09:56 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Понад 19,6 млрд. грн. єдиного внеску сплатили мешканці Дніпропетровської області в минулому році Протягом 2015 року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного соціального внеску на загальну суму 19 млрд. 670,3 млн. грн. За словами начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Василя Андрухів, це на 1 млрд. 415,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2014 року та на 261,4 млн. грн. більше прогнозованого. При цьому, лише у грудні минулого року платники єдиного внеску Дніпропетровського регіону перерахували на рахунки Держказначейства 2 млрд. 025,4 млн. грн., що на 231,7 млн. грн. більше, ніж в останньому календарному місяці 2014 року. В середньому щомісяця в минулому році страхувальники Дніпропетровщини сплачували більше 1,6 млрд. ЄСВ.
Боротьба з конвертаційними центрами у Дніпропетровській області 14 січня в медіа-центрі «ДНЕПР ПОСТ» відбулася прес-конференція начальника відділу організації викриття економічних злочинів оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Романа Стародубцева на тему: "Боротьба з конвертаційними центрами у Дніпропетровській області". За його словами: "Боротьба з конвертаційними центрами – це один з пріоритетних напрямків діяльності оперативного підрозділу Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області. За результатами роботи за 2015 рік ліквідовано 8 конвертаційних центрів. Сума проконвертованих коштів – близько 1 млрд. гривень, тобто втрати бюджету становили 230 млн. гривень. Загальна сума арештованих коштів становить 7,1 млн. гривень". Відкрито 31 кримінальне провадження, з яких 9 – за ст. 205 Кримінального кодексу України (фіктивне підприємництво), 11 – за ст. 212 КК (ухилення від сплати податків), 11 – інші статті. Також, встановлено 38 осіб, які причетні до діяльності конвертаційних центрів, 6 з них - оголошено про підозру у скоєнні злочинів. Встановлено 76 транзитно-конвертаційних підприємств зі складу конвертаційних центрів, 34 транзитно-конвертаційним підприємствам анульовані свідоцтва податку на додану вартість. Ініційовані перевірки трьох банківських установ з питань порушення вимог Закону України «Про протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом". З 8 конвертаційних центрів, які були ліквідовані в минулому році, по двух вже направлено матеріали до суду. По 111 підприємствам донараховано та стягнуто 14,7 млн. гривень. А всього, за актами перевірок, донараховано та стягнуто до бюджету 28,6 млн. гривень. "На сьогодні активізовано робота оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Враховуючи те, що організовані злочинні групи діють на території і інших областей і мають міжрегіональний характер, то забезпечено тісну взаємодію з іншими правоохоронцями, зокрема з колегами других областей" - зазначив Роман Стародубцев.
Надходження ЄСВ в Нікопольському регіоні перевищили 571,5 мільйонів гривень За підсумками 2015 року страхувальники міста Нікополь, Марганець, Орджонікідзе Нікопольського району та смт. Томаківка перерахували 571,5 мільйонів гривень єдиного соціального внеску. Таким чином, надходження ЄСВ перевищили минулорічні показники на 71,8 мільйони гривень. «Динаміка надходжень ЄСВ в Нікопольському регіоні стабільна і прогнозована, що пояснюється досить ефективним адмініструванням цього платежу та зміною системи нарахування і сплати ЄСВ з використанням понижуючого коефіцієнта. Зміна стандартів в оплаті праці з 1 вересня теж сприяла зростанню надходжень. Наприклад, у грудні працедавці сплатили 56,5 мільйонів гривень ЄСВ, що на 9,4 мільйона гривень більше проти грудня минулого року», - розповів перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
З початку 2015 року до бюджету сплачено майже 47 млн. грн. єдиного податку Протягом 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, спрямували до місцевих бюджетів Нікопольського регіону 46,7 млн. грн. єдиного податку. З них 3,3 млн. грн. – сплачено у грудні. У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці протягом поточного року спрямували до бюджету майже 22 млн. грн. зазначеного податку. Зокрема, у грудні сплачено 1,3 млн. гривень. У свою чергу юридичні особи – «спрощенці» з початку року спрямували до бюджету 10,8 млн. грн. єдиного податку, з яких 0,3 млн. грн. – у грудні. За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко, позитивна динаміка сплати єдиного податку суб’єктами малого підприємництва – це додаткові можливості для органів місцевого самоврядування не лише планувати поточні витрати, а й прогнозувати видатки на соціально-економічні питання на наступник фінансовий рік.
Платникам м. Нікополь та Нікопольського регіону всього 266,8 тис послуг, в тому числі адміністративних -16,4 тисяч За січень-грудень 2015 року фахівці Нікопольської ОДПІ надали понад 16 тисяч адміністративних послуг, що приблизно дорівнює аналогічному періоду минулого року. Створення комфортних, зручних та сприятливих умов ведення бізнесу – це один з ключових пріоритетів роботи фіскальної служби, підкреслила начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Наталія Міщенко. Тільки за грудень 2015 року платники отримали 17,3 тисячі різного виду послуг, в тому числі адміністративних – 1,6 тисяч. Найбільшим попитом користуються такі види послуг, як: подання податкової звітності та вхідної кореспонденції, отримання консультаційних послуг, видача довідок, отримання індивідуального податкового номеру, реєстрація касових апаратів, реєстрація платників єдиного податку та інші. Більшість послуг представники бізнесу та громадяни отримали у Центрах обслуговування платників – понад 17 тисяч. З початку року майже половину наданих адмінпослуг зайняла видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Держреєстру фізичних осіб-платників податків – близько 9,7 тисяч послуг. Також фахівці Центрів зареєстрували 1,5 тисячі книг обліку розрахункових операцій, понад 1 тисячу книг обліку доходів і книг обліку доходів та витрат платників єдиного податку, видали майже 1,2 тисячі витягів з реєстру платників єдиного податку, надали 0,3 тисячі довідок про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів, тощо.
Акциз на алкоголь зріс з 1 січня, ціни на міцні напої переглянуть протягом двох місяців Завідувач сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін розповів про нововведення у сфері оподаткування підакцизних товарів. - Яким чином підвищилися ставки акцизного податку та яких цін на алкогольні напої та тютюнові вироби слід чекати споживачу? - З 1 січня 2016 року підвищуються ставки акцизного податку: - на спирт – в 1,5 рази - та складе 105,80 грн. за 1 літр; - на пиво – в 2 рази – 2,48 грн. за 1 літр; - на слабоалкогольні напої міцністю до 8,5 відсотки – в 3 рази – 211,59 грн. в розрахунку за 1 літр 100-відсоткового спирту. З 1 березня 2016 року підвищуються ставки акцизного податку на алкогольні напої, які маркуються марками акцизного податку – тобто міцністю вище 8,5 відсотки: - на горілку та лікеро-горілчані напої – в півтора рази – та складе 105,80 грн. в розрахунку за 1 літр 100-відсоткового спирту; - на кріплені вина та вермути – в 2 рази – 7,16 грн. за 1 літр напою; - на вина ігристі, вина газовані, шампанське – в 2 рази - 10,40 грн. за 1 літр напою. Незмінною ставка акцизного податку залишилась тільки на вина виноградні натуральні. Підвищення акцизів, безперечно, призведе до підвищення цін на алкоголь. Слід зазначити, що мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольну продукцію встановлюються Кабінетом Міністрів України, який зобов’язаний це зробити протягом двох місяців. - Як зросла ставка акцизу на тютюнові вироби? - Зміни в податковому законодавстві торкнулись також тютюнових виробів, специфічна ставка на які зросла на 40 відсотків. Адвалорна ставка залишається на попередньому рівні – 12 відсотків, хоча при цьому вартість тютюнових виробів, що оподатковується акцизним податком, буде включати ПДВ, що також вплине на подорожчання тютюнової продукції. Нововведенням є те, що Кабінет Міністрів України зобов’язаний встановити мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни також на тютюнові вироби (раніше мінімальні ціни діяли лише на алкогольні напої). - Чи підвищаться акцизи на пальне та як це вплине на ціни? - З 1 січня передбачено підвищення акцизного податку на пальне: - тимчасово до 1 березня 2016 року - на 13 -16 відсотків. Для бензинів ставка зросте з 202 євро до 228 євро за тонну, на дизельне пальне – зі 100 – 132 євро до 113 – 149 євро за тонну, на скраплений газ – з 50 до 57 євро за тонну. Слід зазначити, що з 1 березня 2016 року розрахунок акцизного податку на пальне буде проводитись в євро не за 1 тонну, як це є зараз, а за 1000 літрів (при температурі + 15 градусів). Така одиниця обліку обсягів пального повинна застосовуватись в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних, деклараціях акцизного податку. такі нововведення пов’язані з уніфікацією підходів та із запровадженням євро стандартів. Що стосується підвищення цін на пальне, то ціни на пальне формуються під впливом двох протилежних тенденцій – підвищення акцизів з одного боку та падіння цін на нафту на світовому ринку – з іншого. До речі, днями зафіксована найнижча ціна на нафту за останні 12 років. - Що це за нововведення – акцизна накладна? - Вимоги Податкового кодексу щодо запровадження акцизних накладних набирає чинності з 1 березня 2016 року. Платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Форму такої накладної та порядок її заповнення буде затверджено на центральному рівні, реквізити такої накладної - по аналогії з податковою накладною. Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних буде встановлено Кабінетом Міністрів України. Разом із введенням акцизних накладних з 1 березня запроваджується електронне адміністрування реалізації пального, яке буде здійснюватися на центральному рівні. Порядок електронного адміністрування реалізації пального буде встановлено Кабінетом Міністрів України. Разом з цим, скасовуються податкові пости на підприємствах-виробниках пального, в тому числі скрапленого газу, які нині встановлені на підприємствах-виробниках пального та скрапленого газу.
На Дніпропетровщині працівники власної безпеки ДФС провели 229 службових перевірок та розслідувань На протязі 2015 року відділом власної безпеки при ГУ ДФС у Дніпропетровській області ГУВБ України за основними лініями роботи взято участь у проведенні 229 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 117 фактів порушення вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ ДФС області. Проведено 50 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ ДФС області, при цьому у всіх випадках виявлені недоліки. Розпочато 48 кримінальних проваджень, в тому числі 9 – за фактом вимагання та отримання хабара; винесено 72 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області щодо вжиття заходів реагування, усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 31 працівника служби. З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у минулому році проведено перевірки 557 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 19 претендентам відмовлено у прийомі на службу.
Податкова міліція ліквідувала конвертаційний центр із обігом понад 4 млрд. грн. Працівниками податкової міліції Центрального офісу в рамках розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.205 та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, що діяв на території Дніпропетровської, Донецької, Київської, Луганської, Одеської областей та у м. Києві. Загальний обсяг незаконно проконвертованих коштів для підприємств реального сектору економіки протягом 2015 року склав понад 4 млрд. гривень. На підставі ухвали суду проведено обшук у транспортному засобі „Mersedes – Benz S63 AMG Coupe”, яким користується організатор конвертаційного центру. Під час обшуку вилучено 315 тис. доларів США, 1 млн. 393 тис. грн.. готівкою, пістолет „Форт-12” та набої до нього. Слідчі дії тривають.
Податкова міліція на Дніпропетровщині викрила факт реалізацій бензину без дозвільних документів Співробітники податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” у м. Кривому Розі виявили факт реалізації за готівку бензину марки А-95 без будь-яких дозвільних документів. У результаті проведених заходів з незаконного обігу вилучено 4 ємності по 80 м. куб., роздавальна колонка, 14 тонн бензину марки А-95. Всього з незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 501 тис. гривень. Наразі тривають заходи зі встановлення постачальників паливно-мастильних матеріалів.
Податкова міліція ліквідувала конвертаційний центр із обігом понад 4 млрд. грн. Працівниками податкової міліції Центрального офісу в рамках розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.205 та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, що діяв на території Дніпропетровської, Донецької, Київської, Луганської, Одеської областей та у м. Києві. Загальний обсяг незаконно проконвертованих коштів для підприємств реального сектору економіки протягом 2015 року склав понад 4 млрд. гривень. На підставі ухвали суду проведено обшук у транспортному засобі „Mersedes – Benz S63 AMG Coupe”, яким користується організатор конвертаційного центру. Під час обшуку вилучено 315 тис. доларів США, 1 млн. 393 тис. грн.. готівкою, пістолет „Форт-12” та набої до нього. Слідчі дії тривають.
У м. Києві виявлено цех з переобладнання запчастин до військової техніки та товари військового призначення Співробітники податкової міліції м. Києва в ході проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.205 КК України за фактом створення фіктивних підприємств, на підставі ухвали суду проведено обшуки за адресою розташування орендованих складських приміщень підприємства. Зазначене підприємство фактично купувало авіаційно-технічне майно за державні кошти за кордоном та ввозило його з порушенням норм митного законодавства. У подальшому майно реалізували за завищеною ціною. При цьому документально закупівлю товарно-матеріальних цінностей оформляли від фіктивних підприємств. За результатами проведених обшуків виявлено цех з переобладнання запчастин до військової техніки та товари військового призначення, а саме: 46 лопостей до вертольотів МІ-24, 2 двигуни до вертольоту, автомати перекосу, екранно-вихлопні пристрої, 2 військові вантажні автомобілі «ЗІЛ» та інші комплектуючі. Також вилучено 19 тис. доларів США, 74 печатки резидентів та 4 нерезидентів, штампи для оформлення товару, серверне обладнання, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та фінансово-господарську документацію, що підтверджують протиправну діяльність. Слідчо-оперативні заходи тривають.
На Дніпропетровщині завдяки фінансовим розслідуванням бюджету відшкодовано понад 35 мільйонів гривень За 12 місяців 2015 року в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області перебувало 669 кримінальних проваджень. Досудове розслідування закінчено зі 236 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 88. З обвинувальним актом до суду направлено 65 проваджень. 23 кримінальних провадження слідчими направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 13 проваджень – на підставі ч.4 ст.212 КК України, у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування. В минулому році слідчими ДФС області закрито 148 кримінальних проваджень, з них на підставі п.9 ст. 284 КПК України – 18 проваджень. Крім того, впродовж 2015 року за підслідністю до інших органів слідчими скеровано 166 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 108. Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини в минулому році відшкодовано по закінчених кримінальних провадженнях 35 мільйонів 484 тисячі гривень. Також, накладено арешт на майно порушників у сумі 8 мільйонів 334 тисячі гривень.
У 2015 році сплачено 185,7 млрд. грн. єдиного внеску За січень – грудень 2015 року фіскальні органи забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 185,7 млрд. гривень. У грудні 2015 року надійшло 20,7 млрд. грн. єдиного внеску. Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
Про електронний сервіс ДФС України «Електронна звітність» Програмне забезпечення «Система формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) (sfs.gov.ua) у розділі електронних сервісів «Електронна звітність» > Платникам податків про електронну звітність > Програмне забезпечення > ОПЗ – програмне забезпечення по формуванню та подачі платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДПС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку за посиланням: Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» також розташовано на головній сторінці офіційного порталу ДФС України у розділі електронних сервісів «Електронна звітність» > «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Фантом перевіряє походження та призначення готівки, що прямувала в т.зв. ДНР Сьогодні на КПВВ "Зайцеве" знов виявлена готівка, що перевозилась на непідконтрольну Україні територію. Завдяки пильності співробітників спецпідрозділу Фантом та Державної прикордонної служби була виявлена валіза з подвійним дном, в якому була схованка із грошима, банківськими картками та мобільними телефонами. Загальна сума готівки складає близько 250 тис. грн. Слідчі дії тривають, вирішується питання про внесення відомостей про даний факт в ЄРДР.
Фантом: вилучені боєприпаси прямували на Київщину Сьогодні, 14 січня, на Луганщині завдяки пильності фантомівців та прикордонників була попереджена спроба вивезти бойові патрони та димову шашку із зони АТО. Боєприпаси були вилучені із складу відправлень, що перевозив один з недержавних операторів вантажних перевезень. Встановлено, що боєприпаси прямували на Київщину. Слідчі спеціального підрозділу Фантом визначили попередню кваліфікацію за ст. 263 Кримінального кодексу "Незаконне поводження зі зброєю та бойовими припасами" та готують матеріали для передання в органи внутрішніх справ.
Податковою міліцією Київської області вилучено з незаконного обігу дизельне пальне та обладнання на суму близько 292 тис. грн. Працівниками податкової міліції Київської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” виявлено факт реалізації громадянином України дизельного пального без державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності та відповідних ліцензій. В результаті проведених заходів з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання 15 тис. літрів дизельного пального, 15 пластикових єврокубів та насос, загальною орієнтовною вартістю 292 тис. гривень. Наразі тривають заходи зі встановлення постачальників паливно-мастильних матеріалів.
Антикорупційний сервіс «Пульс» Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону: (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України. Інформація приймається цілодобово. При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми. Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів. Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.
Щодо подання податкової звітності фізичними особи – підприємцями спрощеної системи оподаткування Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця 1 та 2 груп надається у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, а саме протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто не пізніше 29 лютого 2016 року. Податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця 3 групи надається у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, а саме протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя), тобто не пізніше 9 лютого 2016 року. Для надання звітності підприємцями спрощеної системи оподаткування першої, другої та третьою груп за 2015 рік використовується форма Податкової декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 р. N 578.
Чи застосовується реєстратор розрахункових операцій платниками єдиного податку? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України, реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку: - першої групи; - другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень. Також у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень, застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Зауважимо, що застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Про зміни щодо справляння єдиного податку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з набуттям чинності з 1 січня 2016 року Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» інформуємо платників єдиного податку про зміни у спрощеній системі оподаткування. Збільшено розмір єдиного податку для першої та другої груп. Максимальний розмір становить: для платників першої групи: 137,80 грн. за місяць (10% мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року); для платників другої груп: 275,60 грн. за місяць (20% мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року). Зменшено з 20 млн. грн. до 5 млн. грн. обсяг доходу протягом календарного року для платників третьої групи. Теперішні умови застосування спрощеної системи для платників третьої групи: фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн. гривень. Збільшено ставки єдиного податку для третьої групи: з 2 до 3% доходу - у разі сплати податку на додану вартість; з 4 до 5% доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку. Збільшено ставки податку для четвертої групи залежно від категорії (типу) земель. Для платників єдиного податку четвертої групи збільшено ставки податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду: - із 0,45 до 0,81% від бази оподаткування для ріллі, сіножатей і пасовищ; - із 0,27 до 0,49% для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях; - із 0,27 до 0,49% для багаторічних насаджень; - із 0,09 до 0,16% для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях; - із 1,35 до 2,43% для земель водного фонду; - із 3 до 5,4% для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди. У 2016 році база оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи (сільськогосподарських товаровиробників) визначається з урахуванням таких особливостей: 1) для сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) базою оподаткування є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня 2015 року відповідно до порядку, встановленого розділом XII Податкового кодексу України; 2) для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) базою оподаткування є нормативна грошова оцінка ріллі в Автономній Республіці Крим або в області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня 2015 року відповідно до порядку, встановленого розділом XII Кодексу.
Актуально для фізичних осіб – підприємців Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з прийняттям Закону України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) у новій редакції викладено підпункт 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме: «Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується. Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується» (підпункт 2) пункту 35 розділу I Закону №909). Таким чином, для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) під час заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – наказ №859), у додатку Ф4 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою», не виникає обов’язку розрахунку квартальних авансових платежів по податку на доходи фізичних осіб. Отже, ФОП не заповнюється рядок 6 розділу II додатку Ф4. До внесення змін до підпункту 12) пункту 5 розділу IV Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом №859, Державною фіскальною службою України рекомендовано платникам податків не здійснювати розрахунок авансових платежів. Звертаємо увагу, що доходи, отримані самозайнятими особами після 01.01.2016, оподатковуються за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу у редакції Закону №909 у розмірі 18 відсотків.
Податок на доходи фізичних осіб: новації в 2016 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня поточного року набув чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (Закон опубліковано 31 грудня 2015 року в газеті «Голос України» №250). Зокрема, Законом № 909-VIII змінено ставку податку на доходи фізичних осіб. З 1 січня 2016 року застосовується ставка 18% до будь-якої суми доходів. Виняток становлять пенсіонери, що одержують понад три розміри «мінімалки» (з 1 січня 2016 року – 4 134 гривень), – з них із суми, що перевищуватиме 4134 гривень ПДФО справлятиметься за ставкою 15%. Пасивні доходи: ставка ПДФО 18% (раніше 20%), крім дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств. Для таких доходів залишається ставка 5%. Податкова соціальна пільга надаватиметься в розмірі 50% від прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно, згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується. Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується
Щодо РРО у 2016 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що перехідний адаптаційний період для заміни чи доопрацювання касової техніки на таку, що формує електронну контрольну касову стрічку завершився 1 січня 2016 року. Відтак, застосування касових апаратів, що не забезпечують подання електронними каналами зв’язку копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, з нового року заборонено. Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та Законом України від 1 липня 2015 року № 569-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Зміни в оподаткуванні податком на майно Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесені зміни в оподаткуванні податком на майно. Гранична ставка податку, що встановлюється місцевими органами влади, зросла з 1% - до 3% від розміру мінімальної заробітної плати. «Пільгові метри» не змінилися - 60 кв. м. для квартир і 120 кв. м. для житлових будинків. Власники квартир понад 300 кв. м. та будинків понад 500 кв. м. - за кожен такий об’єкт необхідно сплачувати 25 тис. грн. податку на рік.
Щодо порядку справляння транспортного податку у 2016 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності з 1 січня Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» суттєвих змін зазнав порядок справляння транспортного податку. Тепер об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня (1,03 млн.грн.) (у 2015 році транспортний податок сплачували власники з автомобілів, які використовувалися до 5 років та мали об’єм циліндрів двигуна понад 3 тис. куб. см.). Перелік автомобілів, вартість яких перевищує 750 МЗП, визначатиметься за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України та публікуватимуться на веб-сайті Мінекономрозвитку. Платниками транспортного податку як і торік є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти. Ставка не змінилась – 25000 гривень на рік за кожен автомобіль.
Довідкова інформація щодо річного декларування з податку на прибуток Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за результатами діяльності за 2015 рік суб'єкти господарювання визначають показники у декларації за формою,затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 і зареєстрованої в Мінюсті 11.11.2015 за № 1415/27860. Для платників, які протягом 2015 року звітували поквартально (перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року), податкова декларація за звітний (податковий) рік 2015 подається до 9 лютого 2016 року (граничний строк сплати 19 лютого 2016). Для платників податків, у яких відповідно до Кодексу податковим (звітним) періодом є календарний рік (в т.ч. платників авансових внесків з податку на прибуток) податкова декларація за звітний (податковий) рік 2015 подається до 29 лютого 2016 року (граничний строк сплати 10 березня 2016).
Скасовано щомісячні авансові внески з податку на прибуток Нікопольська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 1 січня 2016 року Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» скасовано щомісячні авансові внески з податку на прибуток. Ознайомитися із законом № 909-VIII можна за посиланням: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/909-19.
Для аграріїв – суб’єктів спецрежиму оподаткування відкриті додаткові електронні рахунки Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарським підприємствам, які використовують спеціальний режим оподаткування, Державною казначейською службою України відкрито додаткові електронні рахунки. Так, з рахунків з електронного адміністрування ПДВ аграріїв, які здійснюють операції з постачання зернових і технічних культур (балансовий рахунок 3754) 85% коштів перераховується на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ, а 15% – на спецрахунки підприємств. За операціями з постачання продукції тваринництва (балансовий рахунок 3755) – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ перераховуватиметься 20% коштів, 80% – на спецрахунки. За іншими операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва (балансовий рахунок 3753) 50% перераховується на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ, 50% – на спецрахунки. В свою чергу ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків після надходження відповідних повідомлень від Державної казначейської служби України (ДКСУ). Наразі, в системі електронного адміністрування ПДВ платникам - сільськогосподарським підприємствам ДКСУ додатково відкрито та органами ДФС взято на облік біля 43 тисяч рахунків, про реквізити яких платникам направлено відповідні повідомлення. Станом на 13.01.2016 платники податків почали поповнювати такі рахунки. За інформацією Державної казначейської служби України здійснення операцій з перерахування коштів з таких рахунків, відповідно до законодавства, розпочнеться 20 січня 2016 року. Додатково звертаємо увагу, що фіскальною службою вдосконалено електронний сервіс (за формою J/F1302301), за допомогою якого відтепер платники податків мають змогу не лише отримати реквізити електронного рахунку, а й інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку. Більш детальну інформацію можна дізнатися за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/65869.html.
Новації в податковому законодавстві з 1 січня 2016 року Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ВР України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким внесені зміни до Податкового кодексу. Так, зокрема, збільшено ставки акцизного податку на 2016 рік на спирт, алкогольні напої і пиво – на 100%, на тютюнові вироби – на 40% тощо. У частині податку на прибуток підприємств скасовується сплата авансових внесків та запроваджується квартальний звітний період для тих підприємств, у яких річний дохід перевищує 20 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб стягуватиметься за єдиною базовою ставкою у розмірі 18% замість діючих 15% та 20%. Щодо змін в спрощеній системі оподаткування. До платників третьої групи із нового року будуть входити суб'єкти господарювання із річним доходом до 5 млн. грн. замість 20 млн. грн. у 2015 році та збільшення ставок для платників ІІІ групи: з 2 до 3% (для платників ПДВ) – та з 4 до 5% (для неплатників ПДВ).
Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надається фізичними особами – підприємцями до 10 лютого наступного за звітним року Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці, у тому числі підприємці спрощеної системи оподаткування, подають до фіскальних органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску за себе один раз на рік. Зазначений Звіт надається до 10 лютого наступного за звітним року. Фізичні особи – підприємці, як загальної, так і спрощеної системи оподаткування зобов'язані подавати за себе Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску незалежно від того, здійснюють чи не здійснюють вони підприємницьку діяльність. Слід зазначити, що Звіт не надається підприємцями спрощеної системи оподаткування які є пенсіонерами за віком або інвалідами, та отримують пенсію за віком або соціальну допомогу. Звіт подається за формою згідно з додатком 5 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015р. № 435.
Ставка ЄСВ у 2016 році для підприємців Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2016 року фізособи - підприємці та ті, хто провадять незалежну професійну діяльність, сплачують ЄСВ за ставкою 22%. Це передбачено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року № 909-VIII. Базу нарахування ЄСВ, платники визначають так: - фізособи – підприємці, що перебувають на спрощеній системі оподаткування (крім пенсіонерів за віком та інвалідів, які отримують пенсію чи соціальну допомогу) самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ (34 450 грн.) і не менше за розмір мінімального страхового внеску (з 1 січня 2016 року – 303,16 грн. (1378 грн. х 22%); - фізичні особи – підприємці, що перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують ЄСВ тільки за місяці, у яких вони отримали дохід (прибуток) у межах максимальної величини й не менше розміру мінімального страхового внеску. У тих місяцях, у яких вони не отримали доходу вони мають право визначити базу нарахування ЄСВ з дотриманням мінімального й максимального її розміру.
Реєстрація РРО у фіскальному органі Нікопольська ОДПІ повідомляє, що реєстрація РРО здійснюється у фіскальному органі за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків. Для реєстрації РРО суб'єкт господарювання подає до фіскального органу: - заяву про реєстрацію РРО за формою N 1-РРО); - копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО; - копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО; - копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО. У разі подання реєстраційної заяви в паперовому вигляді суб'єктом господарювання пред'являються оригінали відповідних документів. При поданні реєстраційної заяви в електронному вигляді оригінали таких документів пред'являються разом із довідкою ЦСО про опломбування РРО та актом введення в експлуатацію. За наявності підстав для відмови в проведенні реєстрації РРО фіскальний орган не пізніше двох робочих днів з дати надходження документів надає або надсилає повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО із зазначенням підстав для такої відмови. У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації РРО, не пізніше двох робочих днів з дня надходження документів, приймається рішення про реєстрацію РРО, формується та резервується фіскальний номер РРО в інформаційній системі та видається суб'єкту господарювання довідка про резервування фіскального номера РРО. Довідка про резервування фіскального номера дійсна протягом п'яти робочих днів з дати її видачі. Протягом п'яти робочих днів з дати видачі довідки про резервування фіскального номера суб'єкт господарювання повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи: занесення фіскального номера до фіскальної пам'яті РРО, персоналізацію та опломбування РРО в ЦСО. Для завершення процедури реєстрації РРО суб'єкт господарювання до закінчення терміну дії довідки про резервування фіскального номера надає до фіскального органу копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО. Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа фіскального органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС України та надає суб'єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО. Зазначений порядок визначений Наказом Міністерство доходів і зборів України, від 28.08.13 № 417 "Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій".
Новий рік – нова форма декларації Нікопольська ОДПІ нагадує, що у грудні минулого року був офіційно опублікований наказ Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи». Нова форма декларації про майновий стан і доходи застосовується з 1 січня 2016 року. Тобто минулорічні доходи та майновий стан громадянам також потрібно декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи. Для спрощення та зменшення часу для її заповнення обсяг зменшено з 2 аркушів до 1, а кількість додатків - з 7 до 4. При наданні декларації громадянами додатки до неї заповнюються лише при отриманні наступних доходів: - отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2015році - 146160 грн); - операціях з інвестиційними активами; - отриманні іноземних доходів; - визначенні оподатковуваного доходу від здійснення підприємницької та незалежної професійної діяльності. Інформація про уповноважену особу, яка раніше відображалась в окремому додатку, тепер відображається в декларації. Фізичні особи, які мають намір скористатися правом на податкову знижку заповнюють лише декларацію, в якій відображають загальну суму понесених витрат та суму податку до повернення. Відомості щодо відчуження нерухомого (рухомого) майна відображаються в декларації без заповнення додатку та переліку відчуженого майна. Інформація про отримані доходи та перелік майна, яке надається в оренду (суборенду) також без заповнення додатка відображається в декларації. Також платник податків самостійно визначає свій статус: громадянин; особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, або підприємець, який перебуває на загальній системі оподаткування. До відома фізичних осіб – підприємців: у декларації про майновий стан та доходи об'єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору.
Розпочалась кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що задекларувати свої доходи це - конституційне зобов’язання та громадянський обов’язок кожного громадянина України. Декларування доходів – ознака цивілізованого суспільства, високої правосвідомості громадян та є одним з критеріїв партнерських взаємовідносин між платниками податків та державою. Щорічно одним з основних напрямків Державної фіскальної служби України є створення сприятливих умов для виконання платниками податків громадянського обов'язку з декларування доходів. Тому, для створення комфортних умов протягом січня-квітня 2016 року центри обслуговування платників податків функціонують за подовженим режимом роботи, приймання податкових декларацій про майновий стан і доходи (далі – декларація) здійснюється також і у вихідні дні. Кожен громадянин має право отримати безоплатні послуги із роз’яснення щодо порядку заповнення декларацій та допомогу при її заповненні в податковому органі за місцем податкової адреси платника податків. При цьому контролюючі органи забезпечують платників податків бланками декларацій безоплатно. Разом з тим, на офіційному веб-порталі ДФС розміщено матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів. Декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису не пізніше закінчення останньої години, в якому спливає граничний строк подання. Інформація щодо порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку, розміщено на офіційному веб-порталі ДФС. Сподіваємося, що громадяни відповідально ставитимуться до вимог законодавства і своєчасно виконають свій конституційний обов'язок перед державою.
Внесені зміни до Податкового кодексу України Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.01.2016 набрав чинності Закон України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909). При цьому, відповідно до пункту 1 розділу II Закону №909 зміни, внесені: - до пунктів 200.7 та 200.18 статті 200 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо запровадження реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування набирають чинності з 1 лютого 2016 року; - до підпунктів 215.3.1 – 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу щодо ставок акцизного податку на алкогольні напої, тютюнові вироби, пального набирає чинності з першого числа третього місяця з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 01.03.2016; - до Кодексу про доповнення його статтями 231 та 232 стосовно запровадження акцизних накладних при реалізації пального, Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального, набирають чинності з 01.03.2016. Законом №909 внесені зміни до Кодексу, зокрема, у частині податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку (спрощена система оподаткування), акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю, екологічного податку та рентної плати. Закон №909 опубліковано у газеті «Голос України» від 31.12.2015 №250. Сектор комунікацій | |
Категория: Область | Просмотров: 872 | |
Всего комментариев: 0 | |