Покров Пятница 17.05.24, 09:07
Сайт
Главная » 2014 » Ноябрь » 11 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
08:08
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: «Податкова реформа повинна бути компромісом між членами суспільства, між суспільними інтересами держави і приватними інтересами бізнесу»

«Податкова реформа повинна бути компромісом між членами суспільства, між суспільними інтересами держави і приватними інтересами бізнесу. Якщо зараз зробити усі податки 3%, далеко не усі будуть їх платити. А чому? Тому що всі запитують: "А куди йдуть наші гроші, покажіть?», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час інтерв’ю інформаційному агентству Інтерфакс-Україна.

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що в Україні не вирішувалися питання податкового законодавства. «У попередні роки було зроблено багато змін у податковому законодавстві. Загалом близько 70 законів, спрямованих на зміну Податкового кодексу з моменту його прийняття, тобто в середньому один закон кожні три тижні. Як можна вести передбачувану діяльність та будувати економіку з такими змінами?», – підкреслив Ігор Білоус.

«Я вважаю, що пакет податкових законів (Концепція податкової реформи – прес-служба) в цілому нормальний, хоча його, можливо, і слід доопрацьовувати в якихось частинах, деталях. Так буває завжди. А в цілому пакет збалансований щодо бюджету, який ми отримаємо в наступному році. Ми не можемо радикально все «зрізати» (податкові ставки – прес-служба), відмовитися від маси доходів бюджету, не здійснивши при цьому пенсійну реформу і не змінивши соціальне забезпечення».

Ігор Білоус в інтерв’ю зазначив, що перед ним стоїть завдання не просто переконати бізнес у необхідності підтримки даного пакету податкових законів, а й довести до громадськості, що це – частина необхідних Україні реформ.

«Я говорив про це Президенту і Прем'єр-міністру, який розуміє, що нам не можна більше чекати. Вважаю за потрібне зараз йти на це. Звичайно, є заперечення і критика з боку низки асоціацій, лобістів від бізнесу. Ми знову зіткнулися з масованою критикою, але те, що вони забирають у країни 50-70 мільярдів гривень, всі про це забули, ніхто й не згадує», – заявив Голова Державної фіскальної служби.

 

Ігор Білоус: «Борг з відшкодування ПДВ не буде збільшено у цьому році»

«Борг з відшкодування ПДВ не буде збільшено у цьому році. Ми починали з боргом з ПДВ 14,9 млрд. грн. Так і закінчимо. Поточний ПДВ ми виплачуємо без затримок», – про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час інтерв’ю інформаційному агентству Інтерфакс-Україна.

Голова Державної фіскальної служби відзначив, що 14,9 млрд. грн. – це старий перехідний борг, який оскаржується через суди. «Так, це старий перехідний борг (14,9 млрд. грн.) і його дуже складно відшкодувати, так як він фіктивний, якщо не на більшу частину. Він був накопичений незрозуміло як, і цей борг висить. Я не візьму на себе зобов'язання повернути фіктивний борг і, думаю, що ніхто не візьме. Це просто вкрасти гроші з державного бюджету»,– зауважив Ігор Білоус.

 

ДФС України захищає економічні інтереси держави в судах

«Статистика та аналіз судової практики засвідчують підвищення рівня доказової бази, яку нині збирають органи Державної фіскальної служби. Складовими цієї роботи є ретельна досудова підготовка та підвищення якості позовних заяв ДФС, всебічна перевірка нашими правниками фактичних обставин справи, зібраних доказів і документального підтвердження претензій, аналіз судової практики у сфері податкових правовідносин та процесуальних аспектів стягнення податкового боргу», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус в інтерв’ю програмі «Власний погляд» на парламентському телеканалі «Рада».

Державна фіскальна служба України констатує значне зростання цього року загальної суми стягнень на користь держави за рішеннями судів у справах щодо заборгованості зі сплати податків.

Так, у липні-вересні 2014 року (станом на 01.10.2014) у справах за позовами ДФС України судами ухвалено рішення на користь держави на загальну суму 670,4 млн. грн., що на 24% (на 129 млн. грн.) більше, ніж за такий же період минулого року.

При цьому загальна сума компенсації збитків, завданих державі, зростає навіть за умов непрацюючих на сьогодні через військові дії територіальних органів ДФС у Донецькій і Луганській областях та в анексованих АР Крим і м. Севастополь.

Загалом, згідно зі звітними даними за липень-вересень 2014 року, судами різних інстанцій було розглянуто 2 381 справу за позовами органів ДФС до суб’єктів господарювання на загальну суму у 720,1 млн. грн. Із них на користь держави вирішено 2 346 справ на суму 670,4 млн. грн.

У тому числі судами апеляційної інстанції та Вищим адміністративним судом України на користь держави було ухвалено 728 рішень. Відповідна інформація міститься на сайтіwww.reyestr.court.gov.ua

«На сьогодні на розгляді у судах ще перебувають справи за позовами органів ДФС про стягнення податкового боргу (у тому числі справи, провадження по яких порушено у минулих роках) на загальну суму 8 млрд. гривень.Тож очікуємо на правові судові рішення з питань компенсації значних збитків, нанесених державі», - наголосив Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус.

 

ДФС готова до здійснення перевірок на виконання Закону України «Про очищення влади»

Державна фіскальна служба України готова до здійснення перевірки відомостей, зазначених у деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру осіб, які підлягають перевірці відповідно до Закону України «Про очищення влади».

Перевірка здійснюватиметься фахівцями Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб та підпорядкованими територіальними підрозділами за спеціальним алгоритмом. Він дозволяє виявляти недостовірність вказаних у декларації відомостей про наявність у суб’єктів декларування майна (майнових прав), а також невідповідність вартості майна (майнових прав), набутого (набутих) за час перебування на відповідних посадах, доходам, отриманим із законних джерел.

Окрім того, за рішенням Голови ДФС Ігоря Білоуса, у складі вказаного вище Департаменту додатково створюється Управління з метою перевірки відомостей декларацій окремих осіб, зазначених у частині 1 статті 2 Закону України «Про очищення влади».

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» (від 16 жовтня 2014 р. №563) вже у листопаді цього року до ДФС почнуть надходити запити від органів державної влади щодо перевірки відомостей, вказаних суб’єктами декларування. Термін відповіді ДФС на кожен запит не має перевищувати 60 днів.

Інформація про початок проходження перевірки відповідною особою разом з копіями її заяви та декларації, а згодом – інформація про результати перевірки – мають розміщуватися у відкритому доступі на офіційному сайті органу, в якому проводиться перевірка.

Відповідно до Закону «Про очищення влади» (частина третя статті 1, частина восьма статті 3), особа, яка вказала недостовірні відомості щодо набутого майна та не змогла пояснити його походження, позбавляється на 10-річний термін права обіймати посади в органах державної влади та місцевого самоврядування.

Згідно із затвердженим Урядом порядком проведення перевірки, керівник відповідного органу не пізніше, ніж на третій день з дня надходження  відповіді/висновку, якими встановлено недостовірність відомостей, приймає рішення про звільнення особи, стосовно якої проводилася перевірка.

 

За 10 місяців поточного року до зведеного бюджету зібрано більше 600 мільйонів гривень

Під час проведення сеансу телефонного зв’язку “гаряча лінія” на тему: «Про реформування податкової системи. Виконання планових завдань» начальнику Нікопольської ОДПІ було задано питання щодо виконання показників за 10 місяців. Про це Геннадій Ткачук відповів, що за оперативними даними протягом січня – жовтня поточного року до зведеного бюджету зібрано більше 600 млн. грн., що майже на 14,5 млн. грн., або на 2,5 відс. більше відповідного періоду минулого року. Державний бюджет отримав 124,4 млн. грн. В бюджет додатково отримано більше 1 млн. грн. Виконання загального фонду Державного бюджету становить 102,3 відс. – надійшло 120,2 млн. грн., додатково отримано 2,6 млн. грн. У порівнянні з показниками відповідного періоду минулого року збір до Державного бюджету зменшився на 1,3 млн. грн., або на 1,0 відсоток.

Основними джерелами наповнення державного бюджету є:

  • податок на додану вартість  – за січень-жовтень 2014 року надходження склали майже 61,5 млн. грн. або 49,4 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету. У порівнянні з аналогічним періодом 2013 року збір зріс на 266,8 тис. грн., або на 0,4 відсотки;
  • податок на прибуток – надходження склали 20 млн. грн. або 16,1 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету. Відносно минулого року надходження зменшились на 11,6 млн. грн., або на 36,8 відсотки.

Показники Місцевих бюджетів за січень-жовтень 2014 року виконано на 108,6 відс., надходження склали більше 476 млн. грн., додатково отримано 37,6 млн. грн. Відносно аналогічного періоду минулого року надходження зросли майже на 16 млн. грн., темп росту 103,4 відсотка.

Бюджетоутворюючими джерелами наповнення місцевого бюджету є: податок з доходів фізичних осіб, плата за землю, єдиний податок.

На закінчення Геннадій Анатолійович підкреслив, що одним з пріоритетів органів фіскальної служби на сьогодні є стабільне та рівномірне наповнення бюджету.

 

Ви навчаєтесь на контракті? Тоді скористайтеся правом на отримання податкової знижки!

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський нагадав громадянам України, які є платниками податку на доходи фізичних осіб і в 2013 році платили за своє навчання або навчання члена своєї сім'ї першого ступеня споріднення, що вони мають право на податкову знижку за наслідками звітного 2013 року до кінця поточного 2014 року. Такі громадяни можуть повернути собі з бюджету суму витрачених коштів за навчання, але не більш ніж 15%. Для отримання такої знижки необхідно до 31 грудня 2014 року включно, подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси (Нікопольської ОДПІ) декларацію і копію підтвердних документів.

Документи, які слід подавати для податкової знижки:

1 довідку від податкового агента, який у 2013 році нараховував їм заробітну плату, в якій повинно бути зазначено з розбивкою по місяцях: суми нарахованої заробітної плати, суми утриманого ПДФО, суми утриманого з зарплати ЄСВ, суми застосованої ПСП (за наявності);

2 документи, що підтверджують суми коштів сплачених за навчання (квитанції, фіскальні або товарні чеки, касові ордери на прибуток, договір з навчальним закладом;

3 документи, що підтверджують ступінь споріднення (паспорт, свідоцтво про народження).

Розрахунок сум податку до повернення платник податку повинен зробити самостійно. При цьому обов'язково платник податку має заповнити розділи I, II та V річної податкової декларації та додаток 6 до цієї декларації.

Практично кожний, хто звітує про доходи, отримує необхідний комплекс послуг. Фахівці Нікопольської ОДПІ надають допомогу у заповненні декларацій, консультують щодо отримання податкової знижки. В Центрі обслуговування платників, який розташовано на 1 поверсі Нікопольської ОДПІ, за адресою просп. Трубників, 27, облаштовано місця для заповнення декларацій, тут відвідувачі можуть ознайомитися на стендах з усією необхідною інформацією, що стосується питань декларування доходів.

Крім того, для громадян діє сервіс „Декларування он-лайн”, за допомогою якого можна заповнити та направити декларацію про майновий стан і доходи через Інтернет.

Для користування цією послугою платнику потрібно мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення. При Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в каб. 112 (тел. 2-23-18).

Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.

За словами заступника начальника, вже скористалися такою можливістю майже 2 тисячі громадян Нікопольщини. З початку року відшкодовано з бюджету більше 1,6 мільйона гривень.

 

Шановні платники, надавайте звітність в електронному вигляді!

Подання звітності в електронному вигляді, як зазначила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, має низку переваг, а саме:

- економія робочого часу платників податків, а також їхніх коштів на придбання бланків звітних документів;

- звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях;

- уникнення витрачання часу у чергах до «вікна» прийому звітності;

- гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

Вікторія Радецька нагадує, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки, в Акредитованому центрі в кабінет 112 (тел. 2-23-18).

Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.

Необхідно зазначити, що звітність може надсилатись до органів Державної Фіскальної служби України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18-ї години, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет.

За довідками звертатися за тел. 2-50-83 або 4-64-29

 

Фахівці кол-центру ДФС за 9 місяців надали відповіді на 865,6 тис. запитань платників

Протягом січня-вересня поточного року фахівці Контакт-центру ДФС України надали відповіді на 865,6 тис. запитань суб’єктів господарювання та громадян. У телефонному режимі надано 848,5 тис. відповідей, електронною поштою і факсом – 16,7 тис., з використанням автовідповідача – 67 відповідей. Також надано 314 відповідей на запитання у письмовій формі.

Найчастіше суб’єкти господарювання та громадяни звертались з питань оподаткування податком на додану вартість, оподаткування прибутку підприємств та сплати податку на доходи фізичних осіб.

Щоб уникнути множинного трактування положень законодавства, відповіді на звернення надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей, яка налічує 12,4 тис. запитань-відповідей. База постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

Крім того, для зручності суб’єктів господарювання фахівці кол-центру постійно інформують їх про зміни у податковому, митному законодавстві та законодавстві з питань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надсилаючи за бажанням платника таку інформацію електронною поштою. З початку року було надіслано 538,2 тис. таких листів.

Нагадуємо, що Базу знань розміщено на веб-порталі Державної фіскальної служби України у банері «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Запитання-відповіді» http://zir.minrd.gov.ua. У разі виникнення запитань щодо податкового та митного законодавства відвідувачі веб-порталу можуть також самостійно знайти відповіді на них.

 

Із ДФС у зв’язку з ухваленням Закону «Про очищення влади» звільнено 73 працівники

Із Державної фіскальної служби України у зв’язку з ухваленням Закону «Про очищення влади» звільнено 73 працівники.

Зокрема, на підставі прямої норми законодавчого акту з ДФС звільнено 53 працівники, у тому числі 39 осіб керівного складу центрального та обласних апаратів (включаючи 34 працівника підрозділів податкової міліції), 11 посадових осіб керівного складу податкових інспекцій (із них – 6 працівників податкової міліції), 3 осіб керівного складу митниць.

Окрім того, до набуття чинності Закону «Про очищення влади» за власним бажанням звільнено 20 посадових осіб, у тому числі 2-х директорів департаментів, керівника підрозділу податкової міліції центрального апарату та 17 працівників податкової міліції центрального апарату й регіональних органів ДФС.

Водночас, процес кадрового очищення в податкових та митних органах розпочався ще в березні цього року. Так, ще до ухвалення Закону «Про очищення влади» з органів Міністерства доходів і зборів та Державної фіскальної служби України було звільнено більш як 6,5 тис. посадових осіб. Серед звільнених – уся керівна ланка міністерства (міністр і його заступники), 22 із 26 керівників департаментів центрального апарату, 23 із 28 керівників головних управлінь територіальних органів,  21 із 28 керівників слідчих підрозділів податкової міліції головних управлінь територіальних органів, 24 із 26 керівників митниць.

Натомість, призначення на посади керівників територіальних органів (митниць) Державної фіскальної служби України відбувалися в серпні-жовтні 2014 року лише після обговорення кандидатур претендентів із громадськістю. З цією метою було утворено дорадчий орган - Раду з кадрових питань Державної фіскальної служби України за участю представників бізнесу та громадських організацій.

28 осіб, які за рекомендацією Ради з кадрових питань вже очолили територіальні органи (митниці) ДФС, вибороли це право у конкурсі за участю майже 130 претендентів.

 

Майже 38 мільярдів гривень забезпечено надходжень до бюджетів усіх рівнів фіскальною службою Дніпропетровської області

За січень-жовтень 2014 року фіскальною службою Дніпропетровської області забезпечено в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 37 млрд. 701 млн. грн. у тому числі:

 - до державного бюджету – 14 млрд. 515,3 млн. грн.;

- до місцевих бюджетів – 8 млрд. 252,5 млн. грн.;

- по єдиному соціальному внеску – 14 млрд. 933,1 млн. грн.

Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на 3 млрд. 368,9 млн. грн., або на 9,8 відс., у тому числі:

- до державного бюджету – зростання на 1 млрд. 981,5 млн. грн., або на 15,8 відс.;

- до місцевих бюджетів – зростання на 636,3 млн. грн., або на 8,4 відс.;

- по єдиному соціальному внеску - зростання на 751,1 млн. грн., або на 5,3 відс.

Надходження військового збору станом на 01.11.2014 року склали 142,8 млн. грн.

 

За «примарну» рекламу дніпропетровське підприємство сплатило до бюджету

понад 600 тис.грн.

Співробітники ДФС у Дніпропетровській області за результатами перевірки одного з підприємств регіону донарахували понад 600 тис. грн.

Підприємством «Т», основним видом діяльності якого є ремонт побутового приладдя, домашнього та садового обладнання, укладено договори з підприємствами інших регіонів України на отримання послуг з оренди бігбордів.

Утім, зазначене підприємство лише «на папері» рекламувало свої послуги, бо не змогло навіть вказати ні адреси знаходження бігбордів, ні яка саме реклама була розміщена на них. Таким чином, підприємство «Т» не підтвердило фактичність отриманих послуг та їх пов’язаність зі своєю господарською діяльністю.

Підприємством «Т» за результатами перевірки сплачено до бюджету грошовими коштами понад 600 тис. грн. податкових зобов’язань та фінансових санкцій.

 

За дев’ять місяців зафіксовано понад 2,2 тис. випадків порушення прав інтелектуальної власності

Протягом січня-вересня поточного року ДФС України зафіксовано понад 2,2 тис. випадків призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.

Про всі виявлені факти своєчасно повідомлено представників правовласників для оперативного прийняття відповідного рішення щодо їх інтелектуальної власності.

Нагадаємо, що для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності  Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.

Загалом, станом на 1 жовтня 2014 року до митного реєстру за заявами правовласників внесено 2161 об’єкт.

 

Найчастішим порушенням у сфері готівкових розрахунків є несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів

Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Про це свідчать результати контролю значних донарахувань, який запроваджено ДФС України за результатами перевірок у цій сфері.

Так, наприклад, під час перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Харківщини встановлено несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій протягом трьох днів з 5 вересня 2014 року та неоприбуткування готівки протягом семи днів з 1 вересня 2014 року на суму 118 тис. гривень. Відповідно до діючого законодавства, на суб’єкта господарювання накладено штраф у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми – 590 тис. гривень.

Подібний факт встановлено і під час перевірки приватного підприємства на Київщині. Як з’ясувалося, грошові кошти, які надходили з 26 серпня по 9 вересня поточного року на загальну суму 125,5 тис. грн., були оприбутковані до касової книги підприємства лише 6 вересня, після повернення з відпустки головного бухгалтера, який виконує і функції касира. За порушення підприємству донараховано штрафні санкції на суму 627,5 тис. гривень.

Нагадуємо, що за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі неприбуткованої суми. Для уникнення таких штрафів Державна фіскальна служба України звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

 

З початку року більше чверті мільйона пасажирів скористались послугами Дніпропетровського аеропорту

Єдиний державний кордон у Дніпропетровській області, який перетинають громадяни знаходиться у Дніпропетровському аеропорту. Адже, крім внутрішніх авіарейсів, літаки з Дніпропетровського аеропорту здійснюють перельоти до Москви, Відня, Тель-Авіву, Тбілісі, Баку та до місць масового відпочинку: Туреччини, Єгипту і Арабських Еміратів.

З початку року через митний пост «Дніпропетровськ – аеропорт» пройшло майже 255 тисяч пасажирів міжнародних авіарейсів. Більше 128 тисяч 180 пасажирів прибуло до Дніпропетровська, майже 127 тисяч 430 пасажирів вилетіло за кордон. За цей час митниками митного посту складено шість протоколів, про порушення митних правил при перетині кордонів України. Три за фактом незаконного переміщення через кордон ювелірних виробів, з яких, в одному випадку пасажир рейсом зі Стамбулу намагався ввезти майже вісім кілограмів срібних виробів, оздоблених діамантами та дорогоцінним камінням, в іншому – пасажир з Москви, що не задекларував вісім ексклюзивних ювелірних виробів відомих світових виробників на суму 10 000 євро.

Крім цього, на митному посту «Дніпропетровськ – аеропорт» складено протоколи за фактом спроби переміщення через державний кордон України срібних столових виробів та колекційних монет. Порушників митного законодавства притягнуто до адміністративного покарання. Нагадаємо, що для того, щоб подорож за кордон залишила по собі лише приємні спогади, перед перетином кордону варто ознайомитися з митним законодавством, як України, так і країни перебування.

 

Про удосконалення умов та порядок видачі ключів електронного цифрового підпису

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового Департаменту Державної Фіскальної Служби був відкритий в травні 2013 року, за цей період клієнтами стали більше 1 млн. користувачів, і видано більше 2 млн. сертифікатів. На сьогодні перевага  акредитованого центру сертифікації ключів полягає в тому, що:

- спростилася форма подачі документів, якщо раніше було необхідно подавати два документи (реєстраційну карту, картку приєднання до договору), то на сьогоднішній день достатньо заповнювати одну уніфіковану картку (реєстраційна карта);

- спрощена кількість поданих документів, якщо раніше ми вимагали виписку або свідоцтво, то в даний час підприємцю достатньо подати в найближчий пункт реєстрації копію паспорта, копію ІНН і заповнену реєстраційну картку.

Для заповнення карти необхідно скористатися інтернет-ресурсом www.acskidd.gov.ua, де можна також знайти документи для будь-якої форми суб'єкта підприємницької діяльності.

 

Про витрати на відрядження

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, включаються суми добових за наявності наказу про відрядження, відповідних первинних документів, відміток уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в закордонному паспорті або документі, що його замінює, а також документів, що підтверджують зв’язок відрядження з господарською діяльністю платника податку.

Сума добових визначається в разі відрядження:

у межах України та країн, в’їзд громадян України на територію яких не потребує наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами;

до країн, в’їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відмітками уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в закордонному паспорті або документі, що його замінює.

За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, наказу або відміток уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в паспорті або документі, що його замінює сума добових не включається до складу витрат платника податку.

Будь-які витрати на відрядження можуть бути включені до складу витрат платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з діяльністю такого платника податку, зокрема (але не виключно) таких: запрошень сторони, що приймає, діяльність якої збігається з діяльністю платника податку; укладеного договору чи контракту; інших документів, які встановлюють або засвідчують бажання встановити цивільно-правові відносини; документів, що засвідчують участь відрядженої особи в переговорах, конференціях або симпозіумах, інших заходах, які проводяться за тематикою, що збігається з господарською діяльністю платника податку.

 

Зміна даних до облікової картки

Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Неподання або порушення порядку подання платником податків інформації для формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб платників податків, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 85 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень.

До 1 січня 2016 року не застосовуються штрафні санкції за неподання або порушення строку подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

 

Дата подання повідомлення про об’єкти оподаткування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що повідомлення про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП, подається до органу доходів і зборів протягом 10 робочих днів з дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом оподаткування.

 

Чи має можливість неповнолітня дитина через свої релігійні переконання відмовитися від прийняття реєстраційного номера?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що неповнолітня особа має право через свої релігійні переконання відмовитися від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податку та здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта після отримання паспорта громадянина України при досягненні нею 16-річного віку.

 

Припинення діяльності суб’єктів господарювання

Нікопольська ОДПІ нагадує, що для осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території, місцем проживання яких (за даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, за їх рішенням державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб — підприємців здійснюється у порядку, визначеному ст. 47 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», а незалежної професійної діяльності фізичних осіб — за місцем їх перебування не пізніше наступного робочого дня після подання заяви.

Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності зазначених осіб передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування цих осіб для зняття їх з обліку в установленому порядку.

(Постанова Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 541).

 

Відображення у формі № 1ДФ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що інформація щодо суми окремого поточного або депозитного банківського рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів та відомості про фізичну особу — платника податку, якій нараховано такі доходи, а також персоніфіковані дані фізичних осіб — платників військового збору у формі № 1ДФ не відображаються.

ДФС України направлено до Мінфіну України проект форми № 1ДФ, яким передбачено відображення вищезазначених доходів, до набрання чинності новою формою подається форма, затверджена наказом Міндоходів України від 21.01.2014 р. № 49.

Після прийняття нової форми податкові агенти зобов’язані будуть подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III квартал 2014 р. лише із заповнення загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку. При цьому штрафні санкції згідно з п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу не застосовуватимуться.

(Лист ДФС України від 06.10.2014 р. №6390/7/99-99-17-02-01-17).

 

Податковий облік розробки веб-сайту та його розміщення в мережі Інтернет

Нікопольська ОДПІ нагадує, що веб-сторінки, веб-сайти, веб-портали (сервери) - це сукупність апаратних і програмних засобів разом з інформаційними ресурсами, що мають унікальну адресу в мережі Інтернет і призначені для надання інформаційних послуг юридичним та фізичним особам та відносяться до об’єктів права інтелектуальної власності.

Згідно з Порядком підключення до глобальних мереж передачі даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 20002 року №522, абоненти підключаються лише через операторів (суб’єктів господарювання, які надають послуги з доступу до глобальних мереж передачі даних).

В податковому обліку до групи 6 включаються інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо).

Тож, витрати платника податку, пов’язані з розробкою веб-сайту та його розміщенням в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг), відносяться до нематеріальних активів і підлягають амортизації.

 

Сума сплаченого ПДВ у вартості самостійно виготовлених основних засобів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суми ПДВ, що сплачені у складі витрат на виготовлення основних засобів, враховуються у складі первісної вартості придбаного (виготовленого) основного засобу як непрямого податку платниками:

які не зареєстровані як платник податку на додану вартість;

які зареєстровані як платники ПДВ, але одночасно проводять операції з продажу товарів (виконання робіт, надання послуг), що оподатковуються ПДВ та звільнені від оподаткування або не є об’єктом оподаткування таким податком, та не включають такі суми ПДВ до податкового кредиту.

 

Коли підприємство має право задекларувати в податковій декларації з ПДВ бюджетне відшкодування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платник податку, вперше з моменту реєстрації платником ПДВ, має право задекларувати бюджетне відшкодування в податковій декларації з ПДВ, яка буде подаватися ним за наслідками 12 календарного місяця, що настає за місяцем його реєстрації платником ПДВ.

Якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів, то такий платник податку має право на бюджетне відшкодування незалежно від терміну його реєстрації платником ПДВ за умови дотримання інших вимог щодо декларування та отримання права на бюджетне відшкодування.

 

Чи потрібно реєструватися платником ПДВ особі що ліквідується, якщо в процесі реалізації основних фонів та ТМЦ отримано коштів на суму, що перевищує 300 тис. грн.?

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням, крім особи, яка є платником єдиного податку.

У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій.

Таким чином, у разі якщо особою, яка ліквідується, в процесі реалізації основних фондів та ТМЦ отримано коштів на суму, що перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням.

 

У яких випадках проводяться зустрічні звірки у суб’єкта господарювання?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що зустрічні звірки не є перевірками та проводяться у суб’єкта господарювання щодо здійснення операцій, з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов’язань.

 

Чи здійснюється перерахунок доходів та витрат балансової вартості основних засобів, якщо реалізація товарів, надання послуг відбувається в одному місяці?

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо реалізація товарів (основних засобів), надання послуг, виконання робіт та зміна суми компенсації їх вартості, у тому числі перерахунок у випадках повернення проданих товарів чи права власності на такі товари ( результати робіт, послуг) продавцю відбувається в одному звітному (податковому) періоді, то доходи та витрати звітного періоду визначаються з урахуванням такої зміни суми компенсації. У цьому випадку перерахунок доходів та витрат (балансової вартості об’єктів основних засобів) підприємства не здійснюється.

 

Про дотримання порядку ведення касових операцій

Нікопольська ОДПІ нагадує, що переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Про це свідчать результати контролю значних донарахувань.

Несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій та неоприбуткування тягне за собою відповідальність у вигляді накладення штрафу у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Для уникнення таких штрафів Нікопольська ОДПІ звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

 

Виставка, ярмарок та документи на продаж продукції

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі проведення ярмарків, виставок-продажів та інших короткотермінових заходів, пов’язаних з демонстрацією та продажем товарів, суб’єкт господарювання придбає короткотерміновий торговий патент, строк дії якого становить від одного до п’ятнадцяти календарних днів. Ставка збору за провадження торговельної діяльності із придбанням короткотермінового торгового патенту за один день становить 0,02 розміру мінімальної заробітної плати.

 

Відтепер слабоалкогольні напої повинні мати акцизні марки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 листопада 2014 року акцизним податком оподатковується продукція товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД, в якій вміст спирту етилового складає 8,5% об’ємних одиниць і більше.

Для таких алкогольних напоїв встановлено ставку акцизного податку у розмірі 70,53 грн. за 1 літр 100% спирту. Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об’ємних одиниць не здійснюється.

Нагадуємо про посилену відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів шляхом підвищення розміру мінімальних сум штрафів від двох до десяти разів.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 903 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar