11:32 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Роман Насіров: ДФС підтримує діалог з американськими діловими колами в Україні Спрощення адміністрування податків та зменшення тиску на бізнес є головними аспектами реформування ДФС. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з керівниками компаній-членів Американсько-української ділової ради (USUBC). Роман Насіров ознайомив бізнес з ініціативами ДФС у податкові сфері. Зокрема, йшлося про подальші кроки щодо лібералізації фіскальної політики та спрощення адміністрування податків, необхідних для поліпшення інвестиційного клімату в країні. «Ця зустріч є логічним продовженням нашого діалогу з представниками американського бізнесу. Такі зустрічі дозволяють робити політику відкритою і прогнозованою для іноземних інвесторів, що сприяє більш глибокому розумінню змін, які відбуваються у службі», - наголосив очільник відомства. Американсько-українська ділова рада – це найбільше об’єднання ділових кіл, що інвестують в Україну. Вона об’єднує 100 найбільших інвесторів. Американсько-українська ділова рада сприяє розвитку двосторонніх ділових зв’язків через регулярну взаємодію з американськими та українськими бізнесовими лідерами та урядовцями. Роман Насіров: ДФС використовує передовий досвід у сфері податкового адміністрування Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров провів зустріч з головним економістом МВФ Енріко Аавом – головою експертної Місії МВФ та Офісу технічної допомоги Казначейства США. Сторони обговорили головні аспекти співробітництва та обміну досвідом у сфері управління податковим адмініструванням. «Ми готові розширити взаємодію з місією і на регулярній основі обмінюватися досвідом та інформацією стосовно загальних принципів адміністрування податків та технічних питань оподаткування. Сьогодні ми працюємо над створенням ефективної податкової системи, яка забезпечить сприятливі умови для ведення бізнесу, реалізації інвестиційної політики та збільшення обсягу податкових надходжень. В наших інтересах – впровадження найкращого світового досвіду в практику діяльності вітчизняних податкових органів», – зазначив голова ДФС. Місія Міжнародного валютного фонду та Офісу технічної допомоги Казначейства США розпочала свою роботу в Україні. Метою перебування Місії в Україні є перейняття передового світового досвіду у сфері управління податковим адмініструванням та його можливе застосування в Україні. Протягом візиту вони вивчатимуть план проведення реформ фіскальної служби та нададуть практичні рекомендації щодо удосконалення діяльності податкових органів. ДФС активізує боротьбу з митними правопорушеннями на кордоні України У зв’язку із збільшенням випадків корупції та порушення митного законодавства на митних постах Закарпатської митниці ДФС, Головою ДФС Романом Насіровим прийнято рішення про відсторонення від виконання службових обов’язків на час здійснення дисциплінарного провадження керівника Закарпатської митниці ДФС та керівника митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС. Раніше під час отримання хабара було затримано двох інспекторів Закарпатської митниці. Крім того, мобільною групою Міжвідомчого цільового центру із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань митної справи було виявлено порушення митних правил на митному посту «Ужгород». Зокрема, зупинено та повернуто на переогляд 3 вантажних автомобілі, які вже пройшли митний контроль. Під час переогляду транспортних засобів встановлено повну невідповідність товарів, які знаходились у вантажівках, інформації, заявленій у супровідних документах та у митній декларації. Наразі призначено службове розслідування, на час якого відсторонено від виконання службових обов’язків вищезазначених посадових осіб. Роман Насіров: Ефективна реалізація реформ на митниці і в податковій сфері - шлях до стабілізації економіки України ДФС націлена на подальше спрощення процедури адміністрування і сплати податків, а також на створення максимально комфортних умов для діяльності спільного бізнесу. Це – один із стратегічних напрямів нашої діяльності. На цьому наголосив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров в коментарі виданню «Голос України». «Ми продовжуємо масштабний процес реформування податкової системи через зменшення навантаження на бізнес, спрощення вимог законодавства в цій сфері і жорсткий курс на детінізацію. За рік Україні вдалося істотно поліпшити показники у сфері оподаткування. Завдяки активній роботі по двом головним пунктам - зменшенню часу на заповнення необхідних форм і зниженню ставки Єдиного соціального внеску за показником «Сплата податків» в рейтингу Doing Business-2017 Україна зробила стрибок з 107-го на 84-е місце», - зазначив очільник відомства. На його думку, ефективна реалізація реформ на митниці і в податковій сфері мають і матимуть ще більший вплив на розвиток і стабілізацію економіки країни. При цьому Роман Насіров підкреслив, що сьогодні ДФС перевиконує плани з надходжень до бюджетів усіх рівнів. «Це означає, що з'являються всі можливості для фактичного збільшення мінімальної заробітної плати громадян, і наш прямий обов'язок - забезпечення стабільності економіки та добробуту українців», - додав він. Мирослав Продан ознайомився з інноваційними технологіями на азербайджанській митниці Велика роль у реалізації економічної політики країни покладається на митні органи, які поряд з фіскальними інтересами покликані захищати внутрішній ринок і забезпечувати економічну безпеку країни. На цьому наголосив в.о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан під час візиту до Бакинського головного митного управління (м. Баку, Азербайджанська Республіка). «У процесі спрощення митних процедур важливе місце належить новітнім технологіям. Азербайджан зробив у цій сфері великий крок, що є для нас цінним прикладом», - зазначив посадовець. Під час свого візиту до Бакинського головного митного управління Мирослав Продан ознайомився з процесами митного оформлення, проектом «Електронного декларування» та іншими інноваціями, започаткованими азербайджанською владою у митній сфері. «Азербайджанська митниця є прикладом того, як можна повністю електронізувати систему та перевести всі митні операції в електронну площину», - додав він. Мирослав Продан: Азербайджан – приклад успішного впровадження IT-технологій на митниці В.о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан у рамках офіційного візиту до м. Баку, Азербайджанська Республіка, зустрівся з Головою Митного комітету Азербайджанської Республіки Айдином Алієвим. Під час зустрічі Мирослав Продан наголосив, що фіскальна служба України зацікавлена у поглибленні співпраці та обміні досвідом з митними органами Азербайджану у сфері застосування інформаційних технологій. За його словами, вивчення передового досвіду роботи митних органів Азербайджанської Республіки у сфері інформаційних систем та технологій митного оформлення сприятиме запровадженню в Україні нової схеми взаємодії державних контролюючих органів та підприємств для створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, збільшення товарообігу через митний кордон України та покращення динаміки надходжень платежів до Держбюджету. «Автоматизована система, яка використовується Державним Митним комітетом Азербайджанської Республіки, є однією з кращих сучасних модернізованих систем. Зважаючи на те, що Україна наразі працює над удосконаленням та реалізацією власної автоматизованої системи «Єдиного вікна» на митниці, досвід Азербайджану є для нас вкрай важливим», - додав Мирослав Продан. У ДФС впорядковано порядок взаємодії між підрозділами під час проведення пост-митного аудиту ДФС затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи. Про це розповіла директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан. «Методичні рекомендації спрямовані, перш за все, на забезпечення належної взаємодії підрозділів та органів ДФС на усіх етапах організації, проведення та реалізації матеріалів зазначених документальних перевірок», – зазначила Наталія Рубан. За її словами, впровадження рекомендацій дозволить покращити здійснення пост-митного аудиту в Україні за рахунок підвищення рівня організації та проведення таких перевірок, визначення підрозділів уповноважених органів ДФС, які проводять документальні перевірки та здійснюють їх супроводження і інформаційно-аналітичне забезпечення. У Методичних рекомендаціях також наведено зразки форм документів, що оформлюються під час документальних перевірок, конкретизовані питання щодо організації доперевірочного аналізу, прийняття рішень про проведення, продовження та зупинення документальних перевірок та інші питання. «Застосування рекомендацій сприятиме підвищенню якості та кращої доказовості матеріалів перевірок, підвищенню відповідальності посадових осіб органів ДФС за рішення та дії під час організації, проведення та реалізації матеріалів документальних перевірок, а також налагодженню партнерських відносин з платниками податків», – підкреслила Наталія Рубан. На підтримку армії платники податків Нікопольського регіону перерахували понад 39,2 мільйона гривень За десять місяців 2016 року для забезпечення обороноздатності країни з доходів мешканців Нікопольського регіону до держбюджету перераховано 39,2 мільйона гривень військового збору. «Фактичні надходження військового збору складають 10,5 відсотки від загальної суми надходжень до державного бюджету. Це свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців регіону та інших податкових агентів, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5 відсотка військового збору на потреби армії»,- зазначив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Нагадаємо, військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри, з доходів, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) та ряд інших, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Платниками збору також є фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему оподаткування. Землекористувачі та власники землі сплатили понад 151,3 мільйонів гривень Платники податків, юридичні та фізичні особи, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, сплатили протягом січня-жовтня 2016 року 151,3 млн грн плати за землю. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів. Якщо порівнювати надходження цього податкового платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 49,4 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька. Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році. Місцеві громади отримали більше 58 мільйонів гривень єдиного податку Суб’єкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ протягом січня-жовтня поточного року перерахували до місцевих бюджетів 58,0 млн гривень єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, це на 20,5 млн грн більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 26,4 млн грн єдиного податку, юридичні особи – 11,9 млн. гривень та платники єдиного податку четвертої групи сплатили до місцевих бюджетів Нікопольського регіону 19,7 млн гривень. Юлія Пушко відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально-економічному розвитку. З початку року платниками Нікопольського регіону сплачено 305,6 мільйонів гривень ЄСВ Протягом січня – жовтня 2016 року платниками Нікопольського регіону сплачено єдиного соціального внеску в сумі 305,6 мільйонів гривень. Планові показники виконано на 102,9 відсотки, додатково отримано 8,6 млн гривень. Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 24.12.2015 р. № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 січня 2016 року відмінено класи професійного ризику, а загальну ставку нарахування єдиного соціального внеску знижено до 22%. Спеціальні ставки нарахування ЄСВ для інвалідів залишилися без змін. За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко від стабільного надходження до бюджету єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежить фінансування соціальних виплат для населення. За 10 місяців 2016 року на Дніпропетровщині зібрано 42,8 млрд. грн. податкових і митних платежів та 10,8 млрд. грн. єдиного внеску Впродовж січня - жовтня поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 42 млрд. 828,9 млн. грн. Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку 2016 року зібрано 10 млрд. 832,3 млн. грн. До державного бюджету впродовж десяти місяців цього року спрямовано 29 млрд. 927,9 млн. грн., в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС – 13 млрд. 033,2 млн. грн. До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону за відповідний період платниками сплачено 12 млрд. 901,0 млн. грн. Це на 3 млрд. 249,8 млн. грн. (або на 33,7%) більше фактичних надходжень січня - жовтня 2015 року. Cпівробітниками податкової міліції Дніпропетровської області викрито та припинено діяльність підпільного цеху В рамках проведення операції «Акциз 2016» та розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 199 КК України співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області викрито та припинено діяльність підпільного цеху з незаконного виробництва алкогольної продукції. Встановлено, що 50-річний уродженець Кропивницького на території промислової бази власного підприємства, використовуючи обладнання для масового виробництва, незаконно виготовляв та зберігав алкогольну продукцію із недоброякісної сировини. Для виготовлення горілки використовувалась вода із водопровідної мережі, яку у подальшому доочищували за допомогою кустарного обладнання. У подальшому фальсифікат розливали у раніше підготовлені пластикові ємності та скляну тару. Товар постачали до однієї з торгівельних мереж Дніпропетровської області та інших областей України. Обсяги виробництва фальсифікованої горілки складали близько 24 тис. пляшок ємністю 0,5 л. на добу. На підставі ухвали суду проведено обшук, в результаті якого з незаконного обігу вилучено обладнання та товари загальною вартістю близько 300 тис. грн. Тривають слідчі дії. Виявлено іграшки та карнавальний одяг на суму понад 1 млн грн., які намагалися приховати від митного контролю Співробітники оперативної робочої групи під час митного огляду вантажу на митному посту «Столичний» м. Києва виявили не задекларовані іграшки та карнавальний одяг на суму понад 1 млн гривень. Так, у 45 футовому контейнері, який надійшов з морського порту Одеси, було виявлено понад 70% не задекларованого товару. Рішення про проведення огляду в зоні митного оформлення було прийнято за результатами попереднього аналізу митно-вантажної декларації одного з підприємств, поданої до Київської міської митниці ДФС. Наразі складається протокол про порушення митних правил за ст. 483 (Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю), яка передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з конфіскацією такого товару. Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера». Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу. Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку. З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня. Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»). Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою. Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи. Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua. До уваги платників електронний сервіс ДФС «Інформація з реєстрів»! Нікопольська ОДПІ повідомляє, що після модернізації електронних сервісів на веб- порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) інформацією з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними, можна скористатись у режимі реального часу. У режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» у меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx розміщені електронні сервіси: - «Дані про взяття на облік платників»; - «Дані реєстру платників ПДВ»; - «Дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального»; - «Реєстр платників єдиного податку»; - «Реєстр страхувальників»; - «Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами»; - «Інформація про РРО»; - «Інформація про книги ОРО»; - «Система обліку публічної інформації». З Реєстром неприбуткових установ та організацій можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Порядок). Відповідно до пункту 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) забезпечується відкритий доступ до таких відомостей. Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» (Головна/Електронний кабінет платника (оновлена версія)/Інформація з реєстрів/Реєстр неприбуткових установ та організацій) офіційного веб-порталу ДФС за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію. Легалізація заробітної плати – важлива тема сьогодення На державному рівні створюються умови, сприятливі для легалізації заробітних плат. Так, із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», скасовано залежність розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від класу професійного ризику виробництва страхувальника, утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з найманих працівників та встановлено єдиний розмір ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі 22%. Зміни в законодавстві є позитивним кроком для забезпечення конституційних прав і соціальних гарантій працюючих громадян, зокрема щодо збільшення розміру заробітних плат. Йдеться про „тіньові” заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Це негативно впливає не лише на економіку країни, а й на самого працівника. Адже, громадяни, які погоджуються отримувати зарплату в «конверті», не лише сприяють розвитку «тіньових схем», а й позбавляють себе соціальної захищеності - гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат, отримання банківських кредитів тощо. Як керівники підприємств, так і наймані працівники повинні усвідомити, що час дешевої робочої сили відходить у минуле. Роботодавці мають дотримуватися законодавства про оплату праці та дбати про добробут та захищеність у майбутньому своїх працівників. Антикорупційний сервіс «Пульс» З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово. Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок. Порядок отримання довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою №3ДФ Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (далі – Порядок), а також форма довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (далі – Довідка) затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 №32, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.01.2014 за №201/24978. Довідка свідчить про наявність у фізичної особи земельних ділянок, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України, що відповідно до Податкового кодексу України є підставою для невключення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на цих земельних ділянках (далі – власник сільськогосподарської продукції) (п. 1 Порядку). Довідка безоплатно видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом 5-ти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої Довідки (п. 2 Порядку). Пунктом 2 Порядку також визначено, що Довідка надається на підставі відомостей з Державного земельного кадастру (за наявності). Відповідно до пункту 4 Положення Довідка реєструється сільською, селищною міською радою. У разі втрати чи пошкодження Довідки видається дублікат, про що вчиняється відповідний запис на бланку Довідки. Довідка видається строком на 5 років (п.5 Порядку). Пунктом 7 Порядку визначено, що інформація про видачу Довідки передається сільською, селищною міською радою контролюючому органу за місцем розташування земельної ділянки протягом 10 днів з дати видачі Довідки власнику сільськогосподарської продукції. При переобладнанні вантажного на легковий автомобіль - сплачується акцизний податок Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при переобладнанні ввезених вантажних транспортних засобів, які до переобладнання під час ввезення відповідали товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, акцизний податок із вищезазначеної операції обраховується за вставками, визначеними у пп..215.3.51 п.215.3 ст. 215 Податкового кодексу, розмір яких залежить від коду продукції згідно з УКТ ЗЕД, робочого об’єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації (нові транспортні засоби або ті, що використовувалась не більш як/понад п’ять років). Ставку акцизного податку встановлено в іноземній валюті (євро). Розрахунок суми податку здійснюється за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Нацбанком України, що діє на перший день кварталу, в якому виникло податкове зобов’язання, і залишається незмінним протягом кварталу (п.217,3 ст.217 вищезазначеного Кодексу). Підпунктом 212,1,14 п.212,1 ст.212 Кодексу особу - власника ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок, визначено як платника акцизного податку. Зазначено, що датою виникнення податкових зобов’язань у разі здійснення переобладнання вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 відповідно до УКТ ЗЕД, у легковий автомобіль, що відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху. У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу. Вказані роз’яснення надані ДФС України в листі від 22.09.2016 №20625/6/99-99-12-03-03-15. Фізичну особу – підприємця – платника ПДВ мобілізовано до Збройних сил України: порядок звітування з ПДВ Відповідно до вимог частини третьої статті 39 Закону України від 25.03.1992 №2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» за громадянами України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, не припиняється реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП). Разом з тим, з 08.06.2014 набрав чинності Закон України від 20.05.2014 №1275-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» (далі – Закон №1275). Згідно з цим Законом тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за себе на весь період такої служби. Вказані вище норми Закону №1275 застосовуються з першого дня мобілізації і протягом усього періоду мобілізації відповідно до Указу Президента України від 17.03.2014 №303 «Про часткову мобілізацію». Таким чином, Законом №1275 ФОП – платника ПДВ не звільнено від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з ПДВ. Разом з цим повідомляємо, що пунктом 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено, що за звітний період, в якому не виникають об’єкти оподаткування, або у разі відсутності показників, які підлягають декларуванню, податкова звітність не подається. Таким чином, ФОП – платник ПДВ, мобілізований до Збройних сил України, за звітні періоди, в яких відсутні операції з постачання або придбання товарів/послуг та відсутні інші показники, які підлягають декларуванню, не зобов’язаний подавати податкову звітність з ПДВ. Трансфертне ціноутворення та дохід від курсової різниці Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України у листі від 06.10.2016 №21688/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №21688) щодо врахування доходів від операційної (неопераційної) курсової різниці при визначенні вартісного критерію обсягу господарських операцій платника податків з кожним контрагентом для цілей застосування трансфертного ціноутворення повідомила наступне. Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не встановлено окремий порядок розрахунку вартісного критерію річного доходу платника податків для цілей трансфертного ціноутворення. При цьому, згідно з п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ об’єктом оподаткування податку на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ. У листі ДФС №21688 зазначено, що дохід від операційної та неопераційної курсової різниці враховується для обчислення річного доходу (50 млн. грн.) платника податків від будь-якої діяльності для цілей трансфертного ціноутворення та не враховується для обчислення обсягу господарських операцій (5 млн. грн.) платника податків з кожним контрагентом для цілей застосування трансфертного ціноутворення. Про розмір облікової ставки Правління Національний банку України Рішенням від 27.10.2016 №372-рш «Про розмір облікової ставки» з 28.10.2016 знизив облікову ставку до 14% річних. Нагадаємо, що з 16.09.2016 по 27.10.2016 включно облікова ставка становила 15%. Щодо зняття з обліку ФОП – платника єдиного податку Зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абз. 7 частини 1 ст. 5 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»). У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою – підприємцем (частини 4 ст. 6 Закону №2464-VI). При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина 8 ст. 9 Закону №2464-VI). Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску. До реєстру страхувальників вносяться відповідні записи із зазначенням дати та причини зняття з обліку платника єдиного внеску. Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників. Компенсація орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та енергоносії не оподатковуються ПДВ До бази оподаткування ПДВ включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку. Тобто, суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії, не включається до бази оподаткування ПДВ. Отже, якщо орендодавцем виступає бюджетна установа, то кошти, що отримуються від орендаря у вигляді відшкодування витрат на оплату комунальних послуг та спожитої електричної енергії, не включаються до бази оподаткування ПДВ орендодавця. Зазначена норма визначена п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 23.09.2016 р. № 31390/7/99-99-12-02-01-17. Платникам єдиного податку першої - третьої груп заборонено здійснювати бартерні операції Платники єдиного податку першої-третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій). Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору. Отже, платники - єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим. Зазначена норма визначена п.п. 14.1.10 ст. 14 та п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України. Підприємства, у статутному капіталі яких частки юридичних осіб - неплатників єдиного податку перевищує 25%, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп, зокрема суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків. При цьому, суб'єкт господарювання, у якого статутний фонд не сформовано і який має одного або декілька засновників - юридичних осіб, що не є платниками єдиного податку, не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Зазначена норма визначена пп. 291.5.5 ст. 291 Податкового кодексу України. Сплата податку за землю фізичними особами Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення. Зазначена норма визначена п. 58.3 ст. 58; п. 286.5 ст. 286 та п. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу України. Подання декларації з плати за землю Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Платники податку-юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Форму Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджено наказом МФУ від 16.06.2015 р. № 560. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подавати щомісячні декларації. Водночас, платник податку-юридична особа має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію (протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним), що звільняє його від обов'язку подавати річну податкову декларацію. Зазначена норма визначена п. 286.2 та п. 286.3 ст. 286 Податкового кодексу України. Перелік підакцизних товарів До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія. Зазначена норма визначена п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України. Податкова соціальна пільга на дітей віком до 18 років надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років Податкова соціальна пільга, що передбачена: для платників податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років; одиноких матерів (батьків), вдів (вдівців) або опікунів, піклувальників, які мають дітей до 18 років; платників податку, які утримують дітей-інвалідів до 18 років, надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років. Зазначена норма передбачена пп. 169.3.3 п. 169.3 ст. 169 Податкового кодексу України. Внесок фізичної особи до статутного фонду підприємства не оподатковується податком на доходи фізичних осіб До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав, в обмін на такі корпоративні права. Придбанням інвестиційного активу вважаються операції з внесення платником податку коштів або майна до статутного капіталу юридичної особи - резидента в обмін на емітовані ним корпоративні права. Отже, внесок фізичної особи до статутного фонду юридичної особи - резидента є придбанням такою фізичною особою права власності на частку (пай) у статутному фонді (капіталі) такої юридичної особи, тобто є витратами, понесеними у зв'язку із придбанням інвестиційного активу, і не є доходом платника податку. При цьому юридична особа - емітент корпоративних прав виступає податковим агентом лише в частині відображення у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу "178" операції з майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду. Зазначена норма передбачена пп. 165.1.44 ст. 165 та п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України. Сектор організації роботи | |
Категория: Область | Просмотров: 1993 | |
Всего комментариев: 0 | |