Покров Пятница 17.05.24, 14:00
Сайт
Главная » 2014 » Октябрь » 29 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:07
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

ДФС пропонує Уряду підтримати застосування касових апаратів у роздрібній торгівлі

Державна фіскальна служба має намір переконати Уряд у необхідності застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у роздрібній торгівлі, повідомив Голова ДФС Ігор Білоус під час зустрічі з членами Співтовариства бізнес-лідерів (CEO Club Ukraine).

«Ми пропонуємо включити до урядового пакету законопроектів з питань податкової реформи позицію щодо обов’язкового застосування РРО усіма суб’єктами господарювання в системі роздрібного продажу, за винятком торгівлі на ринках та виїзної торгівлі. Розширення сфери застосування контрольно-касових апаратів – принципова позиція ДФС. І Уряд, як мені здається, схильний підтримати наші аргументи», – поінформував Ігор Білоус учасників бізнес-клубу, що об’єднує більш як 80 керівників українських компаній.

На його думку, ініціатива Державної фіскальної служби знімає застереження опонентів урядової програми підтримки малого бізнесу. Вони ставили під сумнів доцільність преференцій платникам єдиного податку та пророкували втечу в «тінь» частини рітейлу внаслідок запропонованого урядом дворічного мораторію на перевірки контролюючими органами невеликих підприємств.

Разом з тим, Голова ДФС підкреслив надзвичайну важливість програми сприяння малому й середньому бізнесу за нинішнього стану економіки.

«Не зважаючи на загальне економічне падіння, нестабільність на валютному ринку, руйнування інфраструктури цілих регіонів та масову міграцію людей  ми фіксуємо стрімке зростання надходжень єдиного податку, – пояснив Ігор Білоус мотиви підтримки цієї категорії платників податку. – Це означає, що навіть за складних економічних умов є безліч людей, готових працювати, відкривати новий або розширювати існуючий бізнес та створювати нові робочі місця».

Тому, вважає керівник ДФС, зараз було б неправильно відмовлятися від спрощеного оподаткування, як пропонують деякі експерти.

«Сьогодні малий і середній бізнес має всі шанси стати драйвером стабілізації виробництва й відновлення зростання економіки. Було б неприпустимо нехтувати таким потенціалом», – упевнений Ігор Білоус.

На його переконання, Державна фіскальна служба ініціювала реформу спрощеної системи оподаткування, цілком адекватну поточній ринковій ситуації. Модернізована система легко адмініструється, є зрозумілою та привабливою для бізнесу.

ДФС, нагадав Ігор Білоус, запропонувала скоротити удвічі ставки податку для підприємств із річним доходом до 20 млн. грн., спростити розподіл платників єдиного податку на групи, а також скасувати на 2 роки перевірки малого бізнесу. Доповненням до пакету ініціатив стане запровадження касових апаратів у роздрібній торгівлі.

«Розширення сфери застосування контрольно-касових апаратів – не тільки запобігне тінізації малого бізнесу у зв’язку із забороною перевірок, а й легалізує операції на мільярди гривень, що уникали «світла» усі попередні роки. Втратять виробники й продавці необлікованого товару, контрабанди та контрафакту. Натомість, виграє легальний бізнес і держава в цілому», – наголосив Голова Державної фіскальної служби.

 

ГУ Міндоходів області за "круглим столом" із членами Європейської Бізнес Асоціації

17 жовтня 2014 року в ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відбулося засідання "круглого столу" за участі начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василя Андрухів із членами Дніпропетровської філії Європейської Бізнес Асоціації. Обговорювались питання з адміністрування податку на додану вартість, податку на прибуток, контрольно-перевірочної роботи та інші.

За словами Василя Андрухів: "На теперішній час першочерговим завданням для органів фіскальної служби області є забезпечення ритмічних та стабільних надходжень податкових і митних платежів, єдиного соціального внеску. При спаді обсягів промислового виробництва на 6,5 відсотків за січень-вересень 2014 року досягнуто зростання доходів державного бюджету на 11,9 відсотків, або на 1 мільярд 402 мільйона гривень.

Так, за 9 місяців поточного року до бюджетів всіх рівнів надійшло 33 мільярди 982 мільйони гривень, що на 2 мільярди 585 мільйонів гривень або на 8,2 відсотки більше, ніж минулого року, зокрема: до державного бюджету – 13 мільярдів 161,7 мільйонів гривень; до місцевих бюджетів – 7 мільярдів 454,9 мільйонів гривень.

Крім того, за січень – вересень 2014 року надійшло 13 мільярдів 365,5 мільйонів гривень єдиного соціального внеску, що на 628,1 мільйони гривень, або на 4,9 відсотки більше, ніж за відповідний період минулого року". Також, було зазначено про формування місцевих бюджетів Дніпропетровщини, в основному, за рахунок податку на доходи фізичних осіб та плати за землю.

Представники бізнесу – учасники „круглого столу” активно обговорювали новації податкового законодавства, висловлювали думку, що більшість запропонованих змін у податковій системі - доцільні і очікувані бізнесом.

Наприкінці зустрічі всі суб’єкти господарювання відгукнулися на заклик працівників Державної фіскальної служби працювати цивілізовано і прозоро.

 

Підсумки роботи ГУ Міндоходів області за 9 місяців 2014 року

17 жовтня в медіа центрі «ДНЕПР-ПОСТ» відбулася прес-конференція на тему: «Підсумки роботи ГУ Міндоходів області за 9 місяців 2014 року».

У прес-конференції взяв участь Голова комісії з реорганізації Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, заступник начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

За його словами: "За 9 місяців 2014 року було зібрано 33 млрд. 982 млн. грн. З них до державного бюджету надійшло 13 млрд. 161,7 млн. грн., до місцевих бюджетів - 7 млрд 454,9 млн. грн., єдиного соціального внеску - 13 млрд. 365,5 млн. грн.

У порівнянні з відповідним періодом 2013 року надходження платежів до бюджетів всіх рівнів виріс на 2 млрд 584,5 млн. грн., або на 8,2%: до державного бюджету надійшло на 1 млрд. 558 млн. грн. більше коштів, до місцевих бюджетів - на 554,3 млн. грн., а єдиного соціального внеску - на 628,1 млн. грн.".

Особлива увага ГУ Міндоходів області приділяється легалізації праці, зокрема - в сільськогосподарській сфері. Податковими органами Дніпропетровської області, в рамках проведення операції «Урожай - 2014» забезпечено відпрацювання сільгоспвиробників з питань легалізації заробітної плати, перевірки повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

 

Регуляторна політика у Дніпропетровську проста і зрозуміла – такий висновок роботи проведенної координаційної ради

Днями відбулось розширене засідання робочої групи з дотримання у місті Дніпропетровську принципів державної регуляторної політики, в якому взяла участь начальник інформаційно - комунікаційного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Манушак Осипова. На засіданні  були присутні розробники проектів регуляторних актів, члени координаційної ради з питань розвитку підприємництва, керівники підприємств малого та середнього бізнесу, представники громадських об’єднань підприємців і вищих навчальних закладів міста.

Під час обговорення питань щодо поліпшення надання адміністративних послуг дніпропетровцям, і зокрема суб’єктам господарювання, які діють у Дніпропетровську Манушак Осипова довела до присутніх, що з введенням електронних сервісів Міндоходів і створенням максимально зручних умов для громадян і представників бізнесу у Центрах обслуговування платників податків,  податківцям і митникам не лише вдалося звести до мінімально можливого адміністрування податків і митних платежів, але і збільшити надходження до місцевих бюджетів.

 

Обов'язкова реєстрація платників ПДВ з1 січня 2015 року

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Віктор Ковальчук проінформував, що станом на 01.10.2014 року зареєстровано платників ПДВ 808 осіб, з них юридичних осіб - 676, фізичних осіб - 132.

З 1 січня 2015 року обов'язковій реєстрації платниками ПДВ підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій ocoбi, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без урахування ПДВ.

Обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ в Податковому кодексі відсутні, - про це повідомив Віктор Ковальчук.


З початку року ЦОПами надано майже 2,6 млн. адміністративних послуг

Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, протягом січня-вересня поточного року Центрами обслуговування платників надано майже 2,6 млн. адміністративних послуг.

Найбільшою популярністю користувались послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. За 9 місяців цього року було надано 1,2 млн. таких послуг.

На другому місці послуги з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, які контролюються ДФС, – 147,3 тис. послуг, на третьому – реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 209,7 тис. послуг.

Для підвищення ефективності діяльності центрів обслуговування платників та подальшого розвитку та впровадження нових електронних сервісів проводилося опитування відвідувачів Центрів.

Респондентам пропонувалось висловити свою думку щодо необхідності виведення зображень з камер спостереження, встановлених в ЦОПах, на веб – портал ДФС та впровадження електронного сервісу „Онлайн – черга”, який дозволить платникам заздалегідь планувати свій візит до органів фіскальної служби. За результатами опитування значна кількість платників податків підтримала запровадження зазначених сервісів.

Нагадаємо, що на сьогодні в Україні обслуговування платників здійснює 538 ЦОПів, в яких надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Крім того, у центрах обслуговування платники можуть подати звітність та отримати безкоштовні ключі електронного підпису.

 

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Днями заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Антикорупційний сервіс «Пульс». Режим роботи ЦОП та види послуг, які надає Центр».

Як працює Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у

Центрі обслуговування платників податків?

Подання звітності в електронному вигляді має низку переваг, а саме:

- економія робочого часу платників податків, а також їхніх коштів на придбання бланків звітних документів;

- звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях;

- уникнення витрачання часу у чергах до «вікна» прийому звітності;

- гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

При Нікопольській ОДПІ відкрито Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у ЦОП, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі. Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в каб.112 (тел.2-23-18). Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога. Звітність може надсилатись до органів Міндоходів України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18.00, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет. За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29.

 

Яка нерухомість не відноситься до об'єкта оподаткування податком на нерухоме майно?

Як повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, з початку року до бюджету надійшло 83,5 тис. грн. з податку на нерухоме майно від 30 платників.

Відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

об'єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності);

об'єкти житлової нepyxoмості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом; в тому числі їх частки;

будівлі дитячих будинків сімейного типу;

садовий або дачний будинок, але не більше одного такого об'єкта на одного платника податку;

об'єкти житлової нерухомості в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об'єкта на сім'ю, опікуна, піклувальника;

гуртожитки;

об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості, - звернув увагу Володимир Малиновський .

 

Які види адміністративних послуг можна отримати в Центрі обслуговування платників?

З початку 2014 року фахівцями Центру обслуговування платників Нікопольської ОДПІ було надано понад 12,1 тисяч адміністративних послуг.

Всього до Центру за 9 місяців цього року завітало майже 73,5 тисяч громадян, які скористалися різними послугами, що пропонує фіскальна служба. Лише у вересні поточного року до Центру обслуговування звернулося більше 15 тисяч платників.

Від початку року до сервісного центру було подано майже 107,4 тисяч податкових звітів. З приводу прийому та реєстрації вхідної кореспонденції звернулося 20,4 тис. платників.

Крім послуг щодо звітності та реєстрації вхідної кореспонденції, у цьому році фахівцями Центру було надано більше 11 тисяч консультацій щодо дії норм чинного податкового законодавства або порядку заповнення та подання звітності та 12,1 тисяч різних адміністративних послуг.

Також до Центру обслуговування платників завітало 3555 платників податків, як юридичних так і фізичних осіб, для отримання електронного цифрового підпису.

Нагадуємо, що Центр обслуговування платників у Нікопольській ОДПІ знаходиться на 1 поверсі за адресою просп. Трубників 27 та працює щодня, крім неділі.

 

Центри обслуговування платників Дніпропетровщини щомісячно надають понад 18 тисяч адміністративних послуг

Загалом, протягом січня – вересня поточного року Центрами обслуговування платників ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було надано понад 162 тисячі адміністративних послуг.

Здебільш платники податків цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За дев’ять місяців 2014 року було надано майже 91 тисяча таких послуг.

Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Цих послуг протягом січня – вересня поточного року ЦОПами було надано 13,3 тисячі та 11,6 тисяч відповідно.

Нагадуємо, Центрами обслуговування платників Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області надається комплекс послуг, зокрема 35 адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги тощо.

 

На Дніпропетровщині з початку року від платників акцизного податку надійшло 282 мільйони гривень

Фактичні надходження за січень - вересень 2014 року з акцизного податку склали 282 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2013 року сплата цього податку зросла на 156 млн. грн., або в 2,2 рази.

Зокрема, від акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів бюджет поповнився на 254,2 млн. грн., від акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – на 23,5 млн. грн.

Наразі, у Дніпропетровській області на податковому обліку знаходяться 23 платника акцизного податку, у т.ч. 21 - юридична особа та 2 - приватних підприємця.

 

На Дніпропетровщині завдяки фінансовим розслідуванням бюджету відшкодовано понад 27 млн. гривень

Протягом дев’яти місяців 2014 року слідчими ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області розслідувалось 660 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закінчено з 291 кримінального провадження, з яких до суду скеровано 71. З них з обвинувальним актом - 54, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності - 17, з яких 11 проваджень - на підставі ч.4 ст.212 КК України, у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Крім того, протягом січня - вересня поточного року за підслідністю слідчими направлено 114 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 53.

Завдяки розслідуваним справам слідчими Міндоходів Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 27 мільйонів 679 тисяч гривень. Також, накладено арешт на майно порушників у сумі 7 мільйонів 279 тисяч гривень.

 

У вересні на Дніпропетровщині майже 97% оформлених митних декларацій – електронні

У вересні 2014 року на Дніпропетровській митниці Міндоходів оформлено 13,2 тисяч митних декларацій, з яких 12,8 тисяч, або майже 97% – в електронному вигляді. У вересні ж минулого року доля митних декларацій, оформлених завдяки сервісу електронного декларування товарів складала 90%.

З початку 2014 року фахівці митниці Міндоходів оформили більше 111 тисяч митних декларацій, понад 106 тисяч з них – в електронний спосіб. При цьому у січні – вересні 2013 року в електронному вигляді оформлено 96,8 тисяч декларацій від усього обсягу поданих документів.

Підвищений інтерес до використання сучасних технологій оформлення декларацій свідчить про її позитивну оцінку з боку суб’єктів ЗЕД та подальшу перспективність. Адже застосування такої процедури є дуже зручним для бізнесу, оскільки сприяє прискоренню товарообігу, скороченню затрат часу і фінансових витрат на здійснення митних процедур.

 

Електронні сервіси для зручності

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області нагадує, що для комфортного звітування на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщені електронні сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Завдяки цим сервісам можна сформувати, перевірити та надіслати до органів ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію.

Пропонуємо розглянути перелік діючих сервісів:

- «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді.

- «Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників ПДВ.

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків.

Для того, аби перевірити надійність Вашого ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну його назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснює пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомляє результати пошуку.

- «Інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства.

- «Анульована реєстрація платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду.

- «Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення.

- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді.

- «Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

На веб-порталі також розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».

 

За дев’ять місяців на «Пульс» зателефонували 440 громадян Дніпропетровської області

На протязі січня – вересня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 440 заявників Дніпропетровського регіону.

Майже дві третини питань (283), що порушувались у зверненнях мешканців Дніпропетровщини, стосувалися подання звітності в електронному вигляді. Також, за допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань щодо роботи органів Міндоходів (83 звернення). Крім того, з приводу перевірок суб`єктів господарювання зателефонували 36 платників, роботи Центрів обслуговування платників - 11 громадян.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс» (044)284-00-07, на який є можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

 

Ввезення громадянами на територію України лікарських засобів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що громадяни можуть ввозити на митну територію України лікарські засоби, що містять наркотичні чи психотропні речовини, які переміщуються в ручній поклажі та/або в супроводжуваному або несупроводжуваному багажі громадянина, у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

Пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у поштових (у тому числі міжнародних) відправленнях забороняється.

 

На митницях ДФС для волонтерів працюють цілодобові «гарячі лінії»

Для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС України організовано роботу «гарячої лінії».

Фахівці митниць у цілодобовому режимі надаватимуть консультації волонтерам або донорам, які переміщують через митний кордон України гуманітарну, благодійну або технічну допомогу, а також сприятимуть оперативному вирішенню будь-яких питань, які виникають під час митного оформлення товарів.

Така інформаційна підтримка дозволить уникнути затримок гуманітарних вантажів на кордоні та сприятиме їх якнайшвидшому надходженню до місць призначення.

 

Термін дії довідки про декларування валютних цінностей

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 1 Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» від 18 червня 1994 року № 319/94 зі змінами та доповненнями, встановлено обов’язковість щоквартального декларування суб’єктами підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.

На підставі п. 3 наказу Міністерства фінансів України від 25.12.1995 № 207 «Про затвердження форми Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами» обов’язкове декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності за затвердженою формою щоквартально в терміни, встановлені для подання квартальної та річної бухгалтерської звітності, – протягом 40 календарних днів, що настають  за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Порядок подання суб’єктами підприємницької діяльності Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами (далі – Декларація), та отримання ними довідки про проведення декларування за встановленою формою передбачено спільним листом Національного банку України та ДПА України від 17.04.2003 № 28-311/1929-2823, № 3368/5/23-5316.

Суб’єкт підприємницької діяльності подає Декларацію зі штампом контролюючого органу та підписом відповідальної особи до територіального управління Національного банку України за своїм місцезнаходженням. Після отримання Декларації територіальне управління Національного банку України видає довідку про проведення декларування, яка засвідчується підписом начальника (заступника начальника) територіального управління Національного банку України та відбитком печатки відповідного територіального управління.

Зазначену довідку суб’єкт підприємницької діяльності подає контролюючому органу, до якого попередньо була подана Декларація, для засвідчення підписом начальника відповідного контролюючого органу або його заступника та відбитком печатки.

Довідка про декларування валютних цінностей діє до отримання нової довідки засвідченої та скріпленої печатками територіального управління Національного банку України і контролюючого органу.

 

Чи повинен платник податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.4 ст.62 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом.

Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання визначаються ст.128 Господарського кодексу, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання. Тобто фізичні особи-підприємці рішення про отримання печатки приймають самостійно в залежності від специфіки діяльності.

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки.

Водночас, враховуючи норми Податкового кодексу України

від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (в тому числі п.48.3 ст.48) форми документів, які подаються до органу ДФС (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.01).

 

Заробітна плата найманих працівників, які проживають на території ВЕЗ "Крим", оподатковується за місцезнаходженням роботодавця

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що доходи найманих працівників, які мають постійне місце проживання на території ВЕЗ "Крим", як заробітна плата та інші подібні виплати та компенсації, що виплачуються роботодавцем з місцезнаходженням на іншій території України, оподатковуються за загальними правилами за місцезнаходженням такого роботодавця.

На території вільної економічної зони "Крим" не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Нагадуємо, вільна економічна зона "Крим" запроваджується на десять повних календарних років, починаючи з дня набрання чинності Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" від 12.08.2014 № 1636-VII. Тобто, з 26 вересня 2014 року. Строк дії може бути продовжено або скорочено законом України. Закінчення режиму тимчасової окупації не є підставою для припинення дії ВЕЗ "Крим".

 

Яким чином у Звіті про суми податкових пільг виправляється помилка?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 (далі – Порядок №1233).

Зазначений Порядок є обов’язковим для виконання суб’єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг.

Так, суб’єкт господарювання веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг, який подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

Форма Звіту про суми податкових пільг визначена додатком до Порядку №1233.

Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 №167.

Враховуючи те, що формою Звіту про суми податкових пільг, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті про суми податкових пільг у межах року. При цьому, виправлення помилок у Звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.

З цим та іншими запитаннями - відповідями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

 

Медичні вироби, які входять до затвердженого переліку, підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 відсотків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 10 вересня 2014 в газеті «Урядовий кур’єр» опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

Зазначеною Постановою затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТ ЗЕД, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків (далі – Перелік).

Так, за ставкою 7 відсотків підлягають оподаткуванню ПДВ виключно ті медичні вироби, які визначено у Переліку. При цьому враховується наявність відповідного маркування для встановлених товарних позицій, незалежно від ставки податку, яка застосовувалась при їх придбанні чи ввезенні на митну територію України.

Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності Постановою підлягають оподаткуванню за ставкою податку 20 відсотків як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України та незалежно від ставки податку, яка застосовувалась для обчислення суми податку під час їх придбання на митній території України чи ввезення на митну територію України.

З набранням чинності постановою № 410 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2014 року № 216 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

 

Витрати платника в сумі вартості остаточно забракованої продукції

Нікопольська ОДПІ нагадує, що фактична вартість остаточно забракованої продукції не включається до складу витрат платника податку, крім втрат від браку, які складаються з вартості остаточно забракованої з технологічних причин продукції (виробів, вузлів, напівфабрикатів) та витрат на виправлення такого технічно неминучого браку, в разі реалізації такої продукції.

Тож, платник податку має право самостійно визначати допустимі норми технічно неминучого браку в наказі по підприємству за умови обґрунтування його розміру. Такі самостійно встановлені платником податку норми діють до встановлення таких норм центральними органами виконавчої влади у відповідній сфері.

До складу витрат може бути віднесена вартість остаточно забракованої з технологічних причин продукції (виробів, вузлів, напівфабрикатів), та витрати на виправлення такого браку, в разі реалізації такої продукції, у межах допустимих норм технічно неминучого браку, розмір яких встановлено в наказі по підприємству за умови їх обґрунтування. Фактична вартість остаточно забракованої продукції, що перевищує допустимі норми технічно неминучого браку, не включається до витрат платника податку.

 

Платникам єдиного податку до уваги!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

• не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

• обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень.

При цьому вимоги, встановлені для другої групи, не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої або п’ятої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для таких груп.

 

Проживання працівників за рахунок роботодавців

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.

Тож, якщо роботодавець компенсує вартість використання нерухомості для проживання працівником, то такий дохід для працівника є додатковим благом та підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 15 та/або 17 відсотків від бази оподаткування.

 

Вода, кава, чай, придбані для працівників та відвідувачів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів роботодавця, що призначені для споживання в офісі будь-яким працівником та відвідувачем офісу, не може розглядатися як об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.

Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку.

Таким чином, вода, кава, чай, придбані за рахунок коштів роботодавця, що призначені для споживання в офісі будь-яким працівником та відвідувачем офісу, не може розглядатися як об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

Виробничі розмови з мобільного

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що вартість послуг мобільного зв`язку (телефонних розмов з мобільного телефону, який знаходиться на балансі юридичної особи), що сплачується юридичною особою за здійснення його працівником виробничих телефонних розмов, не розглядається як додаткове благо за наявності відповідних документів, які підтверджують використання мобільного зв’язку виключно у виробничих цілях.

Вартість послуг мобільного зв`язку (телефонних розмов з мобільного телефону, який знаходиться на балансі юридичної особи), що сплачуються юридичною особою за здійснення його працівником виробничих телефонних розмов, не розглядається як додаткове благо за наявності відповідних документів, які підтверджують використання мобільного зв’язку виключно у виробничих цілях (угода про надання послуг мобільного зв’язку; список працівників, які забезпечуються мобільними телефонами у зв’язку з виробничою необхідністю; розрахункові документи, що надаються оператором мобільного зв’язку абоненту, у яких відображаються час переговорів і номер адресата, а також вартість розмов (послуга з так званої “деталізації рахунка”) тощо.

 

Навчання працівника за рахунок роботодавця

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума, сплачена роботодавцем на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за фізичну особу, але не вище розміру, визначеного в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу (у 2012 році – 1500 грн., у 2013 році – 1610 грн.) на кожний повний або неповний місяць підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи, незалежно від того, чи перебуває ця особа у трудових відносинах з роботодавцем, але за умови, що вона уклала з ним письмовий договір (контракт) про взяті зобов’язання з відпрацювання у такого роботодавця після закінчення вищого та/або професійно-технічного навчального закладу і отримання спеціальності (кваліфікації) не менше ніж три роки. Якщо працівник припиняє трудові відносини з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання, сума, сплачена як компенсація вартості навчання, прирівнюється до додаткового блага, наданого такому працівнику протягом року, на який припадає таке припинення трудових відносин, та підлягає оподаткуванню у загальному порядку.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.

Якщо працівник припиняє трудові відносини з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання, сума, сплачена як компенсація вартості навчання, прирівнюється до додаткового блага, наданого такому працівнику протягом року, на який припадає таке припинення трудових відносин, та підлягає оподаткуванню у загальному порядку.

Якщо при проведенні остаточного розрахунку працівник відшкодовує підприємству витрати на навчання, то у нього не виникає доходу, отриманого як додаткове благо.

 

Чи підлягає оподаткуванню та відображенню в податковому розрахунку за ф. 1-ДФ сума списаної заборгованості, що обліковувалась у ЮО та була списана на користь ФО?

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо фізична особа – підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом України для платників податку – фізичних осіб.

Сума списаної заборгованості, за якою минув строк позовної давності, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «107».

 

Чи підлягає оподаткуванню ПДФО вартість профспілкової путівки на сімейний відпочинок, якщо згідно цієї путівки проводиться оздоровлення члена родини віком після 18 років?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що сімейна профспілкова путівка, надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім’ї після 18 років, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї за ставкою 15% та/або17% в залежності від розміру отриманого доходу.


Інформаційно –комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1157 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar