Покров Суббота 30.11.24, 09:51
Сайт
Главная » 2014 » Март » 10 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
14:41
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформуєПро отримання посилених сертифікатів електронних ключів у Нікопольській ОДПІ
Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук нагадує, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників податків, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.
Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).
Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.
За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.
Посилені сертифікати електронних ключів оформляються цілком безкоштовно і дають можливість подавати до органів Міндоходів звітність у електронному вигляді зі свого робочого місця, офісу чи дому.
Фахівці Нікопольської ОДПІ щиро дякують платникам податків, які вже звітують в он-лайн режимі, і нагадують, що в електронному вигляді можна подавати митні декларації та декларації про доходи громадян, отримані у минулому році.
Для отримання сертифікату посиленого електронного ключа необхідно подати:
Юридичним особам
1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у Нікопольській ОДПІ);
2) оригінал статуту (положення про установу, філію);
3) документи, що підтверджують повноваження керівника заявника;
4) документи, що підтверджують належність підписувала до юридичної особи – заявника;
5) копії паспортів заявника та підписувачів; копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера).
Фізичним особам та фізичним особам – підприємцям
1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у Нікопольській ОДПІ);
2) копію паспорту;
3) копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).
Більш докладно з порядком отримання сертифікату посиленого електронного ключа можна ознайомитись на веб-сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України acskidd.gov.ua.

За січень - лютий звітного року бізнес Нікопольщини поповнив казну на 116,6 млн.грн.
Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук. За його словами за січень - лютий 2014 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 116,6 млн. гривень, збільшивши загальні збори порівняно з січнем - лютим 2013 року на 6,8%.
Зокрема, в січні - лютому 2014 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 28,3 млн. грн., що на 8,8 % більше аналогічного періоду минулого року. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 12,6 млн. грн. та податок на прибуток – 5,1 млн. гривень.
Місцевий бюджет у січні – лютому 2014 року отримав 88,3 млн.грн., що на 6,2% більше, ніж у січні - лютому 2013 року. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок.
Начальник Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції Геннадій Ткачук зазначив, що головним завданням Міністерства доходів і зборів України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

Звернення в.о. Міністра Віктора Левицького щодо діяльності органів доходів і зборів
Міністерство доходів і зборів продовжує виконувати свої функції з адміністрування податків, зборів і митних платежів.
Керівники територіальних органів доходів і зборів, структурних підрозділів центрального апарату та всі співробітники Міндоходів знаходяться на робочих місцях та виконують свої службові обов’язки. Призначення та звільнення з посад керівників територіальних органів доходів і зборів здійснюється виключно Міністром доходів і зборів України у законодавчому порядку.
На сьогодні забезпечується безперебійне надання громадянам, платникам податків та суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності всіх необхідних послуг.
У штатному режимі працюють і сервісні центри для платників та митні пункти.
Отримати консультації з питань застосування норм податкового та митного законодавства можна у Кол-центрі Міндоходів за номером 0-800-501-00-7.
Для скарг на протиправні дії працівників Міністерства та оперативного вирішення суперечливих питань, що виникли у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, пропонуємо звертатися до „Пульсу” - (044) 284-00-07.

Наповнення місцевих бюджетів
За словами начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадима Куслія основними завданнями служби є адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску, надання послуг громадянам та бізнесу для наповнення дохідної частини бюджету, створення умов для розвитку підприємництва та міжнародної торгівлі на території Дніпропетровської області.
«Основним джерелом наповнення місцевих бюджетів області є податок на доходи  фізичних осіб, який повністю залишається у розпорядженні місцевих органів влади та направляється на фінансування виплат заробітних плат лікарям, вчителям, підтримання місцевої інфраструктури.
Так, в місцеві бюджети Дніпропетровської області у січні поточного року надійшло більше 560 мільйонів гривень. Це на 15 відсотків бльше, ніж за аналогічний період минулого року.
Також, хочу нагадати, що триває кампанія декларування доходів громадян – 2014.
Наші Центри обслуговування платників працюють у штатному режимі та готові прийняти усіх громадян для декларування ними доходів, отриманих протягом 2013 року», зазначив Вадим Куслій.

Про роботу територіальних органів Міндоходів у Дніпропетровській області 
За словами начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадима Куслія: «Органи Міндоходів Дніпропетровської області продовжують виконувати свої функції з адміністрування податків, зборів і митних платежів. Усі співробітники знаходяться на робочих місцях та виконують свої службові обов’язки для забезпечення безперебійного надання громадянам, платникам податків та суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності всіх необхідних послуг.
Державні податкові інспекції області, Центри обслуговування платників, митні пункти працюють у штатному режимі. Митне оформлення здійснюється у встановлений законодавством термін. Усі місця доставки працюють в звичному режимі, як й раніше перевізники можуть звертатись до найближчих митних постів чи підрозділів митного оформлення свідоцтв про допущення до міжнародних перевезень тощо.
Нагадуємо, що отримати консультації з питань застосування норм податкового та митного законодавства можна у Кол-центрі Міністерства доходів і зборів України за номером 0-800-501-007 (дзвінки зі стаціонарних телефонів безкоштовні).
Для скарг на протиправні дії працівників Міністерства та оперативного вирішення суперечливих питань, що виникли у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, можна звертатися до «Пульсу» - (044) 284-00-07» -зазначив начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадим Куслій.

На Дніпропетровщині донараховано 1 млн. гривень за викриття схем та правопорушень
За словами начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадима Куслія: «На початку поточного року фахівцями ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області проведено перевірку товариства "Е", основним видом діяльності якого є виробництво та реалізація м’ясних напівфабрикатів, і донараховано 1 млн. гривень.
Перевіркою встановлено заниження доходів на суму списаної кредиторської заборгованості за придбані товарно-матеріальні цінності, а також завищення витрат на суми отриманих послуг від постачальників-комісіонерів (комісійна винагорода), по яких не надано первинні документи - акти виконаних робіт з визначенням кількості та вартості послуг.
За результатом перевірки підприємству донараховано податку на прибуток разом з фінансовими санкціями у сумі 1 млн. гривень. Вся донарахована сума сплачена до бюджету грошовими коштами у повному обсязі.
Тож, контроль з боку ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області спрямований на підприємства, які ухиляються від сплати податків та усунення схем ухилення від оподаткування» -зазначив начальник ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадим Куслій.

З початку року на Дніпропетровщині до бюджету надійшло понад 22 млн. гривень акцизного податку
За словами начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вадима Куслія, органами Міндоходів Дніпропетровської області здійснюється контроль за діяльністю 21-го платника акцизного податку, з яких 18 - юридичні особи і 3 - приватні підприємці - фізичні особи. За січень-лютий 2014 року надходження акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів склало 22 млн. 150 тис. грн.
В області станом на 1 березня поточного  року діє 10803 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 5339 ліцензій на алкогольні напої та 5464 - на тютюнові вироби.
При цьому, з початку року видано 1530 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 766 ліцензій на алкогольні напої та 764 - на тютюнові вироби.
Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. З початку 2014 року призупинено дію 183 ліцензій та анульовано 196 ліцензій, зазначив Вадим Куслій.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали понад 560 млн. грн. податків
До місцевих бюджетів Дніпропетровської області в січні поточного року надійшло 561,8 млн. грн., що на 76,4 млн. грн. більше надходжень відповідного періоду 2013 року.
Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на  69,5 млн. грн., єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва – на 6,1 млн. грн., плата за землю з юридичних осіб – на 0,7 млн. грн.
Як відзначають фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок податкових надходжень є результатом створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, поліпшення якості обслуговування платників податків тощо.

З початку року на Дніпропетровщині забезпечено надходження понад 22 млн. гривень акцизного податку
Органами Міндоходів Дніпропетровської області здійснюється контроль за діяльністю 21-го платника акцизного податку, з яких 18 - юридичні особи і 3 - приватні підприємці-фізичні особи. За січень-лютий 2014 року забезпечено надходження акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів у сумі  22 млн. 150 тис. грн.
В області станом на 01.03.2014 діє 10803 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 5339 ліцензій на алкогольні напої та 5464 - на тютюнові вироби.
При цьому, з початку року видано 1530 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 766 ліцензій на алкогольні напої та 764 - на тютюнові вироби.
Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. З початку 2014 року призупинено дію 183 ліцензіям та анульовано 196 ліцензій.

Щодо припинення корупції
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області забезпечено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу Міністерства доходів і зборів України «Пульс», доступний клієнтам податкової служби та митниці. Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:
- труднощі в спілкуванні;
- некоректне ставлення;
- перевищення повноважень;
- неякісне обслуговування 
та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Розпочав роботу електронний сервіс "Реєстр страхувальників”
На веб-порталі Міндоходів запрацював новий сервіс „Реєстр страхувальників”. Відтепер платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.
Для отримання інформації з Реєстру страхувальників достатньо знати ім`я, прізвище та по батькові платника, його податковий номер або серію та номер паспорта.
Інформація з реєстру страхувальників оновлюватиметься щодекадно до 1, 11, 21 числа кожного місяця.
Скористатись сервісом можна на офіційному веб-порталі Міндоходів за посиланням http://minrd.gov.ua/esv.

У Міндоходів аналізуватимуть дотримання законодавчих вимог
У Міністерстві доходів і зборів України проаналізують стан дотримання відомством та його територіальними органами законів України „Про Державний бюджет на 2013 рік”, „Про Державний бюджет України на 2014 рік” та інших законів і відомчих нормативних актів, які регламентують його діяльність. Відповідне розпорядження підписано в.о. Міністра Віктором Левицьким.
Для проведення аналізу створено робочу комісію, до складу якої увійшли представники Міністерства, його територіальних органів, члени Громадської ради Міндоходів та представники громадськості.
Результати роботи комісії будуть оприлюднені на веб-порталі Міндоходів та у ЗМІ.

Громадськість та бізнес пропонують переглянути питання ліквідації Міністерства доходів і зборів України
Ліквідація Міністерства доходів і зборів України може призвести до дестабілізації роботи податкового та митного відомств. Про це сьогодні, 3 березня, заявили представники Громадської ради Міндоходів під час засідання робочої групи, в якому також взяли участь представники бізнесу, наукових кіл та експерти.
За словами учасників засідання, розформування відомства негативно вплине на діяльність бізнесу, який лише нещодавно переорієнтував свою роботу у зв’язку зі створенням органів доходів і зборів.
Так, зокрема, за словами голови комісії з питань податкової політики Громадської ради при Міндоходів Юлії Дроговоз, ліквідація Міндоходів значно погіршить процес адміністрування податкових та митних платежів, оскільки в Міністерстві налагоджено дію електронних сервісів, полегшено інформаційний обмін та спрощені контрольні функції.
Крім того, зміна всіх бюджетних рахунків, яка відбудеться у разі ліквідації, призведе до помилок при перерахуванні податкових платежів та, як наслідок, штрафних фінансових санкцій. Останні ж в умовах економічної кризи можуть стати фінансовим тягарем, не сумісним з подальшою ефективною діяльністю платників податків.
З подібними ж проблемами, впевнені члени Громадської ради Міндоходів, зіткнуться і платники єдиного соціального внеску, функції з адміністрування якого плануються повернути Пенсійному фонду України.
Крім того, за словами виконавчого директора Всеукраїнського об’єднання роботодавців легкої промисловості Тетяни Ізовіт, сьогодні бухгалтери та аудитори втомилися від постійних змін, вони потребують стабільності. Тому перш ніж робити кроки щодо ліквідації відомства необхідно провести всеукраїнське громадське обговорення доцільності такого реформування Міндоходів.
Враховуючи можливі негативні наслідки ліквідації відомства члени Громадської ради Міндоходів вирішили підготувати звернення до новопризначеного Уряду із закликом щодо перегляду рішення про ліквідацію Міністерства доходів і зборів України.

Про отримання посилених сертифікатів електронних ключів
Головне управління Міндоходів у Дніпропетровській області запрошує юридичних і фізичних осіб отримати посилені сертифікати електронних ключів Міністерства доходів і зборів України в п’яти Центрах сертифікації електронних ключів області: у містах Дніпропетровську, Кривому Розі, Нікополі та Павлограді.
Посилені сертифікати електронних ключів оформлюються цілком безкоштовно і дають можливість подавати до органів Міндоходів звітність у електронному вигляді зі свого робочого місця, офісу чи дому.
Фахівці органів Міндоходів у Дніпропетровській області щиро дякують платникам податків, які вже звітують в он-лайн режимі, і нагадують, що в електронному вигляді до органів Міндоходів можна також подавати митні декларації та декларації про доходи громадян, отримані у минулому році.
Для отримання сертифікату посиленого електронного ключа Міністерства доходів і зборів України необхідно подати:
Юридичним особам
1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);
2) оригінал статуту (положення про установу, філію);
3) документи, що підтверджують повноваження керівника заявника;
4) документи, що підтверджують належність підписувала до юридичної особи – заявника;
5) копії паспортів заявника та підписувачів; копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера).
Фізичним особам та фізичним особам – підприємцям
1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);
2) копію паспорту;
3) копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).
Більш докладно з порядком отримання сертифікату посиленого електронного ключа можна ознайомитись на веб-сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України acskidd.gov.ua.

Триває конкурс дитячої творчості „Очима дитини про бюджет країни”
З метою виховання культури сумлінного платника податків, зборів, платежів у школярів та ознайомлення їх з професією фахівця податкової та митної справи організовано конкурс дитячої творчості „Очима дитини про бюджет країни”. 
Конкурс проводиться з 1 січня до 30 вересня 2014 року у три етапи: 
І – районного рівня (протягом січня – квітня 2014 р.);
ІІ – регіонального рівня (впродовж травня 2014 р.);
ІІІ – Всеукраїнського рівня (протягом червня – серпня 2014 р.).
Брати участь у конкурсі можуть учні двох вікових категорій: 
І категорія: ті, кому станом на 1 січня 2014 року виповнилося  9 -11 років; 
ІІ категорія: ті, кому станом на 1 січня року 2014 року виповнилося 12-15 років. 
Конкурсанти змагатимуться між собою за такими напрямками дитячої -- творчості з податкової та митної тематики, як:
- художні твори;
- комп’ютерна графіка (комп’ютерна анімація);
- літературні твори.
Надіслані на конкурс роботи не рецензуються та не повертаються авторам.
Шановні школярі, роботи для участі в конкурсі ви можете надати не пізніше 15 квітня 2014 року до територіальних органів Міністерства доходів і зборів області за місцем проживання.

Заява про перехід на спрощену систему оподаткування подається не пізніше ніж за 15 днів до початку нового кварталу
Для переходу з загальної системи оподаткування на спрощену з 1 квітня 201 року, заяву про застосування спрощеної системи оподаткування слід подати до 14 березня 2014 року включно.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Нагадаємо, що фізичні та юридичні особи можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до Нікопольської ОДПІ не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий перехід  можливий один раз протягом календарного року.
Порядок переходу на спрощену систему оподаткування визначено пп. 298.1.1-298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України.

З 1 березня підвищено ставки акцизного податку на алкогольні напої
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 березня 2014 року набрали чинності зміни щодо збільшення ставок акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, зокрема: 
- на вина натуральні з доданням спирту та міцні (кріплені), вермути та інші вина виноградні натуральні з доданням рослинних або ароматизувальних екстрактів — з 2,51 грн. до 2,86 грн. за 1 літр;
- на вина ігристі, вина газовані — з 3,65 грн. до 4,16 грн. за 1 літр;
- на певні види підакцизної продукції, спирт етиловий неденатурований, спиртові дистиляти та спиртні напої за кодами 2206, 2207, 2208 згідно з УКТ ЗЕД — з 49,49 грн. до 56,42 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту. 
Нагадуємо, що підприємства, які виробляють або імпортують алкогольні напої, були зобов’язані за станом на 1 березня 2014 року провести інвентаризацію залишків марок акцизного податку.

Єдиний внесок для самозайнятих осіб
Платниками єдиного внеску є особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю, а саме: науковою, літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність, отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями.
Вищезазначені платники сплачують єдиний внесок у розмірі 34,7 % із сум доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід, та не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. У 2013 році мінімальний страховий внесок за кожен місяць для таких платників становив: січень - листопад – 398,01 грн. (1147 грн. х 34,7%); грудень – 422,65 грн. (1218 грн. х 34,7%). Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску за кожен місяць у 2013 році становила: січень – листопад - 19499 грн. (1147 грн. х 17); грудень – 20706 грн. (1218 грн. х 17). 
Зазначені особи зобов’язані сплатити єдиний внесок за 2013 рік до 1 травня 2014 року та в цей же термін подати до територіальних органів Міндоходів річну податкову декларацію згідно з таблицею 3 додатка 5 до «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454.

Здійснюємо митне оформлення товарів за правилами
Якщо виробник продукції - нерезидент України не має свого уповноваженого представника в Україні, то до митного оформлення подається декларація про відповідність, складена виробником - нерезидентом України.
Згідно з додатком 4 до урядової постанови «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік» від 25.12.2013 №950 визначено перелік товарів, які можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню в 2014 році. Приміткою 1 до цього додатку визначено, що у разі встановлення Міністерством охорони навколишнього природного середовища України відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, наведених у переліку (підтверджується відповідним листом), митне оформлення здійснюється без ліцензії.

Документи, що підтверджують країну походження товару
Країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі.
Країна походження товару заявляється органу доходів і зборів шляхом подання оригіналів документів про його походження. Такими документами, зокрема, є:
1) сертифікат про походження товару;
2) засвідчена декларація про походження товару;
3) декларація про походження товару;
4) сертифікат про регіональне найменування товару.
Якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару, або органом доходів і зборів встановлено інші дані, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа має право надати органу доходів і зборів для підтвердження даних про заявлену країну походження товару додаткові відомості.
Додатковими відомостями є такі, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах відповідності, якості тощо, митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару.
Перелік документів, що підтверджують країну походження товару, визначено у ст. 43 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями.

Затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Міністерство доходів і зборів України 3 березня 2014 року наказом №169 затвердило Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – наказ №169).
Зауважимо, Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить, зокрема, перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
Водночас, цим наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 20.01.2014 №43.
Більш детально ознайомитись з наказом №169 можна на офіційному веб-порталі Міндоходів.

Податкова знижка за переобладнання транспортного засобу
Платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки витрати сплачені таким платником податку у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу для роботи з використанням у вигляді палива моторного сумішевого біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. 
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами. Платник повинен забезпечити проведення оцінювання відповідності переобладнаного транспортного засобу.

Яка ставка податку на доходи фізичних осіб застосовується до доходу у виді подарунка, отриманий платником податку від фізичної особи — резидента, що не є членом сім’ї першого ступеня споріднення?
Фізичні особи — резиденти, які отримують подарунок від фізичної особи — резидента, який не належить до членів сім’ї першого ступеня споріднення (кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку), сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості подарунка.

Яким чином оподатковується продаж нерухомого майна, отриманого у спадщину фізичною особою, за умови перебування у власності менше трьох років?
Дохід від операцій з продажу (обміну) не частіше одного разу на рік нерухомого майна, отриманого у спадщину, яка перебувала у власності менше трьох років, не оподатковується.

Як оподатковується продаж нерухомого майна, отриманого у подарунок фізичною особою, за умови перебування у власності менше трьох років?
Дохід від операцій з продажу (обміну) не частіше одного разу на рік отриманого у подарунок нерухомого майна, яке перебуває у власності менше трьох років, підлягає оподаткуванню на загальних підставах, за ставками 5% при отриманні доходу резидентом та 15%/17% при отриманні доходу нерезидентом.

Якщо під час нотаріального оформлення подарунка громадянин сплатив податок, чи виникає обов’язок подавати декларацію?
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими було сплачено податок.
Отже, декларацію подавати не потрібно.

Доходи від підприємницької та незалежної професійної діяльності відображаються в одній податковій декларації
За результатами звітного року фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, подає одну Податкову декларацію про майновий стан і доходи. Декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. При заповненні такої декларації разом із доходами від незалежної професійної та підприємницької діяльностей відображаються інші доходи з джерел походження з України та іноземні доходи.
Нагадаємо, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, застосовуючи загальну систему оподаткування, повинна вести книгу обліку доходів та витрат. В Книзі відображаються отримані доходи та понесені протягом року витрати від здійснення обох видів діяльності. Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.13 № 481.
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичними особами-підприємцями від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, визначений ст. 177 та 178 Податкового кодексу України.

У 2014 році заробітна плата працездатної особи, яка претендує на соціальну пільгу не повинна перевищувати 1710 гривень
Від офіційно встановленого розміру прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати працездатної особи залежить розмір податкової соціальної пільги у 2014 році.
Так, Законом України від 16.01.14 року № 719-V1І "Про Державний бюджет України на 2014 рік" вказані показники встановлені на одному рівні та складають: з 1 січня 2014 року - 1218 грн., з 1 липня 2014 року – 1250 грн., з 1 жовтня 2014 року - 1301 грн. у погодинному розмірі з січня – 7,30 грн., з 1 липня – 7,49 грн., з 1 жовтня – 7,80 грн.
Відтак, податкова соціальна пільга, як зазначено у Податковому Кодексі України, застосовується до доходу у вигляді заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суми, яка дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженої на 1,4 та округленої до найближчих 10 гривень.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб та розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2014 року встановлено на рівні 1218 гривень. Отже, заробітна плата працездатної особи, яка претендує на соціальну пільгу має не перевищувати 1710 грн. (1218 грн. х 1,4).
При цьому податкова соціальна пільга (ПСП) у 2014 році дорівнює: І категорія (100% ПСП) -609 грн. (1218 х 50%); ІІ категорія (150% ПСП) -913,50 грн.; ІІІ категорія (200% ПСП) -1218 грн.

Право на підвищену податкову соціальну пільгу розлученої матері
Платник податку, який вважається одинокою матір’ю (батьком), має право на податкову соціальну пільгу (далі - ПСП) у розмірі, що дорівнює 150% суми пільги (у 2014 р. – 913,50 грн.) у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Граничний розмір заробітної плати, яка дає право на отримання ПСП, у 2014 р. становить 1710 грн. на одну дитину. 
Для отримання пільги на дитину (дітей), такому платнику податків необхідно подати за місцем роботи: заяву про застосування пільги; копію свідоцтва про народження дітей; копію паспорта.
Для застосування ПСП одинокою матір’ю (батьком) вважається особа, яка на момент застосування роботодавцем пільги, маючи дитину (дітей) не перебуває у шлюбі, зареєстрованому згідно із законом. Тож, шановні жінки, скористайтесь своїм правом на пільгу.

Пільга для будівництва
Згідно з Податковим кодексом України від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання будівельно-монтажних робіт із будівництва доступного житла та житла, що будується за державні кошти.
Застосовувати цю податкову пільгу мають право лише ті суб’єкти господарювання — платники ПДВ, які є забудовниками та визначені виконавцями регіональної цільової програми будівництва (придбання) доступного житла у відповідному регіоні (вказані у паспорті такої програми) й безпосередньо здійснюють будівельно-монтажні роботи. 
При цьому земельні ділянки, на яких здійснюється таке будівництво, мають бути включені до відповідного переліку, а саме: будівництво має відповідати вимогам щодо фінансування, технічним та іншим умовам, визначеним як Законом України № 800-VI «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва», так і відповідними нормативно-правовими актами, розробленими на виконання цього Закону.
Інші суб’єкти господарювання — платники ПДВ, які виконують роботи для забезпечення будівництва доступного житла за договорами субпідряду з виконавцями регіональної цільової програми будівництва (придбання) доступного житла, не можуть використовувати зазначену вище пільгу. Такі суб’єкти повинні надавати послуги виконавцям із нарахуванням ПДВ за повною ставкою за загальновстановленими правилами.

ПДВ при ліквідації основних засобів
Якщо основні засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація з метою оподаткування ПДВ розглядається як постачання таких основних засобів за звичайними цінами, але не нижчими за їхню балансову вартість на час ліквідації.
Але така норма не поширюється на випадки, коли:
1) основні засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили;
2) ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних засобів;
3) платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Якщо на підставі наказу керівника підприємства у звітному періоді здійснено ліквідацію основних засобів, то до податкової декларації з ПДВ за такий звітний період до територіального органу Міндоходів слід додати відповідний документ про їх знищення, розібрання або перетворення, і відповідно на такі операції не нараховувати ПДВ.
Документами, що підтверджують знищення, розібрання або перетворення основного засобу залежно від групи такого засобу, можуть бути акти на їх списання відповідної форми, а також висновки відповідної експертної комісії щодо неможливості використання в майбутньому цих засобів за первісним призначенням.

Інформаційно – комунікаційний відділ
Категория: Город | Просмотров: 1097 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar