Покров Суббота 18.05.24, 20:14
Сайт
Главная » 2013 » Декабрь » 31 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
00:30
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформуєНарада начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області з представниками бізнесу
Днями у Дніпропетровській міській раді за участі начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Куслія В.О. проведено нараду щодо активізації розвитку економіки регіону у 2013 році з представниками підприємств великого, середнього та малого бізнесу.
Під час наради начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Куслій В.О. доповів про річницю створення Міністерства доходів і зборів України, результати його роботи та роботи ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.
Представники бізнесу не тільки з зацікавленням вислухали доповідь Вадима Куслія, але й жваво прийняли участь в обговоренні питань щодо результатів діяльності Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів у Дніпропетровській області, основних напрямів подальшого розвитку та удосконалення митної і податкової політики держави, необхідних для економічного і соціального розвитку України.
При цьому, під час обговорення, сторони дійшли висновку, що таке удосконалення є спільним інтересом бізнесу та держави, що вже впливає, та надалі буде впливати на рівень підприємницької активності і інвестиційної привабливості України та, зокрема, Дніпропетровського регіону.

В Єдиному реєстрі зареєстровано податкових накладних на 567 млрд. гривень
За 11 місяців поточного року реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі здійснили 133,4 тис. платників. Вони зареєстрували понад 56,1 млн. податкових накладних на загальну суму понад 567 млрд. гривень.
Понад 6 млн. документів з них – це накладні із сумами ПДВ понад 10 тис. гривень.
За словами аналітиків Міндоходів, реєстрація накладної в Єдиному реєстрі (ЄРПН) є своєрідним захистом платника від нечесних контрагентів. Щомісяця за запитами як продавців, так і покупців направляється понад 380 тис. виписок з ЄРПН.
Нагадаємо, що обов’язкова реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі платниками ПДВ – продавцями  запроваджена з 1 січня 2011 року.
Для зручності платників реєстрація водилася поетапно, спочатку реєструвалися документи, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становила понад 1 мільйон гривень. З 1 квітня 2011 року - понад 500 тисяч гривень; з 1 липня 2011 року - понад 100 тисяч гривень та з 1 січня 2012 року - понад 10 тисяч гривень.

Олександр Клименко підбив підсумки першого року роботи Міністерства доходів і зборів України
Підвищення довіри бізнесу і громадян до Міністерства доходів і зборів України дають підстави говорити, що проведена в Україні рік тому  реформа з інтеграції податкової і митної служб себе виправдала. Підтвердженням цього є позитивні оцінки роботи відомства від майже 60% представників бізнесу. Про це заявив Міністр Олександр Клименко, підбиваючи підсумки першого року роботи Міністерства на зустрічі у форматі відеоселектору з представниками понад 380 засобів масової інформації з усіх регіонів України.
«Я вважаю, що найбільш об’єктивною оцінкою роботи Міністерства є думка наших клієнтів – громадян і бізнесу. І я безперечно пишаюся тим фактом, що майже 60% платників позитивно оцінюють об'єднання двох служб у Міністерство. Більше того, частка позитивних оцінок від суб'єктів ЗЕД, що користуються митними послугами, зросла з 44% до 60%. Вважаю, що такі результати говорять про те,  що реформа себе виправдала», - підкреслив Міністр, коментуючи результати презентованого компанією Research&Branding Group дослідження думок бізнесу щодо діяльності Міністерства.
Під час зустрічі Олександр Клименко окреслив ті інновації, які були втілені у життя в перший рік роботи Міністерства, у відповідності до очікувань громадян, бізнесу і держави.
Зокрема, це підвищення якості податкового і митного сервісу, спрощення податкової звітності, масштабна електронізація послуг, автоматизація процедур, і, як результат, зменшення часу на виконання бізнесом податкових зобов’язань і проходження митних процедур. За словами Міністра, платники податків у цьому році витрачали на виконання своїх податкових зобов’язань на 100 годин менше, ніж минулого року. Час огляду вантажів на митниці в середньому скоротився до 1,5 години.
«Як ми і обіцяли, 2013 рік пройшов під знаком масштабного впровадження електронних сервісів. Ми завершуємо цей рік запуском в експлуатацію електронного кабінету платника, який не тільки дозволить подавати звітність онлайн, а й надасть користувачам можливість дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, нагадає, коли і які податки необхідно сплатити», - наголосив Міністр.
Окрім того, серед цьогорічних досягнень Міністерства – початок адміністрування єдиного соціального внеску. Було проведено усю необхідну організаційну та технічну підготовку для того, щоб цей процес пройшов максимально комфортно для платників.  Як результат, більше 1,5 млн. звітів були подані вчасно, збір збільшився в середньому на 5% порівняно з минулим роком. За два місяці кількість платників ЄСВ, що звітують онлайн, зросла з 38% до 60%.
Олександр Клименко запевнив, що Міністерство планує і надалі спрощувати звітність з єдиного внеску, розглядаються варіанти зниження навантаження на фонд оплати праці. Окрім цього, колектив відомства продовжує працювати над такими питаннями, як пошук варіантів скорочення та оптимізації структури податків за рахунок відмови від неефективних, подальша мінімізація втручання у діяльність сумлінного бізнесу, спрощення митних процедур для суб’єктів ЗЕД тощо.
За словами Міністра, не менші вигоди від створення Міністерства отримала і держава. Завдяки підвищенню ефективності боротьби з неофіційною економічною діяльністю, об’єднанню податкового і митного аудиту, посиленню аналітичної функції у роботі оперативних і слідчих підрозділів протягом 2013 року органами доходів і зборів забезпечено адекватність темпів зростання платежів макроекономічним показникам.
При цьому одним з найважливіших підсумків роботи Міністерства, за оцінкою Олександра Клименка, стало налагодження системного діалогу з громадянами та бізнесом, що дозволяє Міністерству виявляти актуальні питання, які хвилюють платників, і адекватно на них реагувати.
«Наприклад, нещодавно на зустрічі з підприємцями було підняте питання щодо подовження мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу. Ми побачили, що це необхідно бізнесу, і прийняли рішення подовжити його і на наступний рік. Дотримання мораторію на регіональному рівні буде під моїм особистим контролем», - запевнив Міністр.
Важливість налагодження діалогу і підвищення рівня довіри між платниками і Міністерством позитивно оцінили також експерти та представники ЗМІ, що були присутні на зустрічі.
Нагадаємо, що Указом Президента України від 24.12.2012 №726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної податкової служби України та Державної митної служби України, поклавши на Міністерство, що утворюється, функцію з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: „Контроль за обігом та оподаткуванням підакизних товарів"
Які документи необхідно надати для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами?
Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (із змінами та доповненнями), ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видаються за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається наступний перелік документів:
    платіжне доручення  або квитанція про сплату за ліцензію;
    підтвердження  податкового органа про надходження коштів до бюджету;
    довідка податкової служби про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання зазначених документів.
Який розмір плати за ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами та який порядок оплати?
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на території міста складає  8000 грн. на рік , на території селищ -500 грн.
на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на території міста- 2000 грн. на рік, на території селищ -250 грн.
Плата за ліцензії справляється щоквартально, рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.
В яких випадках анулюється ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами?
Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (із змінами та доповненнями), визначені наступні підстави анулювання ліцензії:
    заяви суб’єкта господарювання;
    рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;
    несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;
    рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
    рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
    рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
    порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях”
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

На зустрічі з журналістами Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко підвів підсумки першого року роботи органів Міндоходів
24 грудня 2012 року Указом Президента було розпочато створення Міністерства доходів і зборів України шляхом реорганізації податкової і митної служб.
Відкриваючи зустріч, Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко повідомив журналістам, що протягом року було проведено повну інтеграцію двох служб, оптимізовано організаційну структуру, введено ряд інновацій з урахуванням очікувань від бізнесу та держави.
Було підвищено якість податкового та митного сервісу. За рахунок спрощення податкової звітності та запровадження електронних сервісів і автоматизації процедур зменшено час на виконання бізнесом податкових зобов’язань і проходження митних процедур. Платники податків в цьому році витрачали на виконання своїх податкових зобов’язань на 100 годин менше, ніж минулого року. Час огляду вантажів на митниці в середньому скоротився до півтори  години.
Створено умови для електронного подання звітності платниками єдиного внеску. Лише за два місяці кількість електронних звітів від них збільшилася з 38% до 60%. Робота над спрощенням звітності продовжується, сьогодні розглядаються варіанти зниження навантаження на фонд оплати праці, що полегшить життя як роботодавцям, так і їх співробітникам.
Завдяки запровадженню низки позитивних інновацій для підприємців, що працюють на спрощеній системі оподаткування, їх кількість у цьому році зросла на 62 тисячі. В цілому, на спрощеній системі  сьогодні працюють майже 1,5 млн. підприємців.
Для представників великого бізнесу було створено єдиний сервісний простір з уніфікованими стандартами надання податкових і митних послуг у Центральному офісі. Наступного року планується відкриття спеціалізованого сервісного центру, орієнтованого на потреби великих українських та іноземних інвесторів.
У червні у структурі Міністерства було створено єдиний Моніторинговий центр – потужний інструмент для аналітичного та інформаційного супроводження процесів детінізації економіки за допомогою найновіших розробок у сфері ІТ. Аналітичні системи виділяють як «ризикові» лише 1% офіційно зареєстрованих підприємств, які у 2013 році збільшили сплати до бюджету в 1,5 раза.
Реформа податкової міліції, проведена на початку 2013 року, дозволила підвищити ефективність розслідування податкових і митних правопорушень. Як результат, слідчими фінансових розслідувань Міністерства  забезпечено відшкодування збитків державі на загальну суму понад 1,8 млрд.грн., що в    2 рази перевищує показники минулого року.
Застосовано найкращий досвід та інноваційні ІТ-технології у боротьбі із контрабандою, що дозволило упередити майже 22 тисячі митних правопорушень та принесло до бюджету додатково 735 млн.грн.
Всі напрацювання Міндоходів за рік та взагалі створення Міністерства доходів і зборів більшість платників податків оцінюють позитивно. Про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного Researching and Branding Group у грудні 2013 року. У дослідженні взяли участь 245 керівників українських, американських і європейських підприємств інвесторів, що працюють в 24-х областях України і АР Крим.
За даними опитування, об’єднання податкової та митної служб у Міністерство доходів і зборів сьогодні позитивно сприймають 58,9% платників податків. При цьому за останні півроку значно (з 44,1 до 60,4%) зросла кількість позитивних оцінок щодо створення Міндоходів з боку експортерів та імпортерів. Проти зворотної реорганізації Міндоходів виступає абсолютна більшість підприємців – 54,6%.
Згідно із дослідженням, підприємці віддають переваги дистанційному спілкуванню із Міністерством та онлайн-формату подачі звітності. Так, порівняно з травнем 2013 року, можливості  митного декларування в електронному вигляді використовують на 6,4% суб’єктів ЗЕД - 82,5%, а податкова звітність в електронному вигляді подають майже 92% платників податків, що на  7,4% більше, ніж в травні.
Найбільш популярними сервісами для платників залишаються «Електронна звітність» (90,2%), «Єдина база податкових знань» (82,0%) та «Реєстр платників ПДВ» (79,3%). За півроку значно зріс рівень задоволеності суб’єктів підприємницької діяльності такими електронними та інформаційними сервісами податкової служби, як гаряча лінія «Пульс» та «Єдина база податкових знань». Підприємці звертають увагу на підвищення якості інформаційних матеріалів та доступності інформації, що надається Міндоходів.
У питанні сервісного обслуговування робота співробітників Міністерства стала задовольняти платників податків значно більше, ніж півроку тому. В середньому на 15% зросла частка позитивних оцінок за такими аспектами роботи як професіоналізм, компетентність, надання інформації про послуги, орієнтованість на вирішення проблем платника.
Співробітники Міндоходів значно покращили свої показники за повнотою надання інформації (з 49,1% до 68,5%) та доступністю її викладу (з 45,3 % до 61,5 %). Більше ніж на 13% зріс рівень задоволеності платників ввічливістю співробітників органів Міністерства доходів і зборів України.
Дослідження було проведене за ініціативи Міндоходів відомою соціологічною компанією Research & Branding Group у грудні 2013р. Хвильовий характер дослідження дозволяє простежити динаміку оцінок підприємців у порівнянні з травнем 2013.
Під час проведення конференції питання Міністру доходів і зборів України Олександр Клименко могли поставити не лише присутні в залі органу Міндоходів журналісти центральних видань, але і представники з усіх регіонів України.
Загалом, дві години відбувалося спілкування Міністра з журналістами. Наприкінці бесіди, Олександр Клименко запевнив журналістів, що робота Міністерства і надалі буде прозорою та зрозумілою.
Начальник Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Вадим Куслій, після закінчення прес-конференції повідомив журналістам, що за перший рік роботи у складі Міністерства доходів і зборів України органи Міндоходів Дніпропетровської області направили до зведеного бюджету України більше 19 мільярдів 714 мільйонів гривень, з яких більше 7 мільярдів 864 мільйони гривень – митні платежі. В області активно впроваджуються електронні сервіси.
В подальшому, за словами Вадима Куслія, Головне управління Міндоходів у Дніпропетровській області, як і в цілому Міністерство доходів і зборів України, прагне бути прозорим, зрозумілим та передбачуваним партнером для бізнесу.

Звернення Міністра Олександра Клименка до колективу з нагоди річниці створення Міністерства доходів і зборів України
Шановні колеги!
Для усього нашого  колективу цей перший рік роботи Міністерства став періодом становлення, сміливих експериментів, спільних успіхів. Ми не просто  інтегрували дві служби в ефективну і дієву структуру. Ми об’єднали два колективи в єдину команду із спільною місією, спільними цілями та цінностями.
Я вдячний кожному з 56 тисяч співробітників Міністерства за те завзяття і відповідальність, з якими ви поставилися до виконання таких важливих завдань, як удосконалення податкової і митної систем, підвищення якості сервісу та послуг для бізнесу і громадян, забезпечення стабільного і ритмічного наповнення бюджетів усіх рівнів.
 Ми можемо з повним правом пишатися нашими спільними досягненнями.  Про це свідчить, у першу чергу, думка бізнесу. Більше 60% наших клієнтів позитивно оцінюють роботу Міністерства. Кількість задоволених користувачів митними послугами збільшилася майже на 20%. Запропонованими Міністерством електронними сервісами сьогодні користуються більше 82,5% клієнтів митниці. Кількість представників бізнесу, що подають  податкову звітність в електронному вигляді, зросла до 92%.
Платники відзначають, що за рік значно зріс наш рівень професіоналізму та  компетентності, ми працюємо більш оперативно  і  орієнтуємося на потреби бізнесу.
Я переконаний, загальний успіх Міністерства – це  результат особистих перемог кожного з вас.
Але разом з тим ми не маємо права зупинятися на досягнутому.  Суспільство і бізнес прагнуть змін. Вимоги до нашої роботи підвищуються.  Це означає, що у нас з вами попереду багато роботи. І тому ми повинні бути ще більш наполегливими і старанними.
У нас є все, що потрібне для успіху –  стратегія,  технології і, головне, наша команда. Впевнений, що  попереду ще чимало спільних перемог. У нашій єдності  – міць держави!
З повагою,
Міністр доходів і зборів України 

Ведення книги обліку доходів і витрат фізичними особами-підприємцями з 1 січня 2014 року в електронному вигляді
20 грудня 2013 року в ІА «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція «Ведення книги обліку доходів і витрат фізичними особами - підприємцями з 1 січня 2014 року в електронному вигляді».
У прес-конференції взято участь заступником начальника відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів фізичних осіб ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ріта Сова.
Ріта Сова повідомила, що з Нового 2014 року підприємці зможуть вести книгу обліку доходів і витрат в електронному вигляді. За її словами - «Наказ Міндоходов від 16 вересня 2013 року передбачає деякі зміни в правилах ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, окрім осіб, що вибрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність. Підприємцям надане право самостійного вибору ведення Книги в електронному або паперовому вигляді. У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі: 1) самозайнята особа зобов'язана: одержати посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів, включених в систему представлення податкових документів в електронному вигляді, (у відділі реєстрації користувачів управління (центр) сертифікації ключів при ГУ Міндоходов в Дніпропетровській області); укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом; сформувати заяву на отримання Книги і направити його до контролюючого органу по місцю податкового обліку засобами електронного зв'язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб в порядку, визначеному законодавством; контролюючий орган по місцю податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання книги в реєстрі поданих заяв і протягом 3 робочих днів формує і направляє самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги з вказівкою номера Книги і дати реєстрації; після отримання самозайнятою особою повідомлення про реєстрацію Книги така особа здійснює операції по її веденню, відповідно до даного Порядку; у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коректування шляхом доповнення рядка, в якій відображається негативне або позитивне значення».

У 2014 році платники зможуть формувати звітність через "Електронний кабінет платника податків"
У 2014 році платники податків, зборів, платежів (юридичні особи та самозайняті особи) зможуть  формувати податкову звітність у електронному вигляді в одному пакеті (декларація + додатки) та надсилати її до органів Міндоходів у режимі реального часу, використовуючи новий електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків».
Його впроваджено в експлуатацію в Міндоходів з 5 грудня 2013 року.
Зазначений сервіс надасть платникам ще й інші можливості.  Так, вони зможуть:
- переглядати уже подану та/або сформовану звітність;
-переглядати інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів);
- скористатися підказкою «Податковий календар» та інформацію із довідників (ДПІ, КВЕД, КОПФГ, УКТЗЕД, форм власності, органів виконавчої влади, ознак доходів, ознак податкових пільг тощо).
Більш детально про роботу сервісу читайте на веб-порталі Міністерства доходів і зборів України у розділі «Електронний кабінет платника податків».

Міндоходів виносить на публічне обговорення Концепцію реформи декларування доходів громадян
Міністерство доходів і зборів України запрошує громадськість долучитися до обговорення  концепції реформи декларування доходів громадян.
В основу концептуальних засад реформи, які ми пропонуємо до обговорення, покладені найкращі  світові практики  декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб. Разом з нашими партнерами – аудиторською компанією PricewaterhouseCoopers – ми уважно вивчили та проаналізували досвід та принципи декларування, що застосовуються у найбільш провідних країнах світу, зокрема, у США, Канаді, Німеччині, Франції, Швеції, Фінляндії, Данії, Швейцарії, Італії, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та інших.
Підкреслюємо, ми пропонуємо до обговорення не готовий законопроект, а  концептуальні основи та елементи майбутньої системи декларування доходів.
Зокрема, ми прагнемо почути  думку громадськості, по-перше, з  питання розумного обмеження «загальності». Звичайно, що процес декларування стосуватиметься не усіх 44,5 млн. фізичних осіб-платників податків, зареєстрованих в Україні. Ми повинні разом обрати критерії для обмеження кола громадян, які подаватимуть декларації.
По-друге, потребує досконалого аналізу один з основоположних принципів реформи - необхідність подання «разової декларації», якою ми пропонуємо  підвести рису під минулим і почати взаємовідносини із платниками  з чистого аркуша, спираючись на взаємну довіру та повагу.
Ці та інші елементи реформи ми закликаємо громадськість разом проаналізувати, щоб сконструювати найбільш оптимальну для України  модель декларування доходів.
Ми закликаємо усіх – незалежних експертів, громадські організації, бізнес-асоціації, громадян з активною позицією – до фахового і конструктивного діалогу. Зі свого боку запевняємо, що жодне рішення не буде прийняте, жоден законопроект не буде сформований без врахування вашої думки.
Ми розуміємо всю важливість цієї реформи для суспільства, тому готові працювати над нею стільки, скільки буде потрібно.
Міністерство безкомпромісне лише в одній тезі: ця реформа потрібна українському  суспільству.  Українці   вже  довели свою громадянську зрілість та готовність жити за європейськими стандартами. Ми маємо  втілювати такі стандарти в усіх аспектах нашого життя, в тому числі і у сфері податкових стосунків між громадянином і державою. Це є необхідною умовою для підвищення рівня податкової культури і фінансової грамотності у суспільстві.
Реформа системи декларування доходів громадян також принципово важлива  з точки зору боротьби   з тіньовою економікою та корупцією. Будь-які зусилля держави в цьому напрямку в односторонньому порядку не матимуть успіху, якщо не спиратимуться на громадську підтримку і не матимуть двостороннього характеру.
Крім того, ми очікуємо, що нова система декларування доходів надасть необхідні компенсатори для поступового зниження податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Отже, дозволить знизити навантаження як на роботодавців, так і на найманих працівників.
Запевняємо, що Міністерство доходів і зборів зробить усе необхідне, щоб зробити процес  декларування максимально простим і зручним для громадян. Ми опрацьовуємо варіанти попереднього заповнення декларацій, розробляємо спрощену форму декларації та плануємо уніфікувати її з іншою  звітністю, працюємо над розширенням можливостей електронного декларування.
Ми прагнемо, щоб Міністерство сприймали не як контролера, а в якості партнера і помічника. І у громадськості, і у Міністерства єдина мета - зробити систему сплати податків соціально справедливою, підвищити взаємну транспарентність у стосунках громадян із державою.
Ми розуміємо, такі важливі реформи не впроваджуються швидко, це тривалий процес. Але розпочинати його потрібно. Головне, не боятися змін. Тільки зміни відкривають нові можливості і роблять нас сильнішими.
Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Долучайтесь!
Також свої пропозиції Ви можете надіслати на електронну скриньку gromada@minrd.gov.ua.


Телефоний антикоррупційний сервіс "Пульс"
Міністерство доходів і зборів України звертає увагу мешканців Дніпропетровській області на те, що в Україні почал працювати єдиний антикоррупційний сервіс Міністерства доходів і зборів України «Пульс» (044) 284 00 07, який попереджує про труднощі в спілкуванні, некоректне ставлення, перевищення повноважень, неякісне обслуговування та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Формувати податкову звітність відтепер можна в Електронному кабінеті
На веб-порталі Міністерства доходів і зборів розпочав свою роботу новий онлайновий сервіс – Електронний кабінет платника податків.
Відтепер кожний платник має змогу облаштувати своє персональне автоматизоване робоче місце, в якому фіксуватиметься вся інформація про його розрахунки з бюджетом. Працювати в кабінеті можна з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет.
Як зазначають фахівці Міндоходів, новий сервіс зорієнтований на зручність та допомогу платнику податків у формуванні його податкових звітів та своєчасній сплаті коштів до бюджету.
Так, у своєму Електронному кабінеті платник зможе підготувати, заповнити і надіслати звітність в електронному вигляді та одразу ж отримати квитанцію про її прийняття (або неприйняття). Для зручності податкова звітність подаватиметься одним пакетом, тобто декларація з усіма додатками. На кожен прийнятий пакет документів надсилатиметься одна квитанція про прийняття декларації.
Крім того, можливості сервісу дозволяють платникам переглядати свої дані про стан розрахунків з бюджетом на конкретну дату та прогноз щодо платежів до кінця поточного року. Про граничні терміни подання документів та сплати податків нагадає „Календар платника”, в якому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни яких наближаються.
Увійти до Електронного кабінету можна за адресою kpp.minrd.gov.ua або за гіперпосиланням „Електронний кабінет платника податків” на порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою електронного цифрового підпису. У разі відсутності такого ключа, отримати його можна безкоштовно в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів, яких на сьогодні в Україні нараховуєтсья 104.
З детальною інструкцією щодо роботи Електронного кабінету можна ознайомитися на його головній сторінці, в якій покроково розписані етапи роботи з системою.
Крім того, отримати консультацію щодо функціонування сервісу можна за тел. (044) 323-01-11, 067-555-01-11, 066-555-01-11.

Електронні ключі від Міндоходів видаватимуться користувачам Єдиних та Державних реєстрів Мін’юсту
Акредитований центр сертифікації ключів, який діє при Міндоходів, надаватиме безкоштовні сертифікати користувачам Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України. Для отримання цифрового підпису громадянам необхідно звернутися до пунктів реєстрації користувачів центру. На сьогодні в Україні функціонує 104 таких пункти.

Шановні платники, надавайте звітність в електронному вигляді!
Подання звітності, особливо квартального податкового періоду, засобами телекомунікаційного зв’язку, зокрема, податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця, має низку переваг, а саме:
- економія робочого часу платників податків, а також їхніх коштів на придбання бланків звітних документів;
- звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях;
- уникнення витрачання часу у чергах до «вікна» прийому звітності;
- гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.
Станом на 1 грудня укладено 1875 договорів на визнання електронних документів фізичними особами та 1562 договори юридичними особами.
Нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ відкрито Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників податків, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.
Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).
Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.
Необхідно зазначити, що звітність може надсилатись до органів Міндоходів України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18-ї години, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет.
За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.

Шановні мешканці нашого міста!
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області звертається до громадян нашого міста – власників або користувачів земельних ділянок з проханням - не забувати, що користування землею є платним. Земля є національним багатством України і знаходиться під особливою охороною держави. Сплата земельного податку або орендної плати за землю є одним з найважливіших джерел надходжень до місцевого бюджету.
Станом на сьогодні вже надійшло майже 98 млн.грн. від 27 тис. платників податку до місцевого бюджету.
Якщо ви  отримали право власності або користування на житловий будинок, який розташований на земельній ділянці, та ще не стали на облік в Нікопольській ОДПІ як платник земельного податку, не гайте часу, приходьте до нас. При собі необхідно мати паспорт, ідентифікаційний номер, документи які підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, технічний паспорт на земельну ділянку та копію посвідчень на право отримання пільги встановленої Законом.


Стати платником ПДВ чи єдиного податку можна буде відразу після держреєстрації
З 1 січня 2014 року новостворений суб’єкт господарювання може бути добровільно зареєстрований платником ПДВ чи єдиного податку одразу після його державної реєстрації в автоматичному режимі без відвідування органу Міндоходів.
Для цього заяву про добровільну реєстрацію як платника податку та/або заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування слід подати державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.
Сканована електронна копія такої заяви передається державним реєстратором до органів доходів і зборів одночасно з відомостями з реєстраційної картки.
Реєстрацію платника єдиного податку орган Міндоходів проводить протягом 2 робочих днів з дня отримання від держреєстратора електронної копії заяви, а платника ПДВ – з бажаного дня, зазначеного у заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження заяви, якщо в ній не зазначено бажаний день.
Нагадуємо, що з 1 січня 2014 року набирають чинності закони, якими вносяться зміни до порядку реєстрації осіб як платників податків, а саме Закони України:
від 05.09.2013 № 441-VII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків»;
від 05.09.2013 № 443-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків»;
від 24.10.2013 № 657-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень». 

Спецодяг працівника при його звільнені оподатковується
Вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надається роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах не включається до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податків.
Але, якщо працівник припиняє трудові відносини з роботодавцем, не повертає йому спеціальний (у тому числі формений) одяг, спецвзуття, граничний строк використання яких не настав, то вартість такого майна включається до складу місячного оподаткованого доходу такого працівника.
Такий дохід вважається додатковим благом та підлягає оподаткуванню на загальних підставах і відображається роботодавцем в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою «126».
Доходи, які не включаються до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку визначені п.165.1 ст.165 ПКУ.

Ставки акцизного податку у 2014 році
З 1 січня 2014 року підвищуються ставки акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) з 29 гривень до 32 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту.
Також збільшуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 „Сигарети без фільтра, цигарки” до 77,50 грн. за 1 тис. шт., за кодом товару УКТ ЗЕД 2402 20 90 20 „Сигарети з фільтром” - 173,20 грн. за 1 тис. шт.
Мінімальне акцизне податкове зобов’язання становитиме 101,60 грн. за 1 тис. шт. сигарет без фільтра, цигарок та 231,70 грн. за 1 тис. шт. сигарет з фільтром. Відсоткова акцизна ставка залишається без змін – 12%.
Дана норма передбачена пунктом 6 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

У 2014 році підприємці отримувати свідоцтво платника єдиного податку не будуть
З 1 січня 2014 року платників єдиного податку очікує новація - фізичні особи–підприємці, які бажають обрати спрощену систему оподаткування, отримувати свідоцтво платника єдиного податку (далі – свідоцтво) не будуть. Замість свідоцтва зареєстрований платник єдиного податку може за бажанням отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку. Витяг платники одержуватимуть безоплатно. Діятиме витяг до внесення змін до реєстру.
Зауважимо, реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюватиметься шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Зазначені нововведення передбачені Законом України від 24.10.2013 року № 657 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників та удосконалення деяких положень».

Визначення звичайної ціни
Відповідно до пп.14.1.71 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.
У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайна ціна операції визначається відповідно до ст.39 ПКУ, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну.
Якщо під час здійснення операції обов’язковим є проведення оцінки, вартість об’єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування за умови, що неможливо застосувати методи, зазначені у пп.39.3.1 п.39.3 ст.39 ПКУ.
Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов’язковість проведення якого передбачено законом.
Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту.
Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

Які методи використовуються для визначення ціни у контрольованих операціях?
Для визначення ціни з метою оподаткування доходів (прибутку, виручки) платників податків, що є сторонами контрольованої операції, здійснюється за одним із зазначених методів:
порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу);
ціни перепродажу;
«витрати плюс»;
чистого прибутку;
розподілення прибутку.

Платники збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства
Відповідно до пп.1.1 п.16 р.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.
Виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам. У разі постачання такої продукції суб’єктам оптової та роздрібної торгівлі власного виробництва вони не є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
У разі реалізації алкогольних напоїв та пива за договорами комісії (консигнації) платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності (крім виробників-комітентів у разі здійснення ними оптової торгівлі алкогольних напоїв та пива), які отримують на свій рахунок кошти або інші види компенсації за продаж цієї продукції.

Що є об’єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства
Об’єктом оподаткування збором на розвиток на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є виручка - товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі.

Який розмір нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, не підлягає оподаткуванню ПДФО?
Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України, встановленого на 1 січня такого року (у 2012 році – 1500 грн., у 2013 році – 1610 грн.).

Як оподатковуються доходи у формі заробітної плати?
При оподаткуванні доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у формі заробітної плати, спочатку визначається база оподаткування, а потім до бази оподаткування застосовується ставка податку 15 та/або 17%.

Як оподатковуються дивіденди, які нараховані на користь фізичної особи?
Дивіденди, нараховані платнику податку емітентом корпоративних прав - резидентом, що є юридичною особою, оподатковуються за ставкою 5%.
Дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які, зокрема, мають статус привілейованих, прирівнюються з метою оподаткування до виплати заробітної плати та оподатковуються за ставками 15% та/або 17%.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду.

Яка штрафна санкція передбачена за порушення норм щодо застосування податкової соціальної пільги з ПДФО?
Відповідно до пп. 169.2.4 п. 169.2 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) якщо платник податку порушує норми п. 169.2 ст. 169 ПКУ, внаслідок чого, зокрема, податкова соціальна пільга застосовується також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця або за кількома місцями отримання доходів, такий платник податку втрачає право на отримання податкової соціальної пільги за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.
Платник податку може відновити право на застосування податкової соціальної пільги, якщо він подасть заяву про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 відсотків суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат. Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку. При цьому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.

Чи може розглядатися як об’єкт оподаткування ПДФО вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів?
Вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів роботодавця, що призначені для споживання в офісі будь-яким працівником та відвідувачем офісу, не може розглядатися як об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Чи має право на податкову соціальну пільгу фізична особа, яка працює неповний робочий день згідно з нормами Податкового кодексу України?
Відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 - VІ із змінами і доповненнями платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
У 2012 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 1500 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1073 грн. х 1,4), у 2013 році – 1610 грн. (1147 грн. х 1,4).
Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

Яким чином отримати довідку щодо підтвердження статусу податкового резидента?
Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України видає державна податкова інспекція за місцем знаходження юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи. 
Державні податкові інспекції за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) у разі подання такою особою заяви про звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерел у зарубіжній державі або заяви про відшкодування уже сплачених податків на території зарубіжної держави за формами, затвердженими компетентним органом цієї зарубіжної держави з виконання міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування на її території, зобов’язані підтверджувати статус податкового резидента на цих форма підписом начальника Державної податкової інспекції та печаткою.
Згадані заяви подаються з перекладом на українську мову, крім заяв, оформлених російською мовою.
Інформаційно – комунікаційний сектор
Категория: Город | Просмотров: 891 | Добавил: admin | Теги: області, Міндоходів, ОДПІ, інформує, Дніпропетровській, Нікопольська
Всего комментариев: 0
avatar