Покров Суббота 23.11.24, 17:38
Сайт
Главная » 2016 » Июнь » 30 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
21:40
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС пропонує платникам податків використовувати електронний сервіс ЗІР

З початку поточного року платники податків майже 1,5 млн. разів скористались інформацією, якою наповнено «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР), що на 34,2 % більше, ніж у січні – травні 2015 року.

«ЗІР - це «живий» інформаційний ресурс, який оновлюється щоденно та містить понад 14 тис. запитань-відповідей, більше 700 письмових консультацій, майже 900 нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на ДФС», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.

Так, за його словами, протягом січня – травня 2016 року, у зв’язку зі зміною законодавства, обмежено термін дії по 1 131 запитанню-відповіді та внесено 936 нових редакцій запитань-відповідей.

Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом скористатись можна у будь-який зручний час через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на рухомому рядку головної сторінки офіційного веб-порталу) або зазначивши повну назву ЗІР в пошуковій системі Інтернет мережі.

За допомогою ЗІР платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:

відповідями на запитання, в тому числі з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС (розділи «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»);

нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією,термінами подання звітності та сплати податків і зборів (розділи «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати»). Разом з цим, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформаціїза напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».

Крім того, користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах, відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

ДФС пропонує суб’єктам господарювання та громадянам ознайомитись з функціоналом ЗІР і використовувати його для самостійної орієнтації в інформаційному просторі вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

 

За 5 місяців роботодавці Нікопольського регіону перерахували 151,4 млн. грн. ЄСВ

Роботодавці Нікопольського регіону сплатили за січень-травень 2016 року 151,4 млн. грн. єдиного внеску. За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, перевиконання прогнозованих показників складає 4,3 млн. гривень.

Прогнозується зростання надходжень єдиного внеску у зв’язку із ростом розміру мінімальної заробітної плати з 1 травня до 1450 грн., розмір мінімального страхового внеску збільшився до 319 грн. (1450 грн. х 22%). Змінилася максимальна величина доходу, на яку потрібно нараховувати єдиний внесок. Вона складає 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на місяць нарахування доходу. З травня – це 36 250 грн. (1450 грн. х 25). Також, починаючи з 2016 року, виключено із переліку платників, які мають права на добровільну сплату єдиного внеску фізичних осіб – підприємців, в тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування; та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Обов’язок нарахування єдиного внеску з мінімальної заробітної плати залишився і у 2016 році. А усіх платників ЄСВ найближчим часом чекає оновлений звіт з єдиного внеску, затверджений наказом Мінфіну від 11.04.2016 р. №441.

 

Захист конституційних прав у зверненнях громадян

Можливість громадян брати участь в управлінні державними і громадськими справами, впливати на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечена Законом України «Про звернення громадян».

З початку 2016 року на розгляд до Нікопольської ОДПІ надійшло 12 письмових звернень громадян. За результатами розгляду всі звернення виконано в термін. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

Основні питання, що порушують громадяни в зверненнях, стосуються переважно поведінки громадянки та можливого порушення нею громадського порядку, проведення контрольно-перевірочних робіт, ухилення від сплати податків, надання інформації про не використання РРО, адміністрування податків, запрошення до створення ОСББ.

 

Платники єдиного податку збагатили місцеву скарбницю на 24,3 мільйони гривень

За п’ять місяців 2016 року платники єдиного податку – юридичні та фізичні особи Нікопольського регіону сплатили на 8,5 мільйонів гривень більше, ніж у аналогічному періоді минулого року – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.

Із загальної суми надходжень єдиного податку за січень – травень 2016 року значну суму – майже 13 мільйонів гривень сплачено фізичними особами – підприємцями. Юридичні особи сплатили до місцевого бюджету 6,8 мільйонів гривень єдиного податку. Також, свій внесок в сумі 4,6 мільйони гривень зробили і сільгосптоваровиробники.

 

Внутрішньою безпекою ДФС викрито транзитно-конвертаційні групи, які діяли за сприяння посадових осіб фіскальної служби

Співробітники Головного управління внутрішньої безпеки ДФС спільно з працівниками Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України припинили діяльність транзитно-конвертаційних груп, які діяли у Дніпропетровській, Полтавській, Харківській, Запорізькій та Кіровоградській областях за сприяння посадових осіб органів ДФС та надавали послуги з мінімізації податкових зобов'язань підприємствам реального сектора економіки.

Загальний обіг проконвертованих коштів упродовж 2015-2016 років склав понад 900 млн. грн., втрати бюджету дорівнюють близько 150 млн. гривень.

У ході оперативно-слідчих дій проведено понад 50 обшуків, припинено протиправну діяльність близько 100 фіктивних суб’єктів господарювання.

Під час обшуків виявлено та вилучено кошти в сумі 23 тис. доларів США, 3 тис. євро та  200 тис. гривень, фінансові документи, зброю, патрони, наркотичні засоби.

Наразі працівниками ГУВБ ДФС вживаються  заходи для встановлення повного кола посадових осіб органів ДФС, причетних до діяльності вказаних транзитно-конвертаційних груп та притягнення конкретних осіб до кримінальної відповідальності.

 

Оновлено електронний сервіс ДФС України «Електронний кабінет платника»

Головне управлінням ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) – це модернізований електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України), вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України (http://sfs.gov.ua/).

Зазначений сервіс працює у тестовому режимі на базі реальних даних до завершення робіт, пов’язаних з роботою «старого» кабінету («Електронний кабінет платника»).

Сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) складається з двох функціональних частин:

- відкритої (загальнодоступна);

- приватної (особистий кабінет).

Користуватися функціоналом відкритої частини сервісу можна без ідентифікації особи, тобто без використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

У приватній частині сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) платник податку отримує доступ до усієї інформації після ідентифікації особи, тобто застосування ЕЦП.

Через відкриту частину сервісу платник (громадянин) має змогу:

а) ознайомитися з основними новинами (нововведеннями) сервісу;

б) скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступною, а саме:

- даними про взяття на облік платників;

- даними реєстру страхувальників;

- даними реєстру платників ПДВ;

- даними реєстру платників єдиного податку;

- інформацією про реєстраторів розрахункових операцій (РРО);

- інформацією про книги обліку розрахункових операцій (КОРО);

- даними реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

в) отримати інформацію про граничні строки сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

г) роздрукувати бланки податкової звітності;

д) заповнити податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) та додатки до неї (у разі необхідності), перерахувати суми, внесені до декларації, завантажити на персональний комп’ютер та роздрукувати;

е) отримати контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

 

З початку року Центрами обслуговування платників надано понад 1,4 млн. послуг

Протягом січня – травня 2016 року Центрами обслуговування платників (ЦОП) надано 1 423 244 адміністративні послуги. Зокрема, у травні надано 271 093 послуги.

Серед них, найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. З початку поточного року було надано понад 608 тис. таких послуг, з яких понад 111,4 тис. – у травні.

Також запитуваною з боку суб`єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У січні-травні 2016 року ЦОП надано 168,9 тис. таких послуг. У травні було зареєстровано майже 37,4 тис. книг обліку розрахункових операцій.

Актуальними є послуги з надання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку. У звітному періоді Центрами обслуговування платників було надано майже 104,9 тис. (18,7 тис. – у травні) та понад 82,8 тис. (13,5 тис. – у травні) таких послуг відповідно.

Отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами, також актуально для платників податків та громадян. Так, з початку 2016 року ЦОП було надано понад 71,3 тис. зазначених довідок, з них понад 14 тис. надано у травні.

Крім того, з початку поточного року було зареєстровано понад 78,7 тис. платників єдиного податку (у травні –13,5 тис.).

На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 467 Центрами обслуговування платників, якими надається 92 адміністративні послуги (58 податкових та 34 митних).

 

Про нові форми реєстраційних документів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news#161 повідомив, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 16.06.2016 №94 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:

- Реєстраційна картка (для юридичної особи);

- Реєстраційна картка (для юридичної особи, зареєстрованої на території Донецької/Луганської областей, установчі документи якої втрачено);

- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);

- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;

- Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 1 липня 2016 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 30 червня 2016 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Із серпня поточного року запроваджується автоматизована система «єдиного вікна» при митному оформленні товарів і транспортних засобів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.08.2016 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2016 №364 «Деякі питання реалізації принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» (далі – Постанова №364), що розміщена на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України за посиланням:

http://www.kmu.gov.ua/control/ru/cardnpd?docid=249107456

Відповідно до пункту 4 Постанови №364 втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №463 «Про затвердження Порядку інформаційного обміну між митними та іншими державними органами за допомогою електронних засобів передачі інформації».

Постановою №364 затверджено Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації (далі – Порядок).

Цей Порядок визначає механізм взаємодії органів доходів і зборів, державних органів, уповноважених на здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю (далі – контролюючі органи), та підприємств за принципом «єдиного вікна» із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів (далі – ІТ-система) (пункт 1 Порядку).

Дія Порядку поширюється на операції із ввезення на митну територію України товарів, які підлягають митному та іншим видам державного контролю, та вивезення таких товарів за межі митної території України.

Постанова №364 передбачає здійснення усіх видів контролю за допомогою ІТ-системи митниці. Це значно спрощує та скорочує час на проведення митних процедур, оскільки єдина електронна база даних дозволяє контролюючим органам здійснювати інформаційну взаємодію в автоматичному режимі.

Згідно з цією Постановою, час на прийняття рішення контролюючим органом щодо здійснення відповідного виду контролю складає 4-и години.

Уповноважена посадова особа протягом 4-х робочих годин з моменту отримання через веб-інтерфейс електронного повідомлення і сканованих документів приймає у порядку, встановленому законодавством, одне з таких рішень про (пункт 19 Порядку):

- завершення відповідного виду державного контролю;

- відмову в завершенні здійснення контролю;

- необхідність проведення огляду товарів;

- необхідність проведення огляду товарів та відбору зразків;

- необхідність проведення додаткової обробки товарів (фумігації, знезараження, нанесення відповідного маркування тощо);

- необхідність повернення вантажу за межі митної території України;

- необхідність знищення вантажу.

Якщо протягом 4-х годин з моменту отримання через веб-інтерфейс електронного повідомлення і сканованих документів уповноважена посадова особа чи адміністратор контролюючого органу не внесе до інформаційної системи будь-яке рішення, то інформаційна система автоматично діятиме за принципом «мовчазної згоди». Тобто ІТ-система автоматично формує позитивне рішення про проведення відповідного виду державного контролю, яке є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення товарів.

Крім того, огляд товарів проводитимуть одночасно всі контролюючі органи не пізніше, ніж через 24 робочі години від запропонованого підприємством часу (пункт 23 Порядку).

 

Понад 6 тисяч суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності зареєстровано на Дніпропетровщині

Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності станом на 01.06.2016 складає 6 тисяч 229. Ними у травні цього року оформлено 13 тисяч 102 митні декларації.

Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за травень 2016 року склав 76,46%, імпорт – 23,54%. Співвідношення оформлених митних декларацій: експорт – 52,07%, імпорт – 47,093%.

Серед розподілу обсягу ввезених іноземних товарів у структурі імпорту Дніпропетровської митниці ДФС складають енергетичні матеріали (9 мільярдів 937 мільйонів 723 тисячі гривень) та промислове устаткування (3 мільярди 996 мільйонів 88 тисяч гривень).

Серед загального обсягу вивезення українських товарів у структурі експорту по Дніпропетровській митниці ДФС складають руди, шлаки та зола (12 мільярдів 148 мільйонів 207 тисяч), а також вироби з чорних металів (5 мільярдів 542 мільйона 743 тисячі гривень).

 

З початку року підрозділами аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено надходжень до бюджету у сумі 79,8 млн.грн.

Планові контрольно – перевірочні заходи податківців Дніпропетровщини спрямовуються лише на ті підприємства, які свідомо не сплачують або сплачують не в повному обсязі платежі до бюджету, використовуючи схеми мінімізації або ухилення від оподаткування.

За січень – травень 2016 року підрозділами аудиту області проведено 603 документальних перевірок, що майже вдвічі менше, ніж за відповідний період минулого року (1019 перевірок). За результатами перевірок донараховано 78,2 млн. грн. грошових зобов’язань, які узгоджені з платниками податків.

До бюджету надійшло 79,8 млн. грн. (з урахуванням погашення сум податкового боргу).

 

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини донараховано понад 306,4 мільйонів гривень

За п’ять місяців 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 136 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

В ході проведених перевірок встановлено 79 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 26 порушень за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 306 мільйонів 475,8 тисячі грн.

Крім того, з початку року, вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму понад 9,1 мільйони гривень.

 

З початку року ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено відшкодування 24,5 млн. грн. збитків

За 5 місяців 2016 року в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 415 кримінальних проваджень.

Зі 107 закінчених кримінальних проваджень на розгляд до суду направлено 58, серед яких: 36 з обвинувальним актом та 22 для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Крім того, за 5 місяців поточного року за підслідністю скеровано 70 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 29, зупинено – 11.

По закінчених кримінальних провадженнях до бюджету відшкодовано 24 мільйони 494 тисячі гривень збитків.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Чи існує можливість тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Нікопольська ОДПІ інформує.

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця визначено Законом України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон №755).

Законом №755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності (декретна відпустка, хвороба, виїзд за кордон та ін.).

 

Про право громадян на податкову знижку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники податку мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Реалізація громадянами права на податкову знижку дозволяє повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого фізичними особами із заробітної плати.

Відповідно до підпункту 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.

Податкову знижку можуть одержати громадяни, які у минулого 2015 році мали такі витрати (з урахуванням обмежень, визначених пунктом 166.3 статті 166 Кодексу):

- сплачували кошти закладам освіти за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення;

- користувалися іпотечним кредитом;

- здійснювали пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

- сплачували страхові суми (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- витрачали кошти на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- сплачували державні послуги за усиновлення дитини, включаючи сплату державного мита;

- переобладнували транспортні засоби;

- сплачували видатки на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Витрати необхідно підтвердити відповідними платіжними та розрахунковими документами, а саме:

- квитанціями;

- платіжними дорученнями;

- фіскальними або товарними чеками;

- прибутковими касовими ордерами;

- меморіальними ордерами тощо.

Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Громадянам, які мають право на податкову знижку за результатами 2015 року та бажають реалізувати таке право, необхідно заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) по 31.12.2016 включно, тобто протягом усього 2016 року.

Декларація надається фізичними особами – платниками податку до податкової інспекції за місцем свого проживання за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743.

 

Нікопольська ОДПІ області нагадує

Розмір прожиткового мінімуму на 2016 рік

з 01.01

з 01.05

з 01.12

Для працездатних осіб

1378 грн.

1450 грн.

1600 грн.

Для осіб, які втратили працездатність

1074 грн.

1130 грн.

1247 грн.

Для дітей віком до 6 років

1167 грн.

1228 грн.

1355 грн.

Для дітей віком від 6 до 18 років

1455 грн.

1531 грн.

1689 грн.

Загальний показник

1330 грн.

1399 грн.

1544 грн.

Розмір мінімальної зарплати на 2016 рік

1378 грн.

1450 грн.

1600 грн.

Розмір погодинної мін. зарплати на 2016 рік

8,29 грн.

8,69 грн.

9,59 грн.

Розмір податкової соціальної пільги, що діє протягом 2016 року

689 грн.

(1378 грн. х50% = 689,00 грн.)

Розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги протягом 2016 року

1930 грн.

(1378 грн. х 1,4 = 1929,20 грн., що округляється до найближчих 10 гривень,

тобто складає 1930 грн.)

Неоподатковуваний мінімум 17 грн. застосовується для сплати держмита, визначення штрафів тощо

 


 

З 1 грудня 2016 року збільшено прожитковий мінімум та мінімальну зарплату

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 15.06.2016 набрав чинності Закон України від 19.05.2016 №1384-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі – Закон №1384), що опубліковано у газеті «Голос України» від 14.06.2016 № 109.

Згідно із Законом №1384 з 01.12.2016 року складатиме:

а) мінімальна заробітна плата:

- 1600 грн. за місяць (станом на 01.05.2016 складає 1450 грн.);

- 9,79 грн. у погодинному розмірі (станом на 01.05.2016 складає 8,69 грн.).

б) прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць – 1544 грн. (станом на 01.05.2016 складає 1399 грн.);

- для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років – 1355 грн. (станом на 01.05.2016 складає 1228 грн.);

дітей віком від 6 до 18 років – 1689 грн. (станом на 01.05.2016 складає 1531 грн.);

працездатних осіб – 1600 грн. (станом на 01.05.2016 складає 1450 грн.);

осіб, які втратили працездатність – 1247 грн. (станом на 01.05.2016 складає 1130 грн.).

 

Щодо оподаткування додаткового блага у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Підпунктом «е» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 Кодексу встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених статтею 165 Кодексу) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у підпункті 165.1.53 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.

Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними пунктом 164.5 статті 164 Кодексу.

Підпунктом 164.5 ст. 164 Кодексу встановлено, що під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлено Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 - Сп),

де К – коефіцієнт;

Сп – ставка податку, визначена для таких доходів на момент їх нарахування.

Водночас, оподаткування військовим збором (далі – збір) доходів фізичних осіб встановлено пунктом 161 підрозділу ХХ Кодексу.

Так, пунктом 161 підрозділу ХХ Кодексу визначено платників збору, об’єкти оподаткування, ставку, порядок нарахування, утримання та сплату (перерахування) збору до бюджету тощо.

При цьому нормами пункту 161 підрозділу ХХ Кодексу застосування коефіцієнта, визначеного пунктом 164.5 статті 164 Кодексу, не передбачено.

Лист ДФС України від 08.06.2016 № 12631/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.

 

Затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом від 16.06.2016 №535 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), який розміщено на сайті офіційного видання ДФС України «Вісник. Право знати все про податки і збори» за посиланням:

http://www.visnuk.com.ua/ua/pubs/id/9930.

Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації (розділ І), а також первинна реєстрація яких заборонена (розділ ІІ), у кількості 141 модель.

При цьому, втратив чинність Наказ ДФС України від 01.04.2016 №271.

 

Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 09.06.2016 набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 07.06.2016 №342 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» (далі – Постанова №342).

Постановою №342 встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені у статтях 1 та 2 Закону України від 23.09.1994 №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Зазначеною Постановою також визначено, що надходження в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), а також надходження в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України, підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Національному банку України, у розмірі 65%.

Решта надходжень в іноземній валюті залишається у розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.

Крім того, Постановою №342 перелічено випадки, коли валютні надходження не підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України.

Постанова №342 набрала чинності з 09.06.2016 та діє до 14.09.2016 включно (пункт 9 Постанови №342).

 

До уваги платників податків: інформація щодо необхідності сплати (звільнення від сплати) митних платежів!

Нікопольська ОДПІ інформує, що у розділі «Нормативні та інформаційні документи» сервісу «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – «ЗІР») офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби України (http://zir.sfs.gov.ua) (тематика «Митна справа») розміщено:

- Довідкову таблицю стосовно завершення митних режимів шляхом поміщення товарів в інший митний режим (категорія 204 – «Митні режими»);

- Довідкову таблицю щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму (категорія 210 – «Митні платежі»).

Як зазначає Державна фіскальна служба України, використання цих таблиць дозволить користувачам «ЗІР» заздалегідь отримати інформацію щодо необхідності сплати або звільнення від сплати митних платежів в залежності від обраного ними митного режиму та можливості завершення такого режиму шляхом поміщення товарів в інший митний режим.

 

Про порядок заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води

Нікопольська ОДПІ нагадує, що за четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники рентної плати звітують за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (далі – наказ №719).

Невід’ємною частиною Податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) є 11 додатків. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання, для такого об’єкта оподаткування до Декларації не додається.

Платники рентної плати за спеціальне використання води надають до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації Декларацію та відповідний тип додатка, а саме:

- додаток 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» (далі – додаток 5);

- додаток 6 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту»;

- додаток 7 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики» (далі – додаток 7).

Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час аналізу даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за І квартал 2016 року встановлено найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, а саме:

- неправильне застосування платниками ставок Плати, встановлених статтею 255 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями, що призводить до невірного обчислення податкових зобов’язань (додатки 5 та 7);

- неправильне визначення коду водного об’єкта (додаток 5);

- помилково у додатку 5 за І квартал 2016 заповнюється рядок 12 «податкове зобов’язання з початку року за попередній звітний період» при тому, що за звітний І квартал 2016 року попереднього звітного періоду не може бути;

- неправильне заповнення додатку 5: за умови заповнення рядка 11 «податкове зобов’язання з початку року» не заповнено рядок 13 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал».

Таким чином, з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння Плати платникам необхідно дотримуватись порядку заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води.

 

До уваги громадян – власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Для платників податку – фізичних осіб звітування з цього податку не передбачене.

Обчислення суми податку з об’єкту оподаткування здійснюється контролюючим органом самостійно, шляхом надсилання такій особі, за місцем її реєстрації (для резидентів) та за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності нерезидентів (для нерезидентів), до 1 липня року, що настає за звітним роком, податкового повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (підпункт 266.7.4 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

Громадяни у цьому році сплачуватимуть податок за власність, якою вони володіли у 2015 році за ставками та у порядку, які діяли у минулому році.

Відповідно до законодавства, кожний громадянин, який має у власності квартиру, або будинок, або змішані типи (квартиру і будинок) має право на зменшення його бази оподаткування.

Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 квадратних метрів. Для будинку (будинків) така пільга надається у розмірі 120 квадратних метрів. Тобто, якщо площа усіх будинків (чи одного будинку) не перевищує 120 квадратних метрів, то громадянин не сплачує податок. Для змішаних типів: якщо одночасно є і квартира, і будинок, загальна площа, яка підлягає оподаткуванню, зменшується на 180 квадратних метрів.

Органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо надання пільг та встановлення ставок оподаткування податком на нерухоме майно.

Кодексом передбачено, що ставки податку на 2015 рік для житлової нерухомості встановлюються на рівні до 2% від розміру мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр, який перевищує надану пільгу.

Для нежитлової нерухомості на 2015 рік ставка податку не може перевищувати 1% мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр такої нерухомості.

При сплаті у 2016 році податку за 2015 рік береться до уваги мінімальна заробітна плата, яка була встановлена на 1 січня 2015 року, тобто 1 218 гривень.

Отже, до 01.07.2016 громадяни – власники об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що є об’єктом оподаткування податком, отримають від податкових інспекцій податкові повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку. До цього документу додається квитанція та повідомлення про сплату податку з реквізитами для його сплати.

Громадянин може сплатити податок у будь-якому банку. Звертаємо увагу, що фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості також через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад за квитанцією про прийняття податків (підпункт 266.9.1 пункту 266.9 статті 266 Кодексу).

Відповідно до вимог підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Кодексу податкове зобов’язання за 2015 рік з цього податку фізичні особи повинні сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.

 

Про плату за землю

Нікопольська ОДПІ нагадує, що місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які у межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Так, статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

За відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пункт 12.3 статті 12 Кодексу).

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до вимог Кодексу місцеві ради не мають права встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих; податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право.

Відповідно до статті 73 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2015 року за №1171/27616).

Нагадуємо, що згідно з інформацією, наданою Держгеокадастром, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433; сільськогосподарських угідь – 1,2.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) відповідно до пункту 286.2 статті 286 Кодексу самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.

 

Порядок звітування для платників роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами і доповненнями (далі – Закон №481) суб’єкти господарювання (далі – СГ), які отримали передбачені Законом №481 ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися СГ усіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій (частина дванадцята статті 15 Закону №481).

Пунктом 5 наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ №49) встановлено, що Наказ №49 набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування (опубліковано в «Офіційному віснику України» №21 за 22.03.2016).

Наказом №49 затверджено, зокрема, Форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РА); Форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РТ).

Згідно з пунктом 5 Порядку 1-РА та пунктом 6 Порядку 1-РТ звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органу ДФС за місцем реєстрації СГ.

Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності (пункт 2 Порядку 1-РА та пункт 2 Порядку 1-РТ).

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №43-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) якщо у зобов’язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Разом з тим, згідно з пунктом 5 статті 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є першим за ним робочий день.

Також статтею 51 Господарського процесуального кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ зі змінами та доповненнями визначено, що у випадках, коли останній день строку припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.

Таким чином, СГ, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами щомісяця до 10 числа (9 число – останній термін подачі звіту) засобами електронного зв’язку у порядку, передбаченому для податкової звітності, подають до органу ДФС за місцем реєстрації такого СГ звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів у роздрібній мережі за встановленою формою.

Перший звітний період – квітень 2016 року.

 

До уваги платників єдиного внеску!

Звітність за новими формами, затвердженими наказом №435 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.07.2016.

 

З 1 липня збільшено граничну межу для оподаткування пенсій

Нікопольська ОДПІ інформує, Законом України від 02.06.2016 року №1411 внесені зміни до пп.164.2.19 та п.167.4 Податкового кодексу України.

Зокрема, передбачено звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором пенсій (включаючи суму їх індексації) або щомісячного довічного грошового утримання, якщо їх розмір не перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року. Тобто, з 1 липня пенсійні виплати, розмір яких в 2016 році не є більшим за 10740 грн., звільняються від оподаткування.

У разі перевищення вказаної величини, оподаткуванню за ставками 18%  і 1,5% підлягатиме сума перевищення.

Окрім того, звертаємо увагу, за такими ж ставками оподатковуватимуться пенсії з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Додамо, нововведення не поширюється на пенсії, призначені учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Нагадаємо, що до 1 липня оподаткуванню підлягають суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримувані платником з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, у частині такого перевищення. А саме, вказані виплати, які є більшими за  4134 грн., в  сумі перевищення оподатковуються  ПДФО за ставкою 15% та військовим збором у розмірі - 1,5%.

Довідково повідомляємо, вказані зміни опубліковані в «Голосі України» від 14.06.2016р. №109 та набувають чинності з 01.07.2016 року.

 

Якщо дохід у 2016 році перевищив 1 млн. гривень – реєструйте касовий апарат

Нікопольська ОДПІ нагадує фізичним особам - платникам єдиного податку другої і третьої груп про те, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1,0 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) є обов'язковим.

Згідно із статтею 292 Податкового кодексу України доходом платника єдиного податку для фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1,0 млн. гривень, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 статті 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій  через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

вчинене вперше - 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення - 100 відсотків вартості проданих товарів чи послуг.

Крім того. у разі сплати штрафних санкцій за непроведення розрахункових операцій через РРО, залишення платника єдиного податку другої і третьої груп на спрощеній системі оподаткування чинним законодавством не передбачено.

 

Під час проведення перевірки платник податків не має права подавати уточнюючі декларації

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:

- або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

- або відобразити суму недоплати у складі декларації, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання.

Разом з тим, під час проведення документальних планових та позапланових перевірок платник податків не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний період з відповідного податку і збору, який перевіряється.

Зазначена норма передбачена ст. 50 Податкового кодексу України.

 

Видача готівки під звіт проводиться після звітування за раніше отриманими коштами

Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.

Отже, лише після звітування щодо використання раніше отриманих готівкових коштів працівнику можна видавати готівку.

За видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів застосовується штрафна санкція у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум;

Зазначені норми передбачені п.2.11 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 та п.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки".

 

Сектор організації роботи

Категория: Область | Просмотров: 1652 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar