Покров Четверг 02.05.24, 10:36
Сайт
Главная » 2015 » Ноябрь » 16 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
21:35
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС продовжує боротьбу з тіньовим бізнесом

Детінізація економіки стала головною тематикою прес-конференції Голови ДФС Романа Насірова та Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, яка відбулась 12 листопада у прес-центрі Кабінету Міністрів України.

«Ми працюємо над детінізацією економіки в усіх галузях. Так, зокрема, за рахунок електронної системи адміністрування ПДВ з тіньового бізнесу до бюджету щомісяця надходить більше 2 млрд. грн. Спочатку року на стадії реєстрації податкових накладних в ЄРПН було зупинено операції на 243 млрд. грн., що майже в 9 разів більше, ніж за весь минулий рік. Зупинено діяльність більше ніж 50 конвертаційних центрів», – підкреслив Роман Насіров.

Крім того, до бюджету вдалося повернути ще близько 1,5 млрд. гривень. Це кошти, які сплачені за кримінальними провадженнями та податковим компромісом, а також надійшли від реалізованого майна. Також з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму близько 1 млрд. грн. Вилучені товарно-матеріальні цінності зберігаються у якості речових доказів, і у разі прийняття судом звинувачувальних вироків будуть стягнуті в дохід держави.

Однією з найактуальніших тематик останнього часу стала перевірка органами ДФС IT-компаній.

«Недобросовісні платники для власного збагачення зараз активно використовують як сферу ІТ-технологій, так й інші галузі. Але перевірки проводяться не за галузевими ознаками, а лише на підставі, в першу чергу, аналітичних даних. Так, наприклад, на сьогодні у сфері ІТ офіційно діє близько 5 тисяч компаній, але з початку 2015 року було проведено лише 17 планових перевірок та 170 позапланових перевірок таких компаній. А до ТОП-100 цієї галузі за найбільшими обсягами взагалі не застосовувалися будь-які процесуальні дії. Перевірки же застосовуються лише до тих компаній, які було помічено у порушенні чинного законодавства», - зазначив Сергій Білан.

Голова ДФС Роман Насіров вважає, що найголовніше – створити в державі рівні умови для всіх підприємців та працювати виключно в правовому полі. ДФС відкрита до діалогу з бізнесом і вже співпрацює з профільними асоціаціями щодо поліпшення умов ведення бізнесу в Україні і, зокрема, закликає представників IT-галузі, які працюють в рамках діючого законодавства, співпрацювати заради створення прозорої та конкурентоспроможної ситуації на ринку.

 

Боротьба з конвертаційними центрами у Дніпропетровській області

06 листопада 2015 року в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулася прес - конференція на тему: "Боротьба з конвертаційними центрами" за участі начальника відділу викриття економічних злочинів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Романа Стародубцева.

За його словами: "У Дніпропетровській області з початку року ліквідовано 7 центрів конвертацій. Сума проконвертованих коштів складає близько 947 млн. грн. Ймовірні втрати до бюджету склали 156,3 млн.грн. Загальна сума арештованих грошових коштів складає 7,1 млн. грн. Встановлено 38 осіб, причетних до діяльності центрів «конвертацій», з яких 6 оголошено про підозру у здійсненні злочинів. Також, встановлено 73 підприємства транзитних-конвертацій".

Роман Стародубцев додав, що за 10 місяців в регіоні відкрито 29 кримінальних проваджень: 8 з яких – по статті 205 КК України; 10 – по статті 212 КК України; 11 – по інших статтях. Крім того, виявлені 320 підприємств-вигодонабувачів по центрах конвертацій. На відпрацюванні знаходиться 364 підприємства.

"Підрозділами податкового і митного аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 44 перевірки підприємств-вигодонабувачів, з яких 22 підприємства – по взаємостосунках з СПД, що входять в центри «конвертацій», ліквідовані в поточному році та 22 підприємства – по конвертаційним центрам, ліквідованим в минулих роках. Всього по актах перевірок донараховано і стягнуто до бюджету 26,6 млн. грн.», - зазначив Роман Стародубцев.

 

В Нікопольській ОДПІ відбулася зустріч з ветеранами-податківцями

Щорічно 30 жовтня відзначається День вшанування пенсіонерів та ветеранів державної податкової служби України. З цієї нагоди в актовій залі Нікопольської ОДПІ відбулись урочистості з нагоди свята.

Зі словами привітання до запрошених пенсіонерів та ветеранів податкової служби звернувся начальник ОДПІ Володимир Джавун.

«З часу свого створення вітчизняна податкова служба пережила не одну хвилю реформування, зокрема, на часі – повномасштабна реформа фіскальної служби, перетворення її у сервісну, більш близьку до платників податків. Попри ці новації, незмінною залишається сумлінна праця наших ветеранів на благо країни та її громадян. Те, що ми сьогодні маємо - це професійна основа, яку ви заклали своєю сумлінною діяльністю. Авторитет, знання і вміння ветеранів та наша спільна наполегливість, завзятість та енергійність стануть основою успіху нинішнього покоління державних службовців, тим важливим підґрунтям, на якому будує свою роботу Державна фіскальна служба України, та її регіональні органи на місцях», - з такими словами вдячності звернувся до старших колег Володимир Джавун.

За значний особистий внесок у розвиток податкової служби Нікопольського регіону та з нагоди відзначення Дня ветеранів органів Державної податкової служби України начальник ОДПІ вручив Подяки та квіти ветерана.

Зустріч ветеранів – податківців пройшла в теплій та дружній атмосфері. А слова подяки та побажання міцного здоров’я, миру та невичерпної енергії на довгі роки стали ще одним проявом глибокої поваги нинішнього покоління працівників податкової служби.

 

Нікопольчани поспілкувались з податківцями на «гарячій лінії»

Начальником управління оподаткування доходів з фізичних осіб Юлією Пушко проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» для фізичних осіб - підприємців на тему «Особливості подання звітності за ІІІ квартал 2015 року».

Фахівець фіскальної служби дала відповіді на всі питання, які надійшли від платників податків. Найбільше питань виникло в підприємців щодо подання звітності при зміні системи оподаткування серед бюджетного року або переходу з однієї групи спрощеної системи оподаткування на іншу.

Також звернуто всіх фізичних осіб – підприємців на тому, що податкові декларації  подаються за базовий звітний (податковий) період, який дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу, тобто, граничним терміном подання декларації за третій квартал.

Платників поінформовано, що звітність складену відповідно всіх вимог Податкового кодексу України, платники податків мають можливість подати як особисто так і за допомогою засобами електронного зв’язку. Також підприємцям слід пам’ятати, що протягом 10 календарних днів після граничного терміну подання звітності необхідно сплатити всі зобов’язання перед бюджетом, визначені в поданій звітності.

 

У січні-жовтні 2015 року до бюджету сплачено понад 464 млн. грн. ЄСВ

Як зазначила начальник управління оподаткування доходів з фізичних осіб Юлія Пушко, від платників Нікопольського регіону протягом січня - жовтня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 464,2 млн. грн. Зокрема, у жовтні до бюджету сплачено 52,4 млн. грн. ЄСВ.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.

 

Бізнес-ідеї народжуються на спільному семінарі

Доброю традицією стала тісна співпраця у вирішенні спільних завдань між Нікопольською ОДПІ та Нікопольським міськрайонним центром зайнятості. Днями працівниками міськрайонного центру зайнятості за участю працівників податкової інспекції - завідувача сектору комунікацій Людмили Кругляк проведено семінар для незайнятого населення із загальних основ підприємницької діяльності на тему: «Від бізнес ідеї - до власної справи».

Семінар відкрила начальник Нікопольського міськрайонного центру зайнятості Олена Кавашова, яка довела вимоги підприємницької діяльності до особистості та прокоментувала формулу успішного бізнесу, яка починається з ідеї і має логічне завершення у власній справі.

Начальник відділу активної підтримки безробітних міськрайонного центру зайнятості Людмила В’югіна проаналізувала основні види підприємницької діяльності у нашому місті, ознайомила учасників семінару з механізмом отримання виплати допомоги по безробіттю на відкриття власної справи.

Учасники семінару з великою увагою вислухали виступ фахівця податкової інспекції про новації в системі оподаткування, зміни в спрощеній системі оподаткування  для суб‘єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб, особливості роботи на загальній системі оподаткування.

Фахівець ОДПІ та працівники міськрайонного центру зайнятості дали вичерпні відповіді на запитання учасників семінару і висловили сподівання, що колективний діалог продуктивно позначиться на започаткуванні власних бізнесових ідей.

 

Розпочато конкурс реалізації безхазяйного майна

Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проводить конкурс суб’єктів господарювання, які у 2016 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.

Для участі у конкурсі претендентам необхідно надати наступні документи:

- заяву про включення до Єдиного реєстру із зазначенням вартості власного капіталу, наявності офіційної сторінки або електронної адреси в мережі Інтернет;

- копію установчого документа, засвідчену суб’єктом господарювання;

- копії ліцензій на право здійснення окремих видів господарської діяльності (за наявності);

- довідку про власні складські приміщення або копію договору оренди складських приміщень;

- копії документів, які підтверджують можливість проведення біржових торгів (свідоцтво про реєстрацію (акредитацію) члена біржі, власника біржового місця, брокерської контори);

- баланс або фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва та звіт про фінансові результати за останній звітний період, що передує даті подачі документів.

Всім бажаючим прийняти участь у конкурсі необхідно надати документи в термін до 09.12.2015р.

Перше засідання конкурсної комісії відбудеться 11.12.2015р.

З питань участі у конкурсі прошу звертатися до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: м. Нікополь, пр. Трубників, 27, каб. 403, тел. 2-22-33, 4-64-03.

 

Публічне обговорення концепції податкової реформи

З метою залучення широкої громадськості та бізнесу до обговорення проекту податкової реформи Міністерства фінансів, за ініціативи Прем’єр-міністра України 6 листопада 2015 року відбулося публічне обговорення в рамках проекту "Національний діалог: обговорення концепції податкової реформи".

Публічні дискусії проведено за участі заступника Міністра фінансів України Олени Макеєвої, першого заступника голови Дніпропетровської ОДА Олега Кужмана, президента Дніпропетровської торгово-промислової палати Віталія Жмуренко та представниками експертного середовища, бізнесу та громадськості.

 

На Дніпропетровщині відбулося чергове засідання Громадської ради ДФС області

Одним з питань, що розглядалися під час засідання Громадської ради було реформування податкової системи. Члени Громадської ради під час обговорення зазначали, що для підтримки економіки України необхідні зміни в оподаткуванні, які перш за все зменшили б податковий вплив на бізнес.

«На сьогодні, можливо, найважливіше – ввести стабільну систему оподаткування, щоб зміни вносили не на початок податкового періоду» - зазначив голова Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Дон. Загалом, відмічалося, що необхідно провести аналіз змін до системи оподаткування вже після оприлюднення підготовленого тексту Закону. Лише тоді з’явиться можливість оцінити вплив реформування на бізнес.

Крім змін до Податкового кодексу, на засіданні Громадської ради розглядалися питання можливості виявлення громадськими активістами несумлінних платників податку, особливо реалізаторів підакцизної продукції вроздріб, можливість оподаткування власників нерухомості, які отримують прибуток від її оренди тощо. Основним при обговоренні питань оподаткування члени Громадської ради вважали не лише наповнення державного і місцевого бюджету, але і застосування принципу рівності при сплаті податків.

 

Зростання експортованої та імпортованої продукції на Дніпропетровщині

На 11,9 відсотків збільшилися загальні вагові показники експортованої продукції підпри- ємств Дніпропетровщини, які було оформлено Дніпропетровською митницею ДФС за 10 місяців 2015 року. Вартість задекларованих товарів збільшилась на 17,8 відсотків.

Загальні обсяги імпорту збільшилися на 37,7 відсотки, при цьому, вартість імпортованих товарів зросла, у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 27,3 відсотки.

Загалом, за 10 місяців поточного року до Дніпропетровської митниці ДФС суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності подано 60 тисяч 631 експортна і 48 тисяч 466 імпортних митних декларацій.

 

На Дніпропетровщині виявлено підпільний міні-нафтопереробний завод

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках операцій «Рубіж-2015», «Акциз-2015», «Нафтопродукт-2015» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено обшуки на території промислової ділянки, де виявлено міні-нафтопереробний завод з виготовлення пально-мастильних матеріалів із використанням обладнання повного циклу переробки.

Під час обшуку вилучено 411 тонн пально-мастильних матеріалів в цистернах на загальну суму 8,6 млн. гривень, обладнання, 3 системні блоки, 1 ноутбук, 4 мобільні телефони, первинні фінансово-господарські документи та чорнові записи.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

Працівники Головного управління власної безпеки ДФС України затримали хабарників

Працівники Головного управління власної безпеки Державної фіскальної служби України спільно з працівниками Генеральної прокуратури України затримали двох працівників слідчого управління фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників.

Останні в процесі досудового слідства у кримінальному провадженні створили умови для перешкоджання господарській діяльності одного з підприємств міста Києва та вимагали перерахувати на особистий банківський рахунок грошові кошти у сумі 230 тис. грн. за непроведення обшуків на підприємстві.

З цією метою слідчі розголошували відомості щодо діяльності цього та пов’язаних підприємств, а також іншу інформацію, розкривати яку заборонено Кримінальним процесуальним кодексом.

Після отримання коштів на наданий ними банківський рахунок службових осіб затримано.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст. 368 КК України (Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою) та зловмисників затримано до обрання судом міри запобіжного заходу.

 

Податкова міліція у Києві вилучила техніку Apple на суму понад 1 млн. грн.

Працівниками податкової міліції м. Києва у ході розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено обшуки в магазині, інтернет-магазині та на квартирі, яка використовувалася як складське приміщення фігурантами провадження.

Під час обшуку виявлено 182 одиниці продукції Apple: мобільні телефони Iphone, планшети Ipad, ноутбуки MacBook, годинники Apple Watch, медіаплеєри iPod, медіаприставки, які були контрабандно ввезені на територію України.

Загальна вартість вилученої електроніки складає понад 1 млн. грн.

Тривають слідчі дії.

 

Викрито протиправну схему імпорту, яка діяла за сприянням службових осіб органів ДФС

Спеціальним підрозділом Головного управління власної безпеки та Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань ДФС викрито протиправну схему імпорту, яка діяла за сприянням службових осіб територіальних органів ДФС протягом 2014-2015 рр. на території м. Києва та Київської області.

Під час розслідування встановлено, що організована група осіб з метою прикриття незаконної діяльності використовувала реквізити підприємств з ознаками фіктивності (засновники, директори та бухгалтери яких або померли, або не мали жодного відношення до створення та діяльності заснованих підприємств) та імпортувала на територію України товари на суму понад 14 млн. грн. За результатами такої діяльності бюджет недоотримав майже 5 млн. грн. обов’язкових платежів.

Під час проведення митних процедур працівниками власної безпеки ДФС вилучено товари, які незаконно ввозились на територію України, на загальну суму понад 4 млн. грн. та документи з ознаками підробки, які свідчать про протиправну діяльність службових осіб органів ДФС.

 

За отримання хабара у 200$ затримано працівника Львівської митниці

Співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС спільно з працівниками СБУ та військової прокуратури 2 години тому затримано інспектора митного поста Краківець Львівської митниці за отримання хабара у сумі 200$.

Неправомірну вигоду працівник митниці вимагав за надання незаконних переваг при митному оформленні транспортного засобу.

У ході операції також затриманий працівник Львівської митниці з відділу протидії контрабанди, якому інспектор передав одержаний хабар.

За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження та проводиться розслідування.

 

Протягом січня-жовтня 2015 року Контакт – центром ДФС надано понад 1 млн. відповідей на запитання платників податків та громадян

З початку 2015 року Контакт – центром Державної фіскальної служби надано 1 084,8 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян. Більшість з них, 1 048,6 тис. – надано у телефонному режимі. Електронною поштою та факсом надано 33,9 тис. відповідей. З використанням автовідповідача користувачі отримали  2,3 тис. відповідей на свої запитання.

Найбільше суб`єктів господарювання цікавили питання податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток підприємств.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання платників податків та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

За 10 місяців 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 516 письмових консультацій. Станом на 1 листопада База знань налічує 13,9 тис. запитань – відповідей.

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби у розділі «Запитання – відповіді» Загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу.

З початку року за допомогою ЗІР самостійно знайшли відповіді на свої запитання майже 2,2 млн. клієнтів офіційного веб-порталу ДФС. Також у січні-жовтні поточного року ЗІР поповнено новими розділами: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни у законодавстві», «Контакт-центр ДФС», «Антикорупційний сервіс ДФС «Пульс», «Інтерактивна мапа».

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Щодо сервісу «Довідка про доходи он-лайн»

Сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису» запрацював у штатному режимі з 1 вересня поточного року.

Завдяки йому фізична особа – платник податків зможе отримати відомості щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків протягом доби після формування відповідного запросу. Вказана послуга дійсна за умови використання електронного ключа. Раніше, платнику для того, щоб отримати зазначену довідку, доводилося звертатися в інспекцію. Відповідь він отримував протягом трьох днів.

Більш детальну інформацію можна дізнатися на сайті ДФС України у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

 

До уваги платників: своєчасно звітуйте та сплачуйте податки!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 19 листопада 2015 року останній день сплати:

- податку на прибуток підприємства за 3-й квартал;

- частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності, за 3-й квартал;

- ПДВ за 3-й квартал платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;

- екологічного податку за 3-й квартал;

- рентної плати за користування надрами за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал;

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал;

- туристичного збору за 3-й квартал;

- єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані у 3-у кварталі платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями першої та другої груп;

- єдиного податку юридичними та фізичними особами – підприємцями, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал.

 

Якщо ФОП – платником єдиного податку перевищено обсяг доходу 1 мільйон гривень, необхідно застосовувати РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень.

У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Так, наприклад, у разі перевищення у січні – жовтні 2015 року обсягу доходу понад 1 млн. грн. при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп з 01.01.2016 зобов’язані застосовувати РРО або перейти на використання винятково безготівкових розрахунків.

 

Як визначається максимальна величина бази нарахування єдиного внеску?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 4 частини 1 статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.

З 01.09.2015 розмір максимальної величини, з якої справляється єдиний внесок, становить    23426 гривень.

 

Визначення суми мінімального страхового внеску для ФОП

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями мінімальний страховий внесок це сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця в розмірі 478,17 грн.

 

Змінився порядок складання звіту про використання коштів на відрядження

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 06.11.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2015 №841 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання», що зареєстровний у Міністерстві юстиції України 13.10.2015 за №1248/27693 (далі– Наказ № 841).

Цим наказом затверджено:

- нову форму звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт;

- Порядок складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

Наказ Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 №845 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» втратив чинність.

 

Щодо розміру податкової соціальної пільги у 2015 році

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року – для будь-якого платника податку.

ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (підпункт 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Кодексу).

Відповідно до пункту 1 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» підпункт 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Кодексу набирає чинності з 1 січня 2016 року.

До 31.12.2015 для цілей застосування цього підпункту ПСП надається у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, – для будь-якого платника податку.

Статтею 7 Закону України від 28.12.2014 №80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» із змінами та доповеннями встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року у розмірі 1218 гривень.

Таким чином, 100% ПСП у 2015 році становить 609 грн., 150% – 913,50 грн., 200% ПСП – 1218 грн.

При цьому гранична сума доходу для застосування ПСП у 2015 році складає 1710 гривень.

 

Щодо нарахування пені за порушення строків розрахунків у сфері ЗЕД та строки сплати такої пені

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порушення резидентами, крім суб’єктів, що здійснюють діяльність на території проведення АТО на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» або встановлених Національним банком України (далі – НБУ) згідно з цими статтями, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3% суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом НБУ на день виникнення заборгованості.

Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Строк сплати нарахованих сум грошових зобов’язань, а саме: штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог валютного законодавства та строків розрахунків у сфері ЗЕД, становить 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 114 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

 

Уряд пропонує зміни у адмініструванні акцизного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики зареєстрував на сайті парламенту проект закону №3357 про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації.

Зокрема, цим законопроектом запропоновано наступні зміни в частині адміністрування акцизного податку:

– запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального;

– введення акцизної накладної як обов'язкового електронного документу, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку;

– унеможливлення випадків реалізації на АЗС не облікованих обсягів пального, з яких не сплачений акцизний податок;

– зміна одиниці виміру пального з кілограмів на літри, приведених до температури 150С, для яких встановлено ставки акцизного податку (загальноєвропейська практика);

– доповнення переліку підакцизного пального рядом товарних позицій, які сьогодні використовуються для змішування та отримання готових видів пального без сплати акцизного податку;

– поступове збільшення протягом 3 років ставок акцизного податку на спирт, алкогольні напої і пиво – на 15% щорічно, а на тютюнові вироби – на 20% щорічно.

 

Підвищена податкова соціальна пільга працюючому студенту

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 169.1.3 Податкового кодексу України працівник, який навчається, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 913,5 грн., відповідно п.п. 169.1 ст. 169 ПКУ.

Якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.

Якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, такий студент має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 % при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2015 році – 1710 грн.

При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

 

Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи не має право надавати послуги платникам податку на прибуток

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до підприємців платників єдиного податку другої групи належать підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.

Таким чином, фізичні особи – підприємці 2-ї групи єдиного податку можуть надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню.

Зазначена норма визначена п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

 

Основні зміни в порядку обліку та реєстрації платників ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, щодо змін в порядку обліку та реєстрації платників ПДВ:

1) реєстрація бізнесу відбуватиметься протягом 24 годин в контролюючих органах як для резидентів, так і нерезидентів;

2) при взятті на облік у контролюючому органі договору про спільну діяльність або договору управління майном як платника ПДВ уповноважена особа або управитель майна одночасно реєструється платником ПДВ. Реєстрація, як і раніше, проводиться після подання форми № 1-ПДВ та всіх необхідних документів, а також при завершенні всіх митних процедур;

3) строк для реєстрації або зняття з обліку сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму скорочено з 5 до 3 робочих днів.

 

Про оподаткування ПДВ операцій з надання продавцем бонусу покупцю

Нікопольська ОДПІ повідомляє, щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з надання продавцем винагороди (бонусу) покупцю.

Оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), що виплачуються офіційним дистриб'ютором (постачальником продукції (робіт, послуг)), зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі витрати належать до маркетингових послуг.

При наданні продавцем винагороди (бонусу) покупцеві у зв'язку з досягненням певних об'ємів постачання товарів, придбаних у такого продавця, об'єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, що надаються покупцем, а мотиваційні та стимулюючі виплати при цьому є компенсацією вартості таких послуг.

Таким чином, у покупця при отриманні мотиваційних виплат (бонусів) від продавця у зв'язку з досягненням певних об'ємів постачання товарів, придбаних у такого продавця, виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму отриманих мотиваційних виплат (бонусів).

 

Камеральна перевірка проводиться без будь-якого спеціального рішення керівника та направлення

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами фіскального органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами фіскального органу і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків.

Зазначена норма визначена ст. 76 та п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України.

 

Первинні та оброблені документи, регістри та звітність повинні зберігатись не менш 1095 днів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платники податків зобов'язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого Податковим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

У разі ліквідації платника податків вищезазначені документи, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті його ліквідації, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

Зазначена норма визначена п. 44.1 та п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України.

 

У платника податку на прибуток оплата відпусток працівникам у 2015 році за рахунок резерву, створеного до 01.01.2015 включається до складу витрат

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2015 року об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Податкового Кодексу України.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Створення резервів на оплату відпусток працівникам передбачено п. 13 П(С)БО 11 "Зобов'язання", затвердженого наказом МФУ від 31.01.2000 р. № 20.

Резерв створюється для відшкодування майбутніх операційних витрат на виплату відпусток працівникам.

У платника податку на прибуток до складу витрат включаються витрати на оплату відпусток працівникам та інші виплати, пов'язані з оплатою праці, які відшкодовані після 1 січня 2015 за рахунок резервів та забезпечень, сформованих до 1 січня 2015 року відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, у разі, якщо такі витрати не були враховані при визначенні об'єкта оподаткування до 1 січня 2015 року.

Зазначена норма визначена п. 24 підр. 4 розд. XX "Перехідні положення" Податкового кодексу.

 

Кошти, отримані неприбутковою організацією від надання в оренду приміщень, не оподатковуються податком на прибуток у разі їх спрямування на ведення статутної діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що неприбуткові підприємства (установи, організації) - це підприємства (установи, організації), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворені та зареєстровані в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи яких містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- установчі документи яких передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

- внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.

Отже кошти, отримані неприбутковою організацією від надання в оренду приміщень, не є об'єктом оподаткування податком на прибуток за умови, що такі кошти спрямовуються на ведення статутної діяльності.

Зазначена норма передбачена п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

 

Анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється якщо особа, зареєстрована платником ПДВ більше 12 календарних місяців

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов'язана зареєструватися як платник ПДВ у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) (крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи).

Реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника ПДВ, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ і відбувається якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою 1 млн грн, за умови сплати суми податкових зобов'язань.

Отже, можливість подання заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ передбачена для особи, яка зареєстрована як платник ПДВ більше 12 календарних місяців.

Зазначена норма визначена п.181.1 ст. 181 та п.184.1 "а" ст. 184 Податкового кодексу України і роз’яснена листом ДФС України від 17.08.2015 № 17440/6/99-99-19-03-02-15.

 

Продавцем/покупцем порушено порядок заповнення податкової накладної – дії покупця/продавця

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

У разі порушення продавцем/покупцем товарів/послуг порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ) у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією.

 

Плата за землю наповнила бюджети місцевих громад

Нікопольського району майже на 34 мільйони гривень

За десять місяців цього року власники та орендарі земельних ділянок Нікопольського регіону сплатили до місцевих бюджетів 32,6 мільйона гривень земельного податку. Зокрема, 32,6 мільйона гривень надійшло від юридичних осіб та 1,029 мільйона гривень – від фізичних. Фактичні показники аналогічного періоду минулого року перевищено на 6,7 мільйона гривень.

Фахівці інспекції відзначають, що орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць  і становить 19,8 відсотка загальних надходжень місцевих бюджетів.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно і включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

 

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 890 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar