Покров Четверг 02.05.24, 01:46
Сайт
Главная » 2015 » Июль » 7 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
22:13
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров та Яцек Капіца обговорили питання українсько-польського кордону

2 липня українська делегація на чолі з Головою Державної фіскальної служби Романом Насіровим бере участь у Генеральній Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА), яка проходить у м. Роттердам, Нідерланди.

За дорученням Президента України українська делегація провела зустріч з заступником Міністра фінансів – керівником митної служби Республіки Польща Яцеком Капіцею.

Роман Насіров, зокрема зауважив, що питання запровадження спільних пунктів пропуску та посилення контролю на українсько-польських кордонах – є завданням Президента України.

Тому сьогодні важливо посилити співпрацю в цьому напрямі, а також налагодити обмін інформацією між митними службами двох країн. Оскільки досвід країн ЄС та впровадження світових практик є важливим на шляху євроінтеграції.

Роман Насіров та Яцек Капіца погодилися про співробітництво щодо митних кордонів. У свою чергу, заступник Міністра фінансів – керівник митної служби Республіки Польща запросив Голову ДФС відвідати у другій половині липня Польщу з подальшим обговоренням всіх практичних питань.

 

ВМО та ДФС України досягли домовленості щодо активізації співпраці

1 липня в рамках 11-го Щорічного євразійського податкового форуму Голова ДФС Роман Насіров провів зустріч із заступником Генерального Секретаря Всесвітньої митної організації Серхіо Мухікою, керівником ВМО.

Під час зустрічі досягнуто всебічної підтримки проведенню інституційної реформи ДФС України на основі визнаних міжнародних стандартів ВМО.

Учасники домовилися активізувати співпрацю у сфері стратегічного планування, реалізації проектів технічної допомоги Україні у сфері інституційного розвитку. Також вони зосередилися й на викликах, які стоять перед Україною у протидії корупції на митниці. У цьому аспекті роль ВМО є важливою, зокрема у запровадженні спільних пунктів пропуску на кордоні з ЄС та електронної системи управління ризиками.

 

Голова Державної фіскальної служби України взяв участь в 11-му Щорічному євразійському податковому форумі

1 липня 2015 року Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь в 11-му Щорічному євразійському податковому форумі, який зібрав представників фінансових, податкових та митних відомств, міжурядових організацій та приватного сектору в штаб-квартирі Всесвітньої митної організації в Брюсселі.

Під час заходу Роман Насіров доповів про глобальні податкові виклики, відзначивши темпи податкової та митної реформ в Україні, провідну роль автоматичного обміну інформацією та обмін найкращими практиками на міжнародному рівні.

 

Сергій Білан: Криміналізація незаконного переміщення підакцизних товарів збільшить надходження до державного бюджету

Державна фіскальна служба підтримує ініціативу Служби безпеки України щодо криміналізації незаконного переміщення через митний кордон підакцизних товарів.

Про це заявив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан на нараді з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

«Криміналізація не тільки збільшить надходження до бюджету країни, але й підвищить імідж України перед країнами Євросоюзу, тому, що саме жителі ЄС є кінцевими споживачами тютюнових виробів, які переміщуються з приховуванням від митного контролю з нашої держави», - зазначив Сергій Білан.

 

Сергій Білан: Сподіваємося на допомогу громадськості у боротьбі з хабарництвом

Стосовно працівників органів Державної фіскальної служби розпочато 292 кримінальних провадження, з них 64 – за ознаками хабарництва.

Про це заявив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан у ході наради з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

Сергій Білан також відзначив, що за матеріалами підрозділів власної безпеки розпочато 249 кримінальних проваджень, з них за фактами хабарництва зареєстровано 35 кримінальних проваджень.

«Хочу зазначити, що робота з виявлення фактів хабарництва та інших посадових злочинів серед співробітників фіскальних органів неможлива без залучення широких кіл громадськості, тому ми дуже сподіваємось на допомогу підприємців, журналістів та інших зацікавлених осіб з метою профілактики та зниження рівня корупції серед наших співробітників», - сказав Сергій Білан.

 

У І півріччі 2015 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів більше 36,3 мільярдів гривень

З початку 2015 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 36 млрд. 365,8 млн. грн., що на 10 млрд. 409,5 млн. грн., або на 40,1 % більше, ніж у січні - червні 2014 року. Про це проінформував начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

Так, до Державного бюджету впродовж шести місяців 2015 року спрямовано 21 млрд. 334,5 млн. грн., що на 8 млрд. 880,5 млн. грн., або на 71,3% більше, ніж за аналогічний період 2014 року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено  5 млрд. 656,4 млн. грн. Це на 991,4 млн. грн. (або на 21,3%) більше фактичних надходжень І півріччя 2014 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у першій половині поточного року зібрано 9 млрд. 374,9 млн. грн. Порівняно з 2014 роком надходження зросли на 6,1%, або на 537,6 млн. грн.

 

З початку року співробітниками ДФС у Дніпропетровській області виявлено більше 4,5 тисяч неоформлених найманих працівників

За п’ять місяців 2015 року підрозділами ДФС Дніпропетровської області під час перевірок 1 тисячі 583 суб’єктів господарювання виявлено 4 тисячі 597 найманих робітників, праця яких використовувалась без належного оформлення та відповідного оподаткування.

За рахунок оформлення трудових відносин з найманими працівниками роботодавцями області забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальну суму 1 мільйон 985 тисяч гривень.

«Заробітна плата «у конвертах» не приносить користі нікому: ні роботодавцю, який ризикує репутацією та сплатою штрафів, ні працівнику, який позбавляє себе соціальної захищеності. Наше кінцеве завдання під час роботи з легалізації ринку праці – не впіймати за руку недбайливого роботодавця, а переконати, що відповідальність за неоформлені взаємовідносини стосуватиметься кожного, хто порушує трудове і податкове законодавство і виплачує «конвертну» зарплату, та попередити про соціальні наслідки для тих, хто її отримує», - наголошує начальник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

В Нікопольській ОДПІ діє пропускний режим

З метою захисту працівників Нікопольської ОДПІ від протиправних проявів сторонніх осіб, недопущення викрадення службових документів, майна та інших матеріальних цінностей, організованого прийому громадян, посилення надійності охорони Нікопольської ОДПІ та пропускних заходів запроваджено наступне.

Громадяни, які проходять на об’єкт охорони у службових і особистих справах, пропускаються по документах, що посвідчують особу, обов’язково реєструються у книзі обліку відвідувачів з інформуванням та у супроводі посадових осіб Нікопольської ОДПІ до яких вони прибули.

 

Підведені підсумки Всеукраїнського рівня конкурсу «Майбутнє країни – у мріях дитини»

У рамках проведення III етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни – у мріях дитини» 25 червня 2015 року в ДФС України відбулося засідання журі Конкурсу. На цьому засіданні були визначені переможці та лауреати Конкурсу на Всеукраїнському рівні.

Конкурс проводився за такими напрямами дитячої діяльності з податкової та митної тематики:

  • художні твори;

  • комп’ютерна графіка;

  • літературні твори.

При цьому, у Конкурсі взяли участь учні загальноосвітніх навчальних закладів таких вікових категорій:

  • I категорія: станом на 01.01.2015 виповнилося 9 – 11 років;

  • II категорія: станом на 01.01.2015 виповнилося 12 – 15 років.

Автори робіт, які посіли перші місця на другому етапі Конкурсу (регіональний рівень), стають лауреатами Всеукраїнського рівня.

Тож, Лауреатами Всеукраїнського рівня конкурсу «Майбутнє країни – у мріях дитини» Нікопольського регіону стали:

Літературні твори:

- І вікова категорія (9-11 років):

Утюж Анна 10 років, с. Виводово, Томаківського району, «Вірні друзі», казка.

- ІІ вікова категорія (12-15 років):

Мулик Анастасія 14 років, с. Придніпровське, Нікопольського району, «Казочка про жадібного панича», вірш.

Комп’ютерна графіка

- І вікова категорія (9-11 років):

Морозова Аліна 11 років, м. Орджонікідзе, «Розумні звірі».

- ІІ вікова категорія (12-15 років):

Хмельковська Тетяна 13 років, м. Марганець, «Багата країна – квітуче життя».

По Дніпропетровській області переможцем Конкурсу стала Філіпова Катерина (II вікова категорія) (м. Павлоград). Її художній твір «Від кожної родини на благо країни» (масло) відмічений спеціальною відзнакою від дитячого видавництва «А-ба-ба-га-ла-ма-га».

Інформація щодо лауреатів та переможців Конкурсу на Всеукраїнському рівні розміщена на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (банер «Майбутнє країни – у мріях дитини») і на офіційному суб-сайті Територіального органу ДФС у Дніпропетровській області за електронною адресою: http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/.

Вітаємо лауреатів та переможців конкурсу та бажаємо творчої наснаги, міцного здоров’я, завершення усіх планів заради світлого майбутнього рідної України!

 

За 2 дні 1,2 млн. податкових накладних зареєстровано в системі електронного адміністрування ПДВ

За дві з половиною доби роботи в системі електронного адміністрування ПДВ зареєстровано 1,2 млн. податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ 4,5 млрд.грн. Зареєстровано  6,5 тис. митних декларацій на суму ПДВ 1,3 млрд.грн., а також 10 тис. операцій поповнення ПДВ рахунків на суму 650,0 млн. грн.

Станом на 01.07.2015 у формулу додано показник «сума середньомісячного розміру сум податку,  задекларованих платником  до сплати податку до бюджету та погашених за останні 12  звітних (податкових) місяців» на суму 7,35 млрд.грн  по 153 тисячах платниках.

На сьогодні з 7,35 млрд. грн  24 тисячі платників використали біля 1 млрд.грн. сум податку для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування.

При цьому 48 тисячам платників  сума середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати податку до бюджету та погашених за останні 12  звітних (податкових) місяців зменшила від’ємне значення формули всього на 1,7 млрд.грн.

Система електронного адміністрування ПДВ відповідно до законодавства з 1 липня працює в звичайному режимі.

Слідкуйте за оновленням інформації.

 

Про стан розрахунків платників з бюджетом з ПДВ станом на 01.07.2015

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє про порядок автоматичного збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, з 1 липня 2015 року.

Відповідно до пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначена пунктом 200'.3 статті 200' розділу V Кодексу, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на додану вартість, що обліковуються в інтегрованих картках платників податків станом на 01.07.2015 (абзац третій пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

Водночас уточнені дані про помилково та/або надміру сплачені до бюджету платежі, станом на перше число місяця, наступного за звітним (станом на 01.07.2015), можуть бути сформовані Державною фіскальною службою України після завантаження відповідної інформації до центральної бази даних служби.

Згідно з Тимчасом регламентом експлуатації інформаційної системи «Податковий блок», затвердженим наказом ДПС України від 24.12.2012 №1198, завантаження центральної бази даних  ДФС уточненою інформацією про стан розрахунків платників з бюджетом (у тому числі про надміру сплачені суми платежів) здійснюються на п’ятий (юридичні особи) та шостий (фізичні особи – суб’єкти господарської діяльності) робочі дні звітного місяця.

Таким чином, збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеної пунктом 200'.3 статті 200' розділу V Кодексу, за рахунок сум помилково та/або надміру сплачених станом на 01.07.2015 грошових зобов’язань з податку на додану вартість з урахуванням технологічного процесу буде здійснено до 10 липня 2015 року.

 

Податкова міліція повернула до держбюджету понад 50 мільйонів гривень

Податкова міліція України відшкодувала 53 мільйони гривень збитків, завданих державі у результаті протиправної діяльності у зовнішньоекономічній сфері. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан на нараді з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

За словами Сергія Білана, з початку року було розпочато 161 кримінальне провадження стосовно суб'єктів господарювання, які здійснювали протиправну діяльність у зовнішньоекономічній сфері. Загальна сума збитків за вказаними кримінальними провадженнями складає понад 350 млн. грн.

Сергій Білан також повідомив, що у рамках кримінальних проваджень накладено арешт на майно та кошти на загальну суму понад 144 млн. гривень.

 

Податкова міліція викрила ухилення від сплати ПДВ на суму 16,7 млн. грн. у фармацевтичній галузі

Податковою міліцією в рамках операції «Рубіж» зареєстровано кримінальне провадження за ухилення від сплати податку на додану вартість у сумі 16,7 млн. гривень.

Як з’ясувалося, підприємство, що здійснює оптову торгівлю фармацевтичними товарами, протягом 2014 року придбало за завищеною у 2 рази вартістю тваринну сировину для косметичної промисловості у підприємства, яке не отримувало ліцензію на проведення господарської діяльності з виробництва такої сировини та не має необхідних виробничих потужностей (поголів’я).

Триває досудове розслідування.

 

Підрозділ ДФС «Фантом» попередив постачання на неконтрольовані території партії фурнітури для виготовлення цигарок вартістю майже мільйон гривень

Працівники підрозділу «Фантом» ДФС України спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучили з незаконного обігу партію фурнітури для тютюнової промисловості, що прямувала на непідконтрольні території.

Фура, що рухалась поза межами офіційного пункту пропуску, була затримана правоохоронцями поблизу селища Зайцево у секторі «С». Автівка була повністю заповнена папером для цигарок, клеєм, паперовими стрічками, картонними обкладинками та іншим збіжжям, необхідним для виготовлення пачок для цигарок. Жодних супровідних документів на вантаж водій надати не зміг.

В ході подальшої перевірки, виявилося, що товар був завантажений у селищі Курахове та прямував на адресу одного з донецьких підприємств. Наразі вантаж загальною кількістю понад 960 тис. гривень вилучено. Вирішується питання щодо реєстрації кримінального провадження за фактом фінансування тероризму за ст. 258-5 КК України.

 

Підрозділом ДФС «Фантом» попереджено черговий факт фінансування тероризму

Підрозділ ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою попередив надходження коштів до терористичних організацій, що діють на тимчасово неконтрольованих територіях.

У секторі «М» правоохоронці зупинили автівку «ВАЗ», у якій рухались двоє жителів Донецької області, поведінка яких видалась підозрілою оперативникам фіскальної служби. Транспортний засіб був спрямований на поглиблений огляд, де під переднім водійським сидінням було виявлено поліетиленовий пакунок, в якому знаходилось 55 тис. доларів США.

У подальшому водій та пасажир легковика зізналися, що кошти призначалися одному з так званих ополченців, що наразі веде терористичну діяльність на території Донецької області.

На даний момент за фактом створення терористичної групи чи терористичної організації зареєстровано кримінальне провадження за ч.1 ст. 258-3 КК України. Триває слідство.

 

Податкова міліція виявила порушення податкового законодавства на суму 1,6 млрд. грн.

За фактом легалізації грошових коштів, здобутих злочинним шляхом підприємством, що здійснює оптову торгівлю металобрухтом та його відвантаження за кордон через морські порти, податковою міліцією зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.209 КК України.

Під час діяльності у 2014 – 2015 роках підприємство оформлювало операції із придбання та реалізації металобрухту, використовуючи підроблені документи.

Загальна сума незаконно легалізованих коштів становить 1,6 млрд. гривень., у т.ч. 60 млн. грн. – по експортних операціях.

Податковою міліцією проведено обшуки в Одеській області на морському транспортному судні.  У ході обшуків виявлено та вилучено металобрухт, який планувався на експорт, загальною вагою 2,9 тис. тонн та орієнтовною вартістю 15,5 млн. гривень.

 

Податкова міліція припинила незаконне виробництво паливно-мастильних матеріалів

У ході проведення оперативно - слідчих заходів за кримінальним провадженням за ч.3 ст.212 КК України, у рамках операцій «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» співробітниками податкової міліції Житомирської області припинено діяльність з незаконного виробництва паливно-мастильних матеріалів.

Злочинна схема з виробництва та обігу контрафактного пального марки «Еліт-92 Супер» та «Еліт-95 Супер» протягом тривалого діяла на території Київської області.

За результатами заходів, проведених податковою міліцією, з незаконного обігу вилучено 293 тонни паливно-мастильних матеріалів на суму 5,8 млн. гривень.

Слідчі дії по становленню кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення, тривають.

 

Порядок сплати транспортного податку громадянами

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 року запроваджено нове оподаткування легкових автомобілів транспортним податком.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Тобто податок справлятиметься з автомобілів, які використовувались не більше 5 років та мають великий об’єм двигуна – більше 3 тис. куб см

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.

Для фізичних осіб податкове повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються за місцем його реєстрації до 1 липня року звітного року.

Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Порядок сплати транспортного податку визначено статтею 267 Податкового Кодексу України.

 

Затверджена нова форма декларації з транспортного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 «Про затвердження форми Податкової декларації з транспортного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції 28.04.2015 за №474/26919 (далі – наказ №415), затверджена нова форма податкової декларації з транспортного податку.

Цей наказ набрав чинності з 22.05.2015, тобто з дня його офіційного опублікування (газета «Офіційний вісник» від 22.05.2015 №38).

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) нові форми декларацій (розрахунків) набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, в якому відбулося їх оприлюднення.

Нагадуємо, що базовим податковим (звітним) періодом для платників зазначеного податку є календарний рік (підпункт 267.5.1 пункту 267.5 статті 266 Кодексу).

Однак, крім річної декларації з транспортного податку, яка надається платником податку – юридичною особою до 20 лютого звітного року, у суб’єкта господарювання може виникнути необхідність подати таку декларацію в інший термін протягом року.

Якщо платник податку – юридична особа протягом року придбаває легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування, а саме: використовувався до 5 років та має об’єм циліндра двигуна понад 3000 куб. см, то ця юридична особа повинна надати декларацію з транспортного податку до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт (підпункт 267.7.4 пункту 267.7 статті 267 Кодексу).

Таким чином, у разі придбання платником податку – юридичною особою легкового автомобіля, що є об’єктом оподаткування, суб’єкту господарювання необхідно надати декларацію з транспортного податку за формою, затвердженою наказом №415.

Для платників податку – фізичних осіб форма звітності з цього податку не передбачена. Обчислення суми транспортного податку з об’єкту оподаткування здійснюється контролюючим органом самостійно, шляхом надсилання такій особі, за місцем її реєстрації (для резидентів) та за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності нерезидентів (для нерезидентів), до 1 липня звітного року, податкового повідомлення-рішення про сплату відповідної суми податку (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

 

Податок на нерухоме майно у 2015 році

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у 2015 році фізичним особам - платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок нараховуватиметься фіскальними органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 рік у такому порядку:

- у період з 1 січня по 31 березня 2014 року - із житлової площі;

- з 1 квітня по 31 грудня 2014 року - із загальної площі об'єктів житлової нерухомості.

 

Система електронного адміністрування ПДВ переведена з тестового режиму у звичайну

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 липня 2015 року для реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН "вхідними" податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

 

З 1 липня починається звітування по екологічному податку за 2 квартал 2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податковим звітним періодом для платників екологічного податку є календарний квартал.

Згідно з пунктом 250.2 статті 250 Кодексу платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

Підпунктами 250.2.1 та 250.2.3 пункту 250.2 статті 250 Кодексу визначено, що податкова декларація екологічного податку подається платником податку до контролюючих органів:

- за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;

- за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку.

Таким чином, з 1 липня по 10 серпня 2015 року платники екологічного податку повинні надати до територіальних органів ДФС області, з урахуванням вимог пункту 250.2 статті 250 Кодексу, податкові декларації екологічного податку.

До затвердження Міністерством фінансів України нової форми податкової декларації екологічного податку, платникам податку застосовувати форму податкової декларації, затверджену наказом ДПА України від 24.12.2010 №1010 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за №26/18764.

 

Продавцям пива необхідно мати ліцензію

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 липня 2015 року пиво з вмістом етилового спирту від 0,5% відноситься до алкогольних напоїв. Відповідні зміни внесені Законом № 71-VIII до Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного i плодового, алкогольними напоями та тютюновими виробами".

Згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Отже, з 1 липня 2015 року суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, повинні придбати ліцензію.

Для отримання ліцензій пакет документів можливо подати до ЦОПу або до сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ.

 

Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 року підприємствам, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти необхідно проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Такі РРО повинні забезпечувати надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Разом з тим, до 1 липня 2015 року для підприємств сфери послуг передбачено перехідний період.

Так, тимчасово до 1 липня 2015 року такі суб'єкти господарювання звільняються від санкцій у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.

Отже з 1 липня поточного року у разі здійснення підприємствами сфери послуг готівкових розрахунків без застосування касової техніки будуть застосовуватись фінансові санкції.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків РРО не застосовують.

Вимога щодо застосування РРО в сфері послуг передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 №71-VIII.

 

Відповідальність платників за неподання або несвоєчасне подання звітності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідальність платників податків за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності регламентується статтею 120 глави 11 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Неподання або несвоєчасного подання платником податків або іншими особами, які зобов’язані нараховувати та сплачувати податки і збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 Кодексу).

Якщо платником податків при самостійному внесенні змін до податкової звітності не виконані вимоги пункту 50.1 статті 50 Кодексу щодо порядку заповнення (надання) звітності та сплати суми недоплати та штрафу, то це тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11 Кодексу, не застосовуються (підпункт 120.2 статті 120 Кодексу).

Відповідно до пункту 120.3 статті 120 Кодексу неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про здійснені ним протягом року контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:

- 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції (станом на 01.01.2015 мінімальна заробітна плата складала 1218 грн.);

- 5% суми контрольованих операцій, що не задекларовані у звіті;

- 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати за всі незадекларовані контрольовані операції.

 

Відповідальність платників за порушення правил сплати податків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з урахуванням змін, внесених Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71), пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) визначена відповідальність платників податків за несвоєчасну сплату (перерахування) податків.

У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

 

Порушення терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН тягне за собою накладення штрафу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині визначення відповідальності платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям –платникам ПДВ, та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Статтею 201 Кодексу визначені граничні терміни реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

 Відповідно до пункту 1201.1 статті 1201 Кодексу порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі:

- 10% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника ПДВ реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50% від суми ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 1201.2 статті 1201 Кодексу).

 

Про підстави для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів нерезидента із джерелом їх походження з України

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що застосування правил міжнародного договору України здійснюється шляхом звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, зменшення ставки податку або шляхом повернення різниці між сплаченою сумою податку і сумою, яку нерезиденту необхідно сплатити відповідно до міжнародного договору України, що передбачено пунктом 103.1 статті 103 Податкового кодексу України.

Підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України (п.103.4 ст.103 Податкового кодексу України).

Довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України (п.103.5 ст.103 Податкового кодексу України).

У разі потреби така довідка може бути затребувана у нерезидента особою, яка виплачує йому доходи, або контролюючим органом під час розгляду питання про повернення сум надміру сплачених грошових зобов’язань на іншу дату, що передує даті виплати доходів.

У разі потреби особа, яка виплачує доходи нерезидентові, може звернутися до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) щодо здійснення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику запиту до компетентного органу країни, з якою укладено міжнародний договір України, про підтвердження зазначеної у довідці інформації (п.103.6 ст.103 Податкового кодексу України).

Особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може застосувати правила міжнародного договору України, зокрема щодо звільнення (зменшення) від оподаткування, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року (п.103.8 ст.103 Податкового кодексу України). Отже, довідка дійсна в межах календарного року, в якому вона видана.

У разі неподання нерезидентом довідки доходи нерезидента із джерелом їх походження з України підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства України з питань оподаткування (п.103.10 ст.103 Податкового кодексу України).

 

Терміни подання податкової декларації та сплати туристичного збору

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 268.7.3 п. 268.7 ст. 268 Розділу ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу.

Форма податкової декларації туристичного збору затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.13 № 866 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.01.14 за № 141/24918.

Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Розділу ІІ ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Розділу ХІІ ПКУ сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходжденям податкових агентів.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Розділу ІІ ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

 

Дії суб’єктів господарювання у випадку порушення термінів сплати або неперерахування грошового зобов’язання з податків (зборів, платежів) з вини банку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України ”Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”, з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим кодексом України, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. Зазначені норми встановлено пунктом 129.6 статті 129 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 129.7. ст. 129 Податкового кодексу України не вважається порушенням строку перерахування податків, зборів, платежів з вини банку порушення, вчинене внаслідок регулювання Національним банком України (далі – НБУ) економічних нормативів такого банку, що призводить до нестачі вільного залишку коштів на такому кореспондентському рахунку.

Якщо у майбутньому банк або його правонаступники відновлюють платоспроможність, відлік строку зарахування податків, зборів та інших платежів розпочинається з моменту такого відновлення.

Контролюючий орган не застосовує до суб’єкта господарювання штрафні санкції у випадку несвоєчасного перерахування (неперерахування) податків, зборів, платежів до бюджетів та державних цільових фондів з вини банку, у тому числі внаслідок регулювання НБУ економічних нормативів такого банку.

Суб’єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу заяву з копіями платіжних документів, що засвідчують факт подання їх до установи банку.

 

Відповідальність, яка передбачена за порушення ст.5 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 3 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (далі - Закон) Національний банк України має право встановлювати строк, протягом якого куплена резидентом на міжбанківському валютному ринку України іноземна валюта для забезпечення виконання зобов’язань перед нерезидентом має бути використана за призначенням, і порядок її продажу в разі недотримання резидентом цього строку.

Статтею 5 Закону визначено, що у разі порушення резидентами строків, установлених Національним банком України відповідно до статті 3 цього Закону, придбана валюта продається уповноваженими банками протягом 5 робочих днів на міжбанківському валютному ринку України. При цьому позитивна курсова різниця, що може виникнути за такою операцією, щоквартально направляється до Державного бюджету України, а негативна курсова різниця відноситься на результати господарської діяльності резидента.

Враховуючи викладене, резиденти у разі порушення строку, протягом якого куплена на міжбанківському валютному ринку України іноземна валюта для забезпечення виконання зобов’язань перед нерезидентом не використана за призначенням, позитивну курсову різницю, що може виникнути за такою операцією, щоквартально направляють до Державного бюджету України, а негативну курсову різницю відносять на результати господарської діяльності.

Крім того, банки за порушення порядку та умов торгівлі іноземною валютою на міжбанківському валютному ринку України несуть відповідальність згідно зі статтею 16 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю».

 

Реєстрація та взяття на облік в ДФС – за 1 день

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для спрощення умов ведення бізнесу зменшено до одного дня строк державної реєстрації юридичних осіб та взяття на облік в органах ДФС юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

На сьогодні процедура відкриття бізнесу триває один день та складається з таких етапів:

І. Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Термін – у день надходження документів для проведення державної реєстрації (для юридичних осіб), або не пізніше наступного робочого дня після надходження документів (для фізичних осіб – підприємців).

ІІ. Передача відомостей з ЄДР про проведення реєстраційних дій до контролюючих органів.

Термін – у день проведення реєстраційної дії.

ІІІ. Взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС як платників податків та платників єдиного внеску.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

IV. Передача до ЄДР даних про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС, реєстраційний номер платника єдиного внеску та клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

V. Видача (надсилання поштовим відправленням з описом вкладення) державним реєстратором юридичній особи або фізичній особі – підприємцю витягу з ЄДР, який містить інформацію про державну реєстрацію та взяття на облік в органах ДФС.

Термін – протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів ДФС та статистики даних про взяття на облік.

Тобто на сьогодні отримати витяг з ЄДР з даними про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця та взяття на облік в органах ДФС можливо не пізніше наступного робочого дня з дня подачі документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації.

 

Витрати, понесені на оплату навчання: як скористатися правом на податкову знижку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платникам податків, які сплачували кошти за навчання на користь закладів освіти: до кінця 2015 року ви можете скористатися правом на податкову знижку.

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Нормами Податкового кодексу України передбачено, що до податкової знижки за звітний календарний рік можна включати витрати за навчання, понесені платником протягом звітного податкового року. При цьому відповідно до умов договору плата за навчання може вноситися як за весь строк навчання одноразово, так і частинами – помісячно, по семестрах, щорічно. Оскільки навчальний рік триває 12 місяців та розпочинається, як правило, 1 вересня, то до навчального року (семестру) включаються  місяці календарного року наступного за звітним.

Отже, якщо навчання оплачується одним платіжним документом (квитанцією) за місяці  навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, то при включенні до податкової знижки за звітний рік слід ураховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

У разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься. Для прикладу, якщо платник поніс витрати у 2014 році, то скористатися правом на податкову знижку він може виключно у 2015 році.

 

Плануєте відпустку? Як бути з єдиним податком?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено.

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Оскільки зазначеним законодавчим актом не передбачено пільг зі сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби, підприємці зобов’язані сплачувати ЄСВ незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні. Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.

З метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкового органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 968 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar