Покров Пятница 17.05.24, 12:46
Сайт
Главная » 2014 » Ноябрь » 25 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
23:42
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Адміністрування військового збору

20 листопада в медіа центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Адміністрування військового збору».

У прес-конференції взяв участь Голова комісії з реорганізації Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, заступник начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

«За 3 місяці поточного року по Дніпропетровській області мобілізовано 142,8 млн.грн. військового збору. Виконання індикативного показника склало 114,7 відс., при плані – 124,5 млн.грн. Перевиконання  – 18,3 млн.грн. Крім того, станом на 18 листопада п.р. мобілізовано за листопад вже 34,1 млн.грн. цього збору» - повідомив Ігор Ломако.

На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблений проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом загальної суми утриманого збору, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.

Як тільки він буде затверджений, податкові агенти зобов'язані подати уточнюючий розрахунок ф.1ДФ в частині відображення військового збору.

Особлива увага ГУ ДФС області приділяється легалізації праці, зокрема - в сільськогосподарській сфері. Податковими органами Дніпропетровської області, в рамках проведення операції «Урожай - 2014» забезпечено відпрацювання сільгоспвиробників з питань легалізації заробітної плати, перевірки повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

Окремо, Ігор Ломако виділив проблему корупції та некоректного відношення співробітників податкової та митної служб до підприємців. «Зараз чітко відзначено, що проявів корупції, хамства по відношенню до платників бути не може! Звертайтесь, і жодне звернення не залишиться без відповіді» - запевнив Ігор Ломака.

 

У Дніпропетровську пройшов інформаційно-навчальний форум за участі активу територіальних відділень АППУ південно-східного регіону

Напередодні другого етапу з’їзду Асоціації платників податків України, який відбудеться 13 грудня 2014 року, у Дніпропетровську пройшов інформаційно-навчальний форум за участі активу територіальних відділень Асоціації платників податків України південно-східного регіону.

В ході діалогу, який відбувся між активом територіальних відділень Асоціації та керівництвом Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Голова комісії з реорганізації ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако підкреслив, що: «Одне з головних завдань керівництва Головного управління ДФС області – закріплення взаємодії з платниками податків для стабільного наповнення державного і місцевого бюджетів».

«За десять місяців 2014 року Головним управлінням Державної фіскальної служби області направлено до бюджету, з урахуванням ЄСВ, 37 мільярдів 701 мільйон гривень, що на 3 мільярди 360 мільйонів більше, ніж за відповідний період минулого року. Це дає можливість в повній мірі виконувати обов’язки з соціальних виплат, і крім того, сплачувати пенсії та соціальні виплати» - повідомив Ігор Ломако.

Окремо, Ігор Ломако виділив проблему корупції та некоректного відношення співробітників податкової та митної служб до підприємців. «Зараз чітко відзначено, що проявів корупції, хамства по відношенню до платників бути не може! Звертайтесь, і жодне звернення не залишиться без відповіді» - запевнив Ігор Ломака.

Підсумовуючи роботу інформаційно-навчального форуму Олександр Карєлін зазначив: «Співпраця є, і навчальні процеси, і консультаційні – все це завдяки такій співпраці і порозумінню, яке знаходять між собою керівництво нашого територіального відділення і керівництво фіскальної служби». Він запевнив, що бізнес і надалі буде з розумінням відноситись до стабільності наповнення бюджетів, як до важливого чинника стабільності в регіоні та Україні. Зі свого боку, ГУ ДФС у Дніпропетровській області, як завжди, налаштовано на всебічну підтримку бізнесу і громадськості, а фахівці органів ДФС докладають максимум зусиль щоб процес сплати податків був максимально зручним та прозорим.

 

Інтернет - семінар на тему: «Електронне адміністрування ПДВ»

Інтернет - семінар начальника інформаційно - комунікаційного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: «Електронне адміністрування ПДВ».

Питання 1. В чому полягає електронне адміністрування ПДВ та чи поширюється це на всіх платників ПДВ?

Основні положення електронного адміністрування полягають у наступному:

- з 1 січня 2015 року звітність із ПДВ має подаватися всіма платниками виключно в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб;

- усі податкові накладні складатимуться виключно в електронному вигляді та реєструватимуться в Єдиному реєстрі незалежно від розміру ПДВ;

- облік сум ПДВ, сплачених платником під час імпорту товарів на митну територію України;

- з нового року усім платникам ПДВ буде відкрито цільові банківські електронні рахунки, на які кошти в сумі ПДВ будуть зараховуватися лише з власного поточного рахунку та перераховування з якого буде виключно до Державного бюджету в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду або на спецрахунок с/г виробника, який перебуває на спецрежимі;

- впроваджується нове поняття «Сума податку, на яку платник має право видати податкові накладні» та законодавчо встановлено формулу розрахунку такої суми».

В Податковому кодексі є норма, яка дозволяє відображати у складі податкового кредиту суми ПДВ по сплачених транспортних квитках, готельних рахунках та рахунках на послуги зв'язку без податкової накладної.

Питання 2. Як стосовно первинної документації отриманої без формування податкової накладної?

Якщо ви маєте на увазі транспортні квитки, готельні рахунки або рахунки за послуги зв'язку та фіскальні касові чеки, то вони є підставою для формування податкового кредиту звітного періоду без наявності податкової накладної. Новацією є те, що тепер всі платники мають відображати вказані документи у відповідному реєстрі, електронна копія якого буде включена до складу звітності по ПДВ. Форма, порядок заповнення і подання такого реєстру буде встановлено відповідно до вимог розділу II Податкового кодексу».

Питання 3. Що таке ПДВ - рахунки? Для чого вони потрібні?

Одним з основних елементів системи електронного адміністрування ПДВ є запровадження для усіх платників ПДВ окремих електронних рахунків. Це цільові рахунки з особливим режимом, на який кошти в сумі ПДВ будуть зараховуватися платниками лише з власного поточного рахунку за певних обставин.

Наприклад: з Нового року впроваджується нове поняття «Сума податку, на яку платник має право видати податкові накладні» та законодавчо встановлено формулу розрахунку такої суми. Якщо платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну, а сума ПДВ у такій накладній більша, ніж сума податку, на яку платник має право її видати згідно з проведеним обрахунком, такий платник зобов'язаний із власного поточного рахунку перерахувати на ПДВ - рахунок суму податку, якої не вистачає. Також на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість з власного поточного рахунку платника будуть зараховуються кошти в сумі податку, отриманого від покупців при проведенні операцій з продажу товарів/послуг за готівкові кошти або при проведенні бартерних (товарообмінних) операцій. Безпосередньо з цього рахунку банком на підставі реєстру Державної фіскальної служби України буде проводитися перерахування до Державного бюджету податкових зобов'язань за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих у податковій декларації з податку на додану вартість результатів. Якщо на ПДВ - рахунку буде недостатньо коштів для сплати зобов'язань в бюджет, поповнення буде проводитися платником з власного поточного рахунку.

 

З початку року платникам Дніпропетровщини безкоштовно видано понад 27 тисяч електронних підписів

Як повідомив начальник управління ІТ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Лещенко, на протязі січня – жовтня 2014 року 27031 платник отримав послуги електронного цифрового підпису Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС, що на 2976 платників більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, впродовж жовтня поточного року 3316 суб'єктів господарювання отримали електронний цифровий підпис, в тому числі 1074 – юридичних осіб та 2242 – фізичних осіб.

Посадовець зауважив, що цифровий підпис є своєрідним захистом звітності, що надсилається “електронкою”. Однак сфера застосування підпису не обмежується лише звітуванням. Платники податків також мають змогу укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі, звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ГУ ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду.

Отримати посилені сертифікати відкритих ключів суб’єкти господарювання та фізичні особи можуть безкоштовно в пунктах реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів ДФС. На сьогодні в Дніпропетровському регіоні діє п’ять таких пунктів: у Лівобережній ОДПІ м.Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, у м. Нікополі, м. Кривому Розі та м.Павлограді.

 

Вплив нелегальної тютюнової продукції на економіку країни

19 листопада 2014 року ІА «МОСТ-ДНЕПР» відбулося засідання «круглого столу» на тему: «Вплив нелегальної тютюнової продукції на економіку країни».

У засіданні прийняли участь, зокрема: перший заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Олександр Мірза, начальник управління комунікацій ГУ ДСФ у Дніпропетровській області Манушак Осипова, заступник начальника управління контролю над розповсюдженням і обкладенням податками підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярев.

За словами Дениса Дегтярева: "Співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області було вилучено з обороту контрафактної тютюнової продукції 263 тис. пачок. У Дніпропетровській області немає зареєстрованих виробників тютюнової продукції. Зареєстровані тільки 2 імпортери. З початку року від них поступило 98 млн. грн. акцизного податку. Працівниками фіскальної служби проведено 80 перевірок. Вилучено з обороту контрафактної тютюнової продукції 263 тис. пачок тютюнової продукції на загальну суму 11 млн. грн. Характерні порушення – це торгівля без ліцензій, реалізація тютюну неповнолітнім. За останнє порушення було анульовано 39 ліцензій".

Нагадаємо, що в березні 2015 року передбачається створення Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, до якого будуть вноситися відомості про обладнання для підготовки або обробки тютюну, яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України.

 

Звернення громадян

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька повідомила, що з початку року надійшло 33 письмових звернень громадян, це на 50 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року, з них: 29 заяви та 4 скарги.

За результатами розгляду звернень надано відповідь на 32 звернення, у тому числі 10 звернень вирішено позитивно, 8 звернень визнані анонімними, на 11 звернень надано роз’яснення. Знаходяться на виконанні – 1 звернення.

Питання, порушені громадянами, стосувалися: контрольно-перевірочної роботи, незаконної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, ухилення від сплати податків та зборів.

Випадків несвоєчасного розгляду звернень громадян не було.

 

Органи ДФС переміщуються з тимчасово неконтрольованих територій

Територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі.

Відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» роботу всіх структурних підрозділів територіальних органів, що переміщено, буде налагоджено за новими адресами.

Функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до додатку до наказу.

Всі працівники ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну істотних умов праці.

 

За 10 місяців поточного року в Єдиному реєстрі зареєстровано 43,1 млн. податкових накладних

Протягом січня-жовтня поточного року реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі здійснили 128,7 тис. платників. Вони зареєстрували 43,1 млн. податкових накладних з сумою ПДВ майже 470 млрд. гривень.

Із загальної кількості зареєстрованих документів понад 5 млн. – це накладні із сумами ПДВ понад 10 тис. грн.

Реєстрація накладної в Єдиному реєстрі є своєрідним захистом платника від нечесних контрагентів. Так, за 10 місяців поточного року ДФС України за запитами як продавців, так і покупців надано майже 2,5 млн. виписок з Єдиного реєстру.

Нагадаємо, що обов’язкова реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі платниками ПДВ – продавцями  запроваджена з 1 січня 2011 року.

Для зручності платників реєстрація вводилася поетапно: спочатку реєструвалися документи, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становила понад 1 мільйон гривень; з 1 квітня 2011 року - понад 500 тисяч гривень; з 1 липня 2011 року - понад 100 тисяч гривень та з 1 січня 2012 року - понад 10 тисяч гривень.

 

Майже 15 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровської області

З початку року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного соціального внеску на загальну суму 14 млрд. 933 млн. грн. Якщо порівняти цей показник з минулорічним, то у цьому році єдиного соціального внеску сплачено на 751,1 млн. грн. більше.

При цьому, лише у жовтні 2014 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 567,6 млн. грн.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

У жовтні сплачено 544,7 млн. грн. військового збору

У жовтні поточного року до бюджету надійшло 544,7 млн. грн. військового збору, індикативний показник виконано на 108,9 відс.

Загалом, за статистикою ДФС України, з початку запровадження військового збору до бюджету надійшло майже 1,4 млрд. гривень.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року, ставка якого складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

 

Чергову „податкову яму” викрито співробітниками Державної фіскальної служби України

Викрите підприємство з ознаками „фіктивності” використовувалось для мінімізації податкових зобов’язань та легалізації грошових коштів. Загальний обсяг перерахованих на його рахунки грошових коштів з 01.01.2013 по 31.07.2014 становить 12,31 млн. грн., з яких 2,05 млн. грн. – ПДВ за фактично не поставлені товари.

Так звана „податкова яма” була виявлена під час проведення перевірки фінансово-господарських операцій між двома підприємствами. Як з`ясувалося, ці операції мали значний вплив на формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

Однак аналіз звітів, податкової звітності, реєстраційних та інших документів виявив відсутність у товариства – „постачальника” умов для здійснення діяльності. Фірма не мала ані управлінського або технічного персоналу, ані оборотних коштів та виробничих активів.

Також за вказаною адресою співробітники ДФС не знайшли ніяких складських приміщень, сировини, торгівельних запасів, транспортних засобів. Тобто, маючи значні обсяги реалізації, зазначене товариство існувало тільки на папері. Тобто, товариство здійснювало транзитний супровід фінансових потоків з номенклатурним товаром, фактично не займаючись фінансово-господарською діяльністю.

За матеріалами слідства до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікуються за ч. 1 ст. 191 та ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу України. Слідство триває.

 

З початку поточного року ДФС виявила понад 82 тис. нелегальних найманців

Протягом січня-жовтня 2014 року фахівцями Державної фіскальної служби виявлено понад 82 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод. За результатами перевірки порушники сплатили до бюджету понад 17 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 32 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, до державної реєстрації залучено понад 26 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено 10,7 млн. грн. податків.

За даними фахівців ДФС, з початку 2014 року під час перевірок порушення податкового законодавства під час виплати заробітної плати та інших доходів фізичним особам зафіксовано в 61 відс. від перевірених. За виявленими фактами порушень бюджету донараховано майже 385 млн. грн. податку на доходи фізосіб та штрафних санкцій.

Крім того, за результатами спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 46 тис. підприємців, які виплачували зарплату своїм робітникам менше мінімальної, підвищили рівень оплати праці. Внаслідок цього бюджет отримав додаткових 85 млн. гривень.

Загалом, з початку 2014 року до бюджету надійшло понад 58 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

Оперативниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області викрито незаконне горілчане виробництво національного масштабу

У м. Кривому Розі співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з прокуратурою Дніпропетровської області викрито діяльність заводу з незаконного виробництва, зберігання та збуту алкогольних напоїв. Розмах викритого горілчаного виробництва вразив навіть бувалих оперативників.

Після отримання оперативної інформації про незаконну діяльність, в рамках відкритого кримінального провадження за ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут підакцизних товарів), співробітники провели комплекс оперативно розшукових заходів.

Було встановлено, що завод у своїй податковій звітності діяльність не веде, оптову ліцензію анульовано ще у минулому році, та відповідно спирт і марки акцизного податку для здійснення виробництва горілки не закуповувались. Натомість, під час санкціонованого обшуку місць виготовлення та зберігання готової продукції оперативники виявили та вилучили понад 10 тонн купажу, десятки тисяч етикеток, пустих пляшок, пробок та підробних марок акцизного податку, а головне 25000 пляшок (ціла фура) щойно виготовленої горілки. Загалом же вилучено ТМЦ на загальну суму 2 млн. грн.

Остаточну оцінку діяльності зловмисників встановить слідство, що ж до санкції, то згідно чинного законодавства їх може чекати строк ув’язнення від п’яти до десяти років із конфіскацією обладнання та виготовленої продукції.

Слідство триває.

 

Ухилившись від сплати податків і зборів, ділки одного з дніпропетровських підприємств "заробили" на кримінальне впровадження

Підрозділами ГУ ДФС у Дніпропетровській області сумісно з податковою міліцією ГУ проведені заходи щодо порушення діючого законодавства під час виплати заробітної плати та виявлено одного із порушників суб’єктів господарської діяльності області, що має мережу магазинів роздрібної торгівлі з реалізації продуктів харчування, напоїв та тютюнових виробів.

Так, всім працівникам підприємства "Д" офіційно виплачується середньомісячна заробітна плата у розмірі від 1000 до 1500 гривень. Однак, в ході сумісних заходів з’ясовано, що фактична зарплата працівників підприємства складає від 3000 до 4500 гривень. За письмовими повідомленнями працівників, не "офіційна" частка заробітної плати сплачувалась у "конверті" і, звичайно, без утримання ПДФО та ЄСВ.

Таким чином, за попередніми розрахунками, за час роботи суб’єкта господарювання бюджет недоотримав 1 мільйон 370 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб і 3 мільйони 880 тисяч гривень єдиного загальнообов’язкового соціального внеску з не "офіційно" виплачених 9 мільйонів 500 тисяч гривень зарплатні.

За фактом ухилення від оподаткування співробітниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ініційовано порушення кримінального впровадження. Триває збір доказової бази.

 

Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна отримати на офіційному веб-порталі ДФС України

На офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) функціонує банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

 

За десять місяців сервіс «Пульс» прийняв понад 550 сигналів від дніпропетровських платників

У січні – жовтні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 552 заявника Дніпропетровського регіону.

Найактуальніші питання, з яким звертались платники Дніпропетровської області на сервіс «Пульс», стосувались подання звітності в електронному вигляді – 353 звернення. Крім того, 90 платників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області. З приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 40 платників, 14 дзвінків стосувались реєстрації платником ПДВ, 11 громадян повідомили про роботу ЦОП тощо.

В поточному році спостерігається динаміка зменшення звернень з питань щодо роботи органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, реєстрації платників ПДВ, корупційних дій, реєстрації платником єдиного податку.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс „Пульс” приймає звернення платників з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Випадки, у яких потрібно обов’язково реєструватися платником ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що особа підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у разі:

- якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн., крім особи, яка є платником єдиного податку;

- проведення нею операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг 300 тис. грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн..

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.01.02).

 

Податкова накладна з помилками

Нікопольська ОДПІ нагадує, що внесення змін або коригування показників податкової накладної здійснюється у випадку коригування податкових зобов’язань платника при будь-якій зміні суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню. Податкова накладна з помилками, включаючи і арифметичні, не розцінюється як документ і не може бути підставою для формування податкового кредиту.

У разі порушення продавцем товарів/послуг порядку заповнення податкової накладної та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.

 

Різниця в податкових зобов’язаннях

Нікопольська ОДПІ нагадує, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від’ємному значенні суми, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу  з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу – зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума має від’ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від’ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України – сумі податкового зобов’язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від’ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:

- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);

- мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Отже, на отримання бюджетного відшкодування ПДВ мають право фізичні особи – суб’єкти господарювання, які є платниками ПДВ, за умови виконання вимог, та ведення бухгалтерського обліку.

При цьому слід зазначити, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться мова у зверненні, потребують аналізу документів, що дозволяють детальніше ідентифікувати предмет звернення, а тому з метою отримання більш конкретної відповіді щодо права платника податку на додану вартість на бюджетне відшкодування, пропонуємо звернутися до органу доходів і зборів за місцем реєстрації з наданням копій відповідних документів.

 

Про землі сільськогосподарського призначення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що землями сільськогосподарського призначення вважаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, в тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Ставки податку за один гектар сільськогосподарських угідь встановлюються у відсотках від їх нормативної грошової оцінки у таких розмірах:

– для ріллі, сіножатей та пасовищ – 0,1 %;

– для багаторічних насаджень – 0,03 %.

За такими самими ставками справляється податок за сільськогосподарські угіддя, що надані в установленому порядку і використовуються за цільовим призначенням, в тому числі військовими сільськогосподарськими підприємствами, незалежно від того, до якої категорії земель вони належать. Податок за лісові землі справляється як складова плати за спеціальне використання лісових ресурсів.


 

Оподаткування податком на додану вартість операцій з компенсації земельного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо орендар згідно з умовами договору оренди відшкодовує орендодавцю - не бюджетній установі земельний податок за земельну ділянку під об’єктом оренди, то таке відшкодування вважається частиною оплати вартості послуг оренди і, відповідно, включається до бази оподаткування. У разі якщо відшкодування сум земельного податку за земельну ділянку під об’єктом оренди отримує орендодавець - бюджетна установа, то такі кошти, як складова витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, до бази оподаткування не включаються та податком на додану вартість не оподатковуються.

 

Сільськогосподарським товаровиробникам на замітку!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що не може бути зареєстрований як платник ФСП суб’єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

При вирішенні питання щодо набуття і підтвердження статусу платника ФСП контролюючий орган за місцезнаходженням сільськогосподарського товаровиробника (місцем перебування на податковому обліку) перевіряє виконання умови щодо відсутності податкового боргу у такого сільськогосподарського товаровиробника за даними інтегрованих карток платника по тих видах платежів, які повинен сплачувати такий платник.

Якщо за результатами перевірки даних інтегрованих карток встановлено відсутність сум податкового боргу (недоїмки), то за умови виконання вимог щодо частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік та наявності об’єкта оподаткування, підстави для відмови у реєстрації платником ФСП відсутні.

 

Про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення

При наданні в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

 

Митний режим транзитних перевезень

Митним законодавством передбачено вимоги до товарів, що мають виконуватись при переміщенні товарів транзитом, а саме:

1. перебувати у незмінному стані, крім змін внаслідок природного зношення або втрат за нормальних умов транспортування та зберігання;

2. не використовуватися на території України ні з якою іншою метою, крім транзиту;

3. у випадках, визначених законодавством України, переміщуватися за наявності дозволу на транзит через територію України, який видається відповідними уповноваженими органами;

4. у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, переміщуватися встановленими маршрутами та шляхами;

5. бути доставленими до митного органу призначення у строк, що визначається відповідно до чинних в Україні нормативів на перевезення вантажів, виходячи з виду транспорту, маршруту, відстані до кінцевого пункту та інших умов перевезення.

Учасниками транзиту є вантажовласники та суб’єкти підприємницької діяльності (перевізники, порти, станції, експедитори, морські агенти, декларанти та інші), які у встановленому порядку надають (виконують) транзитні послуги (роботи).

Згідно п. 197.8 ст. 197 Податкового кодексу України, операції з постачання послуг з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також з постачання послуг, пов’язаних із таким перевезенням (переміщенням) звільняються від оподаткування.

 

Про поставки товарів з території (на територію) ВЕЗ «Крим»

Поставка товарів з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України з метою їх вільного обігу здійснюється у митному режимі імпорту із застосуванням норм законодавства України про державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фіто - санітарний, екологічний, радіологічний контроль, інших заходів тарифного і нетарифного регулювання.

Поставка товарів, що мають митний статус українських товарів, з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» прирівнюється до митного режиму експорту, в тому числі для цілей тарифного та нетарифного регулювання.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 207.04).

 

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками збору за першу реєстрацію транспортного засобу є юридичні та фізичні особи, які здійснюють першу реєстрацію в Україні транспортних засобів, що відповідно Податкового кодексу є об’єктами оподаткування.

Сума збору за першу реєстрацію транспортного засобу обчислюється щодо кожного транспортного засобу як добуток відповідної бази оподаткування, ставки збору та відповідного коефіцієнта. Збір за першу реєстрацію транспортного засобу сплачується фізичними та юридичними особами перед проведенням першої реєстрації в Україні транспортних засобів. Платники збору за першу реєстрацію транспортного засобу зобов’язані при першій реєстрації в Україні пред’являти квитанції або платіжні доручення про сплату збору з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення, а платники, звільнені від сплати збору, — відповідний документ, що дає право на користування такими пільгами.

У разі відсутності документів про сплату збору за першу реєстрацію транспортного засобу або документів, що дають право на користування пільгами, перша реєстрація в Україні не проводиться.

 

Транзитні вантажі

Транзитними вантажами є насипні, наливні, навалочні, штучні, тарно - штучні товари, вантажобагаж, що прийняті до перевезення згідно з договором (контрактом). Такі вантажі, а також транспортні засоби транзиту i контейнери вважаються прохідними через територію України у разі, якщо проходження цих вантажів з перевантаженням, складуванням, подрібненням на партії, зміною транспортного засобу транзиту чи без таких операцій є частиною повного маршруту перевезення, що розпочинається i закінчується за межами території України. При перевезенні вантажі супроводжуються товарно-транспортною накладною, складеною мовою міжнародного спілкування, рахунком-фактурою (Invoice) або іншим документом, що вказує вартість товару, пакувальним листком (специфікацією), вантажною відомістю (Cargo Manifest), книжкою МДП (Carnet TIR), книжкою АТА (Carnet ATA). При декларуванні транзитних вантажів відповідно до митного законодавства України до митних органів подається вантажна митна декларація (ВМД) або накладна УМВС (СМГС), накладна ЦIМ (СIМ), накладна ЦIМ/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), книжка МДП (Carnet TIR), книжка АТА (Carnet ATA), необхiднi для здійснення митного контролю.

 

Порядок подання уточнюючого податкового розрахунку за ф. 1-ДФ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 № 49.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Для вилучення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати ”1” - на виключення рядка.

Для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати ”0” - на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно вилучити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких вилучає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на вилучення, а в другому – «0» - рядок на введення.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 103.25).

 

Сума орендної плати за нерухоме (рухоме) майно не оподатковується військовим збором

Цивільно-правові відносини врегульовано Цивільним кодексом України (далі – ЦКУ), відповідно до ст. 626 якого договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

Правові відносини про найм (оренду) визначено главою 58 ЦКУ, згідно ст. 759 якої за договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму (ст. 762 ЦКУ).

Разом з тим, нормами ЦКУ передбачено укладання інших цивільно-правових договорів, зокрема, договір підряду (ст. 837 ЦКУ) та договір про надання послуг (ст. 901 ЦКУ), відповідно до умов яких одна сторона (підрядник/виконавець) зобов’язується виконати роботу/надати послугу, а інша сторона (замовник) оплатити виконання зазначеної роботи/послуги, що у межах бухгалтерського обліку підтверджується первинними документами, зокрема, актами виконаних робіт (актами прийому – передачі).

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, зокрема у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Оскільки під об’єктом оподаткування військовим збором слід розуміти дохід, який нараховується платнику податків у зв’язку з відносинами трудового найму на підставі укладених трудових договорів (контрактів) та цивільно-правових договорів, сума доходу нарахованого (отриманого, виплаченого) у вигляді орендної плати, що виплачується суб’єктом господарювання за договором оренди нерухомого (рухомого) майна фізичній особі, не є об’єктом оподаткування військовим збором.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 132.02).

 

Чи оподатковується ПДФО сума середнього заробітку, виплачена працівникам, призваним на військову службу, якщо відсутній порядок проведення компенсаційних виплат з бюджету?

Відповідно до частини третьої ст. 119 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються сума грошової допомоги (у тому числі в натуральній формі), що надається фізичним особам або членам їхніх сімей (діти, дружина, батьки), військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією, відповідно до Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», та/або компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

На даний час відсутній порядок компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Крім того, у додатку 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України» до Закону України від 16 січня 2014 № 719-VII «Про Державний бюджет України на 2014 рік» зазначені компенсаційні виплати не передбачені.

Таким чином, оскільки відсутній порядок компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, податковий агент оподатковує суму середнього заробітку, виплачену таким працівникам, на загальних підставах за ставками, визначеними п. 167.1 ст. 167 ПКУ (15% та/або 17%).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 103.02).

 

Порядок та терміни подання звіту про рух валютних цінностей за рахунком, відкритим за межами України на підставі ліцензії НБУ та відповідальність за його неподання

Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» здійснення операції з відкриття рахунків в іноземних банках вимагає отримання резидентом України індивідуальної ліцензії.

Порядок видачі індивідуальної ліцензії регулюється Положенням про порядок та умови видачі Національним банком України резидентам індивідуальних ліцензій на розміщення резидентами (юридичними та фізичними особами) валютних цінностей на рахунках за межами України, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 року № 485.

Зокрема, згідно з п.6.3 гл.6 Положення №485 власник ліцензії не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним періодом (першим звітним місяцем є місяць видачі ліцензії), зобов’язаний подавати управлінню Національного банку України та контролюючому органу, у якому власник ліцензії зареєстрований як платник податків, щомісячний, а фізична особа, яка не є підприємцем, - піврічний звіт про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками). Разом із звітом подається розшифровка за проведеними за рахунком (рахунками) операціями з відображенням відповідних статей зарахування і списання (крім фізичної особи, яка не є підприємцем) та копії банківських виписок за рахунком (рахунками).

При цьому, розміщення власником ліцензії валютних цінностей на рахунку та/або проведення через цей рахунок інших операцій без отримання ліцензії, та/або порушення вимог цього Положення тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України та цього Положення.

Зокрема, відповідно постанови Правління Національного банку України від 8 лютого 2000 року №49 «Про затвердження Положення про валютний контроль» несвоєчасне подання, приховування або перекручення встановленої Національним банком звітності про валютні операції тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Розмір державного мита за посвідчення спадкового договору

Відповідно до статті 1302 Цивільного Кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі – ЦКУ) за спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача.

Згідно із ст. 1304 ЦКУ спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 р. N 7-93 ”Про державне мито” із змінами та доповненнями за нотаріальне посвідчення державним нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито за відповідною ставкою, визначеною у п. 3 ст. 3 цього Декрету.

Тобто, розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1 відсоток від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.


Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1156 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar