22:49 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Роман Насіров зустрівся з представниками Державного митного комітету Республіки Білорусь Голова ДФС Роман Насіров провів робочу зустріч з представниками Державного митного комітету Республіки Білорусь на чолі з заступником Голови Комітету Сергієм Борисюком. Під час зустрічі обговорювався стан функціонування та облаштування пунктів перетину кордону, зокрема, створення додаткової та модернізація існуючої інфраструктури в пунктах пропуску на автошляхах. Українські та білоруські колеги відзначили стабільну та контрольовану ситуацію в автомобільних пунктах пропуску на кордоні двох держав. Цьому сприяло застосування Системи попереднього повідомлення про виникнення надзвичайних ситуацій на кордоні між двома сусідніми державами. Учасники зустрічі домовилися про посилення співробітництва у сфері протидії порушенням митного законодавства та боротьби з контрабандою, а також про підвищення ефективності використання технічних засобів митного контролю за рахунок взаємного визнання результатів такого контролю. На завершення представники ДФС та Державного митного комітету Республіки Білорусь визначилися щодо розробки Плану практичних заходів митних органів двох держав у правоохоронній сфері на 2016 рік. Крім того, заплановано провести зустріч представників правоохоронних підрозділів двох відомств у І кварталі 2016 року.
ДФС підписала контракт на запровадження проекту TWINNING Нещодавно, 15 грудня, Голова ДФС Роман Насіров підписав контракт на запровадження проекту TWINNING «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері». Участь у підписанні взяв керівник групи радників проекту TWINNING – представник Федерального Міністерства фінансів Німеччини Детлеф Щесни, який буде постійним куратором проекту. Контракт започатковує програму TWINNING за участі України з однієї сторони та консорціуму європейських партнерів у складі Німеччини, Польщі та Литви. Головним виконавцем визначено Державну фіскальну службу України. Twinning-партнерами є Федеральне Міністерство фінансів Німеччини, Митні служби при Міністерстві фінансів Республіки Польща та Литовської Республіки. «Учасниками консорціуму є три європейські країни, з якими наша служба має найбільш динамічну та ефективну співпрацю в митній сфері. Зокрема, з Польщею ми маємо протяжний спільний кордон, литовські митники є нашими багаторічними партнерами у запровадженні новітніх технологій у процесі митного контролю та оформлення, а німецькі фахівці останнім часом стали нашими активними радниками у найбільш актуальних питаннях на сьогодні – таких як боротьба з корупцією та визначення митної вартості», - відзначив Голова ДФС. Проектом TWINNING передбачено проведення консультацій між представниками ДФС та обраними експертами з країни-партнера на чолі з постійним радником проекту, ознайомлення на практиці з аспектами впровадження елементів інтегрованого управління кордонами та проведення нормотворчої роботи у сфері боротьби з корупцією. За словами Романа Насірова, проект складається з трьох основних компонентів, а саме – зміни українських процедур і законодавства, необхідних для повного наближення до стандартів ЄС у митній сфері, глибокого перегляду і приведення у відповідність до стандартів ЄС інформаційних технологій та побудови комплексної системи протидії корупції. Також проект TWINNING спрямований на виконання Україною зобов’язань у митній сфері відповідно до Угоди про асоціацію Україна – ЄС, зокрема, щодо встановлення інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до Конвенції про спільну транзитну процедуру, повноцінного функціонування комплексу «Електронна митниця» та розробки ефективної антикорупційної стратегії. На реалізацію проекту TWINNING, який розпочнеться з січня 2016 року та триватиме 2 роки, Європейський Союз виділяє 1,85 млн. євро. «Я дякую всім нашим європейським партнерам за підтримку. Ми чекаємо на приїзд фахівців з усіх трьох країн ЄС на чолі з паном Щесни одразу після новорічних свят і початок спільної напруженої роботи над приведенням державної митної справи до рівня європейських стандартів», - підсумував Роман Насіров.
Відбулась зустріч керівництва ДФС з представниками Американської Торгівельної Палати в Україні Практичні питання податкового адміністрування та проведення податкової реформи розглядалися під час чергової зустрічі Голови ДФС Романа Насірова, Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана та керівників структурних підрозділів служби з представниками Американської Торгівельної Палати в Україні 16 грудня. Учасники зустрічі підбили підсумки спільної роботи у поточному році та окреслили основні напрями співпраці на наступний. Зокрема, представники АТП відзначили зацікавленість з боку ДФС в оперативному вирішенні проблемних питань, з якими бізнес звертався до фіскальних органів. Так, за їх словами, переважна більшість питань вже вирішені, інша ж їх частина потребує внесення змін до законодавства та додаткового опрацювання. Під час зустрічі обговорювалися інструменти ДФС із забезпечення відшкодування ПДВ, можливі варіанти запровадження механізмів ліквідації заборгованості переплат з податку на прибуток, питання митної вартості, трансфертного ціноутворення, запровадження інституту Уповноваженого економічного оператора тощо. «Одним із пріоритетів нашої роботи у митному напрямі на наступний рік визначено запровадження інституту Уповноваженого економічного оператора. Це передбачено також й підписаним нещодавно контрактом на запровадження проекту TWINNING. Ми надали свої пропозиції щодо необхідних законодавчих змін та сподіваємось на підтримку міжнародних експертів та представників бізнесу в реалізації цього проекту», - зазначив Роман Насіров. За його словами, ДФС зацікавлена у пошуку оптимальних шляхів вирішення проблемних питань та забезпечення скоординованого формату комунікацій з бізнесом. «Всі зміни, які сьогодні відбуваються в службі, нові пріоритети у роботі спрямовані, перш за все, на стимулювання фінансового розвитку бізнесу та, відповідно, економічного розвитку країни», – наголосив Голова ДФС Роман Насіров. У свою чергу, члени Американської Торгівельної Палати відзначили прозорий та рівний підхід Державної фіскальної служби до всіх платників податків, що створює рівні конкурентні умови для всіх представників бізнесу.
Впродовж січня – листопада 2015 року дніпропетровські страхувальники сплатили 17 мільярдів 645 мільйонів гривень єдиного внеску За одинадцять місяців поточного року від дніпропетровських роботодавців надійшло 17 мільярдів 645 мільйонів гривень єдиного внеску. Ця сума перевищує очікувані показники майже на 75 мільйонів гривень та більше минулорічних надходжень на 1 мільярд 184 мільйони гривень. За словами виконуючого обов’язки начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Геннадія Ткачука, лише у листопаді сплачено 1 мільярд 710 мільйонів гривень єдиного внеску, що на 182 мільйона гривень більше фактичних надходжень одинадцятого місяця 2014 року. Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали 11 тисяч 231 ліцензію на право роздрібної торгівлі алкоголем та тютюном Всього на території Дніпропетровської області станом на 01.12.2015 діє 11687 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 6401 ліцензій на алкогольні напої та 5286 – на тютюнові вироби по 5753 суб’єктам господарської діяльності. Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська. «В той же час в області призупинено дію 1510 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1274 ліцензії, в тому числі за фактом продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років – 35 ліцензій», – зазначила Вікторія Каліногорська. До казни Дніпропетровщини протягом січня – листопада поточного року надійшло 62,4 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Цей показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду 2014 року на 15,1 млн. грн.
Податок на нерухомість по Дніпропетровському регіону "У наступному, 2016-му році, громадяни України - фізичні особи повинні будуть сплатити податок на нерухомість, нарахо- ваний за ставками та пільгами 2015-го року", - повідомив днями на прес-конференції в прес- центрі редакції газети «Днепр вечерний» завідувач сектору адміністрування майнових податків і зборів управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрій Дронов. Якщо у 2015-му році податок на нерухомість заплатили, головним чином, власники великої кількості квадратних метрів і об'єктів: квартир – понад 120 м2 і будинків – понад 240 м2, то вже у 2016-му цей податок торкнеться більшої кількості дніпропетровців. Андрій Дронов зазначив, що рішенням сесії Дніпропетровської міськради №7/60 від 28.01.15 року для дніпропетровців на 2015 рік передбачені пільги – площі, які не обкладаються податком: - для квартир 85 м2, для будинків - 200 м2. Все, що понад - оподатковується. Для податку на нежитлову нерухомість пільг не передбачається. Таким чином, податок на нерухомість, взагалі не доведеться сплачувати тим, у кого загальна площа квартир в сумі менше 85 м2 і будинки – менше 200 м2. При цьому, коли власник має у власності кілька квартир, то вся їхня площа підсумовується, і від цієї суми віднімаються пільгові 85м2. Якщо кілька будинків, то від загальної сумарної площі всіх будинків віднімаються пільгові 200м2. "Ставка податку поширюється на площу, яка перевищує пільгову, та згідно рішенням міськради м.Дніпропетровська становить: - для житлової нерухомості - 1% від мінімальної заробітної плати, яка була на 1 січня 2015 року (від 1218 грн.); - для нежитлової нерухомості в центрі Дніпропетровська - 0,5% від мінімальної заробітної плати, яка була на 1 січня 2015 року (від 1218 грн.); - для нежитлової нерухомості на околиці міста -0,25% від мінімальної заробітної плати, яка була на 1 січня 2015 року (від 1218 грн.). До того, ж схема нарахування нового податку досить проста. Так, для квартири загальною площею 95 квадратних метрів: 95 м2 - 85м2 = 10 * 12,18 = 121,8 грн. у рік" - зазначив Андрій Дронов.
Від Дніпропетровської митниці ДФС у січні – листопаді 2015 року надійшло до бюджету понад 15 мільярдів гривень Надходження митних платежів до державного бюджету за одинадцять місяців поточного року склали 15 мільярдів 79,8 мільйонів гривень, що в порівнянні з відповідним періодом 2014 року більше на 5 мільярдів 560 мільйонів гривень, або на 58,4 відсотків. Зокрема, у листопаді 2015 року суб’єкти зовнішньо – економічної діяльності перерахували до бюджету 1 мільярд 470,5 мільйонів гривень, що на 39,1 відсотків більше, ніж минулоріч. Про це повідомив начальник Дніпропетровської митниці ДФС Вадим Писарєв. З початку року послугами Дніпропетровської митниці ДФС скористались 2208 підприємств, що на 13 суб’єктів зовнішньо – економічної діяльності більше, ніж в 2014 році. Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за січень – листопад 2015 року складає 76,8 відсотків, імпорт – 23,2 відсотки.
Графіки особистого прийому громадян
Графік особистого прийому громадян керівництвом Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області час прийому з 15.00 до 18.00
ГРАФІК особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Майже 344 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб сплачено до місцевих бюджетів Нікопольського регіону Ця сума складає 60,1 відс. від загальної суми надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів. Надходження листопада поточного року становлять 36,8 млн. грн. зазначеного податку. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. За будь-яких економічних умов податок на доходи фізичних осіб залишається бюджетоутворюючим податком для місцевих громад – його надходження складають понад 75% усіх надходжень до місцевих бюджетів. Тому саме в легальній оплаті праці повинні бути зацікавлені не лише органи ДФС чи представники влади, а й всі мешканці територіальної громади. Адже стан фінансового забезпечення соціально-економічних програм на місцевому рівні найбільше залежить від рівня сплати податку на доходи фізичних осіб. Та й соціальне забезпечення самих працівників (допомоги, пенсії тощо) в прямій залежності від розміру заробітної плати.
Днями в Нікопольській ОДПІ відбулася телефонна «гаряча лінія» У ході якої, Володимир Малиновський, перший заступник Нікопольської ОДПІ дав роз'яснення щодо порядку використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО). У ході заходу суб’єктів господарювання найбільше цікавило: що дав «перехідний період», наданий податковим законодавством до 01.01.2016 р. для користувачів РРО; чи використовується РРО при оплаті «готівкою» за комунальні послуги, за оренду нерухомого майна, які передбачені договором оренди суб'єктами господарювання. У ході спілкування надані пояснення про те, що касові апарати, які не можуть створювати електронні копії фіскальних звітних документів можуть використовуватися до 1 січня 2016 року. Потім вони повинні бути вдосконалені або замінені на нові «касові апарати», які повинні забезпечити надання електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків за допомогою ліній зв'язку (Інтернет). Також звернули увагу, що п.1 ст. 9 Закону № 265 скасована пільга щодо незастосування РРО й розрахункових книжок при наданні послуг. У зв'язку із чим при розрахунках у наявній формі за комунальні послуги (будь-які інші види послуг) і оренду нерухомого майна суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати РРО.
До уваги платників податків! Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформацій- но-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС (далі – Регламент). Для забезпечення захисту законних прав та інтересів клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису та для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації внесено зміни до Регламенту, які можна переглянути за посиланням: http://acskidd.gov.ua/reglament.
Наявність електронного цифрового підпису – це переваги в обслуговуванні Електронний цифровий підпис платники податків, фізичні та юридичні особи, можуть отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Ключі електронного цифрового підпису, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України, дають змогу: - уникнути черг в Центрах обслуговування платників податків при поданні звітності. - звітувати не лише до податкового органу, а й до інших контролюючих органів на території України (зокрема органів державної статистики та Пенсійного фонду України). - отримувати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису. - використовувати отримані ключі для роботи в «Електроному кабінеті платника податків» який працює дистанційно у режимі реального часу, та дає можливість звітувати до податкового органу, проводити звіряння своїх розрахунків з бюджетом та отримувати Акт про проведення звіряння, не витрачаючи час на відвідування органів ДФС. - використовувати інші електронні сервіси ДФС України.
Електронний сервіс «Управління ЕЦП» працює в штатному режимі Додатковий електронний сервіс для платників податків «Управління електронними цифровими підписами» працює в штатному режимі. Сервіс створений для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів, а також право на тимчасове виконання обов’язків директора чи бухгалтера. Керівник має можливість подати інформацію та сертифікати відкритих ключів ЕЦП осіб, яким надано відповідні повноваження. Таке Повідомлення (код форми J(F)1391102) надсилається в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності». Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення керівник обов’язково підписує своїм електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника. Після отримання Повідомлення ДФС приймає податкові документи, підписані уповноваженими особами, у порядку, визначеному законодавством. Звертаємо увагу, що керівник самостійно встановлює строк дії наданих повноважень шляхом керування ЕЦП. Для цього при оформленні ЕЦП для уповноваженої особи у заявці на формування посиленого сертифіката підписувача ЕЦП зазначається строк чинності ЕЦП, який має відповідати періоду виконання особою повноважень.
Протягом півтора років підприємство «забувало» перераховувати до бюджету ПДФО та ЄСВ Під час перевірки одного з підприємств Дніпропетровщини, яке займається вантажними автомобільними перевезеннями, фахівцями фіскальної служби області встановлено наступне. За період з квітня минулого року по вересень 2015 року включно керівництво підприємства виплачувало працівникам заробітну плату, податок на доходи фізичних осіб та єдиний внесок нараховувався, але до бюджету не перераховувався. Таким чином, підприємство «сховало» від бюджету 1 млн. 323,8 тис. грн. ПДФО та 105,3 тис. грн. ЄСВ. Отже, тепер підприємство мусить сплатити в бюджет не тільки податок на доходи фізичних осіб та єдиний внесок, а і штрафні санкції та пеню – всього 1 млн. 873,7 тис. грн.
З початку року перевірено 555 суб’єктів господарювання Дніпропетровської області з питань дотримання норм законодавства при виплаті заробітної плати Протягом січня – листопада 2015 року фахівцями органів ДФС Дніпропетровщини перевірено 555 суб’єктів господарювання з питань дотримання норм законодавства при виплаті заробітної плати. Отже, у 520 випадках встановлено порушення відповідності нараху- вання, утримання та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб, у 60 випадках – єдиного внеску. За підсумками проведених перевірок співробітниками ДФС Дніпропетровської області роботодавцям донараховано 10,8 млн. грн., в тому числі: 9,4 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 1,4 млн. грн. єдиного внеску. З цієї суми вже надійшло до бюджету більше 4 млн. грн.
Податкова міліція Києва викрила факт ухилення від сплати 800 млн. грн. податків у сфері реалізації природного газу Співробітниками податкової міліції м. Києва до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків невстановленими особами. Зазначені особи, використовуючи реквізити низки підприємств, більшість з яких здійснює добування, розподілення та реалізацію природного газу, провели операції з купівлі-продажу природного газу за завищеною ціною. Ці дії дали змогу злочинцям ухилились від сплати податків на загальну суму 800 млн. грн.
Чергове незаконне виробництво алкоголю припинено податковою міліцією на Київщині Співробітниками податкової міліції Київської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, та на підставі ухвали суду м. Києва проведено обшук в нежитловому приміщенні одного з комерційних підприємств у селищі Калинівка. Під час обшуку виявлено та вилучено 322 дал алкогольних напоїв (322 „бег-ін-бокс” ємністю 10 л кожний), обладнання для їх виготовлення та автомобіль „IVECO” загальною орієнтовною вартістю 1,454 млн. грн. Слідчі дії тривають.
Податковою міліцією викрито конвертаційний центр з обігом у 200 млн. гривень Співробітниками податкової міліції м. Києва у рамках розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.205 та ч.3 ст.191 КК України спільно зі слідчими Національної поліції припинено діяльність конвертаційно-транзитної групи, яка надавала послуги з мінімізації податкових зобов’язань та незаконної конвертації грошових коштів підприємствам реального сектору економіки. Діяльність злочинної групи носила міжрегіональний характер. Протягом 2015 року обіг коштів по рахунках підконтрольних фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності склав близько 200 млн. грн., орієнтовні втрати бюджету – понад 33 млн. грн. Відповідно до ухвал суду проведено ряд обшуків у житлових приміщеннях фігурантів кримінального провадження, де виявлені і вилучені 39 печаток юридичних осіб-нерезидентів, первинні бухгалтерські документи, чорнові записи, флеш-накопичувачі, жорсткий диск, ноутбук, 6 мобільних телефонів, готівкові кошти в сумі близько 400 тисяч гривень та дві печатки підприємств, які мають ознаки фіктивності. Також під час проведення слідчих дій накладено арешт на банківські рахунки підприємств з ознаками фіктивності, внаслідок чого заблоковано грошові кошти на загальну суму близько 8 млн. грн. Наразі слідчі дії тривають.
Право податкової продовжувати строк проведення фактичної перевірки Нікопольська ОДПІ повідомляє, що право на продовження строку фактичної перевірки надано органам ДФС п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України. Тривалість зазначеного виду перевірок не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу державної фіскальної служби не більш, як на 5 діб.
Чи сплачуються авансові внески з податку на прибуток, якщо у картці особового рахунку наявна переплата? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у січні – грудні 2015 року та січні – травні 2016 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому, сума щомісячних авансових внесків за березень – травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток за 2014 звітний (податковий) рік. Слід зазначити, що згідно змін, внесених до бюджетної класифікації наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації» у частині виключення кодів, передбачених для обліку авансових внесків з податку на прибуток, органи ДФС перейшли на адміністрування податку на прибуток без використання кодів бюджетної класифікації, перебачених для обліку авансових внесків з податку на прибуток, з 01.10.2015. Таким чином, зарахування надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на прибуток платника, може бути здійснене в автоматичному режимі (без заяви платника).
З 1 січня 2016 року розпочинається кампанія по декларуванню громадянами своїх доходів, одержаних у 2015 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що кожен громадянин, який отримав дохід у вигляді спадщини (подарунку) зобов’язаний задекларувати такий дохід та сплатити податок. Для спадщини і подарунка діють такі ж правила декларування та оподаткування, як для інших доходів фізичних осіб. А згідно зі ст. 174 глави IV Податкового кодексу України, податком обкладаються такі види спадщини, як об’єкти нерухомості; рухоме майно, до якого відносяться антикваріат, твори мистецтва, коштовності, будь-які транспортні засоби, а також інші види рухомого майна; об’єкти комерційної власності: цінні папери, корпоративні права; готівка або гроші на рахунку в будь-якій фінустанові, іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю. Одержувачі спадщини або подарунків в 2015 році повинні подати декларацію про доходи і вказати в ній вартість майна чи немайнових прав, отриманих в дар або в спадщину, до 1 травня 2016 року, а сплатити податки з такого доходу до 1 серпня 2016 року.
З 2016 року моделі РРО, які не відповідають вимогам законодавства, повинні бути виведені з експлуатації Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 1 січня 2016 року закінчується перехідний період для доопрацювання або заміни існуючих РРО на такі, які забезпечують подання електронними каналами зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. РРО, які не створюють контрольну стрічку в електронній формі та не забезпечують подання електронними каналами зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, до 01.01.2016 р., виводяться з експлуатації. Тобто, РРО можна не замінювати на новий, якщо він буде доопрацьований так, що забезпечуватиме подання електронними каналами зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Зазначені норми визначені п. 1 ст. 9 і п. 9 Прикінцевих положень Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Для зняття з обліку платника акцизного податку слід анулювати ліцензію Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для зняття з обліку як платника акцизного податку суб’єкту господарювання слід анулювати роздрібну ліцензію. Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну України від 09.12.11 р. №1588, не передбачає обов’язку та механізму окремого зняття з обліку суб’єкта господарювання як платника акцизного податку. Реєстрація суб’єкта господарювання платником акцизного податку здійснюється автоматично під час подання ним декларації з акцизного податку. Тому платникові роздрібного акцизу фактично не потрібно зніматися з обліку як платнику акцизного податку, оскільки окремої процедури взяття на облік він не здійснював. Для зняття з обліку достатньо подати до органу ДФС, що видав ліцензію на торгівлю підакцизними товарами, заяву в довільній формі (ч.29 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 №481/95-ВР). У документі слід обґрунтувати своє прохання анулювати ліцензію через припинення роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Анулюють ліцензію й уважатимуть її недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про таке анулювання від органу ДФСУ.
Податковий календар Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 30 грудня останній день сплати: - авансових внесків з податку на прибуток за грудень; - податку на додану вартість за листопад; - плати за землю за листопад; - податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад; - податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за листопад на поточний або депозитний банківський рахунок, на вклади членів кредитної спілки; - військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад; - акцизного податку за листопад; - збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за листопад.
Щодо порядку функціонування рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ після дати анулювання реєстрації платника ПДВ Нікопольська ОДПІ повідомляє, що основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 2001 ПКУ. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі – Порядок № 569). Відповідно до пункту 2001.8 статті 200 1 ПКУ та пункту 7 Порядку № 569 після анулювання реєстрації особи як платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі – Казначейство), в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету. Повідомлення про закриття електронного рахунка Казначейство надсилає ДФС не пізніше наступного робочого дня з дня його закриття. При цьому у разі анулювання реєстрації особи як платника податку податкові зобов'язання визначаються на підставі податкової декларації з податку за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, визначеного пунктом 184.6 статті 184 ПКУ. Після анулювання такої реєстрації залишок коштів на електронному рахунку платника податку після розрахунків з бюджетом за результатами останнього звітного (податкового) періоду перераховується до бюджету. Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання можуть бути повернуті платнику податку за його заявою відповідно до статті 43 ПКУ.
Неправомірне застосування податкової соціальної пільги Чи відображається в розрахунку по ф. № 1ДФ сума штрафу, нарахованого в результаті неправомірного застосування платником податків податкової соціальної пільги? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що чинним законодавством не передбачено відображення в розрахунку по ф. № 1ДФ штрафних санкцій у разі порушення платником норм застосування податкової соціальної пільги. Якщо працедавець в поданому розрахунку за звітний період вказав ознаку ПСП, наданою платникові податків, який не мав права на її застосування, то необхідно провести відповідне коригування показників цього податкового розрахунку і подати уточнюючий податковий розрахунок за цей період. В уточнюючому розрахунку вказуються два рядки: рядок, що підлягає виключенню з попереднього розрахунку (у гр. 8 такого рядка в попередньому розрахунку відображалась ознака неправомірно наданої ПСП), і новий рядок, що підлягає введенню. У новому рядку в гр. 3а і гр. 3 відображаються суми нарахованого і виплаченого доходу (дорівнюють сумам, відображеним в цих же графах рядка на виключення), в гр. 4а - сума правильно нарахованого податку (без застосування податкової соціальної пільги), в гр. 4 - сума перерахованого податку (дорівнює сумі, відображеній в гр. 4 рядки на виключення), в гр. 5 - ознака доходу " 101", в гр. 8 - прочерк, в гр. 9 - проставляється " 0" (ознака рядка на введення). Сума утриманої недоплати, перерахована до бюджету, відображається в податковому розрахунку за звітний період, в якому це перерахування фактично відбулося.
Сплата авансових внесків платниками податку на прибуток у 2015 – 2016 роках Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники податку на прибуток підприємства, у яких дохід за 2014 рік дорівнює або перевищує 10 млн. грн. сплачують авансові внески з податку на прибуток у наступних розмірах: - у січні-лютому 2015 року - у розмірі 1/12 суми податку на прибуток за 2013 рік; -у березні-грудні 2015 року - у розмірі 1/12 податку на прибуток за 2014 рік; - у січні-травні 2016 року – у розмірі 1/12 податку на прибуток за 2014 рік. З червня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток сплачуються, якщо річний дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2015 рік дорівнює або перевищує 20 млн. грн. (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових організацій). Дванадцятимісячний період починатиметься з червня і триватиме по травень наступного року. Зазначений порядок передбачений п. 57-1 ст. 57 та п. 9 підр. 4 розд. ХХ Податкового кодексу України.
З 2015 року об'єкт оподаткування податком на прибуток визначається відповідно до положень бухгалтерського обліку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2015 року об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Податкового кодексу України. Таке коригування на різниці в обов’язковому порядку здійснюється тими платниками, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 мільйонів гривень. Зазначена норма визначена пп. 134.1.1 статті 134 Податкового кодексу України.
Витрати на лікування можна включати до податкової знижки Нікопольська ОДПІ повідомляє, що право платника віднести до податкової знижки суми витрат за лікування передбачене підпунктом 166.3.4 Податкового кодексу України Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Податкового кодексу України, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати: суму коштів, сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров'я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів). Членами сім’ї першого ступеня споріднення відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 ПК України вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Отже, витрати особи на лікування можуть включатися до податкової знижки такої особи. При цьому Податковим кодексом України не встановлено будь-яких вікових обмежень для застосування податкової знижки. Також варто зазначити, що включенню до податкової знижки підлягають не всі витрати особи на лікування. Витрати, визначені підпунктами «а» – «е» підпункту 166.3.4 Податкового кодексу України, не підлягають включенню до податкової знижки. Зокрема, відповідно до підпункту «е» підпункту 166.3.4 Податкового кодексу України до податкової знижки не відносяться витрати на придбання ліків, медичних засобів та пристосувань, оплати вартості медичних послуг, які не включено до переліку життєво необхідних, затвердженого Кабінетом Міністрів України. При цьому Законом України «Про основи законодавства України про охорону здоров'я» у статті 3 заклад охорони здоров’я визначається як юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників. Тобто, до податкової знижки можуть включатись витрати на лікування як у державних, так і у приватних клініках. Перелік платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти, затверджується постановою Кабінету Міністрів України. Нагадуємо, що платники податків можуть скористатися податковою знижкою до кінця грудня 2015 року.
Дитячі новорічні подарунки вартістю 609 грн. не оподатковуються Нікопольська ОДПІ повідомляє, що дитячі новорічні подарунки вартістю 609 грн. не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, а також не є базою нарахування єдиного внеску у разі їх придбання за рахунок коштів роботодавця. Відповідно до пп. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2015 році - 609,0 грн.). Вартість дарунків, яка не перевищує 50% однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ за ознакою доходу "160". Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує 609,0 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставками 15 % та/або 20% та відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ за ознакою доходу "126" як додаткове благо. Щодо єдиного внеску, то слід зазначити - складові фонду оплати праці визначено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держкомстату України від 13.01.2004 №5. Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 №1170 "Про затвердження переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Відповідно до пункту 3.23 розділу III Інструкції №5 та пункту 8 розділу II Переліку №1170 вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску.
З якого віку можна зареєструватися підприємцем? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі після досягнення нею 16-річчя, якщо вона має бажання займатися підприємницькою діяльністю. Це передбачено частиною 3 статті 35 Цивільного кодексу України. За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. Така молода людина набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації підприємцем. Відповідне питання-відповідь розміщене у під категорії 119.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http//zir.sfs.gov.ua у розділі: «Запитання-відповіді з бази знань».
Проведення річного перерахунку податку на доходи Нікопольська ОДПІ нагадує про проведення річного перерахунку податку на доходи фізичних осіб. Перерахунок сум доходів, нарахованих платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги здійснюється: 1) за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року; 2) під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку; 3) під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з роботодавцем. Річний перерахунок ПДФО за 2015 рік слід провести при нарахуванні заробітної плати за грудень 2015 року. Процедура річного перерахунку полягає в уточненні правильності нарахування й сплати ПДФО та дає змогу виправити помилки, допущені при його утриманні, а також перевірити правильність документального оформлення відповідних підстав для застосування податкової соціальної пільги. Якщо при проведенні перерахунку була виявлена недоплата ПДФО, то сума такої недоплати утримується роботодавцем за рахунок будь-якого оподатковуваного доходу працівника за відповідний місяць після його оподаткування, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців до повного погашення суми такої недоплати. Основні правила проведення річного перерахунку ПДФО встановлені п.169.4 ст. 169 Податкового кодексу України.
Особливості заповнення нової декларації про майновий стан та доходи Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», що зареєстрований Міністерством юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – Наказ №859), затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – нова декларації), що вводиться в дію з 1 січня 2016 року. Одним із нововведень для цієї декларації є зазначення у ній платниками податків відомостей щодо отриманих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (стаття 165 Кодексу), та загальної річної суми доходу. Наприклад, фізична особа – підприємець перебувала: - у першому півріччі на спрощеній системі оподаткування та отримала дохід у розмірі 100,0 тис. грн., - у другому півріччі – на загальній системі оподаткування та отримала, дохід у розмірі 10,0 тис.грн., з них чистий оподатковуваний дохід – 5,0 тис. грн., - інші доходи не отримувались. При заповненні розділу II «ДОХОДИ, ОТРИМАНІ ПРОТЯГОМ ЗВІТНОГО (ПОДАТКОВОГО) РОКУ» нової декларації: - сума доходу на спрощеній системі оподаткування у розмірі 100,0 тис. грн. зазначається у графі 3 «Сума доходів (грн., коп)» рядка 11.1 «Доходи, отримані від провадження господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування протягом звітного (податкового) року» та графі 3 рядка 11 «Доходи, які не підлягають оподаткуванню»; - сума оподатковуваного доходу, отримана на загальній системі оподаткування, у розмірі 5,0 тис. грн. зазначається у графі 3 рядка 10.7 «Доходи, отримані фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування (додаток Ф4)»; - загальна сума отриманого доходу у розмірі 105,0 тис. грн. зазначається у графі 3, рядка 12 «Загальна сума річного доходу (рядок 10 + рядок 11)».
Доходи, які оподатковуються військовим збором Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 1.2 пункту пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу. Згідно з пунктом 163.1 статті 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); - іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. Об’єктом оподаткування нерезидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).
Термін сплати податків і зборів у зв’язку з перенесенням термінів подання податкових декларацій Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) надані роз’яснення щодо порядку сплати податкового зобов’язання у разі, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день. Згідно з пунктом 49.20 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Кодексом. Пунктом 57.1 статті 57 Кодексу визначено, що платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Правову позицію з питання застосування пункту 57.1 статті 57 Кодексу висловлено Верховним Судом України у постанові від 09.06.2015 по справі №21-18а15 (далі – Постанова). У цій Постанові визначено, що у разі, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, граничним строком подання такої декларації є перший після нього робочий день. Тому початок перебігу встановленого пунктом 57.1 статті 57 Кодексу десятиденного строку для сплати визначеного у декларації податкового зобов’язання пов’язаний саме із таким робочим днем. Тобто десятиденний строк для сплати податку слід рахувати від фактичної дати останнього дня подання декларації за відповідний період.
Про застосування пільг зі сплати земельного податку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, яка затверджена наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 28.05.2015 №379 (далі – Узагальнююча консультація №379). Пунктом 30.1 статті 30 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що податкова пільга це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку і збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті. Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу). Відповідно до пункту 30.3 статті 30 Кодексу платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії. Якщо право на пільгу зі сплати земельного податку у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу). Узагальнююча консультація №379 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/63743.html.
Сектор комунікацій | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Категория: Область | Просмотров: 1134 | |
Всего комментариев: 0 | |