11:41 Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує | |
Для успішної боротьби з контрабандою та порушенням митних правил необхідно посилити відповідальність за скоєння цих злочинів. Про це наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан 2 грудня у програмі «Фінансовий тиждень» на 5 каналі. «Я абсолютно підтримую ініціативу як Президента, так і Прем’єр-Міністра України, що внесення змін в законодавство на предмет жорсткої відповідальності за контрабанду та порушення митних правил буде запорукою успіху у боротьбі з цим явищем», – зазначив Мирослав Продан. Необхідність повернення кримінальної відповідальності за контрабанду та порушення митних правил прозвучала на зустрічі президента з бізнесом минулої п‘ятниці. За словами Мирослава Продана, всі світові країни розпочинали боротьбу з контрабандою саме з підвищення відповідальності, оскільки без цього не можливо досягти успіху у ліквідації цього негативного явища. «Суб’єкт, який займається порушенням митних правил або супроводжує процеси, пов’язані з контрабандою, має розуміти, що після зупинення цієї діяльності він понесе за це жорстке покарання», – наголосив очільник ДФС. Водночас, підкреслив Мирослав Продан, на сьогоднішній день боротьба з контрабандою не призводить до суттєвих успіхів, оскільки після вирішення справ в суді, як правило, суб’єкти продовжують займатися тим, чим займалися до цього. Тому підвищення відповідальності дозволить вирішити це питання. Нагадаємо, відповідальність за контрабанду була декриміналізована в 2012 році. (Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: За 11 місяців цього року ДФС забезпечено до зведеного бюджету 764,5 млрд. гривень За оперативними даними протягом січня-листопада 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 764,5 млрд. грн., що на 166,2 млрд. грн., або на 27,8 відс., більше січня-листопада 2016 року. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. За його словами, до державного бюджету забезпечено 592,5 млрд. грн., місцеві бюджети отримали – 172,0 млрд. гривень. «Динаміка та темп росту надходжень є результатом злагодженої роботи фахівців фіскальної служби та платників податків. Успішний розвиток та впровадження електронних сервісів, таких як електронний реєстр відшкодування податку на додану вартість, система моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних, електронний кабінет платника податків, та заходи з детінізації економіки – все це у кінцевому результаті і дозволило забезпечити додаткові надходження», – зазначив Мирослав Продан. Протягом 2017 року до зведеного бюджету спрямовано понад 474,3 млрд. грн. податкових платежів та 291,1 млрд. грн. – митних. Це перевищує надходження за аналогічний період минулого року на 87 млрд. грн. та 79,1 млрд. грн. відповідно. Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-листопаді 2017 року склали 576,7 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 101,3 відс., додатково забезпечено 7,5 млрд. гривень. З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 108,7 млрд. грн. податку на додану вартість. (Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: На розвиток дорожньої інфраструктури ДФС спрямовано понад 11 млрд. грн. ДФС докладає максимальні зусилля для допомоги у вирішенні проблематики українських доріг. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. Так, у рамках митного експерименту завдяки перевиконанню індикативів з митних надходжень до бюджету за 11 місяців поточного року ДФС спрямовано на розвиток дорожньої інфраструктури понад 11 млрд. 71 млн. грн. «Це достатньо велика цифра, ці кошти разом з тими, які виділялися безпосередньо на ремонт доріг, дають можливість сьогодні активно будувати дороги. Планується, що даний експеримент діятиме й у наступному році», - зазначив Мирослав Продан. Зокрема, за результатами січня – листопада 2017 року серед лідерів по перерахуванню коштів на реконструкцію доріг - Одеська митниця ДФС, яка спрямувала понад 2 млрд. грн., Київська – 1,7 млрд. грн., Львівська – понад 1 млрд. грн., Київська міська – понад 830,6 млн. грн. та Донецька митниця – майже 816 млн. грн. (Інформація прес-служби ДФС України).
ДФС залучатиме провідний європейський досвід з реформування податкової та митної сфер Нікопольська ОДПІ інформує. За повідомленням прес-служби Державної фіскальної служби України співпраця в рамках реалізації програми ЄС та залучення міжнародних експертів до реформування податкової та митної складової фіскальної служби обговорювалися під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками урядових організацій Литовської Республіки та експертами Європейського Союзу. Зокрема, йшлося про розвиток ІТ-складової служби, сфери управління податковими та митними ризиками, сервісне обслуговування платників податків, міжнародний обмін інформацією з податкових та митних питань, а також стимулювання добровільного дотримання платниками податкового та митного законодавства (комплаєнс). «Разом з прогресивним європейським досвідом для нас дуже важливі практики країн, які стикались з проблемами, подібними до українських, та успішно їх вирішили. Нам потрібно зібрати найвдаліші та креативні ідеї для створення моделі, яка зможе ефективно функціонувати в Україні», – зазначив Мирослав Продан. Під час зустрічі сторони також обговорили питання співпраці у напрямі запровадження Інтегрованого митного тарифу, впровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS) та створення транзитної системи у відповідності до Конвенції про єдиний режим транзиту; гармонізацію Митного кодексу України з законодавством ЄС, вдосконалення пост-митного аудиту тощо. Наразі експертами Європейського Союзу, представниками урядових організацій Литовської Республіки спільно з фахівцями Державної фіскальної служби України визначаються напрями взаємодії у рамках реалізації Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами.
Мирослав Продан: Зміни до тендерного законодавства зупинять протиправні дії учасників закупівель Зміни до тендерного законодавства, ініційовані Президентом та Прем’єр-міністром України під час зустрічі з бізнесом, не дозволятимуть зловживати на процесах закупівель та зупиняти тендери. Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан. За його словами, це питання сьогодні надзвичайно актуальне, оскільки у поточному році ДФС не змогла реалізувати низку тендерних закупівель, які супроводжуються через систему “Прозорро”. «Суб'єкти господарювання, користуючись своїм правом оскарження тендерних процедур до Антимонопольного комітету та зловживаючи ним, фактично зупиняють будь-які тендерні закупівлі. Наразі ми з цим явищем намагаємось боротись, зокрема, у нас є сьогодні і провадження в суді, де ми доводимо свою правоту. Але оскарження тендерних процедур є системним, воно торкнулося фактично всіх сфер економіки», - зазначив Мирослав Продан. Очільник ДФС наголосив, що враховуючи це і було запропоновано розробку іншого механізму, за яким суб'єкти господарювання, навіть оскаржуючи тендерні процедури до Антимонопольного комітету, не будуть зупиняти сам тендер. «Якщо це питання буде оперативно опрацьоване бізнесом, то такі ініціативи будуть реалізовані вже найближчим часом», - зазначив Мирослав Продан. В.о. Голови ДФС також повідомив, що питання удосконалення тендерних процедур дуже актуальне для фіскальної служби у зв’язку із тривалим процесом закупівлі сканерів для обладнання митниць. Так, предметом спору, завдяки чому не відбулися закупівлі, стало оскарження тендеру однією з компаній з сумнівною репутацією. Ця компанія, яка була зареєстрована буквально за місяць до запровадження тендерних процедур, оскаржила тендер на закупівлю скануючих систем, в якому брали участь три найбільш відомі виробники. Мова йде про китайський Nuctech Company Limited, європейський Smiths Detection/Heimann і про американський Rapiscan. «Це основні три виробники у світі, інших немає. Однак компанія, що абсолютно невідома і створена буквально нещодавно, оскаржила низку тендерних процесів. У результаті цього ми зайшли в судові процеси і сьогодні будемо в суді доводити свою правоту», - повідомив Мирослав Продан. Він висловив сподівання, що найближчим часом ці тендерні процедури будуть розблоковані та доведені до логічного завершення і у пунктах пропуску на державному кордоні будуть встановлені скануючі системи. (Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: У листопаді митні платежі до бюджету перевищили 31,3 млрд. грн. Митниці ДФС сьогодні демонструють рекордні показники із забезпечення платежів до бюджету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. Так, за результатами листопада митні відрахування перевищили 31,3 млрд. грн. Це на 3 млрд. грн., або на 10,9% перевищує доведені індикативи. Фактичні надходження порівняно з листопадом 2016 року зросли на 41,1% або на 9 млрд. 134 млн. грн. За словами Мирослава Продана, середньоденні надходження у листопаді поточного року склали 1 млрд. 425 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вони збільшились на 41%, або на 415 млн. грн. Загалом, з початку року митницями ДФС фактично перераховано до бюджету 284 млрд. 971 млн. грн. митних платежів. Понад індикатив забезпечено 30 млрд. 151 млн. грн. Фактичні надходження порівняно з січнем-листопадом 2016 року зросли на 35,1%, або на 73 млрд. 982 млн. грн. «Сьогодні ми працюємо над забезпеченням наших митниць в пунктах пропуску самими сучасними технічними засобами контролю з метою ефективної боротьби з контрабандою та виведення української економіки з тіні. Це надасть можливість забезпечити дохідну частину державного бюджету і в наступному році», - наголосив Мирослав Продан. Очільник ДФС також підкреслив, що встановлення технічних засобів контролю, зокрема, скануючих систем, вагових комплексів, систем GPS-замків, фото- і відеокамер, які забезпечені програмним продуктом щодо зчитування номерних знаків – це заходи, які вже почала та у подальшому буде реалізовувати ДФС з метою боротьби з митними правопорушеннями та контрабандою. (Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Податок на виведений капітал суттєво спростить ведення обліку та зменшить податковий тиск Впровадження податку на виведений капітал спростить процедуру ведення як бухгалтерського, так і податкового обліку, а також суттєво знизить податковий тиск на бізнес. Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан 2 грудня в програмі «Фінансовий тиждень» на 5 каналі. «В п'ятницю на зустрічі Президента України і Прем'єр-міністра з бізнесом саме це питання було одним із порядку денного. Сьогодні ще є дискусії на предмет того, коли все ж таки краще його втілювати в життя: це буде друге півріччя 2018 року або з 1 січня 2019 року. Але в принципі запровадження цього податку суттєво спростить як ведення обліку, так і зменшить податковий тиск на бізнес. Однак при його введенні можуть бути суттєві втрати бюджету, тому Президент акцентував увагу на необхідності знайти відповідні компенсатори, оскільки попередні підрахунки при запровадженні податку на виведений капітал протягом року, коли він буде запроваджений, будуть складати на рівні 40 млрд. гривень», – зазначив Мирослав Продан. Компенсаторними механізмами очільник ДФС назвав боротьбу з тіньовим сектором економіки, незаконним обігом підакцизної групи товарів, боротьбою з контрабандою та порушенням митних правил та інші заходи, які сьогодні здійснюються фіскальною службою. «Якраз саме ці компенсатори і можуть задовольнити той мінус, який при запровадженні податку на виведений капітал ляже на державний бюджет», – наголосив Мирослав Продан. (Інформація прес-служби ДФС України).
За 11 місяців показники місцевих бюджетів Нікопольського регіону виконано на 105,4 відсотка Надходження до місцевих бюджетів за січень – листопад 2017 року Нікопольського регіону склали 992 млн 566 тис. грн, додатково від планових показників отримано 51,0 млн гривень. Відносно аналогічного періоду 2016 року надходження зросли на 225,2 млн грн, темп росту склав 129,3 відсотки. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. Основним джерелом надходжень до бюджетів громад є податок на доходи фізичних осіб. За січень-листопад 2017 року фактично надійшло майже 626,8 млн грн цього податку, що складає 63,1 відсоток від загальних надходжень до місцевого бюджету. У порівнянні до аналогічного періоду минулого року надходження зросли на 174,9 млн гривень. Крім того, за 11 місяців поточного року до місцевих бюджетів платники Нікопольського регіону перерахували майже 190,7 млн грн земельного податку та орендної плати, що на 23,3 млн грн більше ніж минулоріч. Позитивна динаміка надходжень сум єдиного податку. Так, якщо у січні-листопаді 2016 року було сплачено 65,9 млн грн, то у цьому році надходження від користування землею за 11 місяців склали майже 93,8 млн гривень.
Бізнес Нікопольського регіону сплатив до держбюджету 552,8 мільйонів гривень Платники податків Нікопольського регіону з початку року направили до державного бюджету понад 552,8 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. Він зазначив, що рівень минулорічної сплати перевищено на 125,7 млн гривень. Із загальної суми майже 214,9 млн грн – це надходження з податку на додану вартість, що на 49,6 мільйона більше, ніж торік. Також, держбюджет отримав 208,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з січнем-листопадом 2016 року зростання склало 58,3 мільйони. Крім того, підприємства регіону направили близько 63,9 млн грн рентної плати за користування надрами, що перевищує минулорічну суму майже на 19,0 млн гривень. Більша частина податкових надходжень забезпечена завдяки сумлінній сплаті податків. Бізнес Нікопольського регіону своєчасно виконує свої податкові зобов'язання. У свою чергу, фіскальна служба продовжує розвивати сервіси для платників, передусім, електронний формат взаємодії. Це дозволяє удосконалювати сервісну складову для потреб суб'єктів підприємництва і громадян, – підкреслив Володимир Джавун.
З початку року платники Нікопольщини поповнили бюджет країни майже на 34,6 млн грн військового збору За одинадцять місяців поточного року платниками податків Нікопольського регіону до бюджету сплачено майже 34,6 млн грн військового збору, або 6,3 відсотки від загальної суми надходжень податків, зборів та інших платежів від суб’єктів господарювання Нікопольського регіону до державного бюджету у 2017 році. Зокрема, надходження мобілізовано платниками Нікопольської ОДПІ (м. Нікополь та Нікопольського району) – майже 22,1 млн грн, Томаківського відділення – майже 4,9 млн грн, Покровського відділення – понад 3,8 млн грн. Марганецького відділення – майже 3,8 млн гривень. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України. Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, до об’єктів оподаткування відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.
Стан розгляду звернень громадян за січень - листопад 2017 року З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 17 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (23). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька. Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання: - відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків; - інформування про ухилення від сплати податків; На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.
У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 333 тисячі платників Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за січень - листопад 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 333 тисячі платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (10647). Також зареєстровано 1219 платників єдиного податку, надано 1912 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1753 книги обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1306 книг обліку розрахункових операцій. Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.
Внесено зміни до регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) під час надання послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС. Ознайомитись зі змінами до регламенту АЦСК ІДД ДФС можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі регламент роботи http://acskidd.gov.ua/reglament. Зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (з 11.12.2017), після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін. Крім цього, повідомляємо, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 №150 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів: Договір про надання послуг електронного цифрового підпису; Реєстраційна картка (для фізичної особи); Реєстраційна картка (для юридичної особи); Додаток до Реєстраційної картки; Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа; Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа. Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 11 грудня 2017 року. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 08 грудня 2017 року включно. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі «Реєстрація користувачів».
Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про дії телефонних шахраїв Нікопольська ОДПІ інформує про дії телефонних шахраїв – невідомих осіб від імені керівництва ГУ ДФС з вимогою неправомірної вигоди. Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію. У разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Щодо розділу «Ставки податків і зборів» Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Актуально для платників податків! Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011. Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис» Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис». Цей розділ містить: - актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису; - інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua; - місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts; - можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис». Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
Антикорупційний сервіс «Пульс» З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово. Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Податкова знижка: термін повернення фізичній особі ПДФО Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.179.8 ст.179 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сума податку на доходи фізичних осіб, що має бути повернена платнику цього податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації. Нагадуємо, що для отримання податкової знижки за 2016 рік у громадян залишилось менше місяця! Відповідно до п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
До уваги платників податку на додану вартість! Нікопольська ОДПІ інформує, що за повідомленням ДФС України, якщо після отримання попередньої оплати та складання податкової накладної, яка була зареєстрована в ЄРПН, відбувається зміна номенклатури товарів/послуг в межах отриманої суми (тобто ні товари/послуги, ні кошти не повертаються), постачальник (продавець) складає два розрахунки коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати: - у першому зі знаком «–» зазначаються показники щодо товарів/послуг, номенклатура яких виправляється; такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем (отримувачем) товарів/послуг; - у другому зі знаком «+» зазначаються показники щодо товарів/послуг, які фактично постачаються; такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником товарів/послуг При цьому у графі 2 обох розрахунків коригування зазначається причина коригування – «зміна номенклатури».
До уваги релігійних організацій! Нікопольська ОДПІ повідомляє, що релігійним неприбутковим організаціям термін для приведення установчих документів відповідно до вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) і подання копій таких документів до контролюючого органу продовжено до 1 січня 2018 року. Неприбуткові релігійні організації, які до 1 січня 2018 року не приведуть свої установчі документи у відповідність до вимогам ПКУ та не нададуть копії таких документів контролюючому органу, після 1 січня 2018 року будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Тобто, з 1 січня 2018 року такі релігійні організації втратять статус неприбуткових і будуть вважатись платниками податку на прибуток на загальних підставах з відповідним оподаткуванням. Зазначена норма передбачена п.35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ.
Набув чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05.12.2017 набрав чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Порядок), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2017 №861 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.11.2017 за №1373/31241 (далі – Наказ №861). Порядок розроблено відповідно до п.102.8 ст.102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Порядок визначає: - механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань (далі – граничні строки) відповідно до норм ПКУ; - вимоги до змісту заяви платника податків про продовження граничних строків та порядок її подання; - порядок та строки розгляду контролюючим органом заяви платника податків про продовження граничних строків. Наказ №861 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95. При цьому, втратив чинність наказ Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1044 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 за №84/18822.
Про рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів Державна фіскальна служба України на численні запити платників рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата) щодо практичного застосування норми п.257.5 ст.257 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у частині визначення термінів виникнення податкових зобов’язань з Рентної плати у разі отримання у 2017 році дозволів на використання лісових ресурсів у 2018 році повідомила наступне. Основні елементи оподаткування Рентною платою врегульовано ст.256 ПКУ. Законом від 21.12.2016 №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» п.257.5 ст.257 ПКУ доповнено абзацем другим наступного змісту: «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до підпунктів «а» і «б» п.п.256.11.6 п.256.1 ст.256 ПКУ». Порядок видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 №761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» (далі – Порядок). При цьому формою Лісорубного квитка, який є Додатком 1 до Порядку, передбачено відображення строків внесення плати за деревину та закінчення заготівлі. Таким чином, у разі отримання лісокористувачем спеціального дозволу (Лісорубного квитка) у поточному році, наприклад у грудні 2017 року, із наданням права використання лісових ресурсів у наступному звітному (податковому) періоді, наприклад у 2018 році, податкові зобов’язання з Рентної плати у лісокористувача виникатимуть з початку періоду, на який отримано такий дозвіл, а саме з 01 січня 2018 року.
Новий Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05.12.2017, з дня офіційного опублікування (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.10.2017 №862 (далі – Наказ №862), яким затверджено Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них (далі – Порядок). Наказ №862 зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14.11.2017 за №1385/31253. Порядок розроблено відповідно до частин сьомої та восьмої ст.247 глави 39 розділу VIII Митного кодексу України. Зазначений Порядок регулює питання прийняття органами доходів і зборів рішень на підставі письмового звернення декларанта або уповноваженої ним особи про виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них, а також нарахування та внесення плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них. Звертаємо увагу, що наказ Міністерства доходів і зборів України від 16.12.2013 року №804 «Про затвердження Порядку справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.01.2014 за №11/24788, визнано таким, що втратив чинність.
Підстави для відмови контролюючим органом у реєстрації платником ПДВ Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що згідно із п.183.8 ст.183 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним ст.180, п.181.1 ст.181, п.182.1 ст.182 та п.183.7 ст.183 ПКУ, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із ст.184 ПКУ, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені п.п.183.1, 183.3 – 183.7 ст.183 ПКУ.
Про право громадян на доступ до публічної інформації Нікопольська ОДПІ звертає увагу громадян, що Закон України від 13.01.2011 №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2939) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом №2939, та інформації, що становить суспільний інтерес. Відповідно до п.1 ст.2. Закону №2939 метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб’єктів владних повноважень та створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, у тому числі і до публічної інформації про діяльність органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України). Так, згідно із п.4.1 розділу IV наказу Міністерства фінансів України від 20.11.2014 №1154 «Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації» зі змінами та доповненнями, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08.12.2014 за №1573/26350, доступ до публічної інформації про діяльність органів ДФС України забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: • в офіційних друкованих виданнях; • на офіційному веб-порталі ДФС України, субсайтах територіальних органів ДФС України; • на інформаційних стендах у приміщеннях органів ДФС України; • будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію. Нагадуємо, що відповідно до п.1 ст.20 Закону №2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Юридична особа скріплює податкову звітність у паперовій формі печаткою за її наявності Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до абзацу першого п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (абзац другий п.48.1 ст.48 ПКУ). Одним з обов’язкових реквізитів податкової декларації є, зокрема, підписи посадових осіб платника податку, визначених ПКУ, засвідчені печаткою платника податку (за наявності) (п.48.3 ст.48 ПКУ). Враховуючи наведене, підписи посадових осіб юридичної особи у податковій звітності, яка надається у паперовій формі скріплюються печаткою за її наявності у такої юридичної особи.
Для переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2018 року необхідно своєчасно подати заяву Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ). Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Перелік відомостей, які зазначаються суб’єктом господарювання у заяві про перехід на спрощену систему оподаткування визначено п.298.3 ст.298 ПКУ. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Таким чином, останнім днем подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік є 15 грудня 2017 року. Звертаємо увагу на те, що здійснити перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання може один раз протягом календарного року.
Операції з імпорту та постачання спеціальних засобів індивідуального захисту на період проведення АТО звільняються від оподаткування ПДВ Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України: ¨ спеціальних засобів індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД, бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), виготовлених відповідно до військових стандартів або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону); ¨ ниток та тканин (матеріалів), що класифікуються у товарних підкатегоріях 3920 10 89 90, 3920 61 00 00, 3921 90 60 00, 5402 11 00 00, 5407 10 00 00, 5603 14 10 00 та 6914 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, для виготовлення бронежилетів та шоломів; ¨ лікарських засобів та медичних виробів відповідно до п.п. «в» п.193.1 ст.193 ПКУ, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками антитерористичної операції для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, в обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України; ¨ лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками антитерористичної операції для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Для визнання господарських операцій контрольованими використовуються норми ПКУ, які діяли до 1 січня 2017 року Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно пп.39.2.1.7 п.39.2 ст.39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови: - річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік; - обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік. Крім того, пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПКУ визначено, що платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. Отже, звіт про контрольовані операції за 2016 звітний рік платники зобов’язані були подати відповідно до діючих вимог пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПКУ до 1 жовтня 2017 року, але інформація щодо контрольованих операцій, здійснених платником податків у 2016 році, зазначалася у звіті з урахуванням та відповідно до критеріїв, які діяли у 2016 році під час здійснення господарських операцій. Тобто, для розрахунку вартісного критерію та визнання господарських операцій у 2016 році контрольованими, мають використовуватись норми п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ у редакції, що діяла на момент здійснення господарських операцій (тобто до 01.01.2017 року).
Оподаткування виплаченого нерезиденту доходу за виробництво реклами Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.п.141.4.6 п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20 відсотків суми таких виплат за власний рахунок.
Останній термін подання заяви для відмови від застосування спрощеної системи оподаткування з 2018 року 21 грудня 2017 року Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.298.2.2 п.298.2 ст.298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п.298.2.1 п.298.2 ст.298 ПКУ). Отже, останній термін подання заяви платниками до контролюючого органу для відмови від застосування спрощеної системи оподаткування з 2018 року 21 грудня 2017 року.
Зміни до кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД З метою вдосконалення процесу здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/ розрахунків коригування (далі – ПН/РК) Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) наказом від 01.11.2017 №713 внесла зміни до наказу ДФС від 30.06.2017 №461 «Про затвердження Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД». Змінами Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД доповнено наступними кодами: - 1002 – жито; - 1008 – гречка, просо та насіння канаркової трави; інші зернові культури; - 4402 – вугілля деревне (включаючи вугілля з шкарлупи або з горіхів), агломероване або неагломероване; - 4405 – шерсть деревна або тонка стружка; борошно деревне; - 4409 – пилопродукція з деревини (включаючи дощечки та фриз для паркетного покриття підлоги, незібрані) у вигляді профільованого погонажу (з гребенями, пазами, шпунтовані, із стесаними краями, з’єднанням у вигляді напівкруглого калювання, фасонні, закруглені тощо) уздовж будь-яких країв чи площин, стругані або нестругані, шліфовані або нешліфовані, що мають або не мають торцеві з’єднання.
Щодо деяких питань надання в оренду приміщень ФОП - платниками єдиного податку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що спрощена система оподаткування для фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку регулюється главою 1 розділу XIV ПКУ (далі - Кодекс). Відповідно до п. 291.4 ст. 291 Кодексу суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на три групи платників єдиного податку, зокрема, третя група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень. Обмеження щодо перебування на спрощеній системі для фізичних осіб - підприємців, які надають в оренду майно, передбачені підпунктом 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Кодексу, відповідно до якого фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів, не можуть бути платниками єдиного податку. Отже, якщо загальна площа кожного окремого виду майна та/або їх частки, яке надається в оренду, не перевищує норми встановлені пп. 3 п. 291.5 ст. 291 Кодексу, то така фізична особа - підприємець, що здійснює діяльність з надання в оренду власної нерухомості, має право перебувати на спрощеній системі оподаткування. | |
Категория: Область | Просмотров: 696 | |
Всего комментариев: 0 | |