23:02 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Роман Насіров: Наша мета - прозора та ефективна взаємодія з бізнесом Практичні питання податкового адміністрування та проведення податкової реформи розглядалися під час чергової зустрічі Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова з представниками Американської Торгівельної Палати в Україні. Під час зустрічі обговорювалися питання відшкодування ПДВ, механізми ліквідації заборгованості переплат з податку на прибуток, трансфертного ціноутворення, а також обліку та застосування аграрних розписок. Крім того, учасники заходу обговорили головні аспекти законопроекту про введення електронних акцизних марок для алкогольних напоїв та тютюнових виробів, який готує ДФС на базі відповідної концепції, прийнятої Урядом. Роман Насіров наголосив, що ДФС зацікавлена в оперативному вирішенні питань, з якими звертається до фіскальних органів бізнес. «ДФС виступає за прозору, ефективну взаємодію з бізнесом та прагне створити умови, що сприятимуть поліпшенню бізнес-клімату в країні. Ми зацікавлені у забезпеченні скоординованого формату комунікацій з бізнесом та пошуку оптимальних шляхів вирішення проблемних питань, які виникають під час взаємодії підприємців з органами ДФС», - зазначив Роман Насіров. «Всі зміни та реформи, які сьогодні відбуваються в службі, спрямовані головним чином на створення оптимальних умов для платників податків та стимулювання розвитку бізнесу», – додав очільник відомства.
Роман Насіров: ДФС активізувала діяльність щодо протидії корупції в митній сфері «Антикорупційна діяльність завжди була одним із найважливіших пріоритетів у роботі ДФС, але нині ми суттєво активізували програму мінімізації корупційних ризиків у митній сфері. Тому зустріч в рамках проекту «Twinning» як ніколи актуальна та вчасна», – про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час круглого столу з представниками проекту «Twinning». На зустрічі були присутні в. о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан, представники Департаменту організації митного контролю ДФС, Головного управління внутрішньої безпеки ДФС, представники НАБУ, Генеральної прокуратури, іноземні колеги з Литви, Німеччини та США. Роман Насіров відзначив, що для фіскальної служби України важливий досвід європейських, зокрема литовських колег, у запобіганні корупційних ризиків, який був набутий ними за останні 20 років. «У рамках цього етапу проекту ми маємо на меті обговорити та прийти до рекомендацій, які будуть носити як стратегічний і тактичний характер, так і містити пропозиції, які можна реалізувати вже сьогодні», - зазначив Роман Насіров. Під час заходу сторони обговорили проблеми виявлення загроз і ризиків корупції в ДФС, а також можливі рішення для зменшення її рівня. Під час обговорення головним чинниками, які визначають рівень корупції в України, були визнані соціально-економічні фактори, зокрема, рівень заробітної платити. Нагадаємо, проект Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфер» - це дворічний проект за участі України з однієї сторони та консорціуму європейських партнерів у складі Німеччини, Польщі та Литви з іншої. Головним виконавцем визначено Державну фіскальну службу України. Метою проекту є сприяння Державній фіскальної службі України в питаннях більш ефективного контролю в митній сфері та поліпшення системи боротьби з корупцією.
Роман Насіров: Податкове законодавство не повинно містити норм з неоднозначним тлумаченням Норми податкового законодавства та зміни, які потребують внесення у законодавчі акти, стали основними темами спілкування Голови ДФС Романа Насірова та представників Європейської Бізнес Асоціації. Під час зустрічі, яка відбулася в ДФС, представники бізнесу наголошували на необхідності внесення відповідних змін в норми Податкового кодексу, які містять двозначне тлумачення. Це, на думку, бізнесу, сприятиме встановленню рівних умов роботи для всіх учасників ринку тієї чи іншої галузі економіки. Зауваження та пропозиції бізнесу в ДФС були схвально прийняті. Так, зокрема, Голова ДФС Роман Насіров закликав учасників зустрічі до активної спільної роботи в робочих групах щодо напрацювання пропозицій до законодавства. «Податкове законодавство – неідеальне і потребує змін. Це питання є одним з актуальних на сьогодні. Законодавство має бути таким, щоб його однозначно розуміли усі, – це позиція фіскальної служби. Саме тому ми повинні спільно працювати над його удосконаленням, адже лише у такій співпраці можна досягти компромісу і виписати норми так, щоб вони задовольняли і державу, і бізнес», – наголосив Роман Насіров. Учасники зустрічі також обговорили напрями боротьби з нелегальним виробництвом спирту та алкогольних напоїв. Так, зокрема, ДФС розроблено пропозиції щодо внесення змін до податкового законодавства у зв’язку з ухваленням концепції створення автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів «Електронна акцизна марка». Зазначена система стане ефективним механізмом протидії реалізації фальсифікованої підакцизної продукції та посилить контроль за сплатою акцизного податку. Крім того, розглядалися питання щодо стану відшкодування податку на додану вартість, функціонування системи електронного адміністрування ПДВ, переваги застосування системи «Єдине вікно», яке з серпня функціонує на українських митницях тощо.
Мирослав Продан: Маємо працювати на упередження корупційних ризиків Найбільшим небезпечним соціально-економічним фактором, який впливає корупційні ризики у митній сфері сьогодні є низький рівень оплати праці працівників ДФС. Про це заявив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі у форматі круглого столу в рамках проекту Twinning за участі представників ДФС, правоохоронних органів, міжнародних та громадських організацій. «Наше основне завдання – працювати на упередження корупційних ризиків. Посилення мотиваційної складової протидії корупції (підвищення рівня заробітної плати працівників митниць) повинно відбуватись одночасно з посиленням контролю та відповідальності за протиправні дії, а також мінімізацією можливостей для ризикових операцій», - підкреслив Мирослав Продан. Своїм досвідом та баченням можливих шляхів підвищення ефективності протидії корупційним проявам та обмеження ризиків у цій сфері поділилися представники НАБУ, Генеральної прокуратури, експерти з Литви, Німеччини та США. Представники громадських та міжнародних організацій, які брали участь у діалозі, відзначили взаємопорозуміння з ДФС у питаннях протидії корупції та наголосили на необхідності удосконалення взаємодії правоохоронних органів, підвищення мотивації працівників ДФС, а також нормативно-правового врегулювання для уникнення прогалин у законодавстві, завдяки яким існують високі корупційні ризики. Нагадаємо, проект Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфер» - дворічний проект за участі України з однієї сторони та консорціуму європейських партнерів у складі Німеччини, Польщі та Литви з іншої. Метою проекту є сприяння Державній фіскальній службі України у питаннях більш ефективного контролю в митній сфері та поліпшення системи боротьби з корупцією.
Олексій Василенко: Уніфікація законодавства та мотивація працівників ДФС – складові боротьби з корупцією Ефективна боротьба з корупційними проявами в органах фіскальної служби не можлива без мотивації праці її працівників та уніфікації податкового та митного законодавства. Про це заявив директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко під час засідання круглого столу з представниками проекту «Twinning» за участі керівництва ДФС, представників НАБУ, Генеральної прокуратури, експертів з Литви, Німеччини та США. За його словами, недоброчесні посадові особи державної служби та окремий сегмент бізнесу маєють можливість працювати не дотримуючись діючого законодавства. Здійснювати такі порушення дозволяють деякі норми законодавства, які мають двозначне тлумачення. Внаслідок цього бюджет країни зазнає значних збитків від начебто «законної» діяльності таких платників. Саме тому одним із першочергових завдань на сьогодні є уніфікація законодавства. «І фіскальна служба, і представники бізнесу неодноразово порушували питання щодо «сірого» імпорту. Тобто коли товар ввозиться на територію України напівлегально. Внаслідок цього збитки завдаються як бюджету державі, так і доброчесним підприємствам, виробникам», – підкреслив Олексій Василенко. Посадовець відзначив, що ДФС підготовлено законопроект, в якому враховано пропозиції бізнесу, у тому числі представників Американської Торгівельної Палати та Європейської бізнес асоціації, щодо чіткого визначення норм та умов переміщення товарів. «У своєму законопроекті ми запропонували внесення змін до частини 2 статті 347 Митного кодексу України, а саме: «Норма частини першої цієї статті застосовується у разі, якщо особа, яка ввозить товари на митну територію України, була відсутня в Україні більше, ніж 48 годин, та в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом 7 діб…», – розповів Олексій Василенко. Крім того, за його словами, для виключення корупційної складової під час розподілу декларацій при оформленні товарів запроваджено електронну чергу. Уникненню корупційних ризиків сприятиме і вже запроваджена на митницях з серпня автоматизована система «Єдине вікно» та мобільні групи, які розпочали свою роботу з 5 серпня. Водночас, вважає посадовець, для ефективної роботи у напрямі протидії корупції необхідна дієва співпраця всіх контролюючих органів. Саме над налагодженням ефективного інформаційного обміну фіскальна служба працює спільно зі своїми колегами з інших державних структур. «Але й важливим і актуальним, у тому числі для підняття іміджу державної служби та боротьби з корупційними проявами, є питання підвищення заробітної плати державним службовцям. Людина, яка працює на Державу повинна отримувати гідну заробітну платню», – зазначив Олексій Василенко.
Платниками податків сплачено понад 300 млн грн податку на доходи фізичних осіб За січень – серпень 2016 року платники Нікопольського регіону до місцевих бюджетів перерахували 316,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Це на 77,4 млн грн, або на 32,4 відсотки більше, ніж у відповідному періоді 2015 року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Зростанню надходжень податку на доходи фізичних осіб у поточному році значною мірою пов’язана з тим, що цього року почала діяти єдина 18-відсоткова ставка. Також збільшенню надходжень сприяє й спільна робота органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та фіскальної служби з питань легалізації трудових відносин.
"Спрощенці" Нікопольського регіону сплатили до місцевих бюджетів понад 40 млн гривень єдиного податку Платники єдиного податку Нікопольського регіону за січень – серпень 2016 року поповнили місцеві бюджет майже на 40,4 млн грн, проти минулого року надходження зросли на 13,9 млн гривень. Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, юридичні особи – платники перерахували 10,3 млн грн єдиного податку, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку першої та другої груп – 21,0 млн гривень. Представники четвертої групи, до якої відносяться сільськогосподарські товаровиробники, з початку року сплатили 9,0 млн гривень. Нагадуємо про те, що Кабінет Міністрів України Постановою від 13 липня 2016 р. №439 затвердив Порядок здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку другої і третьої груп обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України. Вказаним пунктом встановлено законодавчу норму, завдяки якій підприємці, які є платниками єдиного податку другої і третьої груп, не застосовують реєстратори розрахункових операцій за умови, що обсяг їх доходу протягом календарного року не перевищить 1 млн гривень. Зокрема, для визначення фактичного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності. Для отримання податкової інформації органи ДФС мають право звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовими запитами про подання податкової інформації, необхідної для здійснення податкового контролю, проведення зустрічних звірок даних суб'єктів господарювання стосовно платників єдиного податку та проводити документальні позапланові або фактичні перевірки щодо визначення фактичного отриманого обсягу доходу протягом календарного року.
Щодо розгляду звернень громадян за січень-серпень 2016 року Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 15 письмових звернень громадян, що на 13 звернень менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 15 звернень, у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, на 8 звернень надано роз’яснення, 1 звернення повернуто автору відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян», 3 звернення направлені для розгляду за належністю, 1 анонімне звернення. Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань: - Інформування про ухилення від сплати податків; - Контрольно-перевірочна робота; Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.
Центр обслуговування платників – до послуг платників податків Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, в Нікопольському регіоні найбільш запитуваною адміністративною послугою є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина його реєстраційного номера з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Станом на 01.09.2016 року таких послуг надано 6,2 тис. Це майже 56,4 відсотків від загальної кількості адміністративних послуг. Загалом впродовж січня-серпня 2016 року Центрами обслуговування платників Нікопольської ОДПІ було надано 11 тис. адміністративних послуг. Додамо, для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку, в якій зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання. Так, зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.
З початку року платники податків Нікопольської ОДПІ сплатили до бюджету 33,7 млн. грн. військового збору Це перевищує минулорічні показники відповідного періоду на 1,9 млн грн або на 5,8 відсотків. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко. Нагадаємо, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Збір сплачується з усіх доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн.) та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.
Для податкової знижки є ще майже чотирі місяця Нікопольська ОДПІ нагадує, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати у минулому році, можна, реалізувавши право на отримання податкової знижки. До податкової знижки включаються фактично здійснені витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами. До них належать такі види витрат: частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом; пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, при цьому розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподаткованого доходу за звітний рік; сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання. Понесені витрати у 2015 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення не повинні перевищувати 1710 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року; страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення. Понесені витрати у 2015 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування) при страхуванні платника податку – 1710 грн., при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення – 855 грн.; сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій. Включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік; сума витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита; сума коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива; сума витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним. Громадяни, які бажають скористатись правом на отримання податкової знижки, можуть його реалізувати до 31 грудня 2016 року шляхом подання податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2015 році. Для цього потрібно звернутись до Центру обслуговування платників Нікопольської ОДПІ. До відома, з початку року за податковою знижкою звернулось більше 1 200 громадян Нікопольського регіону.
На Дніпропетровщині ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом 200 млн. грн. Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, припинено діяльність центру мінімізації митних платежів. Встановлено, що група осіб, використовуючи підприємства, які входять до транзитно-конвертаційних груп, з метою ухилення від сплати податків і митних платежів, підроблювали документи, необхідні для митного оформлення товарів (інвойси, технічна документація). Окрім того, вказані особи здійснювали ввезення з Китаю та Індії товару для сільгосптехніки, будівельних інструментів та побутової хімії в митному режимі „імпорт” за ціною, значно нижчою від ринкової. Обсяг товарних операцій за 2014-2016 роки склав близько 200 млн. гривень. За результатами проведених обшуків вилучено комп’ютерну техніку, печатки, мобільний телефон, документацію, побутову хімію в асортименті, будівельні інструменти та товари для сільгосптехніки загальною орієнтовною вартістю понад 8 млн. гривень. На 1,2 млн. гривень на розрахункових рахунках підприємств, які входять до складу центру мінімізації митних платежів, накладено арешт. Тривають слідчі дії.
З 1 вересня громадяни можуть отримувати відомості про доходи он – лайн Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису». Цей сервіс дає можливість у режимі он-лайн здійснити отримання фізичними особами відомостей про свої доходи. Вказаний сервіс особливо буде в нагоді державним службовцям під час подання ними декларацій, у тому числі в системі електронного декларування. Для отримання відомостей про свої доходи необхідно лише мати електронний цифровий підпис та сформувати запит за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС України («Головна сторінка» – «Фізичним особам» – «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми ви плачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді»). Вказаний сервіс запрацював у штатному режимі з 1 вересня 2016 року. Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення. Звертаємо увагу, що фізична особа – платник податків відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.
С початку поточного року на Дніпропетровщині зібрано 34,6 млрд. грн. податкових і митних платежів та 8,6 млрд. грн. єдиного внеску На протязі січня - серпня 2016 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 34 млрд. 583,3 млн. грн. Так, до державного бюджету впродовж восьми місяців поточного року спрямовано 24 млрд. 175,7 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 10 млрд. 433,2 млн. грн. До місцевих бюджетів області за відповідний період платниками сплачено 10 млрд. 407,5 млн. грн. Це на 2 млрд. 597,4 млн. грн. (або на 33,3%) більше фактичних надходжень січня - серпня 2015 року. Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку 2016 року зібрано 8 млрд. 580,3 млн. грн.
Викрито «схему» експорту зернових та олійних культур в офшорні країни Співробітниками податкової міліції Центрального офісу розслідується кримінальне провадження, зареєстроване за ст. ст. 205 і 212 КК України щодо ухилення від сплати податків. Під час розслідування викрито групу осіб, які зареєстрували на підставних осіб 15 суб’єктів господарської діяльності, що входили до складу конвертаційно-транзитної групи. Використовуючи підконтрольні підприємства вказані особи здійснювали документальне оформлення операцій з придбання зернових та олійних культур за завищеними цінами. Окрім того, за допомогою підприємств-нерезидентів оформлювались експортні операції до офшорних країн та країн з пільговим оподаткуванням, за рахунок чого підприємства реального сектору економіки збільшували та отримували незаконне бюджетне відшкодування. Протягом 2015-2016 років фігуранти справи оформили «експортних операцій» на суму понад 700 млн. гривень. Під час вжитих заходів проведено 10 обшуків в м. Києві, м. Дніпро та одному з населених пунктів Дніпропетровської області за місцями розташування офісних приміщень, проживання фігурантів та в їх транспортних засобах. В результаті обшуків вилучено 4,2 млн. гривень готівкою, 31 печатку підприємств, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та фінансово-господарську документацію. Слідчі дії тривають.
Шановні клієнти АЦСК ІДД ДФС! Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм: Реєстраційна картка (для юридичної особи); Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця); Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки. Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 5 вересня 2016 року. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.
Електронний цифровий підпис спростить подання звітності Електронний цифровий підпис (ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати до податкових, митних органів не витрачаючи свій час, замовляти довідки, тощо. Тож серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо. Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність: – комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет; – спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС; – чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ. Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності. З інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності та з повним переліком необхідних реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті АЦСК ІДД ДФС України http://acskidd.gov.ua/ Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.
До уваги платників податків! З метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі впроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів». В розділі можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись зі ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
На офіційному веб-порталі ДФС розміщено сервіс «Дані про взяття на облік платників» Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Ця інформація доступна також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС. Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.
Антикорупційний сервіс «Пульс» З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово. Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовуються платниками єдиного податку: - першої групи; - другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1000000 грн. При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік. Обсяг доходу з метою застосування критерію (понад 1000000 грн.) визначається з урахуванням всіх доходів, які відповідно до п.292.1 ст.292 Кодексу включаються до складу доходу платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця.
Чи необхідно ФОП на загальній системі оподаткування застосовувати РРО? Відповідно до п.1 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Враховуючи викладене, суб`єкти господарювання – фізичні особи, що знаходяться на загальній системі оподаткування, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) повинні застосовувати РРО з дотриманням норм Закону. Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 (далі - Постанова № 1336), розробленою на виконання ст.10 Закону, затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО є обов’язковим, тобто, для окремих форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах Переліку, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій граничний розмір складає 200 тис. грн. на один суб’єкт господарської діяльності або 75 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг)), в залежності від форми та умов проведення діяльності. Водночас нормами ПКУ не передбачено можливості платникам єдиного податку другої та третьої груп, обсяг доходу яких перевищив 1000000 гривень, проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Неприбуткові організації річну звітність подаватимуть за новою формою Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 17.06.2016 N 553 затвердило форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Зазначений наказ набрав чинності 02 серпня 2016 року. Неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, як і раніше, звіт за базовий звітний (податковий) рік подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Отже, звіт за 2016 рік за новою формою неприбуткові організації повинні подати до 1 березня 2017 року. Нагадаємо, до кінця року неприбутковим організаціям необхідно привести свої установчі документи відповідно до норм Податкового кодексу.
Об’єкт оподаткування військовим збором Об’єктом оподаткування військовим збором резидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); - іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. Об’єктом оподаткування військовим збором нерезидента є: - загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; - доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання). Зазначена норма передбачена п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу.
Ломбарди мають працювати з РРО Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно зі статтею 1 Закону України від 12 липня 2001 року №2664 «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» ломбарди належать до фінансових установ і здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику. Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема надання коштів у позику ломбардами, повинен проводити розрахункові операції із застосовуванням реєстраторів розрахункових операцій.
Умови, за яких підприємці можуть обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності Нікопольська ОДПІ повідомляє що до платників єдиного податку 1-ї групи належать фізичні особи - підприємці, які: - не використовують працю найманих осіб; - здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню; - обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 тис. грн. До платників єдиного податку 2-ї групи належать фізичні особи - підприємці, які: - здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: - не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; - обсяг доходу не перевищує 1, 5 млн. грн. До платників єдиного податку 3-ї групи, належать фізичні особи - підприємці, які: - не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена; - протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн. грн. Крім того, для платників єдиного податку 1-3-ї груп визначені обмеження щодо певних видів діяльності, при здійсненні яких вони не можуть бути платниками єдиного податку. Зазначена норма передбачена п. 291.4, п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України.
Щодо оподаткування доходів фізичних осіб – нерезидентів з джерелом їх походження в Україні Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом ІV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до п.п. 162.1.2 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні. Порядок оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, визначено п. 170.10 ст. 170 Кодексу, яким встановлено, що доходи з джерелом їх походження в Україні, які нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, оподатковуються за правилами та ставками, визначеними для резидентів (з урахуванням особливостей, визначених деякими нормами розділу IV Кодексу для нерезидентів). Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні (п.п. 163.2.1 п. 163.2 ст. 163 Кодексу). Перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п. 164.2 ст. 164 Кодексу. При цьому доходи, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, встановлено ст. 165 Кодексу. Крім того, доходи, визначені ст. 163 Кодексу, є об'єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). (Лист ДФС України від 25.08.2016 № 18439/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України).
«Єдинники» сплачують орендну плату за землю на загальних підставах Відповідно до положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої-третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (пп. 4 п. 297 ст. 297 ПКУ). Водночас користування земельною ділянкою може виникати й на умовах оренди. Звільнення від сплати орендної плати, в тому числі платників єдиного податку, чинним законодавством не передбачено.
Коли закінчується процедура адміністративного оскарження? Згідно з п.56.17 ст.56 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями процедура адміністративного оскарження закінчується: днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк; днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері митної справи; днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань що оскаржувались. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків.
Сектор організації роботи | |
Категория: Область | Просмотров: 1672 | |
Всего комментариев: 0 | |