Покров Четверг 02.05.24, 04:03
Сайт
Главная » 2015 » Ноябрь » 24 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
00:10
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС тимчасово посилює митний контроль у зв`язку із терористичною загрозою

У зв’язку із трагічними подіями у Франції та підвищенням заходів безпеки в Україні, зокрема, з метою захисту митних інтересів та підтримання митної безпеки в країні в умовах ймовірної терористичної загрози за дорученням Голови ДФС Романа Насірова посилено митний контроль в пунктах пропуску через державний кордон України.

Керівництво ДФС сподівається на розуміння суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та громадянами тимчасової необхідності вжиття додаткових заходів щодо посилення митного контролю товарів, транспортних засобів та особистих речей громадян, а також того, що метою зазначених заходів є підтримання миру та спокою в державі.

 

МВФ підтримує напрямок і темп реформ в ДФС України

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров провів робочу зустріч з місією Європейського департаменту МВФ. На сьогоднішній день для наших партнерів найважливішими питаннями залишаються податкова реформа та виконання українського бюджету.

«Найбільшу увагу Уряд та ДФС приділяють великим платникам податків. Близько 1 700 таких компаній дають бюджету майже 60 відсотків платежів. Цілком логічно, що ми в першу чергу реформували саме Офіс великих платників податків, забезпечивши їм максимальний сервіс, автоматичне повернення ПДВ та низку інших новацій. В найближчому майбутньому ми плануємо для цих компаній скасувати й майже всі перевірки», - проінформував присутніх Роман Насіров.

Відповідаючи на питання, щодо реформування роботи всієї служби, голова ДФС повідомив, що доручення Уряду виконуються чітко, кадрова політика налаштована на залучення до роботи в службі лише тих фахівців, які не заплямували себе корупційними діями та відповідають професійним вимогам.

Підтверджуються реальні зміни в роботі служби і абсолютними цифрами. Так, тільки за 9 місяців, працівниками ДФС було припинено спроб подати фіктивних декларацій майже на 243 мільярди і це майже в 9 разів більше, ніж було зупинено таких спроб за весь минулий рік.

Представники МВФ висловили сподівання, що реформи й надалі будуть проводитись в такому високому темпі, що дасть змогу наповнювати український бюджет, як і за останні місяці, з суттєвим перевиконанням.

 

Представники країн G7 та ЄС в Україні обговорили стан реформ у ДФС

Керівництво Державної фіскальної служби на чолі з Головою Романом Насіровим провело робочу зустріч із представниками посольств країн G7 та представництва ЄС в Україні. Зустріч було присвячено обговоренню стану реформ у ДФС. Роман Насіров розповів про те, що вже зроблено і у якому напрямі служба рухатиметься далі.

«На сьогодні ми чітко виконуємо графік реформ, який було затверджено Мінфіном та керівництвом МВФ. За останні півроку ДФС завдяки кропіткій роботі по детінізації економіки забезпечила значні надходження коштів до бюджету. Тільки по ПДВ бюджет щомісяця почав отримувати додаткові 2,2 мільярди гривень, що складає майже третину від попередніх щомісячних надходжень. Такі результати свідчать про те, що бізнес достатньо високими темпами повертається в правове поле», - зазначив Роман Насіров.

Не менш важливим є питання оновлення кадрів фіскальної служби. Так вже зараз зміни торкнулись майже 100% вищих посадових осіб, розроблено новий штатний розпис, який передбачає скорочення 30% працівників. У новій структурі залишаться працювати лише ті, хто пройде професійне та психологічне тестування, яке проводить консорціум незалежних HR-спеціалістів.

«При підтримці наших німецьких та польських колег ми зможемо ефективно реформувати і митні органи, налагодивши їхню роботу на європейському рівні. Будь-який підрозділ ДФС – це інструмент для обслуговування бізнесу, до цього ми йдемо», - підкреслив Роман Насіров.

Представники ЄС та G7 в Україні достатньо високо оцінили проведену в ДФС роботу та залишилися задоволені відвертим конструктивним діалогом.

 

Підприємствам Дніпропетровщини 210 млн. грн. ПДВ повернуто «автоматом»

На протязі січня – жовтня 2015 року платникам Дніпропетровського регіону відшкодовано майже 530 млн. грн. податку на додану вартість, з них за процедурою автоматичного відшкодування – 209,27 млн. грн.

Спостерігається, що з початку року платникам регіону відшкодовано податку на додану вартість майже на 140 млн. грн., або на 35,7% більше, ніж за десять місяців минулого року. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

Крім того, на сьогоднішній день кількість платників, які отримали суми ПДВ по автоматичному відшкодуванню складає 65, що вдвічі більше аналогічного періоду попереднього року.

 

Додаткові надходження до бюджету за рахунок погашення податкового боргу

Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька до Державного бюджету з початку року надійшло в рахунок погашення податкового боргу майже 14 мільйонів гривень. Це майже вдвічі перевищує рівень надходжень за січень - жовтень минулого року.

За словами Вікторії Радецької, скорочення податкового боргу є одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби. Адже це додаткові надходження, той резерв, який направляється, зокрема, на виконання дуже важливих на сьогодні соціальних зобов’язань перед громадянами.

З початку року податковий борг до зведеного бюджету з врахуванням боржників, які перебувають у процедурах банкрутства, скорочено на 11,7 млн. гривень.

Заступник начальника відзначає, що робота в даному напрямі триває протягом року. З метою скорочення податкового боргу постійно проводяться зустрічі з керівництвом найбільших підприємств-боржників спільно з органами місцевої влади – представниками Нікопольського міськвиконкому, Пенсійного фонду тощо. Результат - додаткові надходження до бюджету.

 

Центрами обслуговування платників Нікопольської ОДПІ надано майже 231 тис. послуг

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька нагадує, що в Нікопольській ОДПІ функціонує 4 Центри обслуговування платників, а саме: в Нікопольської ОДПІ, Марганецькому, Орджонікідзевському та Томаківському відділеннях.

Так, станом на 01.11.2015 р. працівниками Центрів обслуговування платників надано близько 230,7  тис. послуг, з них: приймання звітності – 111,2 тис., вхідної кореспонденції – 13,8 тис., адміністративних – 13,2 тис., видача електронних ключів 1,4 тис., консультаційних - 8,4 тис. та інші.

Найбільшою популярністю серед адміністративних послуг користуються: послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків - 7,8 тис., реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1,2 тис., надання витягу з реєстру платника єдиного податку – 0,9 тис., реєстрація платника єдиного податку – 0,8 тисяч.

З метою максимального залучення платників до оформлення електронних ключів, працівники ЦОПів постійно проводять роз’яснювальну роботу серед платників, відвідувачів, про переваги електронної звітності та надають практичну допомогу при відправленні звітності та оформлення договорів про визнання електронних документів.

В залах Центрів на стендах розміщена актуальна інформація, а також розповсюджується власна друкована продукція з роз’ясненнями податкового законодавства.

 

З початку 2015 року до бюджету сплачено 37,5 млн. грн. єдиного податку

Протягом січня - жовтня 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, спрямували до місцевих бюджетів Нікопольського регіону 37,5 млн. грн. єдиного податку. З них 8,2 млн. грн. – сплачено у жовтні.

У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці протягом 10 місяців поточного року спрямували до бюджету 18,0 млн. грн. зазначеного податку. Зокрема, у жовтні сплачено 2,2 млн. гривень.

У свою чергу юридичні особи – «спрощенці» з початку року спрямували до бюджету 8,4 млн. грн. єдиного податку, з яких 0,9 млн. грн. – у жовтні.

За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко, позитивна динаміка сплати єдиного податку суб’єктами малого підприємництва – це додаткові можливості для органів місцевого самоврядування не лише планувати поточні витрати, а й прогнозувати видатки на соціально-економічні питання на наступник фінансовий рік.

 

Власники розкішних автомобілів поповнили бюджет Нікопольського регіону на 1,3 мільйони гривень

Починаючи з 1 липня 2015 року власники розкішних авто почали сплачувати транспортний податок. До місцевих бюджетів Нікопольського регіону вже надійшло більше 1,3 млн. грн. податку. Про це повідомила начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.

Зокрема, фізичні особи сплатили майже 1,1 млн. грн. транспортного податку, а юридичні – 0,3 млн. гривень.

Нагадаємо, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Юридичними особами сплата здійснюється авансовими внесками щоквартально до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Громадяни, які звернулися за субсидіями, зможуть отримати інформацію про стан обробки запитів щодо їх доходів

Відсьогодні Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

За його допомогою громадяни та працівники органів соціального захисту населення, вказавши реєстраційні дані фізичної особи, можуть у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС.

Контактні телефони для отримання інформації:

0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

(044) 454-16-13 з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі) для мешканців Києва.

Загалом, з 1 травня 2015 року ДФС оброблено та надано інформацію про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, по 10 млн. запитах від 669 структурних підрозділів соціального захисту населення.

 

У ДФС обговорили проблемні моменти в оподаткуванні підприємств, розташованих у зоні АТО

У Державній фіскальній службі України відбулася зустріч з представниками компаній – членів Європейської Бізнес Асоціації, які здійснюють свою діяльність у зоні проведення антитерористичної операції. Представники бізнесу окреслили фахівцям ДФС основні проблемні моменти у веденні підприємницької діяльності на окупованій території.

Так, зокрема, однією з найактуальніших проблем, за словами представників компаній, є відшкодування податку на додану вартість. Учасники зустрічі погодилися, що врегулювання зазначеного питання потребує системного підходу з боку органів влади, оскільки існує певна загроза використання бюджетних коштів відшкодованого ПДВ для фінансування тероризму. Тому такі питання треба вирішувати на законодавчому рівні, де було б прямо прописано умови ведення підприємницької діяльності та правила оподаткування компаній, які здійснюють діяльність у зоні АТО.

Учасники зустрічі також обговорили новий порядок перевезення вантажів з тимчасово неконтрольованих територій на іншу територію України та, відповідно, з території України на територію зони АТО. Проект документу, що регламентує новий порядок перевезення пройшов стадію погодження профільними міністерствами та відомствами та направлений до Служби безпеки України для прийняття відповідного рішення.

Як зазначили спеціалісти ДФС, жодне подання служби щодо компаній, які працюють в зоні АТО, не може оминути відповідної перевірки в профільних держструктурах. Саме тому представники бізнесу висловили готовність до активної участі у розробці необхідних законодавчих змін, які дозволять врегулювати порушені питання та запевнили, що докладуть максимум зусиль щоб за один стіл перемовин сіли представники усіх компетентних органів, які відповідають за безпеку країни.

 

З початку 2015 року до бюджету сплачено майже 8,8 млрд. грн. єдиного податку

Протягом січня - жовтня 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, спрямували до бюджету майже 8,8 млрд. грн. єдиного податку. З них понад 1,3 млрд. грн. – сплачено у жовтні.

У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці протягом 10 місяців поточного року спрямували до бюджету 5 437,3 млн. грн. зазначеного податку. Це на 1 044,1 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у жовтні сплачено 679,4 млн. грн., що перевищує минулорічний показник на 0,4 млн. гривень.

У свою чергу юридичні особи – «спрощенці» з початку року спрямували до бюджету 3 333,1 млн. грн. єдиного податку, з яких 624,7 млн. грн. – у жовтні.

Серед них платниками третьої групи у січні – жовтні поточного року сплачено 1 737,5 млн. грн. єдиного податку, з яких 185 млн. грн. – сплачено у жовтні.

Щодо четвертої групи платників податків – юридичних осіб, то ними протягом 10 місяців поточного року сплачено до бюджету 1 595,6 млн. грн. єдиного податку. Жовтневі надходження складають 439,7 млн. гривень.

 

З початку року 63,2% судових справ вирішено на користь держави

Переважну більшість спорів, що перебувають на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій, становлять податкові спори. Станом на 1 листопада 2015 року в судах за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало на розгляді 15392 справ різних категорій на загальну суму 12,5 млрд. грн. Розглянуто протягом року 4869 справ на суму 4,07 млрд. грн., з них 3078 справ на суму 2,02 млрд. грн. вирішені на користь органів ДФС області.

Із загальної кількості за позовами до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області справи стосуються визнання недійсними (нечинними) податкових повідомлень - рішень, переважно донарахування податку на прибуток та податку на додану вартість. У більшості випадків, предметом спору є операції, в яких фіктивні суб’єкти господарювання виступають, як контрагенти платників податків або, як посередники в процесі постачання товару.

Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДФС області, яких протягом 2015 року - 619 на загальну суму 1,6 млрд. грн., є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками та підвищення рівня претензійно-позовної роботи.

 

Податковою міліцією під час обшуків вилучено понад 122 тонни горіхів

Співробітниками податкової міліції м. Києва в ході проведення операції „Рубіж-2015” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.2 ст.205 і ч.3 ст.212 КК України, на підставі ухвали суду м. Києва проведено 4 обшуки в містах Одеса, Вознесенськ та Цюрупинськ.

За результатами обшуків на території одного з морських портів Одеської області в складських приміщеннях вилучено 97,4 тонни горіхів волоських очищених і неочищених та обладнання загальною ринковою вартістю 10 млн. гривень.

Крім того, у м. Херсоні в складському приміщенні, що орендується одним з фігурантів, виявлено та вилучено 24,8 тонни горіхів волоських очищених та неочищених.

Тривають слідчі дії.

 

Працівниками податкової міліції вилучено продуктів харчування на 24 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу в рамках розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.205 і ч.3 ст.212 КК України в містах Дніпропетровську, Івано-Франківську, Харкові, Хмельницькому, Херсоні та с. Малехи (Львівська область) на підставі ухвали суду проведено 6 обшуків в складських приміщеннях. Під час обушків виявлено понад 286 тонн бананів на суму 7 млн. гривень.

Також у м. Херсоні в складських приміщеннях виявлено та вилучено 250 тонн м’яса глибокої заморозки виробництва Бразилії орієнтовною вартістю 17 млн. гривень. При цьому будь-які документи щодо якості продукції та її власника були відсутні. Також вилучено 110 тис. гривень необлікованої готівки та 5 печаток.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

Податковою міліцією викрито посадовців підприємства, які ухились від сплати 66,8 млн. грн. податків

Працівниками податкової міліції Донецької області в рамках проведення операції «Нафтопродукт-2015» до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі пально-мастильними матеріалами.

Як з’ясувалося, посадовці у 2015 році документально, без фактичного проведення, оформили операції з придбання пально-мастильних матеріалів, а також з надання юридичних, бухгалтерських та агентських послуг у підприємств з ознаками транзитності.

Завдяки таким діям порушники ухилились від сплати податків на суму 66,8 млн. гривень.

 

Головним управлінням власної безпеки ДФС України викрито посадовця, корупційна діяльність якого завдала бюджету 24 млн. грн. збитків

Працівниками Головного управління власної безпеки ДФС України виявлено незаконне скасування посадовою особою одного з територіальних органів ДФС України податкових повідомлень-рішень, чим завдано збитків державі у вигляді несплачених податків на загальну суму 24 млн. гривень.

За вказаним фактом Генеральною прокуратурою України відкрито кримінальне провадження за ч.2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).

У ході досудового слідства у зазначеному кримінальному провадженні працівниками Головного управління власної безпеки ДФС України спільно із співробітниками ДЗЕ Національної поліції України та Генеральної прокуратури України проведено слідчі (розшукові) дії, в результаті яких встановлено, що податківець, використовуючи свої владні повноваження, здійснював сприяння незаконній діяльності одного з будівельних підприємств.

Отримані прибутки будівельне підприємство переводило в готівкові кошти за допомогою конвертаційного центру із загальним обсягом безтоварних операцій 350 млн. грн. на рік.

У схемі конвертації використовувались підприємства, які здійснюють оптову торгівлю товарами широкого вжитку, що реалізовувались за готівку без належного відображення в податковому обліку.

Під час проведення обшуків вилучено службові документи, грошові кошти у сумі 5 млн. гривень, 200 тисяч доларів США, 5 тисяч євро, 31 печатку підприємств, задіяних у протиправних схемах, сервери та комп’ютерну техніку.

Досудове розслідування кримінального провадження та слідчі дії тривають.

 

Протягом десяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 614 запитів від дніпропетровських платників

У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності. Цієї тематики стосувалось більше половини звернень (51,5%).

Робота системи електронного адміністрування ПДВ цікавила 20% запитувачів. Понад 19% заявників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 4,2% платників, особливостями реєстрації платником ПДВ цікавились 2,7% громадян тощо.

У той же час слід відзначити, що саме антикорупційної тематики стосувалось лише 4 звернення, або 0,65% від загальної їх кількості.

Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

З початку 2015 року на „Пульс” надійшло понад 8 тис. звернень

У січні-жовтні 2015 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби „Пульс” звернулися 8 146 заявників.

Щодо тематики лідирують звернення з питань оподаткування. За 10 місяців поточного року з цього приводу на „Пульс” зателефонували 6 565 заявників, у той час як митної справи стосувалось 1 581 звернення.

На „Пульс” платники зверталися для вирішення проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 2 627 дзівнків.

Організація роботи ДФС та її територіальних органів цікавила 2 122 запитувачів, робота ЦОПів – 105. Затримки митного оформлення товарів стосувалось 959 дзвінків, черг на митних постах та пунктах – 299 звернень, перевірок суб`єктів господарювання - 259.

У той же час слід відзначити, що саме антикорупційної тематики стосувалось лише 190 звернень.

Станом на 1 листопада 7 652 звернення були опрацьовані, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Також у звітному періоді у програмному модулі «Пульс» Інформаційно-комунікаційної системи ІДД ДФС запроваджено окрему тематику звернень «Система електронного адміністрування ПДВ». Ця новація дозволила забезпечити проведення якісного аналізу питань, які виникають у платників податків у зв`язку з введенням системи електронного адміністрування ПДВ, а також прискорити опрацювання інформації щодо роботи СЕА ПДВ.

Нагадаємо, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

У разі змін персональних даних – звертайтеся у податкову!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу фізичних особі – платників податків, якщо у вас змінилися адреса, прізвище та інше, Вам необхідно внести протягом місяця такі зміни до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Для усунення розбіжностей або звірки, необхідно звертатися в податкову інспекцію за адресою: пр. Трубників 27, 1-й поверх, 5 віконце. Особливо це стосується категорії громадян, які надають документи для оформлення субсидії.

 

Зведені податкові накладні

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що протягом звітного (податкового) періоду платник податку має право на складання однієї зведеної податкової накладної, яка складається не пізніше останнього дня такого періоду, або двох та більше зведених податкових накладних виходячи з умов, передбачених у цивільно-правовому договорі.

При цьому згідно з п.18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 22.09.2014 р. №957, у графі 2 зведеної податкової накладної проставляється дата складання такої накладної.

Лист ДФС України від 08.10.2015 р. №21400/6/99-99-19-03-02-15.

 

Затверджено нову декларацію про доходи

Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – наказ №859), затверджені нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкція щодо її заповнення (далі – Інструкція №859).

Наказ №859 набрав чинності 17.11.2015, тобто з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» від 17.11.2015 №89).

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що декларація складається з восьми розділів чотирьох додатків до декларації (далі – додатки), які містять розрахунки окремих видів доходів (витрат) а саме:

- додаток Ф1 «Розрахунок податку на доходи фізичних осіб при отриманні доходів у формі заробітної плати від двох і більше податкових агентів згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України»;

- додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;

- додаток Ф3 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих з джерел за межами України»;

- додаток Ф4 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».

Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними. Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках (пункт 2 розділу II Інструкції №859).

Пунктом 2 наказу №859 визначено, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2179/24711.

 

Прощені кредити та проценти в іноземній валюті звільнено від оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 7 травня поточного року набрав чинності Закон України від 09.04.2015 №321-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо кредитних зобов’язань» (далі – Закон №321), опублікований у газеті «Голос України» від 06.05.2015 №79.

Законом №321 підрозділ 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 8 такого змісту:

«Не вважається додатковим благом платника податку та не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума, прощена (анульована) кредитором у розмірі різниці між основною сумою боргу за фінансовим кредитом в іноземній валюті, визначена за офіційним курсом Національного банку України на дату зміни валюти зобов’язання за таким кредитом з іноземної валюти у гривню, та сумою такого боргу, визначеною за офіційним курсом Національного банку України станом на 1 січня 2014 року, а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за такими кредитами, прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

Норми цього пункту застосовуються до фінансових кредитів в іноземній валюті, не погашених до 1 січня 2014 року.

Дія абзацу першого цього пункту поширюється на операції з прощення (анулювання) кредитором боржникові заборгованості за фінансовим кредитом в іноземній валюті, що здійснювалися починаючи з 1 січня 2015 року».

 

Отримати податкову знижку можна до кінця року

Прийом податкових декларацій від громадян на отримання податкової знижки за підсумками 2014 року здійснюється до кінця 2015 року, - нагадує Нікопольська ОДПІ.

Право на податкову знижку мають громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували протягом року:

- за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

- суму страхових внесків, премій та пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї;

- за допоміжні репродуктивні технології;

- за оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

- за переобладнання транспортного засобу;

- на будівництво (придбання) доступного житла.

Звертаємо увагу платників: громадянин, який не скористається правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного 2014 року, втрачає можливість використати таке право в наступних роках.

 

Щодо електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) з 01.01.2015 набрала чинності наступна вимога: «Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.»

Це означає, що всі електронні контрольно-касові апарати (ЕККА) повинні відправляти копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт. На виконання даних вимог виробниками касової техніки розроблені та внесені до реєстру РРО нові версії програмного забезпечення для РРО та ЕККА.

Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону №265. Згідно вимог даного Закону «Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів ДФС України по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.»

Тобто з 01.01.2016 до суб’єктів господарювання – власників РРО та ЕККА, які не відповідають вимогам чинного законодавства, можуть бути застосовані штрафні санкції.

Для виконання вимог чинного законодавства рекомендуємо користувачам РРО та ЕККА протягом листопада - грудня 2015 року зробити доопрацювання, налаштування та оновлення програмного забезпечення комплекта «РРО+Модем» для передачі електроних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків до Системи зберігання та обробки даних РРО Державної Фіскальної Служби України.

 

Визначення податкової адреси платника податків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.

Зазначена норма визначена ст. 45 Податковий кодекс України.

 

Купив автомобіль-сплати транспортний податок

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 січня 2015 року в рамках податкової реформи введено в дію положення Податкового кодексу щодо транспортного податку.

Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи (у тому числі нерезиденти), які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі з об'ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб.см і які використовувались не більше 5 років.

Ставка податку складає 25 000 грн. в рік за кожен легковий автомобіль.

Якщо такий легковий автомобіль придбаний фізичною особою протягом року, транспортний податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Податковий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності за місцем реєстрації платника.

Нагадуємо, що сплатити транспортний податок фізичні особи повинні впродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Відповідальність за складання податкової звітності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до обов'язків платника податків належить складення звітності, що стосується обчислення і сплати податків, зборів та подання до контролюючих органів декларацій.

Відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть:

- юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до Податкового Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи. Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить;

- фізичні особи - платники податків та їх законні чи уповноважені представники у випадках, передбачених законом;

- податкові агенти.

Зазначена норма визначена ст. 16 та ст.47 Податкового кодексу України.

 

При самостійному визначенні фіскальним органом суми заниженого податкового зобов'язання застосовується штраф

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі, якщо фіскальний орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання (дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках) на такого платника накладається штраф в розмірі 25% суми визначеного податкового зобов'язання.

При повторному протягом 1095 днів визначенні фіскальним органом суми податкового зобов'язання з цього податку, накладається штраф у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов'язання.

Таким чином, розмір штрафної санкції диференційований залежно від повторності визначення суми податкового зобов'язання з цього податку.

При цьому ознаки повторності виникають в тому випадку, коли визначення фіскальним органом податкового зобов'язання відбувається після того, як протягом останніх 1095 днів фіскальним органом вже було вчинено дії по визначенню податкового зобов'язання стосовно одного і того самого платника податків.

Зазначена норма передбачена п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України.

 

За неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачена фінансова відповідальність

Нікопольська ОДПІ нагадує, що неподання або несвоєчасне подання платником податків податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

За ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, накладається штраф в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій:

- в розмірі 170 гривень, за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку), зазначеного в одному акті;

- в розмірі 1020 гривень при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року винесено податкове повідомлення-рішення.

Зазначена норма передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.

 

За несплату узгодженої суми грошового зобов'язання надсилається податкова вимога

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу.

Податкова вимога не надсилається, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається.

Зазначена норма визначена ст. 59 Податкового кодексу України.

 

Відсутність об’єктів оподаткування – головна умова зняття з обліку платника податку за не основним місцем реєстрації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що зняття з обліку платника податків за не основним місцем обліку здійснюється на підставі норми п.7.5 розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 №1588 зі змінами та доповненнями.

Головна умова зняття платника податку - відсутність в останнього об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, за якими такий платник податків був взятий на облік за не основним місцем обліку. Також не менш важливими умовами є:

- надходження (наявність) відповідних підтвердних документів;

- закінчення бюджетного періоду за умови сплати податків, зборів до бюджету на підставі службових документів контролюючого органу.

Інформація про зняття з обліку за не основним місцем обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

 

5-відсотковий акцизний податок обов’язково відображається у книзі обліку доходів та витрат

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що сума акцизного податку в разі її включення до вартості проданих товарів відображається фізичною особою-підприємцем, яка застосовує загальну систему оподаткування, у книзі обліку доходів і витрат.

Так у графі 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» відображається сума доходу та акцизного податку у разі її включення до вартості товарів, отриманих від здійснення господарської діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема кошти, що надійшли на поточний рахунок, в касу платника податків та/або отримані готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п.6 Порядку №481). Однак не відображається в графах 5-8 «Витрати, пов'язані з господарською діяльністю».

 

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для здійснення повернення сум грошового зобов'язання платник податків повинен подати заяву про таке повернення (крім повернення надміру утриманих сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Така заява на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань подається у довільній формі, в якій зазначається напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Зазначена норма визначена ст. 43 Податкового кодексу України.

 

Розмір добових при відрядженні у 2015 року не зміниться

Нікопольська ОДПІ нагадує, що податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що податком на доходи фізичних осіб не оподатковуються добові витрати на відрядження у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження (підпункт 165.1.11 пункту 165.1 статті 165 та пункт 170.9 статті 170 Кодексу).

Суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, визначаються окремо постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №98 (додаток 1 до постанови).

Тобто, граничні норми добових витрат (з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб), крім витрат на відрядження державних службовців та інших зазначених осіб, розраховуються з показника мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (з 1 січня 2015 року мінімальна заробітна плата складає 1218 гривень) та становлять у 2015 році:

- у межах України – 243,6 грн.;

- за кордон – 913,5 грн.

Зміна мінімальної заробітної плати протягом року не впливає на граничні норми добових витрат, які були встановлені на 1 січня звітного року.

 

Окружна виборча комісія є податковим агентом і має утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою контролю за оподаткуванням та забезпечення своєчасного та повного надходження податків і зборів до бюджетів Державна фіскальна служба України повідомляє, що окружна виборча комісія є юридичною особою та комісією вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій в межах відповідного територіального виборчого округу з питань виборів депутатів. Дільнична виборча комісія не є юридичною особою.

Окружна виборча комісія, яка нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід (заробітну плату) фізичній особі, відповідно до норм Податкового кодексу України, є податковим агентом і має утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір від суми такого доходу за рахунок такої особи та перерахувати його до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу.

Крім того, як податковий агент, окружна виборча комісія повинна подати до органу державної податкової служби податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. № 1ДФ), форма якого затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.01.14 № 4, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.14 за №111/26556.

Про організацію роботи щодо єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, у разі, якщо підприємством за період з 1 вересня 2015 року було здійснено нарахування єдиного внеску виходячи з мінімальної заробітної плати, що становила 1 218 грн., таке підприємство повинно здійснити донарахування єдиного внеску виходячи з мінімальної заробітної плати, що становить з 1 вересня 2015 року 1 378 гривень.

Також необхідно провести перерахунок максимальної величини бази нарахування при розрахунку єдиного внеску на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, оплати відпускних, період яких більше одного місяця, та нарахування проводились до 01.09.2015.

Отже, за період з 1 вересня 2015 року платники повинні здійснити перерахунок нарахованих сум єдиного внеску та відобразити такі суми у звітності з єдиного внеску за жовтень – грудень 2015 року.

У разі здійснення платниками перерахунку єдиного внеску, пов’язаного із зміною розміру мінімальної заробітної плати та розміру максимальної величини, з якої справляється єдиний внесок, передбачених Законом № 704, штрафні санкції за донарахування платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску фіскальним органом не застосовуються.

Листі від 27.10.2015 № 39474/7/99-99-17-03-01-17.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 792 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar