Покров Понедельник 20.05.24, 05:17
Сайт
Главная » 2014 » Февраль » 15 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
01:26
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформуєКампанія декларування податку на прибуток за 2013 рік
та електронна звітність – пліч-о-пліч
Відповідно до вимог пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
У складі фінансової звітності платник податків має право зазначати тимчасові та постійні податкові різниці за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику.
Крім того, нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ відкрито Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників податків, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.
Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук наголосив, що Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).
Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.
Звітність може надсилатись до органів Міндоходів України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18-ї години, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет.
Подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку має низку переваг, а саме:
- економія робочого часу платників податків, а також їхніх коштів на придбання бланків звітних документів;
- звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях;
- уникнення витрачання часу у чергах до «вікна» прийому звітності;
- гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.
За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.

Олександр Клименко доручив працівникам слідчих та оперативних підрозділів посилити боротьбу з конверт-центрами
Заходи щодо ліквідації конвертаційних центрів повинні бути на постійному контролі оперативних та слідчих підрозділів Міндоходів. Таке доручення дав Міністр доходів і зборів Олександр Клименко працівникам цих підрозділів під час наради 13 лютого 2014 року.
„У поточному році перед нами з’являються нові виклики і загрози. Цьому сприяє ситуація на валютному ринку і перехід до плаваючого курсоутворення. Саме тому необхідно посилити контроль за валютними операціями, створити ефективний механізм протидії незаконним схемам виводу валюти за межі України”, – підкреслив Олександр Клименко.
За словами Міністра, сьогодні постійно з'являються нові, більш складні схеми фінансових злочинів, тому потрібно не просто руйнувати їх, а й застосовувати комплекс заходів для їх упередження. Водночас боротьба із фінансовими злочинами має бути посилена за рахунок аналітики та ІТ-технологій.
Результативності такої роботи, впевнений Міністр, якнайкраще  сприятимуть проведені реформи підрозділів фінансових розслідувань, які вже у минулому році дозволили підвищити ефективність заходів Міндоходів з протидії неофіційній економіці та фінансовим злочинам.
Так, за підсумками 2013 завдяки роботі оперативно-слідчих підрозділів до держбюджету додатково надійшло більше ніж 3 млрд. грн. Попереджено незаконне відшкодування ПДВ на суму понад 3,4 млрд. грн. У півтора рази збільшилося добровільне відшкодування збитків по справах, направлених до суду для звільнення підприємців від кримінальної відповідальності.
Під час наради Олександр Клименко також доручив активізувати роботу щодо викриття правопорушень у сфері державних закупівель. Зокрема, опрацювати додаткові можливості у сфері протидії розкраданню коштів з бюджету, а також легалізації злочинних доходів.
Ще одним важливим напрямом роботи, який визначив Міністр Олександр Клименко  для оперативних та слідчих підрозділів, є боротьба з контрабандою. За його словами, повинні бути ліквідовані діючі схеми ухилення від сплати податків та митних платежів під час переміщення товарів через кордон.
Не меншої уваги потребує і боротьба з нелегальним виробництвом та розповсюдженням підакцизних товарів як на внутрішньому ринку, так і на кордонах держави.
„Ми маємо активніше включатися у міжнародні операції, які, зокрема, проводяться під егідою ОЛАФ. Мова йде не тільки про економічний ефект від такого співробітництва, а й про міжнародний престиж Міністерства і держави в цілому. Рівень позитивного ставлення суспільства до Міністерства за останній рік значно зріс. І ми маємо його не тільки зберігати, а й підвищувати”, – наголосив Міністр.
Водночас Олександр Клименко доручив працівникам оперативних та слідчих підрозділів докласти максимум зусиль до побудови системи нульової терпимості щодо корупції у Міністерстві.

У січні поточного року на Дніпропетровщині «тіньовий» ринок праці скоротився на 1176 осіб
З початку року органами ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області виявлено 1176 громадян, які працювали у роботодавців нелегально.
За використання нелегальної праці без належного оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавці – порушники сплатили податок на доходи фізичних, єдиний соціальний внесок у загальній сумі 7859,0 тис. грн. та уклали з цими працівниками офіційні трудові угоди.
«Питання «конвертних» зарплат, подвійної бухгалтерії і неофіційного використання праці найманих працівників завжди знаходяться під нашим пильним контролем. Органи Міндоходів зацікавлені не тільки в ритмічному наповненні дохідної частини місцевих бюджетів, а й у дотриманні конституційних прав громадян та їх соціальних гарантій", - зазначив начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадим Куслій на зустрічі з представниками бізнес – спільноти регіону.
Нагадаємо, що у 2013 році фахівці територіальних органів Міндоходів у Дніпропетровській області допомогли офіційно працевлаштуватися 10774 найманим робітникам.

Майже 18 млн. грн. відшкодовано «автоматом» платникам ПДВ Дніпропетровщини у січні
З початку року платникам Дніпропетровського регіону відшкодовано 26,2 млн. грн. податку на додану вартість, з них за процедурою автоматичного відшкодування – 17,9 млн. грн.
До того ж, за процедурою автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ в першому місяці 2014 року дніпропетровському бізнесу відшкодовано на 5,6 млн. грн., або на 45,6% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
Крім того, спостерігається позитивна тенденція і щодо збільшення кількості «автоматичних відшкодуванців». Зараз таких платників у Дніпропетровській області - 16, тоді як у січні минулого року їх було 12, а в 2012 році – тільки 6.
«Сьогодні сумлінні платники податків Дніпропетровщини все активніше використовують можливість отримання бюджетного відшкодування ПДВ «автоматом». Зростанню кількості платників податку на додану вартість сприяє електронний сервіс Міністерства доходів і зборів України, завдяки якому заявки на відшкодування ПДВ подаються у електронному вигляді", повідомлено заступником начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Лілією Куришко.

На Дніпропетровщині 95% митних декларантів обирають сучасні ІТ-технології
Впродовж першого місяця поточного року майже 8,5 тисяч митних декларацій оформлено в електронному вигляді. Це складає 95% від загальної кількості оформлених митних декларацій.
"З початку минулого року кількість митних декларацій через Інтернет зросла на 35%. Ці факти свідчать про активний перехід клієнтів Дніпропетровської митниці Міндоходів на електронний документообіг. Саме такі процеси сприяють скороченню фінансових та часових витрат суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності Дніпропетровського регіону на здійснення митних процедур" - зазначив начальник Дніпропетровської митниці Міндоходів Олександр Лєднік.
Розвиток цифрових сервісів є також одним з факторів, що сприяє зростанню позицій України у рейтингу легкості ведення світової торгівлі.
Інформацію щодо порядку митного декларування в електронному вигляді розміщено в розділі «Електронна митниця» офіційного веб-порталу Міндоходів України minrd.gov.ua.

Митне оформлення вантажів поштових відправлень громадян
Посилки з-за кордону давно стали буденною справою. При цьому, значна кількість посилок з-за кордону становлять товари які, як правило замовляються через Інтернет і надходять до України експрес-поштою.
Поштові відправлення з-за кордону обов’язково проходять через митні пості і їх зміст декларується. Громадяни, які роблять замовлення товару або отримують поштові посилки з-за кордону повинні знати правила їх отримання, адже може виникнути ситуація, коли за надлишок товару доведеться сплачувати мито.
Про деякі правила отримання посилок з-за кордону 13 лютого 2014 року на прес-конференції для журналістів зазначив заступник начальника митного посту «Дніпропетровськ – репорт» Дніпропетровської митниці Міндоходів Сергій Мартинов.
Так, за словами Сергія Мартинова, товари (за винятком підакцизних), що переміщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) протягом однієї доби у міжнародних експрес-відправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартість перевищує еквівалент 300 євро, оподатковуються митом відповідно до Митного Кодексу та податком на додану вартість відповідно до Податкового кодексу України.
Товари (крім підакцизних), що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових або міжнародних експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 300 євро, але не перевищує еквівалент 10000 євро, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10 відсотків та податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України. Базою оподаткування для таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 300 євро.
Товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро, що пересилаються (переміщуються) на митну територію України в міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України.
"Отримувач, перед декларуванням товару має право ознайомитися зі змістом посилки, для того щоб задекларувати товар у повному обсязі, уточнивши його наявність та вартість. А більш докладну інформацію можна отримати на митних постах Дніпропетровської митниці Міндоходів. Там же можна ознайомитися і з переліком підакцизних товарів, які пересилати у посилках взагалі забороняється" - зазначив заступника начальника митного посту «Дніпропетровськ – репорт» Дніпропетровської митниці Міндоходів Сергій Мартинов.

Декларування 2014!
Міністерством доходів і зборів України розроблено концептуальні основи та елементи майбутньої системи декларування доходів з урахуванням аналізу найкращих світових практик  декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб та принципів декларування, що застосовуються у найбільш провідних країнах світу, зокрема, у США, Канаді, Німеччині, Франції, Швеції, Фінляндії, Данії, Швейцарії, Італії, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та інших.
Реформа системи декларування принципово важлива  з точки зору боротьби з тіньовою економікою та корупцією. Будь-які зусилля держави в цьому напрямі в односторонньому порядку, без громадської підтримки, не матимуть успіху. Нова система декларування доходів надасть необхідні компенсатори для зниження податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Отже, дозволить знизити навантаження як на роботодавців, так і на найманих працівників.
Запропонована концепція окреслює основи системи декларування доходів. Тому органам Міндоходів важлива оцінка громадськості та їх пропозиції. Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів.
Свої пропозиції можна надіслати на електронну скриньку: gromada@minrd.gov.ua.

Загальне декларування:
важлива думка кожного! 
Загальне декларування доходів громадян – практика, поширена у всьому світі. Це необхідна умова для підвищення рівня податкової культури та фінансової освіти в суспільстві. Українці вже довели свою громадську зрілість та готовність жити за світовими стандартами, тому реформа декларування доходів громадян необхідна українському суспільству вже сьогодні та стосується кожного.
Міністерством доходів і зборів України розроблена і представлена на розгляд та обговорення громадськості Концепція реформи декларування доходів громадян, в основу якої покладені кращі світові практики декларування доходів та адміністрування податку на доходи фізичних осіб.
Звичайно, процес декларування стосуватиметься не всіх 44,5 млн. фізичних осіб-платників податку, зареєстрованих в Україні. Тому, саме в ході спільного обговорення необхідно виробити критерії для обмеження круга громадян, які подаватимуть декларації.
Потребує аналізу і один з головних принципів реформи - необхідність представлення «разової декларації», якою буде підведена межа під минулим та надана можливість розпочати новий етап взаємин у сфері податкових відносин між громадянином та державою, керуючись взаємною пошаною та довірою.
Реформа системи декларування доходів громадян принципово важлива і з погляду боротьби з тіньовою економікою та корупцією. Ніякі зусилля держави у цьому напрямі в односторонньому порядку не матимуть успіху, якщо не будуть мати суспільної підтримки та зворотного зв'язку.
Крім того, з впровадженням в життя нової системи декларування доходів громадян з'явиться об'єктивна можливість для поступового зниження податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Як наслідок - зниження навантаження на працедавців та найманих робітників.
Міністерством доходів і зборів України розробляється спрощена форма декларації, опрацьовуються варіанти заповнення декларації про доходи, планується уніфікація з іншою звітністю, продовжують розширюватися можливості електронного декларування.
Значущість перетворення чимала. Такі реформи не впроваджуються швидко, це тривалий та ретельний процес. Але розпочинати його потрібно. Тільки зміни відкривають нові можливості і роблять нас сильнішими.
Шановні громадяни, обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян здійснюється на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Крім того, свої пропозиції Ви можете надсилати за електронною адресою: gromada@minrd.gov.ua. Приєднуйтеся!

На Дніпропетровщині створюються комфортні умови для залучення іноземних інвестицій
Губернатор Дніпропетровської області Дмитро Колєсніков упевнений: «Інвестиції – основний бізнес-маркер успішності регіону. Важливу роль відіграють і умови, які створені для роботи інвестора».
В Дніпропетровському регіоні працюють Рада вітчизняних та зарубіжних інвесторів та Дніпропетровське інвестиційне агентство.
Також ведеться активний промоушен інвестиційного та культурного потенціалу області. У 2013 році вона була з успіхом представлена в 10 країнах - Італії, Чехії, Німеччині, Китаї, Індії та інших.
Органи Міндоходів у Дніпропетровській області, в свою чергу, створюють максимально комфортні умови для діяльності та розвитку підприємств з іноземними інвестиціями.
Одним з критеріїв оцінки інвестиційної привабливості регіону є своєчасне та систематичне відшкодування податку на додану вартість.
Тому в своїй роботі органи Міндоходів Дніпропетровської області всіляко пропагує спрощені процедури адміністрування податків і митних платежів, впровадження електронних сервісів, наприклад, таких, як «Електронний кабінет платника податків» «Електронна звітність» та «Дізнайся більше про свого бізнес - партнера».

У 2013 році Україна експортувала залізничного транспорту та дорожнього устаткування на 2,5 млрд. доларів
Про це свідчить річна статистика експорту та імпорту Міністерства доходів і зборів.
Так, у 2013 році тільки вантажних вагонів було експортовано на понад 1,3 млрд. доларів, у той час як імпорт цієї продукції сягнув лише 21 млн. доларів.
Основними споживачами продукції українських вагонобудівників у минулому році стали країни СНД, такі, як Росія, Казахстан та Туркменістан. Загальний обсяг експорту вантажних вагонів лише в ці держави склав понад 1,2 млрд. доларів.
Всього ж, протягом 2013 року Україна експортувала різноманітного залізничного транспорту та дорожнього устаткування на суму 2,5 млрд. доларів, перевищивши імпорт цих товарів в 7 разів.
Довідково: при підготовці публікації використовувались дані експорту та імпорту товарів за кодами 8601-8608 УКТ ЗЕД.

Звернення Міністерства доходів і зборів з приводу використання доменного ім’я відомства для розсилки спамів з вірусами
Шановні платники податків!
Протягом останніх днів зафіксовано випадки розсилки листів з використанням доменного ім’я Міністерства доходів і зборів – minrd.gov.ua. Файли-спами надсилаються на електронні адреси підприємств та містять шкідливе програмне забезпечення.
Листи надходять з підробленої адреси у вигляді рахунків до сплати або скарги на неможливість отримання листів та містять додаток у вигляді файлу з розширенням .doc (насправді формат .rtf), при відкритті якого, з точки зору користувача, начебто нічого не відбувається.
Насправді цей документ містить експлойти для програмного забезпечення MS Office Word, після спрацювання яких автоматизоване робоче місце  уражається шкідливим програмним забезпеченням та починає належати до бот-мережі. Також можливі й інші наслідки такої вірусної атаки, які наразі з’ясовуються.
Вважаємо, що масова розсилка вірусних спамів є спланованої атакою для дискредитації роботи відомства.
За даним фактом за зверненням Міністерства вже розпочато кримінальне провадження.
Міністерство доходів і зборів закликає всіх платників податків бути уважними та не відкривати подібні листи. Одними з адрес, з яких здійснюється розсилка шкідливих спамів, єpjil@minrd.gov.ua та jngr@minrd.gov.ua.
У разі отримання подібних листів необхідно повідомити про це Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України за адресою cert@cert.gov.ua. А також за можливості надіслати зразки шкідливого ПЗ і вихідних кодів електронних листів, попередньо заархівувавши їх з паролем «infected».
Якщо вже відбулося ураження вірусом рекомендується здійснити перевірку АРМ антивірусним програмним забезпеченням: Kaspersky Virus Removal Tool, CureIT та ін.

У січні кількість виданих електронних ключів від Міндоходів зросла більш ніж у 5 разів
Протягом січня 2014 року кількість виданих Акредитованим центром сертифікації ключів, який діє при Міндоходів, цифрових підписів зросла більш ніж у 5 разів порівняно з відповідним періодом минулого року. Користувачам безкоштовно видано 430,7 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Втричі зросла і кількість клієнтів центру. Якщо у січні минулого року його послугами скористалася 51 тис. платників, то цього року їх кількість вже сягнула 158,6 тис. осіб.
Як свідчить статистика Міндоходів, найактивнішими користувачами залишаються підприємці-фізичні особи та громадяни – майже 121,9 тис. осіб. За перший місяць року їм видано 265 тис. електронних ключів.
Юридичних осіб нараховувалося значно менше – 36,7 тис., які отримали 165,7 тис. ключів.
Нагадаємо, що з 1 січня поточного року Акредитований центр сертифікації ключів перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. За словами фахівців Міндоходів, такий формат криптографічних повідомлень унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від сторонніх осіб.
Для зручності користувачів всі сертифікати, які були отримані до 1 січня 2014 року, також є дійсними протягом 2 років з моменту їх отримання.
У зв’язку з нововведеннями АЦСК ІДД Міндоходів розроблено нові форми реєстраційних документів, які можна завантажити  з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходівhttp://acskidd.gov.ua.
Отримати безкоштовний електронний підпис можна у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів, яких на сьогодні діє 104 пункти.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс збільшив можливості пошуку інформації
У загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Міндоходів – «ЗІР» покращилися умови пошуку інформації з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску та використання електронного цифрового підпису.
Ресурс «ЗІР» дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом  перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях,  але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів. У перспективі планується запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотнього зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».
Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).
Нагадуємо, ресурс «ЗІР» було створено на заміну пошукового ресурсу «База знань».

Сервіс «Пульс»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що при Міністерстві доходів і зборів України діє антикорупційний сервіс "Пульс", доступний клієнтам податкової служби та митниці. Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:
- труднощі в спілкуванні;
- некоректне ставлення;
- перевищення повноважень;
- неякісне обслуговування
та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Звернення громадян
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі. Головне Управління Міндоходів у Дніпропетровській області приділяє велику увагу даному напрямку роботи.
У січні 2014 року:
через приймальні громадян територіальних органів ГУ Міндоходів області проведено 5 особистих прийомів громадян, на які звернулось 5 громадян;
надійшло 47 письмових звернень громадян (40 заяв та 7 скарг), в тому числі до ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області - 18 письмових звернень.

ЄСВ із заробітної плати працівників – іноземців не утримується!
Платниками ЄВ є дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України, громадяни України та особи без громадянства, які працюють у дипломатичних представництвах і консульських установах іноземних держав, філіях, представництвах, інших відокремлених підрозділах іноземних підприємств, установ та організацій (зокрема, міжнародних), розташованих на території України.
Іноземні громадяни, які працюють в представництвах іноземних підприємств, розташованих на території України, до платників ЄВ та не підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню. Єдиний внесок на заробітну плату фізичних осіб – нерезидентів представництвами іноземних держав, розташованих на території України, не нараховується та не утримується.

Реєстрація трудового договору
Нікопольська ОДПІ нагадує, що укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до  державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий  строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.
У разі коли інтереси фізичної особи представляє за нотаріальним дорученням уповноважена нею особа, така особа повинна подати  на  реєстрацію укладений між працівником і фізичною особою трудовий договір до державної служби зайнятості за місцем проживання фізичної особи. 

РРО у ломбарді
Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку.
Суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема надання коштів у позику ломбардами, має право проводити розрахунки у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку, або проводити розрахункові операції із застосовуванням реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідальність за незбереження контрольної стрічки
Нікопольська ОДПІ нагадує, що якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій або не збережено контрольну стрічку протягом трьох років, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних територіальних органів Міндоходів застосовуються фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Сплата податку на нерухоме майно
Пільги зі сплати податку на нерухоме майно не надаються на об’єкти оподаткування, які використовуються їх власниками з метою одержання доходів, тобто здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 120 м²;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості на 250 м²;
- для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 370 м².
Останній день подання податкової декларації з податку на нерухомість на 2014 рік платниками податку – юридичними особами -19 лютого 2014 року, тож, шановні платники, не зволікайте з поданням декларації.

Пільга щодо сплати земельного податку
Нікопольська ОДПІ нагадує, що якщо подружжя виховує трьох і більше дітей віком до 18 років, то кожен із батьків має право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать йому на правах приватної власності.
Якщо подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної часткової власності, то платником земельного податку за земельну ділянку пропорційно своїй частці є кожен з батьків, і відповідно право на пільги щодо земельного податку має кожен з них. Якщо таке подружжя володіє земельною діяльною на праві спільної сумісної власності і поділ земельної ділянки не проводився, то платником земельного податку за таку ділянку є один з батьків, який і може скористатись пільгою щодо сплати земельного податку.

Земельний податок та оренда
Оскільки права оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав, то фізичні особи не звільняються від сплати земельного податку за земельні частки (паї), що передані в оренду платнику фіксованого сільськогосподарського податку на підставі договору оренди, який не зареєстрований в державному земельному кадастрі.

Екологічний податок у 2014 році
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з особливостями адміністрування екологічного податку у 2014 році платники податку можуть ознайомитись на веб-порталі Міністерства доходів і зборів України Головна - Податки, збори, платежі - Загальнодержавні податки - Екологічний податок - Листи - Лист Міндоходів від 28.01.2014 № 2028/7/99-99-15-04-01-17 "Про особливості адміністрування екологічного податку у 2014 році".

Фінансування особистих потреб працівників не може бути складовою витрат працедавця!
До складу витрат платника податку включаються витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають нараховані витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів, робіт, послуг, витрати на оплату авторської винагороди та за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін.
Не включаються до складу витрат платника податку витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності, зокрема, витрати на фінансування особистих потреб фізичних осіб за винятком виплат, передбачених статтями 142 і 143 Податкового кодексу України.
До складу витрат платника податку включаються обов’язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством  внески платника податку на обов’язкове страхування життя або здоров’я працівників у випадках, передбачених законодавством. При визначенні об’єкта оподаткування враховуються витрати подвійного призначення, зокрема, будь-які витрати із страхування ризиків платника податку, пов’язаних із провадженням ним господарської діяльності, в межах звичайної ціни страхового тарифу відповідного виду страхування, що діє на момент укладення такого страхового договору, за винятком страхування життя, здоров’я або інших ризиків, пов’язаних з діяльністю фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з платником податку, обов’язковість якого не передбачена законодавством, або будь-яких витрат із страхування сторонніх фізичних чи юридичних осіб. При визначенні об’єкта оподаткування враховуються витрати на медичне страхування фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з платником податку, лише за обов’язковими видами страхування. Витрати платника податку на добровільне страхування працівників не включаються до складу витрат платника податку.
Оскільки витрати на фінансування особистих потреб фізичних осіб, що не пов’язані з провадженням господарської діяльності, не включаються до складу витрат платника податку, то витрати на оплату вартості оренди житла, квитків на проїзд в особистих цілях тощо, не будуть враховуватись при обчисленні об’єкта оподаткування незалежно від того, що такі витрати передбачені трудовою угодою. Разом з тим, чинними положеннями податкового законодавства не передбачено можливості включення до витрат платника податку сум, витрачених на фінансування будь-яких потреб членів родини фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах з платником податку.

Витрати на оплату маркетингових та рекламних послуг
Нікопольська ОДПІ нагадує, що одним із методів просування товарів постачальника на ринку є сплата мотиваційних виплат (премія (бонус) за дострокову сплату дебіторської заборгованості, виконання плану закупівель товарів постачальника, точність закупівельних прогнозів, дотримання певного асортименту товарів при закупівлі, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут (дистриб’ютори)).
Якщо в договорі купівлі-продажу товарів між виробником (імпортером) або власником торгової марки та продавцем передбачена виплата винагороди на користь покупців (дистриб’юторів) у вигляді надання додаткових знижок на товар, то до складу витрат виробника або власника торгової марки, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування, включаються витрати на виплату такої винагороди на користь дистриб’юторів або роздрібних торгівців, з урахуванням обмежень, встановлених пп.139.1.13 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, а у дистриб’юторів або роздрібних торгівців винагорода у вигляді додаткової знижки на товар включається до складу доходу.
Для врахування витрат на рекламні та маркетингові послуги, у тому числі мотиваційні виплати, при обчисленні об’єкта оподаткування необхідне доведення безпосереднього зв’язку таких витрат з господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Надміру витрачені кошти, отримані під звіт, повертаються особі, яка їх видала
Фізичній особі, яка отримала кошти на відрядження необхідно до закінчення п’ятого банківського дня після завершення відрядження подати в бухгалтерію звіт про використання виданих коштів. Це стосується і ситуації, коли фізична особа отримує кошти під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій.
За наявності надміру витрачених коштів така сума повертається  платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, яка їх видала, до або під час подання зазначеного Звіту.
Звіт складається платником податку (підзвітною особою), яка отримала такі кошти на підприємствах всіх організаційно-правових форм або у самозайнятої особи.
Форму Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядок його складання затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 № 845, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 січня 2014 р. за №104/24881.

Ведення обліку доходів і витрат фізичною особою
Для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу платники податку на доходи фізичних осіб повинні вести облік у Книзі обліку доходів і витрат. Книгу ведуть платники, які відповідно до Податкового кодексу України зобов'язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи або мають право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків.
Платники заводять Книгу самостійно, записи здійснюють кульковою або чорнильною ручкою не пізніше наступного дня після отримання доходів, сплати податку або понесених витрат, відображаючи їх у гривнях з копійками.
Облік документів та відомостей, пов’язаних з правом на отримання податкової знижки, платники можуть вести в реєстрі документів. Записи в ньому здійснюються у довільній формі.
Книга та реєстр документів знаходяться у платника податку та надаються контролюючим органам на їх вимогу у межах компетенції.
Форма Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядок її ведення затверджені Наказом Міндоходів від 11.12.2013 № 794, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за № 2217/24749.

При виїзді за кордон на постійне місце проживання подайте декларацію
Громадяни України, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов'язані подати до органу доходів і зборів декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію). Така декларація подається не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації перевіряє визначене податкове зобов'язання та сплату належної суми податку. У разі відсутності податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб видається відповідна довідка, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Обов’язок щодо подання податкової декларації платниками податку-резидентами, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, визначено п. 179.3 ст.179 розд.ІV Податкового кодексу України.
Форму довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку) та Порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795, зареєстрованим у Міністерстві  юстиції України  9 січня 2014 р. за №8/24785.

Податкова знижка за іпотечний житловий кредит
Платник податку на доходи фізичних осіб має право отримати податкову знижку на частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, фактично сплачених протягом звітного податкового року.  Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначені платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. 
У разі якщо будинок (квартира, кімната) купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що включається до податкової знижки платника податку - позичальника іпотечного житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення, і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової знижки, розрахованого за такою формулою: 
К = 100 м2 : фактична загальна площа житла, що будується (придбавається) платником податку за рахунок іпотечного кредиту, 
де К - коефіцієнт.
Якщо цей коефіцієнт більший, ніж одиниця, до податкової знижки включається сума фактично сплачених процентів за іпотечним кредитом без застосування такого коефіцієнта, тобто якщо житло, придбане за рахунок іпотечного житлового кредиту, не перевищує 100 кв. м, то платник податку має право включити до податкової знижки суму всіх сплачених процентів.

Податкова знижка за навчання
Громадяни України, які є платниками податку на доходи фізичних осіб і в 2013 році платили за своє навчання або навчання члена своєї сім'ї першого ступеня споріднення, мають право на податкову знижку. Такі громадяни можуть повернути собі з бюджету суму витрачених коштів за навчання, але не більш ніж 15%. Для отримання такої знижки необхідно до 31 грудня 2014 року включно, тобто протягом всього 2014 року, подати до територіального органу Міндоходів за місцем проживання.
Документи, які слід подавати для податкової знижки:
довідку від податкового агента, який у 2013 році нараховував їм заробітну плату, в якій повинно бути зазначено з розбивкою по місяцях: суми нарахованої заробітної плати, суми утриманого ПДФО, суми утриманого з зарплати ЄСВ, суми застосованої ПСП (за наявності);
документи, що підтверджують суми коштів сплачених за навчання (квитанції, фіскальні або товарні чеки, касові ордери на прибуток, договір з навчальним закладом;
документи, що підтверджують ступінь споріднення (паспорт, свідоцтво про народження).
Розрахунок сум податку до повернення платник податку повинен зробити самостійно. При цьому обов'язково платник податку має заповнити розділи I, II та V річної податкової декларації та додаток 6 до цієї декларації.

УВАГА!!!
СЕМІНАР!
ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області повідомляє, що 21 лютого 2014 року у м. Києві відбудеться Всеукраїнський семінар - форум для платників - передплатників журналу «Вісник Міністерства доходів і зборів України». Тема семінару: «Оподаткування - 2013: підсумки та перспективи». 
Кожна зустріч фахівців органів Міндоходів та представників бізнес-середовища у форматі семінарів - це унікальна можливість підтримки зворотного зв’язку та донесення позиції Міністерства доходів і зборів України до суспільства.
У семінарі візьмуть участь  Міністр доходів і зборів України Клименко О.В. та керівники структурних підрозділів  Міністерства доходів і зборів України. Початок семінару - форуму: 11 год. 00 хв. (початок реєстрації - з 10 год. 00 хв.) 
З програмою проведення семінару можна ознайомитися за посиланням:
http://dp.minrd.gov.ua/data/files/5566.pdf
Інформаційно – комунікаційний сектор

Категория: Город | Просмотров: 868 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar