02:18 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Роман Насіров: Вже в січні наші європейські партнери включаться в роботу з інтегрованого управління українськими кордонами До 30 жовтня ДФС та представництво ЄС в Україні мають узгодити та підписати договір щодо співробітництва в рамках програми Twinning (інтегроване управління кордонами) і почати його реалізацію вже у січні 2016 року. Про це заявив голова ДФС Роман Насіров під час зустрічі з делегацією представників фінансових та митних органів Німеччини, Польщі та Литви. «Це нова форма безпосереднього технічного співробітництва між органами влади наших держав. Визначальною рисою проектів Twinning є безпосередній обмін специфічним досвідом у окремо взятій сфері державного регулювання з метою впровадження норм та стандартів ЄС, передачу «ноу-хау», – зазначив Роман Насіров. Проект передбачає проведення довгострокових консультацій на щоденній основі між представниками ДФС та експертами з країни-партнера на чолі з постійним радником проекту. «Основні задачі, які ми плануємо вирішити при підтримці наших європейських колег, це модернізувати законодавство у сфері інтегрованого управління кордонами та налагодити ефективну системи боротьби з корупцією», – підкреслив Голова ДФС. Даний проект спрямовано на виконання Україною зобов’язань у митній сфері відповідно до Угоди про асоціацію Україна – ЄС.
Державна фіскальна служба робить важливий крок задля реалізації Угоди про Асоціацію Україна-ЄС Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з керівником Департаменту митного і податкового адміністрування Міністерства фінансів Німеччини Юліаном Вюртенбергером напередодні відкриття Українсько-Німецького бізнес-форуму в Берліні. Головна тематика зустрічі – реалізація проекту Twinning - «Підтримка Державної фіскальної служби України в реалізації елементів інтегрованого управління кордонами в митній сфері» в рамках виконання Угоди про Асоціацію Україна-ЄС. У реалізації проекту бере участь міжнародний консорціум представників відповідних міністерств та відомств з Німеччини, Польщі та Литви. Під час зустрічі було обговорено участь німецьких експертів у вдосконаленні роботи ДФС України в напрямі реформування митної сфери. Вже наступного тижня німецька делегація відвідає Україну в рамках реалізації даного проекту.
Ми працюємо заради вашого комфорту Начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Наталія Пироговська нагадує, що в регіоні працює 4 Центри обслуговування платників (ЦОП). Центри знаходяться у містах Нікополь, Орджонікідзе, Марганець та смт. Томаківка. Діяльність центрів забезпечують 15 працівників структурних підрозділів та 2 працівника акредитованого Центру сертифікації ключів. В ЦОП Нікопольської ОДПІ платники можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. В цілому працівниками ЦОП надається більш тридцяти видів адміністративних послуг. З початку поточного року у ЦОП Нікопольської ОДПІ платникам надано понад 10,2 тисяч адміністративних послуг, в тому числі у вересні 1,6 тис. З метою оцінювання ефективності та якості надання послуг у ЦОП фахівцями підрозділів обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованих біля модераторів ЦОП скриньок «Для пропозицій та побажань». Так, за 9 місяців поточного року через такі скриньки отримано 385 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників. «Тож, шановні платники, долучайтесь до сервісів Нікопольської ОДПІ та вносьте свій вклад у поліпшення роботи служби»,- звернулася Наталія Пироговська.
З початку року бізнес Нікопольщини оформив майже 800 ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем та цигарками Як зазначив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, з початку року від плати за ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами платниками перераховано до бюджету більше 27 млн. гривень. Так, на сьогодні з початку року в Нікопольському регіоні суб’єктам господарювання видано 819 ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Володимир Малиновський нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України реєстрація в контролюючих органах як платника податку суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва підакцизних товарів та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей щодо видачі такому суб’єкту відповідної ліцензій. Отже, органи ліцензування, що уповноважені видавати ліцензії на зазначені види діяльності, зобов’язані надати контролюючому органу за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців інформацію про видані, переоформлені, призупинені або анульовані ліцензії в п’ятиденний строк з дня здійснення таких дій. Інші платники підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, проживання фізичних осіб – підприємців, не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому розпочато господарську діяльність.
На оздоровлення довкілля від платників Нікопольської ОДПІ надійшло понад 8363,0 тисяч гривень екологічного податку Такі цифри озвучив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. За словами посадовця, з початку року на оздоровлення довкілля до бюджетів усіх рівнів надійшло 8363,0 тис. гривень екологічного податку, з яких 6690,4 тис. грн., або 80% - до місцевої казни. Нагадаємо, що суб’єкти господарювання, які минулого року були платниками екологічного податку, але цього року не здійснюють викидів, скидів забруднюючих речовин чи розміщення відходів, повинні були скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта нарахування екологічного податку та повідомити про це відповідні податкові органи за місцем розташування джерел забруднення. В іншому разі платник повинен подавати декларації по екологічному податку відповідно до умов розділу VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу України. Порядок нарахування та строки сплати екологічного податку визначені у статтях 240-250 Податкового кодексу.
З початку 2015 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористались понад 183 тис. клієнтів Протягом січня – вересня 2015 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористались 183 099 клієнтів. У тому числі понад 122,5 тис. фізичних та понад 60,5 тис. юридичних осіб. З початку року Центром видано понад 537 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали юридичні особи – понад 269 тис. ключів. Фізичним особам видано майже 268 тис. сертифікатів. На сьогодні Центр обслуговує понад 3,7 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів. Нагадуємо, що за допомогою ключів електронного цифрового підпису платники мають змогу звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів Держстату та Пенсійного фонду. Отримати посилений сертифікат можна в пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС.
Одне із металургійних підприємств намагалося відшкодувати з бюджету неправомірно сформований ПДВ на суму 34,9 млн. грн. Співробітниками податкової міліції Центрального офісу зареєстроване кримінальне провадження за ч.2 ст.15 і ч.5 ст.191 КК України за фактом порушення діючого законодавства посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері виробництва чавуну, сталі та феросплавів. Встановлено, що вказані особи в період з 2014 по 2015 рік при здійсненні фінансово-господарської діяльності, зловживаючи службовим становищем, оформили безтоварні операції з підприємствами з ознаками фіктивності. Це дало їм можливість неправомірно сформувати податковий кредит з ПДВ та скоїти замах на його відшкодування з бюджету у сумі 34,9 млн. гривень.
Видача картки платника податків – найбільш запитувана послуга у ЦОПах Протягом січня – вересня 2015 року Центрами обслуговування платників податків надано понад 2,6 млн. адміністративних послуг. Зокрема, у вересні – понад 329 тис. послуг. Серед них, найбільшим попитом користується послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За дев`ять місяців 2015 року було надано майже 1,2 млн. таких карток, з яких майже 157,2 тис. – у вересні. Також запитуваною з боку суб`єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У січні-вересні поточного року ЦОПами надано понад 272 тис. таких послуг. У вересні було зареєстровано понад 30,3 тис. книг обліку розрахункових операцій. Актуальною залишається послуга з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами. Так, з початку 2015 року Центрами обслуговування платників було надано понад 262 тис. зазначених довідок, з них – 28 тис. – надано у вересні. На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 465 ЦОПами, якими надається 92 адміністративні слуги (56 податкових та 36 митних).
З початку року ДФС виявлено понад 73 тис. нелегальних найманих працівників Протягом січня – вересня 2015 року ДФС було виявлено понад 73 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони сплатили до бюджету понад 13 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 31 млн. грн. єдиного внеску. Ще понад 29 тис. громадян, які працювали без реєстрації, офіційно зареєструвалися підприємцями та сплатили до бюджету майже 14 млн. грн. податків. Крім того, завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади, у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили 13,9 тис. суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав 21,3 млн. грн. Загалом, з початку року під час перевірок на дотримання трудового законодавства порушення фіксувалися у 58 відс. суб’єктів господарювання. До бюджету донараховано майже 534 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням штрафних санкцій.
Автоматичною системою «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС користуються майже 997,5 тис. платників податків У 2015 році Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються майже 997,5 тис. суб’єктів господарювання. Крім основних функцій (приймання податкової звітності платників податків, яку вони надають в електронній формі, та реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних), портал забезпечує низку інших електронних сервісів для платників податків. Так, з початку 2015 року АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 234 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах. Один з найпопулярніших електронних сервісів ДФС – надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю. З початку 2015 року опрацьовано понад 28,5 млн. таких запитів. Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» у електронній формі. Протягом січня – вересня 2015 року було укладено понад 463 тис. таких договорів з платниками податків. Також користувачів цікавить інформація з реєстру платників. Протягом 9 місяців поточного року було опрацьовано понад 40,6 тис. запитів з цієї теми. З метою інформування платників податків щодо наявних податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фіскальною службою розроблено автоматизоване програмне забезпечення по формуванню електронних повідомлень – «Податковий асистент». Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 182,4 тис. консультацій з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації податкових накладних.
Податкова міліція припинила діяльність міжрегіонального «конвертцентру» з обігом понад 500 млн. грн. Працівниками податкової міліції Харківської області спільно із колегами з Дніпропетровської області у рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч. 3 ст. 212 КК України, припинено діяльність «конвертаційного центру». Встановлено, що центр надавав послуги з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Замовниками зазначених послуг були підприємства реального сектору економіки Харківської, Дніпропетровської та Київської областей. Так, протягом 2014-2015 років учасники «конверту» створили понад 40 фіктивних підприємств, за допомогою яких формувався штучний податковий кредит для замовників. За попередніми підрахунками загальний обсяг виведених у «тіньовий» обіг коштів склав понад 500 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету складають близько 80 млн. грн. Працівниками податкової міліції здійснено 35 обшуків в автомобілях, житлових та офісних приміщеннях, якими користувалися «конвертатори». Під час обшуків виявлені та вилучені 44 печатки фіктивних підприємств, документація, комп’ютерна техніка, на якій зберігалися бухгалтерські відомості, та майже 259 тис. грн. готівки. Слідчо-оперативні заходи тривають.
В 2015 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 8,7 мільярдів гривень За дев’ять місяців 2015 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 8,68 млрд. грн. податків і зборів. Це на 1,24 млрд. грн. більше порівняно з минулорічним періодом. Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 4,26 млрд. грн. Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю - 1,69 млрд. грн. Крім цього, підприємства області перерахували до бюджетів громад 752 млн. грн. податку на прибуток, а спрощенці (юридичні та фізичні особи) – 571 млн. грн. єдиного податку.
На Дніпропетровщині 37 ЦОПами з початку року надано 1 мільйон 961 тисячу послуг На сьогодні в Дніпропетровській області створено та працюють 37 Центрів обслуговування платників, які надають інформаційні, консультативні та 25 видів адміністративних послуг. З них - 17 у головних офісах державних податкових інспекцій області, 20 - у відділеннях ДПІ області. Діяльність Центрів обслуговування платників області забезпечує 359 фахівців. Загалом, з початку року працівниками таких Центрів надано 1 млн. 961 тис. послуг. З метою ефективності якості надання послуг у Центрах обслуговування платників проводиться анкетування платників. Так, за дев’ять місяців 2015 року отримано 4 тисячі 460 анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників. З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та інформаційними картками адміністративних послуг можна ознайомитись на суб-сайті Територіальні органи ГУ ДФС у Дніпропетровській області в розділі «Адміністративні послуги» та в Центрах обслуговування платників.
Завдяки операції «Урожай - 2015» дніпропетровські аграрії підвищили зарплату понад 8,6 тисячам працівникам Протягом останніх трьох місяців, з початку проведення операції «Урожай - 2015», завдяки спільним заходам податківців Дніпропетровської області з органами місцевого самоврядування, управліннями праці та іншими державними установами cуб'єкти господарювання аграрного сектора підвищили розмір заробітної плати 8644 особам, які задіяні у сільському господарстві. Отже, сума виплаченої заробітної плати збільшена на 15,2 млн. грн., чим забезпечено додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб у сумі 2,6 млн. грн., єдиного соціального внеску – 5,9 млн. грн. До того ж, за період проведення операції «Урожай - 2015» аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 2556 найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму 6 млн. 49 тис. грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – майже 1 млн. грн., ЄСВ – 4,7 млн. грн. Тож, легалізація трудових відносин залишається одним з напрямків діяльності працівників Державної фіскальної служби Дніпропетровщини. З метою забезпечення соціального захисту громадян органами відомства ведеться активна робота з виявлення і припинення використання праці незареєстрованих найманих працівників та виплати заробітної плати у «конвертах».
На Дніпропетровщині майже в півтора рази зменшилась кількість кримінальних проваджень З початку 2015 року в провадженні слідчого управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 576 кримінальних проваджень, з них: 136 - залишок на початок року та 440 прийнято до провадження у звітному році (проти 579 проваджень за аналогічний період минулого року). Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались слідчими впродовж 9 місяців 2015 року, закінчено 185 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 74 провадження, в т.ч.: з обвинувальним актом - 55 кримінальних проваджень; для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності - 19. Крім того, закрито 111 кримінальних проваджень, з них - 19 проваджень на підставі п.9 ст. 284 КПК України (щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, за результатами яких надійшло до бюджету 6 млн. 139 тис. грн.). Крім того, за 9 місяців поточного року за підслідністю направлено 132 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень - 90.
Нагальне питання «Протидія корупції в органах ДФС» Одним із ключових завдань органів ДФС – є запобігання проявам корупції. Активна та скоординована співпраця усіх органів державної влади з громадськістю, налагодження партнерських відносин з бізнесом, створення сприятливих умов для підприємств, аби їх робота з податковими органами була простою та зрозумілою - ось головні напрями роботи на шляху до повного викорінення корупційних правопорушень. З метою недопущення корупційних діянь діє антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» який працює у вигляді прямої телефонної лінії з номером (044) 284-00-07, на яку можна цілодобово звертатись з інформацією щодо протиправних дій та зловживань з боку податківців та митників міста Києва. Дані сервіси створені та діють для платників податків, та покликані подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність. Нікопольські податківці не стоять осторонь на шляху ліквідації проявів «корупції». Постійна співпраця із засобами масової інформації дає можливість інформувати громадськість про розроблені законопроекти щодо боротьби з корупцією та запобігання її виникненню. Щоденно громадськість, залучається до обговорень усіх важливих змін – що дає змогу бути податковому відомству відкритим та прозорим в своїх діях.
Шановні громадяни ! Поспішайте скористатись правом на податкову знижку! Нікопольська ОДПІ нагадує, платники податку на доходи фізичних осіб, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2014 року, податкову декларацію можуть подати до кінця 2015 року. За інформаційними даними відділу адміністрування майнових податків до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області станом на 27 жовтня 2015 року 1490 громадян подали декларації, з метою реалізації права на податкову знижку. З них 1268 у зв’язку з витратами на навчання, 98 - із сплатою відсотків за іпотечними кредитами, 123 - із сплатою страхових внесків за договорами довгострокового страхування життя, 1 - у зв’язку з витратами на оплату репродуктивної медицини.
Пропонуємо застосовувати електронні сервіси Нікопольська ОДПІ нагадує, що надання звітності в електронному вигляді на сьогоднішній день є досить актуальним, оскільки сприяє раціональному використанню та економії робочого часу, позбавляє необхідності додаткового візиту до ДПІ, перевіряє документи на наявність помилок та надає можливість користування сервісом «Електронний кабінет платника податків». За допомогою даної послуги платники можуть підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, переглядати стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків). Основними перевагами користування цим сервісом для надання звітності - є економія робочого часу, економія власних коштів на придбання бланків; не потрібно більше витрачати час на черги до податкового інспектора або «вікна» прийому звітності; отримання інформації про стан розрахунків перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом), а також суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку. Для надсилання до податкових органів звітності засобами електронного зв’язку, платникам податків – громадянам, суб’єктам господарювання – фізичним особам, представникам юридичних осіб потрібно отримати електронний цифровий підпис, який видається безкоштовно в акредитованому центрі сертифікації електронних ключів, при Нікопольській ОДПІ, що знаходиться за адресою: м. Нікополь, проспект Трубників, 27, Центр обслуговування платників, контактний тел. (05662) 2-23-18. Крім того, довідатись про інформацію щодо необхідного пакету документів для отримання електронного цифрового підпису юридичними та фізичними особами можна за електронною адресою: http://www.acskidd.gov.ua. В центрі також надається допомога по встановленню програмного забезпечення та проводяться тренінги по заповненню та відправленню податкової звітності засобами телекомунікаційного зв’язку.
Де та як можна отримати ЕЦП? Нікопольська ОДПІ інформує, що детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) можна отримати на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Контакти» за посиланням: http://www.acskidd.gov.ua/contacts Перелік документів, необхідних для отримання послуг електронних цифрових підписів, наведено у розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням: http://www.acskidd.gov.ua/r_kor. Відповідна інформація розміщена у розділі «Актуальні запитання» на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням:
Умови зняття з обліку платника податку за неосновним місцем обліку Нікопольська ОДПІ інформує, що пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку. Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Відповідно до пункту 7.5 розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, платники податків, у яких відсутні об’єкти, закриті відокремлені підрозділи, у зв’язку з чим такий платник податків був взятий на облік за неосновним місцем обліку, знімаються з обліку за неосновним місцем обліку у разі: - надходження (наявності) відповідних підтвердних документів; - або у зв’язку із закінченням бюджетного періоду за умови сплати податків, зборів до бюджету на підставі службових документів контролюючого органу. Інформація про зняття з обліку за неосновним місцем обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.
З 28 жовтня набирає чинності нова редакція статті 5 Закону України «Про звернення громадян» Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 28.10.2015 набирає чинності у новій редакції стаття 5 Закону України «Про звернення громадян», згідно якої звернення може бути усним чи письмовим (електронне звернення). Отже громадянин може викласти своє звернення до ДФС через: - засоби телефонного зв'язку контакт-центру ІДД ДФС за телефонним номером: (044) 284-00-07; - використання мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку на поштову скриньку zvernennya@sfs.gov.ua, яка розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у розділі Головна>Діяльність>Звернення громадян>Реєстрація звернень; - поштою або передати особисто чи через уповноважену особу до ДФС за адресою: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8; - особистий прийом керівництвом чи посадовими особами структурних підрозділів ДФС. Водночас повідомляємо, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Таким чином, електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд скан-копії та/або фото копії. Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Фізична особа здійснює продаж нерухомого майна, не отриманого у спадщину, за умови одночасного перебування у власності частин майна понад та менше трьох років: порядок оподаткування Нікопольська ОДПІ інформує, що пунктом 172.1 статті 172 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину. При цьому дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш, як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у статті 172 Кодексу, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного у статті 172 Кодексу, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Кодексу, тобто 5 відсотків. Дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами – нерезидентами, оподатковуються згідно із статтею 172 Кодексу у порядку, встановленому для резидентів, за ставками, визначеними у пункті 167.1 статті 167 Кодексу, тобто 15/20 відсотків (залежно від суми отриманого доходу). Частиною четвертою статті 334 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІV із змінами (далі – Цивільний кодекс) встановлено, що права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону. Таким чином, об’єкт нерухомого майна у вигляді квартири, частина якої перебуває у власності менше трьох років, також перебуває у власності менше зазначеного терміну. Отже, дохід від продажу власником (фізичною особою) об’єкта нерухомого майна, не отриманого у спадщину, за умови перебування частини такого майна у власності понад трьох років не оподатковується, а іншої частини менше трьох років, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків – при отриманні доходу резидентом та 15/20 відсотків – при отриманні доходу нерезидентом.
Компенсаційні виплати у межах середнього заробітку мобілізованих працівників не оподатковуються єдиним внеском Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з виплат, що компенсуються з бюджету у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Щодо оподаткування ПДВ операцій за ставкою 7 відсотків Нікопольська ОДПІ нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 №410 (далі – постанова №410) затверджено Перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків (далі – Перелік). У зв’язку з набранням чинності постановою №410 10.09.2014 втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 01.07.2014 №216 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків» Постановою №410 затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТЗЕД. З дати набрання чинності постановою №410 за ставкою податку на додану вартість (далі – ПДВ) 7 відсотків підлягають оподаткуванню виключно ті медичні вироби, які визначено у Переліку, з урахуванням наявності відповідного маркування для встановлених у Переліку товарних позицій, незалежно від ставки ПДВ, яка застосовувалась при їх придбанні чи ввезенні на митну територію України. Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності підлягають оподаткуванню за ставкою ПДВ 20 відсотків як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України.
Про застосування постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення ДФС та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» Нікопольська ОДПІ звертає платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок, що до компетенції ДФС належить, зокрема, надання консультацій виключно з питань адміністрування єдиного внеску, зокрема, нарахування та сплати єдиного внеску. Відповідно до норм Постанови №413, ДФС лише приймає від суб'єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулює питання трудових відносин, встановлених статтею 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП). Статтею 259 КЗпП визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Додатково повідомлено, що Постанову № 413 було розроблено Мінсоцполітики відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України, яка містить положення щодо укладення трудового договору. Укладення договорів цивільно-правового характеру не регулюється зазначеною статтею.
Про зміни у порядку обліку платників податків і зборів та порядку реєстрації платників ПДВ Нікопольська ОДПІ нагадує, що 16.10.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.09.2015 за № 1113/27558 (далі – Наказ № 747). Зокрема, відповідно до розділів ІІІ та VІ Порядку обліку платників податків і зборів взяття на облік платників податків та передача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР) даних про взяття їх на облік у контролюючих органах здійснюється у день отримання відомостей з ЄДР. Такими змінами забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин та приведено Порядок обліку у відповідність до Закону України від 12 лютого 2015 року № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)». Серед основних змін також визначено, що перелік документів, який подається відповідно до пункту 4.4 розділу IV Порядку обліку платників податків і зборів нерезидентом для взяття на облік в контролюючих органах, приведений у відповідність до положень статті 64 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зі змінами, внесеними Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків». Окремі зміни внесено щодо обліку та реєстрації договорів управління майном та договорів про спільну діяльність без створення юридичних осіб. Наказом № 747 викладено у новій редакції додаток 13 до Положення про реєстрацію платників ПДВ, яким встановлюється форма витягу з реєстру платників ПДВ (форма № 2-ВР). Нова форма витягу структурована та у зв’язку з прийняттям Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» витяг доповнено реквізитами додаткового рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 розділу V Кодексу, призначеного для перерахування коштів на спеціальний рахунок.
Порядок отримання підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи Нікопольська ОДПІ інформує, що згідно із пунктом 295.9 Податкового кодексу України (далі за текстом – ПКУ) платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. Разом з податковою декларацією для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подається розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомості (довідка) про наявність земельних ділянок, у яких зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної ділянки. Відповідно до пункту 299.9 статті 299 ПКУ за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Оскільки на сьогодні форми запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку, не встановлені, а також те, що декларування сільськогосподарськими товаровиробниками податкових зобов’язань на 2015 рік здійснювалося за формою, затвердженою наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 864 «Про затвердження форми Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку», для отримання довідки необхідно подати заяву за місцем податкового обліку.
Про обмеження щодо здійснення окремих видів діяльності Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пп. 2 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу суб’єкти господарювання, які самостійно обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності і перебувають на другій групі платників єдиного податку, мають відповідати сукупності таких критеріїв: здійснювати діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року обсяг доходу у них не перевищує 1 500 000 грн. і вони не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб — підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи — підприємці належать виключно до третьої групи платника єдиного податку. Загальні обмеження щодо можливості здійснення окремих видів діяльності з метою застосування спрощеної системи оподаткування встановлено п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу. Таким чином, платник єдиного податку другої групи може здійснювати оптову та роздрібну торгівлю за умови дотримання вимог пп. 2 п. 291.4 та п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу. Для надання послуг юридичній особі, яка не є платником єдиного податку, платник єдиного податку другої групи має перейти на третю групу цього податку з дотриманням умов, визначених пп. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 цього Кодексу.
Про оплату освітніх послуг у безготівковій формі Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, згідно зі ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку РК; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції. Пунктом 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 21.01.2004 р. № 22, визначено, що безготівкові розрахунки — це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Таким чином, у разі проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у безготівковій формі, а саме при перерахуванні коштів з розрахункового рахунку суб’єкта господарювання, який отримує товари, роботи (послуги), на розрахунковий рахунок постачальника товару, робіт (послуг) згідно з рахунком-фактурою, договором тощо РРО не застосовується.
Адреса господарської одиниці при здійсненні торгівлі через засоби пересувної торговельної мережі Нікопольська ОДПІ повідомляє, що касовий чек згідно з п.3.2 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614, повинен містити обов’язкові реквізити, зокрема, адресу господарської одиниці. Адреса господарської одиниці – це адреса, зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, іншому документі на право власності чи користування господарською одиницею) (розділ 1 Подоження № 614). Відповідно до п.14 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міндоходів України від 28.08.2013 року № 417, після отримання належним чином оформлених документів для реєстрації РРО контролюючий орган надає суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО, що засвідчує реєстрацію РРО у ДФС України, в якому зазначається, зокрема, адреса господарської одиниці, що відповідає податковій адресі суб’єкта господарювання. Таким чином, якщо суб’єкт господарювання здійснює торгівлю через засоби пересувної торговельної мережі (авторозвозки, автоцистерни тощо), тобто у нього відсутній дозвіл на розміщення господарської одиниці, то у рядку 2 «Адреса господарської одиниці» касового чека зазначається адреса суб’єкта господарювання, зазначена в реєстраційному посвідченні, виданому на РРО.
За письмовою консультацією - до Головних управлінь ДФС в областях Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 14.1.172 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган. Пунктом 52.4 ст. 52 ПКУ встановлено, що консультації, крім узагальнюючих, надаються: - в усній формі - контролюючими органами; - у письмовій або електронній формі - контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, та підлягають обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків та його податкової адреси. Отже, податкові консультації у письмовій формі мають право надавати ДФС, Головні управління ДФС у областях, м. Києві та Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з обслуговування великих платників. Будь-які державні податкові інспекції мають право надавати податкові консультації виключно в усній формі. Податкова соціальна пільга до середнього заробітку мобілізованого працівника Нікопольська ОДПІ нагадує, що військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період – це один з видів військової служби, та мобілізовані працівники одночасно із середнім заробітком за період мобілізації отримують грошове забезпечення з бюджету згідно з постановою КМУ від 09.04.2014 №111. Середній заробіток, який виплачують працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, відносять до додаткової заробітної плати на підставі п.п.2.2.12 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 р. № 5. Обмеження які встановлені п.п.169.2.3 Податкового кодексу України, не дають права на застосування податкової соціальної пільги, у разі якщо із зарплатою працівник одночасно отримує доходи у вигляді грошового або майнового (речового) забезпечення. У випадку якщо роботодавець, орієнтуючись на роз’яснення, раніше надане в під категорії 103.08.04БЗ, застосував до середнього мобілізованого заробітку податкову соціальну пільгу, то він повинен здійснити перерахунок ПДФО, відповідно з п.169.4 ПКУ і подати уточнюючі Податкові розрахунки за ф. № 1ДФ. За підсумками перерахунку виникне недоплата з ПДФО, яку необхідно до утримати за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу за рахунок оподаткованих доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати (169.4.4 ПКУ).Тобто недоплату можна утримати із зарплати (якщо працівник демобілізований і став до роботи) або середнього заробітку (якщо працівник продовжує служити) за місяць, в якому виявлено помилку, а якщо її недостатньо – за рахунок доходів працівника за наступні місяці. При цьому необхідно врахувати, що у разі утримання недоплати з податку необхідно врахувати обмеження, установлене ст.128 КЗпП: сума не повинна перевищувати 20% суми заробітної плати, належної до виплати на руки. У зв’язку з тим, що помилку буде виявлено в ході перерахунку і самостійно виправлено роботодавцем, то штрафи за помилкову суму ПДФО, відображену у ф.№1ДФ, не застосовують (п.119.2 ПКУ), та штраф 3% (п.50.1 ПКУ) також не загрожує, якщо виправитися за перерахунком і подати до контролюючого органу уточнюючі розрахунки. Чи може філія бути платником роздрібного акцизу Нікопольська ОДПІ нагадує, що платником акцизного податку є особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яке здійснює реалізацію підакцизних товарів. Суб'єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відособлені підрозділи без створення юридичної особи. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, яка їх створила, і діють на підставі затвердженого їм положення. Платником роздрібного акцизу є безпосередньо юридична особа. Філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами.
Спадщина, отримана членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором Нікопольська ОДПІ повідомляє, що дохід, отриманий від фізичної особи - резидента у вигляді спадщини (подарунка) платником податку - фізичною особою - резидентом, який є членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV ПКУ (ст. 164 ПКУ). Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 ПКУ. Також повідомляємо, що відповідно до підпункту 174.2.1 пункту 174.2 статті 174 ПКУ за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Варто зауважити, що згідно з підпункту 1.7 пункту 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, тобто не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою. Податкова соціальна пільга до заробітної плати державних службовців застосовується без подання заяв Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова соціальна пільга до заробітної плати державних службовців застосовується під час її нарахування без подання відповідних заяв. Така законодавча норма передбачена відповідно до підпункту 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, але умовою її застосування є поданням підтверджуючих документів для встановлення розміру пільги. Також зазначимо, що будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 100 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. Варто зауважити, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Додатково, у 2015 році сума податкової соціальної пільги становить 609,00 грн.
У разі переходу на спрощену систему оподаткування підприємець подає декларацію про доходи Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі переходу на спрощену систему оподаткування новостворена фізична особа-підприємець у кварталі, в якому здійснено процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання , має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податкову декларацію про майновий стан і доходи за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему. Фізичні особи - підприємці, зареєстровані протягом року, в установленому законом порядку подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан і доходи станом на дату державної реєстрації підприємця. Підпунктом 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (в тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Пунктом 177.5 ст.177 Податкового кодексу України установлено, що фізичні особи - підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають до контролюючого органу податкову декларацію за формою, затвердженою Наказом Міндоходів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан та доходи» та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан та доходи» за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду, із зазначенням авансових платежів з податку на доходи.
Іноземець за умови укладення трудового договору має право на податкову соціальну пільгу Нікопольська ОДПІ наголошує, якщо іноземець має офіційний дозвіл на працевлаштування і укладав трудовий договір (контракт) з роботодавцем резидентом, то за умови виконання ст.169 Податкового кодексу України він має право на податкову соціальну пільгу. Нагадаємо, що з 1 січня 2011 року порядок оподаткування доходів фізичних осіб регулюється Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року №2755 зі змінами і доповненнями, згідно з пп.169.2.1 п.169.1 ст.169 якого встановлено, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати (пп.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України) тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Підпунктом 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 Податкового кодексу України наведено кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до яких податкова соціальна пільга не може бути застосована. До таких доходів належать: - доходи платника податку, інші ніж заробітна плата; - заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету; - дохід самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності. Сектор комунікацій | |
Категория: Область | Просмотров: 849 | |
Всего комментариев: 0 | |