Покров Суббота 30.11.24, 06:10
Сайт
Главная » 2015 » Сентябрь » 1 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
23:35
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

В ДФС обговорили перспективи та шляхи погашення найбільших заборгованостей перед бюджетом

На виконання доручення Прем’єр-міністра України А.П. Яценюка щодо погашення суб’єктами господарювання заборгованостей перед бюджетом Державна фіскальна служба провела зустріч з великими платниками податків з метою обговорення перспектив та пошуку шляхів погашення найбільших заборгованостей до кінця 2015 року.

На зустрічі були присутні представники 26 підприємств, сума заборгованості яких перед бюджетом становить близько 20,7 млрд. грн. або більше третини від загальної суми боргу до бюджету. Присутнім було запропоновано до кінця серпня надати помісячні фінплани компаній (до кінця 2015 року) з розшифровкою запланованих доходів та витрат, у т.ч. на сплату заборгованості перед бюджетом. Після отримання зазначених фінансових планів ДФС заплановано проведення індивідуальних зустрічей з кожним керівником з метою напрацювання шляхів виходу підприємств з кризової ситуації по несплаті податків.

Згідно діючого законодавства реструктуризовані суми (12 млрд. грн.) повинні бути забезпечені податковою заставою. Реструктуризація можлива тільки по тим компаніям, які здатні виплатити цей борг і мають тимчасову кризу ліквідності за умови сплати 36% річних по реструктуризованим сумам, наявності чіткого графіку погашення платежів та накладенням податкової застави на активи відповідного платника податків до повного погашення боргів перед бюджетом.

При цьому, механізм реструктуризації не повинен бути для неплатоспроможних підприємств інструментом відкладання у часі існуючих фінансових проблем, а в разі недотримання графіків сплати розстрочених сум боргу ДФС будуть невідкладно вживатись заходи по погашенню таких боргів за рахунок продажу майна підприємств.

Роман Насіров наголосив, що у вересні в рамках реформи податкової системи в Україні, очікується внесення змін до податкового законодавства та запропонував присутнім керівникам підприємств взяти активну участь у цьому процесі шляхом ініціювання перед Міністерством фінансів України пропозицій щодо необхідних змін до податкового законодавства, що сприятимуть підвищенню рівня сплати податків та ліквідації накопичених боргів.

 

«Гаряча лінія» головного державного інспектора відділу моніторингу та інформаційно-аналітичного забезпечення управління погашення заборгованостей ГУ ДФС у Дніпропетровській області Яни Воробйової «Організація роботи щодо погашення податкового боргу"

Питання 1. Доброго дня. Хочу спитати, чи підлягає списанню заборгованість зі сплати єдиного внеску?

Відповідь. Відповідно до ч.7 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов'язання із сплати єдиного внеску.

Питання 2. Підкажіть, будь ласка, які передбачені випадки відкликання вимоги фіскального органу про сплату боргу зі сплати єдиного внеску?

Відповідь. Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 визначені наступні підстави, у відповідності до яких вимога про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску вважається відкликаною:

сума боргу (недоїмки) самостійно погашається платником;

фіскальний орган скасовує або змінює раніше зазначену суму боргу (недоїмки) внаслідок її узгодження або оскарження;

вимога фіскального органу про сплату боргу (недоїмки) скасовується чи змінюється судом;

борг (недоїмка) списується у випадках, передбачених ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;

є рішення суду на стягнення відповідних сум боргу (недоїмки), що зазначені у вимозі.

Питання 3. Куди звертатися для розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу?

Відповідь. Для розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платник податків звертається до фіскального органу за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов'язання (податкового боргу) з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені, сплату яких платник податків просить розстрочити (відстрочити), а також строк розстрочення (відстрочення) та періоди сплати. При цьому окремо зазначаються суми, строк сплати яких ще не настав, а також строк сплати яких вже минув (п.3.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №574).

 

Про операцію «Урожай – 2015», податкові надходження та розстрочку при сплаті податків фізичними особами зазначив радник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Ігор Ломако

Більше одного мільярда гривень буде направлено до місцевого бюджету Дніпропетровської області за результатами роботи органів фіскальної служби області у вересні поточного року. До державного бюджету Дніпропетровщини надійде 2 мільярди 400 тисяч гривень. Саме про такі результати роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зазначив під час проведення прес-конференції в ІА «ДНЕПР - ПОСТ» радник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако представникам ЗМІ.

Одним з завдань для співробітників органів фіскальної служби області, як наголосив Ігор Ломако, є проведення роботи з сільгоспвиробниками в рамках операції "Урожай - 2015". Вже на сьогодні, завдяки постійній роботі з суб’єктами господарювання, що задіяні у сільському господарстві податківцям вдалося збільшити офіційну зарплатню та легалізувати роботу 4 тисячам 140 найманим працівникам. Завдяки проведеній роботі до бюджету надійшло більше 1 мільйона гривень податку на прибуток фізичних осіб та майже 2 мільйони 700 тисяч гривень єдиного загальнообов’язкового соціального внеску.

Також, Ігор Ломако повідомив, що: «Згідно прийнятого законодавства фізичні особи, які зобов’язані сплатити податок на транспортні засоби та нерухомість, можуть сплатити податок рівними частками до кінця поточного року». Нагадаємо, що податок на транспортні засоби сплачують фізичні та юридичні особи, що володіють автомобілями об’ємом двигуна більше трьох літрів та які мають строк реєстрації в Україні не більше п’яти років. Власники нерухомості сплачують податок, якщо володіють квартирами або садибами загальною площею більше 120 квадратних метрів. Оскільки, лише за авто, яке підлягає оподаткуванню необхідно сплатити досить значну суму, то прийнято рішення про сплату фізичними особами податку частками до кінця фінансового року. «За результатами декларування фізичні особи сплачують податок на транспортні засоби більше 50 мільйонів гривень; на нерухомість - майже 3 мільйони гривень. Прийняте законодавство про розстрочку дасть можливість власникам елітного транспорту та нерухомості сплатити ці кошти, розрахувавши свої фінансові можливості. Для цього досить відвідати органи фіскальної служби за місцем реєстрації та пред’явивши особистий ідентифікаційний код, паспорт та заповнити заяву» - зазначив Ігор Ломако.

 

Знаменні для України свята відсвяткували дніпропетровські податківці та митники

Дві знаменні для кожного українця святкові дати відмічають щорічно наприкінці серпня в нашій країні. 23 серпня ми святкуємо День Державного Прапору України, а 24 серпня День Незалежності України – два символи, які відкрили нашій державі шлях до економічної самостійності та до культурного піднесення всього українського народу.

Напередодні святкових днів у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбулося святкове підняття прапору співробітниками управління. «В серці кожного українця Незалежність нашої багатогранної, квітучої, працьовитої, демократичної держави сяє надією на заможне і щасливе майбутнє. Надихає гордістю за свою державу і свій народ, який вже двадцять чотири роки поспіль шанує свій прапор, в якому сплелися кольори хлібного колосся та безмежна синь українського неба» - зазначили заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська та радник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

Під час святкового засідання співробітників управління, виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Лукін, від імені начальника Головного управління фіскальної служби області Василя Андрухів побажав співробітникам: «Щоб ці святкові для України дні дали нам впевненість і віру у світле майбутнє нашої країни, яка обов’язково займе достойне місце у європейській і світовій спільноті! Принесе добробут у кожну українську родину. Дасть мир, щастя і затишок кожному українцю».

Наприкінці святкового засідання було відзначено грамотами та нагородами роботу співробітників податкової, митної служб та податкової міліції у Дніпропетровській області.

 

Про нюанси оподаткування та оформлення найманих працівників

йшла мова на круглому столі

Днями Нікопольською ОДПІ сумісно з міськрайонним центром занятості та управлінням пенсійного фонду відбулося засідання «круглого столу», на яке були запрошені керівники підприємств.

В ході зустрічі завідувач сектору комунікацій Людмила Кругляк звернула увагу присутнім про останні зміни до Податкового кодексу, сплату єдиного соціального внеску, про особливості застосування системи електронного адміністрування ПДВ з урахуванням останніх змін, податок на нерухомість, особливості оподаткування землі та про запровадження нового електронного сервісу «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису», який буде запущено у штатному режимі з 1 вересня.

Круглий стіл вийшов досить змістовним, допоміг слухачам зорієнтуватися у полі податкових відносин.

 

До уваги підприємців та бухгалтерів!

Запрошуємо на семінар

Нікопольська ОДПІ та Нікопольський центр підтримки підприємництва запрошують вас 3 вересня об 11.00 взяти участь у семінарі з питань електронного адміністрування ПДВ, електронних рахунків та інших питань податкового законодавства.

Місце проведення: актова зала Нікопольської ОДПІ.

Дата та час: 3 вересня, 11.00.

Довідки за телефонами: 2-13-41, (095) 534 66 20, (067) 918 20 23

 

У Києві викрито фіктивні операції підприємства на суму 22 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції у м. Києві зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері торгівлі фруктами та овочами.

З’ясувалося, що посадовці підприємства впродовж 2013-2014 років здійснювали фінансово-господарські взаємовідносин з підприємствами, що мають ознаки фіктивності. Завдяки таким «паперовим» операціям порушники ухилились від сплати податків на суму 22 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

Оперативники ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили діяльність підпільного виробництва горілки

Співробітники Криворізького відділу ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили діяльність підпільного виробництва горілки, так званого «дешевого» сегменту.

Під назвою відомого бренду з використанням вторинної скляної тари та водопровідної води зловмисники налагодили виробничу лінію, потужність якої дозволяла виготовляти понад 1000 пляшок щоденно. А щоб сурогат не можна було відрізнити, ще й обклеювали пляшки пробними марками акцизного податку.

Під час попереднього документування оперативники встановили розгалужену мережу збуту фальсифікату на території Нікопольського району та прилеглих до міста Кривого Рогу населених пунктів. Також, з’ясувалось, що організатором був 46-річний тимчасово безробітній мешканець Нікополя, який, нехтуючи здоров’ям громадян, таким чином вирішив «підзаробити».

Результатом кропітливої роботи фахівців ДФС Дніпропетровської області стало проведення ряду обшуків, безпосередньо під час випуску чергової партії «оковитої».

Діяльність цеху припинено, з незаконного обігу вилучено півтони спирту, десятки ящиків готової горілки, 2000 ковпачків, тара та марки акцизного податку, які вже експерти визнали підробними.

Без сумнівів, рідина, що виготовлялась, становить загрозу для людського життя, тому на організатора підпільного виробництва чекає кримінальна відповідальність. Наразі, слідчі збирають всі необхідні експертизи для передачі кримінальної справи до суду.

 

За 7 місяців 2015 року митні платежі Дніпропетровщини склали понад 9,3 млрд. грн.

З початку 2015 року Дніпропетровською митницею ДФС до державного бюджету України направлено більше 9 мільярдів 342 мільйонів 400 тисяч гривень. Це на шість відсотків, або на 525 мільйонів більше від запланованого.

Темп росту надходжень з Дніпропетровської митниці у порівнянні з минулим роком склав майже 180 відсотків, надходження збільшилися на 4 мільярди 137 мільйонів гривень.

Майже 29,5 відсотка всіх надходжень Дніпропетровської митниці склали платежі паливно-енергетичної галузі. Так, з початку 2015 року митні платежі галузі збільшилися на 1 мільярд 515 мільйонів 500 тисяч гривень і склали 2 мільярди 365 мільйонів 400 тисяч гривень.

Надходження митних платежів від хімічної галузі склали 2 мільярди 280 мільйонів 400 гривень, що більш, як на 991 мільйон більше, ніж за аналогічний період минулого року. Надходження від експорту та імпорту машин, устаткування та транспорту у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилися на 15,7 відсотка і склали 1 мільярд 364 мільйони 300 тисяч гривень.

 

Завдяки міжнародній взаємодії митниками Дніпропетровщини складено протоколів про порушення митних правил на суму більше 3-ох мільйонів 266 тисяч гривень

З початку року Дніпропетровською митницею ДФС через Департамент аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням ДФС України направлено 36 запитів за кордони держави для виявлення митних правопорушень. Один запит направлено, безпосередньо, Дніпропетровською митницею до Республіки Молдова.

Запити для виявлення порушення митних правил направлялися до Великобританії, Естонії, Польщі, Німеччини, Литви, Росії, Туреччини, Італії, Бельгії та Сполучених Штатів Америки.

Загалом, з урахуванням направлених запитів минулих років, митники Дніпропетровської митниці ДФС отримали 56 відповідей. Також, Дніпропетровською митницею ДФС отримано до відпрацювання 23 запити іноземних митних органів, з яких 9 запитів через Департамент аналізу ризиків та протидії митними правопорушеннями ДФС України (Туреччина, Литовська Республіка, Російська Федерація) та безпосередньо 14 запитів з країн СНД.

За результатами міжнародної взаємодії митниками Дніпропетровської області складено 4 протоколи про порушення митних правил на загальну суму 3 мільйони 266 тисяч 344 гривні.


 

Дніпропетровські митники з початку року відкрили 60 справ про порушення

митних правил

Шістдесят справ по порушення митних правил при періщенні через кордони України товарів і вантажів порушено Дніпропетровською митницею ДФС. Найчастіше порушення виявленні митниками Дніпропетровщини - це приховування товару, що переміщується через кордони (17 випадків), а також недоставку або несвоєчасну доставку до області товару, що пройшов кордони держави (12 випадків).

Загалом, митниками Дніпропетровщини складено протоколів на загальну суму 14 мільйонів 285 тисяч 580 гривень. З цієї суми митниками вилучено товарів на суму більше 4 мільйонів 427 тисяч гривень. Судами області вже розглянуто тридцять дві справи про порушення митних правил за результатами яких з порушників вже стягнуто 356 тисяч 577 гривень.

Також, судами області прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму 362 тисячі 502 гривні та сплати штрафів на суму 347 тисяч 207 гривень.

 

ДФС запроваджує новий електронний сервіс

З 25 серпня 2015 року Державна фіскальна служба України запроваджує у тестовому режимі новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису». З 1 вересня 2015 року сервіс буде запущено у штатному режимі.

Фізична особа – платник податків для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків матиме можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Детальніше з інформацією щодо роботи сервісу можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

 

Слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування

понад 29,3 млн. грн. збитків, завданих державі

Впродовж січня – липня 2015 року слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідували 499 кримінальних проваджень, з яких 363 – прийнято до провадження у поточному році.

Досудове розслідування закінчено з 152 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено – 64, у тому числі: з обвинувальним актом скеровано 46 проваджень; для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності направлено 18 кримінальних проваджень, з яких 12 проваджень – на підставі ч.4 ст.212 КК України у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Також, впродовж семи місяців поточного року за підслідністю до інших органів слідчими скеровано 117 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 66.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області протягом січня – липня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 29 млн. 381 тис. грн. Окрім того, накладено арешт на майно порушників на суму 7 млн. 886 тис. грн.

 

Протягом січня – липня 2015 року на „Пульс” надійшло майже 4,9 тис. звернень від платників податків та громадян

З початку 2015 року до антикорупційного сервісу Державної фіскальної служби «Пульс» надійшло майже 4,9 тис. звернень.

Переважна більшість звернень – понад 3,9 тис. – стосувалось податкової тематики. З питань митної тематики протягом зазначеного періоду на сервіс зателефонували 959 громадян.

Здебільшого звернення стосувались проблем, які виникають при поданні звітності та реєстрації податкових накладних – 1 698 звернень та організації роботи ДФС та її територіальних органів – 1 482 звернення.

Затримки митного оформлення товарів стосувалось 576 звернень, електронного адміністрування ПДВ та перевірок суб`єктів господарювання – 213 та 186 звернень відповідно.

У той же час слід відзначити, що саме антикорупційної тематики стосувалось лише 128 звернень. Не залишаються без уваги суб`єктів господарювання та громадян питання роботи ЦОПів та особливості реєстрації платником ПДВ. Стосовно цих тематик за 7 місяців поточного року на «Пульс» надійшло відповідно 82 та 170 звернень. Також 167 дзвінків на «Пульс» було пов`язано з наявністю черг на митних постах ДФС.

Станом на 1 серпня 2015 року завершено розгляд 4 264 звернень, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

 

У Києві викрито підприємство, яке не сплатило 105,2 млн. грн. податків

Працівниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері будівництва споруд електропостачання та комунікацій.

Було з’ясовано, що протягом 2012-2014 років порушники документально оформили операції з проведення реконструкції електричних пристроїв на Південній і Житомирській електростанціях, а також виконання ремонтних робіт офісних та виробничих приміщень підприємств. При цьому субпідрядниками виступали підприємства, що мають ознаки фіктивності.

Зазначені дії дали їм змогу безпідставно сформувати податковий кредит і валові витрати підприємства, та внаслідок цього ухилитись від сплати податків на суму 105,2 млн. гривень.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

ДФС передано 76 автомобілів для потреб АТО

Для забезпечення проведення антитерористичної операції в окремих районах Донецької та Луганської областей, Державною фіскальною службою України (її територіальними органами та державним підприємством, що знаходиться у сфері управління ДФС) впродовж 2014 року – 1 півріччя 2015 року передано 76 автомобілів суб’єктам боротьби з тероризмом, які визначені Законом України «Про боротьбу з тероризмом».

Зокрема, до сфери управління Міністерства оборони України передано 75 автомобілів та Служби безпеки України – 1 автомобіль.

Крім того, для забезпечення автотранспортом підрозділу ДФС, який безпосередньо знаходиться в зоні проведення АТО (у складі мобільної групи «Фантом»), ДФС зроблено перерозподіл наявного транспорту. За його результатами територіальними органами ДФС було передано 38 автомобілів.

Водночас до сфери управління Міноборони у 2015 році, окрім автомобілів, Державною фіскальною службою було також передано понад 600 одиниць комплектуючих та запасних частин до транспортних засобів.

З повним переліком переданих транспортних засобів можна ознайомитися на веб-порталі ДФС.

 

Податковою міліцією викрито факт несплати податків на суму 49 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі взуттям та шкіряними виробами у спеціалізованих магазинах.

Як з’ясувалося, посадовці підприємства у 2014 році відобразили в податковій звітності безтоварні операції з придбання мультимедійних проекторів з інсталяційним СD, принтерів матричних лазерних, комп’ютерної техніки у підприємства з ознаки фіктивності.

Такі дії призвели до ухилення від сплати податків у сумі 49 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

 

Як підприємцю на загальній системі оподаткування правильно розрахувати суму авансового платежу

Нікопольська ОДПІ інформує підприємців на загальній системі оподаткування про підстави для зменшення суми авансового платежу з податку на доходи фізичних осіб.

Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачуються до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше, ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений абзацем першим підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу. Для такого зменшення суми авансового платежу фізичною особою - підприємцем до настання строку сплати такого авансового платежу до контролюючого органу подається заява у довільній формі, що містить розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу.

Також, нагадуємо, що фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені Податкового кодексу України для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

 

До уваги платників податку на прибуток:

порядок сплати авансових внесків у серпні поточного року

Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.

Наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації» внесені зміни до бюджетної класифікації у частині виключення кодів, передбачених для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток.

Перехід органами ДФС на адміністрування податку на прибуток без використання кодів бюджетної класифікації, передбачених для обліку авансових внесків з податку на прибуток, потребує часу на реалізацію цих змін в інформаційній системі служби.

Державною казначейською службою України рахунки для зарахування до державного та місцевих бюджетів надходжень авансових внесків з податку на прибуток не будуть закриватися до 01.10.2015.

Враховуючи викладене, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток з терміном сплати у серпні 2015 року повинно здійснюватися платниками на діючі бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку авансових внесків.

 

Нікопольська ОДПІ нагадує, що 29 серпня 2015 року спливає термін

сплати земельного податку

Відповідно до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), плата за землю – це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Фізичні особи сплачують податок впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Тобто, податок необхідно сплатити до 29 серпня поточного року.

Нагадуємо, що для фізичних осіб передбачено низку пільг щодо сплати земельного податку. Зокрема, відповідно до Кодексу від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи.

 

Сума надміру витрачених коштів, отриманих на відрядження оподаткуються

військовим збором

Нікопольська ОДПІ роз’яснює, що сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, підлягає оподаткуванню військовим збором.

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України платниками військового збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 ПКУ, зокрема фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов’язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5 відсотка.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 ПКУ.

Також варто зауважити, що пунктом 163.1 статті 163 ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до пункту 170.9 статті 170 ПКУ.

Таким чином, суми зазначених коштів підлягають оподаткуванню військовим збором.

 

Порядок взяття на облік юридичної особи у разі прийняття судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення

Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.

Відповідно до пункту 1 статті 41 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами та доповненнями (далі – Закон №755) підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, фіскальної служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про внесення такого запису для взяття юридичної особи на облік та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства, а також повідомити юридичну особу про внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації її припинення (пункт 2 статті 41 Закону №755).

Згідно із пунктом 3.2 розділу ІІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 із змінами і доповненнями, підставою для взяття на облік за основним місцем обліку в органі фіскальної служби є надходження до цього органу, зокрема, відомостей з Єдиного державного реєстру або відповідного повідомлення державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

 

Про застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Верховною Радою України було прийнято Закон України від 01 липня 2015 року № 569 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», який набрав чинності з 23 липня 2015 року.

У разі перевищення платниками єдиного податку в календарному році обсягу доходу 1 млн. грн. обов’язковим стає застосування РРО.

Вже 8750 платників єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) за І півріччя 2015 року перевищили обсяг доходу 1 млн. гривень.

Повідомляємо, що таким платникам єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) необхідно врахувати цю інформацію, оскільки уже з 1 жовтня 2015 року вони зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Також ДФС повідомляє про необхідність платникам єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) постійно контролювати обсяг своїх доходів.

Зокрема, всі платники єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) зобов’язані при перевищенні обсягу доходу 1 млн. грн. розпочати застосовувати РРО.

Водночас, платники єдиного податку ІІ групи (фізичні особи-підприємці) у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 01.01.2016 при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО.

 

Звільняються від оподаткування пенсії інвалідів війни та деяких інших категорій осіб

Нікопольська ОДПІ нагадує, що починаючи з 1 вересня 2015 року при нарахуванні та виплаті пенсій учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» податок на доходи фізичних осіб нараховуватись та утримуватись не буде.

Такі зміни до податкового законодавства були внесені Законом України від 17.07.2015 №653-VIII «Про внесення змін до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб».

Починаючи з 01.09.2015 пенсії, призначені учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» будуть зазначатися у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ тільки з ознакою доходу «128» та будуть звільнені від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

Порядок надання до органу ДФС фізичною особою – єдинником заяв про відпуску

та втрату працездатності

Нікопольська ОДПІ інформує, що згідно з пунктом 295.1 статті 295 Кодексу платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

До першої групи платників єдиного податку належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню, які не використовують працю найманих осіб. Обсяг доходу не перевищує 300 тисяч гривень протягом календарного року (підпункт 1 пункту 294.1 статті 294 Кодексу).

Друга група платників єдиного податку – це фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, які не використовують працю найманих осіб або кількість найманих осіб одночасно не перевищує 10 осіб. Обсяг доходу не перевищує 1,5 мільйона гривень протягом календарного року (підпункт 2 пункту 294.1 статті 294 Кодексу).

Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (пункт 295.2 статті 295 Кодексу).

Відповідно до пункту 295.5 статті 295 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Пунктом 295.6 статті 295 Кодексу встановлено, що суми єдиного податку, сплачені відповідно до пункту 295.5 статті 295 Кодексу підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.

Відповідно до підпункту 298.3.2 пункту 298.3 статті 298 Кодексу інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.

Окремого терміну подання до контролюючого органу заяви щодо періоду щорічної відпустки та форми даної заяви нормами Кодексу не передбачено.

З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) рекомендовано подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до її початку, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.

 

Порядок проведення зустрічних звірок

Постановою КМУ від 22.07.2015 №526 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 “Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок” .

Зокрема, в пункт 2 внесено зміни, якими визначено, що для проведення зустрічних звірок відбираються суб’єкти господарювання, стосовно яких виникають сумніви та/або необхідність дослідження факту здійснення таких операцій, їх виду, обсягу і якості, розрахунків, що здійснювалися між суб’єктами, реальності та повноти відображення в обліку платників податків таких операцій.

Також пункт 7 доповнено абзацом, яким встановлюється, що у разі виявлення фактів, які не дають змогу провести зустрічну звірку суб’єкта господарювання, контролюючий орган складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання.

Порядок розміщено за посиланням:

http://www.kmu.gov.ua/control/ru/cardnpd?docid=248365134

 

Про зміни в податковому законодавстві

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 13 серпня 2015 року набули чинності Закони України від 15.07.2015 № 609-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» (далі – Закон № 609) та від 17 липня 2015 року № 652-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій” (далі – Закон № 652).

Серед змін, внесених Законом № 609 до Податкового кодексу України, слід зазначити, зокрема, наступне:

вилучено посилання на можливість контролю операцій за правилами статті 39 Податкового кодексу України для цілей нарахування ПДВ;

збільшено обсяг контрольованих операцій одного контрагента з 20 до 50 млн. грн., при досягненні якого платники податків зобов'язані подавати звіт про контрольованих операціях центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику;

визначено умови, за наявності яких господарські операції визнаються такими, що відповідають принципу «витягнутої руки»;

встановлено вичерпний перелік фінансових показників, що забезпечують встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», та які можуть використовуватись під час визначення рівня рентабельності контрольованих операцій;

скорочено підстави для перевірки контрольованих операцій;

визначено, що пропорційне коригування для контрольованих операцій з резидентами, здійснених до 1 січня 2015 року, проводиться за правилами, що діяли до 1 січня 2015 року.

Щодо Закону № 652, то зміни до Податкового кодексу України стосуються, зокрема, такого:

переглянуто та розширено перелік суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які не є платниками податку на прибуток підприємств;

визначено порядок та умови, за яких неприбуткові підприємства, установи та організації не є платниками податку на прибуток підприємств (доповнення пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України);

встановлено особливості перебування установ та організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій;

передбачено, починаючи з 1 січня 2015 року та на період проведення антитерористичної операції, непроведення коригування, встановленого підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України, щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту тощо, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані), зокрема  Збройним Силам України.

 

Змінили місце торгівлі алкоголем? Отримайте нову ліцензію

Фахівці Нікопольської ОДПІ звертають увагу платників, що у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Місце торгівлі визначається як місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів і пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів. Тобто, ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) є документом, який дає право здійснювати діяльність з реалізації алкогольних напоїв (тютюнових виробів) у визначеному у ній місці торгівлі.

У випадку, якщо суб'єкт господарювання змінює місце торгівлі, він повинен отримати нову ліцензію.

 

Пенсії учасників бойових дій звільнено від оподаткування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з початком 2015 року пенсії або щомісячне довічне грошове утримання, яке платники податків отримують з Пенсійного фонду України чи з бюджету, у разі перевищення зазначених видів виплат суми трьох мінімальних зарплат підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб у частині такого перевищення. Дана норма передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» №71, який  ухвалено 28 грудня 2014 року.

Відповідно до зазначеного Закону, податок на доходи фізичних осіб сплачуватиметься лише з тієї частини суми, яка перевищує три мінімальні зарплати – на сьогодні це 3 тис.654 грн.

Разом з тим інформуємо, що з 1 вересня поточного року наберуть чинності положення Закону України від 17.07.2015р. № 653 «Про внесення зміни до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб», згідно з якими на пенсії, призначені учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" не поширюється встановлений пп.164.2.19 статті 164 Податкового кодексу України порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

До уваги фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є: фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

На підставі ст.7 вищезазначеного Закону України базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, - є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Одночасно зазначаємо, що відповідно до вимог ст. 25 Закону органи ДФС застосовують до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:

- за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум;

- за несвоєчасне перерахування або несвоєчасне зарахування на рахунки органів доходів і зборів сум єдиного внеску, фінансових санкцій, зазначених у частині одинадцятій цієї статті, нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка зазначених сум, розрахована за кожний день прострочення їх перерахування (зарахування).

 

Уточнено порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 13 серпня 2015 року набув чинності Закон України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій”.

Зокрема, внесеними змінами до Податкового кодексу України переглянуто та розширено перелік суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які не є платниками податку на прибуток підприємств;

визначено порядок та умови, за яких неприбуткові підприємства, установи та організації не є платниками податку на прибуток підприємств (доповнення пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України);

встановлено особливості перебування установ та організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій;

передбачено, починаючи з 1 січня 2015 року та на період проведення антитерористичної операції, не проведення коригування, встановленого підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України, щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту тощо, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані), зокрема Збройним Силам України.

 

Фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність,

про книгу обліку доходів і витрат

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 178.6 ст.178 Податкового кодексу України фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності.

Форма такого обліку та порядок його ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зокрема, форму Книги, яку ведуть фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність та Порядок її ведення затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 року № 481.

Згідно зі ст. 121 Податкового кодексу України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської і статистичної звітності, інших документів з питань обчислення та сплати податків і зборів протягом не менш як 1095 днів та/або ненадання платником податків контролюючим органам документів чи їх копій тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн.

Водночас за неведення або неналежне ведення обліку доходів і витрат до фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, застосовується попередження або накладається штраф у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 136 грн.) відповідно до ст. 164¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення. Такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 136 грн.).

 

Послуги з куріння кальяну оподатковуються акцизним податком

Нікопольська ОДПІ доводить до відома, що відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 та підпункту 212.1.11 пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу України (ПКУ) платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування, такі підакцизні товари, як пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

В підпункті 14.1.252 пункту 14.1 статті 14 ПКУ дано визначення терміну «тютюнові вироби», це сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.

Згідно з пунктом 1 примітки до підпозиції 24 розд. ІV Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом ДФС від 09.06.2015 року № 401, в підпозиції 2403 11 термін «тютюн для кальяну» означає тютюн, призначений для куріння за допомогою кальяну, що складається із суміші тютюну та гліцерину, з вмістом або без вмісту ароматичних масел і екстрактів, меляси або цукру, який має або не має фруктовий аромат.

Таким чином, тютюн для кальяну є тютюновим виробом та відповідно до статті 215 ПКУ - підакцизним товаром.

Куріння за допомогою кальяну передбачає фільтрацію і охолодження диму водою. Замість води іноді використовують фруктові соки, вина або міцні спиртні напої.

Відповідно до норм ПКУ об’єктом оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 ПКУ).

Базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів (підпункту 214.1.4 пункту 214.1. статті 214 ПКУ).

Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291, підприємства громадського харчування вартість використаних продуктів (сировини) для виготовлення страв і виробів за фактичною собівартістю в розрізі об’єктів витрат відображають на рахунку 23 «Виробництво». Витрати на управління виробництвом і на обслуговування виробничого процесу страв і виробів відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, відображаються на рахунку 91 «Загальновиробничі витрати».

Для визначення роздрібної ціни такої послуги як куріння за допомогою кальяну, в калькуляцію витрат для надання такої послуги має бути включений акцизний податок з вартості (з податком на додану вартість) тютюну для кальяну та іншої підакцизної продукції (у разі її наявності).

 

Законодавчі зміни: коли у роботі РРО виникли неполадки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 23 липня 2015 року (набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. №569-VIII, який вніс зміни до Закону України від 06.07.1995 р. №265) центри сервісного обслуговування (далі - ЦСО) при поломці реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) зобов’язані відновити його роботу протягом 7 робочих днів. Нагадаємо, раніше такий строк становив 72 години.

При поломці або виявленні порушення засобів контролю суб’єкт господарювання повинен протягом робочого дня, у якому такий факт мав місце, повідомити про це ЦСО і протягом двох робочих днів після дня виявлення зазначених несправностей або порушень повідомити орган фіскальної служби, де такий суб’єкт господарювання зареєстрований як платник податків. Повідомлення можна відправити у письмовій формі або засобами електронного зв’язку.

Строк гарантійного ремонту не повинен перевищувати 7 днів. Якщо протягом зазначеного строку ЦСО не виконає такий ремонт, від зобов’язаний ввести в експлуатацію резервний РРО, зареєстрований на суб’єкта господарювання. Якщо ЦСО не здійснить гарантійний ремонт у зазначений строк і не введе в експлуатацію резервний РРО, то до нього буде застосовано штраф у п’ятикратному розмірі мінімальної зарплати, установленої на 1 січня поточного року.

Зауважимо, ці нові норми не поширюються на проведення ЦСО післягарантійного ремонту. Проте строк такого ремонту теж обмежений і становить 72 години (п.23 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2004 р. №601). Враховуючи, що штраф не застосовується, тож для такої ситуації відповідальність ЦСО встановлюється в договорі на техобслуговування і ремонт РРО.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 959 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar