11:24 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Роман Насіров та представники бізнесу обговорили реформи у ДФС Актуальні питання оподаткування підприємств, законодавчі новації, які покращують умови ведення бізнесу в Україні, та особливості реформування української митниці обговорили Голова ДФС Роман Насіров і представники Європейської Бізнес Асоціації та Американської Торгівельної Палати в Україні під час чергової зустрічі 12 лютого 2016 року. За словами Романа Насірова, сьогодні ДФС активно працює над впровадженням нових сервісів для платників податків та суб’єктів зовнішньої економічної діяльності, спрямованих на стимулювання залучення в Україну інвестицій. Так, актуальним питанням для фахівців служби є удосконалення роботи оновленого Електронного кабінету платника податків, який нещодавно розпочав свою діяльність у тестовому режимі та вже користується популярністю серед підприємців. «Для нас головним завданням є не просто зробити сторінку в Інтернеті, а створити систему з доступом до баз даних. Ми працюємо над розширенням функцій Електронного кабінету, над тим, щоб була синхронізація з бухгалтерськими системами. Плануємо розробити окремі програми для фізичних осіб, які існують в інших країнах, для можливості здійснення електронного декларування. Але при цьому, щоб система працювала не з нуля, а автоматично наповнювалася інформацією, яка є в наших базах даних», - зазначив Роман Насіров. У свою чергу, представники бізнесу схвально оцінили цей новий сервіс ДФС, як й ініціативу та кроки у впровадженні інституту уповноваженого економічного оператора, на який платники чекали близько чотирьох років. 12 лютого відповідний законопроект був презентований у Міністерстві фінансів України. «Сьогодні ми робимо усе можливе, щоб законопроект був ухвалений протягом двох місяців. До цього ж часу ми здійснюємо низку заходів для того, щоб його можна було одразу ж після ухвалення імплементувати», - підкреслив Голова ДФС. Учасники зустрічі також обговорили новації в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, систему електронного адміністрування ПДВ та її вплив на боротьбу з фіктивними компаніями, роботу оновленого Офісу з обслуговування великих платників податків. Щодо реформування митниці, то, за словами Романа Насірова, ДФС вже розроблено низку заходів, спрямованих на її модернізацію, впроваджено кілька проектів за участі та підтримки іноземних колег та експертів у митній сфері. Наприкінці зустрічі представники бізнесу подякували ДФС за вирішення проблеми з видачею сертифікатів з перевезення товару EUR.1, які з 1 січня 2016 року фіскальна служба видає безкоштовно, та запропонували відзначити всіх працівників ДФС, які були задіяні у вирішенні цього питання.
Роман Насіров зустрівся з представниками посольств іноземних держав в Україні Питання міжнародного співробітництва, до яких залучена Державна фіскальна служба України, обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з представниками посольств іноземних держав в Україні 12 лютого 2016 року. Зокрема, йшлося про актуалізацію контактів між митними службами країн, які зацікавлені в оптимізації проекту нового «Шовкового шляху» щодо синхронізації та спрощення митних і транзитних процедур, а також запровадження в Україні інституту економічного оператора. «Презентований сьогодні Міністерством фінансів України законопроект щодо запровадження уповноваженого економічного оператора, надасть можливість компаніям, які відповідають певним критеріям, фактично без проходження митного контролю працювати в режимі експорту та імпорту, що важливо для збільшення міжнародної торгівлі», - зазначив Роман Насіров. За його словами до імплементації інституту уповноваженого економічного оператора будуть залучені фахівці та експерти Європейського союзу, які працюють разом з ДФС у рамках проекту Twinning. «Запровадження цього інституту повністю відповідає європейській практиці. Можливість формувати ланцюги поставки між такими економічними операторами надасть можливість кампаніям, залученим до перевезень, отримати максимально швидке митне оформлення та транзитні процедури, що актуально сьогодні для «Шовкового шляху», - наголосив Роман Насіров.
Роман Насіров зустрівся з представниками посольств країн G7 Стан впровадження реформи ДФС та імплементація новацій в оподаткуванні обговорювались під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з представниками посольств країн G7. Зокрема, йшлося про посилення сервісної складової у роботі ДФС, модернізовацію офісів з обслуговування великих платників податків для забезпечення європейського рівня взаємодії держави з бізнесом. Роман Насіров звернув увагу присутніх на суттєві зміни у підходах до проведення податкового аудиту. Так, за його словами, 70% складу податкових аудиторів переведено до обласних апаратів. Тобто плановий контроль здійснюється виключно на обласному рівні, що сприятиме суттєвому зменшенню рівня корупції та створенню єдиних центрів прийняття рішень на обласному рівні. Учасники зустрічі також розглянули напрацювання фіскальної служби у напрямі реформування митниць та спрощення митних процедур. Представники посольств G7, зокрема, висловили готовність надати допомогу ДФС з пошуку фахівців, які мають достатній міжнародний фаховий досвід для керівництва українськими митницями у рамках запроваджуваного Урядом України проекту.
До податкової не поспішай – декларацію про майновий стан через мережу Інтернет подай! Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський нагадує, що декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2015 році, громадяни мають змогу подавати через мережу Інтернет. Для користування послугою платникові треба мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення. Нагадуємо, що платники можуть безкоштовно отримати цифровий підпис у Центрі обслуговування платників не залежно від місця реєстрації.
Вчителю, долучись до кампанії декларування доходів громадян! Нікопольській ОДПІ нагадує, що податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2015 році, слід подати до 1 травня до податкових інспекцій за місцем реєстрації. Обов’язок із подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі: - отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2014 року податок не утримувався; - отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності); - отримання іноземних доходів. Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський закликає громадян задекларувати свої доходи та нагадує вчителям: якщо викладач-репетитор у 2015 році не був зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, та надавав репетиторські послуги фізичним особам, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 17% в залежності від розміру бази оподаткування в календарному місяці. Репетитор, що забезпечує себе роботою самостійно, може сплачувати додаткові кошти для майбутнього пенсійного забезпечення. До послуг репетиторства відноситься: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, дипломних робіт тощо. Шановні вчителі! Будьте у всьому прикладом для своїх учнів, чесно та свідомо виконуйте свій громадянський обов'язок, декларуйте доходи отримані від репетиторської діяльності. Звертаю увагу, що в період деклараційної кампанії в Нікопольській ОДПІ на декларантів чекатимуть у Центрі обслуговування платників. Саме тут Вам нададуть необхідну консультаційну допомогу та роз’яснення.
Платникам м. Нікополь та Нікопольського району надано всього 28 тис послуг, в тому числі адміністративних -0,8 тисяч З початку 2016 року платники отримали 28 тисяч послуг, в тому числі адміністративних – 0,8 тисяч. Найбільшим попитом користуються такі види послуг, як: подання податкової звітності та вхідної кореспонденції; отримання консультаційних та інформаційних послуг; видача довідок; отримання карток платників податків; реєстрація касових апаратів; реєстрація платників єдиного податку та інші. Більшість послуг представники бізнесу та громадяни отримали у Центрах обслуговування платників – понад 28 тисяч – повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька. За її словами, з початку року майже половину наданих адмінпослуг зайняла видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Держреєстру фізичних осіб-платників податків – близько 0,5 тисяч послуг. Нагадаємо, що Центри обслуговування платників працюють понеділок, середу та п’ятницю з 9.00 до 18.00 год., вівторок, четвер з 9.00 до 20.00 год., у суботу з 9.00 до 16.00 години, неділя – вихідний.
Разом з декларацією платники податку на прибуток мають подавати фінансову звітність Платники податку на прибуток подають разом з податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств). Платники податку на прибуток - малі підприємства подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність, - нагадала заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька. Отже платники податку на прибуток (крім малих підприємств) подають разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали квартальну фінансову звітність, яка включає: баланс звіт про фінансові результати. Разом з податковою декларацією за рік платники подають річну фінансову звітність, яка включає: баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал; примітки до звітів. Платники податку на прибуток — малі підприємства подають разом із річною податковою декларацією скорочену за показниками фінансову звітність у складі: - балансу; - звіту про фінансові результати. Зазначена норма передбачена п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу та ст. 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. Нагадуємо, що для платників податків, у яких відповідно до Кодексу податковим (звітним) періодом є календарний рік (в т.ч. платників авансових внесків з податку на прибуток) податкова декларація за звітний (податковий) рік 2015 подається до 29 лютого 2016 року (граничний строк сплати 10 березня 2016).
Декларуємо доходи за 2015 рік З 1 січня 2016 року триває кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2015 року. Платники податку, які зобов’язані подавати декларацію подають її до 1 травня 2016 року. Платники податку на доходи фізичних осіб, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, податкову декларацію можуть подати протягом усього року. Як повідомила начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, станом на 19.02.2016р. до Нікопольської ОДПІ громадянами подано 566 декларацій про майновий стан і доходи. Так, 114 громадян задекларували доходи отримані у вигляді подарунків та спадщини, 24 - від продажу рухомого та нерухомого майна, 4 - від оренди нерухомого майна, 78 - інші доходи, 1- іноземний дохід. Крім того, 337 громадян подали декларації, з метою реалізації права на податкову знижку.
Поповнення місцевого бюджету від спрощенців зросли майже на 2 млн. гривень За січень 2016 року від сплати єдиного податку надійшло 4,3 млн. грн., або 8,7 відс. від загальної суми надходжень податків до місцевих бюджетів, проти минулого року надходження зросли майже на 2 млн. грн., темп росту склав 185,0 відсотків. За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко, позитивна динаміка сплати єдиного податку суб’єктами малого підприємництва – це додаткові можливості для органів місцевого самоврядування не лише планувати поточні витрати, а й прогнозувати видатки на соціально-економічні питання на наступник фінансовий рік.
На Дніпропетровщині у січні власна безпека провела 19 службових розслідувань та перевірок Протягом січня поточного року відділом власної безпеки при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області ГУВБ України проведено 19 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких розпочато 4 кримінальних провадження у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 6 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області щодо вжиття заходів реагування, усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 8 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області. В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних проявів з боку працівників ГУ ДФС області, відділом власної безпеки проведено понад 80 лекцій та співбесід з ними та кандидатами на вступ до лав служби. З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у першому місяці 2016 року проведено перевірки 14 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 1 претенденту відмовлено у прийомі на службу.
Січневі надходження військового збору від дніпропетровських платників – майже 90 млн. грн. Протягом січня 2016 року платники Дніпропетровської області спрямували на потреби Збройних Сил України 89,6 мільйонів гривень військового збору, що на 76,7 відсотків перевищує надходження цього збору в січні минулого року (50,7 млн. грн.). Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні). Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). Слід відзначити, платники податків військовий збір платять у розмірі 1,5% від своїх доходів.
ДФС приймає пропозиції щодо удосконалення сервісу «Електронний кабінет платника» За 6 днів оновленим електронним сервісом «Електронний кабінет платника» скористалось біля 5 тис. платників. Серед них 98,2% користуються сервісом з України, інші - з понад 20 країн світу (Німеччина, Казахстан, Франція, США, Фінляндія, Польща, Австрія, Грузія, Словаччина, Індія та ін.) Протягом періоду тестової експлуатації оновленого сервісу платники можуть взяти активну участь у його вдосконаленні. Пропозиції щодо роботи та наповнення сервісу приймаються на електронну адресу infozvit@sfs.gov.ua. Для оперативного реагування просимо при надсиланні листа на електронну адресу зазначати код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер платника податків, а також контактну інформацію. Зокрема, за пропозиціями наданими платниками в режимі оновленого сервісу «Система електронного адміністрування ПДВ», реєстр операцій доповнено даними про контрагентів. Також для зручності користувачів полегшено пошук інформації у реєстрах ДФС. Крім того, платникам буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати податкову декларацію платника єдиного податку та звітності зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.
Про скасування (блокування) посилених сертифікатів Головне управління ДФС у Дніпропетровській області зазначає, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформа- ційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформацій- ного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про порядок скасовування або блокування власних посилених сертифікатів. АЦСК ІДД рекомендовано скасовувати або блокувати власні посилені сертифікати за заявою у письмовій формі, яку необхідно подати до АЦСК ІДД протягом робочого дня, або за електронним запитом. Процедура скасування або блокування за електронним запитом здійснюється цілодобово за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1» та особистого ключа підписувача. У цьому випадку заявник звільняється від оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД, а інформування підписувача про скасування або блокування посиленого сертифіката здійснюються у режимі реального часу. Процедуру скасування або блокування власного посиленого сертифіката за електронним запитом наведено у підпунктах 5.9. та 5.10. пункту 5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по скасуванню посилених сертифікатів за електронним запитом».
За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 39 дніпропетровських платників У січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 39 заявників Дніпропетровського регіону. Порівняно з відповідним періодом 2015 року їх кількість зменшилась на 14. Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством. Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (16 звернень). Крім того, громадяни цікавились системою електронного адміністрування ПДВ (13 звернень), організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (7 звернень). По одному дзвінку на сервіс «Пульс» пролунало від мешканців Дніпропетровщини з питань перевірки суб’єкта господарювання, реєстрації платником єдиного податку. Нагадаємо, сервіс ДФСУ «Пульс» попереджує та дозволяє уникнути труднощі в спілкуванні, некоректне ставлення, перевищення повноважень, неякісне обслуговування. Номер телефону сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
У 2015 році внутрішньою безпекою ДФС упереджено отримання працівниками хабарів на 6,2 млн. гривень Боротьба з хабарництвом та корупційними проявами визначена одним з пріоритетних напрямів у процесі реформування фіскальної служби. За рахунок проведення низки оперативних та профілактичних заходів протягом 2015 року підрозділами внутрішньої безпеки ДФС вдалося упередити отримання працівниками служби хабарів на суму 6,2 млн. гривень. За матеріалами ГУВБ фіскальної служби розпочато 85 проваджень, що у 2,4 раза більше, ніж у 2014 році. Крім того, на 35% більше порівняно з 2014 роком виявлено злочинів у сфері службової діяльності податківців і митників (537). Загалом 86% від зареєстрованих всіма правоохоронними органами держави злочинів виявлено саме підрозділами внутрішньої безпеки ДФС. За службові злочини до кримінальної відповідальності притягнуто вдвічі більше працівників відомства (85 проти 36 у 2014 році), у тому числі 56 – за одержання неправомірної вигоди. До суду надіслано 43 провадження, що в два рази перевищує показник 2014 року. Основний акцент у роботі з корупційними проявами в ДФС зроблено на запобіганні та профілактиці таких явищ. Так, у серпні минулого року було затверджено Антикорупційну програму на 2015-2017 роки, яка містить низку системних заходів. Крім того, на 80% оновлено особовий склад підрозділів внутрішньої безпеки відомства, при цьому значно підвищено вимоги до професійності працівників цього напряму. Крім того, ефективно застосовуються заходи щодо протидії проявам адміністративно-корупційних правопорушень. За матеріалами внутрішньої безпеки складено 66 протоколів, що вдвічі більше 2014 року. З них – 32 матеріали розглянуто судом. Для профілактики корупційних ризиків в ДФС проводяться співбесіди з кандидатами на посади в службі із застосуванням поліграфічного обладнання. Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників. Торік 165 особам, у яких виявлено схильність до корупційних дій, відмовлено у працевлаштуванні до органів ДФС.
У січні 2016 року ДФС зафіксовано 312 випадків порушення прав інтелектуальної власності Протягом січня поточного року ДФС зафіксовано 312 випадків призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності. Про всі виявлені факти своєчасно повідомлено представників правовласників для оперативного прийняття відповідного рішення. Для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин. Загалом, станом на 1 лютого 2016 року до митного реєстру за заявами правовласників внесено 2 933 об’єкти. З них – 17 об`єктів внесено у січні 2016 року.
У січні 2016 року митницями ДФС порушено майже 1,5 тис. справ про порушення митних правил Протягом січня 2016 року митницями Державної фіскальної служби порушено 1 477 справ про порушення митних правил на суму понад 68,5 млн. грн. З них, в 510 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 12,37 млн. грн. Також протягом січня митниками розглянуто 636 справ про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму понад 14,33 млн. грн., з яких перераховано до державного бюджету 1,14 млн. грн. За вартістю серед вилученого майна більшість складають промислові товари – понад 5,79 млн. грн., продовольчих товарів вилучено на суму понад 1,26 млн. грн. Вартість конфіскованих валютних коштів та транспортних засобів склала – понад 3,75 та 1,56 млн. грн. відповідно. Крім того, протягом першого місяця 2016 року на розгляд до суду митницями передано 512 справ про порушення митних правил на суму понад 43,9 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 16,5 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 17,03 млн. грн.
Використання праці без оформлення договору карається законом Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ст. 265 Кодексу законів про працю України передбачена відповідальність за порушення законодавства про працю. Зокрема, юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі не оформлення чи неналежного оформлення трудового договору, порушення встановлених строків виплати заробітної плати та інших виплат, недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тощо. Розміри штрафів за дані правопорушення коливаються від однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, до тридцяти мінімальних заробітних плат за кожного працівника, щодо якого скоєно відповідне порушення (від 1218 до 36540 гривень).
Податок на прибуток підприємств: Нарахування амортизації Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для розрахунку амортизації відповідно до положень п.138.3 ст.138 Податкового кодексу визначається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку. Крім того, з урахуванням вимог п.11 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів згідно з п.138.3 ст.138 цього Кодексу балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 01.01.2015 р. має дорівнювати балансовій вартості таких активів, визначеній станом на 31.12.2014 р. відповідно до статей 144 – 146 розділу ІІІ Податкового кодексу у редакції, що діяла до 01.01.2015 р. (Лист від 28.01.2016 р. №2784/7/99-99-19-02-02-17)
Про зміни до листа ДФС щодо податку на прибуток Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України листом від 28.01.2016 №2779/7/99-99-19-02-01-17 відповідно до листа Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №31-11130-09-10/1961 внесла зміни до листа від 04.01.2016 №102/7/99-99-19-02-01-17 «Про затвердження декларації з податку на прибуток підприємств». Зокрема викладено в новій редакції розділ «Авансові внески при виплаті дивідендів» та доповнено лист розділом «Зменшення нарахованої суми податку на суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання за кордоном».
Про основні зміни в оподаткуванні податком на додану вартість з 1 січня 2016 року Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі – Закон № 909) у листі ДФС України від 08.02.2016 №4149/7/99-99-19-03-02-17 «Про основні зміни в оподаткуванні податком на додану вартість з 1 січня 2016 року» (далі – лист) розглянуто окремі особливості нарахування та сплати податку на додану вартість з урахуванням внесених змін. Так, Закон № 909 згідно з пунктом 1 розділу ІІ "Прикінцеві положення" набрав чинності з 1 січня 2016 року, крім тих його норм, які стосуються запровадження реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (підпункти 3 та 10 пункту 45 Закону № 909, які набирають чинності з 1 лютого 2016 року). У листі розглянуто основні зміни в частині застосування норм щодо оподаткування податком на додану вартість з таких питань: реєстрація платників податку на додану вартість; база оподаткування; оподаткування банківськими установами операцій з реалізації майна, набутого ними у власність; скасування старих та запровадження нових податкових пільг.
Про зміну в 2016 році ставок екологічного податку Нікопольська ОДПІ нагадує, що ДФС України повідомлено про індексацію ставок екологічного податку для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 01.01.2016 р. Проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 р., за: 1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.; 2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.; 3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.; 4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.; 5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс.. За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового. (Лист ДФС України від 29.01.2016 № 2938/7/99-99-15-04-02-17).
Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у своєму листі від 11.02.2016 № 4698/7/99-99-19-03-02-17 "Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ" у зв’язку з надходженням численних звернень платників податку повідомляє щодо можливості відмови сільськогосподарського підприємства за добровільним рішенням від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного статтею 209 Податкового кодексу України, і переходу на загальну систему оподаткування ПДВ та перенесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110».
Декларування доходів – свідомий крок кожного громадянина Нікопольська ОДПІ нагадує, що триває кампанія декларування доходів громадян. Декларування доходів пов’язано із виконанням платниками норм Податкового кодексу України, згідно з яким громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку. Річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2015 році, фізичні особи цього року повинні подати до органів Державної фіскальної служби за місцем реєстрації у термін не пізніше 4 травня 2016 року. А суму податкового зобов’язання, зазначену в податковій декларації, фізична особа зобов’язана самостійно сплатити не пізніше 29 липня цього року. У податковій інспекції за місцем реєстрації громадяни можуть безоплатно отримати бланк декларації та консультацію щодо її заповнення. Мешканці Нікопольщини можуть отримати консультації з питань декларування доходів громадян за телефоном: 4-54-29, або в залі №3 Центру обслуговування платників Нікопольської ОДПІ за адресою: м. Нікополь, пр. Трубників, 27. Декларування доходів – не лише обов’язок кожного, а й джерело позитивної самооцінки. Україна європейська держава, а громадяни у більшості своїй прагнуть чесно та свідомо виконувати свій громадський обов’язок – декларувати та сплачувати податки заради добробуту у суспільстві. Висловлюємо щиру вдячність громадянам за свідомий крок – декларування доходів.
Випадки, коли декларація пpо майновий стан і доходи не подається Нікопольська ОДПІ повідомляє, що обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації за 2015 рік вважається виконаним і податкова декларація про майновий стан і доходи не подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно: - від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; - від одного податкового агента незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом Податкового кодексу України (далі – Кодекс); - від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу; - у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 Кодексу; - зазначені у підпункті «є» пункту 176.1 статті 176 Кодексу доходи від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) такими податковими агентами не перевищує ста двадцяти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року ( у 2015 році – 146 160 гривень=1218 грн. х 120). Нагадуємо, що кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році, триває до 1 травня 2016 року.
Про деякі особливості заповнення декларації про майновий стан і доходи Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2016 платник податку має право на повернення податку на доходи фізичних осіб при від’ємній різниці за результатами перерахунку податку відповідно до підпункту «є» пункту 176.1 статті 176 Кодексу. Додаток Ф1 «Розрахунок податку на доходи фізичних осіб при отриманні доходів у формі заробітної плати від двох і більше податкових агентів згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України» до нової декларації доповнено рядком, в якому відображається сума податку, що підлягає поверненню з бюджету за результатами такого перерахунку (рядок 9). У додатку Ф2 («Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами») до нової декларації здійснюється розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами. У рядку 4.1 додатка Ф2 до нової декларації відображається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами (інвестиційний прибуток), з якого розраховується податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету самостійно за результатами декларування, відображається у рядках 5.2 та 5, а сума військового збору – у рядках 6.2 та 6 додатка Ф2 до нової декларації. При отриманні протягом звітного податкового року доходів з джерел за межами України заповнюється додаток Ф3 («Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих з джерел за межами України») нової декларації. У графі 8 додатка Ф3 до нової декларації відображається сума податку на доходи фізичних осіб, нарахованого за ставками, визначеними у пункті 167.1 статті 167 Кодексу, без урахування сум податків, сплачених за кордоном, що зараховуються в Україні. Зменшення річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, здійснюється у декларації шляхом відображення такої суми у рядку 22 нової декларації. Сума військового збору, що підлягає сплаті до бюджету самостійно за результатами декларування, відображається у рядках 6.2 та 6 додатка Ф3 до нової декларації. Розрахунок оподатковуваного доходу від провадження підприємницької діяльності та провадження незалежної професійної діяльності здійснюється окремо за доходами в додатку Ф4 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою» до нової декларації. Розділ І додатка Ф4 до нової декларації заповнюється фізичними особами – підприємцями, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, за результатами звітного податкового року та підприємцями, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування. Слід зазначити, що фізичні особи – підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п.п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 Кодексу, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального! Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 24.12.2015 №909-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) з 01.03.2016 передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку. Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з урахуванням змін, внесених Законом №909, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального. Крім цього, особа, що здійснює реалізацію пального повинна не пізніше 20 березня 2016 року подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягів залишку пального. Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 117.3 статті 117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального. Повідомляємо, що Державною фіскальною службою України на офіційному веб-порталі (sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» – «2016 рік» розділу «Регуляторна політика», розміщеного на головній сторінці у розділі «Діяльність», оприлюднено проекти нормативно-правових актів щодо впровадження та функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, які на даний час проходять процедуру реєстрації та затвердження у відповідних органах, а саме: - 03.02.2016 проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального»; - 03.02.2016 проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних»; - 04.02.2016 проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення залишку пального»; - 04.02.2016 проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та порядку його заповнення та подання».
Щодо зменшення суми податку на прибуток підприємств на суму щомісячних авансових внесків, нарахованих у 2015 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що сума нарахованих авансових внесків за період січень - грудень 2015 року відображається у повному обсязі у рядку 16.1 Додатка ЗП до Декларації № 897. Якщо така сума перевищує суму нарахованого податку на прибуток підприємств за 2015 рік (рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 декларації), то в рядку 17 "Податок на прибуток за звітний (податковий) період" Декларації № 897 у відповідності до зазначеної у цьому рядку формули " рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 - рядок 16 ЗП" відображається від'ємне значення податку на прибуток, яке свідчить про наявність переплати, сформованої за рахунок нарахованих за 2015 рік щомісячних авансових внесків. При цьому звертаємо увагу, що у 2015 році нарахування щомісячних авансових внесків здійснювалось за січень-лютий 2015 р. - згідно розрахунку 1/12 нарахованої суми податку, визначеного в декларації за 2013 рік, за березень-грудень 2015 р. - в декларації за 2014 рік. (Лист ДФС України від 12.02.2016 №5009/7/99-99-19-02-01-17 «Про надання пояснень зі складання декларації з податку на прибуток підприємств»).
Щодо розрахунку авансового внеску з податку на прибуток підприємств на суму виплачених дивідендів Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок нарахування та сплати авансових внесків при виплаті дивідендів регламентовано пунктом 57.1 1 статті 57 Кодексу, при цьому підпунктом 57.Iі.2 визначено порядок розрахунку авансового внеску з таких виплат, а підпунктом 57.Iі.З передбачено випадки, в яких авансовий внесок при виплаті дивідендів не справляється. Для розрахунку авансового внеску з податку на прибуток підприємств на суму виплачених дивідендів (прирівняних до них платежів) передбачено Додаток АВ до рядка 20 АВ Декларації №897. У рядку 1 Додатка АВ відображається загальна сума виплачених у звітному (податковому) періоді дивідендів (прирівняних до них платежів). При цьому у рядках 1.1 - 1.5 Додатка АВ зазначається інформація про суми дивідендів (прирівняних до них платежів), виплачених окремим категоріям власників корпоративних прав та окремими категоріями емітентів корпоративних прав, а саме: фізичним особам (рядок 1.1); інститутом спільного інвестування (рядок 1.2); платникам податку, прибуток якого звільнений від оподаткування відповідно до положень Кодексу - у розмірі прибутку, звільненого від оподаткування у періоді, за який виплачуються дивіденди (рядок 1.3); материнською компанією (рядок 1.4); частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до ст. 11і Закону України «Про управління об'єктами державної власності» (рядок 1.5). Звертаємо увагу, що наведений у рядках 1.1 - 1.5 Додатка АВ перелік сум виплачених дивідендів не є виключним переліком всіх виплачених сум дивідендів (прирівняних до них платежів) і значення показника, відображеного у рядку 1 Додатка АВ може відрізнятися від суми рядків 1.1 - 1.5 Додатка АВ. Підпунктом 57.11.2 пункту 57.1і статті 57 Кодексу визначено, що авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов'язання щодо якого погашене. У рядку 2 Додатка АВ відображається сума перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об'єкта оподаткування за відповідний(і) податковий(і) (звітний(і)) рік (роки), за результатами якого(их) виплачуються дивіденди. (Лист ДФС України від 12.02.2016 №5009/7/99-99-19-02-01-17 «Про надання пояснень зі складання декларації з податку на прибуток підприємств»).
Про обов’язкове надання платниками податку на прибуток фінансової звітності У зв’язку з проходженням деклараційної кампанії за підсумками декларування податку на прибуток за 2015 рік, Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податку на прибуток про обов’язковість виконання положень пункту 46.2 статті 46 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), якими передбачено: «Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації. Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації». Таким чином, при проведенні деклараційної кампанії за 2015 рік, всі платники податку на прибуток разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств обов’язково повинні надати фінансову звітність. Наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860 затверджено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація №857). Декларація №857 містить таблицю щодо відомостей про одночасне подання до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств форм фінансової звітності, (а саме: форми №1 «Баланс», форми №2 «Звіт про фінансові результати» та інших форм), в якій у відповідних клітинках проставляється позначка «+». Слід зазначити, що великі платники податку, у яких згідно з підпунктом 14.1.24 пунктом 14.1 статті 14 Кодексу обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує п’ятсот мільйонів гривень або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує дванадцять мільйонів гривень додатково надають форму №3 «Звіт про рух грошових коштів», форму №4 «Звіт про власний капітал», форму №5 «Примітки до річної фінансової звітності». Граничний термін подання декларації №857, що використовують базовий звітний (податковий) період календарний квартал – 09.02.2016 . Граничний термін подання декларації №857, що використовують базовий звітний (податковий) період календарний рік – 29.02.2016 .
Про зменшення суми податку на прибуток на суму щомісячних авансових внесків, нарахованих у 2015 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, про порядок визначення суми податку на прибуток за 2015 рік з урахуванням авансових внесків. З набранням чинності з 01.12.2015 наказу Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860, подання декларації з податку на прибуток підприємств за 2015 рік здійснюється за новою формою (далі – декларація №897). Сума нарахованих авансових внесків за період січень – грудень 2015 року відображається у повному обсязі у рядку 16.1 Додатка ЗП до декларації №897. Якщо така сума перевищує суму нарахованого податку на прибуток підприємств за 2015 рік (рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 декларації), то у рядку 17 «Податок на прибуток за звітний (податковий) період» декларації №897 у відповідності до зазначеної у цьому рядку формули («рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 – рядок 16 ЗП») відображається від’ємне значення податку на прибуток, яке свідчить про наявність переплати, сформованої за рахунок нарахованих за 2015 рік щомісячних авансових внесків. При цьому, звертаємо увагу, що у 2015 році нарахування щомісячних авансових внесків здійснювалось за січень – лютий 2015 року – згідно розрахунку 1/12 нарахованої суми податку, визначеного у декларації за 2013 рік, за березень – грудень 2015 року – у декларації за 2014 рік.
За якими ставками справляється земельний податок? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 та підпункту 265.1.3 пункту 265.1 статті. 265 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків. Згідно з пунктом 12.3 статті 12 Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (підпункт 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Кодексу). У разі, якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу). Статтею 274 Кодексу встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження). Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування – не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті 274 Кодексу). Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12% від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (пункт 274.2 статті 274 Кодексу). Статтею 277 Кодексу встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (пункт 277.1 статті 277 Кодексу).
Розмір «загальної» соціальної пільги у 2016 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) визначений статтею 169 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс). ПСП – це один з видів допомоги, яку через пільгове оподаткування заробітної плати надає держава працюючим особам. Згідно зі змінами, внесеними з 01.01.2016 Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» до пункту 169.1 статті 169 Кодексу, та з урахуванням норм підпункту 169.4.1 цієї статті, будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, що отримується від одного працедавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, тобто, на так звану, «загальну» соцпільгу. Враховуючи, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» прожитковий мінімум для працездатної особи на 01.01.2016 у розрахунку на місяць встановлено на рівні 1378 гривень, то протягом усього 2016 року для осіб, які одержують заробітну плату не вище 1930 гривень (1378 грн. х 1,4), розмір ПСП, передбаченої підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Кодексу, складає 689 гривень (1378 грн. х 50%). Будь-який платник ПДФО, у якого зарплата на місяць не перевищує 1930 гривень та який утримує двох і більше дітей у віці до 18 років, згідно з підпунктом 169.1.2 пункту 169.1 статті 169 Кодексу має право на ПСП у розмірі, рівній «загальній» ПСП, тобто 689 гривень на місяць, на кожну таку дитину. Так, якщо у платника податків двоє дітей у віці до 18 років, то щомісячній розмір ПСП у 2016 році для нього складає 1378 гривень (689 грн. х 2 (кількість дітей)). Звертаємо увагу, що ПСП застосовується тільки до доходу у вигляді заробітної плати та інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій і винагород (підпункт 169.4.1 Кодексу) і тільки за одним місцем нарахування (виплати) таких доходів (підпункт 169.2.1 Кодексу). Тому, якщо у працівника декілька місць роботи, де йому виплачують заробітну плату, він повинен самостійно вибрати тільки одне з них для отримання ПСП. Фактом обрання місця застосування ПСП є подання платником відповідної заяви роботодавцю. ПСП починає застосовуватись до нарахованих у вигляді зарплати доходів з дня отримання роботодавцем заяви платника про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1227 «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги».
Власні кошти, внесені ФОП на розрахунковий рахунок, не включаться до її доходу Нікопольська ОДПІ інформує, що пунктом 177.2 статті 177 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що об’єктом оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування (далі – ФОП) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП. ФОП зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга) та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (пункт 177.10 статті 177 Кодексу). Отже, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП, як у грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності: - виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок ФОП, чи в готівковій формі, що надійшла до каси ФОП на місці здійснення розрахунків; - сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності: - вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг); - суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів господарювання за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів; - інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності. Власні кошти, які ФОП зараховує на розрахунковий рахунок, не включається до складу доходу та не відображається у Книзі. Сектор комунікацій | |
Категория: Область | Просмотров: 962 | |
Всего комментариев: 0 | |