Покров Пятница 17.05.24, 13:10
Сайт
Главная » 2014 » Октябрь » 13 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
10:39
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: Платники мають продемонструвати нове ставлення до сплати податків

Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прес-конференції в Інформаційному агентстві «Укрінформ».

За його словами, сьогодні ставлення платників податків до органів ДФС змінилося в гірший бік. Більшість платників нівелюють існування податкових інспекцій та намагаються вирішувати проблемні питання в судах та інших органах влади.

«ДФС веде активну роботу з судами у контексті відпрацювання ризикових суб’єктів господарювання та певних господарських відносин. Ми фактично відслідковуємо ті системні рішення, які працюють проти нас. Сьогодні деякі платники вважають, що ДФС не має важелів для вирішення проблемних ситуацій. Ми будемо змінювати цю думку. Наша судова система живе своїм окремим життям. І якщо випало на нашу долю кинути їй виклик, ми це зробимо», – наголосив Ігор Білоус.

Голова ДФС України також запевнив, що докладе максимум зусиль для того, щоб заручитися підтримкою і Президента України, і Прем’єр-міністра і Генерального прокурора для вирішення даного питання.

 

Ігор Білоус: Ставка ЄСВ буде меншою, ніж тіньовий податок, який сьогодні платять працедавці

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус вважає реформу єдиного соціального внеску (ЄСВ) однією з ключових складових урядового пакету податкових змін, що разом здатні вивести всю економіку України з тіні.

«Сьогодні податкове навантаження на зарплатні доходи в Україні є найбільшим у Європі. Наслідком цього є міграція заробітної плати у «сутінки»», - зазначив Ігор Білоус в інтерв’ю інформаційному агентству Укрінформ.

Він пояснив, що сьогодні 70%-80% бізнесу або доплачує, або повністю платить працівникам зарплату в конвертах. За оцінками ДФС України, щомісячні тіньові доплати складають від 20 до 50 млрд. грн. Це породжує чорний ринок готівки, який ніхто не контролює, його не здатний відстежити Національний банк. Саме з цих грошей платяться хабарі. А масова конвертація тіньових грошей у долари, спровокована панічними настроями, здатна стрімко «обвалити» гривню.

«Водночас, у зарплатних податках частка єдиного соціального внеску, що стягується з працедавця, є набагато більшою, порівняно з податком на доходи, який сплачує працівник», - говорить голова ДФС. Саме тому, на його переконання, реформа ЄСВ може виконати роль локомотива, що легалізує доходи громадян і витягне економіку країни із тіньової зони.

«Головна наша ідея втілена в урядовому законопроекті «Про реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці», - значне, у 2,5 раза, скорочення податкового навантаження на ту частину зарплати, яку більшість працедавців виводять із готівкового обігу і роздають у конвертах, - зауважив Ігор Білоус. - При цьому, чим більшою буде легальна оплата праці найманого працівника, тим меншою виявиться усереднена ставка ЄСВ на всю суму зарплати. Це мотивуватиме топ-менеджера підприємства не тільки легалізувати, а й підвищувати оплату праці».

Керівник Державної фіскальної служби України звертає увагу на те, що з неофіційної частки заробітної плати працедавець не здійснює легальні платежі до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування. Разом з тим, він платить чималий тіньовий податок, який включає витрати на послуги конвертаційного центру, на охорону, зберігання й транспортування готівки, на доплату бухгалтеру за тіньові операції. В середньому, за підрахунками ДФС, такий тіньовий податок складає не менше 18% від суми «конвертованої» зарплати.

«Ми пропонуємо працедавцям сплатити менше - 15%-16% від тієї частки зарплати, яку вони сьогодні розкладають у конверти, а крім цього - спокійну, легальну роботу без остраху застосування штрафних санкцій», - наголосив Ігор Білоус.

 

Ігор Білоус: Ми внесемо в парламент оновлену концепцію податкової реформи, що не викличе спротиву чесно працюючого бізнесу

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус поінформував про перебіг підготовки до повторного внесення урядом до Верховної Ради України пакету законопроектів з питань реформи податкової системи.

«Іде робота з підготовки законопроектів до повторного внесення в Раду. Уряд вивчає найбільш критичні зауваження бізнесу. В Міністерстві фінансів та в Державній фіскальній службі тривають зустрічі й консультації зі спілками підприємців, з бізнес-асоціаціями, з експертами, продовжують працювати робочі групи з окремих напрямів податкової реформи», - зазначив Ігор Білоус в інтерв’ю Інформаційному агентству Укрінформ.

За його словами, обговорюються питання, що найбільше непокоять підприємців, зокрема, деякі обмеження на обрахування валових витрат підприємств - платників податку на прибуток, необхідність запровадження запобіжників проти нових схем ухилення від оподаткування. Додатково дискутується порядок застосування окремих податкових заходів, покликаних компенсувати прогнозні втрати бюджету внаслідок лібералізації низки норм Податкового кодексу.

Зокрема, керівник ДФС назвав цілком аргументованими застереження підприємців щодо можливої тінізації продажу підакцизних товарів у зв’язку із пропонованим скасуванням перевірок малого бізнесу. «Можливо, деякі позиції законопроектів зазнають змін. Адже ми не зацікавлені в міграції окремих секторів економіки в тінь і в погіршенні конкурентних умов для легального бізнесу», - підкреслив Ігор Білоус.

Разом з тим, очільник Державної фіскальної служби України наголосив: ідея, закладена в урядові законопроекти, залишається незмінною - це спрощення податкової системи, зменшення ставок, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, виведення економіки з тіні.

«За підсумками обговорення ми внесемо в парламент оновлену концепцію податкової реформи, яка, сподіваюсь, не викликатиме спротиву з боку легального бізнесу», - підкреслив Ігор Білоус.

 

До держказни Нікопольщини з початку року надійшло більше 537 млн. гривень

Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук. За його словами за січень - вересень 2014 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 537,4 млн. гривень.

Зокрема, в січні – вересні 2014 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 110,8 млн. гривень. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 49,7% від загальної суми надходжень до Державного бюджету та податок на прибуток – 15,5%.

Місцевий бюджет у січні – вересні 2014 року отримав 426,6 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб (70,5% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), плата за землю (17,7% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів) та єдиний податок (4,5% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів).

Геннадій Ткачук зазначив, що головним завданням Державної фіскальної служби України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

 

З 4 вересня у 10 разів підвищено фінансові санкції та посилено відповідальність за порушення у сфері обігу підакцизних товарів

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Віктор Ковальчук звернув увагу, що внесені зміни до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм, підвищено розміри фінансових санкцій до суб'єктів господарювання у вигляді штрафів у разі:

- оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії — 200% вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат продукції, але не менше 10 000 гривень (замість 1000 гривень);

- зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру,— 100% вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- використання спирту-сирцю виноградного або спирту-сирцю плодового у спосіб, не передбачений цим Законом, 200%  вартості спирту, але не менше 17 000 гривень (замість 1700 гривень);

- оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10 000 гривень (замість 5000 гривень);

- роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10 000 гривень (замість 1000 гривень);

 

ДФС попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби

Головне управління власної безпеки ДФС України попереджає про збільшення кількості випадків шахрайських дій, здійснених злочинцями під виглядом працівників органів ДФС.

З початку поточного року зафіксовано 13 випадків, коли для заволодіння коштами суб’єктів господарювання шахраї представлялися працівниками органів ДФС. За цими фактами розпочато 9 кримінальних справ.

Події зі схожими обставинами відбувались в Вінницькій, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Рівненській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій та Чернігівській областях.

Так, на мобільний телефон посадової особи суб’єкта господарювання телефонувала невідома особа, яка зверталася нібито від імені працівника ДФС – найчастіше начальника або заступника начальника податкової інспекції. Шахраї просили надати гроші нібито на потреби працівників служби –«фінансова допомога для прийому перевіряючих із ДФС України» або вимагали кошти за не проведення перевірки фінансової діяльності підприємства. Діяли такі особи через посередника, у більшості випадків це був водій таксі, який отримував та передавав гроші.

Для запобігання діяльності шахраїв просимо у випадку отримання таких дзвінків, або інших протиправних дій, терміново звертатися до Антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07.

 

У вересні виявлено численні факти розсилки шкідливого програмного забезпечення

Протягом вересня 2014 року фахівцями Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України CERT-UA виявлено численні факти розсилання електронних листів, нібито від державних органів та установ, які містили посилання на шкідливий файл.

Отримувачами таких електронних листів, як правило, є бухгалтери або керівники підприємств, на комп’ютерах яких встановлені системи типу клієнт-банк, або наявний доступ до бухгалтерських програм.

З метою обходу СПАМ та інших фільтрів електронних поштових систем зловмисники надсилають не саме шкідливе програмне забезпечення, а посилання, при переході по якому відбувається перенаправлення на інший (зазвичай, скомпрометований) веб-сайт і на комп’ютер адресата завантажується шкідлива програма.

Просимо платників бути уважними та не відкривати підозрілих електронних листів чи додатків. У разі їх отримання потрібно негайно поінформувати про це CERT-UA.

Детальну інформацію шахрайських електронних листів з посиланням на віруси можна отримати на веб-сайті CERT-UA за посиланням http://cert.gov.ua/?p=1678.

 

Юридичні та фізичні особи, податковою адресою яких є ВЕЗ «Крим», прирівнюються до нерезидентів

27 вересня 2014 року набрав чинності Закон України від 12 серпня 2014 року №1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».

Відповідно до пунктів 5.2 та 5.3 статті 5 зазначеного закону, взаємовідносини між особами, які мають податкову адресу на території ВЕЗ «Крим», та особами, які мають податкову адресу на іншій території України, є контрольованими операціями згідно із статтею 39 Податкового кодексу України. Юридичні особи (відокремлені підрозділи) та фізичні особи, які мають податкову адресу (місцезнаходження/місце проживання) на території ВЕЗ «Крим», для цілей оподаткування прирівнюються до нерезидентів.

Таким чином, виконання норм статті 39 Податкового кодексу щодо трансфертного ціноутворення має відбуватися з урахуванням норм Закону № 1636.

Детальніше ознайомитися із Законом України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України можна за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/zakoni-ukraini/63321.html

 

Дніпропетровські бізнесмени «зекономили» на медичних засобах та «заробили» на кримінальну відповідальність

Дніпропетровською митницею Міндоходів проведена перевірка законності ввезення в України товарів «лікарські засоби» з метою унеможливлення приховування реальних цін на продукцію, зменшення бази оподаткування, ухилення від сплати належних митних платежів, виведення за кордон значних сум грошових коштів та подальшого здійснення неправомірних операцій з ними.

За результатам перевірки, митникам вдалося викрити злочинну схему ввезення з європейських країн до України, одним з дніпропетровських підприємств, лікарських засобів, вартість на які було занижено вдвічі від ціни, задекларованій митним органам Євросоюзу. Різниця у вартості становить більше одного мільйона доларів США.

В порушення вимог Податкового кодексу України, службові особи підприємства зависили витрати шляхом внесення до податкової звітності завідомо недостовірних даних щодо реального обсягу витрат з придбання імпортних товарів, що призвело до ненадходження до бюджету податку на прибуток на загальну суму більше 1,5 мільйони гривень.

На даний час розглядається питання щодо притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності за умисне ухилення від сплати податків.

 

На дніпропетровському підприємстві робітники отримували зарплату двома частинами: офіційно та в «конвертах»

Співробітники ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області встановили, що керівники ТОВ «З», яке займається виготовленням та реалізацією металопластикових виробів, на протязі 2011 – 2013 років та І кварталу 2014 року виплачували заробітну плату найманим працівникам двома частинами.

Перша частка платежу, який є офіційним і складає в середньому 1275 грн. на місяць, перерахувалась на рахунки пластикових карток робітників, відкритих у банку «А». Інша частка, близько 2500-3000 грн. на місяць, - так званих «конвертах», з якої ТОВ «З» не утримувало податок на доходи фізичних осіб та єдиний соціальний внесок, виплачувалась на картки трудівників, оформлених у банку «Б».

За попереднім розрахунком, загальна сума виплачених підприємством доходів без нарахування, утримання та перерахування до бюджету коштів, за три останніх роки склала понад 7 млн. грн., з яких до бюджету не надійшло більше 1 млн. грн. ПДФО та 3 млн. грн. ЄСВ.

На теперішній час працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області здійснюються заходи щодо збору доказової бази для ініціювання порушення кримінального провадження у відношенні посадових осіб ТОВ «З» за фактом ухилення від оподаткування.

 

Майже 34 мільярди гривень забезпечено в бюджети усіх рівнів податковою службою Дніпропетровської області

На Дніпропетровщині з початку року збір платежів до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) склав 33 млрд. 982 млн. грн. у тому числі:

- до державного бюджету – 13 млрд. 161,7 млн.грн.;

- до місцевих бюджетів – 7 млрд. 454,9 млн. грн.;

- по єдиному соціальному внеску – 13 млрд. 365,5 млн. грн.

Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на  2 млрд. 584,5 млн. грн., або на 8,2 відс. (з 31,4 млрд. грн. у січні-вересні 2013 року до 34,0 млрд. грн. у січні-вересні 2014 року), у тому числі:

- до загального фонду державного бюджету – зростання на  1 млрд. 558,6 млн. грн., або на 13,5 відс.;

- до місцевих бюджетів – зростання на 554,3 млн. грн., або на 8,0 відс.;

- по єдиному соціальному внеску - зростання на 628,1 млн. грн., або на 4,9 відс.

 

Не залишайтеся віч-на-віч з корупцією

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці.

Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:

труднощі в спілкуванні;

некоректне ставлення;

перевищення повноважень;

неякісне обслуговування;

та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Особливості переміщення товарів українського походження з тимчасово окупованої території

Нікопольська ОДПІ нагадує, що товари, які відповідають критеріям повністю вироблених, достатньо перероблених чи ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України, вважаються товарами походженням з України та вільно переміщуються на іншу територію України без застосування будь-якого мита. Це відбувається  за умови подання сертифіката про походження товару з України. Такий сертифікат видається торгово-промисловими палатами України на іншій території України.

Для підтвердження походження товарів, що виготовляються у вільній економічній зоні «Крим», застосовуються сертифікати форми У-1.

У разі надання при митному оформленні зазначеного сертифіката до товарів не застосовується будь-яке мито (ввізне мито; сезонне мито; спеціальне мито, антидемпінгове мито, компенсаційне мито).

Відповідна норма передбачена частиною 6.6 ст. 6 Закону України від 12.08.2014  № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України»,  який набрав чинності 27.09.2014.

 

Оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість”

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Проект постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість” розроблено на виконання підпункту 14 пункту 1 розділу І Закону України від 31 липня 2014 року №1621-VІІ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України” (далі – Закон №1621), яким з 1 січня 2015 року запроваджується система електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом внесення змін до Податкового кодексу України.

Так, статтею 2001 цього Кодексу (у редакції Закону №1621) визначено, що Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядок електронного адміністрування ПДВ визначає:

- механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

- особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в умовах дії системи електронного адміністрування ПДВ;

- механізм проведення розрахунків з бюджетом із застосуванням рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ.

Єдиний можливий механізм досягнення цілей державного регулювання – це прийняття відповідного акта Кабінету Міністрів України, що є найбільш ефективним способом забезпечення правильного застосування чинного законодавства щодо системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови приймаються упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на адресу розробника: поштову – 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України, Департамент методологічної роботи з питань оподаткування; електронну – dpspdv@ukr.net.

 

Які товари належать до підакцизних груп товарів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до підакцизних товарів належать:

- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;

- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

- нафтопродукти, скраплений газ;

- автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.

Перелік підакцизних товарів визначено п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України.

При цьому, платниками акцизного податку є:

- особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини;

- особа - суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію)митну територію України;

- фізична особа - резидент або нерезидент, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню, відповідно до митного законодавства;

- особа, яка реалізує конфісковані підакцизні товари (продукцію), підакцизні товари (продукцію), визнані безхазяйними, підакцизні товари (продукцію), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизні товари (продукцію), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави, якщо ці товари (продукція) підлягають реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку;

- особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження підакцизні товари (продукцію), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законом;

- особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, що передбачають звільнення від оподаткування, у разі порушення таких вимог;

- особа, на яку покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції), на які встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, 0 євро за 1000 кг нафтопродуктів у разі порушення таких умов;

- особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) в разі порушення таких умов;

- замовники, за дорученням яких виробляються підакцизні товари (продукція) з давальницької сировини, сплачують податок виробнику.

Перелік платників акцизного податку визначений ст. 212 Податкового кодексу України.

 

Нормативно - правові акти, якими регулюється здійснення зовнішньоекономічної діяльності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що основними нормативно-правовими актами, які регулюють відносини в сфері зовнішньоекономічної діяльності є:

- Декрет Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» зі змінами та доповненнями;

- Закон України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» зі змінами та доповненнями;

- Закон України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» зі змінами та доповненнями;

- Закон України від 23 грудня 1998 року N 351-XIV «Про регулювання товарообмінних (бартерних) операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності» зі змінами та доповненнями;

- Указ Президента України від 18 червня 1994 року №319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами»;

- Указ Президента України від 27 червня 1999 року №734/99 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства»;

- Наказ Міністерства фінансів України від 25.12.95 №207 «Про затвердження форми Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 січня 1996 р. за №18/1043 та інші.

 

Платники ФСП сплачують орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками земельного податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва. Водночас, орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності такі платники сплачують відповідно до укладеного договору оренди землі.

Нагадуємо, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками, зокрема, земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва).

Порядок сплати орендної плати регулюється ст. 288 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Рекомендуємо ознайомитися

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Верховною Радою України 2 вересня прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги», відповідно до якого, сума благодійної допомоги, виплаченої благодійниками та фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

До оподатковуваного доходу не включається допомога на будь-яку суму, що надається учасникам бойових дій та членам їх сімей, для закупівлі або безпосередньо у вигляді спеціальних засобів індивідуального характеру, технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни та інших товарів, які належать до визначеного Кабінетом Міністрів України переліку, а також для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення тощо.

Детальніше із Законом України № 1668-VII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги” можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/zakoni-ukraini/63319.html.

 

РРО у вихідні та свята

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у робочі дні підприємства реєстратор розрахункових операцій повинен бути в увімкненому стані і роздрукування фіскального звітного чеку є обов’язковим. Якщо суб’єкт господарювання не здійснює діяльності у конкретні дні (вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці, тощо), що підтверджується відповідним наказом, то реєстратори розрахункових операцій не застосовуються та інформація по дротових або бездротових каналах зв’язку не подається.

 

Ще раз про податкову соціальну пільгу

Нікопольська ОДПІ нагадує суб’єктам господарювання, що податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви від платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Нормами Податкового кодексу України не передбачено щорічне подання заяви про застосування податкової соціальної пільги. При цьому, якщо у платника податку виникає право на застосування пільги з інших підстав, ніж зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен подати заяву з відповідними документами, що підтверджують таке право.

При застосуванні податкової соціальної пільги слід враховувати те, що пільга надається винятково за одним місцем роботи за вибором платника податку, а також встановлено обмеження щодо розміру доходу для надання пільги, у 2014 році такий дохід не повинен перевищувати 1710 грн. на місяць, а сам розмір звичайної податкової соціальної пільги у 2014 році дорівнює 609 грн.

 

З 1 січня 2015 року звітуємо з ПДВ в електронній формі

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до останніх змін, внесених до Податкового кодексу податкова звітність з податку на додану вартість подається до контролюючого органу всіма платниками в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Подання декларації в паперовому вигляді з цієї дати не передбачено.

Тож, Головне управління Міндоходів у Дніпропетровській області радить всім суб’єктам господарювання отримати посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для подання звітності у паперовій формі.

Дані сертифікати електронних ключів оформлюються безкоштовно і дають можливість подавати до органів Державної фіскальної служби звітність в електронному вигляді зі свого робочого місця, офісу чи дому.

 

Розрахунок суми збору за транспортний засіб

Нікопольська ОДПІ нагадує, що юридичні особи в десятиденний строк після першої реєстрації в Україні транспортних засобів зобов’язані подати до органів фіскальної служби за місцем свого знаходження та за місцем реєстрації транспортного засобу розрахунок суми збору за такі транспортні засоби. До розрахунку обов’язково додаються копії реєстраційних документів, завірені відповідним уповноваженим державним органом України, який проводив таку реєстрацію.

Платники збору зобов'язані при першій реєстрації в Україні пред'являти квитанції або платіжні доручення про сплату збору з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення, а платники, звільнені від сплати збору, - відповідний документ, що дає право на користування такими пільгами.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Нагадуємо, що форма Розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013 р. № 767.

 

Пільги з податку на нерухоме майно у засновників не передбачені

Нікопольська ОДПІ нагадує, що пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів.

Платники податків з метою проведення податкового контролю підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичної особи, відокремлених підрозділів ЮО, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Місцезнаходженням ЮО особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю ЮО (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Отже, фізична особа – засновник ЮО не може застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості за адресою якого зареєстрована дана ЮО.

 

Платник єдиного податку та зовнішньоекономічна діяльність

Нікопольська ОДПІ нагадує, що зовнішньоекономічна діяльність – це діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України так і за її межами.

Фізичні особи, які мають постійне місце проживання на території України, мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, якщо вони зареєстровані як підприємці.

Фізична особа-підприємець-платник єдиного податку може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність як на території України, так і за її межами, за умови, що ним не здійснюються види діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

 

Спрощена система оподаткування у разі поновлення реєстрації підприємця

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі, якщо фізична особа-підприємець, яка на початок поточного року застосовувала спрощену систему оподаткування та щодо якої державним реєстратором прийнято рішення про припинення підприємницької діяльності, поновила реєстрацію протягом поточного року, то така особа вважається платником інших податків і зборів, а не спрощеної системи оподаткування. Така особа не може повернутись у поточному році на «спрощенку», оскільки вже скористалася своїм правом на її застосування у цьому році. Водночас з 1 січня наступного року перейти на спрощену систему вона може.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, якщо він подасть заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Однак, перехід на спрощену систему оподаткування можна здійснити один раз протягом календарного року. Недотримання цієї вимоги є однією з підстав для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта як платника єдиного податку.

 

Вимоги електронної звітності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами Міндоходів пізніше встановленого терміну, вважається поданою з порушенням терміну.

Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому стандарту; підтвердження електронним цифровим підписом платника податків та його посадових осіб; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).

Після того як платник відправив податковий документ в електронному вигляді органи Міндоходів проводять його розшифрування, перевірку цифрового підписку та відповідності електронного документа затвердженому формату. Наступний етап: платнику приходить перша квитанція, яка є підтвердженням передачі його звітів засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається на електронну адресу, з якої було надіслано податкову звітність. Якщо перша квитанція не надійшла, то податковий документ вважається неодержаним.

Про те, що податкові документи прийняті та з ними все гаразд, свідчить друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого документа, відповідність податкового документа затвердженому формату, результати перевірки цифрового підпису, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція із зазначенням причин неприйняття.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів Міндоходів є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платник податків надіслав кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, що надісланий останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.


Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1063 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar