Покров Среда 27.11.24, 01:43
Сайт
Главная » 2014 » Март » 1 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
12:32
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформуєШановні жінки!
Прийміть щирі вітання з Міжнародним Жіночим днем!
Це весняне свято одне з найрадісніших в календарі, яке традиційно і з особливою теплотою відзначають в нашій країні.
В цей день на Вашу адресу звучать найщиріші слова любові і подяки. Ви - найнадійніша опора для чоловіків, тільки Ви можете бути невичерпним джерелом доброти і захоплення.
Ви даруєте життя, зігріваючи навколишній світ своїм теплом і ніжністю. Тільки завдяки Вашій турботі не гаснуть домашні вогнища і передаються з покоління в покоління сімейні цінності.
Бажаю Вам здоров'я, щастя, родинного благополуччя, взаєморозуміння, миру і впевненості в завтрашньому дні. Нехай перше весняне свято принесе нові надії і подарує радість у всьому, а в душі завжди панує весна і оточують добрі та близькі люди.

З повагою, начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук!

Нікопольська ОДПІ працює у штатному режимі
Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук повідомив, що податкова інспекція продовжує  виконувати свої функції з адміністрування податків, зборів і митних платежів.
Усі співробітники Нікопольської ОДПІ знаходяться на робочих місцях та виконують свої службові обов’язки для забезпечення безперебійного надання громадянам, платникам податків та суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності всіх необхідних послуг.
Також Геннадій Ткачук нагадав, що отримати консультації з питань застосування норм податкового та митного законодавства можна у Кол-центрі Міндоходів за номером 0-800-501-00-7.

«Я декларую свої доходи тобі, Україно!»
В рамках проведення «Деклараційної кампанії 2014» в лютому поточного року державному та приватним нотаріусам було надано листівки щодо проведення кампанії декларування доходів громадян 2014 для розміщення на інформаційних стендах та розповсюдження серед громадян.
Також платникам податків, які знаходилися для оформлення документів у нотаріусів були надані роз’яснення щодо правильного заповнення декларації про майновий стан і доходи, у тому числі заповнення електронної форми декларації та подання її до органу доходів і зборів за допомогою сервісу «Декларування он-лайн». Декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2013 році, подається до 1 травня поточного року. Крім того, подати декларацію можуть громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку. Скористатися цим правом можна протягом всього 2014 року. Декларацію потрібно подавати до податкової інспекції за місцем офіційного проживання (реєстрації у паспорті).
Всі платники отримали буклет «Я декларую свої доходи тобі, Україно!» Міністерства доходів і зборів, у якому вони додатково ознайомилися з корисною інформацією щодо:
- способів подання декларації;
- доходів відображення громадян у річній податковій декларації про майновий стан і доходи;
- застосування податкової знижки;
- перелік витрат, дозволених для включення до податкової знижки;
- порядок оформлення декларації.
Фахівець Марганецького відділення під час зустрічей звернулася до платників податків та нотаріусів з проханням прийняти участь в обговоренні Концепції реформи декларування доходів громадян, яку в грудні 2013 року запропонувало Міністерство доходів і зборів України.

Щодо роботи органів Міндоходів Дніпропетровської області
24 лютого відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» першого заступника начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ревенка Сергія Анатолійовича
Питання 1. Розкажіть про структуру та спектр послуг, які надають органи Міндоходів Дніпропетровської області. Місію та принципи роботи.
Об’єднання податкової та митної служб в єдине Міністерство доходів і зборів України – це важлива інституційна реформа, яка повністю відповідає загальносвітовим трендам.
При створенні Міністерства доходів і зборів було не лише інтегровано дві служби в ефективну і дієву структуру, а й об’єднано два колективи у єдину команду із єдиною місією і баченням, цілями та цінностями. За мету було поставлено, щоб платники не відчули жодного дискомфорту при інтеграції двох служб, а, навпаки, мали можливість отримати більш якісний сервіс, більш широкий спектр послуг, простіші і швидші процедури адміністрування податків і митних платежів.
Для цього зроблено ставку на електронні сервісі та інноваційні ІТ-технології, які лягли також і в основу роботи по детінізації економіки та забезпечення стабільного фінансування державного бюджету. За рік існування Міністерство доходів і зборів України стало стабільним партнером для бізнесу, який завжди готовий до конструктивного діалогу в питаннях гармонізації податкової та митної політики та поліпшення інвестиційного клімату в Україні.
Місією територіальних органів Міндоходів є адміністрування податків, зборів, митних платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надання послуг громадянам і бізнесу та, як результат, забезпечення наповнення дохідної частини бюджету, створення умов для розвитку підприємництва та міжнародної торгівлі.
Принципами роботи територіальних органів Міндоходів є:
сприйняття громадян і бізнесу як партнерів, повага до них;
довіра до громадян і бізнесу та переконаність, що більшість з них працює чесно;
допомога тим, хто цього потребує, та викриття тих, хто порушує вимоги законодавства;
створення умов для професійного зростання і розвитку працівників Міністерства;
прагнення бути корисними суспільству.
Питання 2. Сергію Анатолійовичу, які сервісні послуги зараз надають органи Міндоходів?
Міністерством доходів і зборів України запроваджено електронні сервіси для громадян і бізнесу, такі як:
- надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю за запитами платників податків;
- інформаційне повідомлення про наявну заборгованість за іноземними кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками;
- надання відповідей на електронні запити щодо отримання інформації з Реєстру платників ПДВ про наявність платників ПДВ у Реєстрі платників ПДВ;
- інформування платників податків щодо наявних податкових і митних ризиків та заходів щодо їх усунення через авоматизований сервіс «Податковий асистент».
Також, хочу наголосити про введення в експлуатацію електронного кабінету платника податків, що надає можливість подання декларації у режимі реального часу з використанням електронного цифрового підпису, перегляду поданої та/або сформованої податкової звітності; доступу до інформації щодо стану його розрахунків з бюджетом; користування персональним «календарем платника».
Крім електронних сервісів органами Міндоходів надаються сервісні послуги у Центрах обслуговування платників, до яких можна звернутись безпосередньо у кожній податковій інспекції Міністерства доходів і зборів України. На сьогодні на території Дніпропетровської області надають послуги 32 Центри обслуговування платників. До кінця поточного року планується відкрити ще 4 Центра обслуговування платників.
Питання 3. Які інновації спрямовані на підвищення якості податкового та митного сервісу?
Сьогодні спрощено процедури реєстрації бізнесу та максимально скорочено час, який витрачає платник на адміністрування податків та платежів за рахунок запровадження електронної звітності, спрощення процедур, скорочення документообігу. До того ж:
    відмінено свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ та платника єдиного податку, забезпечено право платників податків отримувати витяги із відповідних реєстрів Міністерства доходів і зборів України;
    скорочено вдвічі термін реєстрації платника податку на додану вартість – з 10 до 5 днів;
    скорочено строк повідомлення банками про відкриття рахунків платників податків, а також повідомлення органів Міндоходів про взяття таких рахунків на облік з трьох днів до одного дня;
    передбачено можливість подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування в електронному вигляді;
    запроваджено електронне декларування доходів громадян, яке дозволило значно спростити процес подання громадянами декларацій про майновий стан та доходи;
    скорочено час проходження митних формальностей;
    введено в дію електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» тощо.
Питання 4. Чи потрібно кожному працюючому громадянину України щорічно подавати декларацію про доходи?
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Поки що законодавчо це не передбачено, але керівництво Міністерства доходів і зборів України має надію, що обов’язкове декларування почне діяти в державі вже з 2015 року – за прикладом усіх економічно розвинених країн. З цією метою Міністерством доходів і зборів України розроблена і представлена на розгляд та обговорення громадськості Концепція реформи декларування доходів громадян. Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян здійснюється на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Крім того, свої пропозиції кожен бажаючий може надсилати за електронною адресою: gromada@minrd.gov.ua.
Обов’язкове декларування - це один з важливих елементів комплексної боротьби з тіньовою економікою.
Крім того, це повністю змінить в країні всю базу оподаткування, сприятиме стабільності громадянського суспільства, адже більшість «тіньових» доходів доведеться показувати у декларації.
Питання 5. Чи можна скоротити тіньовий ринок праці на Дніпропетровщині?
Протягом 2013 року фахівцями територіальних органів Міндоходів у Дніпропетровській області виявлено 10774 найманих робітників, які працювали без трудових книжок. Після укладання цими працівниками офіційних трудових угод з роботодавцями, донарахована сума податку на доходи фізичних осіб склала понад 2,1 млн. грн.
Разом з тим, у минулому році завдяки роз‘яснювальній роботі 3783 роботодавця Дніпропетровщини підвищили зарплату, внаслідок чого  місцевий бюджет поповнився на 8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
У січні поточного року органами Міндоходів у Дніпропетровській області вже виявлено 1176 громадян, які працювали у роботодавців нелегально. За використання нелегальної праці без належного оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавці – порушники сплатили податок на доходи фізичних, єдиний соціальний внесок у загальній сумі 7859,0 тис. грн. та уклали з цими працівниками офіційні трудові угоди.
У лютому, вже вдруге, у нашій області проводиться Місячник добровільної легалізації трудових правовідносин. За підсумками 2-х тижнів проведення цього Місячника в області легалізовано трудові правовідносини 1400 найманих працівників з роботодавцями.
Нагадаю, що за підсумками проведеного у вересні минулого року Місячника легалізації трудових правовідносин було зареєстровано близько 4 тисяч трудових договорів.

У січні на Дніпропетровщині 223 судові справи вирішено на користь держави
Впродовж січня поточного року юристи ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області довели обгрунтованість вимог податкового законодавства у 223 судових справах всіх категорій, тоді як на користь платників податків судами вирішено 2 спори.
З загальної кількості справ, за позовами органів Міндоходів Дніпропетровським окружним адміністративним судом розглянуто 192 справи на загальну суму 42,6 млн. грн. Всі судові спори вирішено на користь держави. За позовами платників податків до органів Міндоходів розглянуто Дніпропетровським окружним та апеляційним адміністративними судами  33 справи про визнання недійсними податкових повідомлень – рішень на загальну суму 148,8 млн. грн., з яких 31 справа на загальну суму 148,5 млн. грн. вирішена на користь держави.
«Основними факторами вирішення переважної кількості справ на користь держави є підвищення рівня контрольно-перевірочної роботи, якісне використання прав контролюючих органів при зборі доказової бази та супроводженні справ у судах», - відзначила начальник управління правової роботи ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Катерина Рєпіна.

Про зміни ставок акцизного податку на алкогольні напої
26 лютого 2014 року в Інформаційному агенстві «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція «Зміни до ставок акцизного податку на алкогольні напої».
У прес-конференції взяла участь начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ольга Вишньовка.
За її словами – «З 1 березня набувають чинності зміни, внесені до Податкового кодексу відповідно до Закону України від 19.12.2013 №713-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», щодо збільшення ставок акцизного податку на спирт етиловий і алкогольні напої. Так, з 1 березня діючі ставки акцизного податку підакцизних товарів збільшені на 14% та становитимуть для:
- вин натуральних з додаванням спирту, вермутів та інших вин натуральних з додаванням рослинних або ароматизованих  екстрактів - 2,86 грн. за 1 літр;
- вин ігристих, вин газованих - 4,16 грн. за 1 літр;
- інших зброджених напоїв (сидр, перрі (грушевий напій), напій медовий) з додаванням спирту - 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту;
- спирт етиловий (ЛГП) - 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.
У зв’язку із збільшенням ставок акцизного податку, використання акцизних марок, на яких нанесена сума акцизного податку, сплаченого на одиницю продукції, по ставках, діючих до 1 березня, можливе лише до 28 лютого поточного року включно.
Ця норма торкається виробників та імпортерів алкогольних напоїв.
Реалізація у торгових мережах алкогольних напоїв з марками акцизного податку, на яких нанесена сума сплаченого податку, по ставках, діючих до    1 березня, можлива і після збільшення ставок, але при цьому треба звертати увагу на дату розлива продукції.
Чинним законодавством не передбачений обмін невикористаних акцизних марок, у зв’язку із зміною ставок. Тому, з метою недопущення виникнення значних залишків акцизних марок для маркування алкогольних напоїв, рекомендуємо всім виробникам та імпортерам забезпечити повне їх використання до 1 березня 2014 року».
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №2151 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку і маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів», встановлено, що марки, які не можуть бути використані у зв’язку з невідповідністю нанесеної на них суми акцизного податку сумі, розрахованій з урахуванням діючої ставки на дату розлива продукції, повернені суб’єктами господарювання і ті, які зберігаються у продавців марок, підлягають знищенню. При цьому вартість марок не відшкодовується.
Згідно вимогам статті 222 Податкового кодексу України, підприємства, які виробляють вина виноградні з додаванням спирту і кріплені, вермути, інші напої бродіння, з додаванням спирту сплачують акцизний податок при придбанні марок акцизного податку.
«Крім того, підприємствам - виробникам та імпортерам алкогольних напоїв, за станом на 1 березня 2014 року необхідно провести інвентаризації залишків акцизних марок для маркування алкогольних напоїв, з вказаною на них сумою акцизного податку, діючою до 1 березня 2014 року. Таким чином, акцизні марки, придбані по ставках акцизного податку, які діяли до 1 березня 2014 року і не використані підприємством, необхідно повернути продавцю марок для їх знищення.
У зв’язку з цим, виробникам, які одержали акцизні марки і виробили продукцію до вступу у силу змін щодо ставок акцизного податку, а реалізацію здійснюють після 1 березня 2014 року, при поданні декларації з акцизного податку, у зв’язку із змінами ставок, слід оплатити різницю між ставками. Імпортери таку різницю сплатять при митному оформленні», - зазначила начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ольга Вишньовка.

Міндоходів: 12 млрд. гривень єдиного внеску надійшло до Держказначейства у лютому
Станом на 27 лютого 2014 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування перерахували до бюджету 12,8  млрд. грн., що становить 82% від запланових надходжень з єдиного внеску. До кінця місяця очікується 100 відсоткове виконання запланованих надходжень з ЄСВ.
У січні від платників надійшло 13,8 млрд. грн. єдиного внеску, що становило 100% від запланованих показників.
Нагадаємо, що Міністерство доходів і зборів України лише адмініструє єдиний внесок, а суб’єкти господарювання самостійно перераховують кошти на спеціальний рахунок відкритий у Держказначействі. Далі казначейство оперативно розподіляє їх між фондами соціального страхування.

Громадяни задекларували отриманий дохід від заробітної плати на 2,5 млрд. гривень
Станом на 21 лютого поточного року декларації про доходи, отримані у минулому році, подали понад 55 тис. громадян. Сума задекларованого доходу становить 7,6 млрд. гривень.
Більшість громадян декларували отриманий від заробітної плати дохід, загальна сума якого сягнула 2,5 млрд. гривень. Доходи від успадкованого або отриманого у подарунок майна склали 2,3 млрд. грн., а від продажу рухомого або нерухомого майна – 0,9 млрд. гривень.
Доходи у понад 1 млн. грн. задекларували 179 громадян.
Нагадуємо, що подати декларацію громадяни можуть особисто або через уповноважену на це особу.
Для зручності декларантів на веб-порталі Міндоходів діє сервіс „Декларування он-лайн”, який дає змогу заповнювати декларацію в електронному вигляді. Для цього платнику достатньо мати ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення, які надаються безкоштовно.
Громадяни також можуть скористатися послугами пошти, але варто пам’ятати, що декларацію поштовим відправленням слід надсилати не пізніше 20 квітня 2014 року.

З початку року припинено діяльність 14 незаконних виробництв підакцизних товарів
За даними Міндоходів з початку року працівниками Міністерства припинено діяльність 14 незаконних виробництв підакцизних товарів, 12 з яких – алкогольної продукції.
Серед підпільних виробників лідерами за 1,5 місяця стали Волинь – 3 підприємства, загальна вартість вилучених з них підакцизних товарів склала 1,2 млн. грн., Луганськ – 2 підприємства, вартість незаконно вироблених товарів – понад 0,6 млн. грн.
Замикає „трійку лідерів” Хмельницький – 3 підприємства із загальною вартістю вилученої продукції 0,5 млн. грн.
Також,  з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на загальну суму 96 млн. грн.
Більшу частину з них складають алкогольні напої та тютюнові вироби – 76 млн. грн., а також спирт, його вилучено на суму 12 млн. грн.


За результатами роботи слідчих Міндоходів Дніпропетровщини
до бюджету повернуто понад 1,5 млн. грн.
Завдяки розслідуваним справам слідчими Міндоходів Дніпропетровщини впродовж січня 2014 року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі понад 1,5 млн. грн.
Так, з початку поточного року слідчі ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області розслідували 211 кримінальних проваджень, з яких: 189 - за ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), 11 – за незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів, 3 – за ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 3 – за легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, 5 – по іншим статтям Кримінального кодексу України.
Досудове розслідування закінчено з 18 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 11. З обвинувальним актом до суду скеровано 9 проваджень.
Разом з тим, 2 кримінальних провадження слідчими направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 1 провадження - на підставі ч.4 ст.212 КК України, у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Кількість звітуючих електронкою платників єдиного внеску вже сягнула 92 відсотків
У січні звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надіслали 211 тис. суб’єктів господарювання. Майже 92 відс. з них прозвітували за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
У Міндоходів відзначають, що лише за чотири звітних періоди кількість звітуючих в електронному вигляді платників єдиного внеску зросла майже в 2,5 раза. На початку жовтня, коли адміністрування єдиного внеску було розпочато Міндоходів, їх нараховувалося лише 38 відс.
Так, протягом першого місяця 2014 року звітність у паперовому вигляді подали 17,6 тис. платників, натомість можливостями електронного звітування скористалися понад 193 тис. фізичних та юридичних осіб.
У Міністерстві динаміку пояснюють зручністю такого способу звітування. Платникам достатньо лише отримати цифровий підпис та завантажити програмне забезпечення, які Міндоходів надає безкоштовно.

З початку року місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали понад 560 млн. грн. податків
До місцевих бюджетів Дніпропетровської області в січні поточного року надійшло 561,8 млн. грн., що на 76,4 млн. грн. більше надходжень відповідного періоду 2013 року.
Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 69,5 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 6,1 млн. грн., плата за землю з юридичних осіб – на 0,7 млн. грн.
Як відзначають фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок податкових надходжень є результатом створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, поліпшення якості обслуговування платників податків тощо.

На дніпропетровському підприємстві легалізовано працю 623 робітників
Нещодавно підрозділами ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області сумісно з прокуратурою Дніпропетровської області при проведенні заходів щодо недопущень порушень чинного законодавства під час виплати заробітної плати виявили 623 нелегальних працівників.
Так, дніпропетровське товариство з обмеженою відповідальністю «Г», яке виготовляє та реалізує м’ясні напівфабрикати використовувало переважно працю громадян однієї з країн СНД та мешканців України, які проживають у сільській місцевості прикордонних районів країни.
Міндоходівцям стало відомо, що трудові відносини з цими громадянами підприємство «Г» належним чином не оформляло. Зазначені робітники працювали на підприємстві вахтовим методом по півроку та жили у гуртожитку на території підприємства.
Оперативні підрозділи ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області спільно з працівниками обласної прокуратури провели обшуки на підприємстві «Г» та вилучили «чорнові» відомості виплати зарплати. Отримані письмові пояснення фізичних осіб, які працювали на підприємстві без законного оформлення трудових відносин, підтвердило виплату їм доходів без утримання та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
В ході перевірки ТОВ «Г» співробітники ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області встановили використання 623 непрацевлаштованих робітників, яким протягом 2011- 2013 років виплачені доходи на загальну суму понад 14 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. За результатами перевірки сума до сплати склала 7,6 млн. грн.
На теперішній час матеріали перевірки залучені до матеріалів кримінального провадження та передані до суду.

З початку року понад 6 тисяч платників Дніпропетровщини отримали безкоштовні електронні підписи
Протягом січня 2014 року фахівцями Міндоходів Дніпропетровської області видані безкоштовні посилені сертифікати відкритих ключів для  6041 платника.
Як свідчить статистика, у Дніпропетровському регіоні найактивнішими клієнтами пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів залишаються підприємці-фізичні особи та громадяни – їх 4303 особи. Юридичних осіб нараховувалося – 1738.
До речі, на Дніпропетровщині працює 5 пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів: у Лівобережній ОДПІ м.Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, у м.Нікополі, м.Кривому Розі та м.Павлограді.
Також, з 1 січня поточного року Акредитований центр сертифікації ключів перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. За словами фахівців Міндоходів, такий формат криптографічних повідомлень унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від сторонніх осіб.
Для зручності користувачів всі сертифікати, які були отримані до 1 січня 2014 року також є дійсними протягом 2 років з моменту їх отримання.
У зв’язку з нововведеннями АЦСК ІДД Міндоходів розроблено нові форми реєстраційних документів, які можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua.

У січні на „Пульс” звернулися понад 800 заявників
У січні 2014 року на антикорупційний сервіс Міністерства доходів і зборів „Пульс” звернулися 811 заявників. Порівняно з відповідним періодом минулого  року їх кількість зросла втричі.
Податкова тематика як і раніше залишається  найпопулярнішою серед платників податків. За цей період для вирішення податкових питань зателефонували 725 заявників. А от митної справи стосувалися лише 86 звернень.
Більшість січневих дзвінків стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних. Оперативно за допомогою „Пульсу” їх вирішило майже 53 відс. заявників.
Організацією роботи органів Міндоходів цікавилися 25 відс. платників, роботою ЦОП – 5,3 відс. На затримку митного оформлення товарів поскаржилися майже 8 відс. заявників. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося лише 2 відс. звернень.
Станом на 1 лютого 82 відс. всіх звернень були опрацьовані, про результати розгляду повідомлено заявникам.
Нагадаємо, що інтерактивний сервіс „Пульс” приймає звернення платників податків з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово. 

Виїзний особистий прийом громадян відбудеться 8 квітня 2014 року час прийому з 11.00 до 13.00 години
Запис на прийом до заступника начальника – начальника слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Сілакова Максима Анатолійовича  проводиться  в Нікопольській ОДПІ за адресою: пр-т Трубників, 27, кімната № 101 або по телефону 2-13-41. 
Звертаємо увагу на те, що особистий  прийом громадян здійснюється  тільки за попереднім записом. Попередній запис на прийом закінчується 28  березня  2014 року о 18.00 годині.
У зв’язку з чим, просить інформаційно-комунікаційний сектор розмістити зазначену вище інформацію в засобах масової інформації та на веб-сайтах.
Про проведену роботу повідомити відділ обслуговування платників податків в строк до 31 березня 2014 року.

Документи, які повинен мати не власник авто при тимчасовому вивозі ТЗ за кордон
Громадянин, який тимчасово вивозить за межі митної території України транспортний засіб (далі – ТЗ), власником якого є інша фізична або юридична особа, повинен подати органу доходів і зборів у пункті пропуску через державний кордон такі документи:
- свідоцтво про реєстрацію, видане на ім’я власника ТЗ, разом з документом, що підтверджує право користування або розпорядження цим ТЗ;
- або свідоцтво про реєстрацію ТЗ на ім’я особи, яка здійснює поїздку за кордон, видане підрозділом Державтоінспекції за бажанням цієї особи на період поїздки.
Документ, що підтверджує право користування або розпорядження ТЗ не подається, якщо він належить декільком фізичним або юридичним особам та тимчасово вивозиться за межі митної території України одним із співвласників такого ТЗ. Право користування або розпорядження ТЗ декількома особами підтверджується відповідним записом у свідоцтві про реєстрацію ТЗ.
Порядок допуску транспортних засобів до поїздки за кордон регламентовано пунктами 50-55 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388, зі змінами та доповненнями.

Підстави для отримання податкової соціальної пільги
Для отримання податкової соціальної пільги платнику податку на доходи фізичних осіб необхідно подати роботодавцю заяву про застосування пільги. Разом із заявою надаються також документи, що підтверджують таке право. Перелік документів та порядок їх подання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1227. Платник податку самостійно обирає місце застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП).
ПСП надає можливість платнику податку зменшити нарахований загальний місячний оподатковуваний дохід, отриманий у вигляді заробітної плати. Сума, на яку зменшується такий дохід, визначається як відсоток прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Пільга застосовується до заробітної плати платника податку тільки за одним місцем її нарахування з дня отримання роботодавцем заяви про її застосування. Водночас, якщо у платника податку виникає право на застосування ПСП з інших підстав, ніж ті, які були зазначені у його заяві, такий платник повинен подати нову заяву з відповідними підтвердними документами. Заява про застосування ПСП подається у довільній формі.
У разі, якщо заяву і підтвердні документи подано не з початку місяця, ПСП застосовують до всієї суми заробітної плати, нарахованої платнику податку в такому місяці.
Якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна ПСП з підстави, що передбачає її найбільший розмір.
Водночас, звертаємо увагу, що ПСП для будь-якого платника податку (п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу), надається в розмірі, який дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. (У 2014 р. – розмір такої ПСП становить 609 грн.).
При цьому заробітна плата платника податку не повинна перевищувати граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП (у 2014 р. – 1710 грн.).
Нагадаємо, категорії платників податку та розміри податкових соціальних пільг визначено ст.169 розд. ІУ Податкового кодексу України.



У разі втрати повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску можна отримати дублікат
У випадку втрати або зіпсуття (зношення) повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Повідомлення) такий платник має право на отримання дублікату документа.
Для цього необхідно подати відповідну заяву. Заява подається до органу доходів і зборів за місцезнаходженням чи місцем проживання платника та складається у довільній формі.
Водночас, взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб – підприємців як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – Єдиний державний реєстр).
У разі втрати або зіпсуття (зношення) виписки з Єдиного державного реєстру платники  можуть звернутися із заявою до державного реєстратора та повторно отримати документ.
При цьому на Повідомленні та виписці з Єдиного державного реєстру, які видаються замість втрачених (зіпсованих, пошкоджених тощо), слово «Дублікат» не зазначається.
Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 458.

Оновлена форма податкової накладної
Наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 №10 затверджено нову Форму податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної.
Починаючи з 1 березня 2014 року платникам ПДВ необхідно складати податкові накладні за новою формою.
Ознайомитись з наказом можна на офіційному веб-порталі Міндоходів за посиланням:
http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63069.html. 

Корисне про екологічний податок
Платник екологічного податку, який виробляє та реалізує транспортні засоби на внутрішньому ринку України, складає реєстри виданих за податковий (звітний) квартал довідок про сплату та про звільнення від сплати податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів і подає такі реєстри контролюючому органу разом з податковою декларацією з екологічного податку (Лист Міністерства доходів і зборів України від 28.01.2014 №2028/7/99-99-15-04-01-17). 
Терміни подання податкових декларацій та сплати податку: 
– I квартал п. р.: 12 травня та 20 травня 2014 року відповідно; 
– ІІ квартал п. р.: 11 серпня та 19 серпня 2014 року відповідно; 
– ІІІ квартал п. р.: 10 листопада та 19 листопада 2014 року відповідно; 
– ІV квартал п. р.: 9 лютого та 19 лютого 2015 року відповідно. 
Платник податку, який з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього в звітному році об'єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати Декларацію відповідно до вимог Податкового кодексу України. 

Підвищуються ціни на алкоголь
З 1 березня 2014 року діючі ставки акцизного податку підакцизних товарів збільшаться на 14% та та становитимуть для:
- вин натуральних з додаванням спирту, вермутів та інших вин натуральних з додаванням рослинних або ароматизованих екстрактів - 2,86 грн. за 1 літр;
- вин ігристих, вин газованих - 4,16 грн. за 1 літр;
- інших зброджених напоїв (сидр, перрі (грушевий напій), напій медовий) з додаванням спирту - 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту;
- спирт етиловий (ЛГП) - 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.
У зв’язку із збільшенням ставок акцизного податку, використання акцизних марок, на яких нанесена сума акцизного податку, сплаченого на одиницю продукції, по ставках, діючих до 1 березня, можливе лише до 28 лютого поточного року включно.
Ця норма торкається виробників та імпортерів алкогольних напоїв.
Реалізація у торгових мережах алкогольних напоїв з марками акцизного податку, на яких нанесена сума сплаченого податку, по ставках, діючих до 1 березня, можлива і після збільшення ставок, але при цьому треба звертати увагу на дату розливу продукції.
Чинним законодавством не передбачений обмін невикористаних акцизних марок, у зв’язку із зміною ставок. Тому, з метою недопущення виникнення значних залишків акцизних марок для маркування алкогольних напоїв, рекомендуємо всім виробникам та імпортерам забезпечити повне їх використання до 1 березня 2014 року.
Крім того, підприємствам - виробникам та імпортерам алкогольних напоїв, за станом на 1 березня 2014 року необхідно провести інвентаризації залишків акцизних марок для маркування алкогольних напоїв, з вказаною на них сумою акцизного податку, діючою до 1 березня 2014 року. Таким чином, акцизні марки, придбані по ставках акцизного податку, які діяли до 1 березня 2014 року і не використані підприємством, необхідно повернути продавцю марок для їх знищення.

З якого часу застосовуються норми щодо трансфертного ціноутворення та який перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції
Оскільки Закон України від 04.07.2013 №408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» набрав чинності 1 вересня 2013 року, то першим звітним періодом для подачі Звіту про контрольовані операції є 2013 рік. Для визначення обсягу контрольованих операцій враховується вартісний показник усіх операцій окремо з кожним контрагентом у цілому за календарний рік, тобто з 1 січня по 31 грудня 2013 року.
У звіті за 2013 рік платник податку повинен зазначити контрольовані операції, здійснені у період з 01.09.2013 по 31.12.2013.
Відповідно до положень пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України платники податків, які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати Звіт про контрольовані операції до 1 травня року, наступного за звітним. Тобто, Звіт про контрольовані операції за 2013 рік необхідно подати до 1 травня 2014 року.

Помилки у додатку 5
Виправлення помилок в податковій декларації з ПДВ проводиться шляхом подання Уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі - Уточнюючий розрахунок), за формою, затвердженою наказом Міністерства доходів та зборів України від 13.11.2013 №678. До уточнюючого розрахунку також додається додаток 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» з відміткою «уточнюючий». 
У разі заповнення Уточнюючого розрахунку до графи 4 переносяться показники податкової декларації з ПДВ, додаток 5 (Д5) до якої уточнюється, до графи 5 - всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок (в даному випадку вони відповідають показникам з графи 4), а в графі 6 відображається прочерк (при поданні звітності на паперових носіях) або така графа не заповнюється (при поданні звітності в електронному вигляді). Виправлення помилок у записах контрагентів у Розшифровках проводиться способом коригування.

Питання – відповідь на тему «Оподаткування податку на доходи фізичних осіб - 2013: підсумки та перспективи»
Питання: Яким чином оподатковується продаж нерухомого майна, отриманого у подарунок фізичною особою, за умови перебування у власності менше трьох років?
Відповідь. Дохід від операцій з продажу (обміну) не частіше одного разу на рік отриманого у подарунок нерухомого майна, яке перебуває у власності менше трьох років, підлягає оподаткуванню на загальних підставах, за ставками 5% при отриманні доходу резидентом та 15%/17% при отриманні доходу нерезидентом.

Питання – відповідь на тему «Оподаткування податку на доходи фізичних осіб - 2013: підсумки та перспективи»
Питання: Яким чином оподатковується продаж нерухомого майна, отриманого у спадщину фізичною особою, за умови перебування у власності менше трьох років?
Відповідь. Дохід від операцій з продажу (обміну) не частіше одного разу на рік нерухомого майна, отриманого у спадщину, яка перебувала у власності менше трьох років, не оподатковується.

Питання – відповідь на тему «Оподаткування податку на доходи фізичних осіб - 2013: підсумки та перспективи»
Питання: Якщо під час нотаріального оформлення подарунка громадянин сплатив податок, чи виникає обов’язок подавати декларацію?
Відповідь. Відповідно до пункту 179.2 статті 179 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, із змінами і доповненнями обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими було сплачено податок.
Отже, у даному випадку декларацію подавати не потрібно.

Питання – відповідь на тему «Оподаткування податку на доходи фізичних осіб - 2013: підсумки та перспективи»
Питання: Чи повинна фізична особа подавати податкову декларацію, якщо отримано дохід від продажу інвестиційного активу податковому агенту - професійному торгівцю цінними паперами, який утримав та перерахував податок на доходи фізичних осіб під час виплати зазначеного доходу.
Відповідь. Відповідно до підпункту 170.2.2 пункту 170.2 статті 170 Податкового кодексу України запровадження обов’язку податкового агента, не звільняє платника податку від обов’язку декларування результатів усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів здійснених протягом звітного (податкового) року, як на території України так і за її межами, за винятком випадків визначених в підпункті 170.2.8 цього пункту.
Тобто, у разі отримання доходу від продажу інвестиційного активу податковому агенту у сумі понад 1610 грн., фізична особа зобов’язана подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Необліковані товари
Платник податку на прибуток підприємств, який під час проведення інвентаризації у звітному періоді виявив необліковані раніше товари, придбання яких підтверджується відповідними первинними документами, має право врахувати вартість таких товарів у складі витрат при визначенні об’єкта оподаткування (з урахуванням термінів, передбачених законодавством для виправлення самостійно виявлених помилок) у разі їх використання в господарській діяльності. 
Якщо придбання товарів не підтверджується відповідними первинними документами, такі товари вважаються безоплатно отриманими, а їх вартість враховується у складі доходу при обчисленні податку на прибуток. 

Оцінка майна
Згідно з Податковим кодексом України (далі – ПКУ) кошти, майно, майнові чи немайнові права успадковані платником податку на доходи фізичних осіб, оподатковуються за правилами, встановленими статтею 174 ПКУ.
Для нарахування податку на доходи фізичних осіб при отриманні спадщини (подарунку) у вигляді нерухомого майна застосовується оціночна вартість майна.
Правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, її державного громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів та інших суб’єктів правовідносин у питанняхоцінки майна, майнових прав та використання її результатів визначено Законом України від 12.07.2001 №2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночн діяльність в Україні» із змінами і доповненнями.
Оцінка ґрунтується на засадах національних стандартів оцінки майна та відповідно до вимог нормативно-правових актів з оцінки майна.

Свідоцтво платника ПДВ
Раніше видані свідоцтва платника ПДВ (звичайні та спецрежимні), є дійсними і можуть застосовуватись як витяги з реєстру платників ПДВ. У разі виникнення змін у даних платника ПДВ, що тягнуть за собою внесення змін до Реєстру платників ПДВ, а також при першому зверненні платника ПДВ за отриманням витягу з реєстру, свідоцтво платника ПДВ та всі його завірені копії підлягають поверненню до територіальних органів Міністерства доходів і зборів України.
Інформаційно – комунікаційний відділ
Категория: Город | Просмотров: 1046 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar