеціальне використання води

Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, з початку року платники рентної плати за спеціальне використання води Нікопольського регіону спрямували до зведеного бюджету 796,4 тис. гривень. З них до місцевого бюджету надійшло 398,2 тис. гривень.

Нагадуємо, що, суб'єкти господарювання, які використовують воду для господарсько-питних потреб, є платниками рентної плати за спеціальне використання води.

Не сплачують рентну плату тільки ті водокористувачі, зокрема, юридичні особи, фізичні особи - підприємці, платники єдиного податку, що використовують воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб. А саме: використовують воду в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Водокористувач, який має дозвіл на спеціальне водокористування та використовує воду, у т. ч. і для господарських потреб, є платником рентної плати.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 03.03.2015 р. № 4466/6/99-99-15-04-01-15.

 

З початку року слідчі ДФС Дніпропетровщини повернули до бюджету 18,4 млн. грн.

Впродовж січня – квітня 2015 року у слідчих Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 366 кримінальних проваджень.

Досудове розслідування закінчено з 89 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 44. З обвинувальним актом до суду направлено 29 cправ. Також, 15 кримінальних проваджень слідчими направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 11 проваджень - на підставі ч.4 ст.212 КК України, у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Крім того, за 4 місяці поточного року за підслідністю скеровано 63 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень – 42, зупинено - 3.

Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини протягом чотирьох місяців 2015 року збитки, нанесені державі, відшкодовані у розмірі 18,4 млн. грн.

 

На Київщині викрито махінації імпортерів на суму понад 3,5 млн. гривень

У рамках операції «Рубіж» працівниками податкової міліції ДФС зібрано матеріали щодо протиправної діяльності семи підприємств-імпортерів. Порушники у зоні діяльності Київської митниці ДФС здійснювали імпорт елітної сантехніки, меблів для ванних кімнат, саун, опалювального обладнання, побутової техніки  та іншої продукції з країн Євросоюзу із суттєвим заниженням митної вартості та відповідною мінімізацією сплати податку на додану вартість та мита.

Імпортована продукція в подальшому реалізовувалась через торгівельні мережі та Інтернет-магазини на територій України (в Києві, Харкові, Одесі, Львові, Дніпропетровську) за середньо-ринковими цінами.

Внаслідок заниження митної вартості товарів імпортери протягом 2014-2015 років занизили свої податкові зобов’язання на понад 3,5 млн. гривень.

Працівники слідчого управління фінансових розслідувань розпочали кримінальне провадження за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

 

Власна безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 80 службових розслідувань та перевірок

Впродовж січня - квітня 2015 року управлінням власної безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено  80 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 55 фактів порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ ДФС області.

За матеріалами управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 18 кримінальних проваджень, у тому числі 2 за одержання незаконної винагороди; винесено 42 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 24 працівника служби.

З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, в результаті перевірок 222 кандидатів на працевлаштування було відмовлено у призначенні 7 претендентам.

 

До відома платників податків та громадян!

Для зручності суб’єктів господарювання та громадян, які телефонують до Контакт-центру ДФС з мобільних телефонів, розглядається можливість впровадження єдиного мобільного номера для абонентів мобільного зв’язку Лайф, Київстар та МТС-Україна, із збереженням існуючого багатоканального номера Контакт-центру ДФС. Вартість дзвінків до Контакт-центру ДФС на такий номер здійснюватиметься відповідно до встановлених тарифів зазначених операторів мобільного зв’язку.

Для визначення думки суб’єктів господарювання та громадян щодо доцільності впровадження єдиного мобільного номера для отримання інформаційно-довідкових послуг Контакт-центру ДФС, на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Опитування» розміщено питання та варіанти відповідей.

Термін проведення опитування – з 22 травня до 15 червня 2015 року.

Просимо взяти участь та висловити свою думку.

 

Протягом січня - квітня 2015 року Контакт - центром ДФС надано понад 518 тис. відповідей на запитання платників податків

З початку 2015 року Контакт-центром Державної фіскальної служби надано 518,4 тис. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Більшість з них надано у телефонному режимі - 500,1 тис. Електронною поштою та факсом надано 16,1 тис. відповідей. З використанням автовідповідача користувачі отримали 2,2 тис. відповідей на свої запитання.

Найчастіше суб`єктів господарювання цікавили питання податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток підприємств.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

У січні-квітні 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 288 письмових консультацій. Станом на 1 травня База знань налічує 12,8 тис. запитань - відповідей.

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.

З початку року за допомогою ЗІР самостійно знайшли відповіді на свої запитання 963,8 тис. клієнтів офіційного веб-порталу ДФС.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Електронні сервіси до послуг бізнесу

Нікопольська ОДПІ нагадує, що па офіційному веб-порталі ДФС України працюють наступні інформаційні сервіси:

- «Електронний кабінет платника податків» дозволяє подання звітності в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття;

- Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) на електронний запит платників податків дає змогу швидко отримати відповідну довідку;

- «Реєстр страхувальників» дозволяє оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику;

- «Реєстр платників ПДВ» та «Анульовані свідоцтва платників ПДВ», допоможуть дізнатися про те, чи є дійсним свідоцтво ПДВ контрагента, дату початку дії свідоцтва, а також інформацію про анулювання реєстрації платника ПДВ;

- «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» допомагає впевнитись в тому, що свідоцтво платника єдиного податку є дійсним;

- «Загальнодоступний Інформаційно-довідковий ресурс» - офіційна позиція ДФС України по всіх напрямах чинного податкового законодавства у формі питань-відповідей;

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - допомагає оцінити податкові ризики діяльності з партнером;

- сервіс «Пульс» гарантує платнику податків послуги з оперативного вирішення проблемних питань, тощо.

 

Цифровий підпис є своєрідним захистом звітності, що надсилається “електронкою”

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що цифровий підпис є своєрідним захистом звітності, що надсилається “електронкою”. Однак сфера застосування підпису не обмежується лише звітуванням. Платники податків також мають змогу укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі, звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду.

 

З початку поточного року в Єдиному реєстрі зареєстровано 74,7 млн. податкових накладних

Протягом січня – квітня 2015 року в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідні документи зареєстрували 175,7 тис. платників. Це на 69,9 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Кількість документів, зареєстрованих у січні - квітні 2015 року, склала 74,7 млн. накладних з сумою ПДВ понад 286 млрд. грн. Серед них – понад 2,3 млн. податкових накладних, по яких сума ПДВ перевищила 10 тис. грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року відбулося збільшення загальної кількості зареєстрованих податкових накладних, у тому числі, накладних з сумою ПДВ понад 10 тис. грн., у 4,3 раза та 1,4 раза відповідно.

Нагадуємо, що починаючи з 1 липня 2015 року усі податкові накладні підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з дотриманням вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 2001.3  статті 2001 Податкового кодексу України. Детальніше із новаціями електронного адміністрування ПДВ можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

ДФС проводить опитування

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що для визначення думки суб’єктів господарювання та громадян щодо доцільності впровадження єдиного мобільного номера для отримання інформаційно-довідкових послуг Контакт-центру ДФС, на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Опитування» розміщено питання та варіанти відповідей. Опитування триватиме до 15 червня 2015 року.

Шановні громадяни, просимо взяти участь та висловити свою думку.

 

Нова звітність з ЄСВ

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що з 01.06.2015 року звіт з ЄСВ необхідно здавати за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435. У таблиці 1 звіту за формою №Д4 передбачені спеціальні поля для інформації про зниження ставки. Необхідно поставити відмітку про застосування понижувального коефіцієнта — «ТАК» або «НІ». У реквізиті «20» зазначається середньомісячна кількість застрахованих осіб за 2014 рік.

У рядках 2.1–2.4 таблиці 1 та їх розшифрованих складових має бути зазначена фактична сума нарахованого доходу, із якої стягують єдиний внесок, тобто в межах максимальної величини, але без доведення до розміру мінзарплати,  а суми різниці між мінінімальною зарплатою та фактичною величиною нарахованих виплат необхідно зазначати в рядках 2.5.1–2.5.5. Звертаємо увагу на необхідності заповнення в таблиці 6 нарахування єдиного внеску окремо за кожною застрахованою особою. Відображення утримань необхідно зазначати в графі 20. Также таблицю 6 доповнили реквізитом «24»: ознака неповного робочого часу (1 — так, 0 — ні).

 

Чи можна здійснювати на території України розрахунки між резидентами в іноземній валюті?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.1 ст.3 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» із змінами та доповненнями (далі - Декрет) валюта України є єдиним законним засобом платежу на території України, який приймається без обмежень для оплати будь-яких вимог та зобов’язань, якщо інше не передбачено цим Декретом, іншими актами валютного законодавства України. При цьому використання іноземної валюти на території України як засобу платежу потребує індивідуальної ліцензії Національного банку України згідно з пп. «г» п.4 ст.5 Декрету.

Порядок видачі зазначеної ліцензії визначений Положенням про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, що затверджене постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 р. №483, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 09.11.2004 за №1429/10028.

Таким чином, здійснення на території України розрахунків між резидентами в іноземній валюті як засобу платежу потребує індивідуальної ліцензії Національного банку України.

 

Сума доходів нерезидента, з якої утримується та сплачується податок на прибуток, за договором, що укладено в іноземній валюті, визначається виходячи з офіційного курсу НБУ на дату виплати таких доходів

Податковим кодексом України встановлено, що резидент або постійне представництво нерезидента, які здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 цього Кодексу, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 - 141.4.6 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Наведені положення викладено у підпункті 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу.

Оскільки податок з доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, сплачується до бюджету під час виплати таких доходів на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України), то сума доходів, з якої утримується та сплачується податок, визначається виходячи з офіційного курсу Національного банку України на дату виплати таких доходів.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 102 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.

 

Торгівля пивом та вином: з 1 липня застосовуємо РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на даний час торгівля столовим вином та пивом не потребує наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Крім того, РРО можуть не використовувати ті фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами і пивом у пляшках та бляшанках за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів. Такі суб’єкти господарювання повинні використовувати розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій.

Водночас повідомляємо, що з 1 липня 2015 року набудуть чинності зміни в законодавстві щодо віднесення пива до алкогольних напоїв.

Також починаючи із зазначеної дати платники єдиного податку ІІІ групи повинні використовувати РРО (крім тих, які здійснюють діяльність на ринках та/або продаж товарів дрібно роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі).

 

Реєстраційний номер облікової картки для неповнолітньої дитини отримують її батьки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що дитина, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не має паспорта, не може самостійно отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі. Замість неї це може зробити один з батьків або усиновитель, опікун, піклувальник. Для цього необхідно пред’явити свідоцтво про народження дитини та документ, що посвідчує особу одного з батьків та заповнити Заяву. Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, то треба подати засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі видається протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи її законного представника або уповноваженої особи до державної податкової інспекції за місцем проживання. У такому документі зазначається реєстраційний номер Облікової картки.

Фізичні особи - громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якої державної податкової інспекції. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до десяти робочих днів.

Консультацію щодо порядку заповнення заяви можна отримати в Центрі обслуговування платників Нікопольської ОДПІ за адресою: пр. Трубників, 27.

 

З 1 липня запроваджуються нові акцизні марки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 року №236 з 1 липня 2015 року запроваджуються марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

Марки за новими зразками, затвердженими постановою №236, будуть виготовлені Державною фіскальною службою України до 25 червня 2015 року і реалізовуватимуться в установленому законодавством порядку.

 

Які документи необхідні для отримання ліцензії?

Порядок отримання ліценції та перелік документів для її отримання визначені у статті 15 Закону №481 та Постановою КМУ від 13.05.1996 №493. Для отримання ліцензії суб'єкту господарювання необхідно звернутися до ЦОП при ДПІ за місцем провадження діяльності або до відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Запорізькій області із заявою на видачу ліцензії.

У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).

Крім того, зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

Видача ліцензій здійснюється тільки за умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату) та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.

Зазначені документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування.

Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.

У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

 

Якщо підприємцю - платнику єдиного податку потрібен витяг з реєстру платників єдиного податку

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовноотримати витяг з реєстру платників єдиного податку.

Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.

 

Право на податкову соціальну пільгу лише від одного роботодавця

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи. Платник податків має право на отримання податкової соціальної пільги лише від одного працедавця і реалізовувати це право на іншому місці роботи не має права.

 

Чи потрібно сільгоспвиробникам застосовувати реєстратори розрахункових операцій?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у 2015 році сільгоспвиробник надає сільськогосподарські послуги, які підпадають під спеціальний режим (оранка, сівба та інше). Замовник розраховується готівкою.

РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

Таким чином підприємства, які надають послуги та проводять розрахункові операції в готівковій формі, мають застосовувати РРО.

 

Чи застосовують фізичні особи-підприємці при здійсненні діяльності РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ платники єдиного податку 2 і 3 груп (фізичні особи - підприємці) при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку 1 групи не застосовують РРО.

Вимоги щодо застосування РРО набирають чинності:

- для платників єдиного податку 3 групи - з 01.07.2015;

- для платників єдиного податку 2 групи - з 01.01.2016 (абз.5 п.1 розд.ІІ «Перехідні положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).

 

Як та в які строки контролюючі органи надають податкові консультації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.52.1 ст.52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі.

Консультації надаються контролюючими органами. Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет - ресурсів (п.52.6 ст. 52 ПКУ).

 

Обов’язкові дії суб’єкта господарювання при використанні РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при використанні реєстраторів розрахункових операцій суб’єкти господарювання зобов’язані вчиняти наступні дії:

– зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;

– у кінці робочого дня (зміни) друкувати на реєстраторі розрахункових операцій (за винятком автоматів з продажу товарів/послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

– забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

– друкувати Х-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

– зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

З 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи у своїй роботі мають застосовуюти РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що зміни до Податкового кодексу України, стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій набирають чинності:

  • для платників єдиного податку третьої групи – з 01.07.2015 року;

  • для платників єдиного податку другої групи – з 01.01.2016 року;

При цьому, фізичні особи - підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Платники єдиного податку вказаних груп, які з 1 січня по 30 червня поточного року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку їх застосування до 01.01.2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що первинна реєстрація реєстраторів розрахункових операцій здійснюється відповідно до Державного реєстру РРО, затвердженого наказом ДФС України від 27.04.15 №302.

Шановні платники єдиного податку третьої групи, не зволікайте з придбанням, установкою та навчанням персоналу використовувати в роботі реєстратори розрахункових операцій. Адже, для того, щоб уникнути незручностей в роботі та в передачі звітності до Нікопольської ОДПІ важливо не тільки придбати касову техніку до відповідного терміну, а й успішно ввести її в роботу. Економічні європейські відносини в нашій країні кожен має почати будувати зі свого власного бізнесу вже сьогодні, для того, щоб відчути якісний рівень життя завтра.

 

Порядок сплати ПДВ до бюждету з 01.01.2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України від 02 грудня 2

010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), які набрали чинності 01.01.2015, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ ПКУ):

- до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України (далі – рішення ВРУ) про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;

- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.

Пунктом 200 прим.1.6 ст. 200 прим.1 ПКУ визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ.

Згідно із п. 200.2 ст. 200 ПКУ для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету.

Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.

За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 ПКУ, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

 

Який термін сплати суми податкового зобов’язання з ПДФО, яка самостійно нарахована фізичній особі на підставі річної податкової декларації про майновий стан і доходи, якщо декларація подана несвоєчасно?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова декларація для платників податку на доходи фізичних осіб подається до 1 травня року, що настає за звітним.

Згідно з нормами податкового законодавства фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі коли фізична особа подає річну податкову декларацію після закінчення граничного терміну подання, тобто після 1 травня, то контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошового зобов’язання платника податку.

Відповідно до ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення – рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 862 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar