Покров Вторник 30.04.24, 05:29
Сайт
Главная » 2015 » Июль » 15 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
09:31
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Потрібно практично застосовувати досвід роботи ветеранів нашої служби

Державна фіскальна служба України завжди буде відкритою до співпраці з ветеранами податкової та митної служби. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час засідання Ради Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів державної податкової служби України», яке відбулося 7 липня 2015 року.

За словами керівника служби, досвід наших ветеранів особливо корисний сьогодні, у час кардинальних реформ, тому потрібно активно застосовувати його на практиці.

«Зараз проходить багато реформ як в нашій країні, так й в уже створеній фіскальній службі. Однак всі традиції, навички та досвід все ж таки залишаються з минулих часів. Багато людей, які нині працюють у службі, починали свій професійний шлях з нашими ветеранами. Ви їх навчали, ділилися досвідом, який здобули за довгі роки роботи в податкових та митних органах держави. Потрібно, щоб ваша праця була не просто символічною, а практичною для служби», – наголосив Роман Насіров.

Сьогодні ДФС працює в надскладному темпі, потрібно вирішувати багато завдань Уряду та Президента, проводити внутрішню реформу служби. Все це змушує відомство працювати 24 години на добу. Саме тому, на думку Голови ДФС, всі мають працювати в єдиній команді та бути єдиним цілим.

Роман Насіров запевнив представників Асоціації у підтримці та закликав до активної участі у діяльності служби. У свою чергу ветерани податкової та митної служб пообіцяли сприяти у розбудові ДФС.

 

Роман Насіров: Сьогодні в країні є єдина позиція щодо боротьби з контрабандою

Органи влади мають сьогодні реальну можливість працювати як єдина команда для подолання контрабанди та корупції. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час розширеної наради Президента Петра Порошенка з головами ОДА, яка відбулася 8 липня в м. Одеса.

«Я дуже радий, що сьогодні у нас є єдина позиція щодо боротьби з контрабандою та корупцією. Про це свідчать напрями роботи керівництва Одеської області, Служби безпеки України, Прокуратури, МВД та ДФС. Ми можемо працювати як єдина команда і побороти це критичне явище», – наголосив Роман Насіров.

За його словами, ДФС проводить активну роботу щодо боротьби з корупцією в своїх підрозділах. Так, зокрема, за останні два місяці було упереджено більше 10 млрд. грн. «схемного» податкового кредиту на стадії реєстрації податкових накладних. Під кримінальним провадженням перебуває 1,7 млрд. грн. виявленого легалізованого доходу, сума ПДВ за кримінальними провадженнями складає 2,8 млрд. грн.

З незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 600 млн. грн. З вигодонабувачів конвертаційних центрів цього року стягнуто більше 300 млн. грн. По податковому компромісу в рамках кримінальних проваджень було сплачено майже 400 млн. грн., а по закінчених кримінальних провадженнях відшкодовано більше 400 млн. грн.

Роман Насіров також відзначив роботу служби щодо створення спільного контролю та спільних пунктів пропуску на західному кордоні. За його словами, реалістичний строк побудови на західному кордоні спільних пунктів пропуску – два роки, але, враховуючи допомогу, яку може отримати ДФС у цьому напрямі, ця робота буде значно прискорена.

Крім того, Голова ДФС схвально оцінив запровадження експерименту щодо фінансування інфраструктурних проектів.

«Нами було розроблено пропозиції до законопроекту щодо внесення змін до Податкового кодексу, який передбачає проведення на Одещині експерименту щодо фінансування інфраструктурних проектів. Я підтримую цю ініціативу і ми спільно працюватимемо з губернатором Одеської області над збільшенням показників по митних надходженнях для того, щоб спрямувати ці кошти на конкретні проекти та побачити від них результати», – підкреслив Роман Насіров.

 

Наповнення скарбниці Нікопольщини

За січень-червень 2015 року Нікопольською ОДПІ до Зведеного бюджету надійшло 432,6 млн. грн., або 108,2 відс. від доведених планових показників. В бюджет додатково отримано 32,6 млн.грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 96,8 млн. грн., темп росту склав 128,8 відсотків.

До загального фонду Державного бюджету України за січень-червень 2015 року надійшло 151 млн.грн., або 107,8 відс. від доведених планових показників, в бюджет додатково отримано 10,9 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року надходження до Державного бюджету збільшилися на 84,9 млн.грн., темп росту склав 228,4 відсотків.

Надходження сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні-червні 2015 року склали більше 272 млн. грн. Планові показники виконано на 113 відс., додатково отримано 31,3 млн.грн. Відносно минулого року надходження ЄСВ зросли на 29,6 млн. грн., або на 12,2 відс.

Показники Місцевих бюджетів за січень-червень 2015 року виконано на 108,6 відс., надходження склали 281,6 млн.грн., додатково отримано 22,4 млн.грн. Відносно минулого року надходження зросли на 15 млн.грн., темп росту 105,6 відсотків.

Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун пропонує не відкладати сплату податкових платежів на останній термін та подбати про надходження до бюджету своєчасно. Плідна співпраця та взаємне порозуміння між податковою службою та суб’єктами господарювання сприяють повному та стабільному наповненню бюджетів усіх рівнів.

 

Виплата легальної зарплати на контролі податківців

З метою недопущення заборгованості із заробітної плати та виплати її в розмірі меншому за мінімальний, в Нікопольській ОДПІ постійно проводяться зустрічі з керівниками підприємств та фізичними особами – підприємцями, які мають найманих працівників. Так, з початку року на засіданнях робочих груп та під час проведення співбесід було заслухано керівників 130 юридичних підприємств та 88 фізичних осіб – підприємців.

«Складне сьогодення підштовхує багатьох громадян України шукати додатковий заробіток чи нову роботу. Неофіційна заробітна плата - це крок у минуле. Неодноразово податківці інформували про недоліки отримання заробітної плати «у конвертах» і прикро, що деякі робітники іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну зарплатню, не розуміючи, що таким чином, вони крадуть не в держави, а обкрадають себе. Їх «чиста» зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли людині потрібна довідка про доходи, наприклад, для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.

Наголошую, що кожен найманий працівник має право вимагати від роботодавця виплати гідної та легальної заробітної плати. Кожна гривня податку, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення пенсії у майбутньому. Тому слід пам’ятати, що неоформлення належним чином трудових відносин з найманими працівниками є порушенням законодавства про працю», - зазначила під час зустрічі з представниками бізнесу начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Юлія Пушко.

Додатково повідомляємо, що станом на 1 липня з початку року в місцевий бюджет сплачено більше 171 млн. грн., або 60,9 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів.

 

Розгляд звернень громадян

Як повідомила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Нікопольської ОДПІ Наталія Пироговська, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 21 письмове звернення громадян, що на 5 звернень більше, ніж за відповідний період 2014 року (16), з них: 21 заява (100%), 0 скарг (0%), 0 пропозицій (0%). Питання, порушені громадянами, стосувалися: контрольно-перевірочної роботи, ухилення від сплати податків, фінансового забезпечення колишніх працівників Нікопольської ОДПІ.

 

Адміністративні послуги

Як зазначила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Нікопольської ОДПІ Наталія Пироговська, в Нікопольській ОДПІ функціонує 3 Центри обслуговування платників:

ЦОП Нікопольської ОДПІ;

ЦОП Марганецького відділення;

ЦОП Орджонікідзевського відділення.

Всього за перше півріччя п.р. Центрами обслуговування платників надано 154 302 послуги, в т.ч. адміністративні, консультаційні, послуги з прийняття звітності, вхідної кореспонденції та послуги з надання електронного цифрового підпису.

З початку року ЦОП Нікопольської ОДПІ надано 7 391 адміністративну послугу:

  • видано 4 138 (або 56% від загальної кількості послуг) реєстраційних номерів облікової картки платника податків;

  • зареєстровано 696 (9,4%) книг обліку розрахункових операцій;

  • видано 648 (8,8%) витягів з реєстру платників єдиного податку;

  • зареєстровано 545 (7,4%) платників єдиного податку;

  • зареєстровано 480 (6,5%) книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку

та ін..

 

Письмові запити та сервіс «Пульс» в Нікопольській ОДПІ

Як повідомила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Нікопольської ОДПІ Наталія Пироговська, протягом січня-червня 2015 року до Нікопольської ОДПІ надійшло 4 письмових запита на інформацію, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилось на 5 одиниць або на 44 відс..

Проведений аналіз статусу запитувачів свідчить, що із загальної кількості письмових запитів, які надійшли до Нікопольської ОДПІ 4 запита надійшло від фізичних осіб. За наслідками їх розгляду: 3 - задоволено по 1 запиту надано роз’яснення.

За період січень-червень 2015 року на сервіс «Пульс» надійшло 1 звернення, відповідь надана у встановлений термін.

 

У Києві викрито факт ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі.

Встановлено, що протягом 2014-2015 років дані особи документально оформили неіснуючі операції з фіктивними підприємствами щодо купівлі-продажу товарів народного споживання. Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

З початку 2015 року митницями ДФС порушено майже 8,7 тис. справ про порушення митних правил

Протягом січня – червня 2015 року митницями Державної фіскальної служби порушено 8 685 справ про порушення митних правил на суму понад 637,92 млн. грн. З них, в 4 229 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 265,88 млн. грн.

Також у 1 півріччі поточного року митниками розглянуто 2 947 справ про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму майже 76 млн. грн., з яких перераховано до державного бюджету 8,37 млн. грн.

За вартістю серед вилученого майна більшість складають промислові товари – понад 145,63 млн. грн., друге місце посіли валютні кошти – їх вилучено на суму понад 64,92 млн. грн. Вартість конфіскованих продовольчих товарів та транспортних засобів склала – понад 35,16 та 20,14 млн. грн. відповідно.

Крім того протягом січня - червня 2015 року на розгляд до суду митницями передано 4 660 справ про порушення митних правил на суму понад 596,2 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 229,92 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 161,3 млн. грн.

 

Податковою міліцією викрито ухилення від сплати податків на 247,5 мільйонів гривень

Податковою міліцією Центрального офісу зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків одним з підприємств. Зазначене підприємство здійснює діяльність з обслуговування наземного залізничного транспорту.

Встановлено, що протягом 2011 – 2014 років підприємство документально, без фактичного проведення, оформило операції з придбання за державні кошти устаткування та запчастин до залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу. Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 247,5 млн. гривень.

Досудове розслідування триває.

 

Податковою міліцією викрито факти ухилення від оподаткування майже на 34 млн. гривень

Податковою міліцією Центрального офісу зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків підприємством, що здійснює торгівлю пально-мастильними матеріалами.

Протягом 2015 року підприємство оформило операції з придбання легких і важких дистилятів, бензину і дизельного палива виробництва Румунії. Однак, як з’ясувалося,  зазначені операції фактично були лише на «папері», жодні закупівлі не здійснювалися.

Такі дії призвели до ухилення від сплати ПДВ та податку на прибуток на суму 27 млн. 462 тис. гривень.

Подібний факт ухилення від сплати податків за рахунок фіктивних операцій також викрито податковою міліцією у Києві.

Підприємство, яке здійснює торгівлю спецзасобами, устаткуванням та засобами екіпіровки, протягом 2012 – 2015 років документально оформило фінансово-господарські взаємовідносини із підприємствами з ознаками фіктивності. Звісно, жодних операцій фактично не проводилося.

Завдяки таким махінаціям порушники ухилилися від сплати ПДВ на суму 6,2 млн. гривень.

За вказаним фактом податковою міліцією м. Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України.

 

Всього за пів року податкова міліція Дніпропетровщини призупинила діяльність п’яти «конвертаційних центрів»

Підрозділами податкової міліції Дніпропетровської області з початку 2015 року ліквідовано діяльність п’яти «конвертаційних центрів» з загальним обертом коштів на суму більше 727 мільйонів гривень.

Так, в середині червня 2015 року у Дніпропетровській області ліквідовано діяльність відразу двох «конвертаційних центрів». Один з «конвертів» надавав «послуги» по формуванню штучного податкового кредиту та переводу з безготівкових коштів у готівку суб’єктам господарювання міст Києва, а також Дніпропетровської, Донецької та Запорізької областей. За попередніми даними, ділки встигли проконвертувати 102 мільйони гривень. В ході слідчих дій на розрахункових рахунках заарештовано 1,9 мільйони гривень, ще 407 тисяч гривень та 4,8 тисяч доларів готівки вилучено під час обшуку.

На рахунках ще одного «конверту», діяльність якого призупинено співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області заарештовано 2,6 мільйони гривень. Слідством виявлено, що «махінатори» перевели з безготівкових рахунків у готівку для суб’єктів господарювання Київської та Запорізької областей більше 111 мільйонів гривень.

Найбільший нелегальний «конвертаційний центр» виявлено у лютому. Виявлено, що ділки – «стахановці» проконвертували у «живі» гроші 310 мільйонів гривень для суб’єктів господарювання Луганської, Донецької, Дніпропетровської областей та міста Києва.

Загалом, з початку 2015 року, в області виявлено 57 транзитно-конвертаційних «фірм», що входили до складу різних «конвертаційних центрів» та 48 суб’єктів господарювання з явними ознаками фіктивності.

 

За порушення митних правил податкова міліція вилучила товарів на суму понад 700 тис. гривень

Співробітниками податкової міліції у рамках операції «Рубіж» у Дніпропетровській та Микола- ївській областях виявлено факти здійснення фіктивними підприємствами експорту товарів широкого вжитку за заниженою митною вартістю.

У рамках кримінальних проваджень проведено обшуки транспортних засобів, за результатами яких вилучено товарно-матеріальні цінності загальною орієнтовною вартістю 740 тис. гривень.

На розрахункові рахунки «фіктивних» підприємств із залишком коштів у сумі 233,9 тис. грн. накладено арешт.

Досудове розслідування триває.

 

Підприємці – «спрощенці» Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів майже 240 млн. грн.

У Дніпропетровській області за спрощеною системою оподатку- вання працюють понад 69 тисяч фізичних осіб - підприємців.

Як повідомили в ГУ ДФС у Дніпропетровській області, найпопулярнішою серед приват- них підприємців залишається друга група спрощеної системи оподаткування – майже 39 тисяч ФОП. На другому місці – третя група, за якою працює понад 21 тисячі підприємців. Більше 9 тисяч підприємців Дніпропетровського регіону обрали першу групу.

Підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, у І півріччі 2015 року сплатили до бюджету понад 239,7 млн. грн. єдиного податку, що перевищує надходження минулого року на 61,2 млн. грн., або на 34,3 %.

 

На Дніпропетровщині до бюджету забезпечено додаткові надходження ПДФО та ЄСВ у сумі понад 4 млн. грн.

Протягом І півріччя 2015 року фахівцями органів ДФС Дніпропетровщини перевірено 318 суб’єктів господарювання з питань дотримання норм законодавства при виплаті заробітної плати. У 297 випадках встановлено порушення відповід- ності нарахування, утримання та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб, у 39 випадках –єдиного соціального внеску.

За підсумками проведених перевірок співробітниками ДФС Дніпропетровської області донараховано 4,9 млн. грн., в тому числі: 3,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 1,1 млн. грн. єдиного соціального внеску. З цієї суми вже надійшло до бюджету 1,8 млн. грн.

Крім того, за шість місяців поточного року підрозділами ДФС Дніпропетровської області під час перевірки діяльності 2 тисяч 122 суб’єктів господарювання виявлено 5 тисяч 454 найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин. За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження з ПДФО та ЄСВ на загальну суму 2,3 млн. грн.

Довідка видається у паперовому або електронному вигляді.

 

Кількість електронних митних декларацій на Дніпропетровській митниці ДФС зросла майже до 99%

На Дніпропетровській митниці ДФС продовжує зростати питома вага митних декларацій, оформлених в електронному вигляді. В першому півріччі 2015 року фахівцями митниці оформлено понад 73,5 тисяч митних декларацій, з яких 98,7% в електронному вигляді. Кількість електронних митних декларацій збільшилася майже на 4 відсотки. За аналогічний період 2014 року митні декларації в електронному вигляді становили 94,8 відсотків від загального обсягу.

Електронна митна декларація – сервіс, який максимально спрощує оформлення товарів та скорочує часові і фінансові витрати суб’єктам господарської діяльності під час здійснення ними зовнішньоекономічних операцій.

Нагадуємо, декларування товарів з поданням митному органу електронної митної декларації доступне усім підприємствам, що перебувають на обліку у митних органах та посадові особи яких мають засоби електронного цифрового підпису.

 

Дніпропетровські митники ДФС виявили порушень митних правил на суму майже 6,5 млн. грн.

Впродовж січня - червня 2015 року працівниками Дніпропет- ровської митниці ДФС виявлено та зафіксовано 44 порушення митних правил на суму 6 мільйонів 485 тисяч гривень.

Дніпропетровською митницею ДФС розглянуто 28 справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 342,3 тисячі гривень 

Протягом І півріччя 2015 року на розгляд до суду співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС передано 18 справ про порушення митних правил на суму 5 мільйонів 767 тисяч гривень.

За результатами розгляду 13 справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму 97,4 тисяч гривень та накладено штрафів на суму 82,1 тисяч гривень.

Протягом 6 місяців до Держбюджету перераховано кошти від штрафів митниці та суду на суму 389,6 тисяч гривень

Також на реалізації у Державній виконавчій службі знаходиться конфісковане майно, передане дніпропетровськими митниками за рішеннями судів, на загальну суму 8,3 мільйонів гривень. З початку року від реалізації конфіскованого майна до бюджету надійшло 200,6 тисяч грн.

 

Затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413 затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу, яке подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ.

Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Форма повідомлення на сайті ДСФ України.

 

Чи можлива уступка права вимоги кредитором-нерезидентом іншому нерезиденту у сфері ЗЕД

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відносини у зовнішньоекономічній сфері регулюються як спеціальним законодавством, до якого зокрема відноситься Закон України від 23 вересня 1994 року №185/94 „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” із змінами та доповненнями (далі – Закон), так і загальним законодавством, зокрема, Цивільним Кодексом України (далі – Кодекс).

Так, відповідно до ст. 512-516 Кодексу кредитор у зобов’язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги). Правочин щодо заміни кредитора у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові. До нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

При цьому, у разі укладення договору відступлення права вимоги між двома нерезидентами за кордоном до нерезидента, за умови відсутності іншої домовленості сторін у самому договорі, не може застосовуватися матеріальне право України.

 

Операція з повернення основних засобів, внесених до статутного фонду підприємства оподатковується ПДВ на загальних підставах

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.

Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою 20 відсотків.

Зазначена норма визначена п. 185.1 а) ст. 185 Податкового кодексу України.

 

Якщо уже анулювана реєстрація платника ПДВ подання уточнюючого розрахунку не передбачено

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова декларація, розрахунок це - документ, що подається платником податків контролюючому органу, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання.

У разі якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Тобто, обов’язок щодо подання податкової декларації з ПДВ та уточнюючого розрахунку до такої податкової декларації покладається на платника ПДВ.

Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.

 

З 11 липня торгівля алкогольними напоями за новими цінами

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 17.06.2015 р. № 426, до 31 серпня 2015 року, а також з 1 вересня 2015 року, підвищується розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Зокрема, з 11 липня 2015 року до 31 серпня 2015 року мінімальна роздрібна ціна на пляшку горілки ємкістю 0,5 літра з 40-відсоткового спирту зросте до 49,90 гривень, а з 1 вересня - до 54,90 гривень.

Звертаємо увагу на посилену відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Зокрема, Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у випадку оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої, передбачено фінансову санкцію у вигляді штрафу - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

 

При анулюванні реєстрації платника ПДВ необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

Зазначена норма визначена п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України.

 

Податковий кредит за витратами на відрядження формується за датою оформлення авансового звіту

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Транспортний квиток є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної.

Оскільки авансовий звіт є підтверджуючим документом щодо використання послуг перевезення, оплата яких відбулася під час придбання транспортного квитка, датою формування податкового кредиту є дата подання авансового звіту, за умови що такі послуги придбані для використання в оподатковуваних операціях.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 09.06.15 № 11999/6/99-99-19-01-01-15.

 

Податковий кредит за витратами на відрядження формується за датою оформлення авансового звіту

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Транспортний квиток є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної.

Оскільки авансовий звіт є підтверджуючим документом щодо використання послуг перевезення, оплата яких відбулася під час придбання транспортного квитка, датою формування податкового кредиту є дата подання авансового звіту, за умови що такі послуги придбані для використання в оподатковуваних операціях.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 09.06.15 № 11999/6/99-99-19-01-01-15.

 

Виписка податкової накладної якщо фактична собівартість послуги перевищує її договірною вартість

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо фактична собівартість наданої послуги перевищить суму передоплати (з якої були визначені податкові зобов'язання з ПДВ на дату отримання передплати та складена податкова накладна і зареєструвана в Єдиному реєстрі податкових накладних), то на дату визначення фактичної собівартості наданої послуги платник ПДВ повинен скласти другу податкову накладну, виходячи з різниці між фактичною собівартістю та договірною вартістю такої послуги.

У такій податковій накладній у верхньому лівому куті робиться відповідна помітка "X" та зазначається тип причини: 17 - складена на суму перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання.

Така податкова накладна також підлягає обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначений порядок визначений п.188.1 ст.188 та п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України.

 

Порядок отримання Довідки про відсутність заборгованості

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Порядок №567) затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №567, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за №1842/24374 (далі – наказ №567).

Відповідно до пункту 2 Порядку №567 Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка) видається територіальними органами ДФС за встановленою формою за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням зазначеної адміністративної послуги.

Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки, форма якої затверджена наказом №567 (пункт 3 Порядку №567).

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом ДФС Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Необхідність отримання суб’єктом господарювання Довідки передбачена, зокрема, але не виключно, нормативно-правовими актами, перелік яких наведений в Інформаційній картці №23-01.

Інформаційна картка №23-01, форма заяви та зразок її заповнення розміщені на Головній сторінці суб-сайту Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Діяльність», підрозділ «Адміністративні послуги».

 

Верховна Рада України прийняла зміни щодо касових апаратів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (реєстраційний №1088 від 28.11.2014) (далі – Закон).

Цей Закон направлено на підпис Президенту України.

Законодавчим актом тимчасово звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону:

- суб’єкти господарювання при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції) – до 1 липня 2015 року;

- суб’єкти господарювання при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються не в касах уповноважених банків, операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування – до 1 січня 2016 року.

Законом пункт 296.10 статті 296 Податкового кодексу України викладено у такій редакції:

«Реєстратори розрахункових операцій не застосовують платники єдиного податку:

першої групи;

другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1 млн. гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку».

 

До уваги платників єдиного податку – ФОП, які торгують пивом

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) з 1 липня 2015 року набрала чинність зміна до підпункту 14.1.144 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) стосовно віднесення пива до алкогольних напоїв.

У зв’язку з цим виробництво, експорт, імпорт, оптова та роздрібна торгівля пивом з 01.07.2015 регулюється Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (з внесеними змінами та доповненнями) та підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

При цьому, у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається, зокрема, перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення.

Таким чином, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, з 1 липня 2015 року повинні мати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

 

Квартальні платники ПДВ починають звітувати за 2 квартал 2015 року з 1 липня

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями звітним (податковим) періодом для платників ПДВ є календарний місяць, а у випадках, особливо визначених Кодексом, календарний квартал.

Такі особливі випадки визначені пунктом 202.2 статті 202 Кодексу.

Тобто квартальний податковий період можуть вибрати платники ПДВ які:

- відповідно до підпункту «б» пункту 154.6 статті 154 Кодексу мають право на застосування нульової ставки податку на прибуток на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року;

- сплачують єдиний податок.

Заява про вибір квартального податкового періоду подається контролюючому органу разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року. При цьому, квартальний податковий період починає застосовуватись з першого податкового періоду наступного календарного року.

Якщо звітний (податковий) період дорівнює календарному кварталу, декларація подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (підпункт 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Кодексу).

Таким чином, платники ПДВ, які відповідно до вимог Кодексу вибрали квартальний податковий (звітний) період, з 1 липня по 10 серпня 2015 року повинні надати до територіального органу ДФС, в якому вони перебувають на обліку, податкову декларацію з податку на додану вартість з необхідними додатками до неї за 2 квартал поточного року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 №966 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість».

 

Щодо прийняття і обробки ДФС України повідомлень банків про відкриття/закриття рахунків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із статтею 69 Податкового кодексу України банки зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. При цьому встановлено, що датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків є дата отримання банком повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах, або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.

Обмін інформацією щодо відкриття/закриття рахунків платників податків в електронному вигляді між ДФС України та фінансовими установами здійснюється шляхом обміну електронними документами. Електронні повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків банками надсилаються на адресу Інформаційного порталу Державної фіскальної служби України.

На кожне отримане повідомлення банку ДФС України формує і направляє банку першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файлу повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку.

Друга квитанція засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файлу повідомлень до оброблення або її відхилення.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файлу повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення.

На повідомлення про відкриття рахунку формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунку платника податків.

Інформаційний портал Державної фіскальної служби України працює цілодобово. Перша квитанція формуються автоматично у момент надходження повідомлень від фінансових установ. Час формування других квитанцій та файлів - відповідей із інформацією щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунків платників податків становить від кількох хвилин і, як правило, не більше 30 хвилин.

 

Щодо ліцензування діяльності з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що законодавчо визначена норма щодо віднесення пива до алкогольних напоїв почала діяти з 1 липня 2015 року (згідно з абзацами четвертим - шостим підпункту 10 пункту 2 розділу II Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71).

Поняття «алкогольні напої» визначене у підпункті 14.1.5 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та в абзаці сьомому статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), згідно з яким алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Отже, пиво відноситься до алкогольних напоїв, а відповідно до частини дванадцятої статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Таким чином, з 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

 

Про відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Перелічені штрафні (фінансові) санкції встановлено пунктом 120 прим.1.1 статті 120 прим.1 Податкового кодексу України.

Крім того, пунктом 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 35 підр. 2 р. ХХ Податкового кодексу України норми абзацу другого п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року.

Нагадуємо платникам податку про завершення перехідного періоду, з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснювалась без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.

 

Визначення понижуючого коефіцієнта для зменшення єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 02.03.2015 №219-VIII «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці» (далі – Закон №219) передбачено більш лояльні умови понижуючої ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Платники єдиного внеску при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами можуть застосовувати розмір єдиного внеску з урахуванням понижуючого коефіцієнта (далі – коефіцієнт), якщо виконуються одночасно наступні умови:

- база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу у звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно із середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік у розрахунку на одну застраховану особу;

- після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу у звітному місяці складе не менше, ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;

- кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200% середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік.

Коефіцієнт щомісячно обчислюється платниками самостійно. Якщо у результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше, ніж 0,4, то платник застосовує коефіцієнт 0,4.

Коефіцієнт застосовується також при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи, тобто нарахована заробітна плата (дохід) сумісникам також включається для розрахунку понижуючого коефіцієнта.

При розрахунку коефіцієнта показники за 2014 рік визначаються на підставі звітності платника єдиного внеску, поданої відповідно до вимог Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з внесеними змінами та доповненнями.

З урахуванням того, що Закон №219 набув чинності з 13.05.2015, застосовувати коефіцієнт за новими правилами можна при нарахуванні заробітної плати (доходів) за березень 2015 року.


Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 999 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar