Покров Пятница 17.05.24, 12:14
Сайт
Главная » 2014 » Октябрь » 5 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:49
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: Податкова реформа не повинна підривати державні фінанси

Метою реформування податкової системи на даному етапі є створення розумного балансу між обов’язком держави щодо фінансування суспільних потреб та комфортними умовами ведення бізнесу. Податкова реформа також повинна стимулювати розвиток обороноздатності й відновлення зруйнованих територій. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час ІІІ Податкового форуму, який відбувся сьогодні, 26 вересня, за підтримки Асоціації правників України.

«Податкова реформа не повинна підривати державні фінанси. Сьогодні це дуже важливий момент. Але вона також має стимулювати розвиток обороноздатності та відновлення зруйнованих територій. Тому здійснити революційне зниження податків сьогодні не можливо. Наше завдання – це створення найбільш комфортного, справедливого та стабільного податкового середовища. А воно можливе тільки за рахунок проведення комплексу заходів», – наголосив Ігор Білоус.

Ключовою позицією податкової реформи, вважає керівник служби, є зниження ставки єдиного внеску для роботодавців, що сприятиме легалізації заробітних плат. Одночасно з такими змінами ставок буде запроваджено жорстке покарання за порушення закону.

Крім того, із імплементацією податкової реформи ДФС України пропонує ввести на трирічний термін заборону на зміни податкового законодавства, що забезпечить принцип стабільності та сприятливо позначиться на роботі бізнес-середовища.

Керівник Державної фіскальної служби закликав учасників форуму, а це більш як 100 провідних фахівців податкового права, активно долучитися до процесу формування засад податкової політики в Україні.

«Ми не претендуємо на ексклюзивність податкових ідей і готові дослухатися до ваших пропозицій. Якщо ви хочете бути почутими, беріть активну участь у творенні податкової реформи. Ми зацікавлені у розвитку ділової активності суб’єктів господарювання, створенні умов для роботи платників податків, формуванні у суспільстві високого рівня ділової та податкової культури», – зазначив Ігор Білоус.

Ігор Білоус: Віднині до Державного бюджету України надходитимуть значні суми податку на прибуток від підприємств банківського сектору

«Віднині до Державного бюджету України надходитимуть значні суми податку на прибуток від підприємств банківського сектору. Це стало можливим завдяки рішенню Вищого адміністративного суду України. ВАСУ підтримав позицію ДФС України з питання оподаткування операцій з продажу банківськими установами прав вимоги за кредитними договорами. Тільки за однією справою на користь ДФС буде надходження до бюджету України майже 140 млн. грн. лише від одного з банків України», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус.

Вищий адміністративний суд України рішенням від 23 вересня 2014 року підтримав позицію ДФС України щодо неправомірності формування одним з найбільших банків України від’ємного значення об’єкту оподаткування з податку на прибуток за рахунок відступлення права вимоги за кредитними договорами пов’язаним особам.

У вказаному рішенні Вищий адміністративний суд України визначив, що для цілей обліку з податку на прибуток операції з відступлення права вимоги в розумінні пункту 153.5 статті 153 Податкового кодексу України є різновидом операції з продажу товарів. Причому продавцем відповідних товарів є особа, яка здійснює відступлення права вимоги за компенсацію, тобто – банк.

На вказані операції з відступлення права вимоги (факторингу) поширюються обмеження у врахуванні витрат, передбачених абзацом другим підпункту 153.2.6 пункту 153.2 статті 153 Податкового кодексу України. Тому витрати, понесені у зв’язку з відступленням права вимоги пов’язаній особі, не можуть перевищувати доходів, отриманих продавцем як компенсацію вартості проданої вимоги.

Володимир Хоменко: Перед нами стоїть завдання - створення якісно нової податкової системи, вільної від корупції

У Національному університеті ДПС України відбувся випуск офіцерів факультету підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників податкової міліції. Цього дня, 26 вересня, 212 випускників - магістрів і спеціалістів - отримали дипломи юристів, 14 з них – із відзнакою. Наказом Державної фіскальної служби України випускникам присвоєно спеціальне звання «лейтенант податкової міліції» і вже у понеділок вони приступлять до несення служби в різних регіонах нашої держави.

Участь у заходах взяв Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України генерал-полковник міліції Володимир Хоменко. Під час візиту він оглянув матеріальну базу університету, відвідав навчальні аудиторії, казарми, поспілкувався із професорсько-викладацьким складом факультету та випускниками-відмінниками.

«Крім основної задачі податківців, забезпечення надходжень до державної казни, сьогодні перед нами стоїть завдання створення якісно нової податкової системи. Системи, яка буде дієвою і вільною від корупції, в якій будуть працювати молоді фахові спеціалісти – ви», - наголосив під час свого виступу Володимир Хоменко.

Також посадовець зауважив, що саме вони, чесні молоді спеціалісти, потрібні у ДФС та Службі фінансових розслідувань, яку незабаром буде створено.

«Ми робимо ставку на молодь. Саме у вас ми бачимо майбутнє нової Служби європейського зразка. Ваші знання, помножені на енергію та юнацький максималізм, дозволять досягти того, що не під силу стандартному підходу і старим інструментам. І основне - працюйте на свій авторитет сьогодні, а завтра він працюватиме на вас», - підсумував Перший заступник Голови Державної фіскальної служби.

Україна та Молдова обговорили напрями реалізації Угоди про асоціацію з ЄС у митній частині

Співробітництво України та Республіки Молдова у напрямі євроінтеграції обговорили під час робочої зустрічі заступник Голови Державної фіскальної служби України Анатолій Макаренко з делегацією Республіки Молдова на чолі з Віце-прем’єр-міністром Еудженом Карповим.

Учасники зустрічі, в якій також взяли участь Міністр внутрішніх справ Республіки Молдова Дорін Речан та Генеральний директор Митної служби при Міністерстві фінансів Республіки Молдова Тудор Баліцкі, зокрема, відзначили, що співробітництво між Україною та Молдовою у митній сфері досягло високого рівня.

Досвід взаємодії з питань обміну попередньою інформацією про товари і транспортні засоби, що перетинають кордон, вивчається багатьма країнами регіону та може бути використаний під час реалізації пілотного проекту щодо налагодження такого обміну між ЄС та країнами Східного Партнерства.

«З ратифікацією Угоди про асоціацію з ЄС перед Україною та Молдовою з’являться нові можливості, в тому числі - в митній сфері. З метою їх максимально ефективного використання доцільно було б проводити спільні заходи у форматі: Україна – Молдова – ЄС», – підкреслив заступник Голови Державної фіскальної служби України Анатолій Макаренко.

Серед напрямів такої співпраці учасники зустрічі, зокрема, визначили пост-аудит контроль та аналіз ризиків, введення уповноважених економічних операторів, використання сертифіката EUR.1, приєднання до спільної транзитної системи.

Крім того, сторони домовилися продовжити роботу у напрямі залучення грантових коштів ЄС для модернізації пунктів пропуску на українсько-молдовському кордоні, що, у свою чергу, сприятиме спрощенню митних процедур, прискоренню перетину кордону та, відповідно, поліпшенню торгово-економічних відносин між Україною та Республікою Молдова.

Під час зустрічі також обговорювалися спільні заходи щодо протидії контрабанді зброї, боєприпасів та товарів подвійного призначення через українсько-молдовський кордон (особливо на придністровській ділянці кордону).

Сторони дійшли спільної думки щодо важливої ролі Місії Європейської Комісії з надання допомоги в питаннях кордону Україні та Республіці Молдова (Місія EUBAM) в сфері забезпечення безпеки в регіоні.

 

Сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія" на тему: "Подання звітності в електронному вигляді - сучасний спосіб звітування"

30 вересня 2014 року відбувся сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія" за участю завідувача сектору інформаційно-аналітичних систем управління ІТ та обліку платників Ковальової А.І. на тему: "Подання звітності в електронному вигляді - сучасний спосіб звітування".

1. За допомогою якого безкоштовного програмного забезпечення платники податків, які отримали ключі електронного цифрового підпису в АЦСК ІДД Державної фіскальної служби України, можуть подавати звітність в електронному вигляді, у тому числі по Єдиному внеску?

Платники податків, які отримали ключі електронного ЕЦП від АЦСК ІДД Державної фіскальної служби України можуть подавати звітність в електронному вигляді, у тому числі, звіти з ЄСВ, за допомогою таких програмних забезпечень:

- Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності «Єдине вікно подання електронної звітності» надає можливість платникам податків безкоштовно формувати та подавати звітність до органів фіскальної служби України. Програмне забезпечення знаходиться на офіційному веб-сайті ДФС (sfs.gov.ua).

- «Електронний кабінет платника податків» (за винятком звітів з Єдиного внеску) який надає можливість платникам податків безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до органів фіскальної служби України електронну звітність, а також переглянути інформацію щодо стану їх розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.

2. Який порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді?

Платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства.

Крім того, платник податків отримує у Державній фіскальній службі за місцем реєстрації або на офіційному веб-cайті Державної фіскальної служби України чи регіонального органу фіскальної служби:

- текст примірного договору про визнання електронних документів;

- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів фіскальної служби податкових документів в електронному вигляді.

Інформація на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/.

3. Чи має можливість покупець отримати в органах Державної фіскальної служби України інформацію про те, якій особі належить електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Платник податку – покупець, який склав запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та надіслав його засобами телекомунікаційного зв’язку Державній фіскальній службі України, повинен отримати автоматично сформований витяг з Єдиного реєстру податкових накладних, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної/розрахунку коригування, та який містить відомості про те, якій особі належить електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну/розрахунок коригування.

4. Яким чином зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зміни уповноваженої особи, якій делеговано право підпису податкової накладної?

Всі податкові накладні, складені та підписані уповноваженою особою, повинні бути до зміни такої уповноваженої особи зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з накладанням її електронного цифрового підпису, але не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

В Нікопольській ОДПІ діє пропускний режим

Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук звернув увагу відвідувачів, що відповідно до Інструкції про порядок організації охорони та пропускного режиму в Нікопольській  ОДПІ, громадяни, які проходять на територію інспекції у службових і особистих справах, пропускаються по документах, що посвідчують особу та обов’язково реєструються у книзі обліку відвідувачів з інформуванням посадових осіб до яких вони прибули.

Особистий прийом громадян керівництвом Нікопольської ОДПІ проводиться тільки в кімнаті прийому громадян, яка знаходиться на І поверсі, кабінет № 102.

При наявності повістки (запрошення) і документа, що засвідчує особу, до адміністративного будинку Нікопольської ОДПІ допускаються особи, які викликані по кримінальних справах після реєстрації їх в книзі обліку відвідувачів.

Відвідувач має право на одноразовий вхід і тільки до відповідного кабінету того працівника Нікопольської ОДПІ, до якого він прибув. Відвідувачам не дозволяється відвідувати інші відділи, працівники яких не давали на це дозволу. Про це відвідувачу повідомляється працівником підрозділу охорони та працівником до якого він прибув. У разі порушення встановленого правила, відвідувач може бути позбавлений права відвідування об’єкту охорони, - підкреслив Геннадій Ткачук.

Шановні платники податків, Нікопольська ОДПІ повідомляє!

Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007» - наголосив Геннадій Ткачук.

З 4 вересня у 10 разів підвищено фінансові санкції та посилено відповідальність за порушення у сфері обігу підакцизних товарів

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Віктор Ковальчук звернув увагу, що внесені зміни до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм, підвищено розміри фінансових санкцій до суб'єктів господарювання у вигляді штрафів у разі:

- оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії — 200% вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат продукції, але не менше 10 000 гривень (замість 1000 гривень);

- зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру,— 100% вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- використання спирту-сирцю виноградного або спирту-сирцю плодового у спосіб, не передбачений цим Законом, 200%  вартості спирту, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10 000 гривень (замість 5000 гривень);

- роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10 000 гривень (замість 1000 гривень);

В Нікопольській ОДПІ триває робота щодо відпрацювання сільгоспвиробників в рамках операції «Урожай-2014».

Мета операції «Урожай – 2014»: виявлення необлікованих найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо. На це звертала увагу заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька під час зустрічей з сільгоспвиробниками.

Станом на 01.10.2014 по Нікопольській ОДПІ  обліковується 221 суб’єкта господарювання (у т.ч. 203 - юридичних осіб та 18 – фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність у галузі сільського господарства).

З 221 зареєстрованого сільгоспвиробника відпрацьовано 191, у т.ч. юридичних осіб - 180, підприємців – 11.

За наслідками співбесід, проведених з керівництвом підприємств та фізичними особами – підприємцями досягнуто підвищення розміру виплат заробітної плати по 1698 тисяч найманих осіб та додатково працевлаштовані 288 фізичних осіб, як наслідок легалізовано виплаченого доходу на загальну суму більше 3 мільйонів гривень. Додаткові надходження по ПДФО склали понад 400 тисяч гривень, ЄСВ – перебільшили 1 мільйон гривень.

Додатково оформлено 122 договори оренди із громадянами, які є власниками земельних часток (паїв) загальної площи 520,3 га.

За результатами проведених співбесід додаткові надходження від фіксованого сільськогосподарського податку – 338 тисяч гривень, інших додаткових надходжень – майже 15  тисяч гривень.

Фахівці Нікопольської ОДПІ і надалі триматимуть на постійному контролі дотримання норм податкового законодавства підприємцями-аграріями. Особливу увагу при цьому звертатимуть на легальність роботи найманих осіб та забезпечення їхніх соціальних гарантій, - зазначила Вікторія Радецька.

Чим цікавляться у податківців платники

З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 10 запитів на отримання публічної інформації.

До платників податків звернулась заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, щоб нагадати, що Закон України «Про доступ до публічної інформації» забезпечує відкрите спілкування органів ДФС із громадянами та суб'єктами господарської діяльності. Так, за 8 місяців поточного року запитувачі звертались з проханням надати інформацію щодо:

подання звітності та сплати податків;

облікових даних підприємства;

наявність податкової заборгованості;

стану платника податків.

Запити на публічну інформацію надходили поштою, факсом, телефоном та електронною поштою.

Усім запитувачам було надано вичерпні відповіді в термін, передбачений законодавством.

Вікторія Радецька відмітила, що громадян та СГД не рідко цікавить питання, у який спосіб подавати запит і чи залежить від форми подачі відповідь на цей запит.

Так, Закон не регулює питання форми відповіді на запит, крім випадків повної або часткової відмови в наданні інформації, продовження строку розгляду запиту, відстрочення його задоволення. Відмова у задоволенні запиту надається в письмовій формі, як і повідомлення про продовження строку розгляду запиту до 20 днів або про відстрочення його задоволення у зв'язку з обставинами непереборної сили.

Також письмова відповідь потрібна в разі необхідності оплати копіювання і друку документів при наданні інформації на запит. Можливо також надіслати повідомлення про необхідність оплати, із зазначенням відповідних реквізитів, електронною поштою.

Щодо інших випадків Закон не вимагає обов'язкової письмової відповіді на усний запит, тому тут необхідно керуватися позицією запитувача: усна відповідь на усний запит може бути надана, якщо запитувач погоджується з такою її формою і це практично можливо (наприклад, відповідь не містить великого обсягу інформації), - зазначила Вікторія Радецька.

На Дніпропетровщині майже вдвічі зменшено кількість перевірок суб’єктів господарювання

На Дніпропетровщині кількість перевірок платників стабільно зменшується, а надходження до бюджету – зростає. У січні – серпні 2014 року в 1,4 рази зменшилась кількість перевірок суб’єктів господарювання, здійснених фахівцями підрозділів податкового аудиту та митного контролю органів Міндоходів Дніпропетровської області у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року.

Так, якщо у січні – серпні 2013 року цими підрозділами було проведено 2551 перевірка, то за аналогічний період 2014 року їх кількість менша на 759.

Сума коштів, донарахованих недобросовісним суб’єктам господарювання та сплачених за результатами перевірок з початку року зросла, у порівнянні з січнем - серпнем 2013 року на 6,0 млн.грн. по донарахуваннях та на 2,7 млн.грн. по надходженнях.

Разом з цим, зменшилась і кількість проведених перевірок суб’єктів господарювання, які використовують РРО. Їх на сьогодні 147 проти 408 минулого року. За їх результатами узгоджено та сплачено до бюджету 1 мільярд 400 мільйонів гривень.

Тож, контроль з боку ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області спрямований на підприємства, які ухиляються від сплати податків, і не турбує добросовісних платників. Перевірки також покликані виявити та ліквідувати схеми ухилення від оподаткування.

На Дніпропетровщині припинено діяльність промислової лінії по виготовленню сурогатного алкоголю

У місті Дніпродзержинську Дніпропетровської області співробітниками слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів Лівобережної ОДПІ міста Дніпропетровська викрито «підпільний» цех з виготовлення фальсифікованої горілки.

Всього дві доби вистачало хазяям цеху, щоб на добре оснащеній виробничій лінії, виготовити «продукцію», якої вистачало на цілу фуру. На «підпільних» виробничих площах виявлено та вилучено фальсифікат, необхідну для розливу фурнітуру та велику кількість марок акцизного податку, орієнтовною вартістю більше 100 тисяч гривень. Фахівцями проводиться технічна експертиза акцизних марок і встановлюються джерела їх постачання.

Припинення роботи цеху фальсифікованої горілки у Дніпродзержинську не лише дозволить чесно працювати сумлінним виробникам лікеро-горілчаної продукції, поповнюючи бюджет держави податками, але і припинило постачання на ринок неякісного алкоголю, що загрожував здоров’ю споживачів.

З початку року місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали майже 6 мільярдів гривень

До місцевих бюджетів Дніпропетровської області за 8 місяців поточного року надійшло 5 мільярдів 859 мільйонів гривень, що більш як на 502 мільйони гривень більше надходжень відповідного періоду 2013 року.

Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – 3 мільярди 490 мільйонів гривень, плата за землю - 1 мільярд 115 мільйонів гривень, плата за користування надрами - 528 мільйонів гривень, єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – 378 мільйонів гривень.

Як відзначають фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок податкових надходжень є результатом створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, поліпшення якості обслуговування платників податків і зборів тощо.

З початку року виявлено 391 кримінальне правопорушення у сфері державних закупівель

За 8 місяців поточного року за махінації у сфері державних закупівель територіальними оперативними підрозділами ДФС України виявлено 391 кримінальне правопорушення. З них 93 - відносно службових осіб-замовників державних закупівель, 291 – відносно переможців та 40 – стосовно постачальників переможців закупівель.

За виявленими кримінальними правопорушеннями протягом поточного року встановлено майже 3,4 млрд. грн. завданих державі збитків, до державного бюджету відшкодовано 1,4 млрд. гривень.

У сфері боротьби із легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, (ст. 209 Кримінального кодексу України) до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 51 кримінальне правопорушення. Загальна сума виявленого легалізованого доходу склала 1,3 млрд. гривень.

Елемент надання високоякісних послуг

Надання високоякісних послуг органами Державної фіскальної служби держави – це задача сьогодення, адже сплата податків має бути для платника процедурою зручною і необтяжливою. Важливим кроком на цьому шляху є створення в системі податкових органів країни Центрів обслуговування платників. Такі центри створюють комфортні умови для своєчасної сплати платниками податків належних податків і зборів до бюджету.

В органах ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області створено та працюють 32 Центри обслуговування платників (ЦОП). Діяльність центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області забезпечує 316 працівників структурних підрозділів та акредитованого Центру сертифікації ключів, які надають платникам Дніпропетровщини широкий спектр інформаційних, консультативних та адміністративних послуг.

Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській області надано 516 тисяч послуг, з них у серпні 2014 року - 171 тисяча. Серед них, з початку року ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області платникам надано майже 148 тисяч адміністративних послуг, в тому числі у серпні 2014 року - близько 18 тисяч. З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області, фахівцями обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, за січень – серпень 2014 року через такі скриньки отримано 433 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників.

Таким чином, статистика послуг та результати анкетування свідчать про високу інтенсивність роботи Центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області, а також створення позитивної податкової культури платників.

Яким суб’єктам господарювання видаються ліцензії на виробництво спирту

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового видаються суб’єктам підприємницької діяльності, які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт підприємницької діяльності.

Зазначена норма регулюється Законом України від 19 грудня 1995 року N 481/95-BP ”Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” із змінами та доповненнями.

Юридична особа може перейти на спрощену систему оподаткування протягом року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів може перейти на спрощену систему оподаткування. Зробити це можна шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Юридична особа має право перейти на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік

Такий перехід може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано відповідні вимоги (встановлені в п. 291.4 ст.291 ПКУ).

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування регулюється ст. 298 Податкового кодексу України.

Терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не переносяться

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, то терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, не переносяться.

Відповідна норма визначена п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.20).

Чи можна в рядку «Номер телефону» податкової накладної зазначати номер мобільного телефону?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що формою податкової накладної, яка затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 № 10, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2014 за № 185/24962 (далі – Порядок № 10), крім обов’язкових реквізитів передбачені й інші додаткові реквізити, зокрема, «Номер телефону» продавця та покупця.

Для заповнення рядка «Номер телефону» податкової накладної передбачено десять клітинок, які заповнюються у числовому форматі. При заповненні цього рядка слід зазначати телефонний номер абонента з кодом населеного пункту або відповідним кодом мобільного оператора. Номер телефону вирівнюється по правому краю поля і не повинен містити жодних інших знаків та символів (п. 2 Порядку № 10).

Враховуючи викладене, податкова накладна, в якій платником ПДВ зазначено номер мобільного телефону (за умови вірно заповнених всіх обов’язкових реквізитів та інших рядків) не вважається заповненою з порушеннями.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.19).

Про зміни у податковому законодавстві

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 31.07.2014 №1621 внесені зміни до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів, яким передбачено:

- введення з 1 січня 2015 року системи електронного адміністрування ПДВ;

- збільшення «порогу» для обов’язкової реєстрації платником ПДВ з 300 тис. грн. до 1 млн. грн.;

- продовження до 31 грудня 2014 року включно режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України зернових та технічних культур;

- підвищення розміру акцизного податку на тютюнові вироби.

В Податковому кодексі України виключено абзац дев’ятий п.152.11 ст.152 ПКУ, внаслідок чого встановлено додаткові умови для отримання податкових пільг підприємствам паливно-енергетичного комплексу (пільга відповідно до п.154.8 ст.154 ПКУ), водо-, теплопостачання та водовідведення (пільга згідно з п.154.9 ст.154 ПКУ), які отримують такі пільги в межах схвалених інвестиційних програм. З 3 серпня 2014 року таким підприємствам необхідно вести окремий облік доходу (прибутку), який звільнено від оподаткування.

Згідно останніх змін обмежено дію пільги з податку на прибуток, передбаченої пп.136.1.9 п.136.1 ст.136 ПКУ щодо не включення до складу доходів сум коштів інститутів спільного інвестування та фондів операцій з нерухомістю – відтепер ця пільга не розповсюджується на проценти, нараховані за їх активами.

Також скасовано пільгове оподаткування прибутку для готельної діяльності та підприємств, які виробляють електричну енергію виключно з відновлювальних джерел енергії (підпункти «а» і «в» пункту 17 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ). З 03 серпня 2014 року прибуток таких підприємств від їх основної діяльності оподатковується за ставкою 18%.

Тимчасово, до 1 січня 2015 року підвищено ставки плати за користування надрами для природного газу, що видобувається з покладів до 5 км і реалізується для потреб промисловості, - з 28 % до 55 %.

Ще є можливість вплинути на податкову реформу в агросекторі!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно запропонованих змін Кабінетом Міністрів України у рамках проведення податкової реформи передбачається переведення на загальну систему оподаткування деяких груп агропідприємств. Критерії для такого переведення зараз активно обговорюються і в кожного зацікавленого є можливість вплинути на їх склад, донести Кабінету Міністрів України свої зауваження і пропозиції і самим взяти участь у формуванні концепції реформування оподаткування аграрних підприємств. Детально ознайомитися з Концепцією реформування податкової системи можна за посиланням: http://sfs.gov.ua/anonsi/7085.html

Використання марок акцизного податку попереднього зразка

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 і від 13 березня 2013 року № 188» від 03.07 2013 № 474 з 1 вересня 2013 року запроваджено марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

В разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

Продукція, маркована марками акцизного податку попереднього зразка, перебуває в обігу до її повної реалізації у межах терміну придатності для споживання.

Податкова звітність в електронному вигляді без головного бухгалтера

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в разі виникнення змін в облікових даних платника податків щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи (відокремлених підрозділів юридичної особи), такому платнику податків необхідно:

  • подати до контролюючого органу в 10-денний термін із дня виникнення змін у облікових даних платників податків реєстраційну заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського (податкового) обліку;

  • до моменту подання наступної електронної звітності скасувати посилений сертифікат відкритих ключів, що був отриманий на головного бухгалтера, посада якого вакантна. Для скасування сертифіката ключа заявник зобов’язаний подати до АЦСК ІДД Міндоходів або відокремленого пункту реєстрації письмову заяву встановленого зразка, засвідчену його особистим підписом. Якщо заявником є юридична особа, заява засвідчується підписом уповноваженого представника та печаткою юридичної особи.

До призначення нового головного бухгалтера електронні цифрові підписи (ЕЦП) посадових осіб платника податків будуть накладатись у такому порядку:

  • першим — ЕЦП керівника:

  • другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Зарахування коштів від контрагентів з АР Крим

Нікопольська ОДПІ нагадує, що враховуючи припинення діяльності українських банківських установ та їх відокремлених підрозділів на території АР Крим, а також те, що валютним законодавством України не визначено особливостей проведення резидентами розрахунків за продукцію, роботи, послуги на підставі договорів з контрагентами з АР Крим, з метою забезпечення в умовах тимчасової окупації території АР Крим отримання резидентами належних їм коштів за продукцію, роботи, послуги за договорами з контрагентами з АР Крим, уповноважений банк має право зарахувати на рахунок резидента-отримувача кошти у гривнях, що надійшли через кореспондентські рахунки іноземних банків (крім банків, що розташовані та/або здійснюють свою діяльність на території АР Крим) у гривнях, відкриті в уповноважених банках, за продукцію, роботи, послуги на підставі відповідних договорів з контрагентами з АР Крим.

Припинення реалізації алкогольних напоїв та пива

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкт підприємницької діяльності може надати органу доходів і зборів, на обліку в якому він перебуває, письмове повідомлення (заяву) про припинення в подальшому господарської діяльності з реалізації алкогольних напоїв і пива в оптовій та/або в роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування, якщо він протягом поточного року припиняє продаж зазначеної продукції та у подальшому не передбачає її реалізацію.

Для суб’єкта підприємницької діяльності, що здійснював реалізацію алкогольних напоїв додатковою умовою є одночасне завершення строку дії ліцензії або отримання органом доходів і зборів письмового повідомлення про анулювання ліцензії на реалізацію в оптовій та/або в роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв.

Ліцензія є, продажу немає

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати до контролюючого органу розрахунок збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, в тому числі у випадку відсутності у суб’єкта підприємницької діяльності у звітному місяці факту реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, тобто незалежно від наявності у платників об’єкта оподаткування.

Виручка від реалізації безалкогольного пива

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво, а об’єктом оподаткування збором є виручка - товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово - роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі.

При цьому ПКУ не передбачає виключення із об’єкта оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства виручки - товарообороту, одержаного від реалізації в оптово - роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування пива безалкогольного.

Погодинна оренда приміщення та земельної ділянки

Нікопольська ОДПІ нагадує, що нормами Податкового кодексу України не передбачено ставок земельного податку за площі, що надаються в оренду на неповний робочий день (кілька годин на тиждень або день). Таким чином, суб’єкти господарювання, які надають в оренду приміщення на неповний робочий день, обчислюють земельний податок на загальних підставах.

Чи зобов’язаний орендар земельної ділянки надавати до податкової копію договору оренди?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що орендар земельної ділянки зобов’язаний у п’ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору до податкової.

Чи є підставою для відмови у прийнятті податкової декларації з плати за землю неподання платником довідки про розмір грошової оцінки землі?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що подання довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки передбачено у разі подання першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) або у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі та вона має інформаційний характер. Отже, неподання платником разом з податковою декларацією за звітний період такої довідки (витягу) не є підставою для відмови у прийнятті податкової декларації з плати за землю.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1097 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar